Sabine Uitslag: domheid heeft een naam

Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 24-07-2011 @ 12:00
print 

Iedere zondag wisselen Driek Oplopers, TheGrandWazoo en Harry64 van gedachten in de rubriek Plat Haags. Driek vanuit het verdorven Amsterdam, TheGrandWazoo vanuit gemoedelijk Limburg, en Harry64 vanuit het midden des lands.

Hee, TheGrandWazoo en Harry64, de politieke en andere narigheid wordt wel weer met bakken over ons uitgestort. Johnny Hoes dood. Amy Winehouse bezweken na het in één keer opsnuiven van een hele kilo coke. Een idioot die in Noorwegen dik 80 weerloze tieners overhoopschiet, met als gevolg daarvan een rondje lijkenpikkerij waar de honden geen brood van lusten. En weten jullie wat de ellende is? Andere wantoestanden sneeuwen dan gemakkelijk onder. Schandalige streken worden eenvoudigweg vergeten. Die mazzel had Sabine Uitslag ook bijna. Maar haar schandelijke uitlatingen mogen nooit worden vergeten. Nooit. Dus kom ik vandaag nog even terug op haar achterlijke column van begin deze week.

Er komen, geloof ik, altijd ongelukken van, wanneer muzikanten en zangers of zangeressen zich in de politiek gaan manifesteren. Kijk maar naar Berdien Stenberg, dat rare mens met die dwarse fluit. Werd gemeenteraadslid voor het CDA. Of Henk  Westbroek, die stond met zijn Leefbaar Utrecht aan de bakermat van het rottende abces dat Pim  Fortuijn heette. Of Sabine Uitslag. Asociale opportuniste die zich dus prima thuis kan voelen bij het asociale CDA.

Sabine was ooit zangeres. Is nu Kamerlid. Voor het CDA. Je weet wel, de enige partij waar jullie wat mij betreft nooit op zouden moeten stemmen. Raaskalt heel wat af, en werd voor dat geouwehoer door het CDA-electoraat beloond met een herverkiezing vanuit een eigenlijk niet verkiesbare plaats. Voorkeurstemmen. Van mensen die voorstander zijn van de verdere afbraak van ons sociale stelsel? Of stemt de CDA-kiezer gewoon op het leukste plaatje, net als in allerlei onontwikkelde woestijnlanden?

Achterlijke Sabine schreef dus een blog. Waarin ze de mantelzorger schoffeert. Om even aan te geven dat ze echt geen idee heeft, waar ze over lult: "Wat ik overal lees en hoor is dat de groep mantelzorgers heel groot is en dat ze het enorm zwaar hebben. Maar hoe ging dat ‘vroeger' dan? Was het, toen er nog geen computer, skype, robot-stofzuiger en wasmachine was, dan niet nog veel zwaarder?" Alsof mijn computer het huishouden doet. Alsof ik door even met iemand te skypen opeens de afwas aan kant heb. En kent hier iemand een mantelzorger met een robot-stofzuiger? Je bent blond en je lult maar wat.

Een goede vriendin van mij is een dame van, eh, ruim middelbare leeftijd, zeg maar. Die is aan haar voeten geopereerd. Eerst de ene voet: acht weken zitten. Dan, na een half jaartje, haar andere voet: weer acht weken zitten. Twee keer acht weken lang heb ik haar boodschappen gedaan. Is dat nu mantelzorg of een vriendendienst? Maakt niet uit, hoe dat heet. Ik heb het met plezier gedaan, goede vrienden staan voor elkaar klaar. En, heel belangrijk, ik kan het mij qua tijdsbesteding ook veroorloven om zoiets te doen. Maar dat geldt niet voor iedereen. Veel mensen moeten zich helemaal uit de naad werken om hun veel te dure huis te kunnen betalen. Door ons bespottelijke ruimtelijke ordeningsbeleid wonen ze dan ook nog 60 kilometer bij hun werkplek vandaan. Die mensen kunnen het zich gewoon niet permitteren om vier keer per week een uur te besteden aan de boodschappen van tante Annie. Maar deze mensen worden door Sabine Uitslag dus impliciet afgeschilderd als figuren die niets voor een ander overhebben. Beschamend. En dan, wanneer is iets een vriendendienst, en wanneer is iets mantelzorg? Ja, die boodschappen voor die goede vriendin van mij: absoluut een vriendendienst. Maar een klus die heel veel tijd vergt, zoals haar 's morgens uit bed halen en naar de bank dragen? Drie maal daags een maaltijd klaarmaken? Haar onder de douche helpen, en 's avonds weer naar bed dragen? Dat gaat te ver. Daar heb ik de tijd niet voor, en overigens ook niet de deskundigheid. Maar goed: even terug naar Sabine Uitslag en haar schandelijke verhaaltje: "Je bent waardevol als mens als je voor niets iets doet voor een ander." Sabine Uitslag haalt het dus in haar hoofd, om mensen die gratis tijd aan dierbaren besteden een goed mens te noemen. Daarmee stelt ze impliciet, dat mensen die dat niet doen, dus blijkbaar geen goede mensen zijn. Hoe haalt dat wijf het in haar achterlijke hersens, om anderen de maat te nemen. Ik ben een goed mens omdat ik een bepaalde levensvisie heb. Niet omdat Sabine Uitslag dat vindt.

Het CDA beweert, voor Christelijke politiek te staan. Dat is al heel erg lang een leugen. Want een heel belangrijk Christelijk principe is, dat de sterke de zwakke helpt. En de rol van de overheid is, dat in goede banen te leiden. Maar in allerlei CDA-kabinetten is dat principe steeds verder om zeep geholpen. En Sabine Uitslag omarmt die kaalslag van harte. Mensen die echt hulp nodig hebben, die kunnen niet langer iemand inhuren. Nee. Bidden en smeken moeten die voortaan. Om gratis mantelzorg. We leven in een samenleving waarin we noodgedwongen steeds harder moeten werken. En dus minder tijd overhouden voor andere zaken. Maar Sabine Uitslag vindt dat we best een beetje meer kunnen koken voor Pa. Jammer dat je zelf in Almere woont, en Pa in Purmerend. Met dank aan de overheid. En dan heb ik het nog niet eens over familieleden die heel veel zorg nodig hebben. Je levenslang ernstig zieke kind. Je broer die moet herstellen van een verschrikkelijk ongeluk. Je nicht met haar zware beroerte, waarvan de verschijnselen nooit meer over zullen gaan. Dat is wel even wat anders, dan een keertje een gezellig ontbijtje maken voor je vriend, Sabine!

Sabine Uitslag heeft werkelijk geen idee. Eén keertje niet naar yoga om een pannetje soep voor een zieke vriendin te maken, wordt vergeleken met de tientallen uren die sommige mensen wekelijks besteden aan de zorg van hun naasten. Ik was vrijdag in Nijmegen. Op een deftige tribune op mijn luie reet vierdaagsewandelaars toejuichen. Ik loop ook weleens een stukkie: van huis naar de kroeg, en terug. Dus die prestatie van die vierdaagselopers stelt geen een moer voor. Dat is de debielversimpelde denkwijze van Sabine Uitslag. Echt, je hoeft werkelijk helemaal niets te kunnen, om toch bij het CDA voor een plekje op de kieslijst in aanmerking te komen...

Sabine maakt van de mantelzorg een karikatuur. Omdat het normaal is dat de moeder van een baby 's nachts af en toe haar bed uit moet om de kleine even wat aandacht en eten te geven, zijn we nu ook verplicht, alle zorg voor onze naasten op ons te nemen. Gratis en voor niets. Want dat moet van Sabine. Anders ben je geen goed mens. Zelden zag ik een politicus zich zo misdragen. De hulp die de overheid behoort te geven, dreigt grotendeels te worden opgedoekt omdat mantelzorgers wel wat meer kunnen doen? Begrijp ik dat nou goed? Trouwens, wat is de volgende stap? Als de stoep voor mijn deur verzakt, bel ik dan ook niet langer de overheid? Dat dan een mantelzorg-stratenmaker de boel even komt fiksen? Als je in een polder woont, en de dijk dreigt door te breken, dat je dan niet het waterschap, maar Ome Arie belt, of ‘ie even een paar zandzakken wil komen langsmantelzorgen? Het CDA staat vooraan als het gaat om het tot de grond toe afbreken van een samenleving waarin de overheid op een serieuze manier zijn taken doet, waarin hulp voor degene die dat nodig heeft het uitgangspunt is. Je zit in een rolstoel? Dan word je in de visie van Sabine Uitslag nog maar een keer per maand gedouchet. De rest is de verantwoordelijkheid van je vrienden en familie. Sabine Uitslag maakt in haar dromen van een fatsoenlijk land een kille, dorre woestenij. Het CBS maakte bekend dat zes van de zeven tachtigplussers nog zelfstandig woont. Veel van die mensen hebben wel wat hulp. Een paar uurtjes hulp in de huishouding. De wijkzuster die een keertje langskomt. Het meeste zal, als het aan Sabine Uitslag ligt, snel verdwijnen. Onze bejaarden gaan een akelig bestaan tegemoet, met dank aan het CDA.

Wat zeg je? Waarom ik dit betoog hier in onze Haagse briefwisseling plaats, en niet onder dat blogje van Sabine Uitslag zelf? O, ik zag op twitter dat negatieve commentaren gewoon verdwijnen. Ook typisch CDA. Heeft Sabine een neefje, dat gratis de lastige commentaren dus wegcensureert? Ook mantelzorg.




Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

3922 views / 25 reacties
Reacties op dit bericht
25  van 25 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
quote:
Veel mensen meten zich helemaal uit de naad werken om hun veel te dure huis te kunnen betalen. Door ons bespottelijke ruimtelijke ordeningsbeleid wonen ze dan ook nog 60 kilometer bij hun werkplek vandaan
Ik kan me niet verenigen met je stelling dat dit aan het Ruimtelijke Ordeningsbeleid van de overheid zou liggen.
Een groeiende groep Nederlanders kiest er zelf voor om hutje-mutje in een klein deel van het land te gaan wonen, en vervolgens een top-hypotheek te nemen om flink boven hun stand te gaan leven.

Toegegeven: ook het bedrijfsleven is hier debet aan. Het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig een kantoor in Zuid-oost wil hebben, terwijl er voldoende ruimte, kennis en arbeidskracht in de rest van het land is.

Wat Uitslag betreft; ze heeft het duidelijk niet goed begrepen, maar het is blijkbaar de tendens in Nederland om iemand dan maar meteen volledig tot de grond toe af te branden. Beetje jammer dat jij je daar mee inlaat Oplopers
userIcon
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 12:28 schreef Innisdemon het volgende:
Wat Uitslag betreft; ze heeft het duidelijk niet goed begrepen, maar het is blijkbaar de tendens in Nederland om iemand dan maar meteen volledig tot de grond toe af te branden. Beetje jammer dat jij je daar mee inlaat Oplopers
Uitslag en co zijn wel de mensen waarvan we mogen verwachten dat ze het wel goed begrijpen, daar zijn ze immers voor gekozen. Althans, op basis daarvan zouden ze gekozen moeten worden. Opbouwende kritiek in deze zou ik juist niet op zijn plaats gevonden hebben. Prima column.
userIcon
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 12:28 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Wat Uitslag betreft; ze heeft het duidelijk niet goed begrepen, maar het is blijkbaar de tendens in Nederland om iemand dan maar meteen volledig tot de grond toe af te branden. Beetje jammer dat jij je daar mee inlaat Oplopers
"Niet goed begrepen" is nogal een understatement. Ze heeft het gewoon niet begrepen. En dat vollksvertegenwoordigers (die full time betaald worden om over dit soort dingen bij stemming goed geïnformeerde beslissingen te nemen) op zo schandelijke wijze blijk geeft geen verstand te hebben van het onderwerp is zorgwekkend. Dit is een onderwerp dat niet te moeilijk is om te begrijpen. Als je hier al geen fatsoenlijk verhaal over kunt houden, hoe moet het dan met de andere onderwerpen waar een Kamerelid over moet stemmen?

Het is niet meer dan terecht dat Driek (waar ik het vaker niet dan wel mee eens ben) mevrouw Uitslag zo onder vuur neemt.
Hee Driek,
Columns schrijven gaat je beter af dan columns lezen. Het gaat om de boodschap en niet om één, door jou geciteerde en door Sabine zwaar aangezette regel. Met deze regel probeert ze op exact dezelfde wijze een punt te maken, zoals jij dat in vrijwel elke column doet.
Ik vind de boodschap van Sabine een uitstekende, actuele en een prangende.
We moeten meer doen zonder er iets voor terug te verwachten.

[ Bericht gewijzigd door groteherman op zondag 24 juli 2011 @ 13:23 ]
man Danny (Administrator) 24-07-2011 @ 13:47 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 12:53 schreef groteherman het volgende:
Hee Driek,
Columns schrijven gaat je beter af dan columns lezen. Het gaat om de boodschap en niet om één, door jou geciteerde en door Sabine zwaar aangezette regel. Met deze regel probeert ze op exact dezelfde wijze een punt te maken, zoals jij dat in vrijwel elke column doet.
Ik vind de boodschap van Sabine een uitstekende, actuele en een prangende.
We moeten meer doen zonder er iets voor terug te verwachten.
Misschien moet mevrouw Uitslag zelf mantelzorg aan Nederland verlenen en haar salaris en andere door de belastingbetaler bekostigde benefits weigeren? Dan zou ze een goed mens zijn!
Ben het wel met de column van Sabine eens. Niet letterlijk met de inhoud, maar wel met de boodschap. Mantelzorg wordt nu eenmaal gekwalificeerd. Waarom anders die hele term, mantelzorg? Door die zorg expliciet te benoemen hang je er automatisch een waarde aan, een prijskaartje. Vroeger deed je voor de hele bejaardenflat boodschappen en was je goed opgevoed, nu heb je een naam, een titel, ben je mantelzorger. Maar is dat de schuld van die mantelzorgers? Nee, natuurlijk niet!
Die hele term doet in mijn ogen dan ook af aan de oprechtheid en bescheidenheid waarmee mensen vrijwilligerswerk doen. Je zit als vrijwilliger ineens in een hokje, of je dat nu wilt of niet.

Het kwalificeren van (mantel)zorg past gewoon in de trend die de samenleving volgt. Alles wordt gekwalificeerd. Dus ook zorg. En zo kun je het de mantelzorgers dus ook niet kwalijk nemen dat ze zich nu belazerd voelen door dat ogenschijnlijk lieve verpleegstertje. Want hier zit dan de 'maar' in het verhaal. Want de grote vraag is, aan wie hebben we deze kwalificerende samenleving te danken? Wie heeft besloten dat mantelzorgers een naam nodig hebben? Hoe komt het dat we het blijkbaar zo belangrijk vinden dat we iets voor elkaar doen? Sabine mag het zeggen.

Natuurlijk overtrekt Sabine het verhaal door de boel een beetje te overdrijven met voorbeelden van een baby enzo maar hé, anders luistert en niemand naar je en nu is er discussie. Zoals Herman zegt, de pot verwijt de ketel want Driek doet dat ongeveer overal.

[ Bericht gewijzigd door afgelopen op zondag 24 juli 2011 @ 14:16 ]
userIcon
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 13:48 schreef afgelopen het volgende:
Natuurlijk overtrekt Sabine het verhaal door de boel een beetje te overdrijven met voorbeelden van een baby enzo maar hé, anders luistert en niemand naar je en nu is er discussie. Zoals Herman zegt, de pot verwijt de ketel want Driek doet dat ongeveer overal.
Van een columnist verwacht je overdrijving in zijn of haar verhaal, van een politicus verwacht je nuance in zijn of haar verhaal.
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 13:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Misschien moet mevrouw Uitslag zelf mantelzorg aan Nederland verlenen en haar salaris en andere door de belastingbetaler bekostigde benefits weigeren? Dan zou ze een goed mens zijn!
Sabine oordeelt niet over goed of slecht, zoals jij en Driek. Ze heeft het over "waardevol als mens". Da's iets anders. Voor mij is zij wel waardevol.


quote:
De Nije Stichting

Wie tegen kanker vecht (of heeft gevochten), heeft meer nodig dan alleen medische hulp. Artsen en ziekenhuizen zijn natuurlijk onmisbaar, maar even je zorgen vergeten, hulp bij praktische dagelijkse dingen of antwoorden op alle vragen zijn ook meer dan welkom. En dan het liefst in een omgeving die niet ruikt naar ontsmettingsmiddelen
en medicijnen en waar even geen witte jas is te zien. De Nije Stichting wil helpen. Met voorlichting, lotgenotencontact of gewoon ontspanning. Voor (ex)patiënt én familie. In een prettige rustgevende omgeving.
De Nije Stichting werkt hard aan een plek in een landelijke omgeving met een huiselijke sfeer, waar mensen na(ast) kanker elkaar vrijblijvend kunnen ontmoeten en steunen.

In samenwerking met Metropool organiseert de Nije Stichting een benefietconcert.

[met o.a.:]

Spinrock
Gepassioneerd en energiek knalt Spinrock van het podium! Boegbeeld van de band is zangeres Sabine. Naast een fantastische zangeres is zij ook een podiumpersoonlijkheid waar je niet omheen kan. Mede door haar performance is Spinrock, eerder bekend als Zipper, uitgegroeid tot een strak groovende live act van formaat met een groeiende schare trouwe fans.

Een sexy show, vet geluid en eerlijke rockmuziek waarbij het speelplezier van het podium spat.

einde quote.

En ga nou niet lopen blèren dat ze dat ook makkelijk kan doen van die 90.000 euri. Ze kan het ook laten. Doet ze echter niet.
Ik wacht met spanning op jouw eerste benefiet-actie, al dan niet samen met Driek. Ik kom zeker!!! Da's beloofd.


[ Bericht gewijzigd door groteherman op zondag 24 juli 2011 @ 15:10 ]
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 14:40 schreef Weakling het volgende:
[..]

Van een columnist verwacht je overdrijving in zijn of haar verhaal, van een politicus verwacht je nuance in zijn of haar verhaal.
Sabine is zangeres, politica en ze schrijft wel eens wat. Soms moet je de persoon los zien van de rol.
Of mag Job Cohen volgens jou, bij een partijtje voetbal, alleen links op het middenveld spelen en zou Mark Rutte, ondanks een aangenomen linkshandigheid, toch met een naar rechts gedraaide stick moeten spelen?l
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 14:40 schreef Weakling het volgende:
[..]

Van een columnist verwacht je overdrijving in zijn of haar verhaal, van een politicus verwacht je nuance in zijn of haar verhaal.
Ik niet. Daar hebben we ambtenaren voor. Politici zijn er om een discussie te voeren.
userIcon
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 15:08 schreef groteherman het volgende:
Sabine is zangeres, politica en ze schrijft wel eens wat. Soms moet je de persoon los zien van de rol.
Of mag Job Cohen volgens jou, bij een partijtje voetbal, alleen links op het middenveld spelen en zou Mark Rutte, ondanks een aangenomen linkshandigheid, toch met een naar rechts gedraaide stick moeten spelen?l
Job en Mark doen met hun potje voetbal en hockey geen uitspraken over de samenleving. Sabine doet dat wel, zonder daarbij duidelijkheid te geven over haar rol betreffende die uitlatingen.

quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 15:20 schreef afgelopen het volgende:
Ik niet. Daar hebben we ambtenaren voor. Politici zijn er om een discussie te voeren.
En hoewel de laatste tijd niet meer in de mode, behoor je wat mij betreft ook in discussies genuanceerd te blijven of althans de werkelijkheid zo correct mogelijk weer te geven.
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 15:42 schreef Weakling het volgende:
[..]

Job en Mark doen met hun potje voetbal en hockey geen uitspraken over de samenleving. Sabine doet dat wel, zonder daarbij duidelijkheid te geven over haar rol betreffende die uitlatingen.
Uiteraard heb je een punt. Ik chargeerde in mijn reactie net zoals Sabine dat deed in haar "column".
Probleem is dat we met zijn allen te veel reageren op bijzaken en de hoofdlijnen uit het oog verliezen. Maar goed, wat de één genuanceerd vindt, vindt de ander gechargeerd. Da's onderhevig aan perceptie.
Ik heb die column een paar keer doorgekeken, maar kon niet zien of ze het wel of niet snapt en of dat het zo'n miskend dé xxx bestaat niet-verhaal is. Op een of andere manier zat er te veel domheid in. Misschien moeten alle politici eerst een paar taal/communicatiecursussen volgen voordat ze beëdigd kunnen worden. Van velen kan je het ze immers niet kwalijk nemen dat ze een taalachterstand hebben, gezien het onderwijs van de laatste decennia.

[ Bericht gewijzigd door Teslynd op zondag 24 juli 2011 @ 21:06 ]
Krijg er Uitslag van.....
Leer is schrijven zonder schelden/afbranden/kort door de bocht opmerkingen over hoe JIJ denkt dat zij het bedoelt.

En nee ik hoef niet betaald te worden als ik wat doe voor mijn buurvrouw die geopereerd is aan haar knie. Of je moet dankjewel als loon zien, dan ben ik rijkelijk betaald.
man Okaht (Redactie Frontpage) 24-07-2011 @ 22:07 fotoboek no homepage
Doorgaans ben ik toch degene die al snel zal ageren tegen de afbreuk van het zorgstelsel. Maar het lukte mij toch niet echt om pissig te worden over de column van Uitslag.

Ik ben het zeker niet eens met haar stellingen. De column getuigt niet van absolute feitenkennis. Hier en daar ontbrak het behoorlijk aan nuance. Maar ik zie er toch ook niet meer in dan een niet al te best geschreven column. De commentaren vanuit de wereld der mantelzorgers was ook minimaal een beetje overdreven te noemen.

Voor commentaar op het beleid aangaande de mantelzorg, moet je bij het kabinet zijn. Niet bij die ene muts die een column meent te moeten schrijven. Maar dit soort columns wekt blijkbaar enorm snel, heel veel, enorm fel commentaar op, terwijl het op het Malieveld maar betrekkelijk stil blijft.
userIcon
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 22:07 schreef Okaht het volgende:
Voor commentaar op het beleid aangaande de mantelzorg, moet je bij het kabinet zijn. Niet bij die ene muts die een column meent te moeten schrijven. Maar dit soort columns wekt blijkbaar enorm snel, heel veel, enorm fel commentaar op, terwijl het op het Malieveld maar betrekkelijk stil blijft.
Voor het CDA houdt Uitslag zich met dit soort thema's bezig. Daardoor is het niet zo gek om te denken dat de geventileerde zienswijze redelijk aansluit bij die van het kabinet. Enige verontwaardiging vind ik dan ook niet meer dan logisch.

Het Malieveld is naar mijn idee nooit een plaats geweest waar men het voorelkaar kreeg om de politiek op andere gedachten te brengen. Het was eerder een plaats waar gelijkgestemden steun bij elkaar vonden en met het gevoel naar huis konden gaan dat ze gehoord waren. Daar hebben we nu het internet en hun fora voor.
userIcon
Ik vond het ook een bizarre en misplaatste column van Uitslag. Het ontgaat me ook wat haar doel precies was. Wilde ze de weg plaveien voor de keiharde bezuinigingen in de zorg waar het CDA binnen dit rechtse kabinet voor tekent? De partij die ooit een sociaal kloppend hart had, verdedigt nu kille bezuinigingen over de rug van de zwaksten.

Iemand die zulk beleid voert dan wel ondersteunt of verdedigt, is wat mij betreft sowieso fout bezig. Daar hoef je geen column voor te schrijven.
man Okaht (Redactie Frontpage) 25-07-2011 @ 06:37 fotoboek no homepage
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 23:50 schreef Weakling het volgende:Voor het CDA houdt Uitslag zich met dit soort thema's bezig. Daardoor is het niet zo gek om te denken dat de geventileerde zienswijze redelijk aansluit bij die van het kabinet. Enige verontwaardiging vind ik dan ook niet meer dan logisch.

Het Malieveld is naar mijn idee nooit een plaats geweest waar men het voorelkaar kreeg om de politiek op andere gedachten te brengen. Het was eerder een plaats waar gelijkgestemden steun bij elkaar vonden en met het gevoel naar huis konden gaan dat ze gehoord waren. Daar hebben we nu het internet en hun fora voor.
Ik weet niet of dat altijd wel even slim is. Ik heb een lichte twijfel of al die fora en commentaren onder nieuwsberichtjes wel aankomen.

Sabine Uitslag heeft op zich wel haar nek uit durven steken. Als columnist weet ik dat je echt wel de commentaren op je schrijfsel leest. Ik heb alleen mijn twijfels of ministers werkelijk alle berichten op het net lezen. Het is betrekkelijk eenvoudig om commentaar op je werk te negeren, als het niet direct voor je neus verschijnt.

Maar nogmaals: in die column staat niet eens zoveel nieuws. Die bezuinigingen waren allang bekend. Het wordt hooguit op een domme manier verdedigd. Ik denk dat het protest veel harder en directer moet worden getoond, om hier nog iets aan de bezuinigingen te veranderen.
Nu kunnen de dames en heren politici de protesten weer toewijzen aan een onhandige column, zonder de daadwerkelijke feiten onder ogen te willen zien.
quote:
Door ons bespottelijke ruimtelijke ordeningsbeleid wonen ze dan ook nog 60 kilometer bij hun werkplek vandaan.
Niemand verplicht jou om op 60km afstand van je werkplek te gaan wonen. Als je in Rotterdam wilt gaan werken, ga dan ook in Rotterdam en niet in Amsterdam wonen... en andersom geld precies hetzelfde...
En het is al eerder gezegd... Sabine heeft hier wel een punt, wat vroeger doodnormaal was (en in sommige delen van Nederland nog steeds) moet nu ineens een naampje hebben...
userIcon
Eens, eens, eens en eh. Eens.

Al vind ik wel dat sommige mensen meer tijd zouden kunnen besteden aan hun ouders, al is dat uiteraard geen mantelzorg. Maar hoe vaak lees je niet dat er zoveel eenzame ouderen zijn?
Hier op Urk (Jaha, kom er maar in) is het doodnormaal om naar elkaar om te kijken en ik durf te wedden dat er hier heel weinig eenzame ouderen zijn.
userIcon
quote:
Op zondag 24 juli 2011 @ 21:14 schreef nietzomoeilijk het volgende:
Leer is schrijven
Mijn ironie, wat doe je.
Ok, het is niet "leer is" maar "leer eens" of "leer 'ns". Voor veel mensen klinkt dat dus als "leer is" en op de scholen maken ze ook niet veel werk van goed schrijven en woordbeeldherkenning.
userIcon
quote:
Ome Arie belt, of 'ie even een paar zandzakken wil komen langsmantelzorgen?
userIcon
quote:
Twee keer acht weken lang heb ik haar boodschappen gedaan.
Gij seid zeldzaam!

bron
25  van 25 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden