Plat Haags: Toen was gelul heel gewoon

Geschreven door Nick (ArchEnemy) op 29-05-2011 @ 12:00
print 

In de rubriek Plat Haags nemen ArchEnemy, TheGrandWazoo en Driek Oplopers op zondagmiddag het Nederlandse politieke landschap onder de loep. Driek vanuit zijn gezellige studeerkamer met een liter koffie, ArchEnemy vanuit zijn ziekbed met een berg medicijnen en TheGrandWazoo vanuit het gemoedelijke Limburg.

Driek! Mijn kletspartner in deze rubriek! ..dis de laatste keer, want ik stap eruit. Niet alleen omdat ik ziek ben, eigenlijk vooral omdat ik beter aan het worden ben. De medicijnen hebben wel steeds meer bijwerkingen; slapeloosheid is een vervelende. Maar de cokelijn hoef ik voorlopig niet te bellen, en de medische wiet die ik krijg -met een optimistisch klein doseerlepeltje, want ik ga er natuurlijk 'thee' mee zetten- merk ik zelfs amper door de pillen heen.

Als ik straks herverhecht aan de morfinepomp hang laat ik me nog even uitwazen om dan te kijken of er in de verte inspiratie opdoemt, maar leesvoer van rauwe feiten maken lukt me tot dusver alleen als ik ergens laaiend over ben. Eerder krijg ik het niet knisperend uit de oven. En daar ontbreekt het de laatste tijd vaak aan.

Ik heb altijd tegen de lege beloftes van links geschopt, teleurgesteld als ik was. Ik dacht bijvoorbeeld dat internet zo veel nieuwe communicatiekansen zou bieden dat iedereen tot een inhoudelijk debat zou komen. Uiteraard gebeurt er niets anders dan een uitvergroting van datgene wat er al in de maatschappij leeft, iedereen zit verschanst in een zuil. En soms schop je een deuk in die verschansing en roert het zich even. Maar wat er achter zit gaat dood van ouderdom, niet van inzicht.

Met een groep mensen die zonder 'opinieleiders' niet weten waar ze het over zouden moeten kunnen hebben, valt weinig te beginnen als je zin hebt in inspraak en democratisering. Stom niet? Trap ik me daar in een van de aannames van de linkse kerk. Mensen zijn maakbaar, en intelligentie is een kwestie van kansen. Geef een willekeurig mens vijf ton en je hebt -na wat bemoeienis van docenten die dat mens even vertellen hoe het moet- een atoomfysicus.

Ik snap het ook wel, ik hoop het ook. Ik denk dat alle mensen integer meezoeken naar wat we allemaal zo optimaal mogelijk als 'werkelijkheid' kunnen ervaren. Daar zijn we altijd naar op zoek en dat blijven we vooral doen. Maar als je in een klein rondje draait en tot niet veel meer komt dan oude regeltjes opdreunen heeft je verschansing haar beste tijd gekend. En vechten tegen een verloren zaak, dat krijgt het karakter van natrappen. En dat is gewoon lullig, ook richting socialisten.

Maar goed, daarvoor ben ik hier niet aangenomen. Ik geef ze nog één keer een fijne punter tussen buik & bilnaad.

Want ik heb in het onderwijs gezeten. En als socialisten me ergens aan doen denken dan zijn het verwende kinderen die bijna in de pubertijd zitten. Zo rond een jaartje of twaalf, en dan lekker bijdehand zijn. "Hoe kom je aan die dure telefoon?" "Oh gewoon, geld geleend van mijn ouders." "Hoe denk je dat terug te betalen?" "Als ik later kinderen heb laat ik die voor ze werken."

In de jaren zeventig zaten de navelstarende babyboomers alles aanelkaar te flansen wat hun wensen kleur kon geven. Hoe het logisch in elkaar stak gaf niet, er werd gewoon een beroep op de veerkracht en de medewerking van het volk gedaan. De grote voorbeelden waar het maatschappelijk volledig de vernieling in gelopen is, laten zich door iedereen die niet links stemt al zó lang zien: criminaliteit, asiel- en ander migratiebeleid, onderwijs, media en de subsidiekunst.

En dat moet zo blijven, anders worden we boos. Wat nou debat, wat nou argumenten, wat nou feiten. We luisteren pas als we te horen krijgen van mensen die deugen wat we na moeten denken. En daar val ik niet onder. Als ik te veel mensen weet te irriteren wil men mij wel eens uitschelden in de hoop dat ik daar dan wat van leer; maar veel meer dan dat gebeurt er niet als je met je links-kijkende spiegels loopt te leuren.

Gek genoeg denkt links wel effect te sorteren met hun versie van polemiek. Maar dan natuurlijk ver onder de gordel, en niet vanuit feitelijkheden; maar met vlammend-vals gezanik over sociaal fatsoen en linkse deugd.

Zo was er ooit een licht-schizofrene man met een schrijftalent in de familie. Die had het middels de columncatern van een tolerant links ochtendblad op een lokale criminoloog voorzien. Een onderzoeker die onderzocht of er ergens verbanden te vinden waren. Maar sommige links-onvriendelijke verbanden moet je niet willen tegenkomen. Het schattige meisje van twaalf zegt bibberend dat je met je klamme handen op plekjes bent geweest die geheim horen te blijven. De halve klas is plichtmatig solidair met het meisje; dus is het gebeurd. De criminoloog is gestopt met werken en wonen in zijn land, en de kutcolumnist ervaart ondanks recente psychofarmaceutische doorbraken nog steeds niet de schaamte van de roekeloze idioot.

Iedere kerk roept haar martelaren, haar voorgangers, haar avant-garde tot de strijd, de helden en heiligen van morgen. Als je ziet wat voor mensen daar op afkomen. Volkert van der Gee. Gretta Duisenberg. Fransisco van Jole. De kunsthoeren die zonder subsidie zouden werken, hun abstrahering van Het Linkse Woord gaat er moeizamer in dan de schelste bulderpreek van een geconstipeerde SGP-er. Alles buiten de norm en onder de lat, alles dat niet in de handleiding voorkomt. We leren het met elkaar te haten en te straffen. Niets zo knus als een gezamenlijke strijd op leven en dood tegen een abstracte vijand, om dan gezegend te worden met een voorbeeldige, neerbuigende burgermoraal waar gelukkig niets op aan te merken valt. Zo geeft een hedendaags middelmens een sociale carrière vorm. We steunen de debielen in hun strijd tegen de windmolens want worden daar zelf beter van.

Ketters herken je als altijd aan hun aandrang iets dat gelooft hoort te worden te willen toetsen aan de werkelijke interactie. Niet het dogma, maar de mens hoort haar gedrag aan te willen passen, het geloof is goed bedoeld, dus perfect. In dromen komt alles goed en wordt alles nóg beter. Als je die dromen in kleine stukjes doorcommuniceert naar de achterban toe, dan bereik je ook die kaders die met hun managers in de buurt van de klei geweest zijn. Dan kun je met een voldane ziel geloven dat alles zich glimlachend ten goede ontrolt, de heilstaat ontvouwt zich. Maakt hoogstens wat herrie bij het ontkreukelen, maar wat geeft dat nou. Xenofoob die er op let.

Links heeft de goede bedoeling als lithurgie. Als je van daaruit op de vrije zaterdagmiddag al je handelen kan verklaren ben je een toffe peer. Gewetenloze, regie-hongerende sociopaten als Marcel van Dam en Gretta Duisenberg maken daar handig gebruik van. Dankzij een lacunair geweten vlechten ze vleiende zinnen aan elkaar die stuk voor stuk dampen van de onbaatzuchtige goede bedoelingen. En de eenzame, volgzame ijdeltuitjes, ze trappen erin. Als je Marcel een toffe, slimme oom en Gretta een grappige, lieve tante kunt vinden deug je zelf ook. Macht corrumpeert, de ijkwezens zijn overduidelijk vals, maar het deert niet. De tv draait, de telefoon piept en de uitkering stroomt. Panem et circenses.

Maar je dient, eenmaal zelf tof bevonden, waakzaam te oordelen over het geweten van anderen. Binnen het socialisme staat denken bepaald niet vrij, net zoals geld verdienen. Ook dat dien je met mate te doen. Tenzij je tot het opinieleidend netwerk behoort. Maar die dragen ook zo'n grote verantwoordelijkheid, die zijn met hun tweeënvijftigste opgebrand terwijl een terrasbetegelaar fluitend tot ver voorbij zijn drieënzeventigste doorwerkt.

Zoals een band een manager heeft zullen de gelovigen altijd belazerd worden. Want ze vragen er letterlijk, sméken erom. Laat ons geloven in iets anders dan de werkelijkheid, en laat datgene waar we in geloven in het aardse leven onbereikbaar zijn om teleurstellingen te voorkomen. Troost ons met het ongrijpbare, vervul ons met hoop op het onhoopbare, beloof ons eeuwig leven als we net dood zijn gegaan. En we doen alles voor je, zolang we maar de vrijheid mogen hebben om hardhandig respect voor onze wanen af te dwingen. Zo hou je een kudde bange gelovigen bij elkaar.

En als ze toch al zo bang zijn, waarom zou je ze dan gaan lopen pesten met feiten, argumentaties, beschouwingen en ander ondeugend gedrag. Ik snap dat al die linkse mensjes ook maar doen wat ze denken wat ze moeten doen om lieve linkse mensjes gevonden te worden; maar het is allemaal zo bedeesd, zo gezapig..

Wie weet vind ik die toon, die klank ooit. De knusheid van de warme zomerzondag in de oude buurt waar de halve liters onophoudelijk opengetrokken blijven worden. Waar luidsprekers uit ramen bungelen die gezamenlijk het hele repertoire van André Hazus, Kaus Alburs en Frans Bauwur doorelkaar heen op volle sterkte laten horen.

Adios, en bedankt allemaal voor het (blijven) lezen.


Nick




Lees ook:

» 06/05 Plat Haags: Schutzswaffelknuffels voor iedereen!51
» 28/04 Plat Haags: Yolanthe Sap16
» 08/04 Meneer van Narezeth11
» 07/04 BangaBoss7


delen | eKudos nujij

1974 views / 38 reacties
Reacties op dit bericht
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Mijn eerste reactie: heftig. En ook verdomd goed.

Misschien heftig ook door de toestand waarin je nu zit. Natuurlijk is jouw column zonder laffe nuances geschreven. Daardoor ook was het prettig lezen. Goede polemiek. Een ook een paar harde voltreffers; je schiet een aantal keren goed raak.

Voor de minder geïnformeerde lezer: die criminoloog uit het verhaal is Wouter Buikhuisen, meer over hem en de schofterige manier waarop hij door onze linkse goedmens behandeld is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wouter_Buikhuisen
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 29-05-2011 @ 13:52 fotoboek no homepage
userIcon
We gaan je missen, AE! Maar we horen in de toekomst zeker nog veel van je. Jouw bijdragen blijven altijd welkom. TGW en ik gaan op zoek naar een waardige opvolger voor je in deze rbburiek. Heb jij suggesties? En sterkte natuurlijk, qua morfinepomp!

Dankjewel voor alles, ook voor het slijpen van mijn geest.

Je fan,

Driek Oplopers,
politiek zwalkend commentator.
Ik wens je al het goede toe. Je schrijfstijl is uniek, je bent een van de weinige die het schrijven in azijn ipv inkt echt beheerst. Dat is je kracht, daar ben je verdomd goed in. Dat ga ik missen.

Wat ik echter wel mis bij je is relativeringsvermogen. Nieuw rechts lijkt zo sterk op oud links, inclusief de onberijkbare idealen en de dogma's die vanuit een bepaalde superioriteit verdedigd moeten worden. Dezelfde fouten in een nieuw jasje. Want je hebt gewoon gelijk als je tegen de links superieure moraal aanschopt, maar je had ook eens tegen de rechts moraal aan kunnen schoppen. Die begint ook "superieure" trekjes te krijgen.

Wie weet, over 20 jaar loopt straks de nieuwe generatie tegen de rechtse heilstaat aan te ketteren. Het ga je goed.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 29-05-2011 @ 17:51 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 29 mei 2011 @ 17:45 schreef no-pavlov-please het volgende:
maar je had ook eens tegen de rechts moraal aan kunnen schoppen.
Dat is mijn rol in het geheel.
quote:
Op zondag 29 mei 2011 @ 17:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


Dat is mijn rol in het geheel.
Mwoah.... bij vlagen ben je behoorlijk rechts.
Hee Nick,
Ik heb van je genoten op PH.
Take care.
quote:
Op zondag 29 mei 2011 @ 13:52 schreef DriekOplopers het volgende:
We gaan je missen, AE! Maar we horen in de toekomst zeker nog veel van je. Jouw bijdragen blijven altijd welkom. TGW en ik gaan op zoek naar een waardige opvolger voor je in deze rbburiek. Heb jij suggesties? En sterkte natuurlijk, qua morfinepomp!

Dankjewel voor alles, ook voor het slijpen van mijn geest.

Je fan,

Driek Oplopers,
politiek zwalkend commentator.
Tja, hoe nu verder met Plat Haags? Om het boeiend te houden zal er iemand op de rechterflank moeten komen, want het wordt een saaie wedstrijd met een prettig, edoch "zwankeld" middenveld en een conservatief linkse verdediging.
Het wordt natuurlijk een giga uitdaging, zo geen mission impossible om AE tijdelijk te vervangen, maar wellicht kan een tiep als Xessive gestrikt worden? Harry64 zou het imho ook kunnen.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 29-05-2011 @ 22:35 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 29 mei 2011 @ 21:15 schreef groteherman het volgende:
[..]

Tja, hoe nu verder met Plat Haags? Om het boeiend te houden zal er iemand op de rechterflank moeten komen, want het wordt een saaie wedstrijd met een prettig, edoch "zwankeld" middenveld en een conservatief linkse verdediging.
Het wordt natuurlijk een giga uitdaging, zo geen mission impossible om AE tijdelijk te vervangen, maar wellicht kan een tiep als Xessive gestrikt worden? Harry64 zou het imho ook kunnen.
Of jij!
quote:
Op zondag 29 mei 2011 @ 22:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


Of jij!
Nee joh, ik ben veel te begrijpend. Da's toch niet rechts?
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 29-05-2011 @ 23:56 fotoboek homepage
userIcon
...bedankt voor alle vriendelijkheid; en Driek, bedankt voor je collegialiteit, je weet een team te maken en de sfeer te bewaken.

En ik denk dat ik nog wel eens een tirade jegens rechts ga submitten. ..nu mandje in...
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 01:42 fotoboek no homepage
userIcon
godver! Eerst even dit:
Dat is KUT Arch dat jij er tussenuit piept.
Ik miste je sarcastische en soms morbide inbreng al regelmatig.
Mijn dank voor nog een maal een dosis rechtse humor.
Nu wordt het afkicken...
Afijn, zorg er voor dat de zorg jou niet op de knekelhoop bezorgd, dat zou helemaal triest zijn.

Sterkte gewenst, en hopelijk ben je weer snel op de been.
Ook hoop ik dat je -lethargie- een bijwerking is van je medicatie en dat je die spoedig niet meer nodig hebt.
Voor FOK! Fun, en Va... Moederland. Het ga je goed.

edit:
quote:

Dankjewel voor alles, ook voor het slijpen van mijn geest.
Idem Dito.

[ Bericht gewijzigd door harry64 op maandag 30 mei 2011 @ 02:49 ]
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 02:05 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 29 mei 2011 @ 21:15 schreef groteherman het volgende:
[..]

Tja, hoe nu verder met Plat Haags? Om het boeiend te houden zal er iemand op de rechterflank moeten komen, want het wordt een saaie wedstrijd met een prettig, edoch "zwankeld" middenveld en een conservatief linkse verdediging.
Het wordt natuurlijk een giga uitdaging, zo geen mission impossible om AE tijdelijk te vervangen, maar wellicht kan een tiep als Xessive gestrikt worden? Harry64 zou het imho ook kunnen.
Moi
Dan zie jij meer als mij.
Daarbij is de dure woordenschat van Arch veel groter als die van mij.
Ik vrees met grote vreze (ook wel faalangst genoemd) dat ik het niveau van Arch niet ga halen.
Toch ben ik vereerd dat je mij zo hoog inschat, dat ben ik eigenlijk niet gewend van mijn medemensen.

(bij uitzondering is deze reactie eens geheel vrij van sarcasme.)
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 02:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 29 mei 2011 @ 22:50 schreef groteherman het volgende:
[..]

Nee joh, ik ben veel te begrijpend. Da's toch niet rechts?
Je hoeft toch niet 'links' te zijn om begrijpend te zijn ?
Je kan ook 'rechts' en begrijpend zijn.
Links en rechts begrijpen beide heel goed wat er gaande is, alleen de oplossingen willen nog wel eens sterk uiteen lopen.
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 02:59 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 29 mei 2011 @ 13:12 schreef Runemaster het volgende:
Mijn eerste reactie: heftig. En ook verdomd goed.

Misschien heftig ook door de toestand waarin je nu zit. Natuurlijk is jouw column zonder laffe nuances geschreven. Daardoor ook was het prettig lezen. Goede polemiek. Een ook een paar harde voltreffers; je schiet een aantal keren goed raak.

Voor de minder geïnformeerde lezer: die criminoloog uit het verhaal is Wouter Buikhuisen, meer over hem en de schofterige manier waarop hij door onze linkse goedmens behandeld is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wouter_Buikhuisen
Stukje gelezen en geconcludeerd dat er geen vooruitgang is geboekt bij de linkse rakkers qua denkbeelden en hoe daar mee om te gaan.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 08:54 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 02:59 schreef harry64 het volgende:
[..]

Stukje gelezen en geconcludeerd dat er geen vooruitgang is geboekt bij de linkse rakkers qua denkbeelden en hoe daar mee om te gaan.
..Opa zit een beetje vastgeroest:

http://www.novatv.nl/page(...)+voor+criminaliteit#

...er is dus weldegelijk een biologische factor bij crimineel gedrag waar te nemen: criminelen hebben meetbaar veel minder lichamelijke remmingen zodra ze de roofhufter uit gaan hangen. Dat zou je bij kinderen al vroeg kunnen waarnemen en meenemen in de opvoeding bijvoorbeeld.

Maar Opa Grijs duldt nog steeds geen tegenspraak. En komt daar natuurlijk mee weg.

[ Bericht gewijzigd door ArchEnemy op maandag 30 mei 2011 @ 08:59 ]
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 10:24 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 08:54 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
..Opa zit een beetje vastgeroest:

http://www.novatv.nl/page(...)+voor+criminaliteit#

...er is dus weldegelijk een biologische factor bij crimineel gedrag waar te nemen: criminelen hebben meetbaar veel minder lichamelijke remmingen zodra ze de roofhufter uit gaan hangen. Dat zou je bij kinderen al vroeg kunnen waarnemen en meenemen in de opvoeding bijvoorbeeld.

Maar Opa Grijs duldt nog steeds geen tegenspraak. En komt daar natuurlijk mee weg.
Er vallen mij twee dingen op na even gegoogeld te hebben.

Hij en van Dam hebben de zelfde strategie om zich te verweren tegen iets wat ze niet aanstaat.

Het zijn hoofdzakelijk de 'fossielen' die hier over fors te keer gaan en graag vergelijken met WO2

Het lijkt mij dat een onbehandeld oorlogstrauma het denken van deze 'mannetjes' dermate verstoord dat een objectief zicht op realiteit en interpretatie daar van onmogelijk maakt.

Zo werkt ook het mentale mechaniek wat van een pedo-slachtoffer later vaak een pedo maakt.

Dit verklaart dus ook min of meer waarom dit clubje opa's zich nu zelf als een soort nazi gedraagt tegen alles wat ze niet aanstaat.

Op die manier is zo een onderzoek naar biologische en mentale factoren wel een risico en bedreiging, er zou naar aanleiding van zo een onderzoek toch maar eens uitkomen dat de heren gewoon een oorlogstrauma hebben i.p.v. het 'heilige gelijk'.

Dan donder je wel aardig van je sokkel als zelfbenoemde autoriteit.
Dan stellen de nazi vergelijkingen in eens niet meer voor als de herbeleving van nare herinneringen uit lang vervlogen tijd, getriggerd door een situatie die er vaag op lijkt.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 10:29 fotoboek homepage
userIcon
Mijn idee. Opa ziet nog steeds moffen waar ze allang niet meer zijn. En de meeste andere opa's zijn er onderhand al overheen, deze opa blijft maar de na-oorlogse verzetsheld uithangen. Dan helpt alleen seroxat lijkt me.
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 12:23 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 10:29 schreef ArchEnemy het volgende:
Mijn idee. Opa ziet nog steeds moffen waar ze allang niet meer zijn. En de meeste andere opa's zijn er onderhand al overheen, deze opa blijft maar de na-oorlogse verzetsheld uithangen. Dan helpt alleen seroxat lijkt me.
Antidepressiva tegen wanen en halucinaZies

Een stevig depot haldol lijkt mij hier meer op zijn plaats, ook gezien het grote aantal alter-ego's pseudoniemen.
userIcon
Jammer dat je stopt AE, het was altijd een genot om je stukken tekst hier op FOK! te lezen.
Ik hoop dat je nog wel op nieuwsberichten blijft reageren.
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 13:02 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 12:31 schreef Bozevogel het volgende:
Wow. Weer zo'n voorspelbare 'ik bash links'-want ik kijk nooit verder dan mijn neus lang is column. Jammer weer dat Fok! Zich nooit voor tegengeluiden leent.
Jawel hoor, onlangs heeft Okaht bijvoorbeeld daar nog een mooi verhaal over geschreven.

Dat jij ziende blind bent is niet de schuld van rechts.

Maar als je 'blindelings' rechts-bash-verhalen wilt is www.joop.nl wel een aanrader voor je, daar wordt alleen rechts gebasht en hoef je niet te zoeken.

Zo als je ziet is mijn rechtse kant zeer hulpvaardig.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 13:20 fotoboek homepage
userIcon
..Bozevogel heeft zich nog maar net geregistreerd, moet nog een beetje wennen aan al die meningsvrijheid.

Maar zoals Harry al zei, op joop.nl hoef je niet te schrikken, daar heerst de vrijheid van de juiste meningsuiting met harde hand.

Daar worden rechtse opvattingen nog strikt weggemodereerd en blijven alleen de fatsoenlijke opvattingen staan die de aannames van het socialisme -hoe debiel onderhand ook- onderdanig behulpzaam blijven.

Veel plezier!
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 13:02 schreef harry64 het volgende:
[..]

Jawel hoor, onlangs heeft Okaht bijvoorbeeld daar nog een mooi verhaal over geschreven.

Dat jij ziende blind bent is niet de schuld van rechts.

Maar als je 'blindelings' rechts-bash-verhalen wilt is www.joop.nl wel een aanrader voor je, daar wordt alleen rechts gebasht en hoef je niet te zoeken.

Zo als je ziet is mijn rechtse kant zeer hulpvaardig.
Het erge is nog wel dat hier gewoon normaal volk komt dat eventueel zo reageert, op joop.nl zijn het allemaal linkse 'prominenten'... Erg trieste site dat.
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 14:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 13:20 schreef ArchEnemy het volgende:
..Bozevogel heeft zich nog maar net geregistreerd, moet nog een beetje wennen aan al die meningsvrijheid.

Maar zoals Harry al zei, op joop.nl hoef je niet te schrikken, daar heerst de vrijheid van de juiste meningsuiting met harde hand.

Daar worden rechtse opvattingen nog strikt weggemodereerd en blijven alleen de fatsoenlijke opvattingen staan die de aannames van het socialisme -hoe debiel onderhand ook- onderdanig behulpzaam blijven.

Veel plezier!
Misschien is 'bozevogel' wel een nieuw alter-ego pseudoniem van Hugo Brandt Corstius. Met zo een meervoudig persoonlijkheids syndroom pseudoniemen groothandelaar weet je het maar nooit.
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 14:07 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 13:57 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Het erge is nog wel dat hier gewoon normaal volk komt dat eventueel zo reageert, op joop.nl zijn het allemaal linkse 'prominenten'... Erg trieste site dat.
Ik kijk er soms wel eens als Driek bijvoorbeeld iets te lang op de PeeVeeVee blijft hangen, dan denk ik daarna altijd weer: Eigenlijk valt Driek best wel mee. joop.nl is dus wél functioneel.

Edit:
Ook komt er vrijwel geen gescheld voor in de reacties, dat zal wel de verdienste zijn van achteraf modereren.
Daar mee komt joop.nl een beetje op een lijn met Pim Fortuyn en Theo van Gogh, die zeggen helaas ook niet veel meer.
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 14:07 schreef harry64 het volgende:
[..]

Ik kijk er soms wel eens als Driek bijvoorbeeld iets te lang op de PeeVeeVee blijft hangen, dan denk ik daarna altijd weer: Eigenlijk valt Driek best wel mee. joop.nl is dus wél functioneel.

Edit:
Ook komt er vrijwel geen gescheld voor in de reacties, dat zal wel de verdienste zijn van achteraf modereren.
Daar mee komt joop.nl een beetje op een lijn met Pim Fortuyn en Theo van Gogh, die zeggen helaas ook niet veel meer.
Driek is ook een beste gast en ik vind hem knap rechts (reageren op feiten ipv droombeelden na te streven en de feiten negeren) geworden de laatste jaren.
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 14:55 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 14:31 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Driek is ook een beste gast en ik vind hem knap rechts (reageren op feiten ipv droombeelden na te streven en de feiten negeren) geworden de laatste jaren.
Is dat nou rechts zijn ?
Bij mijn beste weten heet dat gewoon je nuchtere verstand gebruiken.
Zo een beetje alle columnisten op FOK! zijn wel oke, zelfs die genen waar ik het niet mee eens ben.
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 02:11 schreef harry64 het volgende:
[..]

Je hoeft toch niet 'links' te zijn om begrijpend te zijn ?
Je kan ook 'rechts' en begrijpend zijn.
Links en rechts begrijpen beide heel goed wat er gaande is, alleen de oplossingen willen nog wel eens sterk uiteen lopen.
Sorry Harry, post was cynisch bedoeld.
Naar aanleiding van de column heb ik vandaag nog terug moeten denken aan die twee illustere debatten tussen Pim Fortuyn en Marcel van Dam en Theo van Gogh met laatstgenoemde.
In beide debatten valt op dat Marcel na 30 seconden al ad hominem gaat. Hij is niet bereid open te staan voor het verhaal van de ander. Neen, die ander moet je gewoon ontkennen en aanvallen.
Diezelfde ontkenning zien we vandaag de dag nog steeds bij de Marcel van Dam-aanbidders.
Pas als het signaal, dat zij maar niet willen zien/horen, door die ontkenning de oorzaak wordt van een burgeroorlog in Nederland, zal het hen als een donderslag bij heldere hemel treffen en ze zullen in pure onwetendheid stamelen: "We hebben het niet geweten"
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 17:20 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 16:54 schreef groteherman het volgende:
[..]

Sorry Harry, post was cynisch bedoeld.
Naar aanleiding van de column heb ik vandaag nog terug moeten denken aan die twee illustere debatten tussen Pim Fortuyn en Marcel van Dam en Theo van Gogh met laatstgenoemde.
In beide debatten valt op dat Marcel na 30 seconden al ad hominem gaat. Hij is niet bereid open te staan voor het verhaal van de ander. Neen, die ander moet je gewoon ontkennen en aanvallen.
Diezelfde ontkenning zien we vandaag de dag nog steeds bij de Marcel van Dam-aanbidders.
Pas als het signaal, dat zij maar niet willen zien/horen, door die ontkenning de oorzaak wordt van een burgeroorlog in Nederland, zal het hen als een donderslag bij heldere hemel treffen en ze zullen in pure onwetendheid stamelen: "We hebben het niet geweten"
Het is meer dat Marcel en zijn 'geloofsgenootjes' in een Reductio ad Hitlerum schieten.
Dat je post cynisch bedoeld was, was ook wel duidelijk, vandaar ook een belerend ietwat cynisch antwoord.

Ik moet daar wel wat voorzichtig mee zijn natuurlijk anders stelt 'links' straks nog dat cynisme een 'rechts' kenmerk is.
( )

[ Bericht gewijzigd door harry64 op maandag 30 mei 2011 @ 17:41 ]
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 17:20 schreef harry64 het volgende:
[..]

Het is meer dat Marcel en zijn 'geloofsgenootjes' in een Reductio ad Hitlerum schieten.
Dat je post cynisch bedoeld was, was ook wel duidelijk, vandaar ook een belerend ietwat cynisch antwoord.

Ik moet daar wel wat voorzichtig mee zijn natuurlijk anders stelt 'links' straks nog dat cynisme een 'rechts' kenmerk is.
( )
....en als cynisme rechts is, dan is het volgens de Reductio ad Dedammum fout en mag het binnenkort niet meer.
Ik stel voor, progressief denkend als wij zijn, hier op te anticiperen en het cynisme nu al de rug toe te keren.
Om mijn direktheid nu al te onderschrijven heb ik net mijn rechtsdraaiende yoghurt frank en vrij voor mijn geopende Enschedese venster genuttigd. Gisteren was ik me nog niet zeker van mijn zaak gelet op de grote hordes import-afa's die hier zaterdag nog zinloos ronddabberd de wet overtraden, maar vandaag durfde ik het aan.
Het gaf een vrij en onbekomkommerd gevoel, hoewel niemand natuurlijk kon zien dat mijn yoghurt rechtsom draaide.
Weet je Harry, terugkomend op mijn voorstel om jou tot columnist te deformeren: misschien is het wel goed dat jij een wat mindere woordenschat hebt dan ArchEnemy. Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat, net zo als Marcel van Dam de boeken van Fortuyn niet snapte, het lezersvolk hier, juist door die prachtige eruditie, de epistels van Nick niet snapte en er daarom zo weinig mee gedaan heeft.
Maar goed, ik zal je niet verder pushen.
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 20:17 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 19:12 schreef groteherman het volgende:
[..]

....en als cynisme rechts is, dan is het volgens de Reductio ad Dedammum fout en mag het binnenkort niet meer.
Ik stel voor, progressief denkend als wij zijn, hier op te anticiperen en het cynisme nu al de rug toe te keren.
Om mijn direktheid nu al te onderschrijven heb ik net mijn rechtsdraaiende yoghurt frank en vrij voor mijn geopende Enschedese venster genuttigd. Gisteren was ik me nog niet zeker van mijn zaak gelet op de grote hordes import-afa's die hier zaterdag nog zinloos ronddabberd de wet overtraden, maar vandaag durfde ik het aan.
Het gaf een vrij en onbekomkommerd gevoel, hoewel niemand natuurlijk kon zien dat mijn yoghurt rechtsom draaide.
Weet je Harry, terugkomend op mijn voorstel om jou tot columnist te deformeren: misschien is het wel goed dat jij een wat mindere woordenschat hebt dan ArchEnemy. Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat, net zo als Marcel van Dam de boeken van Fortuyn niet snapte, het lezersvolk hier, juist door die prachtige eruditie, de epistels van Nick niet snapte en er daarom zo weinig mee gedaan heeft.
Maar goed, ik zal je niet verder pushen.
Zo kan ik er ook tegenaan kijken uiteraard tav die woordenschat, er zit ook wel wat logica in wat je zegt.

Wat er ook nog door mij heen gaat is dat op een column reageren iets anders is als er zelf een schrijven.

Het is voor mij een beetje het verschil tussen een auto bouwen, of er een besturen.

Wat dat aangaat ben ik dan weer wel nieuwsgierig naar de mening van de andere columnisten daar over hoe die tegen mij aankijken qua schrijfstijl e.d.

Het is tenslotte niet niks een bijdrage leveren aan Plat Haags.

Niet zo zeer dat ik de reacties vrees, die angst is al een paar jaar over, maar meer hoe doe je zo iets.


Verder is yoghurt links of rechts draaiend met (ge-bak)steen niet te eten.
Die kruimels zijn slecht voor je glazuur, of jij moet een kunstglazuurtje hebben, dan zie je ook nog eens wat terug van je ziekenfondspremie.

Wat het afstoten van cynisme betreft: Dacht het niet!, ik ga geen onderdelen afstoten die onderdeel zijn van mijn afweersysteem tegen extremisme. Je gooit toch ook je lever niet weg omdat de (R)overheid vindt dat orgaanvlees slecht is ?
Dan kan je net zo goed meteen met je kop op de rails gaan liggen...


(mits er geen koper gestolen is, de wissels bevroren, blaadjes op de rails, staking, vertraging, computer-storing, e.d. want dan lig je er volgende week nog, en zo lang in die houding liggen is slecht voor de rug.)
hehehe wat een oeverloos gezwam in de reacties... AE het gaat je goed!!!
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 20:17 schreef harry64 het volgende:
[..]

Zo kan ik er ook tegenaan kijken uiteraard tav die woordenschat, er zit ook wel wat logica in wat je zegt.

Wat er ook nog door mij heen gaat is dat op een column reageren iets anders is als er zelf een schrijven.

Het is voor mij een beetje het verschil tussen een auto bouwen, of er een besturen.

Wat dat aangaat ben ik dan weer wel nieuwsgierig naar de mening van de andere columnisten daar over hoe die tegen mij aankijken qua schrijfstijl e.d.

Het is tenslotte niet niks een bijdrage leveren aan Plat Haags.

Niet zo zeer dat ik de reacties vrees, die angst is al een paar jaar over, maar meer hoe doe je zo iets.


Verder is yoghurt links of rechts draaiend met (ge-bak)steen niet te eten.
Die kruimels zijn slecht voor je glazuur, of jij moet een kunstglazuurtje hebben, dan zie je ook nog eens wat terug van je ziekenfondspremie.

Wat het afstoten van cynisme betreft: Dacht het niet!, ik ga geen onderdelen afstoten die onderdeel zijn van mijn afweersysteem tegen extremisme. Je gooit toch ook je lever niet weg omdat de (R)overheid vindt dat orgaanvlees slecht is ?
Dan kan je net zo goed meteen met je kop op de rails gaan liggen...


(mits er geen koper gestolen is, de wissels bevroren, blaadjes op de rails, staking, vertraging, computer-storing, e.d. want dan lig je er volgende week nog, en zo lang in die houding liggen is slecht voor de rug.)
Joh, gewoon proberen. Insturen die hap. Plat Haags needs you.

Tja, dat gegooi met stenen hebben we een beetje overgenomen van onze vrienden uit het Midden-Oosten. Ik zag dit weekend in het wonderschone Enschede ook een onschuldig persoon met een bebloed gezicht aan de kant van de weg liggen. Ik vond het wel een beetje een amateuristisch gebeuren. Na de eerste steen werd de man al door de ME in bescherming genomen, de softies.
En daarmee is het cynisme weer terug......je hebt gelijk ......ik begon het al weer te missen.
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 23:43 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 22:34 schreef nietzomoeilijk het volgende:
hehehe wat een oeverloos gezwam in de reacties... AE het gaat je goed!!!
Dat was i.d.d. niet zo moeilijk...
(Dit ook niet )
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-05-2011 @ 23:48 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 22:59 schreef groteherman het volgende:
[..]

Joh, gewoon proberen. Insturen die hap. Plat Haags needs you.
Done that.
quote:


Tja, dat gegooi met stenen hebben we een beetje overgenomen van onze vrienden uit het Midden-Oosten. Ik zag dit weekend in het wonderschone Enschede ook een onschuldig persoon met een bebloed gezicht aan de kant van de weg liggen. Ik vond het wel een beetje een amateuristisch gebeuren. Na de eerste steen werd de man al door de ME in bescherming genomen, de softies.
En daarmee is het cynisme weer terug......je hebt gelijk ......ik begon het al weer te missen.
Maar is dat nu die cultuur-verrijking waar over gesproken wordt ?
quote:
Op maandag 30 mei 2011 @ 23:48 schreef harry64 het volgende:
[..]

Maar is dat nu die cultuur-verrijking waar over gesproken wordt ?
Absoluut. Alex Pechtold wacht nog steeds op de aangekondigde handreiking van Rutte, die slechts als politiek niemendalletje geuit werd. Hoe stom kun je zijn. Maar Mark gaat verder. Via onze kroonprins, die volledig overschaduwd wordt door Maxima, heeft Mark een prachtplan ontwikkeld.
WA gaat bij zijn vrienden van het IOC een voorstel indienen om het stenigen tot Olympische Sport te verheffen. WA stelde nog als eis dat teen en tander in het water zou plaatsvinden, maar dat vond Mark geweld doen aan de roots van het stenigen als zodanig. Zoals altijd bond WA in.
Het plan ligt inmiddels bij Jacques Rogge die het nu in beraad heeft. Hij vraagt zich af of het een individuele sport moet gaan worden of een teamsport. Oftewel: Moet één persoon zolang mogelijk in leven proberen te blijven of moet een team een ander willekeurig persoon zo rap als 't maar kan dood gooien. Een combinatie is ook mogelijk waarbij de eenling punten zou kunnen verdienen voor het team.
Uiteraard staat alles in het teken van een verdere handreiking aan onze islamitische vrienden, want een lullig procesje wat eigenlijk door het OM als kansloos werd gezien toch door te laten gaan is natuurlijk slechts een druppel op de gloeiende moslim-plaat.
Als curling Olympisch kan zijn, moet stoning ook een kans krijgen.
Panem et circenses. Juvenalis had de waarheid in pacht...jawel.
man harry64 (Redactie Frontpage) 31-05-2011 @ 18:02 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:49 schreef groteherman het volgende:
[..]

Absoluut. Alex Pechtold wacht nog steeds op de aangekondigde handreiking van Rutte, die slechts als politiek niemendalletje geuit werd. Hoe stom kun je zijn. Maar Mark gaat verder. Via onze kroonprins, die volledig overschaduwd wordt door Maxima, heeft Mark een prachtplan ontwikkeld.
WA gaat bij zijn vrienden van het IOC een voorstel indienen om het stenigen tot Olympische Sport te verheffen. WA stelde nog als eis dat teen en tander in het water zou plaatsvinden, maar dat vond Mark geweld doen aan de roots van het stenigen als zodanig. Zoals altijd bond WA in.
Het plan ligt inmiddels bij Jacques Rogge die het nu in beraad heeft. Hij vraagt zich af of het een individuele sport moet gaan worden of een teamsport. Oftewel: Moet één persoon zolang mogelijk in leven proberen te blijven of moet een team een ander willekeurig persoon zo rap als 't maar kan dood gooien. Een combinatie is ook mogelijk waarbij de eenling punten zou kunnen verdienen voor het team.
Uiteraard staat alles in het teken van een verdere handreiking aan onze islamitische vrienden, want een lullig procesje wat eigenlijk door het OM als kansloos werd gezien toch door te laten gaan is natuurlijk slechts een druppel op de gloeiende moslim-plaat.
Als curling Olympisch kan zijn, moet stoning ook een kans krijgen.
Panem et circenses. Juvenalis had de waarheid in pacht...jawel.
Da's ook stom van WA, hij had moeten eisen dat het in wijwater gewijd water plaats vindt.
Dan had hij ook de steun van CDA en SGP gehad, en waarschijnlijk ook nog eens van de CU.

[ Bericht gewijzigd door harry64 op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:28 ]
quote:
Op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:02 schreef harry64 het volgende:
[..]

Da's ook stom van WA, hij had moeten eisen dat het in wijwater gewijd water water plaats vindt.
Dan had hij ook de steun van CDA en SGP gehad, en waarschijnlijk ook nog eens van de CU.
Nee, het is Mark's handreiking en daar heeft hij niemand voor nodig. Panem et circenses et indepentia dolorum est. Hij wil nu echt van dat gezeik af dat hij extreem rechts en extreem orthodox nodig heeft om te kunnen regeren. Geloof me: als stenigen Olympisch wordt is ook de PvdA om.
Democratio splendidum est.
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06/05 Plat Haags: Schutzswaffelknuffels voor iedereen!51
» 28/04 Plat Haags: Yolanthe Sap16
» 08/04 Meneer van Narezeth11
» 07/04 BangaBoss7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden