Weekdeals (728x90)

Deze column gaat u geld kosten. Heel veel geld!

Geschreven door Thako (Okaht) op 22-02-2012 @ 13:00
print 

Deze column gaat u geld kosten! Als u tenminste verder leest dan deze eerste paragraaf. Dit is maar het lokkertje.
De rest is keihard werk. Of dacht u dat dit vanzelf op internet terechtkomt? Neen! Het volgende stuk proza is het resultaat van bloed, zweet en tranen. En daar mag voor worden betaald!

Voor de duidelijkheid: dit was dus gratis. De rest kost geld!

Ik heb het eerder gedaan. Geld gevraagd in een column. En ik kreeg het nog ook!
Ik gaf mijn rekeningnummer. Ik vroeg kleine bedragen en stelde voor om als kenmerk “Omdat je het vroeg” op te geven. Het resultaat was ruim tweehonderd euro aan kleine en grotere stortingen. En een prachtig bankafschrift: drie pagina’s vol met het kenmerk “Omdat je het vroeg”.
Ik deed dit overigens omdat ik krap bij kas zat in de dure decembermaand, waarin ook mijn zoon jarig was. Het geld was goed besteed. Ook was het de eerste keer dat ik met tranen van dankbaarheid mijn bankafschriften heb bekeken.

Nu opnieuw. Hetzelfde principe, met een andere motivatie. Ik vraag weer geld. Alleen niet omdat ik het keihard nodig heb, maar omdat ik me dood erger aan al die broodschrijvers die voor lulkoek betaald krijgen, terwijl ik me hier gratis het eelt op mijn vingers tik om nog een beetje kwaliteit en nuancering aan te brengen in die modderstroom aan betaalde onzin en waanzin!

Inmiddels loopt de teller. Zeg niet dat ik u niet heb gewaarschuwd!

Als ergens een klein meisje wordt ontvoerd staat er voor een kapitaal aan journalisten met laptops, camera’s en zendapparatuur op de stoep bij haar pa en ma, om een paar dagen lang te melden dat er nog niets bekend is of om de laatste roddels van de buren door te geven.
Als een klein jongetje als enige een vliegramp overleeft, strijden die ratten om de eerste beelden van dat jongetje in een ziekenhuisbed, in de woestijn van fucking Libië!
Een foto van een Bekende Nederlander in een foute zwembroek brengt een paar honderd euro op. Een verzonnen interview is goed voor een dubbele oplage van een louche weekblad. Zogenaamde bewijzen van pissige ex-partners worden door zogenaamde kwaliteitskranten als basis gebruikt om politici zwart te maken.
Google en Wikipedia worden tegenwoordig als ijking van de waarheid gebruikt. Een beetje beroeps-stukjes-schrijver is eerst een paar uur aan het surfen op het net, voor hij uit zijn luie bureaustoel flikkert om eens wat te checken.
En nu dat circus in Oostenrijk! Een zooitje rioolratten plakt er een stukje skiën op kosten van de baas aan vast, om af en toe in een camera te roepen dat er geen nieuws is!
En echt: allemaal worden ze hier dik voor betaald!

Mijn column van afgelopen zondag scoorde bijna 8600 hits (and stil counting). Als ik voor iedere hit een dubbeltje had ontvangen, had ik nu een kekke laptop kunnen kopen. Of nee! Een fiets! Dat lijkt me een strakker plan! Vanwege dat minder strakke lijf van mij. Of een hometrainer waar ik mijn huidige laptop op vast kan spijkeren? Verkopen ze ook hometrainers mét laptop? Nou ja. Voor geld is natuurlijk alles te koop. Voor 8500 euro heb je tegenwoordig al een geinige auto. Met radio en Bluetooth. Zo’n boordcomputer is al een halve laptop!

Ik dwaal af! Ik wil u laten betalen!

Geef toe. Dit was een geinig stukje tekst, waar ik u als lezer een paar minuten mee heb vermaakt. En als u op de links hebt geklikt en mijn andere columns hebt gelezen, heb ik u zomaar een kwartier zoet weten te houden. Ik heb niks gelogen of verzonnen en enkel mijn eerlijke mening gegeven.
Als u later vandaag toch nog gaat internetbankieren, is een minuutje extra voldoende om deze columnist een beetje blij te maken. Gewoon onderstaande gegevens knippen en plakken en meesturen met alle andere, véél grotere rekeningen.

Mijn rekeningnummer: 6025650
Mijn naam: Thako van den Heuvel
Het kenmerk: ‘Een paar centen voor 715 woorden’

Wat het u gaat kosten? Zoals ik al eerder schreef: een dubbeltje. Een paar dubbeltjes. Een euro. Een paar euro? Het is maar wat het u waard is om mijn gezever te lezen in plaats van de onzin van de betaalde pers te blijven slikken.

Het is maar een vraag. Ik stel geen eisen.




Lees ook:

» 23/05 Muziek als laatste redmiddel9
» 20/05 Het Zondagse Orakel - Luie flikkers7
» 16/05 Wie gaan we vandaag vermoorden?40
» 13/05 Het Zondagse Orakel - Wij en onze kinderen10


delen | eKudos nujij

2932 views / 35 reacties
Reacties op dit bericht
35  van 35 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
No offence maar als je geld wil verdienen met stukjes schrijven dan moet je maar voor een krant columns gaan schrijven inplaats van vrijwillig voor een internet website.

Ik ga toch ook niet vrijwillig bij een dierenasiel werken en vervolgens 10 cent aan alle bezoekers vragen omdat ik de diertjes zo goed verzorg?

10 cent of een paar euro zou ik prima kunnen missen, maar er op deze manier om vragen vind ik eerder brutaal dan grappig, slim of goed bedacht.
man MrManiak (Eindredacteur Films/TV) 22-02-2012 @ 15:30 fotoboek homepage
userIcon
Wat is eigenlijk jouw punt van deze column?

Als dat dit is:
quote:

Alleen niet omdat ik het keihard nodig heb, maar omdat ik me dood erger aan al die broodschrijvers die voor lulkoek betaald krijgen, terwijl ik me hier gratis het eelt op mijn vingers tik om nog een beetje kwaliteit en nuancering aan te brengen in die modderstroom aan betaalde onzin en waanzin!
...dan ben ik het volledig eens met TigerXtrm.
man Okaht (Redactie Frontpage) 22-02-2012 @ 15:58 fotoboek no homepage
Wie zegt dat ik zo nodig geld wil verdienen met stukjes schrijven? Ik heb een leuke baan en schrijven is een leuke hobby. Feitelijk heb ik niet eens de ambitie om mezelf volledig te onderhouden met stukjes schrijven. Het zou hooguit wel leuk zijn.

Ik geef alleen aan dat ik me nogal erger aan de luiheid van de media die wel geld verdienen aan niet-nieuws. En daar daag ik de lezer in uit.
Er worden kranten gekocht. Van belastinggeld wordt de publieke omroep betaald. Er wordt abonnement geld aan kabelmaatschappijen betaald om de commerciëlen in de lucht gehouden. We betalen hier dus allemaal aan mee.

Maar als ik de eerste reacties zo lees, is het voor sommigen blijkbaar wel vreemd als ik dan een keer geld vraag.
userIcon
Jij brengt dan ook niet echt nieuws, of wel dan? Jij geeft je mening over het nieuws, dat is sowieso al iets heel anders en zeker niet iets waar je geld voor zou moeten krijgen.

Ik ben het met je eens dat journalistiek af en toe behoorlijk zieke vormen aanneemt. De hedendaagse media geilt enorm op die kunstmatige kijkcijfers en sommige (vaak freelance) journalisten gaan over lijken om het eerste plaatje te krijgen of de eerste scoop te kunnen verkopen.

Afgezien daarvan onderschat je volgens mij behoorlijk wat journalisten precies doen, zeker die personen die uren op locatie aanwezig zijn om jou op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Op een plek als Oostenrijk staan ze vrolijk halve dagen buiten een gesloten deur in de hoop iets op te vangen. Staan ze niet buiten dan zijn ze achtergrond informatie aan het zoeken of een filmpje in elkaar aan het draaien dat vervolgens op het 8 uur journaal kan worden uitgezonden.

Ik heb het hier dan over de pro's, niet over de klapjosties die items draaien voor Hart van Nederland of foto's schieten voor de Privé.

Het is makkelijk om kritiek te hebben op wat je op TV ziet zonder te weten hoeveel werk er daadwerkelijk achter zit. En om er dan over te gaan zeiken in een column van net een kantje en er nog geld voor te vragen ook is, zoals ik al zei, behoorlijk brutaal.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 16:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Jij brengt dan ook niet echt nieuws, of wel dan? Jij geeft je mening over het nieuws, dat is sowieso al iets heel anders en zeker niet iets waar je geld voor zou moeten krijgen.

Ik ben het met je eens dat journalistiek af en toe behoorlijk zieke vormen aanneemt. De hedendaagse media geilt enorm op die kunstmatige kijkcijfers en sommige (vaak freelance) journalisten gaan over lijken om het eerste plaatje te krijgen of de eerste scoop te kunnen verkopen.

Afgezien daarvan onderschat je volgens mij behoorlijk wat journalisten precies doen, zeker die personen die uren op locatie aanwezig zijn om jou op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Op een plek als Oostenrijk staan ze vrolijk halve dagen buiten een gesloten deur in de hoop iets op te vangen. Staan ze niet buiten dan zijn ze achtergrond informatie aan het zoeken of een filmpje in elkaar aan het draaien dat vervolgens op het 8 uur journaal kan worden uitgezonden.

Ik heb het hier dan over de pro's, niet over de klapjosties die items draaien voor Hart van Nederland of foto's schieten voor de Privé.

Het is makkelijk om kritiek te hebben op wat je op TV ziet zonder te weten hoeveel werk er daadwerkelijk achter zit. En om er dan over te gaan zeiken in een column van net een kantje en er nog geld voor te vragen ook is, zoals ik al zei, behoorlijk brutaal.
Achter het vergassen van 6,2 miljoen joden ging ook veel werk schuil. (heerlijk Godwin, had ik zin in). De hoeveelheid werk die men besteedt aan iets rechtvaardigt het werk niet.

Journalisten die voor de deur bij een ziekenhuis hangen, naar binnen sluipen, de koninklijke familie juist nu lastigvallen zijn aasgieren die niks van hun werk hebben begrepen.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:58 schreef Okaht het volgende:
Wie zegt dat ik zo nodig geld wil verdienen met stukjes schrijven? Ik heb een leuke baan en schrijven is een leuke hobby. Feitelijk heb ik niet eens de ambitie om mezelf volledig te onderhouden met stukjes schrijven. Het zou hooguit wel leuk zijn.

Ik geef alleen aan dat ik me nogal erger aan de luiheid van de media die wel geld verdienen aan niet-nieuws. En daar daag ik de lezer in uit.
Er worden kranten gekocht. Van belastinggeld wordt de publieke omroep betaald. Er wordt abonnement geld aan kabelmaatschappijen betaald om de commerciëlen in de lucht gehouden. We betalen hier dus allemaal aan mee.

Maar als ik de eerste reacties zo lees, is het voor sommigen blijkbaar wel vreemd als ik dan een keer geld vraag.
Prrrffffff, gelukkig. Dus je vraagt geen geld maar dit was de essentie van je column. Ik was nogal geschrokken namelijk.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:58 schreef Okaht het volgende:

Maar als ik de eerste reacties zo lees, is het voor sommigen blijkbaar wel vreemd als ik dan een keer geld vraag.
Ja, geld komt eraan. Ik betaal al mijn rekeningen op dezelfde dag, dus het wordt even wachten. Stuur maar een paar aanmaningen, bij de derde betaal ik meestal wel.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:06 schreef petertjeprik het volgende:
[..]


Ja, geld komt eraan. Ik betaal al mijn rekeningen op dezelfde dag, dus het wordt even wachten. Stuur maar een paar aanmaningen, bij de derde betaal ik meestal wel.
Dus jij maakt geld over aan je collega?
En je collega's aan jou?
man Okaht (Redactie Frontpage) 22-02-2012 @ 18:15 fotoboek no homepage
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 16:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Jij brengt dan ook niet echt nieuws, of wel dan? Jij geeft je mening over het nieuws, dat is sowieso al iets heel anders en zeker niet iets waar je geld voor zou moeten krijgen.

Ik ben het met je eens dat journalistiek af en toe behoorlijk zieke vormen aanneemt. De hedendaagse media geilt enorm op die kunstmatige kijkcijfers en sommige (vaak freelance) journalisten gaan over lijken om het eerste plaatje te krijgen of de eerste scoop te kunnen verkopen.

Afgezien daarvan onderschat je volgens mij behoorlijk wat journalisten precies doen, zeker die personen die uren op locatie aanwezig zijn om jou op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Op een plek als Oostenrijk staan ze vrolijk halve dagen buiten een gesloten deur in de hoop iets op te vangen. Staan ze niet buiten dan zijn ze achtergrond informatie aan het zoeken of een filmpje in elkaar aan het draaien dat vervolgens op het 8 uur journaal kan worden uitgezonden.

Ik heb het hier dan over de pro's, niet over de klapjosties die items draaien voor Hart van Nederland of foto's schieten voor de Privé.

Het is makkelijk om kritiek te hebben op wat je op TV ziet zonder te weten hoeveel werk er daadwerkelijk achter zit. En om er dan over te gaan zeiken in een column van net een kantje en er nog geld voor te vragen ook is, zoals ik al zei, behoorlijk brutaal.
Als ik ergens voor betaal, ben ik eigenlijk niet zo nieuwsgierig naar de hoeveelheid werk die er achter schuilt. Ik betaal voor kwaliteit en inhoud. Als jij de kwaliteit van het gemiddelde nieuwsbulletin voldoende vindt, neem ik aan dat jij er dus ook niet zo'n moeite mee heb, dat jouw centen daar naartoe gaan.
Ik zet daar vraagtekens bij.

Natuurlijk was mijn column van afgelopen zondag geen nieuws. Toch werd deze veelvuldig bekeken. Links en rechts werd de column zelfs in newsfeeds opgenomen. Dan zou ik haast zeggen dat het niet meer dan logisch dat ik - en mijn collega Petertje Prik trouwenbs ook - hier ook een graantje van mee kunnen pikken.
man Okaht (Redactie Frontpage) 22-02-2012 @ 18:16 fotoboek no homepage
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:01 schreef Claro het volgende:
[..]


Prrrffffff, gelukkig. Dus je vraagt geen geld maar dit was de essentie van je column. Ik was nogal geschrokken namelijk.
Je weet intussen toch wel dat ik graag een dubbele bodem en en wat valkstrikjes in mijn columns stop .

Maarre ... dat neemt niet weg dat ik enorm kan genieten van de duizenden euro's die de komende week gaan volgen .
man Okaht (Redactie Frontpage) 22-02-2012 @ 18:16 fotoboek no homepage
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 17:06 schreef petertjeprik het volgende:
[..]


Ja, geld komt eraan. Ik betaal al mijn rekeningen op dezelfde dag, dus het wordt even wachten. Stuur maar een paar aanmaningen, bij de derde betaal ik meestal wel.
Kijk. Zo kan het ook. Niet zeuren maar storten hahaha
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:16 schreef Okaht het volgende:
[..]
Je weet intussen toch wel dat ik graag een dubbele bodem en en wat valkstrikjes in mijn columns stop .

Maarre ... dat neemt niet weg dat ik enorm kan genieten van de duizenden euro's die de komende week gaan volgen .
U bent heeeeeeel erg.
No go.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:14 schreef Claro het volgende:
[..]


Dus jij maakt geld over aan je collega?
En je collega's aan jou?
Collega's, Collega's, pff. Okaht snapt toch zeker ook wel: wie betaalt bepaald. Nee, dan is er wel degelijk sprake van een arbeidsverhouding.

50 Cent voor een column die mij laat glimlachen.
Een n'euro voor een column die mij laat bulderen van het lachen.
25 cent voor iedere comment die verontwaardiging uit over de column en mij laat denken: "haha, you silly nitwit person, you just don't understand a thing. haha". * zip of earl grey

Erg normatief, ik weet het.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 18:26 schreef petertjeprik het volgende:
[..]


Collega's, Collega's, pff. Okaht snapt toch zeker ook wel: wie betaalt bepaald. Nee, dan is er wel degelijk sprake van een arbeidsverhouding.

50 Cent voor een column die mij laat glimlachen.
Een n'euro voor een column die mij laat bulderen van het lachen.
25 cent voor iedere comment die verontwaardiging uit over de column en mij laat denken: "haha, you silly nitwit person, you just don't understand a thing. haha". * zip of earl grey

Erg normatief, ik weet het.
U durft.
Maak maar eens concreet dan aan hoe uw donatie er uit ziet.
En verwacht u donatie terug? En op basis van dezelfde criteria? Hoe wordt dit getoetst en geborgd?

;-p !!!!

Edit; u kunt mij inhuren om uw belangen te behartigen.
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 22-02-2012 @ 19:51 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 16:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Jij brengt dan ook niet echt nieuws, of wel dan? Jij geeft je mening over het nieuws, dat is sowieso al iets heel anders en zeker niet iets waar je geld voor zou moeten krijgen.

Ik ben het met je eens dat journalistiek af en toe behoorlijk zieke vormen aanneemt. De hedendaagse media geilt enorm op die kunstmatige kijkcijfers en sommige (vaak freelance) journalisten gaan over lijken om het eerste plaatje te krijgen of de eerste scoop te kunnen verkopen.

Afgezien daarvan onderschat je volgens mij behoorlijk wat journalisten precies doen, zeker die personen die uren op locatie aanwezig zijn om jou op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Op een plek als Oostenrijk staan ze vrolijk halve dagen buiten een gesloten deur in de hoop iets op te vangen. Staan ze niet buiten dan zijn ze achtergrond informatie aan het zoeken of een filmpje in elkaar aan het draaien dat vervolgens op het 8 uur journaal kan worden uitgezonden.

Ik heb het hier dan over de pro's, niet over de klapjosties die items draaien voor Hart van Nederland of foto's schieten voor de Privé.

Het is makkelijk om kritiek te hebben op wat je op TV ziet zonder te weten hoeveel werk er daadwerkelijk achter zit. En om er dan over te gaan zeiken in een column van net een kantje en er nog geld voor te vragen ook is, zoals ik al zei, behoorlijk brutaal.
Dus de hoveelheid werk die erin gestopt wordt bepaald volgens jou of iets goed is? Uren wachten voor een deur en een a0 seconden quote "we kunnen nog niets zeggen, het is afwachten, verder geen mededelingen" (dit kan gaan over Friso of die beruchte deur van het CDA waar gans de natie meerdere uren naar heeft kunnen kijken) is volgens jou hard werken? Achtergrond informtie zoeken op internet is lui werk. Iedereen zoekt en vindt namelijk hetzelfde en komt dientengevolge met dezelfde non-informatie op de proppen.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 19:51 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]

Dus de hoveelheid werk die erin gestopt wordt bepaald volgens jou of iets goed is? Uren wachten voor een deur en een a0 seconden quote "we kunnen nog niets zeggen, het is afwachten, verder geen mededelingen" (dit kan gaan over Friso of die beruchte deur van het CDA waar gans de natie meerdere uren naar heeft kunnen kijken) is volgens jou hard werken? Achtergrond informtie zoeken op internet is lui werk. Iedereen zoekt en vindt namelijk hetzelfde en komt dientengevolge met dezelfde non-informatie op de proppen.
Dat de redactie in Hilversum zo nodig aandacht aan het onderwerp wil besteden terwijl de journalisten ter plaatse zeggen dat er niets te melden is moet je niet de journalisten kwalijk nemen.

Maar ja, een journalist werkt velen malen harder dan een columnist die in een half uur een stukje tikt en kritiek heeft op alles wat los en vast zit. Dat kan ik ook nog wel vanuit mijn luie stoel (sterker nog, dat doe ik nu ). Denk je soms dat die gasten daar voor hun lol 8 uur van hun leven staan te vergooien ofzo?
man Bornfree (Redactie Frontpage) 22-02-2012 @ 20:24 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 20:13 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]


Dat de redactie in Hilversum zo nodig aandacht aan het onderwerp wil besteden terwijl de journalisten ter plaatse zeggen dat er niets te melden is moet je niet de journalisten kwalijk nemen.

Maar ja, een journalist werkt velen malen harder dan een columnist die in een half uur een stukje tikt en kritiek heeft op alles wat los en vast zit. Dat kan ik ook nog wel vanuit mijn luie stoel (sterker nog, dat doe ik nu ). Denk je soms dat die gasten daar voor hun lol 8 uur van hun leven staan te vergooien ofzo?
Dat klopt, maar ben jij leuk of spitsvondig? Hussel jij woorden zo dat mensen geëmotioneerd raken. Of dat ze überhaupt iets betekenen.....Hier schrijf je om mensen te vermaken, niet om te verdienen. Hier doe je het voor je eigen psychische geilheid. Ontdekt te worden of simpelweg zoals ik......heel veel te leren over schrijven met een leuk clubje mensen. En mocht je ooit zo rijp zijn ontdekt te worden dan is het zo....dan kun j er wellicht van leven. Maar tot die tijd.....hier mensen vermaken.... Maar ik begrijp de context van je column
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 20:24 schreef Bornfree het volgende:
[..]

Dat klopt, maar ben jij leuk of spitsvondig? Hussel jij woorden zo dat mensen geëmotioneerd raken. Of dat ze überhaupt iets betekenen.....Hier schrijf je om mensen te vermaken, niet om te verdienen. Hier doe je het voor je eigen psychische geilheid. Ontdekt te worden of simpelweg zoals ik......heel veel te leren over schrijven met een leuk clubje mensen. En mocht je ooit zo rijp zijn ontdekt te worden dan is het zo....dan kun j er wellicht van leven. Maar tot die tijd.....hier mensen vermaken.... Maar ik begrijp de context van je column
Hoeveel begrip ik ook voor jouw drijfveren en verhaal heb; ik vind wel dat je behoorlijk afdwaalt van het (oorspronkelijke) punt wat Tiger (al 2x) maakte. En zijn redenatie is een deugdelijke. Hij zet betaalde journalistiek en onbetaald columns tegen elkaar af en ik vind dat hij dat deugdelijk doet.

Dat jij jouw punt wilt maken; oke.
Maar doet niets af zijn Tiger zijn betoog.
man Bornfree (Redactie Frontpage) 22-02-2012 @ 21:51 fotoboek homepage
userIcon
Tiger zijn betoog is natuurlijk een legitieme en dat is die van mij ook. Omdat journalistiek totaal iets anders is dan goed schrijven.
man bazbo (Redactie Frontpage) 22-02-2012 @ 22:12 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 20:24 schreef Bornfree het volgende:
[..]

Hier schrijf je om mensen te vermaken, niet om te verdienen.

[...]
Krijg jij niks, dan?

man Okaht (Redactie Frontpage) 22-02-2012 @ 22:19 fotoboek no homepage
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 20:13 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]Dat de redactie in Hilversum zo nodig aandacht aan het onderwerp wil besteden terwijl de journalisten ter plaatse zeggen dat er niets te melden is moet je niet de journalisten kwalijk nemen.

Maar ja, een journalist werkt velen malen harder dan een columnist die in een half uur een stukje tikt en kritiek heeft op alles wat los en vast zit. Dat kan ik ook nog wel vanuit mijn luie stoel (sterker nog, dat doe ik nu ). Denk je soms dat die gasten daar voor hun lol 8 uur van hun leven staan te vergooien ofzo?
De columns die op FOK verschijnen zijn vaak kwalitatief van een niveau dat veel bekende columnisten evenaart. Als ik daar de vage schrijfseltjes van BN-ers nog bij neem, durf ik te stellen dat we het hier zelfs verdomde goed doen ook.

Als ik dan voor mezelf mag spreken. Ik publiceer twee - meestal heel redelijke - columns per week, naast een stevige 50-urige werkweek en nog wat vrijwilligerswerk. De woorden lui en Okaht horen wat mij betreft dus niet dezelfde zin thuis.

Verder lijk je je dit schrijven wel zwaar te onderschatten. Juist in een opiniestuk telt iedere letter en ieder leesteken enorm mee in het overbrengen van een mening. Zeker als je de boodschap van je eigen gedachten en ideeën over wilt brengen. Dat is niet enkel in een half uurtje wat in elkaar tikken. Daar zit heel wat schaaf- en denkwerk achter.

Overigens. Ik neem niet zozeer personen of specifieke journalisten iets kwalijk. Behalve dan zoals destijds met die misselijke praktijken rond de dood van Milly Boele. Ik spreek vooral mijn verbazing uit over het feit dat we dit allemaal maar slikken.
man Okaht (Redactie Frontpage) 22-02-2012 @ 22:32 fotoboek no homepage
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:12 schreef bazbo het volgende:
[..]


Krijg jij niks, dan?

Ik vrees dat we de volgende contractbesprekingen beter gezamenlijk moeten gaan voeren .
userIcon
Puike column Thako. Niks mis mee.

Je mag me geld vragen, omdat het kan.

Je krijgt van mij niets, omdat het kan.

Succes met het geld vragen.
man Okaht (Redactie Frontpage) 22-02-2012 @ 22:48 fotoboek no homepage
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Puike column Thako. Niks mis mee.

Je mag me geld vragen, omdat het kan.

Je krijgt van mij niets, omdat het kan.

Succes met het geld vragen.
Kijk. Dit vind ik ook een heldere reactie. En ik kan nog een compliment in mijn zak steken ook .

Niemand is tot iets verplicht. Als mensen zich ineens gedwongen gaan voelen en dat als stuitend gaan ervaren, is dat mij betreft geheel hun eigen verantwoordelijkheid. Ik heb gewoon een stukje met een vraag geschreven.

De vette teksten en uitroeptekens kunnen wellicht wat dwingend over zijn gekomen. Maar ja. Al die onzin in al dat zogenaamde nieuws wordt je ook maar door de strot geduwd.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:48 schreef Okaht het volgende:
[..]
Kijk. Dit vind ik ook een heldere reactie. En ik kan nog een compliment in mijn zak steken ook .
En dat compliment is je van harte gegund.

quote:
Niemand is tot iets verplicht. Als mensen zich ineens gedwongen gaan voelen en dat als stuitend gaan ervaren, is dat mij betreft geheel hun eigen verantwoordelijkheid. Ik heb gewoon een stukje met een vraag geschreven.
Precies. Mocht ik ooit buitengewoon enorm gefortuneerd worden, dan sta je wel in mijn lijstje met mensen die ik financiëel zou willen helpen.
Ha, prachtig! En laat over twee weken weten hoeveel geld je gevangen hebt? Want zoals al gezegd is, geld vragen omdat het kan:
man Okaht (Redactie Frontpage) 23-02-2012 @ 13:22 fotoboek no homepage
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 10:25 schreef afgelopen het volgende:
Ha, prachtig! En laat over twee weken weten hoeveel geld je gevangen hebt? Want zoals al gezegd is, geld vragen omdat het kan:
Ik ga zeker een (discreet) plaatje van de afschriften laten zien .

Maarre ... vanmorgen zag ik nog weinig actie op mijn bankrekening .
man Bornfree (Redactie Frontpage) 23-02-2012 @ 13:51 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 22:12 schreef bazbo het volgende:
[..]


Krijg jij niks, dan?

Ik krijg wat mij toekomt.
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 13:22 schreef Okaht het volgende:
[..]
Ik ga zeker een (discreet) plaatje van de afschriften laten zien .

Maarre ... vanmorgen zag ik nog weinig actie op mijn bankrekening .
Tja, dan had je toch iets over een goed doel moeten roepen denk ik.
man Okaht (Redactie Frontpage) 23-02-2012 @ 14:31 fotoboek no homepage
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 14:24 schreef afgelopen het volgende:
[..]Tja, dan had je toch iets over een goed doel moeten roepen denk ik.
... dat ben ik toch???
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 14:31 schreef Okaht het volgende:
[..]
... dat ben ik toch???
ANBI??
Niet dat DAT wat voorstelt maar he Okaht, is een start...
man harry64 (Redactie Frontpage) 23-02-2012 @ 22:34 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 13:22 schreef Okaht het volgende:
[..]
Ik ga zeker een (discreet) plaatje van de afschriften laten zien .

Maarre ... vanmorgen zag ik nog weinig actie op mijn bankrekening .
Ook geen
Af
Af
Af
Af
Af
Af
?
Vreemd.
man Okaht (Redactie Frontpage) 23-02-2012 @ 22:40 fotoboek no homepage
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 20:38 schreef Claro het volgende:
[..]


ANBI??
Niet dat DAT wat voorstelt maar he Okaht, is een start...
Wat een klote site ... ik sta er niet tussen .
man Okaht (Redactie Frontpage) 23-02-2012 @ 22:40 fotoboek no homepage
quote:
Op donderdag 23 februari 2012 @ 22:34 schreef harry64 het volgende:
[..]

Ook geen
Af
Af
Af
Af
Af
Af
?
Vreemd.
Die ben ik wel gewend hahaha
35  van 35 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 23/05 Muziek als laatste redmiddel9
» 20/05 Het Zondagse Orakel - Luie flikkers7
» 16/05 Wie gaan we vandaag vermoorden?40
» 13/05 Het Zondagse Orakel - Wij en onze kinderen10


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden