Wir haben es nicht gewusst

Geschreven door Jan (Bakoenin) op 17-12-2011 @ 22:00
print 

Pater Merrin kijkt verschrikt naar wat hij net heeft opgegraven. Sinds hij in Irak met de opgravingen is begonnen heeft hij nog niet zoiets verschrikkelijks gevonden. Het is weliswaar een gewoon beeldje van de duivel, maar er is iets afschrikwekkends aan. Merrin heeft wel meer duivelsbeeldjes gezien in zijn loopbaan als archeoloog. Dit beeldje heeft echter iets dat hij nog nooit eerder had waargenomen. Het lijkt levend en Merrin voelt een zeer boosaardige sfeer om zich heen. Op dat moment steekt er een sterke wind op en Merrin ziet dat er stof van het duivelsbeeldje waait en door de wind wordt meegenomen.
Het stof is het kwaad dat over de wereld wordt verspreid en het dringt het lichaam van de twaalfjarige Regan binnen.

Vrijdag kwam het rapport van de commissie Deetman uit. Er stond in wat we eigenlijk al wisten, maar dan nog erger. 
Enige tienduizenden minderjarigen zijn tussen 1945 en nu door vertegenwoordigers van de rooms- katholieke kerk misbruikt. De commissie komt tot achthonderd misbruikers. Dat is dan alleen in Nederland, want over de hele wereld zijn kinderen misbruikt door paters en nonnen.
Er vallen me een paar dingen op als ik de conclusies van de commissie lees.

Het celibaat is niet de cruciale factor, maar maakt het risico op seksueel misbruik wel groter.
Ik vind dat gek. De meeste kinderen die door paters zijn misbruikt waren jongens.
Stel dat ik niet getrouwd was en ook niet mocht trouwen, dan nog zou ik geen zin hebben in een jongen. Ik ben namelijk hetero en tenzij je bi bent hebben heteromannen geen zin in jongens. Ook niet als ze niet mogen trouwen. In feite waren die paters en priesters dus homoseksueel en dat vind ik eigenlijk niet eens gek voor iemand die pater of priester wil worden. Homo’s hebben nu eenmaal voorkeur voor bepaalde beroepen zoals kapper, modeontwerper of priester. Op zich niets mis mee.
Nu ken ik zelf ook wat homo’s en die gaan echt niet aan kleine jongens zitten. We hebben dus eigenlijk te maken met pedofiele homo’s. Dat soort mensen krijgt tegenwoordig niet eens meer een gewoon huis in een willekeurige Nederlandse stad, laat staan dat hij in het huis van God mag vertoeven. Er schijnen nog meer dan honderd van die lui rond te lopen, maar die kunnen niet worden opgepakt omdat het misbruik verjaard is. Hoezo verjaard?
Is hun smeerlapperij verjaard voor hun slachtoffers? Ik heb volwassen mannen zien zitten huilen op televisie. Ik heb nog niet één pater, priester of bisschop zien huilen. Ja, ze hebben hun excuses aangeboden en er komt een zak met geld. Typisch rooms-katholiek. Al vanaf de middeleeuwen regelen ze zo hun zonden met God. Een biecht en een aflaat en de boel is geregeld met God. Je kunt weer gewoon naar de hemel. De slachtoffers moeten dan tot hun dood nog even in een hel leven voor ze daarheen mogen, maar de misbruikers zelf kunnen gewoon verder met hun leven.

Het tweede dat me opviel was het toezicht. Weer het toezicht. Wordt er überhaupt nog wel ergens op toegezien? We hebben al het falend toezicht bij de banken gehad, de politie helpt malloten gewoon aan een wapenvergunning en de kerk doet niets aan hun pedopriesters. Ik zie Simonis nog zitten bij Pauw en Witteman. “Wir haben es nicht gewusst,” zei hij met zijn uitgestreken smoel. Op dat moment wist ik al dat hij het wel al die tijd had geweten. Waarom?
Hij gebruikte een uitspraak die door veel oorlogsmisdadigers is gebruikt tijdens rechtszaken tegen hen. In de meeste gevallen was het een leugen.
Als Simonis gewoon had gezegd dat hij wel eens iets had gehoord, maar dat het destijds niet duidelijk was geweest dat het zo omvangrijk was, dan had ik hem misschien nog wel geloofd. Nu geloofde ik er geen flikker van. Het woord flikker is in dit verband niet toevallig gekozen, want Simonis flikte ons door net te doen alsof hij niets wist van die pedoflikkers in zijn kerk.

Maar het waren niet alleen de rooms-katholieke paters, priesters en nonnen die de fout in gingen. In protestante weeshuizen en gewone sociale instellingen gebeurde hetzelfde. Daar was helemaal geen sprake van een celibaat. Van de Nederlanders van veertig jaar en ouder is ongeveer één op de tien voor het achttiende jaar tegen haar of zijn wil seksueel benaderd door een familielid. Het is nogal wat. Het zal je familie maar zijn.
Ongeveer tegelijk met het openbaar maken van het rapport Deetman kwam bovendien het nieuws naar buiten dat een groot Europees kinderpornonetwerk is opgerold door Europol. Dat was trouwens niet het eerste netwerk dat de laatste maanden is opgerold. Het lijkt godverdomme wel of niemand meer met zijn of haar fikken van kinderen af kan blijven.
Kinderen. De meest kwetsbare groep in de samenleving. Het is nog een wonder dat er zo veel gewone, leuke, niet getraumatiseerde kinderen opgroeien. We hebben een dierenpolitie, maar het lijkt wel alsof we beter met onze dieren omgaan dan met onze kinderen.

Ik begon deze column met het begin van de film ‘the exorcist’. Het kwaad wordt over de wereld verspreid door het stof van het duivelsbeeldje en dringt het lichaam van de twaalfjarige Regan binnen. In die film neemt aan het einde de duivel bezit van excorcist Karras en deze springt dan uit het raam en breekt zijn nek waardoor de duivel hem verlaat.
Ik heb toch het idee dat het kwaad zich niet beperkt heeft tot Regan, maar dat het in heel veel mensen is gekropen. Het wordt tijd voor een enorme schoonmaakactie.




Lees ook:

» 18/05 Seks met de ideale partner4
» 11/05 CDA-leden op de bangalijst 3
» 04/05 De weerwolf en het lam12
» 27/04 Britt en Ymke redden de wereld9


delen | eKudos nujij

2852 views / 26 reacties
Reacties op dit bericht
26  van 26 reacties op deze pagina. Pagina  1
Leuk, godwinnen in de titel van een column
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-12-2011 @ 23:20 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 22:34 schreef dude1960 het volgende:
Leuk, godwinnen in de titel van een column
Gelul. Echt. Wartaal. Als je ook maar enige kennis van de kwestie had gehad, dan had je geweten dat die uitspraak is gedaan door een van de leugenachtige hoofdrolspelers in het schandelijke verhaal rond de Pedokerk van Rome.

Deze titel slaat dus de spijker op zijn kop.

Eerst weten waar je het over hebt, voordat je een van mijn columnisten aanvalt. Kneus.
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 23:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Gelul. Echt. Wartaal. Als je ook maar enige kennis van de kwestie had gehad, dan had je geweten dat die uitspraak is gedaan door een van de leugenachtige hoofdrolspelers in het schandelijke verhaal rond de Pedokerk van Rome.

Deze titel slaat dus de spijker op zijn kop.

Eerst weten waar je het over hebt, voordat je een van mijn columnisten aanvalt. Kneus.
Als hij gewoon de column had gelezen was het hem zelf ook wel opgevallen denk ik. .

Goeie column weer.
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 17-12-2011 @ 23:31 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 22:34 schreef dude1960 het volgende:
Leuk, godwinnen in de titel van een column
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 22:34 schreef dude1960 het volgende:
Leuk, godwinnen in de titel van een column
Jij kijkt zeker alleen maar naar Sesamstraat en leest alleen de Donald Duck.
userIcon
quote:
Het wordt tijd voor een enorme schoonmaakactie.
vraag me af in wat voor bui je deze column geschreven hebt. ws nadat je die mislukte Sinterklaas met zijn uitgestreken smoel op TV had gezien.

dat je nog even vermeldt dat Europol een groot kinderpornonetwerk heeft opgerold, geeft toch te denken.

verder vind ik de vergelijking met The Exorcist wat vergezocht.

[ Bericht gewijzigd door zxs op zondag 18 december 2011 @ 00:01 ]
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 17-12-2011 @ 23:51 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 23:43 schreef zxs het volgende:

[..]


vraag me af in wat voor bui je deze column geschreven hebt. ws nadat je die mislukte Sinterklaas met zijn uitgestreken smoel op TV had gezien.

dat je nog even vermeldt dat Europool een groot kinderpornonetwerk heeft opgerold, geeft toch te denken.

verder vind ik de vergelijking met The Exorcist wat vergezocht.
In the Exorcist gaat het ook om een priester en een kind. Alleen zit de duivel ergens anders in. Maar ja, iedereen zijn of haar eigen mening. Geen probleem als jij het vergezocht vindt.
quote:
Het celibaat is niet de cruciale factor, maar maakt het risico op seksueel misbruik wel groter.
Ik vind dat gek. De meeste kinderen die door paters zijn misbruikt waren jongens.
Dat zal door de beschikbaarheid komen, bovenop jaren van sexe-scheidende dressuur. Je weet wel, aparte jongens- en meisjesscholen, uitsluitend jongens als misdienaar. Bij de nonnen werd erg veel werk gestoken in gemeen zijn, van katholieke meisjes hoorden we over intimidaties. Misschien gebeurde dat ook op de jongensscholen, maar die hebben er dan niet over gepraat.
Een groot deel van de instroom was lang trouwens onvrijwillig. Jongens die bij de geboorte "aan God beloofd waren" en meisjes die lastig werden of oude vrijster zonder inkomsten dreigden te worden of anderszins als overtollig neergezet konden worden, kon je via het klooster netjes afvoeren. Zowel de kinderen als de echtgenotes stonden onder voogdij van de vader/man.

quote:
Stel dat ik niet getrouwd was en ook niet mocht trouwen, dan nog zou ik geen zin hebben in een jongen. Ik ben namelijk hetero en tenzij je bi bent hebben heteromannen geen zin in jongens. Ook niet als ze niet mogen trouwen. In feite waren die paters en priesters dus homoseksueel en dat vind ik eigenlijk niet eens gek voor iemand die pater of priester wil worden. Homo's hebben nu eenmaal voorkeur voor bepaalde beroepen zoals kapper, modeontwerper of priester. Op zich niets mis mee.
Veel van die priesters zullen gelegenheidshomo's geweest zijn. Het is best vreemd, hoe mensen die erop gedresseerd zijn een paar dingen niet te doen omdat die zondig zijn (i.c. geslachtsverkeer, masturbatie) en dat vermijden door nog veel grotere zonden te begaan. Als dat structureel gebeurt, kom je vanzelf in de ontkenningssfeer op hoog niveau. Vooral in zo'n strakke hiërarchische omgeving, waarin kinderen volledig ondergeschikt aan iedereen waren en dus een erg lage status hadden tegenover de priesters die juist veel status en macht hadden en zich goed konden indekken.
En als jij niet getrouwd was, dan had je nog de optie van vriendinnen en/of prostituees, zodat je niet met hoge nood moest blijen rondlopen.

quote:
Maar het waren niet alleen de rooms-katholieke paters, priesters en nonnen die de fout in gingen. In protestante weeshuizen en gewone sociale instellingen gebeurde hetzelfde. Daar was helemaal geen sprake van een celibaat. Van de Nederlanders van veertig jaar en ouder is ongeveer één op de tien voor het achttiende jaar tegen haar of zijn wil seksueel benaderd door een familielid. Het is nogal wat. Het zal je familie maar zijn.
Zoals je weet is structurele verkrachting vaak een vorm van machtsmisbruik. Vooral als het gebeurt door mensen die zelf in hun jeugd verkracht zijn en een vertekend beeld van sexualiteit en communicatie/contact/relaties opgelopen hebben.

uit het artikel van nu.nl:
quote:
Tot de jaren '80 werd de problematiek rondom seksueel misbruik als taboe gezien, aldus de Deetman-commissie. Eind jaren '80 kwam het seksueel misbruik wel fors op de agenda bij de Nederlandse Bisschoppenconferentie maar kwam het volgens de commissie "ondanks de zeer ernstige problematiek niet tot een inhoudelijke bespreking ervan.
Toch wist ik vóór 1980 dat dit bestond. Er werd over geschreven in variabele gradaties van bedektheid - in romans en in artikelen en ongetwijfeld ook binnen diverse vakdisciplines. Ik kom niet uit een katholieke omgeving, dus pas later las ik dat men het gewoon wist. Ook ouders wisten het, het grootse deel van de gemeente wist het door directe of indirecte bgrokkenheid, maar ze wisten dat ze machteloos waren in de tijd van de kerkelijke heerschappij en ver nadat het soepeler werd, eigenlijk nog steeds ondanks de vele "openbaringen" van de afgelopen tijd.
Wel kan je de jaren '80 misschien noemen als het einde van het systeem van notabelen; er was meer gelijkheid waardoor mensen mondiger konden zijn.

[ Bericht gewijzigd door Teslynd op zondag 18 december 2011 @ 02:39 ]
Goed geschreven.


Voorlopig lijkt het me na het column gelezen te hebben van zeer groot belang om de veiligheid van onze hedendaagse jonge kinderen de hoogste prioriteit te geven.
En deze niet, door de voorgenomen bezuinigingen, wederom risico te laten lopen het kind van de rekening te worden.

slachtoffer dader .......................nieuwe slachtoffers nieuwe daders ..... Dit moet stoppen!!!

Nu maar eens, in de toekomstige burgertjes investeren zodat er op termijn weer een goede fundering ligt. Waar een gezonde maatschappij goed kan leven.

Wat een zooitje was het eigenlijk tdt, bah
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 18-12-2011 @ 14:38 fotoboek no homepage
userIcon
@Teslynd

Ik denk dat het inderdaad een soort van machtsmisbruik was, gecombineerd met de verboden. Ik ben niet rooms-katholiek opgegroeid, maar hervormd en niet echt streng. Ik heb ook niet in een internaat of weeshuis gezeten, maar ik kan me voorstellen dat macht daar een belangrijke factor was. Psychologisch is het zeker interessant om te kijken hoe mannen die van nature niet homoseksueel geaard zijn, in dit soort situaties wel die neigingen krijgen. Waarschijnlijk is homoseksualiteit in gevangenissen dan ook daardoor te verklaren.

@zusterdiva

Ik denk ook dat de veiligheid van kinderen de hoogste prioriteit moet hebben, maar het zal lastig zijn om dat te bewerkstelligen. Je kunt ze nu eenmaal niet 24/7 controleren. In kinderopvang is het niet eens te doen om constant twee begeleiders bij de kinderen te hebben. Dat is praktisch niet te regelen. Wat de kerk betreft. In deze tijd zijn er minder internaten en bovendien is die scheiding tussen meisjes en jongens in rooms-katholieke kringen niet meer zo als vroeger. Maar waar men zeker op moet letten is de kinderporno mafia. Want die is er wel degelijk. In landen van het voormalig Oostblok in ieder geval. Je hebt daar ook veel zwerfkinderen die daarvoor misbruikt worden.
Wat ik mis in je stuk is toch een stuk research. Ik begrijp dat je geen wetenschapper bent, maar om zonder meer die mannen weg te zetten als pedofiele homo's is denk ik wat te simpel. Je kunt niet zonder meer van pedofiele homo's spreken. Van pedofiele hetero's trouwens ook niet.

Volgens onderzoeken uit de VS, heb je ruwweg twee soorten kindermisbruikers: zij die pedoseksueel zijn, en de gelegenheids misbruikers.

De eerste groep vindt sex met een volwassene, man of vrouw, weerzinwekkend. Deze groep is nooit mentaal verder ontwikkeld dan het pre puberaal stadium, zo wordt gesteld.

De tweede groep is vaak getrouwd en heeft vrijwel uitsluitend relaties en sex met het andere geslacht. Het geslacht van de slachtoffers speelt bij deze groep nauwelijks een rol. Het zou vaak een kwestie van gelegenheid zijn. Zo misbruiken mannen ook vaak jongens.

Men heeft daar duizenden daders ondervraagd en slechts tussen de 1 en 3 % van die daders noemt zichzelf homo en heeft ook homoseksuele relaties.

Hoe ik die misbruiken hier in Nederland moet zien weet ik niet. Ik vermoed dat er veel gelegenheid misbruikers bijzitten.

Verder is het een goed verhaal. Ik deel je verontwaardiging. Inderdaad, er zijn heel homo's onder de priesters.

Wat de kerken verkeerd hebben gedaan, en waar ik die commissie ook niet over gehoord heb, is dat ze zich niet hebben willen realiseren dat er veel mensen worden aangetrokken tot het priesterschap, die seksueel gezien met zichzelf in de knoop liggen. Ze komen juist bij de kerk om hun neigingen (een beter woord heb ik zo snel niet) te onderdrukken.

En iemand die voortduren in gevecht is met zichzelf.. geef je aanzien en macht over kinderen, terwijl die kinderen ook nog eens afhankelijk worden gemaakt die misbruikers.
Ben het eens met je reactie hoor Bakoenin

Begrijp het ook best dat het niet 100% haalbaar is
Maar waar ze zouden kunnen zitten......mag in de toekomst veelvuldig doorgelicht wmb en kost dat de maatschappij teveel extra geld dan maar een keuze maken tussen of een gezonde generatie op termijn, of dure verpleeghuizen met dementerende ouderen opheffen.

De ene generatie verlaat ons snel, maar met de andere moet nog jaren geleefd/gewerkt worden.

De jeugd heeft de toekomst, het is maar waar men wil investeren natuurlijk.

Maar goed laat ik niet te mopperig doen, tenslotte bereiken er de laatste tijd
goede berichten vanuit Den Haag mbt tot de jongere generaties en lijkt het of men daar ook wel inziet dat het anders moet.

quote:
In landen van het voormalig Oostblok in ieder geval. Je hebt daar ook veel zwerfkinderen die daarvoor misbruikt worden.
Er is nog een hoop werk te doen.....
Hee Jan.

Goede column weer.

Persoonlijk denk ik dat veel mannen priester zijn geworden om zichzelf de mogelijkheid te geven hun diepste verlangens gestalte te geven. En dan bedoel ik niet een leven in de Heer. Neen, meer een florissant bestaan van hun Jonge Heer in een nog jongere heer.
Ik denk zelfs dat het gros van de novice-priesters tot zo'n tien jaar geleden zulks als enige drijfveer hadden. Je gaat toch in de moderne tijd niet in een jurk lopen en beloven dat je geen sexuele handelingen zult doen of sexuele contacten zult hebben.
Geloof kan heel ver gaan, maar dat het zover gaat gelooft geen hond.
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 23:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Gelul. Echt. Wartaal. Als je ook maar enige kennis van de kwestie had gehad, dan had je geweten dat die uitspraak is gedaan door een van de leugenachtige hoofdrolspelers in het schandelijke verhaal rond de Pedokerk van Rome.

Deze titel slaat dus de spijker op zijn kop.

Eerst weten waar je het over hebt, voordat je een van mijn columnisten aanvalt. Kneus.
Gast, ga nou niet tof scheldwoorden rondgooien. Internetheld. Ook die term "mijn columnisten" Baantje zoeken misschien?
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 19:08 schreef dude1960 het volgende:
[..]


Gast, ga nou niet tof scheldwoorden rondgooien. Internetheld. Ook die term "mijn columnisten" Baantje zoeken misschien?
He dude.

De medaille kent 2 kanten. Namelijk; jij stelt dat de titel van de columnist godwinnen is. Je weet wat dat voor impact heeft.
Driek is het daar niet mee eens. En onderbouwt dit.
Ik snap dat jij wat geirriteerd raakt omdat Driek het voor zijn columnisten opneemt.

Waar 2 kijven; 2 schuld.

OT: Jan; jouw columns zijn te slim voor mij. Dat is een compliment. Het gaat gewoon wat te ver boven mijn niveau. Daarom reageer ik niet (meer) op de jouwe. Maar genieten doe ik wel van je columns.
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 19:18 schreef Claro het volgende:
[..]


He dude.

De medaille kent 2 kanten. Namelijk; jij stelt dat de titel van de columnist godwinnen is. Je weet wat dat voor impact heeft.
Driek is het daar niet mee eens. En onderbouwt dit.
Ik snap dat jij wat geirriteerd raakt omdat Driek het voor zijn columnisten opneemt.

Waar 2 kijven; 2 schuld.

OT: Jan; jouw columns zijn te slim voor mij. Dat is een compliment. Het gaat gewoon wat te ver boven mijn niveau. Daarom reageer ik niet (meer) op de jouwe. Maar genieten doe ik wel van je columns.
Sorry, je hebt gelijk. Ik trek het gewoon slecht dat als 1 columnistje een column schrijft, de andere columnisten dan gaan slijmen hoe goed het wel niet is.
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 20:05 schreef dude1960 het volgende:
[..]


Sorry, je hebt gelijk. Ik trek het gewoon slecht dat als 1 columnistje een column schrijft, de andere columnisten dan gaan slijmen hoe goed het wel niet is.
Zucht, prettige kerstdagen of zoiets dan?
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 20:08 schreef Claro het volgende:
[..]


Zucht, prettige kerstdagen of zoiets dan?
Thanks! Jij ook.
Dude; ik reageerde op jou op een triest smiley waarin je tekstueel stelede; "nogmaals"

Lees eea terug en zie nu pas je inhoudelijke reactie en mijn reactie daarop terwijl ik niet op die tekst van je gereageerd heb? Wondere wereld dat internet.... Kweet niet wat er mis is gegaan maar heb dus jou aangehaald op een andere tekst van jou.

Ksnap wel wat je bedoelt met het slijm verhaal. Ik had alleen een andere beleving. OP de reactie van Driek dan he. Mijn kerstwens aan jou blijft wel van kracht.... Boeiend he
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 23:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Gelul. Echt. Wartaal. Als je ook maar enige kennis van de kwestie had gehad, dan had je geweten dat die uitspraak is gedaan door een van de leugenachtige hoofdrolspelers in het schandelijke verhaal rond de Pedokerk van Rome.

Deze titel slaat dus de spijker op zijn kop.

Eerst weten waar je het over hebt, voordat je een van mijn columnisten aanvalt. Kneus.
Driek... hoe laag denk je nog dat je kan gaan??? ben heel benieuwd. Je bent geen papa voor de columnisten, die kunnen zich heel goed zelf redden. Daarnaast; een hoofdredacteur die gelijk begint te schelden als iemand een negatief commentaar heeft op een columnist? euh...Zwak.

Verder dan nog even inhoudelijk op je niet scheldwerk; je hebt gelijk, hij moet eerst even goed lezen, en zich informeren voordat hij met een commentaar komt.
Mensen, er staat hierboven best een leuke column over een actueel thema. Nu weer OT?
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 18-12-2011 @ 21:57 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 20:20 schreef groteherman het volgende:
Mensen, er staat hierboven best een leuke column over een actueel thema. Nu weer OT?
Het actuele thema moet dan ook het belangrijkste onderwerp zijn voor commentaar. Negatief of positief. Iedereen heeft recht op de eigen mening wat dat betreft. Ik schrijf mijn mening en iedereen mag dat leuk vinden of erop schieten. Dat heet in goed Nederlands: discussie.

@Claro

Je mag gerust reageren, hoor. Zo slim zijn die columns nou ook weer niet. Lees aanstaande vrijdag maar eens haha.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 19-12-2011 @ 00:08 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 18 december 2011 @ 20:15 schreef nietzomoeilijk het volgende:
[..]


Driek... hoe laag denk je nog dat je kan gaan??? ben heel benieuwd. Je bent geen papa voor de columnisten, die kunnen zich heel goed zelf redden. Daarnaast; een hoofdredacteur die gelijk begint te schelden als iemand een negatief commentaar heeft op een columnist? euh...Zwak.

Verder dan nog even inhoudelijk op je niet scheldwerk; je hebt gelijk, hij moet eerst even goed lezen, en zich informeren voordat hij met een commentaar komt.
Volgens mij ben ik in het algemeen behoorlijk mild jegens users. En dat hoort ook zo. Maar deze reactie vond ik zo beneden peil, dat ik een stevig commentaar wel (bij wijze van grote uitzondering) gepast vond.

En natuurlijk, "mijn" columnisten kunnen prima voor zichzelf opkomen. Maar soms wil ik ook eens laten zien dat ik vierkant achter ze sta. Dat dat duidelijk is.

Vriendelijke groet,

Driek Oplopers,
Manager Columns FP
man Fir3fly (Spellingcontroleur) 19-12-2011 @ 01:45 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Het is nog een wonder dat er zo veel gewone, leuke, niet getraumatiseerde kinderen opgroeien.
Inderdaad. Men zou denken dat ze inmiddels allemaal doodgeknuffeld worden zo gauw ze uit de baarmoeder verschijnen.
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 00:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


Volgens mij ben ik in het algemeen behoorlijk mild jegens users. En dat hoort ook zo. Maar deze reactie vond ik zo beneden peil, dat ik een stevig commentaar wel (bij wijze van grote uitzondering) gepast vond.

En natuurlijk, "mijn" columnisten kunnen prima voor zichzelf opkomen. Maar soms wil ik ook eens laten zien dat ik vierkant achter ze sta. Dat dat duidelijk is.

Vriendelijke groet,

Driek Oplopers,
Manager Columns FP
en het is niet beneden peil om te schelden als manager, whahaha sorry jongen... je kunt ook 4 kant achter je colomnisten staan zonder scheldpartij.

nietzomoeilijk
algemeen manager van "hoe lever je commentaar zonder scheldwerk"

(m.a.w. kom even van je podium af en relax man)
userIcon
quote:
Enige tienduizenden minderjarigen zijn tussen 1945 en nu door vertegenwoordigers van de rooms- katholieke kerk misbruikt.
Lijkt wel de statistiek van een kleine burgeroorlog.... Hmm.... idee... oorlog...
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 00:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


Volgens mij ben ik in het algemeen behoorlijk mild jegens users. En dat hoort ook zo. Maar deze reactie vond ik zo beneden peil, dat ik een stevig commentaar wel (bij wijze van grote uitzondering) gepast vond.

En natuurlijk, "mijn" columnisten kunnen prima voor zichzelf opkomen. Maar soms wil ik ook eens laten zien dat ik vierkant achter ze sta. Dat dat duidelijk is.

Vriendelijke groet,

Driek Oplopers,
Manager Columns FP
Okee, dat neem ik dan maar op als een excuses. Bij deze aanvaard....
26  van 26 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 18/05 Seks met de ideale partner4
» 11/05 CDA-leden op de bangalijst 3
» 04/05 De weerwolf en het lam12
» 27/04 Britt en Ymke redden de wereld9


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden