Ik ben GÉÉN antisemiet!

Geschreven door Bert (superworm) op 18-07-2011 @ 00:00
print 

Als één of ander belangrijk nieuwsfeit uit Israël en bij mijn ouders eten op dezelfde dag vallen, wil het nog weleens gebeuren dat ik het met mijn lieve moeder over Israël heb. Ja, de Palestijnen zijn geen lieverdjes vaak, concluderen we dan, maar de manier waarop hun land stukje bij beetje door de Israëliërs wordt afgepakt is ook verre van netjes. En die muur kan natuurlijk niet. “Maar joden: dat blijft het heilige volk hè”, zegt ze dan. Uitverkoren door God, Zijn kudde. Toch dienen ze zich liefst wel vóór hun dood tot Jezus te bekeren, want anders – u kent de consequenties.

En we gaan tegenwoordig dan ook met heilig respect om met joden. Over moslims kun je inmiddels zeggen wat je wilt want 'het gaat niet om de ménsen, maar het geloof', bij joden moet je er zelfs met een daadwerkelijke intellectueel bedoelde discussie over de aspecten van het geloof, voor opletten niet het label 'antisemiet' te krijgen, zonder dat je daar op welke manier ook om vraagt. Jodenhaat is vanzelfsprekend iets eeuwenouds, dat leert tegenwoordig zelfs een LBO-zwakstroom-leerling nog, en ook de beelden van de kampen, gaskamers, getallen, namen, alles zit er stévig ingeprint. Zo'n beetje een derde van het geschiedenisonderwijs gaat erover.

Dit. Nooit. Weer. Vanzelfsprekend opnieuw, dat moet je immers blijven bevestigen. Nee, ik haat geen Israëliërs, en nee, ik haat geen joden. Ik neem de 'Doug Stanhope'-houding aan: ik heb geen uitgesproken mening over een volk, zeker geen 'haat', tot ik er een wetenschappelijk verantwoord proefaantal heb ontmoet in gesprekken van meer dan drie woorden bij een kassa of in een disco. Tot nu toe is het aantal Israëliërs die ik heb gesproken nul en het aantal mensen waarvan ik weet dat ze van joodse komaf zijn, zijn op de vingers van een hand te tellen. Die waren allemaal reuze aardig.

Maar doet de Israëlische regering stupide, onwettige en/of onmenselijke dingen, dan moet je dat kunnen zeggen. Nee, het beleid van Netanyahu kritiseren is niet hetzelfde als álle vijftien miljoen joden wereldwijd opnieuw de gaskamers in wensen. Tegenwoordig is een openlijke politieke discussie over het uitzetten van (criminele/illegale/ongewenste) Marokkanen, het opsluiten in (heropvoedings- of werk)kampen, het geforceerd verhuizen naar nieuwe wijken/ghetto's, helemaal bon ton. Ontelbaar veel mensen heb ik het in mijn gezicht horen zeggen in de afgelopen jaren: liever vandaag dan morgen beginnen met kampen en uitzetting.

Maar joden, wees niet bang: de hedendaagse Nederlander heeft niets tegen jullie in het bijzonder. Blank lijkt immers het nieuwe motto te zijn. Germanen, joden, IJslanders, uit het slijk getrokken Batavieren, iedereen mag meedoen... behalve die statistisch uitkeringstrekkende, criminele en volslagen van het pad geraakte Marokkanen, o, o, wat zijn die toch erg. Ook hier de Stanhope-approach: alle, werkelijk álle Marokkanen die ik tot nu toe heb gespróken, waren en zijn prima te waarderen gezelschap. Ja, vaak zijn ze moslim of luisteren ze andere muziek – gut, als dát een persoon al belet om contact te leggen en daarmee zwijgzaam een hele cultuur te objectiveren, lijkt het vooraf al nutteloos om de twee in contact te brengen.

Net als bij de Polen die mij een zeer memorabele vakantie hebben gegeven, heb ik óók al niks tegen Marokkanen. Wel tegen straatschoffies en veelplegers, die voor mijn part (volstrekt onnodig om hier een M in het paspoort voor te drukken) knetterhard aangepakt mogen worden, met extortionele boetes voor de hele fam, exponentieel oplopende celstraffen en stukje bij beetje intrekken van eventuele overheidssubsidies indien de situatie verergert. Daartegenover een góed reïntegratieproject, en uitkeringen aan mensen die prima kunnen werken, alleen geven op basis van een normaal arbeidscontract met minimumloon. Bankzitten? Geef ze een schep en laat ze kanalen graven, snelwegen aanleggen, dijken ophogen, duinen repareren. De thirties zijn immers hip als nooit tevoren. Maar knuppel in de nek of kogel in de knieën, naar Westerbork en dan hupsakee weg ermee, waar ze ook verdwijnen? Nooit. Dat is op misdadige wijze je problemen ontwijken. Zoals Heertje in het eerder gelinkte filmpje zegt: Nederland ís Nederland.

Of je er nou 500,000 Koreanen, Marokkanen, Polen of Surinamers bij flikkert, Nederland zal er altijd uitzien als Nederland. Terugverlangen naar de lelieblanke fifties is niet alleen ridicuul, maar misdadig alleen als gedachte al. Ik pas voor apartheid als antwoord op de multiculturele samenleving, maar ik dwaal af. De joden. Het punt is: het is bijzonder vervelend dat de Holocaust nog altijd aangehaald wordt als beschuldiging, bij welk argument ook. Denk aan Ajax en de supporters, 'joduuuh', wordt er vanaf de tribunes gejoeld. Dat mag niet, wordt er dan geklaagd, rechtszaken vermeden met verboden of aangegaan en verloren. Dit terwijl de Duitsers die in 1933 oud genoeg waren om op Hitler te kunnen stemmen, inmiddels 96 jaar of ouder zijn. Oud, bibberig, dement. Bij elk verwijt waarin de Holocaust als argument wordt gebruikt, valt dus eenvoudig 'gerontofobie' op 'antisemitisme' terug te kaatsen.

Het begint Kafkaësk ridicule trekjes te krijgen voor een voetbalclub van dé stad waar in de Lage Landen -wellicht op Antwerpen na- vanouds altijd de grootste en hechtste samenleving van joden leefde, tot de [red.: SMERIGE BAH BAH] Duitsers er grondig een eind aan maakten. Frappant is ook het verhaal van het ChristenUnie-Kamerlid, dat aanvankelijk voor een verbod wilde stemmen maar van gedachten veranderde toen ze bij een rabbi was geweest en het uitgelegd had gekregen. Indien men in het voorzichtig beginnen van het radicaal uitroeien van moslims, tegen een joods zeer been schopt, moet dat immers koste wat kost tegengehouden worden.

Niet dat ik voor een verbod op 'halal' of 'kosher' slachten ben, zeker niet, maar dat is vooral omdat ik weet hoe het er veelal in 'niet-halal'-slachthuizen aan toe gaat. Die beesten zijn verre van beter af dan een slagaderlijke bloeding, buiten bewustzijn in een tel en dood in een paar seconden. Wij knallen metalen staven door de hersenen en hangen ze vaak nog levend al aan de vleeshaak om opengesneden te worden. Eet ik daarom minder vlees? Welnee. Het argument is in mijn ogen dus alleen non-valide; wij slachten (niet altijd, maar vaak) minstens even dieronvriendelijk.

Opnieuw terug naar de joden, die ook vervelend vaak op één lijn gesteld worden met Israël. Zullen de moslims in Israël leuk vinden. Ik had en heb behoorlijk veel kritiek op Israël, zoals ik die ook kan uiten over elk substantieel Westers land waar ik enigszins de politiek en geschiedenis van heb bestudeerd en volg. In Italië regeert een media-maffia-imperium, in Frankrijk maakt de presidentsvrouwe mooie liedjes, in Israël voert men oorlog waarbij een dozijn doden vallen aan 'onze' kant, waar ook nog een aantal door gefaalde heli's en eigen vuur werd veroorzaakt, en bijna tweeduizend doden aan de andere kant.

Inclusief VN-ziekenhuizen, -scholen, ambassades, van alles, overal onafhankelijke burgerdoden en soldaten die er iets van zeiden uit het leger geschopt. Ik ontwaarde in de back-ups van mijn pc vorige week de audio-opnames van interviews met zulke militairen, die allemaal onafhankelijk in gruwelijk en o zo koel verteld detail uit de doeken doen hoe smerig men te werk gaat, schiet op alles wat beweegt en groter is dan een kip, huizen eerst platgooit en dan doorzoekt – misselijk, en tevens misselijk hoe het onderzoek ernaar wordt weggemoffeld in de archieven zonder noemenswaardige aandacht van wie ook.

En die muur – dat stadium van menselijke evolutie hadden we toch wel zo'n beetje afgesloten in 1989, had ik gehoopt, en is mij verteld, daar het mijn geboortejaar was en je verdomd weinig politiek kunt volgen vanuit de baarmoeder. Maar een múúr, kom op. Ja, het werkt prima, maar nee, het is niet menselijk en bovendien staat die muur niet op Israëlisch, maar Palestijns grondgebied, vaak hele lappen en dorpen Palestina in Israël opslurpend. Dat is niet fair. Ik wed dat we als we de Rijdende Rechter eropaf zouden sturen, we een gegarandeerd leuke uitzending tegemoet kunnen zien, waar de Israëli's helaas gesommeerd zullen worden de muur af te breken en op de landsgrenzen van 1967 op te bouwen, of anders een dwangsom te betalen van -laten we zeggen- ten minste 250 euro per week.

Keiharde grappen mag je maken, gruwelijk racistisch en vooringenomen mag je je uiten over werkelijk elke bevolkingsgroep in de wereld, behalve joden. Wegens die ellendige Holocaust waar inderdaad vijf tot zes miljoen onschuldigen in kampen en elders zijn gestorven. Vreselijk, VANZELFSPREKEND, maar hoor je de Duitsers ooit klagen over de vijf miljoen moorden en een veelvoud aan verkrachtingen op en van Duitse staatsburgers ná 1945, bij de gedwongen ontvolking van historisch millennia oud Duitstalig gebied? Nee. Inderdaad niet.

Een Duitser neerzetten als bratwurst etende, kuilen gravende, fietsen stelende, humorloze autoritaire burocraat met een voorliefde voor rassenzuivering is nog altijd geen probleem. Vul ik dezelfde achteloos opborrelende stereotyperingen over joden in, dan heb ik direct heibel met diverse hijgende watchdogs. De enigen die hiervan ontheven zijn (al is dat ook min of meer; zelfs Heertje heeft wel eens problemen gekregen) zijn joden zelf, die grappen, opmerkingen en vooroordelen mogen uiten tot ze erbij neervallen.

Terwijl het cursorisch onderwijs aangaande de Holocaust beter en diepgaander is dan ooit tevoren, iedereen tot de nek volgepompt is met schuldbesef en een ware database aan namen, plaatsen en data, de allerlaatste kampbeulen in zichzelf murmelend wegrotten in verzorgingshuizen en gevangenissen, wordt 'JE HAAT JODEN! VIEZE ANTISEMIET! HOLOCAUST! ANNE FRANK! DIT NOOIT WEER!' bijzonder irritant vaak te berde gebracht. Terwijl Godwin je direct een discussie doet verliezen, lijkt een vergelijking met WO2 zelfs bij idioterie over een omvallende dode boom in Amsterdam, haast verplicht. Het lijkt me tijd, dat we definitief stoppen kritiek op de zittende Israëlische regering te verwarren met het ambiëren van het systematisch uitroeien van alle leden van Gods Volk.

Laten we, zolang iemand de woorden “laten we de Wannsee- en Neurenbergwetten weer eens afstoffen” niet letterlijk in de mond neemt, in discussies voortaan die koppeling tussen normale kritiek en de [red.: VOLSTREKT ABJECTE] Endlösung voor eens en voor altijd op de trein naar Polen zetten, de verbrandingsoven induwen of anderszins ten grave dragen. Misschien is er dan eindelijk plek voor een normále discussie.


Doug Stanhope - "Fuck the Jews" (Album 'No Refunds', 2009)




Lees ook:

» 21/05 Mohammed & De Moskeeplassers29
» 07/05 Duitsers zijn Untermenschen29
» 30/04 Wiens dood herdenken we?27
» 14/04 100.000+ doden; held of schurk?18


delen | eKudos nujij

3359 views / 29 reacties
Reacties op dit bericht
29  van 29 reacties op deze pagina. Pagina  1
De nazi ideologie is echter nog springlevend in het Midden Oosten.

Niet voor niets is dit conflict begonnen door de grootmoefti Al Hoesseini, aanhanger van de Moslim Broederschap, jodenhater en nazi-oorlogsmisdager, met uitspraken als:
"Dood de Joden waar je ze maar vinden kan. Dat is prijzenswaardig; voor Allah, de geschiedenis en onze religie."

Wie het antisemitisme in het Handvest van Hamas een keer leest, net als de nazi-ideologie gebaseerd op de 'Protocollen van Zion', weet ook genoeg:
"De dag des Oordeels komt niet totdat moslims alle Joden ter dood hebben gebracht."
userIcon
Goed stuk, het is helemaal waar wat je zegt.

Ik wil kritiek kunnen uiten op Israël zonder dat dat verward wordt met antisemitisme. Kritiek op Turkije is ook geen islamofobie, en kritiek op Nederland is ook geen christenhaat.

Helaas zal het waarschijnlijk niet verdwijnen, want voor veel mensen is het een iets te effectief argument om de kritiek niet serieus te nemen.
userIcon
Tegenwoordig ben je bij sommigen al een anti-semiet wanneer je zegt dat je The Nanny en Everybody loves Raymond kut vindt...

Ach ja.... het is natuurlijk te idioot voor woorden dat je met sommigen geen normale discussie kunt voeren over de misdaden/wandaden van Israel, zonder dat men meteen met dit soort verwijten komt... Wat doe je eraan...!?

Prima column trouwens
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 01:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goed stuk, het is helemaal waar wat je zegt.

Ik wil kritiek kunnen uiten op Israël zonder dat dat verward wordt met antisemitisme. Kritiek op Turkije is ook geen islamofobie, en kritiek op Nederland is ook geen christenhaat.

Helaas zal het waarschijnlijk niet verdwijnen, want voor veel mensen is het een iets te effectief argument om de kritiek niet serieus te nemen.
Het is denk ik vooral een goede manier om mensen snel de mond te kunnen snoeren. Maar die tactiek zie je wel vaker terug, ook in andere discussies...

Blijkbaar leven er heel veel mensen in een zwart-wit wereld, waarin er maar 2 mogelijkheden zijn: You're either WITH us, or AGAINST us...

... en tja... meestal pas ik in geen van beide kampen...

Het lijkt ook wel of mensen wat dat betreft steeds dommer worden.
userIcon
Je hebt groot gelijk Bert. Ik zie inderdaad ook dat als je tegenwoordig kritiek geeft op Joden of Israel dat er gelijk een reactie komt van: "Hoe durf je dat over die zielige mensen te zeggen? Die zijn op gruwelijke wijze uitgemoord tijdens de 2e wereld oorlog!".

Ik geef nog steeds geschiedenis les over de 2e wereld oorlog te schuld. Altijd als de 2e wereld oorlog ter sprake kwam op basis scholen dan ging het al vrij snel over de concentratie kampen. Nederlandse Literatuur over de 2e wereld oorlog gaat hoofdzakelijk over Joden.

Tot halverwege de middelbare school was ik in de veronderstelling dat de 2e wereld oorlog om Joden uitmoorden draaide. Alhoewel ik tijdens de middelbare school een iets breder beeld kreeg, gingen we tijdens excursies nog steeds naar nazi kampen, met inderdaad allerlei gruwelverhalen over Joden.

Ergens is het belachelijk:
"De Duitsers haden een hekel aan Joden, dus als iedereen slechte dingen over Joden gaat zeggen, dan kan dat weer tot genocide leiden".

Beetje een zelfde argument als:
"Ik ga geen Avatar kijken, want door die film willen mensen zelfmoord plegen"
En:
"Ik ga geen Da Vinci Code kijken, want dan kan ik wel eens van mijn geloof afvallen".
Treffende en eloquente column. Ik vrees alleen dat dit enigszins preken voor eigen parochie is en dat de mensen die zich schuldig maken aan het beschuldigen van "antisemitisme" niet voor rede vatbaar zijn. Zodoende ben en blijf je bij iedere vorm van kritiek antisemiet, als was het woord met ster omringt op je jaspand genaaid. Een lichtpuntje vormen misschien de jongere generaties. De generatie Joden die "de" oorlog heeft meegemaakt heeft logischerwijs veel haat, hun kinderen zijn als het ware verpest door op te groeien met die haat als voorbeeld. De huidige generatie 20'ergs heeft voor zover ik kan inschatten een andere, meer objectieve houding. Zij zien dat de manier waarop Israel zich gedraagt niet kosher is en hebben zelf ook kritiek (en zijn bovendien immuun voor het label antisemiet).
userIcon
quote:
hun land
Hier gestopt met lezen. Als je zo weinig historisch inzicht hebt, heeft het weinig zin om verder te gaan.
man superworm (Redactie Frontpage) 18-07-2011 @ 11:44 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 11:30 schreef Zelva het volgende:

[..]


Hier gestopt met lezen. Als je zo weinig historisch inzicht hebt, heeft het weinig zin om verder te gaan.
Gut, wat bekrompen weer. Ik kan toch zeker wel terugtellen naar 1967, me dunkt.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 11:44 schreef superworm het volgende:
[..]
Gut, wat bekrompen weer. Ik kan toch zeker wel terugtellen naar 1967, me dunkt.
Want toen was het van de Palestijnen?

Je kent gewoon de geschiedenis niet, punt.
man Gramps (Redactie Frontpage) 18-07-2011 @ 11:56 fotoboek no homepage
userIcon
Lekker, zo'n Zelva. Dan vond ik de eerste reaguur veel meer intriguing. Doorwrocht verhaal, Bert. Beter dan vorige week moekzegge, want daar was je de angry young man die alle economische factoren in de discussie soepeltjes onder de mat veegde.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 01:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Het is denk ik vooral een goede manier om mensen snel de mond te kunnen snoeren. Maar die tactiek zie je wel vaker terug, ook in andere discussies...
Dat denk ik niet, omdat je er niemand de mond mee snoert. De meeste mensen die het naar hun hoofd krijgen, bereik je er absoluut niet mee. Die zullen alleen maar harder gaan protesteren.

Mijns inziens is het gewoon een manier om de soms enorm juiste argumenten van anderen niet te hoeven geloven. Je ziet het ook in andere discussies: "Jij bent links/rechts, jouw argumenten zijn alleen ingegeven door haat en indoctrinatie, en zijn dus niets waard", of "Ik hoef dat niet te geloven, want dat komt van een religieuze/atheïstische site, en die zijn niet objectief". Zelfs als je puur mathematische feiten citeert.

Mensen gaan ver om maar geen ongelijk te hoeven krijgen.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 12:24 schreef Xperia het volgende:
Gistereren nog de documentaire serie gezien? Een absolute aanrader, aflevering 187.
Vond Het stenen vlot van Sluizer erg leuk, maar wat is dit nou weer voor triests?

Na een paar seconden komt het motief voor de film al naar voren: subjectieve woede. Dat is sowieso geen goed uitgangspunt voor een documentaire.

En na vijf minuten hebben we de eerste dooddoener en kulargument al. 'Alle agentschappen zijn joods, dus het nieuws was propaganda voor de joden'.

Triest.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 00:37 schreef Likoed-Nederland het volgende:
De nazi ideologie is echter nog springlevend in het Midden Oosten.

Niet voor niets is dit conflict begonnen door de grootmoefti Al Hoesseini, aanhanger van de Moslim Broederschap, jodenhater en nazi-oorlogsmisdager, met uitspraken als:
"Dood de Joden waar je ze maar vinden kan. Dat is prijzenswaardig; voor Allah, de geschiedenis en onze religie."

Wie het antisemitisme in het Handvest van Hamas een keer leest, net als de nazi-ideologie gebaseerd op de 'Protocollen van Zion', weet ook genoeg:
"De dag des Oordeels komt niet totdat moslims alle Joden ter dood hebben gebracht."
Dit is ook het dilemma wat ik ervaar. Voel je sympathie voor de Palestijnen dan verdwijnt die als sneeuw voor de zon wanneer je hun zelfverkozen inspiratiebronnen leest, en geschokt achterblijft.

Als iemand het onterecht vindt om Joden zielig te vinden, dan moet men de consequentheid niet uit het oog verliezen. Mij is in ieder geval niet bekend dat de staat Israël voornemens is het complete midden-oosten te zuiveren van de islam.
userIcon
quote:

Blank lijkt immers het nieuwe motto te zijn. Germanen, joden, IJslanders, uit het slijk getrokken Batavieren, iedereen mag meedoen... behalve die statistisch uitkeringstrekkende, criminele en volslagen van het pad geraakte Marokkanen, o, o, wat zijn die toch erg.
Sja. Officieel behoren Marokkanen tot het blanke ras.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 01:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Helaas zal het waarschijnlijk niet verdwijnen, want voor veel mensen is het een iets te effectief argument om de kritiek niet serieus te nemen.
Ach, misschien ontgroeien we dat stadium nog wel.

Net zoals we inmiddels iemand die anno 2011 nog met droge ogen beweert dat kritiek op een mal sprookje "racisme!" is ook niet meer serieus nemen.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, omdat je er niemand de mond mee snoert. De meeste mensen die het naar hun hoofd krijgen, bereik je er absoluut niet mee. Die zullen alleen maar harder gaan protesteren.

Mijns inziens is het gewoon een manier om de soms enorm juiste argumenten van anderen niet te hoeven geloven. Je ziet het ook in andere discussies: "Jij bent links/rechts, jouw argumenten zijn alleen ingegeven door haat en indoctrinatie, en zijn dus niets waard", of "Ik hoef dat niet te geloven, want dat komt van een religieuze/atheïstische site, en die zijn niet objectief". Zelfs als je puur mathematische feiten citeert.

Mensen gaan ver om maar geen ongelijk te hoeven krijgen.
Dat snap ik en ben ik het ook mee eens, maar zodra iemand dat soort tactieken toepast in een discussie dan haak ik gewoon snel af, omdat ik weinig zin heb om met dat soort figuren te gaan discusseren, want dat is een vrij kansloze missie... (en dan 'kansloos' als in dat die persoon gewoon niet meer voor rede vatbaar zal zijn doordat hij dit soort kortzichtige ideeen heeft...)

Dus dat bedoelde ik meer met 'de mond snoeren'. Voor veel mensen betekent zoiets gewoon 'einde discussie'. Net zoiets als inhoudelijke discussies met religieuzen...
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 13:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Dat snap ik en ben ik het ook mee eens, maar zodra iemand dat soort tactieken toepast in een discussie dan haak ik gewoon snel af, omdat ik weinig zin heb om met dat soort figuren te gaan discusseren, want dat is een vrij kansloze missie... (en dan 'kansloos' als in dat die persoon gewoon niet meer voor rede vatbaar zal zijn doordat hij dit soort kortzichtige ideeen heeft...)

Dus dat bedoelde ik meer met 'de mond snoeren'. Voor veel mensen betekent zoiets gewoon 'einde discussie'. Net zoiets als inhoudelijke discussies met religieuzen...
Het hele gedoe daar is JUIST vanwege religie en niets anders: Dar al-harb.
Vandaar ook dat zowat alle moslims (inclusief moslimknuffelaars) tegen joden/israel is en zich totaal niet bekommeren om wat er in de omringende landen gebeurd.

En aan superworm, je zegt dat je geen antisemiet bent, maar je loopt hier nu wel de hele zaak van alle kanten te bekijken BEHALVE de palastijnse...

http://www.youtube.com/user/palwatch

[ Bericht gewijzigd door ReplaR op maandag 18 juli 2011 @ 15:05 ]
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 14:55 schreef ReplaR het volgende:
En aan superworm, je zegt dat je geen antisemiet bent, maar je loopt hier nu wel de hele zaak van alle kanten te bekijken BEHALVE de palastijnse...

http://www.youtube.com/user/palwatch
Je doet nu precies wat superworm omschrijft. Hij heeft het niet eens hoofdzakelijk over het Israël-conflict, maar voorzover dat wel zo is noem je hem indirect een antisemiet omdat hij alleen tegen bepaalde Israëlische wandaden ageert.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 15:58 schreef viagraap het volgende:
[..]

Je doet nu precies wat superworm omschrijft. Hij heeft het niet eens hoofdzakelijk over het Israël-conflict, maar voorzover dat wel zo is noem je hem indirect een antisemiet omdat hij alleen tegen bepaalde Israëlische wandaden ageert.
Ook ik heb grote moeite met het volgen van de redenatie dat er medelijden moet worden gevonden voor mensen die overlopen van Jodenhaat. Er worden geen aanslagen op de Israëlische infrastructuur gepleegd, noch op leger of kerndoelen in de Joodse samenleving. De doelen die gezocht en gevonden worden zijn scholen, bussen, restaurants.

Naar wat ik begrepen heb is Jordanië het Palestijnse thuisland, en wordt de mythe van de Palestijnse vluchtelingen in opvangkampen bewust in leven gehouden om "de kwaadaardigheid van de eeuwige Jood" in het nieuws te krijgen en te houden.

Zoals ook hier.



Hierboven is een foto te zien van een protestbord uit Libië. De foto werd afgedrukt in de Volkskrant, het bijschrift meent dat deze foto bewijst dat er eindelijk vrijheid van meningsuiting bestaat in het land.

Wie wat beter kijkt dan de redactie van de Volkskrant ziet dat Khaddafi als Jood met bebloede hoektanden staat afgebeeld.

Alles wat in het Midden-Oosten laag en wreed bevonden is wordt vergeleken met Joden, dat is een onderdeel van de cultuur. Zodra men daar op gaat focussen komt men zóveel historische Jodenhaat tegen dat de oorsprong onmogelijk in het oprichten van de staat Israël kan liggen. Dit is een proces van eeuwen, en gaat onverminderd door.

Het valt me hard om te moeten zien dat de sociaal-democratie zich hier van afwend en bijna vanuit een reflex de kant van Hamas en ander terreurvolk kiest.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 16:32 schreef Blotbilsky het volgende:
[..]
Ook ik heb grote moeite met het volgen van de redenatie dat er medelijden moet worden gevonden voor mensen die overlopen van Jodenhaat. Er worden geen aanslagen op de Israëlische infrastructuur gepleegd, noch op leger of kerndoelen in de Joodse samenleving. De doelen die gezocht en gevonden worden zijn scholen, bussen, restaurants.

Naar wat ik begrepen heb is Jordanië het Palestijnse thuisland, en wordt de mythe van de Palestijnse vluchtelingen in opvangkampen bewust in leven gehouden om "de kwaadaardigheid van de eeuwige Jood" in het nieuws te krijgen en te houden.

Zoals ook hier.

[afbeelding]

Hierboven is een foto te zien van een protestbord uit Libië. De foto werd afgedrukt in de Volkskrant, het bijschrift meent dat deze foto bewijst dat er eindelijk vrijheid van meningsuiting bestaat in het land.

Wie wat beter kijkt dan de redactie van de Volkskrant ziet dat Khaddafi als Jood met bebloede hoektanden staat afgebeeld.

Alles wat in het Midden-Oosten laag en wreed bevonden is wordt vergeleken met Joden, dat is een onderdeel van de cultuur. Zodra men daar op gaat focussen komt men zóveel historische Jodenhaat tegen dat de oorsprong onmogelijk in het oprichten van de staat Israël kan liggen. Dit is een proces van eeuwen, en gaat onverminderd door.

Het valt me hard om te moeten zien dat de sociaal-democratie zich hier van afwend en bijna vanuit een reflex de kant van Hamas en ander terreurvolk kiest.
En hoe is dit een reactie op mijn post?

Verder ben ik van mening dat er inderdaad een zorgelijke jodenhaat bestaat onder vele islamieten in de Arabische landen. Maar, daar moet wel bij gezegd worden dat Israël nou niet bepaald een houding aanneemt die bevorderlijk is voor meer wederzijds begrip.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 16:55 schreef viagraap het volgende:
[..]

En hoe is dit een reactie op mijn post?

Verder ben ik van mening dat er inderdaad een zorgelijke jodenhaat bestaat onder vele islamieten in de Arabische landen. Maar, daar moet wel bij gezegd worden dat Israël nou niet bepaald een houding aanneemt die bevorderlijk is voor meer wederzijds begrip.
Van Israël kan toch onmogelijk een houding verwacht worden die aan die historische haat tegemoet komt.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 16:58 schreef Blotbilsky het volgende:
[..]
Van Israël kan toch onmogelijk een houding verwacht worden die aan die historische haat tegemoet komt.
Ik neem aan dat het woordje 'niet' daar tussen moet. Kan gebeuren uiteraard.

Het wangedrag zelf is bij mij dan ook niet de enige reden dat ik ook de houding van Israël verwerpelijk vind (netzoals die van de Islamitische bewoners dus. Het is daarnaast de PR-machine eromheen, die alles bedekt, goedpraat enzovoorts. Israël hangt de vermoorde onschuld uit terwijl er ook genoeg bloed aan hun handen kleeft.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 14:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Het hele gedoe daar is JUIST vanwege religie en niets anders: Dar al-harb.
Vandaar ook dat zowat alle moslims (inclusief moslimknuffelaars) tegen joden/israel is en zich totaal niet bekommeren om wat er in de omringende landen gebeurd.

En aan superworm, je zegt dat je geen antisemiet bent, maar je loopt hier nu wel de hele zaak van alle kanten te bekijken BEHALVE de palastijnse...

http://www.youtube.com/user/palwatch
Nee, dit gedoe gaat over geopolitieke zaken, en religie speelt dezelfde rol die het al in duizenden conflicten heeft gespeeld: het levert voorwendselen om de gewone man aan het vechten te krijgen.

De meesten van de gewone mensen willen echt niet sterven voor de belangen van hun heersers. Maar zeg dat god het zo gewild heeft, en de gewone man is plotseling wel bereid.

Je zou de islamitische leer net zo makkelijk zo kunnen draaien dat joden als de allerbeste vrienden van de moslims worden gezien. Maar dat doen de Arabische leiders niet, want dat levert ze niets op. Hun 'onderdanen' aanzetten tot jodenhaat echter wel. Zo kunnen ze de aandacht van hun eigen interne problemen afleiden, en de problemen waarvan ze de aandacht niet af kunnen leiden, kunnen ze op de joden schuiven. Daarnaast hopen ze ook nog de vruchten te kunnen plukken van de verbeteringen die de Israëli's in hun land hebben gemaakt, door dat gebied te veroveren.

-------------------------------------------------------------------------------------
Maar goed, dat is eigenlijk allemaal irrelevant voor dit stuk. Superworm zegt niet dat de moslims niet antisemitisch zijn. Hij zegt alleen dat mensen die oprechte kritiek leveren op daden of uitspraken van Israëli's niet automatisch antisemieten zijn.

Natuurlijk zullen er antisemieten tussen zitten. Maar er zijn ook veel mensen bij die het weinig kan schelen welk geloof de Israëli's aanhangen. Het feit dat zij ook van antisemitisme beschuldigd worden, frustreert het debat over kwesties rond Israël enorm.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 18:08 schreef viagraap het volgende:
[..]

Ik neem aan dat het woordje 'niet' daar tussen moet. Kan gebeuren uiteraard.
De intentie van mijn zinsbouw was duidelijk te maken dat een Jood wel gek zou zijn als hij ging polderen met een antisemiet. Dat hebben ze ooit geprobeerd en het resultaat was dat men iets orderlijker naar de gaskampen kon vertrekken.

quote:
Het wangedrag zelf is bij mij dan ook niet de enige reden dat ik ook de houding van Israël verwerpelijk vind (netzoals die van de Islamitische bewoners dus. Het is daarnaast de PR-machine eromheen, die alles bedekt, goedpraat enzovoorts. Israël hangt de vermoorde onschuld uit terwijl er ook genoeg bloed aan hun handen kleeft.
Als Israel niet in oorlog was met de Arabische wereld zou het wangedrag zijn. Zolang het streven in het MO nog immer het uitroeien van de laatste Jood op aarde is ga ik hun reactie niet veroordelen.
Het is bijzonder hoe gemakkelijk mensen altijd naar de Palestijnse kwestie wijze als reden waarom er jodenhaat is. Er is al 2000 jaar jodenhaat, de holocaust was slechts 1 van de 'hoogtepunten' daarin. Voor mij is de Palestijnse kwestie een resultaat van jodenhaat, niet een veroorzaker.

Israel is 1 van de eerste uitingen in de geschiedenis van joden waarin ze zich zijn gaan verdedigen op soms extreme en ongewilde wijze. Wil je deze kwestie echt oplossen zal je eerst moeten zorgen dat jodenhaat grotendeels verdwijnt ipv maar naar de resultaten te kijken.
man superworm (Redactie Frontpage) 18-07-2011 @ 23:08 fotoboek homepage
userIcon
@ iedereen: computer stuk, dus helaas geen gelegenheid om in de discussie te participeren behalve crappy telefoon. Dank voor de levendige reacties!
userIcon
quote:
Op maandag 18 juli 2011 @ 23:08 schreef superworm het volgende:
@ iedereen: computer stuk, dus helaas geen gelegenheid om in de discussie te participeren behalve crappy telefoon. Dank voor de levendige reacties!
Zo zie je maar hoe machtig die joodse lobby is: 1 kritisch stukje over Israel en haar aanhangers, en ze hacken en mollen je PC stiekum!
man Gramps (Redactie Frontpage) 20-07-2011 @ 00:11 fotoboek no homepage
userIcon
Yi-long:
jep, ze hebben zijn computer helemaal volgeblazen met stof, het puilde er aan alle kanten uit. Het ding maakt ratel- en formule1-geluiden. Dat DIT aan de joden toe te schrijven is? Ach, daar heb je een soepele fantasie voor nodig. Alleen dat virus, dat is hele andere koek. Je kunt dus best gelijk hebben. Tijd voor hele rijen conspiracy theories. Hoe ik dit allemaal weet? Ik heb hedenmiddag effe de kapotte compie opgehaald en naar de reparateur getransporteerd. O nee, dat was gistermiddag, het is alweer woensdag. Waarom? Bert heeft geen auto, dus hij zou die lompe kast onder zijn arm met de bus moeten vervoeren. Dat doen we hem niet aan. Waarvan acte.

[ Bericht gewijzigd door Gramps op woensdag 20 juli 2011 @ 13:43 ]
29  van 29 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 21/05 Mohammed & De Moskeeplassers29
» 07/05 Duitsers zijn Untermenschen29
» 30/04 Wiens dood herdenken we?27
» 14/04 100.000+ doden; held of schurk?18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden