De Top2000: Een moedercomplex?

Geschreven door Jan (Bakoenin) op 07-12-2011 @ 13:00
print 

Nog niet zo lang geleden dacht ik dat er alweer een politicus Popie Jopie wilde spelen met een belachelijke uitspraak. Dat was toen Jan Kamminga ervoor pleitte om alle aandacht te richten op bèta-studies. Omdat je nou eenmaal niets hebt aan psychologen en wel aan economen. Ik dacht dat hij dat zei, omdat economen geacht worden geld op te leveren en psychologen alleen maar geld kosten. Ze maken de zorg namelijk steeds duurder door op alle kinderen die bij hen komen etiketjes te plakken.
Maar vorige week werden mijn ogen geopend en sindsdien moet ik toegeven dat Kamminga wel een beetje gelijk heeft. Niet dat we op dit moment veel aan economen hebben, want waarom komen we anders niet van die wereldwijde crisis af? Maar er zijn psychologen bij wie je je moet afvragen waarom zij zo veel verdienen en jij niet.
Neem nou Ad Vingerhoets.

Ad is psycholoog. Een aardige man. Hij was onlangs bij EenVandaag te bewonderen. Die uitzending ging over de Top2000. Ad is professor aan de Tilburg School of Social and Behavioural Sciences. Ik ben erg wantrouwig bij een Nederlandse school met een Engelse naam en al helemaal als hij in Tilburg staat en er sociale psychologie wordt bestudeerd. Denk maar aan Diederik Stapel.
Ad bestudeert voornamelijk stress, emotie en kwaliteit van leven. Hij werd geïnterviewd in verband met de Top2000 en in dat interview probeerde hij uit te leggen hoe het kwam dat muziek zo veel emotie oproept. Volgens hem moet je daarvoor terug naar de basis. De oorsprong van de muziek en met name de relatie tussen muziek en huilen. Ad had een evolutionaire theorie, vertelde hij. De basis van de muziek moet je zoeken in de interactie tussen moeder en kind. Het huilen van de baby en het troosten van moeder die onder andere slaapliedjes zingt wordt samen muziek.

Er zullen misschien mensen zijn bij wie zulke woorden als muziek in de oren klinken, maar ik vind er nogal wat valse noten in terug. 
Ik kan me namelijk niet herinneren dat mijn moeder mij ooit in slaap heeft gezongen met rockblues, hardrock, gothic metal of symfonische rock. Ik zou het ongetwijfeld nog hebben geweten als ze voor mijn wieg had staan headbangen met een luchtgitaar in de hand. Of als ze de hoge noten van ‘Child in Time’ had geprobeerd te halen, terwijl ze alt was en geen sopraan. Maar dat kan natuurlijk ook niet, want het was 1944, dus de rock ’n roll was nog niet eens uitgevonden.
Ik moet wel toegeven dat het om te huilen is, dat sommige nummers in de Top2000 staan en dat zowel Heintje als Roger Waters en Freddie Mercury over hun moeder hebben gezongen. Maar om daarom de band tussen moeder en kind als oorzaak voor de muziek aan te wijzen gaat me toch iets te ver.
Ad heeft volgens mij een beetje te veel Sigmund Freud gelezen.
Hij probeert ons aan te praten dat muziek een soort van moedercomplex is. Misschien omdat het woord ‘motherfucker’ zo vaak in nummers voorkomt, maar dat is toch voornamelijk in rapnummers en die zijn met een lampje te zoeken in de Top2000. Eminem is zelfs helemaal niet aanwezig in die lijst. Maar die had natuurlijk ook een kutmoeder, dus dat zou dan volgens Ad kutmuziek moeten opleveren. En dat is niet zo, want ik vind niet dat hij kutnummers maakt. De hit ‘Lighters’ van Eminem en Bruno Mars is een geweldig nummer en hoort gewoon in die Top2000. Kutmoeder of niet. Bovendien ken ik dan nog veel meer muzikanten uit de Top2000 met kutmoeders.

Huilen is het uiten van een emotie. Heeft een baby pijn dan gaat hij huilen. Hoort hij een nummer van Frans Bauer en gaat hij huilen, dan is hij gewoon muzikaal.
De muziek wordt helemaal niet bepaald door het huilen van de baby in combinatie met het troosten van de moeder. Dan zou de muziek zich nooit ontwikkelen. Muziek is er al sinds de mensen iets meer konden dan neuken, jagen en eten. Fluiten zijn de oudste instrumenten die zijn gevonden. Nou heb ik een oude fluit, maar deze fluiten stammen uit de tweede helft van de laatste ijstijd, dus dat is nog wel wat ouder. Muziek was bedoeld als tovermiddel. Dus muziek komt helemaal niet voort uit de band tussen moeder en kind. Bij natuurvolkeren is het een uiting om boze geesten te verdrijven. Deze volkeren zingen, dansen en klappen als begeleiding van magische rituelen.

Terug naar de Top2000.
De nummers in de lijst worden samengesteld door Nederlanders die hun stem uitbrengen op nummers die ze goed vinden.
De muzieksmaak van de mensen die stemmen wordt door vier dingen bepaald. Ten eerste de muzikaliteit van de stemmers. Ten tweede de muziek waarmee men is opgegroeid. Ten derde de emotionele band die men met een nummer heeft en tenslotte de omgeving waarin men is opgegroeid.
Ga er maar vanuit dat de meeste mensen niet erg muzikaal zijn. Die mensen kiezen vaak voor gezellige meezingers, nummers waarop je goed kunt dansen en vooral nummers die door artiesten worden gespeeld die ze wel heel erg leuk vinden. Mensen die wel muzikaal zijn vinden muziek goed die technisch goed is. Een geweldige solo, een erg mooie samenzang of een harmonische compositie.
Maar dat is dus niet alles wat bepalend is. Anders zou 'Bohemian Rapsody' nooit nummer 1 zijn geworden, hoewel natuurlijk Freddie Mercury enorm veel charisma had en dus ook veel mensen aantrok die niet muzikaal zijn.
De muziek waarmee men is opgegroeid is voor veel mensen ook bepalend. Veel van mijn leeftijdgenoten zweren nog altijd bij Elvis en Cliff and the Shadows. De generatie daarna zit nog vaak vast in de tijd van the Beatles, the Stones en the Kinks.  Mijn dochters en hun echtgenoten vinden de nummers uit de jaren 70 en 80 weer beter. Adam and the Ants, Kiss, Queen, Thin Lizzy en Led Zeppelin. De generatie daarna leeft nog in de tijd van de house en de jonkies zullen later kiezen voor Lady Gaga, Rihanna en Adele.
Maar ook emotie is bepalend voor de nummers die je kiest. Als je bent opgegroeid met Deep Purple, maar voorafgaande aan de kampioenswedstrijd van Ajax tegen Twente sta je in de ArenA en kleine Dré zingt op indrukwekkende wijze het nummer 'Bloed. Zweet en Tranen', dan kan ik me voorstellen dat je voor altijd emotioneel verbonden blijft met dat nummer en er in de Top2000 voor kiest. Tenzij je natuurlijk voor Twente bent.
Maar ook de omgeving kan een rol spelen bij je muzieksmaak.
Mijn ouders deden me op vioolles toen ik zes was. Ik leerde klassieke muziek tot mijn veertiende en speelde ook in het Hofstad Jeugdorkest. Daarnaast zong ik samen met een deel van de familie in het kerkkoor. Maar de rock ’n roll en later de beat kregen me te pakken en ik ging gitaar spelen in een beatband. Toch hou ik erg van de symfonische rock van Pink Floyd, Genesis en Marillion en de new age van Enigma, Era en Delerium. En hoewel ik niet van klassiek en opera houd, luister ik graag naar de Carmina Burana. Ik weet zeker dat die muzieksmaak voortkomt uit mijn klassieke en kerkelijke opvoeding.

Nee, huilbaby’s met troostende moeders bepalen niet de muziek die je goed vindt. Mijn moeder zong vaak ‘Schaapje schaapje, heb je witte wol. Ja baas, ja baas, drie zakken vol’, toen ik klein was. Op mijn begrafenis wil ik ‘Child in Time’ van Deep Purple. Ik bedoel maar.
Je zou kunnen zeggen dat de psycholoog psycholiegt, maar ik denk dat hij niet echt liegt en dat het meer een psycholultmaarwat is. Wat dat betreft schaart hij zich in een heel rijtje lultmaarwatjes zoals lultmaarwatpolitici en lultmaarwateconomen. En eigenlijk heb ik net ook maar wat geluld. Maar ik word er niet voor betaald.




Lees ook:

» 20/02 Job weg 18
» 17/02 Granny Awards4
» 13/02 Spontane liefde, spontane haat 9
» 10/02 Doodslag of noodweer?5


delen | eKudos nujij

2459 views / 21 reacties
Reacties op dit bericht
21  van 21 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Toch een heerlijk nummer dat Child in Time, ga het zo nog maar eens opzetten.

Is dit nou een verkapte doodsverwensing
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 07-12-2011 @ 14:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 december 2011 @ 13:47 schreef flipsen het volgende:


Is dit nou een verkapte doodsverwensing
Nee hoor. Ik ben van plan eeuwig te blijven leven.
userIcon
Psychologie en economie zijn beide gamma studies. Voor de rest een leuke column.
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 07-12-2011 @ 15:21 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 december 2011 @ 15:02 schreef Meierij het volgende:
Psychologie en economie zijn beide gamma studies. Voor de rest een leuke column.
Dan had Kamminga het dus ook mis.
man Fir3fly (Spellingcontroleur) 07-12-2011 @ 16:01 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
maar ik denk dat hij niet echt liegt en dat het meer een psycholultmaarwat is.
Ah, deze ironie redt de column.
userIcon
En plaatste EenVandaag nog een kritische noot bij de beweringen van deze malloot, of werden ze gewoon als waarheid de ether ingeslingerd?
userIcon
quote:
en in dat interview probeerde hij uit te leggen hoe het kwam dat muziek zo veel emotie oproept. Volgens hem moet je daarvoor terug naar de basis. De oorsprong van de muziek en met name de relatie tussen muziek en huilen.
kortom, je hele column is gebaseerd op een misverstand?
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 07-12-2011 @ 17:08 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 december 2011 @ 16:59 schreef LaFleur het volgende:
En plaatste EenVandaag nog een kritische noot bij de beweringen van deze malloot, of werden ze gewoon als waarheid de ether ingeslingerd?
Nee natuurlijk niet. Dat doet EenVandaag nooit. Die nemen alles voor zoete koek aan.
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 07-12-2011 @ 17:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 december 2011 @ 17:02 schreef Jumparound het volgende:

[..]


kortom, je hele column is gebaseerd op een misverstand?
Als je met misverstand bedoelt dat het verstand mist en er maar wat gezegd is wel, ja.
Je kunt namelijk columns maken over veel onderwerpen. Als je het ergens helemaal mee eens bent. Of juist oneens. Dat laatste is hier het geval. Iemand beweert iets en ik ben het daar niet mee eens.
userIcon
quote:
Op mijn begrafenis wil ik 'Child in Time' van Deep Purple. Ik bedoel maar.
...


quote:
En eigenlijk heb ik net ook maar wat geluld. Maar ik word er niet voor betaald.
Hou je er wel rekening mee dat tijd geld is, ook op een begrafenis. Voor een uitvaartplechtigheid staat 45 minuten. Wil je meer tijd, moet de (flink) betalen.

Als je Child in Time volledig wil laten klinken (elke andere vorm is heiligschennis) ben je al een flink deel van je tijd kwijt. Er zullen ook nog mensen zijn die iets willen zeggen, de tijd is zo om. Als je van symfonische rock houdt, kom je er wel voor te staan dat ook vele andere mooie nummers veel tijd in beslag nemen, zeker de (IMO) mooiste nummers.

Nog twee vragen:
Welke uitvoering van Child in Time wil je horen, die van Deep Purple In Rock of die van Made in Japan.

Nog één ding: Een heel erg mooi nummer over De Moeder staat niet in de Top2000 (lees ook even de tekst mee

http://www.youtube.com/watch?v=yksUZh2eZzM
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 08-12-2011 @ 00:02 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 7 december 2011 @ 23:52 schreef Knip het volgende:

[..]


...


[..]


Hou je er wel rekening mee dat tijd geld is, ook op een begrafenis. Voor een uitvaartplechtigheid staat 45 minuten. Wil je meer tijd, moet de (flink) betalen.

Als je Child in Time volledig wil laten klinken (elke andere vorm is heiligschennis) ben je al een flink deel van je tijd kwijt. Er zullen ook nog mensen zijn die iets willen zeggen, de tijd is zo om. Als je van symfonische rock houdt, kom je er wel voor te staan dat ook vele andere mooie nummers veel tijd in beslag nemen, zeker de (IMO) mooiste nummers.

Nog twee vragen:
Welke uitvoering van Child in Time wil je horen, die van Deep Purple In Rock of die van Made in Japan.

Nog één ding: Een heel erg mooi nummer over De Moeder staat niet in de Top2000 (lees ook even de tekst mee

http://www.youtube.com/watch?v=yksUZh2eZzM
Haha, ik kende dat nummer niet, maar dat was zeer zeker een kutmoeder.

Ik wil de uitvoering van Made in Japan en ik weet dat het krap met de tijd wordt. Nog krapper eigenlijk, want ik wil ook nog 'It's a Miracle' van Roger Waters en dat is ook geen kort nummer. Dus dan maar geen gelul en geen koffie. Trouwens, Roger Waters staat solo ook niet in de Top2000. Schande! 'Each Small Cande' is ook een waanzinnig goed nummer.

http://www.youtube.com/watch?v=x8pLTI3Y9WU
userIcon
quote:
Op donderdag 8 december 2011 @ 00:02 schreef Bakoenin het volgende:
[..]


Haha, ik kende dat nummer niet, maar dat was zeer zeker een kutmoeder.

Ik wil de uitvoering van Made in Japan en ik weet dat het krap met de tijd wordt. Nog krapper eigenlijk, want ik wil ook nog 'It's a Miracle' van Roger Waters en dat is ook geen kort nummer. Dus dan maar geen gelul en geen koffie. Trouwens, Roger Waters staat solo ook niet in de Top2000. Schande! 'Each Small Cande' is ook een waanzinnig goed nummer.

http://www.youtube.com/watch?v=x8pLTI3Y9WU
Deze kende ik dan weer niet. Heel erg mooi, bedankt voor de tip.

Komt bij jou Anarchy in the UK nog aan bod, als eerbetoon aan je Nickname?

Overigens zie ik lange nummer voor mij ook wel als een zeer serieuze optie. In mijn geval What love (suite) van The Collectors (past niet in 1 youtubefilmpje)

deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=27RvaBVZJn4&feature=related

deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=MOxCEUp2SE0&feature=related

Ik ga alvast maar sparen voor mijn uitvaart. Ik wil ook nog

http://www.youtube.com/watch?v=MWajD3msJ1Q

en

http://www.youtube.com/watch?v=W35wtfcByIY
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 08-12-2011 @ 12:10 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 8 december 2011 @ 00:25 schreef Knip het volgende:
[..]


Deze kende ik dan weer niet. Heel erg mooi, bedankt voor de tip.

Komt bij jou Anarchy in the UK nog aan bod, als eerbetoon aan je Nickname?

Overigens zie ik lange nummer voor mij ook wel als een zeer serieuze optie. In mijn geval What love (suite) van The Collectors (past niet in 1 youtubefilmpje)

deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=27RvaBVZJn4&feature=related

deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=MOxCEUp2SE0&feature=related

Ik ga alvast maar sparen voor mijn uitvaart. Ik wil ook nog

http://www.youtube.com/watch?v=MWajD3msJ1Q

en

http://www.youtube.com/watch?v=W35wtfcByIY
Anarchy is een lekker nummer, maar dan ken ik er nog wel meer. Ja, wel wat betreft de nickname natuurlijk, maar dan kies ik toch liever voor een nummer van Nirvana. Dat waren ook anarchisten.

Jij moet wel dokken voor je begrafenis met al die lange nummers.
Genesis, ook zo'n superband.
userIcon
Tja, 'harde wetenschap' is waardevoller dan 'zachte wetenschap'. 'Harde' werkt met bewijzen en onderzoeksmethoden die verifieerbaar zijn, de 'zachte' gaan veel meer uit van interpretaties en zo. Geen wonder dus dat in de 'zachte' héél veel meer bedrog plaatsvindt dan in de 'harde'.

Bakoenin heeft het over economen; dat is eigenlijk grotendeels 'zachte' wetenschap. Ze verklaren namenlijk ACHTERAF altijd feilloos wat er gebeurd is, terwijl veruit de meeste voorspellingen niet uitkomen.

Psychologen heb je in stromingen (Freudianen, Existentialisten enzovoorts) die het over de aanpak niet eens zijn; het verschil in effect blijkt minimaal. Hét grootste effect van psychotherapie blijkt keer op keer simpelweg te zijn dat een luisterend oor wordt geboden. Of al die opleidingen psychologie dus zo nodig zijn ...

Maar het kán erger; theologie. Wat een absurd onderwerp voor een serieuze studie is dat; gebundelde slecht geschreven aperte onzin vormt de basis van iedere religie (koran, bijbel, torah enzovoorts) en de uitspraken (encyclieken en zo) over het geloof de invulling. Bovendien komt dat allemaal van enge mannetjes, van origine. Niet zomaar dat clubjes GRIEZELS (moslims, SGP) vrouwen discrimineren 'op basis van het geloof'.

Werkgevers klagen nu al dat er niet genoeg technisch personeel te vinden is (op alle niveaus). Het idee van Kamminga is dus LOGISCH; scholing moet beter aansluiten op de markt. Wat héb je aan nog meer een theoleugenaars er bij? Één Andries Knevel is méér dan voldoende!
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 08-12-2011 @ 14:22 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 8 december 2011 @ 12:59 schreef Beardy het volgende:
Tja, 'harde wetenschap' is waardevoller dan 'zachte wetenschap'. 'Harde' werkt met bewijzen en onderzoeksmethoden die verifieerbaar zijn, de 'zachte' gaan veel meer uit van interpretaties en zo. Geen wonder dus dat in de 'zachte' héél veel meer bedrog plaatsvindt dan in de 'harde'.

Bakoenin heeft het over economen; dat is eigenlijk grotendeels 'zachte' wetenschap. Ze verklaren namenlijk ACHTERAF altijd feilloos wat er gebeurd is, terwijl veruit de meeste voorspellingen niet uitkomen.

Psychologen heb je in stromingen (Freudianen, Existentialisten enzovoorts) die het over de aanpak niet eens zijn; het verschil in effect blijkt minimaal. Hét grootste effect van psychotherapie blijkt keer op keer simpelweg te zijn dat een luisterend oor wordt geboden. Of al die opleidingen psychologie dus zo nodig zijn ...

Maar het kán erger; theologie. Wat een absurd onderwerp voor een serieuze studie is dat; gebundelde slecht geschreven aperte onzin vormt de basis van iedere religie (koran, bijbel, torah enzovoorts) en de uitspraken (encyclieken en zo) over het geloof de invulling. Bovendien komt dat allemaal van enge mannetjes, van origine. Niet zomaar dat clubjes GRIEZELS (moslims, SGP) vrouwen discrimineren 'op basis van het geloof'.

Werkgevers klagen nu al dat er niet genoeg technisch personeel te vinden is (op alle niveaus). Het idee van Kamminga is dus LOGISCH; scholing moet beter aansluiten op de markt. Wat héb je aan nog meer een theoleugenaars er bij? Één Andries Knevel is méér dan voldoende!
Er zit veel waarheid in je reactie. Theologen bestuderen iets, wat op zichzelf al betwijfeld kan worden. Maar als er door die studie nou dominees afstuderen die op een normale manier in een kerk mensen troost kunnen bieden in een harde wereld en extreem worden zoals bepaalde moslims en de SGP, dan heb ik er vrede mee en dan doen ze belangrijk nuttig werk, want als de mensen die troost niet bij die dominees vinden dan raken ze misschien wel overspannen en dat kost ook geld.

Of je nou economen of psychologen hebt, ze zijn het allemaal niet met elkaar eens. Je kunt je ook afvragen of we natuurkundigen en sterrenkundigen nodig hebben. Schieten we er wat mee op als we naar Mars kunnen reizen en als mensen in een miljoenen verslindend traject ontdekken dat er deeltjes zijn die sneller gaan dan het licht? Als je zo redeneert dan hebben we eigenlijk alleen maar wat aan een warme bakker, een groenteman en een slager.

En wat Knevel betreft. Ik heb niets tegen die man zolang hij niet op tv te zien is.
userIcon
Tja Bakoenin, er zijn economen die echt met interessant en nuttig onderzoek bezig zijn (waarvan Steven Levitt de bekendste is). Maar theologie, sorry hoor, is echt complete kul. De reden om Knevel specifiek te noemen is dat hij is afgestudeerd in de theologie en dus toch zou moeten weten wat er allemaal mis is met zijn religie...

Waarbij ik (en velen met mij) van mening ben dat dé manier om atheist te worden is de bijbel echt te lezen. Als je je echt in religie verdiept kán je haast niet anders dan het als complete nonsens beschouwen. Nonsens die op een onaantastbaar voetstuk is geplaatst.

Zonder deeltjesversneller was er geen internet (nou ja, bij CERN werd het W W W concept bedacht)! Ik bedoel maar, SERIEUS wetenschappelijk onderzoek levert ALTIJD op de een of andere manier wel wat op.

Wat levert theologie en zo op? Ook maar IETS nieuws?
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 08-12-2011 @ 17:18 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 8 december 2011 @ 16:40 schreef Beardy het volgende:
Tja Bakoenin, er zijn economen die echt met interessant en nuttig onderzoek bezig zijn (waarvan Steven Levitt de bekendste is). Maar theologie, sorry hoor, is echt complete kul. De reden om Knevel specifiek te noemen is dat hij is afgestudeerd in de theologie en dus toch zou moeten weten wat er allemaal mis is met zijn religie...

Waarbij ik (en velen met mij) van mening ben dat dé manier om atheist te worden is de bijbel echt te lezen. Als je je echt in religie verdiept kán je haast niet anders dan het als complete nonsens beschouwen. Nonsens die op een onaantastbaar voetstuk is geplaatst.

Zonder deeltjesversneller was er geen internet (nou ja, bij CERN werd het W W W concept bedacht)! Ik bedoel maar, SERIEUS wetenschappelijk onderzoek levert ALTIJD op de een of andere manier wel wat op.

Wat levert theologie en zo op? Ook maar IETS nieuws?
Ik ben het wel met je eens, hoor. Natuurlijk heb je wetenschap nodig en ik zit ook niet te wachten op theologen, maar andere mensen kunnen er wel wat aan hebben. Ik heb alleen een hekel aan mensen die vinden dat ik dan ook wat aan die theologie en religie moet hebben. Knevel is gewoon ook een vervelend mannetje, dus dat zou hij ook zijn als hij niet was afgestudeerd in de theologie.

En ik ben zeer geïnteresseerd in de resultaten van CERN. Maar ik heb ook nog de tijd zonder internet meegemaakt en toen miste ik dat niet. Dus het kan ook zonder. Alleen nu niet meer.
Hee Jan, hijs weer leuk. En tuurlijk heeft Kamminga gelijk. Fijn dat jij dat nu ook ten dele inziet. Bij jouw soort duurt dat nou eenmaal langer. Heb ik geen moeite mee.
Ad Vingerhoets is me er één. Geen idee heeft ie, maar toch een statement op zijn tijd om schijnbaar zijn inkomen te rechtvaardigen. Triest.
Als hij gelijk zo hebben, zou ik nu psalmen galmen. Hoewel...Hymn 43 van Jethro Tull is best leuk, of Wind Up.
man bazbo (Redactie Frontpage) 08-12-2011 @ 22:57 fotoboek homepage
userIcon
'Aqualung'!
Heb je de nieuwe heruitgave met waanzinnig mooie remix door Steven Wilson gehoord?

man Bakoenin (Redactie Frontpage) 09-12-2011 @ 01:06 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 8 december 2011 @ 20:14 schreef groteherman het volgende:
Hee Jan, hijs weer leuk. En tuurlijk heeft Kamminga gelijk. Fijn dat jij dat nu ook ten dele inziet. Bij jouw soort duurt dat nou eenmaal langer. Heb ik geen moeite mee.
Ad Vingerhoets is me er één. Geen idee heeft ie, maar toch een statement op zijn tijd om schijnbaar zijn inkomen te rechtvaardigen. Triest.
Als hij gelijk zo hebben, zou ik nu psalmen galmen. Hoewel...Hymn 43 van Jethro Tull is best leuk, of Wind Up.
Ik wilde eerst een komische column maken over Kamminga, maar dat kwam er niet van, want ik kwam niet verder dan dat hij toch wel behoefte had aan een psycholoog. Jammer dat een andere psycholoog dan mijn ongelijk moet bevestigen. En ja, het duurt allemaal wat langer bij oude mensen zoals ik. Het denken dan, bedoel ik.
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 09-12-2011 @ 02:34 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 8 december 2011 @ 00:25 schreef Knip het volgende:
[..]


Deze kende ik dan weer niet. Heel erg mooi, bedankt voor de tip.

Komt bij jou Anarchy in the UK nog aan bod, als eerbetoon aan je Nickname?

Overigens zie ik lange nummer voor mij ook wel als een zeer serieuze optie. In mijn geval What love (suite) van The Collectors (past niet in 1 youtubefilmpje)

deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=27RvaBVZJn4&feature=related

deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=MOxCEUp2SE0&feature=related

Ik ga alvast maar sparen voor mijn uitvaart. Ik wil ook nog

http://www.youtube.com/watch?v=MWajD3msJ1Q

en

http://www.youtube.com/watch?v=W35wtfcByIY
Ik heb trouwens nog een nummer voor mijn begrafenis: Sleeping Sun van Nightwish.

http://www.youtube.com/watch?v=2PmPlSC-3o8

En het is een schande dat een topband als Nightwish niet in de Top2000 staat.
21  van 21 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 20/02 Job weg 18
» 17/02 Granny Awards4
» 13/02 Spontane liefde, spontane haat 9
» 10/02 Doodslag of noodweer?5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden