Lolitacomplex

Geschreven door Maurits (perikles) op 18-01-2012 @ 23:00
print 

Barbara zal wel op Blekertje vallen omdat hij meer geld heeft, of meer macht, of allebei. Klinkt aannemelijk. Op het eerste gezicht. Maar heeft een vrouw met een goeie baan bij een gerenommeerde krant dat dan nodig? Die Barbara kan prima haar eigen boontjes doppen. En met die Bleker kan ze niet eens voor de dag komen. Behoorlijk gênant. Of valt ze soms op oudere mannen, gewoon omdat ze op oudere mannen valt. Omdat ze ouder zijn dus?

Wel eens van het Lolita-complex gehoord? Dat is wat oudere mannen die op jonge meisjes vallen zouden hebben. Maar wat voor complex zouden die meisjes dan hebben? Ook een Lolita-complex, maar dan anders? Het kleine-meisje-met-haar-knuistje-veilig-in-de-vertrouwde-hand-van-de-grote-meneercomplex?

De meeste vrouwen kiezen voor oudere mannen. Net per se 32 jaar ouder maar in ieder geval een paar jaar. Gemiddeld. Ze vallen ook op mannen die groter zijn, lees maar eens een paar datingadvertenties. Ook al is de wanhopig zoekende juffrouw zelf een meter vijfentachtig, dan eist ze dat haar prins op het witte paard minstens een meter negentig is. Maar liever een meter vijfennegentig zodat zij, ook met hakken, nog steeds tegen hem opkijkt.

Er zijn verschillende manieren om tegen een man op te kijken. Hij kan haar in centimeters de baas zijn. Of in euro's op de salarisstrook of op de bank. Of in het aantal strepen op het uniform, de stropdas of het krijtstreeppak. Of in jaren dus. In Barbara's geval niet in jaren vanwege de wijsheid die met die jaren had moeten komen. Om daar aanspraak op te kunnen maken heeft Blekertje toch iets teveel blunders op zijn naam staan. Dat kan Barbara, ze is niet voor niets journaliste, toch niet ontgaan zijn.

Vrouwen vallen ook op mannen die hoger opgeleid zijn dan zijzelf. Mannen tegen wie ze kunnen opkijken vanwege hun kennis en hun intelligentie. Mannen die langer zijn, ouder, machtiger of rijker, die zijn er zat. Zoveel is de maatschappij nog niet veranderd, vergeleken met vroeger. Ondanks alle emancipatie. Maar een ding is wel veranderd, de gemiddelde vrouw van de jongste generaties is hoger opgeleid dan de gemiddelde man. Dus een man vinden die nog beter opgeleid is, is een stuk moeilijker geworden.

Zo moeilijk zelfs, als je niet vooraan in de rij staat, dat een vrouw die met vlag en wimpel geslaagd is aan de universiteit of hogeschool, ernaast grijpt. Er zijn lang niet genoeg mannen die met nog meer vlag en nog meer wimpel geslaagd zijn. Vandaar dat er nogal wat intelligente hoogopgeleide vrouwen met lege handen blijven staan. Ik verzin dit niet. Om met Silvia Witteman te spreken. Het is allemaal onderzocht en vastgesteld.

Sommige vrouwen kiezen een heel bijzonder type man uit om tegenop te kijken. De crimineel. Wie steekt er verder boven het maaiveld uit dan moordenaars, gangsters en kinderverkrachters. Ze staan in het middelpunt van de belangstelling. Willem Holleeder, Joran van der Sloot en Mark Dutroux krijgen bergen fanmail van groepies uit het hele land. Ook wrede dictators hebben nooit moeite om aan de vrouw te komen. Ze staan in de rij.

Dat hebben vrouwen toch helemaal niet meer nodig! Alles waarvoor ze vroeger opkeken tegen een man, doen ze nu zelf. Zelfs voor het zwanger maken van een vrouw kan een man zich niet meer op zijn borst slaan, sinds vrouwen terecht kunnen bij de spermabank. Terwijl een man nooit zonder een vrouw kan als hij kinderen wil. Vrouwen zijn op de seksmarkt de bovenliggende partij. En dan laten ze zich nog in de luren leggen door oeroude impulsen die volstrekt uit de tijd zijn. Kiezen ze een Bleker.




Lees ook:

» 23/05 Onderschat nooit de kat3
» 09/05 Waarom mannen niet sexy meer zijn36
» 25/04 De waarde van een olifant0
» 14/04 Regeren is belasting heffen19


delen | eKudos nujij

2593 views / 17 reacties
Reacties op dit bericht
17  van 17 reacties op deze pagina. Pagina  1
Prachtig...de spijker op z'n kop
userIcon
Helemaal eens met de column.

Was ooit een aflevering van South Park waarin de hele aflevering op de meest belachelijke manieren werd ontkent dat mannen veel vrouwen willen neuken. Uiteindelijk roep iemand: "Zullen we ophouden ons aan te stellen, iedereen weet toch wel dat een man met geld en de mogelijkheid om veel vrouwen te neuken, dat ook zou doen?" (vrij vertaald)

En dat is inderdaad het punt. Vrouwen willen een man hebben die voor ze kan zorgen, qua invloed, financien en soms ook physiek.

Verschil qua omvang tussen mij en mijn vriendin is zodanig veel dat mensen die ik ken (zelfs in zakelijke relaties) zeggen dat "zo'n klein meisje en zo'n reuzachtige kerel, er zo schattig uitziet".

Zal ook niet de eerste keer zijn dat ik een klein meisje met 1 arm optil (goede kennis dat wel), en dat nadat ze uit gegilt zijn, eigenlijk tot de conclusie komen dat ze het wel spannend vonden.

En wat die emancipatie betreft, heb inderdaad ook wel de indruk dat een hoop vrouwen een "Ik kan alles nu zelf, kut" houding hebben. Afgezien van de baas willen spelen merk ik dat een hoop vrouwen toch het liefst een kerel hebben die de boel kan opknappen voor hun. (wederom het verzorgen).

Denk dus meer:
"Emancipatie, zolang als het leuk is".
userIcon
De vrouwelijke tegenhanger van een mannelijk lolitacomplex is een vadercomplex. Dit zie je veelal bij vrij jonge vrouwen (vaak nog in hun tienerjaren) die verliefd zijn op iemand die veel ouder is als zijzelf.

De logica dat het 'niet nodig is' om een machtige of rijke partner te hebben als je zelf de schaapjes op het droge hebt klinkt leuk, maar de werkelijkheid laat toch iets heel anders zien.

Aantrekkingskracht is een krachtige natuurkracht die niet altijd met logica of rationeel denken te sturen is. Sommige mannen zijn woest aantrekkelijk voor een vrouw zonder dat ze eigenlijk zelf weet waarom, en natuurlijk zal het wel allemaal een reden hebben, maar die redenen rationaliseren werkt niet als het om een gevoel/aantrekkingskracht gaat.
man perikles (Redactie Frontpage) 19-01-2012 @ 10:26 fotoboek no homepage
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 @ 05:41 schreef AgitoM het volgende:

En wat die emancipatie betreft, heb inderdaad ook wel de indruk dat een hoop vrouwen een 'Ik kan alles nu zelf, kut' houding hebben. Afgezien van de baas willen spelen merk ik dat een hoop vrouwen toch het liefst een kerel hebben die de boel kan opknappen voor hun. (wederom het verzorgen).
Kut! Maar vrouwen kunnen ook alles zelf! Mannen mogen eigenlijk blij zijn dat vrouwen vaak doen alsof ze mannen geweldig vinden

quote:
Op donderdag 19 januari 2012 @ 05:41 schreef AgitoM het volgende:
Denk dus meer:
'Emancipatie, zolang als het leuk is'.
Leuk, maar voor wie dan? Voor mannen of voor vrouwen? Eens moeten vrouwen de schellen toch eens van de ogen vallen, ze kennen hun eigen kracht niet !Hoe lang blijft het nog leuk om tegen mannen op te kijken, die niets bijzonders zijn? Waarschijnlijk is er nog een klein beetje meer emancipatie voor nodig. Dan zullen mannen eindelijk mee moeten emanciperen
userIcon
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 @ 10:26 schreef perikles het volgende:
Kut! Maar vrouwen kunnen ook alles zelf! Mannen mogen eigenlijk blij zijn dat vrouwen vaak doen alsof ze mannen geweldig vinden
Mijn vriendin: "Waarom is het altijd zo dat als we een apparaat aanschaffen dat we jouw keuze volgen?! De volgende keuze beslis ik!"

Maand later bij de magnetron afdeling.

ik: "Nou kies maar. Ik ga wel ff bij de tv's rondhangen.. "
mijn vriendin: "ja nee, ik wil wel graag dat je erbij bent".
ik: "ok."
mijn vriendin: "nou ik kan geen keuze maken hoor, welke moeten we nou nemen"
ik: "dat is jouw beslissing schatje, hadden we afgesproken toch?"

Uiteindelijk hebben we 1 uur in de winkel gestaan en heb ik uiteindelijk de knoop moeten doorhakken op aandringen van mijn vriendin..

Ik ben het eens dat vrouwen net zo belangrijk zijn als mannen, maar keuzes maken, kracht en techniek zijn toch altijd de dingen die over het algemeen op de mannen aankomen. En zo is het in balans.

Ik denk niet dat dit heel snel anders zal worden, ik zie eerder weer wat geaccepteerde verschillen en wederzijds respect dan een unisex mens waar ze kennelijk zo naar het streven waren (zo enorm aseksueel en tegennatuurlijk). Verschillen tussen de seksen ontkennen is als de natuur ontkennen, we zullen elkaar altijd nodig hebben. Dat betekent zeker niet dat de vrouw weer onderdrukt dient te worden, want dat is in mijn opinie ook niet natuurlijk.

[ Bericht gewijzigd door B-FliP op donderdag 19 januari 2012 @ 11:23 ]
userIcon
Mwah mn vriendin is 2x jonger dan ik bijna.

Maar ik zal toegeven geestelijk loop ik gewoon achter.
Klikt zeer zeer goed tussen ons.
Ik ben niet hoger opgeleid dan haar sterker nog ze gaat mij straks voorbij.

Uiteindelijk gaat het een ander echter geen ene hol aan waarom de een voor de ander kiest.
Er zijn veel belangrijkere zaken om je druk over te maken als mens.

Klacht ongegrond verklaard dus.
userIcon
quote:
Zelfs voor het zwanger maken van een vrouw kan een man zich niet meer op zijn borst slaan, sinds vrouwen terecht kunnen bij de spermabank.
Want die spermabank zijn ook geen mannen meer voor nodig...

Even serieus: leuke column, maar oud nieuws.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 @ 10:26 schreef perikles het volgende:
[..]

Kut! Maar vrouwen kunnen ook alles zelf! Mannen mogen eigenlijk blij zijn dat vrouwen vaak doen alsof ze mannen geweldig vinden

[..]

Leuk, maar voor wie dan? Voor mannen of voor vrouwen? Eens moeten vrouwen de schellen toch eens van de ogen vallen, ze kennen hun eigen kracht niet !Hoe lang blijft het nog leuk om tegen mannen op te kijken, die niets bijzonders zijn? Waarschijnlijk is er nog een klein beetje meer emancipatie voor nodig. Dan zullen mannen eindelijk mee moeten emanciperen
Laat ik vooraf even zeggen dat zowel mannen en vrouwen allebij even belangrijk vind, maar wat ik bedoel met 'Emancipatie, zolang als het leuk is' is eigenlijk wat B-Flip omschrijft. Vrouwen willen wel precies hetzelfde zijn en doen als mannen (en kunnen ook evenveel), maar alleen zo lang het uitkomt (leuk is), als er zodra de bank verplaatst moet worden, zware boodschappen gedragen moeten worden, iets opgeknapt moet worden of een magnetron gekocht moet worden opeens een man nodig is dan vind ik inderdaad "Emancipatie zolang het leuk is / uitkomt".

En daarnaast, het is inderdaad ook deels natuur, mannen en vrouwen zitten nou eenmaal anders in elkaar, en gelukkig maar ook.
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 @ 10:26 schreef perikles het volgende:
[..]

Kut! Maar vrouwen kunnen ook alles zelf! Mannen mogen eigenlijk blij zijn dat vrouwen vaak doen alsof ze mannen geweldig vinden

[..]

Leuk, maar voor wie dan? Voor mannen of voor vrouwen? Eens moeten vrouwen de schellen toch eens van de ogen vallen, ze kennen hun eigen kracht niet !Hoe lang blijft het nog leuk om tegen mannen op te kijken, die niets bijzonders zijn? Waarschijnlijk is er nog een klein beetje meer emancipatie voor nodig. Dan zullen mannen eindelijk mee moeten emanciperen
Ho ho, vrouwen kunnen helemaal niet alles.
Sterker nog; moeten ze ook niet willen. Ga er maar van uit dat iedere vrouw genoeg slim/sluw oid is om uit iedere situatie haar eigen voordeel te halen. En dat ze een arsenaal aan strategieen hier voor hebben.

Alleen die mannen hebben het niet door......

Ik kan alleen maar hopen dat dit columnisten vrijheid is en dat je je niet baseert op je eigen ervaringen.In dat laatste geval; men.... waarom trap je er in?
userIcon
Vrouwen mogen blij zijn dat ze een kut hebben anders hadden ze helemaal niks.
man perikles (Redactie Frontpage) 20-01-2012 @ 18:18 fotoboek no homepage
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:46 schreef Claro het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat iedere vrouw genoeg slim/sluw oid is om uit iedere situatie haar eigen voordeel te halen. En dat ze een arsenaal aan strategieen hier voor hebben.
Alleen die mannen hebben het niet door......
Uit eigen waarneming weet ik dat lang niet alle vrouwen zo slim/sluw zijn, of willen zijn om strategisch, met het eigen voordeel voor ogen te handelen. Sterker nog, mensen (m/v) denken vaak rationeel te handelen terwijl ze in feite door impulsen gestuurd worden die ze zelf niet eens kennen. Maar jij zou een uitzondering kunnen zijn
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:18 schreef perikles het volgende:
[..]

Maar jij zou een uitzondering kunnen zijn
Nee. Kwestie van gezond verstand en op dit punt eerlijk naar je zelf en de anderen zijn. Leven wordt op die manier voor jezelf en je omgeving een stuk plezanter. Getekend uit eigen ervaring. ;-)

edit; "Zie Bakoenin onder Bakoenin"
man perikles (Redactie Frontpage) 20-01-2012 @ 19:46 fotoboek no homepage
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:16 schreef Claro het volgende:
[..]


Nee. Kwestie van gezond verstand en op dit punt eerlijk naar je zelf en de anderen zijn. Leven wordt op die manier voor jezelf en je omgeving een stuk plezanter. Getekend uit eigen ervaring. ;-)
Dat zeg ik: uitzondering: Jouw ervaring!

Als jij jezelf echt goed kent, ben je sowieso een uitzondering
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 22-01-2012 @ 20:43 fotoboek no homepage
userIcon
Totaal oneens met deze column.
Het lijkt net, of mannen en vrouwen twee partijen zijn: wie heeft er het meest te bieden? Ik lees niets over de werkelijke reden waarom mensen verliefd worden op elkaar, van elkaar (gaan) houden.
Mijn man is ook een stuk ouder dan ik, een stuk langer dan ik, een stuk slimmer dan ik. Nou en?
We maken elkaar aan het lachen. We willen dat die ander het goed heeft. We voeren goede gesprekken over van alles en nog wat. Ik zorg voor hem, hij zorgt voor mij. Hij is handig in bepaalde zaken, ik ben weer handig in andere dingen. Het is geen weegschaal, geen wedstrijd, geen krachtmeting.
En natuurlijk 'val' je op een bepaald type vanuit jouw referentiekader. En dat kan soms een verkeerde keuze zijn, waardoor je dus weer leert, en deze ervaring meeneemt naar eventuele volgende relaties.
Ik lees in deze column niets over de 'klik' die je kan hebben met iemand. Uiteindelijk gaat het toch om het karakter, hoe je het wendt of keert. In elk geval wel voor de duurzaamheid van een relatie. Dan doet uiteindelijk hoog opgeleid zijn, ouder zijn dan je partner, of juist jonger, maatschappelijke status er allemaal niet toe. Wat overblijft is: hoe leuk heb je het samen? En dat bepaalt een stel zelf. De hele wereld kan dan zeggen dat zo'n relatie niet 'mag' of niet 'kan', bullshit. Als je van elkaar houdt, dan kan je samen de wereld aan.
quote:
Op zondag 22 januari 2012 @ 20:43 schreef Zonnetje40 het volgende:
Totaal oneens met deze column.
Het lijkt net, of mannen en vrouwen twee partijen zijn: wie heeft er het meest te bieden? Ik lees niets over de werkelijke reden waarom mensen verliefd worden op elkaar, van elkaar (gaan) houden.
Mijn man is ook een stuk ouder dan ik, een stuk langer dan ik, een stuk slimmer dan ik. Nou en?
We maken elkaar aan het lachen. We willen dat die ander het goed heeft. We voeren goede gesprekken over van alles en nog wat. Ik zorg voor hem, hij zorgt voor mij. Hij is handig in bepaalde zaken, ik ben weer handig in andere dingen. Het is geen weegschaal, geen wedstrijd, geen krachtmeting.
En natuurlijk 'val' je op een bepaald type vanuit jouw referentiekader. En dat kan soms een verkeerde keuze zijn, waardoor je dus weer leert, en deze ervaring meeneemt naar eventuele volgende relaties.
Ik lees in deze column niets over de 'klik' die je kan hebben met iemand. Uiteindelijk gaat het toch om het karakter, hoe je het wendt of keert. In elk geval wel voor de duurzaamheid van een relatie. Dan doet uiteindelijk hoog opgeleid zijn, ouder zijn dan je partner, of juist jonger, maatschappelijke status er allemaal niet toe. Wat overblijft is: hoe leuk heb je het samen? En dat bepaalt een stel zelf. De hele wereld kan dan zeggen dat zo'n relatie niet 'mag' of niet 'kan', bullshit. Als je van elkaar houdt, dan kan je samen de wereld aan.
Eens. Mooi verwoord ook trouwens.

Ik voeg er wel aan toe (sorry Zonnetje):
Jouw reactie plaats je onder Perikles maar kan 1 op 1 onder meerdere columns van afgelopen week en zeker tm vandaag geplaatst worden in mijn optiek.
man perikles (Redactie Frontpage) 23-01-2012 @ 00:27 fotoboek no homepage
quote:
Op zondag 22 januari 2012 @ 20:43 schreef Zonnetje40 het volgende:
.... Uiteindelijk gaat het toch om het karakter, hoe je het wendt of keert. In elk geval wel voor de duurzaamheid van een relatie. Dan doet uiteindelijk hoog opgeleid zijn, ouder zijn dan je partner, of juist jonger, maatschappelijke status er allemaal niet toe. ....
Een mooi politiek correct verhaal over hoe het idealiter zou zijn. Maar daar heb ik het niet over, over hoe het zou moeten zijn. Ik heb het over drijfveren, impulsen, ingebakken of aangeleerde mechanismen. De blinde vlek in zelfkennis. Over achtergronden die in bepaalde gevallen die mysterieuze klik kunnen verklaren. Maar ik ben er van overtuigd dat het bij jullie heel anders zit
quote:
Op maandag 23 januari 2012 @ 00:27 schreef perikles het volgende:
[..]

Een mooi politiek correct verhaal over hoe het idealiter zou zijn. Maar daar heb ik het niet over, over hoe het zou moeten zijn. Ik heb het over drijfveren, impulsen, ingebakken of aangeleerde mechanismen. De blinde vlek in zelfkennis. Over achtergronden die in bepaalde gevallen die mysterieuze klik kunnen verklaren.
En juist de toevoeging in de reactie van Zonnetje "wat overblijft is'hoe leuk heb je het samen? En dat bepaalt een stel zelf" is mi de kern.

Je hebt keuzemogelijkheden. En die kun je bewust toepassen. Dat je zelfkennis daar voor nodig hebt is evident. Maar ondanks drijfveren, impulsen cs; je kunt nog steeds zelf kiezen of laten.
17  van 17 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 23/05 Onderschat nooit de kat3
» 09/05 Waarom mannen niet sexy meer zijn36
» 25/04 De waarde van een olifant0
» 14/04 Regeren is belasting heffen19


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden