Luie negers

Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 06-12-2010 @ 13:00
print 

We hebben enorm genoten van Sinterklaas. Fijne cadeautjes, toffe columns hier op FOK! U zult wel verbaasd zijn. “Daags na Sinterklaas nog een pepernotencolumn?” Nee. Deze column gaat niet over Sinterklaas. Hij gaat over onversneden racisme en bemoeizucht.

We schakelen over naar de achterstandswijk Bijlmermeer in Amsterdam. Dat is die buurt, waar je voor gek wordt versleten als je naar je werk gaat. Je kunt toch ook een gratis uitkering nemen? De wijk waar kansarme negermeisjes zich voor een Breezer of een leuke simkaart laten bezwangeren door Roy, Wesley of Delano. De wijk waar subsidiesponzen als Streetcornerwork volkomen overbodige activiteiten ondernemen. Zoals het inhuren van een zwarte Sinterklaas. Want “een witte Goedheiligman is stigmatiserend”. Dat volksfeest doet geen recht aan de emancipatie van de neger, ofzoiets. Zegt Streetcornerwork. Als zij dat mogen zeggen, mag ik dan ook even wat zeggen?

Allereerst: feesten vinden vaak hun oorsprong in bepaalde bevolkingsgroepen. Het heten niet voor niets volksfeesten. Kerst is een mengeling van heidenen en christenen, het suikerfeest is van de moslims en de afschaffing van de slavernij wordt gevierd door afro-Surinamers. Het is niet meer dan logisch, dat die feesten de sfeer ademen die hoort bij de bevolkingsgroepen die aan de wieg van die feesten hebben gestaan. En die feesten moeten niet worden verpest doordat allerlei anderen zich ertegenaan gaan lopen bemoeien.

Laat de vegetariërsbond alsjeblieft niet beweren dat het kindeke Jezus in het kerststalletje naast de kerstboom niet in een kribbe mag liggen, omdat de inbeslagname van een voederbak geen recht doet aan de belangen van het dier. Laat de katholiek niet tegen de moslim zeggen, dat op het suikerfeest een lekker karbonaadje niet mag ontbreken omdat dat anders een miskenning zou zijn van de in Nederland algemeen aanvaarde eetgewoonten. Logisch toch?

Maar de luie afro-neger vindt dat hij wel iets te zeggen heeft over onze Sinterklaasviering. Want het is niet oké, dat een witte man de chef is. Schei toch uit. Het is ons feest, en daar blijven ze dus met hun poten van af. Niet? Dan bemoei ik mij nog even met hún feest.

Edit: op deze plek stond oorspronkelijk een grap over de nadelen van het afschaffen van de slavernij voor wat betreft de arbeidsmoraal en de beschikbaarheid van arbeidskrachten. Op gezag van het Meldpunt Discriminatie Internet is deze grap nu verwijderd.

Trouwens, waarom zijn die negers eigenlijk zo tegen Sinterklaas gekant? De gedachte erachter past prima in hun cultuur. Ze krijgen wat cadeau zonder dat ze er iets voor hoeven te doen! Er is geen enkel verschil tussen Sinterklaas en het loket van de uitkeringsbeambte.

Schrijf ik dit nu erg onvriendelijk op? Beslist. Maar ik mag dit allemaal zeggen, net als Streetcornerwork de Sinterklaasviering tot onderwerp van racisme mag transformeren. Mijn betoog flauwekul? Geen ergere flauwekul dan dat gestigmatiseer van Streetcornerwork.

O ja, de Gemeente Amsterdam heeft te kampen met grote financiële zorgen. Bibliotheken moeten dicht, verzakte stoepen worden niet meer meteen hersteld. Dat soort narigheid. Mag ik een fijne, absoluut pijnloze bezuiniging suggereren? Staak de subsidie aan het Streetcornerwork maar. Burgemeester Van der Laan is toch zeker Sinterklaas niet?




Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

5883 views / 66 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Baggercolumn. Je probeert alleen maar te provoceren. Ik mis inhoud.
Maar de luie afro-neger

HAHAHAHAH wat een woord je kijkt teveel holywood films ofzo het is afro amerikaan of afro-hollander ofzo maar afro neger hahahahha
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 14:03 schreef kdrietjeh het volgende:
Baggercolumn. Je probeert alleen maar te provoceren. Ik mis inhoud.
Baggercolumn? Hij zegt juist precies waar het op staat en onderbouwt zijn mening ook met feiten? Ik vind de voorbeelden die Driek hier aanhaald wel heel sterk. Je zegt inderdaad toch ook niet tegen een moslim(a) dat ze varkensvlees moeten eten op hun suikerfeest? En dan zouden wij onze jaren oude traditie ineens moeten veranderen omdat een stel negers (met alle respect) op hun pik getrapt zijn?

Driek, ik ben het helemaal met je eens. Destijds stond in het blad SINT. ook een interview met de rappert Brainpower (gewoon een stomme nerd met een brilletje met "roots" in een of ander land waar hij plat op gaat ) en daarin zat hij ook al te piepen dat het zogenaamd rascistisch is. Bah bah, ik kots van dat soort mensen. Als ze het er niet mee eens zijn dan gaan ze vanaf half november lekker een maand op vakantie. Opgeruimd staat netjes

Overigens ook leuk slot met je laatste zin
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 14:03 schreef kdrietjeh het volgende:
Baggercolumn. Je probeert alleen maar te provoceren. Ik mis inhoud.
Idd hij lijkt wel een Imam die roept dat Homo's dood moeten


Maar wanneer ik bepaalde posts hier (op FOK! dus niet in onder deze colum want hier staat nog niets ) zie kan deze colum ook wel

[ Bericht gewijzigd door Paradestraat op maandag 6 december 2010 @ 14:47 ]
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 14:35 schreef Bellerophon het volgende:
[..]


M'n koffie...!!
*veegt scherm schoon*

Een geweldige stukje schrijverskwaliteiten! Hulde!
Ik ben het hier volledig mee eens. Knap staaltje schrijverswerk!

quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 14:03 schreef kdrietjeh het volgende:
Baggercolumn. Je probeert alleen maar te provoceren. Ik mis inhoud.
Schijt in je broek, lees het nog een keer en je ziet onderbouwing en inhoud genoeg.. lamstraal
userIcon
Hmmm. Provoceren is een ding, maar ik vind dit nogal ver gaan imho. .
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 06-12-2010 @ 15:14 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 15:12 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Hmmm. Provoceren is een ding, maar ik vind dit nogal ver gaan imho. .
Ik vond de racistische achtergronden van die zwarte Sinterklaas ook "nogal ver gaan".
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 15:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Ik vond de racistische achtergronden van die zwarte Sinterklaas ook "nogal ver gaan".
Er is nogal een verschil in proporties. . Het gaat een stukje verder om te zeggen dat je het jammer vind dat de slavernij is afgeschaft omdat de "luie afro-negers" te lui zijn om "de ene poot voor de andere te zetten".
userIcon
Maar dat is mijn mening natuurlijk. .
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 15:20 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]


Er is nogal een verschil in proporties. . Het gaat een stukje verder om te zeggen dat je het jammer vind dat de slavernij is afgeschaft omdat de "luie afro-negers" te lui zijn om "de ene poot voor de andere te zetten".
Dat moet je ook niet zo serieus nemen (toch? ), dat is puur ter provocatie
userIcon
quote:
[b]Op maandag 6 december 2010 @ 15:20 schreef Er is nogal een verschil in proporties. . Het gaat een stukje verder om te zeggen dat je het jammer vind dat de slavernij is afgeschaft omdat de "luie afro-negers" te lui zijn om "de ene poot voor de andere te zetten".
Dat dus.


En daarbij: en al die blanke Nederlanders dan die zwarte piet rasictisch vinden? Die stemmen nu voor regenboog pieten geloof ik. Of mogen die dat wel gewoon zeggen omdat ze blank zijn en het dus hun volksfeest is?
userIcon
Zwarte pieten zijn gewoon blanken die door een schoorsteen gekropen zijn... DAN WORDT JE ZWART!

Maar ja, al die luie negers maar roepen: DISCRIMINATIE!
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 15:58 schreef stoor het volgende:
wij hun wij hun provoceer provoceer drogredenatie en een dikke racistische opmerking.

wat een aandachtshoererende mongool blijf je toch ook he

flikker lekker op naar stormfront ofzo met deze gefrustreerde bagger man.
You lost me at "aandachtshoererende" ?!
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 06-12-2010 @ 16:06 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 15:58 schreef stoor het volgende:
wij hun wij hun provoceer provoceer drogredenatie en een dikke racistische opmerking.

wat een aandachtshoererende mongool blijf je toch ook he

flikker lekker op naar stormfront ofzo met deze gefrustreerde bagger man.
Ha!

Een fan!
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 14:03 schreef kdrietjeh het volgende:
Baggercolumn. Je probeert alleen maar te provoceren. Ik mis inhoud.
neger zekr?
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 16:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


Ha!

Een fan!
het is ook echt te gek voor woorden hoor.
"ik wil blanke uit de vla! ik sta het niet toe dat wij Nederlanders met blanke vla geassocieerd worden!"|:(
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 16:18 schreef kwelly het volgende:
"ik wil blanke uit de vla! ik sta het niet toe dat wij Nederlanders met blanke vla geassocieerd worden!"|:(
Dadelijk ga je nog zeggen dat negerzoenen ook niet meer onder die naam verkocht mogen worden
userIcon
Jammer, ga weer een paar weken Driek-columns mijden
Prima dat je je verzet tegen een zwarte Sinterklaas, helemaal mee eens. Ik zie niet echt hoe Sinterklaas of zelfs de Zwarte Piet als racistisch gezien kan worden. Een zwarte Sint met witte Pieten lijkt me een onnozel verhaal. Ik kan alleen niet zeggen dat ik het helemaal eens ben met uitspraken als

"Die negers kennen maar een taal. De taal van de knallende zweep. Echt, de afschaffing van de slavernij was een zwarte dag"

'recht voor zijn raap' of 'onnodig grievend'? Ik denk het laatste... Maar je hebt gelijk: je mag het zeggen, schrijven zelfs.
man Soltd (Redactie Frontpage) 06-12-2010 @ 16:51 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 16:21 schreef stoor het volgende:
eerder een gepassioneerd hater van je zelfingenomen broddelwerk

normaal het reageren niet waard, maar deze slaat de plank wel heel, heel erg ver mis, je gaat gewoon te ver.

scoren met sinterklaas en racisme is zo makkelijk dat ik er bijna huilsmileys van moet gaan posten.. en nog lukt het je niet om 1 valide punt te maken..

Nee sorry vanaf nu sta je officieel als mongool in mijn boekje.. een-na-laagtste trede ...er kan alleen nog een voorvoegsel met 2 k's bij komen.
En dan begon jij je eerst reactie met drogredenatie?
Hee Driek,
Ik val weer over je titel. Het woordje "Luie" kan volgens mij gewoon weg. Pleonasme of tautologie? Die twee haal ik altijd door elkaar.
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 16:18 schreef kwelly het volgende:
"ik wil blanke uit de vla! ik sta het niet toe dat wij Nederlanders met blanke vla geassocieerd worden!"|:(
Ik wel, white pride
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 15:58 schreef stoor het volgende:
flikker lekker op.
Ga zelf maar weg
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 17:18 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Ga zelf maar weg
Je zou denken dat iemand met de Martinitoren in zijn icon iets relativerender zou kunnen zijn. Columns zijn dat ook.
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 15:50 schreef Fha het volgende:
[..]

En daarbij: en al die blanke Nederlanders dan die zwarte piet rasictisch vinden?
Dat noemen we, in goed Nederlands, white guilt of white man's burden. Zwarte mensen hebben het zwaar gehad en dus moeten we ze volgens sommige navelstarende wereldverbeteraars behandelen als ontoerekeningsvatbare mongolen die niet voor zichzelf kunnen zorgen

Want stel je toch eens voor dat we zwarte mensen per ongeluk serieus zouden gaan nemen als medemensen!!
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 17:35 schreef Interloper het volgende:
[..]


Want stel je toch eens voor dat we zwarte mensen per ongeluk serieus zouden gaan nemen als medemensen!!
Zwarte mensen zijn de facto "medemensen". Ze voldoen aan alle criteria.
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 17:41 schreef groteherman het volgende:
[..]

Zwarte mensen zijn de facto "medemensen". Ze voldoen aan alle criteria.
Laat ze zich dan ook zo gedragen.
userIcon
Oh kut, nu ben ik natuurlijk de lul.
Disclaimer: Mijn reactie staat niet op zich, maar moet gezien worden in het verband met deze column.
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 18:00 schreef WurM het volgende:
[..]


Laat ze zich dan ook zo gedragen.
Doen ze toch? Ze kunnen praten en lopen min of meer rechtop.
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 18:01 schreef WurM het volgende:
Oh kut, nu ben ik natuurlijk de lul.
Disclaimer: Mijn reactie staat niet op zich, maar moet gezien worden in het verband met deze column.
Volgens mij moeten alle reacties hier gezien worden in het licht van de column. Of ben ik nou gek??
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 17:41 schreef groteherman het volgende:
[..]

Zwarte mensen zijn de facto "medemensen". Ze voldoen aan alle criteria.
No shit!
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 18:35 schreef Interloper het volgende:
[..]


No shit!
Wél shit. Dat doen ze ook!
man harry64 (Redactie Frontpage) 06-12-2010 @ 19:45 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 15:50 schreef Fha het volgende:
[..]

Dat dus.


En daarbij: en al die blanke Nederlanders dan die zwarte piet rasictisch vinden? Die stemmen nu voor regenboog pieten geloof ik. Of mogen die dat wel gewoon zeggen omdat ze blank zijn en het dus hun volksfeest is?
Dat zijn blanke schijtbakken die bang zijn zich schuldig te maken aan discriminatie.
Politiek correcte laffe coyotes zijn het, dankzij die genen die zichzelf zo verheven vinden heeft de PVV nu 24 zetels.
userIcon
Qua column vind ik hem eerlijk gezegd niet zo spectaculair maar je hebt natuurlijk wel gelijk.

Al hoop ik niet voor je dat je nu weer gezeik wegens racisme achter je aankrijgt. Het zou me niks verbazen.
man harry64 (Redactie Frontpage) 06-12-2010 @ 20:07 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 19:20 schreef groteherman het volgende:
[..]

Wél shit. Dat doen ze ook!
Nuance: De meeste negers voldoen aan het criteria mens zijn.
In de Bijlmer zie je echter wel veel types die meer lijken op de bruinzwarte nietwijssijs.
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 20:07 schreef harry64 het volgende:
[..]

Nuance: De meeste negers voldoen aan het criteria mens zijn.
In de Bijlmer zie je echter wel veel types die meer lijken op de bruinzwarte nietwijssijs.
De nietwijssijs is een vreemde diersoort. Er zijn vele verschijningsvormen: inderdaad de bruinzwarte komt -met name in ons land- erg veel voor, toch zijn er ook wel witte (VS) en lichtbruine (N-Afrika).


[ Bericht gewijzigd door groteherman op maandag 6 december 2010 @ 20:20 ]
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 16:21 schreef stoor het volgende:
eerder een gepassioneerd hater van je zelfingenomen broddelwerk

normaal het reageren niet waard, maar deze slaat de plank wel heel, heel erg ver mis, je gaat gewoon te ver.

scoren met sinterklaas en racisme is zo makkelijk dat ik er bijna huilsmileys van moet gaan posten.. en nog lukt het je niet om 1 valide punt te maken..

Nee sorry vanaf nu sta je officieel als mongool in mijn boekje.. een-na-laagtste trede ...er kan alleen nog een voorvoegsel met 2 k's bij komen.
dat laatste zinnetje maakt jou de hoofdmongool
userIcon
ik mag het dan wel niet eens zijn met je geouwehoer en aandachttrekkerij, maar we hebben allemaal onze tekortkomingen en ik gun je de vrijheid om te zeggen wat er in je bekrompen koppie opkomt.
een toost op je leven!
man harry64 (Redactie Frontpage) 06-12-2010 @ 21:59 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 20:14 schreef groteherman het volgende:
[..]

De nietwijssijs is een vreemde diersoort. Er zijn vele verschijningsvormen: inderdaad de bruinzwarte komt -met name in ons land- erg veel voor, toch zijn er ook wel witte (VS) en lichtbruine (N-Afrika).
De albino nietwijssijzen (politicus ego roepus) zie je in Nederland veel in Den Haag, vooral op het binnenhof vormen zij soms een ware plaag.

Een zeldzaamheid is de albino krijssijs (politicus ego peroxidus), daar is er tot nu toe maar 1 van gezien.

De gewone bruine krijssijs (rappus gappus roepus) komt heel veel voor, net als de bruine nietwijssijs (gappus tassus roepus neefia)
Alle sijzen worden tegenwoordig steeds meer als een roofvogel gezien, dan als vreemde vogels, omdat zij op opportunistische wijze in hun levensonderhoud voorzien, en zij als de ecologie van het leefgebied teveel verstoort is geraakt overvliegen naar een gebied waar nog volop voedsel en broedgelegenheid voorhanden is.


[ Bericht gewijzigd door harry64 op maandag 6 december 2010 @ 22:05 ]
man Okaht (Redactie Frontpage) 06-12-2010 @ 21:59 fotoboek no homepage
De kern van de column is volgens mij dat het onzin is om een cultuurgebonden kinderfeestje te verzieken met politiek correcte uitwassen. De simpele uitspraak 'het is onzin om een zwarte Sinterklaas in het leven te roepen' is niet echt een column. Dat is een zin.

Ik vraag me vooral af of een donker kind meer last heeft van een blanke Sint dan een blank kind. Of dat er nu ook getraumatiseerde bruine kinderen zijn, omdat deze Sint wel heel erg zwart was. En hoe zit het nu met Chinese of Koreaanse kinderen?
Naar mijn idee maken de kinderen zich wel het minst druk om al die onzin. Die zien een man die cadeautjes geeft en zijn hulpjes, de Pieten, die de Sint helpen en de kinderen laten lachen. Het zijn doorgeslagen fanatici die hier discriminatie in zien.

Als de kinderziel werkelijk zo teer is, zou Sesamstraat ook verboden moeten worden. Er komt namelijk echt wel een moment dat ze erachter moeten komen dat een kikker niet kan praten. Dat er een dame op leeftijd in Pino zit. Dat Sesamstraat niet eens bestaat! Maar we zetten die 'stakkers' wel een jaar of tien dagelijks voor die televisie!

Over alle idiote argumenten die ik hier inmiddels heb gelezen: Alle voors en tegens zijn gebaseerd op de beleving en de invulling van volwassenen, die blijkbaar wel van hokjes houden. Die kinderen weten niet eens waar jullie het over hebben!
man harry64 (Redactie Frontpage) 06-12-2010 @ 22:09 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 21:59 schreef Okaht het volgende:
De kern van de column is volgens mij dat het onzin is om een cultuurgebonden kinderfeestje te verzieken met politiek correcte uitwassen. De simpele uitspraak 'het is onzin om een zwarte Sinterklaas in het leven te roepen' is niet echt een column. Dat is een zin.

Ik vraag me vooral af of een donker kind meer last heeft van een blanke Sint dan een blank kind. Of dat er nu ook getraumatiseerde bruine kinderen zijn, omdat deze Sint wel heel erg zwart was. En hoe zit het nu met Chinese of Koreaanse kinderen?
Naar mijn idee maken de kinderen zich wel het minst druk om al die onzin. Die zien een man die cadeautjes geeft en zijn hulpjes, de Pieten, die de Sint helpen en de kinderen laten lachen. Het zijn doorgeslagen fanatici die hier discriminatie in zien.

Als de kinderziel werkelijk zo teer is, zou Sesamstraat ook verboden moeten worden. Er komt namelijk echt wel een moment dat ze erachter moeten komen dat een kikker niet kan praten. Dat er een dame op leeftijd in Pino zit. Dat Sesamstraat niet eens bestaat! Maar we zetten die 'stakkers' wel een jaar of tien dagelijks voor die televisie!

Over alle idiote argumenten die ik hier inmiddels heb gelezen: Alle voors en tegens zijn gebaseerd op de beleving en de invulling van volwassenen, die blijkbaar wel van hokjes houden. Die kinderen weten niet eens waar jullie het over hebben!
Dat omschrijft 98% van de discriminatie schreeuwers.
Daar aan toe voegend dat van die 98% er 90% autochtonen zijn die afhankelijk zijn van subsidie.
man Okaht (Redactie Frontpage) 06-12-2010 @ 22:16 fotoboek no homepage
O sorry. Ik was dus nog niet helemaal duidelijk. Ik doel ook op geschreeuw over subsidies aan organisaties die discriminatie bestrijden. Ook dat interesseert kinderen geen reet.
Luie Neger twee keer hetzelfde in één zin , dat noemen ze toch een Pleonasme?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 06-12-2010 @ 23:24 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 21:59 schreef Okaht het volgende:
De kern van de column is volgens mij dat het onzin is om een cultuurgebonden kinderfeestje te verzieken met politiek correcte uitwassen.
Juist. En daarom neem ik de hele materie genadeloos en hardhandig onderhanden. Want die figuren van Streetcornerwork zijn in mijn ogen helemaal de weg kwijt.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 06-12-2010 @ 23:25 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 21:59 schreef harry64 het volgende:
[..]

De albino nietwijssijzen (politicus ego roepus) zie je in Nederland veel in Den Haag, vooral op het binnenhof vormen zij soms een ware plaag.

Een zeldzaamheid is de albino krijssijs (politicus ego peroxidus), daar is er tot nu toe maar 1 van gezien.

De gewone bruine krijssijs (rappus gappus roepus) komt heel veel voor, net als de bruine nietwijssijs (gappus tassus roepus neefia)
Alle sijzen worden tegenwoordig steeds meer als een roofvogel gezien, dan als vreemde vogels, omdat zij op opportunistische wijze in hun levensonderhoud voorzien, en zij als de ecologie van het leefgebied teveel verstoort is geraakt overvliegen naar een gebied waar nog volop voedsel en broedgelegenheid voorhanden is.
quote:
Op maandag 6 december 2010 @ 21:59 schreef harry64 het volgende:
[..]

De albino nietwijssijzen (politicus ego roepus) zie je in Nederland veel in Den Haag, vooral op het binnenhof vormen zij soms een ware plaag.

Een zeldzaamheid is de albino krijssijs (politicus ego peroxidus), daar is er tot nu toe maar 1 van gezien.

De gewone bruine krijssijs (rappus gappus roepus) komt heel veel voor, net als de bruine nietwijssijs (gappus tassus roepus neefia)
Alle sijzen worden tegenwoordig steeds meer als een roofvogel gezien, dan als vreemde vogels, omdat zij op opportunistische wijze in hun levensonderhoud voorzien, en zij als de ecologie van het leefgebied teveel verstoort is geraakt overvliegen naar een gebied waar nog volop voedsel en broedgelegenheid voorhanden is.
Whoeaah!Tijd voor een boterham met duopenotti.
50  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden