Met Mirjam Sterk naar Rolduc

Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 24-09-2010 @ 06:00
print 

Even met het CDA in Eindhoven gebeld: “Goedemorgen, Oplopers hier, Nico Stoevelaar in de buurt?” De fractieassistent vroeg mij om een ogenblik geduld. De heer Stoevelaar was bijna klaar met de Commissie Bevordering Homohaat En Ontmoedigingsbeleid Homoacceptatie. Na een tijdje te hebben gewacht, kreeg ik de homohatende Christenfascist aan de lijn. Met een gemoedelijke zachte g vroeg de geachte volksvertegenwoordiger, waarmee hij mij van dienst kon zijn. “Ik heb een paar vraagjes aan je. Jij vindt toch dat extravagant uitgedoste homo’s het straatbeeld ontsieren? Om te beginnen: wanneer doe je dan eens wat aan al die lelijke boerenpummels en onappetijtelijke boerentrienen die ieder weekend het Stratumseind ontsieren? Dat is toch geen reclame voor je stad? Dat wekt toch de indruk dat lelijke puistige pubers gewoon op straat mogen worden gezien?” Doodse stilte aan de andere kant van de lijn. Dus ik vervolgde: “En met carnaval dan? Al die bespottelijk verklede mensen en die amateuristisch in elkaar geknutselde praalwagens dan? Dat wekt toch de indruk dat lelijke liedjes als Puntje d’r in, puntje d’r uit gewoon op straat mogen worden gehoord?” Het homofobe raadslid hervond zich, en zei iets in de trant van dat uitgaanspubliek altijd al deel heeft uitgemaakt van het openbare leven, en dat carnavalsvierders een eeuwenoude traditie vertegenwoordigen. Tsja, allemaal leuk en aardig, maar dat leidde tot de onvermijdelijke vraag: “En waarom heb je je dan als enige in de Eindhovense gemeenteraad verzet tegen de Eindhovense kandidatuur voor het gastheerschap van Roze Zaterdag in 2011? Je bent een hypocriete engerd die met twee maten meet. Wanneer lelijke pubers en dronken feestvierders gewoon deel van het straatbeeld mogen uitmaken, is er geen enkel argument op een dagje homovertier opeens niet toe te willen staan. Want homo’s en lesbiennes maken gewoon deel uit van onze samenleving. Sterker nog: in ons land wonen meer homo’s dan achterlijke Brabantse boeren en CDA-leden.” Nico Stoevelaar sputterde nog tegen dat homoseksualiteit onnatuurlijk was, en dat homo’s daarom niet op een voetstuk moesten worden geplaatst. Getergd riep ik: “Onnatuurlijk? Man, schei uit. Al die paters, bisschoppen en andere engerds in jurken die met hun poten niet van de misdienaartjes af kunnen blijven, alsof dat niet onnatuurlijk is. Het percentage mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan seksuele misdrijven ligt onder Katholieke ambtsdragers veel en veel hoger dan onder homo’s. Als je écht iets tegen hinderlijk seksueel gedrag hebt, dan moet je je niet verzetten tegen Roze Zaterdag, maar als de gesmeerde bliksem al die processies verbieden. Want dáárbij breek je je nek over de seksuele criminelen. Niet bij een optocht met boa’s en naaldhakken.”

Nou ja, het CDA en criminelen. Die twee begrippen lopen natuurlijk naadloos in elkaar over. Kamerlid Mirjam Sterk wil criminele zigeuners het land uitflikkeren. Dat is in ieder geval een beter idee dan het gedachtegoed van PvdA-burgemeester Wolfsen van Utrecht. Die heeft een zooi van die scharenslieps gehuisvest in een prachtige villa. Leuk. Je maakt je schuldig aan openbare dronkenschap. Geweldsdelicten. Steekpartijen. Bedreiging. Oplichting. Vandalisme. En wat is je beloning voor al deze belangrijke bijdragen aan de samenleving? Juist. Huisvesting in een kapitale villa aan de rand van Utrecht. Geinig, daar kunnen die Mocro’s in de Diamantbuurt en die Antillianen in Beverwaard nog een puntje aan zuigen. Nog effe doorkloten, en je kapitale villa staat voor je klaar. Neuh, dan ben ik toch meer voorstander van een aanpak op z’n Frans. Inpakken & wegwezen. En dat geldt dan niet alleen voor steelzigeuners, steekmarokkanen en schietantillianen. Ik zou willen bepleiten dat we alle CDA’ers interneren in seminarie Rolduc. Eens in de maand even kijken of ze al bij zinnen zijn gekomen, en tot die tijd de sleutel goed bewaren. En Aleid Wolfsen? Dwangbuis aan en in het gekkengesticht. Weg ermee.

Kunnen ze misschien wat leuke experimentele medische wetenschap op die meneer Wolfsen loslaten. LSD, elektroshock, dat soort zaken. Dat ook hij misschien weer een beetje bij zijn positieven komt. Want PvdA’ers zijn diep van binnen goede mensen. Maar vaak dom. Erg dom. Jammer voor Aleid, dat die polsbandjes niet werken. Je weet wel, die die Nederlandse voetballers omhadden toen ze de WK-finale verloren. Ik wist meteen al dat die dingen niet deugen: je trapt niet eens een bal in het doel, met zo’n ding om. Geinig wel, dat magische-armbandjespromotor Wesley Sneijder is voorgedragen voor de jaarlijkse wisselgifbeker van de Bond tegen Kwakzalverij. Benieuwd trouwens, of Wesley deze week weer in mijn mailbox zit. Volgens mij was ‘ie het vorige week niet eens met mijn passage over de familie Sneijder versus Koefnoen… Buitengewoon goede voetballer, maar verder een beetje dommig. Ik denk dat hij een HBO-diploma van InHolland heeft. Je weet wel, die fraudehogeschool van meesterfraudeur  Geert Dales. O nee, dat mag je niet zeggen. Want er is onderzoek gedaan naar die gratis diploma’s van zijn Hogeschool. De examenregels zijn genegeerd, het toezicht is omzeild, scripties die eerder een rapportcijfer 3 haalden bleken opeens te zijn goedgekeurd en zelfs de allerdomste HBO-scholier kreeg een diploma mee. Maar dat betekent nog niet dat er is gefraudeerd. Okee, geen fraude dus. Maar het woord dat daar wél op van toepassing is, moet nog worden uitgevonden, vrees ik. Je hoorde brommerige klanten in de supermarkt weleens beweren dat de meisjes  achter de kassa bij Albert Heijn hoogstens avond-BLO-per-telefoon hebben. Dat behoort tot het verleden. Een HBO-diploma van InHolland is tegenwoordig ook goed…




Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

3735 views / 11 reacties
Reacties op dit bericht
11  van 11 reacties op deze pagina. Pagina  1
Sorry Dries, een mindere column... Het gaat al fout bij:
quote:
ij vindt toch dat extravagant uitgedoste homo's het straatbeeld ontsieren? Om te beginnen: wanneer doe je dan eens wat aan al die lelijke boerenpummels en onappetijtelijke boerentrienen die ieder weekend het Stratumseind ontsieren?
Natuurlijk heb je gelijk, maar wat geeft een bejaarde Christen daar om? Had liever de paus te kijk gezet... "Om te beginnen: wanneer doe je dan eens wat aan die in over-de-top-jurken geklede criminele pedofielen in het Vaticaan?"

En natuurlijk heb je gelijk met die Roma's in een kapitale villa... Anderzijds, het is een grote familie en ik betwijfel of allemaal in een aparte rijtjeswoning goedkoper zou zijn geweest... En zoals je weet, is het niet de burgemeester die iets beslist, maar het college... En die worden weer van informatie, ideeën en dergelijke voorzien door de gewone (raam)ambtenaar...

Volgende keer graag weer iets creatiever...
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 24-09-2010 @ 08:33 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 @ 07:53 schreef -PatrickO- het volgende:
Sorry Dries, een mindere column... Het gaat al fout bij:

Had liever de paus te kijk gezet... "Om te beginnen: wanneer doe je dan eens wat aan die in over-de-top-jurken geklede criminele pedofielen in het Vaticaan?"
Maar een paar zinnen later krijgen die er toch genadeloos van langs? Hiero:
quote:
Getergd riep ik: "Onnatuurlijk? Man, schei uit. Al die paters, bisschoppen en andere engerds in jurken die met hun poten niet van de misdienaartjes af kunnen blijven, alsof dat niet onnatuurlijk is. Het percentage mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan seksuele misdrijven ligt onder Katholieke ambtsdragers veel en veel hoger dan onder homo's. Als je écht iets tegen hinderlijk seksueel gedrag hebt, dan moet je je niet verzetten tegen Roze Zaterdag, maar als de gesmeerde bliksem al die processies verbieden. Want dáárbij breek je je nek over de seksuele criminelen. Niet bij een optocht met boa's en naaldhakken."
Of had je daar overheen gelezen?
Eh... dus als je niet vindt dat homo's zich als een stel aanstootgevende idioten over straat moeten gaan, ben je meteen een homohater?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 24-09-2010 @ 08:51 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 @ 08:39 schreef Lathund het volgende:
Eh... dus als je niet vindt dat homo's zich als een stel aanstootgevende idioten over straat moeten gaan, ben je meteen een homohater?
Gezien de wijze waarop de meneer in kwestie zijn mening heeft verwoordt, vind ik hem inderdaad een homohater!
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 @ 08:39 schreef Lathund het volgende:
Eh... dus als je niet vindt dat homo's zich als een stel aanstootgevende idioten over straat moeten gaan, ben je meteen een homohater?
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 @ 08:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gezien de wijze waarop de meneer in kwestie zijn mening heeft verwoordt, vind ik hem inderdaad een homohater!
in dat geval ben ik ook een homo-hater. al die nichterij op straat vind ik nergens voor nodig. Net als de gay parade, dat trekt figuren zoals Gordon aan. Het imago van homo's wordt hierdoor niet echt gestimuleerd... Wedden dat dit soort smeerlapperij voor de 'normale' homo een doorn in het oog is.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 24-09-2010 @ 09:16 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 @ 09:06 schreef Hot_Baboon het volgende:
[..]
[..]

in dat geval ben ik ook een homo-hater. al die nichterij op straat vind ik nergens voor nodig. Net als de gay parade, dat trekt figuren zoals Gordon aan. Het imago van homo's wordt hierdoor niet echt gestimuleerd... Wedden dat dit soort smeerlapperij voor de 'normale' homo een doorn in het oog is.
Maar meten we als maatschappij niet met twee maten? Blote homo's op een boot worden aanstootgevend genoemd door de zelfde mannen die een meid met een te kort rokje en een te blote bloes vaak een 'lekker wijf' noemen...

En waar heb je nou écht last van? Twee homo's die innig hand in hand lopen, of die tokkie in die SUV die mij gisteren recht in de ogen keek en mij haast doodreed op het zebrapad...

(Net zoals al die kritiek op die figuren in dat o o gerzo. Zolang ze geen bejaarden beroven, geen mensen neersteken, geen uitkeringsfraude plegen en de auto van de buurman niet vernielen: láát ze toch...)



[ Bericht gewijzigd door DriekOplopers op vrijdag 24 september 2010 @ 15:36 ]
Buitengewoon goede voetballer, maar verder een beetje dommig. Ik denk dat hij een HBO-diploma van InHolland heeft.

man Okaht (Redactie Frontpage) 24-09-2010 @ 10:47 fotoboek no homepage
Ik vind zo'n uitspraak van Nico Stoevelaar vooral heel erg dom.

Als je als gelovige niet achter homoseksualiteit staat, moet je dat mogen zeggen. Dat valt wat mij betreft onder de vrijheid van meningsuiting en onder de godsdienstvrijheid. En als je dan als gezagsdrager voor of tegen een homo-manifestatie moet kiezen, mag je op grond van die vrijheid ook stellen dat je niet achter een besluit kunt staan, waar je geweten iets op tegen heeft. Een SP-raadslid stemt tenslotte ook per definitie tegen bezuinigingen in de zorg.

Stoevelaar gaat echter onmiddellijk de mist in door allerlei andere meningen en oordelen los te laten, die los staan van zijn eigen overtuiging. Daarmee ondermijnt hij de vrijheid die enerzijds homofielen, maar anderzijds ook zijn eigen geloof moet beschermen.

Een simpel "nee" had ook gekund.
userIcon
Geert Dales moet hoognodig boeten voor zijn misdaden.

Een gemeente achterlaten met een peperdure nog niet afgemaakte metrolijn en nu maakt hij zich medeplichtig aan 'dumbing down'...

De overheid zal Dales evenwel niet aanpakken, je ex-collega's verraad je niet...

Tot slot wil ik ook zeggen dat Mirjam Sterk een nieuwe voorbeeldige spijtoptant is. Wat had zij te zeggen over Roma's als Nicolas Sarkozy deze groep niet en masse wegstuurde?

De meest hinderlijke Roma's verdienen gestraft te worden voor het tot last zijn van de maatschappij, maar dat politici zich plotseling op deze groep richten alleen om de initiator de ogen uit te steken is misselijkmakend...
man kuifkrullen (Eindredactie Frontpage) 25-09-2010 @ 13:55 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 @ 10:42 schreef Pretletter het volgende:
Buitengewoon goede voetballer, maar verder een beetje dommig. Ik denk dat hij een HBO-diploma van InHolland heeft.

man Bornfree (Redactie Frontpage) 26-09-2010 @ 06:56 fotoboek homepage
userIcon
Sterk geschreven column Driek! Ook hier zie je weer dat mensen zijn die homo's wel accepteren zolang ze zich gedragen als man of als vrouw wanneer het een lesbien is. Dus accepteren onder voorwaarden, zoals in het grote Amerikaanse leger. Als deze dommige kneuterigheid vaarwel gezegd wordt is er ruimte voor echte acceptatie. Zoals een ieder in dit land zijn mening vrij mag uiten mag hij of zij zich ook lichamelijk uiten. Er aanstoot aan nemen heeft iets te maken met jou, niet met de persoon die uiting geeft wat hij van binnen voelt.
11  van 11 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden