Trap de achterlijke Palestijnen Gaza uit!

Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 18-07-2011 @ 17:00
print 

Ik heb altijd gemengde gevoelens gehad bij de vraag, of de Israëliërs hun (staatsrechtelijke) boekje niet te buiten gaan, en over de vraag of de stichting van de Joods Staat in 1948 geen historische vergissing was. Maar ik heb de knoop doorgehakt: ik sta voor de volle 100% achter Israël. Ook achter de Haviken, ook achter de Joodse kolonisten. Waarom? Hierom:

Ik zat vandaag naar het NOS-journaal te kijken. Een reportage. Over een 14-jarige vertegenwoordiger van de Moslim-terroristische Jeugdbrigade. Hij had -al dan niet opgejut door zijn vader, zijn volwassen broer, zijn oom of zijn oudere neef- stenen naar Israëlische soldaten gegooid, en was daarvoor opgepakt. Nadat hij weer was vrijgelaten, klaagde Islam (ja, zo heet ‘ie echt!) dat hij door het Israëlische leger zo fors was aangepakt. Hij was nogal stevig verhoord, vond ‘ie. Dramatisch interview, bij zijn verongelijkte ouders op de bank. O. Je smijt een Israëlische soldaat een stel stenen naar zijn harses, en wanneer je voor deze volwassen misdaad op een volwassen manier wordt aangepakt, dan mag dat niet omdat je een kind bent? Schei toch uit! Als je volwassen misdrijven pleegt, dan moet je ook niet zeuren als je met volwassen gevolgen wordt geconfronteerd. Klaar. Trouwens, het is een veelgehoorde klacht: lafbekkerige volwassen Palestijnen laten kinderen geweld plegen, en roepen bij sancties dan, dat die strijdig zijn met de rechten van het kind.

Nee. Inpakken en wegwezen. Allemaal. En Israël de baas van de Middellandse zee tot Syrië. Van Libanon tot Egypte. En iedere bewoner in de -wegens Israëlisch lijfsbehoud volkomen terecht- bezette gebieden die daar niet mee kan leven, vertrekt. Met medeneming van al zijn familieleden tot in de vijfde graad. Er zijn in het Midden-Oosten zat achterlijke woestijnlanden, die aan achterlijke Palestijnen een prima onderdak kunnen bieden. Waar de regimes nog veel steviger optreden tegen dwarsliggers dan die Israëlische watjes. En laat de Westerse wereld nu eindelijk eens onverkort en onvoorwaardelijk achter Israël geen staan!!!

Vanmorgen verscheen op deze website een zeer lezenswaardige column van collega Superworm. Over het mensen te hooi en te gras beschuldigen van antisemitisme. Ben ik nu een antimoslimist? Nee. Ik pleit voor snoeihard optreden tegen de Palestijnen die zo'n stevig optreden door hun eigen gewelddadige acties over zichzelf afroepen. Niet omdat ze Moslim zijn, maar omdat velen van hen zich gedragen als gewetenloos, agressief, moorddadig tuig. Dat is wat anders.




Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

2545 views / 54 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 54 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Ik zag het vandaag ook, dacht ook hetzelfde als jou.
userIcon
Het is allemaal zo lekker makkelijk praten vanachter je veilige bureautje in Nederland.
userIcon
Volwassen gevolgen is één ding, klappen krijgen of geintimideerd worden een ander. Ja, het kind moet niet zeuren als het opgepakt wordt na stenen gegooid te hebben. En ja, de ouders die zo laf zijn om hun kinderen de straat op te sturen zouden aangepakt moeten worden.

Maar dat neemt niet weg dat degene die opgepakt wordt menswaardig behandelt dient te worden. Kwaad met kwaad vergelden lijkt me niet de oplossing. Leger en politie moeten zich niet verlagen tot het niveau van de stenengooiers.

Niet dat de raddraaiers met fluwelen handschoenen aangepakt moeten worden, dat wil ik ook niet beweren. Verder kwam het verhaal van het joch inderdaad erg over als eigen schuld dikke bult.
userIcon
Hezbollah en Hamas bestaat niet alleen uit kinderen. Daarbij is de stichting van de staat Israel op die plaats inderdaad een historische blunder.
Vanaf 1897 is de Zionistische beweging binnen de joodse wereld (waar trouwens heel veel joden destijds niet achter stonden) al bezig om plannen te smeden om de palestijnen van hun land te beroven. Al van de jaren 20 van de vorige eeuw lieten arabieren weten het hier niet mee eens te zijn.
Maar het schijnt niet te helpen. Driek: Ga maar eerst eens inlezen in de handelingen van Jabotinski dan begrijp waarom de arabieren alles gebruiken om zichzelf tegen het joodse imperialisme te beschermen.
Daarnaast doet Israel toch, net als het vervelendste kindje in de kleuterschool, wat ze zelf willen en luisteren ze naar niemand.
Ik snap echt niet dat jij hier een collum mag schijven,je kan duidelijk merken dat je de geschiedenis niet weet of snapt.Leer eens nadenken!
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-07-2011 @ 18:13 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 17:56 schreef dekatophetspek het volgende:
Daarbij is de stichting van de staat Israel op die plaats inderdaad een historische blunder.
Met dat gegeven heb ik, zoals ik in mijn column ook zijdelings heb aangestipt, ook best geworsteld.
userIcon
En Greta? Wat doen we met Greta in Nederland?
userIcon
Nu schaar je je dus tussen de mensen die een kant kiezen in dit conflict. Is dat ik je al niet serieus nam anders was dit een goede reden geweest.
userIcon
"Er zijn in het Midden-Oosten zat achterlijke woestijnlanden, die aan achterlijke Palestijnen een prima onderdak kunnen bieden."

Die landen zijn niet zo ontzettend achterlijk aangezien ze die Palestijnen ook niet willen.
Het is alleen altijd zo jammer dan de goedwillenden altijd slachtoffer worden van de kwaadwillenden. De idioten die inderdaad kinderen gebruiken voor hun antisemitische acties...
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 17:46 schreef budha het volgende:
Het is allemaal zo lekker makkelijk praten vanachter je veilige bureautje in Nederland.
Ja, we moeten gewoon even die kant uit gaan, dan gaan we spontaan begrip hebben voor het feit dat palestijnen, en zeg maar rustig militante moslims over de gehele wereld, acties ondernemen over de rug van de allerzwakste en als doel ook altijd de allerzwakste kiezen. Wat ik eigenlijk zou samenvatten als een compleet gebrek aan beschaving.

En hiermee zeg ik dus expliciet niet dat Israël ineens heilig is, beslist niet.

Maar het is blijkbaar nogal moeilijk om dit soort acties keihard en onverholen af te keuren.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 18:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nu schaar je je dus tussen de mensen die een kant kiezen in dit conflict. Is dat ik je al niet serieus nam anders was dit een goede reden geweest.
Ja, hij is een eind gekomen hé, als voormalig PvdA lid

Overigens komt het mij, om juist dit als omslag punt te nemen, wat raar over. Het is niet alsof dit nieuw is.

Kan me de plaatjes nog herinneren van die IDF soldaten die een mongolide palestijntje van nog geen 10 jaar oud volbehangen met explosieven proberen te ontmantelen nog herinneren.

Dat complete gebrek aan beschaving in die hoek, was mij al heel lang duidelijk.

Daarom heb ik dezelfde keuze als de columnist maakt, al decennia terug gemaakt.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-07-2011 @ 18:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 18:35 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]

Overigens komt het mij, om juist dit als omslag punt te nemen, wat raar over. Het is niet alsof dit nieuw is.
Iets met een druppel en een emmer.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 18:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


Iets met een druppel en een emmer.
Al te menselijk, al te begrijpelijk
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-07-2011 @ 19:30 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 18:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En Greta? Wat doen we met Greta in Nederland?
Dat mens en haar mening zijn van geen enkel belang. Gewoon door laten gaan met raaskallen, en verder niet op letten...
Dit moet wel het meest stompzinnige bericht zijn wat ik ooit op fok.nl heb gelezen. Écht waar....
Fascisten schrijven wel vaker gekke dingen.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 19:57 schreef Mutant01 het volgende:
Fascisten schrijven wel vaker gekke dingen.
userIcon
Wilders zal in zijn nopjes zijn. Nooit gedacht dat zo'n dorpsgek redelijke mensen met een weloverwogen mening zou kunnen beïnvloeden. Maar ik blijf de nieuwe gelovigen wegzetten als volidioten, mongoloids en/of krapuul.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 20:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wilders zal in zijn nopjes zijn. Nooit gedacht dat zo'n dorpsgek redelijke mensen met een weloverwogen mening zou kunnen beïnvloeden. Maar ik blijf de nieuwe gelovigen wegzetten als volidioten, mongoloids en/of krapuul.
Waarmee je de polarisatie verder voedt. Ik begrijp je intentie, maar blijf pleiten voor de dialoog. Deze column is polemisch geschreven, over een onderwerp waarin het lange tijd onmogelijk was een nuchtere visie tot je te nemen. Er is een virulente Jodenhaat in het Midden-Oosten, die haar wortels ver voor de stichting van Israel kan vinden.

Dat aspect is altijd onderbelicht geweest in de discussie over het bestaansrecht van Israel, en laat zich nu wreken...
Ahja, je mening over een heel volk baseren op een interview van 1 persoon die je vanochtend op TV gezien hebt. Omdat Israel niet precies hetzelfde doet. Die gasten zenden fucking kinderprogramma's uit met een verkapte Mickey Mouse die vertelt dat je de Palestijnen moet afmaken! Beiden kanten zijn even fout.
userIcon
Je keurt de daden af van de jongen,ok, maar ik begrijp niet waarom je sympathie heb voor de (mis) daden van Israel?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-07-2011 @ 21:26 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 20:34 schreef Blotbilsky het volgende:
[..]
Ik begrijp je intentie, maar blijf pleiten voor de dialoog. Deze column is polemisch geschreven, over een onderwerp waarin het lange tijd onmogelijk was een nuchtere visie tot je te nemen. Er is een virulente Jodenhaat in het Midden-Oosten, die haar wortels ver voor de stichting van Israel kan vinden.

Dat aspect is altijd onderbelicht geweest in de discussie over het bestaansrecht van Israel, en laat zich nu wreken...
Dat dus.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-07-2011 @ 21:31 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 21:26 schreef shriek het volgende:
Je keurt de daden af van de jongen,ok, maar ik begrijp niet waarom je sympathie heb voor de (mis) daden van Israel?
Aan het begin van mijn column benoem ik toch mijn twijfels daarover? Het is ook niet 100% voor de een en 0% voor de ander, maar een balans die duidelijk naar een kant wat mij betreft is doorgeslagen. Israeli blazen niet met bomgordels onschuldige burgers in de bus op, en gebruiken kinderen niet als levend schild, en nog wat van die dingen.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 21:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Aan het begin van mijn column benoem ik toch mijn twijfels daarover? Het is ook niet 100% voor de een en 0% voor de ander, maar een balans die duidelijk naar een kant wat mij betreft is doorgeslagen. Israeli blazen niet met bomgordels onschuldige burgers in de bus op, en gebruiken kinderen niet als levend schild, en nog wat van die dingen.
Ok, geef de Palestijnen ook helikopters, tanks, kruisraketten F 16, dan zullen ze ook stoppen met stenen gooien en met bom gordels.

Mijn vraag was , waarom kun je niet objectief zijn ?
Google de familie Rothchild maar, mischien gaan je ogen open.Ze hebben je goed gebrainwashed.Ze willen ons all1 maar doen geloven dat moslims slecht zijn.Wilders Illuminatie marionet.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 21:54 schreef shriek het volgende:
[..]
Ok, geef de Palestijnen ook helikopters, tanks, kruisraketten F 16, dan zullen ze ook stoppen met stenen gooien en met bom gordels.
Of we de aanname willen doen dat militair de zwakste zijn automatisch leid tot zelfmoord terrorisme?

Nee, ook dit argument is al meermaals gegeven, het NL verzet blies geen bussen met duitse burgers op.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-07-2011 @ 22:45 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 21:54 schreef shriek het volgende:
[..]
Mijn vraag was , waarom kun je niet objectief zijn ?
Nee, dat was niet je vraag. Maar goed:

Als columnist maak ik een afweging en kom ik tot een standpunt. Dat is het verschil tussen een journalist (neutraal verteller van het nieuws) en een columnist (verkondiger van een mening).
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 22:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


Nee, dat was niet je vraag. Maar goed:

Als columnist maak ik een afweging en kom ik tot een standpunt. Dat is het verschil tussen een journalist (neutraal verteller van het nieuws) en een columnist (verkondiger van een mening).
Yep, dat was mijn vraag niet

Inderdaad een verkondiger van mening, maar een columnist kan ook bruggen bouwen ipv af te breken. ben je echt nou serieus met onderstaande.


Nee. Inpakken en wegwezen. Allemaal. En Israël de baas van de Middellandse zee tot Syrië. Van Libanon tot Egypte. En iedere bewoner in de -wegens Israëlisch lijfsbehoud volkomen terecht- bezette gebieden die daar niet mee kan leven, vertrekt. Met medeneming van al zijn familieleden tot in de vijfde graad. Er zijn in het Midden-Oosten zat achterlijke woestijnlanden, die aan achterlijke Palestijnen een prima onderdak kunnen bieden.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 22:18 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Of we de aanname willen doen dat militair de zwakste zijn automatisch leid tot zelfmoord terrorisme?

Nee, ook dit argument is al meermaals gegeven, het NL verzet blies geen bussen met duitse burgers op.
Het ligt er aan wat voor ik bril op heb.
Waren de Japanners zelfmoord terroristen of helden ?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-07-2011 @ 23:21 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 23:08 schreef shriek het volgende:
[..]
Yep, dat was mijn vraag niet
Vergissen is menselijk.
quote:


Inderdaad een verkondiger van mening, maar een columnist kan ook bruggen bouwen ipv af te breken.
Soms het een, soms het ander. Qua bruggenbouwen heb ik bij voorbeeld onlangs een vrij genuanceerd verhaal over de OV-chipkaart geschreven, waarbij ik ook wat begrip/verzoening tussen alle betrokkenen heb beoogd: http://frontpage.fok.nl/c(...)ortingnaaien-nl.html Ik kreeg daar zelfs van een van de betrokkenen bij de chipkaart een heel aardige mail over: missie dus enigszins geslaagd.

En soms sla je als columnist eens hard met je vuist op tafel, zoals bij deze column.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 20:34 schreef Blotbilsky het volgende:
[..]
Waarmee je de polarisatie verder voedt. Ik begrijp je intentie, maar blijf pleiten voor de dialoog. Deze column is polemisch geschreven, over een onderwerp waarin het lange tijd onmogelijk was een nuchtere visie tot je te nemen. Er is een virulente Jodenhaat in het Midden-Oosten, die haar wortels ver voor de stichting van Israel kan vinden.

Dat aspect is altijd onderbelicht geweest in de discussie over het bestaansrecht van Israel, en laat zich nu wreken...
Yeah, een oproep tot etnische zuivering. Met zulke mensen moet je niet in discussie willen gaan. Dit heeft niks te maken de haat tegen joden. Die haat is overigens wederzijds en groeiende (met name onder rijke westerse jongeren met een gebrek aan kennis die te lang achter hun beeldscherm zitten). Nogmaals... ik heb al veel rotzooi van de Driek gelezen en iedere keer denk ik dat hij zich niet meer in zijn slechtheid meer kan overtreffen. En iedere keer weer zit ik er naast. Ben te positief ingesteld denk ik.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 21:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Aan het begin van mijn column benoem ik toch mijn twijfels daarover? Het is ook niet 100% voor de een en 0% voor de ander, maar een balans die duidelijk naar een kant wat mij betreft is doorgeslagen.
Wat bedoel je dan met het volgende?
quote:

ik sta voor de volle 100% achter Israël.
man Okaht (Redactie Frontpage) 18-07-2011 @ 23:53 fotoboek no homepage
De denkfout die in deze discussies steeds weer wordt gemaakt is, dat men keer op keer zaken vanuit een zekere redelijkheid, logica, gerechtigheid en politieke correctheid probeert te benaderen. Heel logisch als je dit vanuit ons relatief veilige Nederland bekijkt. Maar met logica kom je niet ver in dit soort conflicten.

In Ierland is de haat tussen Protestant en Katholiek nog lang niet helemaal verdwenen. Ook al is de strijd er officieel al een hele tijd voorbij. Die haat zit zo vreselijk diep ingebakken, dat het haast een volksaard is geworden. Zo ook op de Balkan. En ook in Rwanda. Ik noem maar een paar gebieden, waar de strijd officieel al enige tijd voorbij is.
In Israël zitten ze nog keihard, middenin die strijd! Daar worden nog steeds mensen slachtoffer. Aan beide kanten. Waarbij de Israëliërs het misschien iets minder voor de kiezen krijgen, omdat ze nu eenmaal een beter leger met meer wapens hebben.
Hier is allang geen goed of fout meer. En als je daar middenin zit, heb je weinig boodschap aan die mooie raadgevingen vanuit het Westen.

Hoe moet je dit dan beoordelen als vol gevreten Westerling? Veroordeel de strijd. Maar laat ze alsjeblieft zelf bepalen, hoe ze dit ooit op gaan lossen. Iedere keer dat je de arme Palestijnen of de arme Joden als slachtoffer neer zet, ziet de andere kant dit weer als bevestiging dat er nog harder moet worden geknokt. En natuurlijk hebben beide zijden altijd wel weer wat achterlijke argumenten.

Zou het inderdaad kunnen? Dat ze er ooit zelf uit gaan komen? Volgens mij hebben we het afgelopen half jaar al heel wat zaken zien veranderen in het Midden Oosten, die we vlak daarvoor nog als onmogelijk zagen. En die demonstranten hadden echt verdomde weinig boodschap aan de Westerse oordelen over 'die achterlijke Moslims'.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 19-07-2011 @ 00:00 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 23:45 schreef KoningStoma het volgende:
[..]


Wat bedoel je dan met het volgende?
[..]
Da's natuurlijk een staande uitdrukking. Ook op Israel valt wat aan te merken, maar ik sta wel helemaal achter ze.
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 22:18 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Of we de aanname willen doen dat militair de zwakste zijn automatisch leid tot zelfmoord terrorisme?

Nee, ook dit argument is al meermaals gegeven, het NL verzet blies geen bussen met duitse burgers op.
alleen maar treinen met duitse soldaten?
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 20:14 schreef ArchEnemy_jr. het volgende:
[..]
[afbeelding]
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 23:53 schreef Okaht het volgende:
De denkfout die in deze discussies steeds weer wordt gemaakt is, dat men keer op keer zaken vanuit een zekere redelijkheid, logica, gerechtigheid en politieke correctheid probeert te benaderen. Heel logisch als je dit vanuit ons relatief veilige Nederland bekijkt. Maar met logica kom je niet ver in dit soort conflicten.

In Ierland is de haat tussen Protestant en Katholiek nog lang niet helemaal verdwenen. Ook al is de strijd er officieel al een hele tijd voorbij. Die haat zit zo vreselijk diep ingebakken, dat het haast een volksaard is geworden. Zo ook op de Balkan. En ook in Rwanda. Ik noem maar een paar gebieden, waar de strijd officieel al enige tijd voorbij is.
In Israël zitten ze nog keihard, middenin die strijd! Daar worden nog steeds mensen slachtoffer. Aan beide kanten. Waarbij de Israëliërs het misschien iets minder voor de kiezen krijgen, omdat ze nu eenmaal een beter leger met meer wapens hebben.
Hier is allang geen goed of fout meer. En als je daar middenin zit, heb je weinig boodschap aan die mooie raadgevingen vanuit het Westen.

Hoe moet je dit dan beoordelen als vol gevreten Westerling? Veroordeel de strijd. Maar laat ze alsjeblieft zelf bepalen, hoe ze dit ooit op gaan lossen. Iedere keer dat je de arme Palestijnen of de arme Joden als slachtoffer neer zet, ziet de andere kant dit weer als bevestiging dat er nog harder moet worden geknokt. En natuurlijk hebben beide zijden altijd wel weer wat achterlijke argumenten.

Zou het inderdaad kunnen? Dat ze er ooit zelf uit gaan komen? Volgens mij hebben we het afgelopen half jaar al heel wat zaken zien veranderen in het Midden Oosten, die we vlak daarvoor nog als onmogelijk zagen. En die demonstranten hadden echt verdomde weinig boodschap aan de Westerse oordelen over 'die achterlijke Moslims'.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 23:53 schreef Okaht het volgende:
Maar met logica kom je niet ver in dit soort conflicten.
Sja. Met logica kom je sowieso niet ver zodra religie om de hoek komt kijken.

"Die minderwaardige verderfelijke joden moeten nu eenmaal door van onze Grote Onzichtbare Woestijngnoom - sja, leuk is het niet, maar ja..."
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 22:18 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Of we de aanname willen doen dat militair de zwakste zijn automatisch leid tot zelfmoord terrorisme?

Nee, ook dit argument is al meermaals gegeven, het NL verzet blies geen bussen met duitse burgers op.
Maar dat verzet had dan ook een grotere broer: de Geallieerden; daarnaast duurde de oorlog in Nederland maar 5 jaar.
Ik zou niet durven voorspellen wat er gebeurd was als het Nederlands verzet alleen had gestaan gedurende 60 jaar.

Overigens waren de Joden (vooral die vanuit Zionistische hoek) ook niet vies van terroristische aanslagen.
man Okaht (Redactie Frontpage) 19-07-2011 @ 10:53 fotoboek no homepage
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:48 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Sja. Met logica kom je sowieso niet ver zodra religie om de hoek komt kijken.

"Die minderwaardige verderfelijke joden moeten nu eenmaal door van onze Grote Onzichtbare Woestijngnoom - sja, leuk is het niet, maar ja..."
Religie is in deze hooguit een middel. Het is echt niet enkel aan gelovigen om deze denkbeelden te volgen.

Als een naaste van mij door een Zweed iets vreselijks wordt aangedaan, zal mijn beeld van Zweden ineens compleet anders kunnen worden. En als ik in dan in haat blijf hangen, ga ik ook de meest vreselijke dingen in ABBA zien, en hun teksten steeds verderfelijker gaan vinden.

Niet logisch. Wel menselijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:53 schreef Okaht het volgende:
[..]
Religie is in deze hooguit een middel.
Maar: wel een bijzonder effectief middel.

Zeker met een bijgeloof dat afvalligheid als strafbaar met de dood beschouwt. "Een echte mohammedaan moet volgens de koran tegen de joden zijn! En als jij dus niet tegen de joden bent..."

Kijk maar naar het vrij seculiere regime van Saddam Hussein - toen Desert Storm uit dreigde te breken wist 'ie niet hoe gauw hij ineens een fabeltjeskoranttekst in de Irakese vlag moest opnemen om de "oh mohamedaanse broeders, mijn tegenstanders zijn allemaal verderfelijke zionisten en kruisvaarders!'-kaart te spelen.

Of kijk naar de recentere fittie tussen Khadaffi en Zwitserland - toen Khadaffi Junior er wegens mishandeling werd gearresteerd greep pa meteen het minarettenverbod aan om er een religieuze kwestie van te maken.

Wat de uitschakeling van logica en het zelfdenkend vermogen betreft gaat er toch maar weinig boven religie.
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 20:39 schreef Max_Dark het volgende:
Ahja, je mening over een heel volk baseren op een interview van 1 persoon die je vanochtend op TV gezien hebt. Omdat Israel niet precies hetzelfde doet. Die gasten zenden fucking kinderprogramma's uit met een verkapte Mickey Mouse die vertelt dat je de Palestijnen moet afmaken! Beiden kanten zijn even fout.
Iet van klok en klepel... Het was juist een palestijns televisieprogramma...
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 19-07-2011 @ 12:25 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:35 schreef Telecaster het volgende:
[..]Wat de uitschakeling van logica en het zelfdenkend vermogen betreft gaat er toch maar weinig boven religie.
Dat dus!
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:22 schreef servies het volgende:
[..]

Iet van klok en klepel... Het was juist een palestijns televisieprogramma...
Yup - Assud, het Palestijnse Zelfmoordkonijn.

Een van de redenen dat ik de Israeli's toch maar het voordeel van de twijfel geef.
userIcon
Driek weet ook dat palestijnse schoolkinderen vrijwel iedere dag stenen naar hun hoofd krijgen door kolonisten? En dat die Israelische soldaten er lachend naar staan te kijken? Palestijnse vrouwen worden geschopt en aan de haren getrokken door joodse koters die denken dat ze alles kunnen maken!? (En dat kunnen ze daar ook...)

Dan hebben we het alleen nog maar over het oppervlakkige 'gepest'. Niet over de stelselmatige onderdrukking, intimidering, het stelen van land, etc etc.

Ik zou eens op youtube gaan kijken. Als ik zo zou opgroeien dan mochten ze willen dat het bij stenen gooien zou blijven.
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:37 schreef Yi-Long het volgende:
Je snapt werkelijk niets van de discussie. Allemaal genuanceerde reacties, waarbij de ene wat meer begrip heeft voor de ene partij als de andere. Maar jij, echt, je showt het anti-israel fanatisme als de eerste de beste moslim fundi.
userIcon
Je kijkt één interview en denkt direct even het hele conflict op te lossen?

Flikker toch op man. Laat je voorlichten.

Hoe zou jij het vinden als je buurman jouw tuin op zou eisen? Daar vrolijk een tuinhuisje neerzet en in de zon gaat zitten.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 19-07-2011 @ 17:53 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:43 schreef Madski het volgende:
Je kijkt één interview en denkt direct even het hele conflict op te lossen?
Zoals ik al eerder zei: iets met een druppel en een emmer.
quote:

Flikker toch op man.
Neen.
quote:
Laat je voorlichten.
Ik ben voldoende op de hoogte om hier wat van te vinden, al is en blijft binnenlands nieuws mijn specialiteit.
Hee Driek,
Strak verhaal. Probleem met de Palestijnen/Israeliërs is simpelweg onstaan door geografische lijntjes die bepaald werden door anderen. Zo is de Balkanoorlog ook ontstaan na wat mesjepinkelen door de overwinnaars van WO1.
Oplossing in Palestina? Wat mij betreft kan alleen een oorlogje uitkomst bieden. Die mensen zullen elkaar nooit begrijpen en elkaar altijd haten. Kump nie goe. Israël zal het winnen en dan het tegen de rest van het MO moeten opnemen. Dat gaan ze ook winnen, maar dan hebben we een probleem. Dan wordt Israël weer te machtig en dan is de balans weer weg.
Ik zeg: geen inmenging in het MO. Iedere buitenlander gewoon terughalen: militairen, journalisten, hulpdiensten, diplomaten, kortom..iedereen. Dan komt het na een tijdje wel goed. Olie? Die wordt dan vanzelf goedkoper.
man Okaht (Redactie Frontpage) 19-07-2011 @ 21:09 fotoboek no homepage
quote:
Op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:35 schreef Telecaster het volgende:
Maar: wel een bijzonder effectief middel.

Zeker met een bijgeloof dat afvalligheid als strafbaar met de dood beschouwt. "Een echte mohammedaan moet volgens de koran tegen de joden zijn! En als jij dus niet tegen de joden bent..."

Kijk maar naar het vrij seculiere regime van Saddam Hussein - toen Desert Storm uit dreigde te breken wist 'ie niet hoe gauw hij ineens een fabeltjeskoranttekst in de Irakese vlag moest opnemen om de "oh mohamedaanse broeders, mijn tegenstanders zijn allemaal verderfelijke zionisten en kruisvaarders!'-kaart te spelen.

Of kijk naar de recentere fittie tussen Khadaffi en Zwitserland - toen Khadaffi Junior er wegens mishandeling werd gearresteerd greep pa meteen het minarettenverbod aan om er een religieuze kwestie van te maken.

Wat de uitschakeling van logica en het zelfdenkend vermogen betreft gaat er toch maar weinig boven religie.
Nogmaals. Het is enkel een middel. Ieder ander geloof of overtuiging kan worden gebruikt om haat te kanaliseren en de meeste religies en ideologieën hebben dit ook allemaal al eens gedaan. Maar ook zonder religie zijn mensen prima in staat om haat te genereren en in stand te houden.

Om maar weer terug te gaan naar Israël. Ooit ging het enkel over land.
Veel Joden wilden enkel een stukje eigen land en baseerden hun recht eerder op historische gronden. Alleen de extreme Zionisten sleepten er de Thora bij.
Arabieren woonden er al vele eeuwen en baalden er gewoon goed van, dat vreemdelingen hun land opeisten. Een beetje boer of veehouder baalt er enorm van, als zijn stukje land ineens een nederzetting moet worden. Later zijn de teksten uit de Islam erbij gesleept, om hun strijd te legitimeren.

Met het escalerend geweld, zijn zowel de praktische als de religieuze bezwaren volledig vervaagd. Iedere Arabier en iedere Jood, die een familielid verloor, kon geheel zelfstandig en zonder verder excuus haten. Religie werd dan hooguit een legitimatie.

Dan nog even terug naar het geruchtmakende interview met de Palestijnse jongen.
Precies hetzelfde principe zie je bij iedere asociale en/of criminele familie in Nederland, regelmatig terug komen. Tuig van de richel, dat nooit enig kwaad in het eigen gedrag ziet, maar wel zwaar beledigd is, als er weer eens eentje wordt opgepakt. En die beroepen zich ZELDEN op hun kerkbezoek.
Gaan we nu het gehele Joods/Palestijnse conflict ophangen aan zo'n kutventje uit een klote familie?
50  van 54 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden