Oom agent helpt pedo Mikelsons!

Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 17-12-2010 @ 06:00
print 

Even met de politie Noord-Holland Noord gebeld: “Goedemorgen, Oplopers hier, de heer Hertenberg in de buurt?” De telefoonbrigadier vroeg mij een ogenblik geduld, want de persoon in kwestie was samen met de wijkagent van de politiepost Anna Palowna even het bureau ontvlucht wegens onverdraagbare spot en hoon van nagenoeg alle collega’s. Na enige tijd kreeg ik de geplaagde voorlichter aan de telefoon. “Zo, het is wel heel erg slecht gesteld met de manier waarop de politie opkomt voor kleine kinderen, hè?” Voorlichter Hartenberg hield zich van de domme, en vroeg mij, waar ik op doelde. Tijd voor een nadere uitleg: “Die wijkagent van je heeft de medewerkers van de basisschool in Anna Pawlona verboden, nog langer de kinderen te helpen oversteken op het zebrapad. Jullie hebben dus blijkbaar liever dat die lieve kindertjes gewoon worden platgereden door het voorbijrazende verkeer!” De voorlichter stelde zich formeel op. Hij deelde mij mede, dat het begeleiden van overstekende kinderen niet mag geschieden zonder dat de begeleider in het bezit is van het vereiste diploma, en dat de conciërge noch het schoolhoofd over deze akte beschikten. Volkomen terecht was dus door de sterke arm een einde gemaakt aan deze illegale praktijken. De gek, hij zei het echt. Tijd voor een pittig antwoord: “Man, flikker toch op! Driekwart van jullie hulpofficieren van justitie blijkt het vereiste diploma niet te hebben. Clandestien worden mensen tot op het bot lichamelijk onderzocht, voordeuren ingetrapt en auto’s afgepakt voor onderzoek. Door imbecielen met een paar strepen op hun mouw, maar zonder wettelijke grondslag. Er gaat geen week voorbij of er komt wéér een stel van die illegale smerissen met een te grote inschatting van hun bevoegdheden in het nieuws voorbij, maar jullie houden je bezig met het tegengaan van illegale oversteekhulp. Schei toch uit!”

Nee, om de politie nu als kindervriend neer te zetten, dat gaat te ver. Kijk maar eens naar het totale falen van de politie in Amsterdam rond die verschrikkelijke kinderpornozaak. U weet wel, die oppasser Robert Mikelsons die samen met een paar van zijn smerige maatjes op kinderdagverblijven en bij mensen thuis vele tientallen kinderen misbruikte en op internet zette. Tragische uitwassen van zieke geesten, die natuurlijk met hun gore poten van die kindjes af moeten blijven. Maar wij hebben politiemensen om de samenleving tegen dat soort uitwassen te beschermen. Behalve in Amsterdam dus. Het falen van de politie wordt steeds duidelijker. Aan het begin van de week werd duidelijk dat er één moeder een klacht had ingediend tegen Robert Mikelsons. Die klacht werd niet in behandeling genomen. “Want kinderen fantaseren wel vaker wat”. Er werd na die klacht zelfs niet ook maar een beetje op Robert Mikelsons gelet. Nu is duidelijk dat er zeker nog is geklaagd door de ouders van drie andere kinderen. Ook niets mee gedaan. Waar in één geval een inschattingsfout nog een redelijk argument is, kan dat natuurlijk niet meer opgaan wanneer de politie ook niet ingrijpt wanneer er klachten komen over gerotzooi met vier kinderen. Eén telefoontje naar Duitsland was genoeg geweest: daar was meneer de viezerik al veroordeeld. Prutsers!

Gek hè? ’t Hofnarretje zit in de Van Woustraat in Amsterdam. Daar vlakbij staat regelmatig een politieauto dubbel geparkeerd. Al sinds jaar en dag. Om op die smerige pederasten te letten, die in ’t Hofnarretje hun brood verdienen en aan hun gerief komen? Nee. Om broodjes dönner te halen bij de Turkse bakker. Ziehier de taakopvatting van de Amsterdamse Zedenpolitie. Je kan het bijna zo stellen: oom agent helpt pedo Mikelsons.

Nou zijn heel wat Amsterdamse smerissen sowieso niet goed snik. In het uitgaanscentrum zagen drie tandartsen een zakkenroller zijn slag slaan. Ze stortten zich op de boef in kwestie, werkten hem tegen de grond en wachtten op de politie. Toen de smerissen in kwestie eindelijk arriveerden, werden de heldhaftige tandartsen meegenomen naar het bureau. Wegens illegale vrijheidsberoving van de zakkenroller. Nee, inderdaad: die zakkenroller is niet gearresteerd. Die niet. Nee. Die mocht gewoon weg, zelfs zonder dat zijn identiteit is vastgesteld. Dus de helden in de bak, en de crimineel er vandoor en onvindbaar. Het is een teringzooi in de stad. De directeur van ’t Hofnarretje heeft inmiddels zijn functie neergelegd omdat hij verschrikkelijk heeft gefaald. Kan hoofdcommissaris Welten mij even laten weten, wanneer ook hij zijn consequenties trekt? Opdonderen. Werkelijk, als je nou écht nog te stom bent om zelf te schijten, dan kun je altijd nog bij de politie gaan!

Of buschauffeur worden. Zoals de man van Robert Mikelsons. Als die een kinderkaartje moest afstempelen kreeg ‘ie altijd zo’n schattige blik in zijn ogen. Hij schijnt zelfs een keer aan een instappende peuter te hebben gevraagd, of ‘ie even aan zijn roze strippenkaartje mocht ruiken. De goorlap. En ondertussen kinderporno downloaden op de website van Connexxion. Of die chauffeur uit Capelle aan den IJssel. Sloeg een instappende passagier op haar bek omdat ze niet “u”, “alstublieft” en “dank u beleefd” zei. Dus niet alleen de smeris, ook de buschauffeur vormt een nederlaag voor onze normen en waarden.

Net als de deal tussen Nina Vleeschdrager – Aka – Brink – Storms en journalist Eric Smit. Nina heeft op handige wijze miljoenen euro’s vergaard. Eric Smit schreef daar een boek over. Nina was het met dat boek niet eens, liep naar de rechter, liet beslag leggen op het inkomen van Smit en dreigde met rechtszaken die jaren zouden duren. Onder die druk is Smit gezwicht. Nu mag Nina in de volgende edities van het boek in een naschrift haar zegje doen. Als Smit een échte kerel was geweest, had hij het op die rechtszaak laten aankomen. Ik heb mij de afgelopen jaren niet beziggehouden met het vergaren van stapels geld. Dus als iemand over mij een lullig verhaal schrijft, dan heb ik gewoon dikke pech. De deal tussen Nina en Smit is de definitieve tweedeling in rijk en arm van degenen die in journalistieke werken worden gefileerd. Wat? Mijn rol daarin? Iedereen die dat verdient, krijgt ervan langs. Rijk én arm.




Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

3607 views / 12 reacties
Reacties op dit bericht
12  van 12 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
quote:
Gek hè? 't Hofnarretje zit in de Van Woustraat in Amsterdam. Daar vlakbij staat regelmatig een politieauto dubbel geparkeerd. Al sinds jaar en dag. Om op die smerige pederasten te letten, die in 't Hofnarretje hun brood verdienen en aan hun gerief komen? Nee. Om broodjes dönner te halen bij de Turkse bakker. Ziehier de taakopvatting van de Amsterdamse Zedenpolitie. Je kan het bijna zo stellen: oom agent helpt pedo Mikelsons.
Ok, ik weet dat je normaal altijd provoceert in je columns maar vind je dit niet een beetje te ver gaan om te zeggen? Dat de politie nalatig is geweest valt niet te ontkennen, maar om te stellen dat oom agent pedo Mikelsons helpt gaat ook weer een beetje te ver.

Natuurlijk is het verschrikkelijk dat dit is gebeurd en ik gun deze beesten de meest verschrikkelijke straffen maar het is onrealistisch om iedere sollicitant internationaal te controleren, toch? Ik zeg bewust sollicitant en niet man, want vrouwen kunnen zich ook schuldig maken hieraan. Het enige wat we kunnen doen is hopen dat de ''heren'' in kwestie niet op zijn gebruikelijke Nederlands gestraft worden en dat de politie hier leering uit heeft getrokken.

En trouwens, wat is er mis met een broodje doner bij de Turkse bakker?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-12-2010 @ 09:35 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 @ 09:17 schreef Hasjmug het volgende:

Ok, ik weet dat je normaal altijd provoceert in je columns maar vind je dit niet een beetje te ver gaan om te zeggen? Dat de politie nalatig is geweest valt niet te ontkennen, maar om te stellen dat oom agent pedo Mikelsons helpt gaat ook weer een beetje te ver.
Ik schrijf ook "je zou bijna zeggen dat etc." En de politie heeft natuurlijk wel enorm gefaald. Zo erg, dat ik dat wel een stevige provocatie waard vond.

quote:
Natuurlijk is het verschrikkelijk dat dit is gebeurd en ik gun deze beesten de meest verschrikkelijke straffen maar het is onrealistisch om iedere sollicitant internationaal te controleren, toch?
Nederland heeft het grootste aantal telefoontaps en je internetprivacy is ook slechts een illusie. Om tamelijk lichte vergrijpen op te sporen. Maar het is een kleine moeite om seksuele vergrijpen ook internationaal te registreren, zodat bij het vragen van de Verklaring Omtrent het Gedrag ook de wandaden van net over de landsgrens even kunnen worden getoetst. Kwestie van prioriteiten.

quote:
Ik zeg bewust sollicitant en niet man, want vrouwen kunnen zich ook schuldig maken hieraan. Het enige wat we kunnen doen is hopen dat de ''heren'' in kwestie niet op zijn gebruikelijke Nederlands gestraft worden en dat de politie hier leering uit heeft getrokken.

Eensch!

quote:
En trouwens, wat is er mis met een broodje doner bij de Turkse bakker?
Niets. Heerlijk zelfs. Maar een smeris die fout parkeert, terwijl zijn collega een uurtje eerder/later op de zelfde plek bonnen staat te schrijven... Ach, daar vind ik wel wat van.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 @ 09:35 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik schrijf ook "je zou bijna zeggen dat etc." En de politie heeft natuurlijk wel enorm gefaald. Zo erg, dat ik dat wel een stevige provocatie waard vond.
Klopt, maar de politie kan nu eenmaal niet alles voorkomen, dat is onmogelijk. Ik denk dat je ze dit in zeker mate kwalijk kan nemen, maar je kan niet altijd uit gaan van het slechtste en ook de politie niet. Ik begrijp je punt, maar door alle criminaliteit in Nederland zijn er nou eenmaal niet de mogelijkheden alles te checken, ondanks dat we dit allemaal wel willen. Achteraf is natuurlijk makkelijk praten

quote:
Nederland heeft het grootste aantal telefoontaps en je internetprivacy is ook slechts een illusie. Om tamelijk lichte vergrijpen op te sporen. Maar het is een kleine moeite om seksuele vergrijpen ook internationaal te registreren, zodat bij het vragen van de Verklaring Omtrent het Gedrag ook de wandaden van net over de landsgrens even kunnen worden getoetst. Kwestie van prioriteiten.
Eens, dit zou dan weer wel gedaan moeten worden. Helaas zal dit vanwege privacy ofzoiets wel niet mogen, maar het zou een belangrijke stap zijn en eigenlijk niet meer dan logisch. Toch zal het ook wel weer dilemma's opleveren. Want wat als blijkt dat, indien alle sollicitanten voortaan zo getoetst worden, iemand lang geleden een keer een ander vergrijp heeft gepleegd? Het heeft niks met kinderporno te maken, maar het kan voor een werkgever reden zijn iemand niet aan te nemen. Is dat dan wel gerechtvaardigd?


quote:
Eensch!
Dat is mooi

quote:
Niets. Heerlijk zelfs. Maar een smeris die fout parkeert, terwijl zijn collega een uurtje eerder/later op de zelfde plek bonnen staat te schrijven... Ach, daar vind ik wel wat van.
Tja, je wordt tenslotte toch ook agent om gratis te kunnen parkeren?
Lastig...ergens heb je wel gelijk, maar het is ook zo: achteraf is makkelijk praten...er worden wellicht wel vaker mensen onterecht beschuldigd van dergelijke zaken...en als er dan veel tijd/moeite wordt gespendeerd om zoiets uit te zoeken en het blijkt onterecht, is het land ook te klein. Zelf ben ik groot voorstander van castratie van zedendelinquenten...recidive schijnt een enorm probleem te zijn, en zodra bewezen is dat iemand zich schuldig heeft gemaakt aan een zedendelict, denk ik dat het wel geoorloofd is zoiets te doen. Los je nog niet alles mee op, want je blijft dan "de eerste keer" als probleem houden, maar scheelt alvast een hoop.
quote:

Oom agent helpt pedo Mikelsons!
print rss - door Driek (DriekOplopers) op 17-12-2010 @ 06:00

-knip-


Amen, Driek. goed stuk. Die smeris is ook om te lachen, of beter gezegd: om te huilen.
gepeste vmbo-etters. werkelijk iedere domme lul kan agent worden. en zich dan nog afvragen waarom niemand respect voor ze heeft..
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-12-2010 @ 11:28 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 @ 10:57 schreef barrie_butsers het volgende:
Lekker provoceren Driek. Ik hoop dat ze je aanklagen voor je onbewezen aantijgingen kut!
Welke "aantijging" is "onbewezen", dan?
userIcon
Man man, wat een kansloze column weer. De enige vooruitgang in al die jaren is dat je in ieder geval minder puberale scheldwoorden lijkt te gebruiken, maar de inhoud is nog steeds van hetzelfde puberale dommige borrelpraatniveau. Zelfs de gemiddelde schoolkrant zou zich schamen zulke bagger te prubliceren. .
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-12-2010 @ 18:20 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 @ 18:06 schreef keesjeislief het volgende:
Man man, wat een kansloze column weer.
Want?
quote:
de inhoud is nog steeds van hetzelfde puberale dommige borrelpraatniveau.
Want?
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 @ 18:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Want?
[..]
Want?
Wat, moet ik je ook nog uitleggen wat 'borrelpraat' inhoudt? Kort gezegd, allerlei onorginele, voor de hand liggende oordelen spuien over zaken zonder ze fatsoenlijk te onderbouwen. De politie maar weer eens bashen is zoooo makkelijk, dat je de moeite neemt om zulke dingen uberhaupt op te schrijven. Kom in een volgende column eens met een doordachte oplossing voor het probleem dat je aankaart, dan ontstijg je misschien het niveau van een gemiddeld topic in KLB eens.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-12-2010 @ 19:50 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 @ 19:01 schreef keesjeislief het volgende:
[..]


Wat, moet ik je ook nog uitleggen wat 'borrelpraat' inhoudt?
Nee, dat hoef je me niet uit te leggen. Ik vroeg je om een uitleg, waarom het ene flutcolumn is.

quote:
Kort gezegd, allerlei onorginele, voor de hand liggende oordelen spuien over zaken zonder ze fatsoenlijk te onderbouwen. De politie maar weer eens bashen is zoooo makkelijk, dat je de moeite neemt om zulke dingen uberhaupt op te schrijven.
Is het niet waar dan, mijn commentaar over hun jammerlijke falen? Volgens mij wordt e.e.a. ook nog fatsoenlijk onderbouwd. Waar niet dan, volgens jou? Als de politie (of een minister, een kamerlid, een BN'er of wie dan ook) zo enorm de plank misslaat, is het dan niet aan de columnist om dat aan de orde te stellen?
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 @ 19:50 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


Nee, dat hoef je me niet uit te leggen. Ik vroeg je om een uitleg, waarom het ene flutcolumn is.
Ik ben het eens met keesjeislief. Je speelt weer lekker makkelijk voor Captain Hindsight. Vooral in dit stuk:

quote:
Het falen van de politie wordt steeds duidelijker. Aan het begin van de week werd duidelijk dat er één moeder een klacht had ingediend tegen Robert Mikelsons. Die klacht werd niet in behandeling genomen. "Want kinderen fantaseren wel vaker wat". Er werd na die klacht zelfs niet ook maar een beetje op Robert Mikelsons gelet. Nu is duidelijk dat er zeker nog is geklaagd door de ouders van drie andere kinderen. Ook niets mee gedaan. Waar in één geval een inschattingsfout nog een redelijk argument is, kan dat natuurlijk niet meer opgaan wanneer de politie ook niet ingrijpt wanneer er klachten komen over gerotzooi met vier kinderen. Eén telefoontje naar Duitsland was genoeg geweest: daar was meneer de viezerik al veroordeeld. Prutsers!
Achteraf is altijd makkelijk praten en uitzoeken op welk moment de cruciale fout werd gemaakt. Maar op het moment van het maken van die fout weet je dat niet, en weet je niet welke consequenties die fout ooit zal hebben. Maar het is tegenwoordig de norm om een schuldige aan te wijzen, en het vingertje wijzen naar autoriteiten (want daar kunnen we toch van verwachten dat die perfect voor ons zorgen, of niet?) is dan het kiezen van de makkelijke weg.

Verder heb je het in je columns constant over incidentjes. Deze keer weer over een buschauffeur. En vervolgens projecteer je dat gedrag van die ene buschauffeur op alle buschauffeurs. In Plat Haags gebruik je ook constant incidentjes om als argument te dienen voor je punt. ArchEnemy heeft een veel betere stijl van discussiëren: veel filosofischer en veel meer gericht op de fundamenten van linkse en rechtse politiek. Hij verschaft zich daarmee een veel betere basis om zijn standpunt te onderbouwen.

quote:
Dus niet alleen de smeris, ook de buschauffeur vormt een nederlaag voor onze normen en waarden.
12  van 12 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden