Marokkaanse vrijheid: schop een homo dood

Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 11-06-2010 @ 06:00
print 

Even met Jan Jong Bubbelbaden BV gebeld: “Goedemorgen, Oplopers hier. De heer Jong zelf in de buurt?” Boven het gekletter van water uit, kon ik nog net de stem van de telefoniste verstaan. Ze vertelde dat de heer Jong zich even aan het afdrogen was, aangezien hij een juffrouw even de werking van een bubbelbad had getoond. Of ik dus een ogenblikje geduld had. “Nee, ik heb een beetje haast. Drukke dag voor de boeg. Dus snel de heer Jong aan de lijn, een beetje!” Maar de telefoniste was niet te vermurwen. Met de mededeling, dat zijn slachtoffers al jaren geduld moesten hebben en dat die tien minuten voor mij dus peanuts waren, zette ze me in de wacht. Na verloop van tijd kreeg ik de badkuipenkoning aan de lijn. Minzaam informeerde hij, wat ‘ie voor mij kon betekenen. Tijd voor de confrontatie: “Die waterpretbeurs in 1999, je weet wel, die Westfriese Flora, waarbij dik 30 mensen een uiterst nare Legionelladood stierven en vele honderden mensen ziek werden, daar stond jij toch met die bubbelbadspullen van je? Je bent toch door de rechter verantwoordelijk gesteld voor die ellende? En je hebt toch 570.000 euro van je verzekeraar gekregen om de slachtoffers te compenseren?” De bellenblaasgigant sputterde tegen met de mededeling dat hij het niet eens was met de uitspraak van de rechter, en dat hij nog steeds van mening is dat hij onschuldig was. Tijd voor een feestelijke afmaker: “In de eerste plaats, wijsneus, leven we in een rechtsstaat. Wanneer de rechter, al dan niet in hoger beroep, vindt dat je schuldig bent, dan bén je ook schuldig. Dat je moeite met die uitspraak hebt, betekent nog niet dat die rechter geen gelijk heeft. En bovendien…” De bubbelbadenreus viel mij in de rede met de mededeling dat er sinds 1999 nog veel meer mensen slachtoffer waren geworden van de Legionellabacterie. Dat vond ik kletskoek: “Nou en, dat betekent nog niet dat jij dus onschuldig bent. Jij hebt het water onvoldoende verhit, waardoor die bacteriën niet doodgingen. Een moordenaar komt er ook niet mee weg als ‘ie zegt dat er wel vaker mensen worden doodgeschoten. Dus laat me mijn verhaal even afmaken. Want los van het feit dat je dus gewoon wél schuldig bent: als je vindt dat je onschuldig bent, dan had je dat schadegeld aan de verzekeraar terug moeten geven, in plaats van het in je eigen zak te steken.” Een scheldpartij viel mij ten deel. Ik kon bijna horen hoe de stoom uit zijn oren kwam. Wat een onvoorstelbaar smerig stuk vreten. Mensen overlijden onder zijn verantwoordelijkheid, en de schadevergoedingen steekt ‘ie in zijn eigen zak terwijl de slachtoffers en nabestaanden qua geldzorgen het water tot aan de lippen staat. De zak. Hoe dan ook: het schaamteloos achteroverdrukken van de schadevergoedingen is een klap in het gezicht van die slachtoffers en nabestaanden.

Ik ben niet de enige die spreekt van een klap in het gezicht. Volgens voorzitter Farid Azarkan van het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders is de verkiezingszege van de PVV een klap in het gezicht van zijn achterban. Dat vind ik persoonlijk een tikje flauw. Want het gedrag van een veel te groot deel van de Marokkaanse Nederlanders is net zo goed een klap in het gezicht van de Nederlandse Nederlanders. De echtgenotes van Nederlandse Nederlanders worden op straat uitgemaakt voor hoer. De inmiddels beruchte Capuchonberber voert de boventoon in de misdaadcijfers. Intimidatie van Nederlandse Nederlanders door Marokkaanse Nederlanders is aan de orde van de dag. Het aantal uitkeringstrekkers is onder de Marokkaanse Nederlanders een veelvoud van het aantal uitkeringstrekkers onder de Nederlandse Nederlanders. De PVV is een van de weinige partijen, die duidelijk durft te zeggen, dat daaraan een halt moet worden toegeroepen. Volkomen begrijpelijk dat veel mensen op de PVV hebben gestemd. Ze zijn het terecht zat om in hun eigen buurt te worden geterroriseerd. Ze hebben genoeg van de toestroom van profiterende gelukszoekers. Maar daar gaat Azarkan gemakshalve even aan voorbij. Hij lurkt nog een kopje thee, zuigt wat aan zijn waterpijp en mompelt iets in de trant van “De grote winst van de PVV maakt Marokkaanse Nederlanders verdrietig en boos, geeft hen een sluimerend gevoel van onbehagen en angst." O? Is het dan niet van belang dat veel Nederlanders zich onbehaaglijk en angstig voelen? Maar de Nederlandse-Marokkanenvoorman maakt het nog bonter. Hij wil met zijn achterban leven in het Nederland dat hij van oudsher zegt te kennen. Een land van democratie, vrijheid, gelijkheid, tolerantie en solidariteit. Hoe kan hij dat zeggen, terwijl Marokkanen een zwerver in de gracht flikkeren, zomaar omdat dat kan in ons land dat is gebouwd op vrijheid en tolerantie? Hoe kan hij dat zeggen, terwijl Marokkaantjes voor de lol homo’s in elkaar schoppen. Zomaar, omdat dat kan in ons land dat gebouwd is op vrijheid en tolerantie… Is dat voor de Marokkaanse Nederlander het ideaalbeeld van vrijheid? Schop een homo dood? Of zo’n jochie dat wordt betrapt op een poging, een 91-jarige vrouw te verkrachten. De bloedspetters zitten nog op zijn kleren, en wat roept zijn papa in uiterst beroerd Nederlands? Dat zijn zoon het slachtoffer is van een complot. Echt. Hij zei het echt. Zomaar, omdat dat kan in ons land dat gebouwd is op vrijheid en tolerantie…  Okee, Wilders heeft een paar zaken niet goed geregeld. Hij vliegt soms uit de bocht met zijn uitspraken. Hij heeft de democratie in zijn PVV nog niet goed georganiseerd en dat wordt hoog tijd. Maar hij durft het griezelig benauwende politiek correcte pad te verlaten, en zorgt door de vinger op de zere plek te leggen voor een dringend noodzakelijke cultuuromslag in ons land.

De mooiste cultuuromslag zie ik trouwens sowieso in de Tweede Kamer. De debatten worden niet langer verstoord door een of ander viswijf. Exit Verdonk. Heerlijk. Bulderend van de lach zag ik haar reclamespotje, waarin ze het woord richtte tot een stel kinderen. Die moesten tegen papa en mama zeggen dat ze op TON moesten stemmen, dan hielden ze geld over voor meer zakgeld. TON als nieuwe pedopartij. En Rita maar klagen. Dat haar nederlaag de schuld is van de media, die haar volstrekt negeerden. Ze mag blij zijn dat ze door de kranten en omroepen nog een beetje tegen zichzelf in bescherming is genomen. Ik stel voor dat we haar opsluiten in haar VINEX-hok in Nootdorp met een paar kilo Ritalin binnen handbereik. Lijkt me het beste voor alle betrokkenen. En voor de lol schuiven we elke dag een briefje onder de voordeur door: “Je TON-fractie in de gemeenteraad van je eigen woonplaats heeft zich van je afgekeerd. Ze schaamden zich te diep voor je wanprestatie. Voor je verschijning. Voor alles…” Heerlijk. Kan ze iedere dag nog even flink tekeer gaan. Beetje uitrazen. Dat kan zo enorm opluchten… Heerlijk…

En die Balkenende, daar zijn we ook mooi vanaf. Niet te geloven, hoe het hem is gelukt om het zetelaantal te halveren. Nooit eerder verloor het CDA bijna 50% van zijn zetels. De partij doorklieft met een houwdegen van incompetentie en zelfoverschatting. Hij hield zich groot, bij het afscheid van zijn partij, woensdagavond. Bianca stond naast hem. De vrouw achter zijn succes. Arme Bianca. Mij lijkt het geen pretje om de hele dag opgezadeld te zitten met die mafkees. Maar ze zal wel heel veel van hem houden, en hij van haar. Dat gun ik ze. Juist in moeilijke tijden is een stevige liefdesband een enorme steun. En het schijnt dat hun dochtertje al heeft gevraagd of Harry Potter nu echt bij mama komt wonen. En weet u wat ik nou zo schattig aan het CDA vind? Houterige Jan Peter heeft zijn hielen nog niet gelicht, of ze vervallen alweer in dezelfde fout. Verhagen als fractievoorzitter. Het CDA van de regen in de drup, qua stoffig imago en spruitjeswalm. Het enige wat die partij nog kan redden, is leuk eigentijds fris bloed naar voren schuiven. De Jager. Klink. Zij zijn de enigen die hun partij nog kunnen behoeden voor een definitief bestaan in de marge. Maar nee hoor. Net zoals België wordt verteerd door zijn eigen taalstrijd, gaat het CDA ten onder aan zijn eigen bloedgroepenstrijd. Was hun partijleider de laatste tijd een Gereformeerde hufter, dient hij verplicht te worden opgevolgd door een Katholieke hufter. Snapt u het? Ik niet. Maar u ziet: Godsdienstwaanzin ligt overal op de loer. En dan de ChristenUnie. Ook een zeteltje eraf. Mooi zo. Want ik vind dat ons land op een seculiere wijze moet worden bestuurd. Scheiding tussen kerk en staat is wat mij betreft een groot goed en die is dus niet in goede handen bij SGP, ChristenUnie en CDA.

Maar goed, sinds gisteren drentelen heel wat gewezen volksvertegenwoordigers doelloos door de Haagse straten. In plat Amsterdams zeggen we van iemand die doelloos maar wat rondhangt, dat ‘ie met z’n pik' loopt te spelen. Maar die Haagse smerissen overdrijven wel een beetje. Die hebben een speciaal team tegen kettingrukkers in het leven geroepen. Echt…




Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

6260 views / 65 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 65 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Geweldig! Ik heb er weer van genoten!
Hij was leuk, ik verheugde me al de hele week erop. Je uitsmijter is zoals altijd briljant.
userIcon
Hier weer een grote glimlach! Ik zou het bijna met je eens worden betreffende de PVV. Maar helaas, toch net niet overgehaald.
Als nieuweling bij FOK ben ik verbaasd over deze column. Waar op internet lees je foutloos Nederlands, duidelijk en tegelijk luchtig geschreven? Petje af voor deze columnist. Of je het eens of oneens bent, hij zal daarop niet zitten te wachten. Hulde.
userIcon
Mij heb je ook niet over weten te halen, want ik was het al volledig eensch met wat je over de Partij voor Volk en Vaderland.
Jammer alleen dat vanwege sommige glippertjes dat iedereen het alleen maar heeft over zijn islamhaat. en niet kijkt naar de inhoud van wanneer iemand weg moet e.d..

Heerlijk stuk weer!!
uitsmijter had ik al een beetje verwacht toen ik het nieuwsbericht las
Amai dat was een schone column.
userIcon
quote:

Maar u ziet: Godsdienstwaanzin ligt overal op de loer. En dan de ChristenUnie. Ook een zeteltje eraf. Mooi zo. Want ik vind dat ons land op een seculiere wijze moet worden bestuurd. Scheiding tussen kerk en staat is wat mij betreft een groot goed, en die is dus niet in goede handen bij SGP, ChristenUnie en CDA.
Exact! Hulde!
Goede column! Terechte woorden en helder geschreven
userIcon
Het blijft toch elke keer weer frappant dat hele volkstammen roepen dat de heren en dames politici altijd maar vanalles roepen, maar nooit doen wat ze roepen en vervolgens datzelfde volk op de grootste roeptoeter van het stel stemt en hem daarom prijst.

De vinger op de zere plek leggen is doodeenvoudig en makkelijk scoren, zoals bij deze verkiezingen ook weer gebleken is. Er is geen enkele aanwijzing dat men ook in staat is de problemen aan te pakken. Die problemen zijn namelijk vele malen complexer dan de roeptoeters ons willen doen geloven. Er zijn eerder aanwijzingen dat ze het niet kunnen gezien het gemak waarmee ze hun eigen standpunten aan de kant schuiven.

En zo is over een paar jaar het volk weer teleurgesteld in de politici waar ze zoveel van verwacht hadden, staat er weer een nieuwe roeptoeter op en wordt er weer als een kip zonder kop achteraan gerend.
leuk leuk
and sooooooooooo true
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:48 schreef Weakling het volgende:
Het blijft toch elke keer weer frappant dat hele volkstammen roepen dat de heren en dames politici altijd maar vanalles roepen, maar nooit doen wat ze roepen en vervolgens datzelfde volk op de grootste roeptoeter van het stel stemt en hem daarom prijst.

De vinger op de zere plek leggen is doodeenvoudig en makkelijk scoren, zoals bij deze verkiezingen ook weer gebleken is. Er is geen enkele aanwijzing dat men ook in staat is de problemen aan te pakken. Die problemen zijn namelijk vele malen complexer dan de roeptoeters ons willen doen geloven. Er zijn eerder aanwijzingen dat ze het niet kunnen gezien het gemak waarmee ze hun eigen standpunten aan de kant schuiven.

En zo is over een paar jaar het volk weer teleurgesteld in de politici waar ze zoveel van verwacht hadden, staat er weer een nieuwe roeptoeter op en wordt er weer als een kip zonder kop achteraan gerend.
De vinger op de zere plek leggen gemakkelijk? Waarom liep de rest van de politiek dan jaren om de zere problemen heen?

Maar ben het deels met je eens, als de PVV in de coalitie komt, zijn ze over 4 jaar (waarschijnlijk) niet meer zo groot

Echter, komen ze in de oppositie, zijn ze (waarschijnlijk) over 4 jaar de grootste

Tel uit je winst! Hadden er maar meer politici de zere plekjes benoemd, was het misschien anders uitgepakt...

P.S. Oplopers, inderdaad, je hebt het weer bijzonder goed voor elkaar! (dat van dat correct nederlands was me nog niet opgevallen, maar inderdaad!)
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:05 schreef Poncke_Princen het volgende:
Vascisten
Wat is dat? Net zo iets als Vuckers en Vlikkers?
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 11-06-2010 @ 11:26 fotoboek no homepage
userIcon
Je hebt helemaal gelijk Driek. Hier in Limburg merken we het ook. Vandaar dat er hier zoveel op de PVV gestemd is. Vooral in Vaals. Zit ik daar netjes op een terras lekker te genieten van mijn zuurvlees en het bourgondisch leven, schiet me daar toch even te binnen dat er elders in het land Marokkanen rondlopen. Bah!

Of als ik, net als alle andere Limburgers, eens gezellig de polonaise wil lopen, is er altijd wel iemand die er dwars dooheen stapt. Vaak een allochtoon.

Je kunt hier in Maastricht, maar ook in Geleen, niet meer over straat zonder aangevallen te worden. Het is een SCHANDE!

Houzee!
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 11-06-2010 @ 11:40 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:26 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Je hebt helemaal gelijk Driek. Hier in Limburg merken we het ook. Vandaar dat er hier zoveel op de PVV gestemd is. Vooral in Vaals. Zit ik daar netjes op een terras lekker te genieten van mijn zuurvlees en het bourgondisch leven, schiet me daar toch even te binnen dat er elders in het land Marokkanen rondlopen. Bah!

Of als ik, net als alle andere Limburgers, eens gezellig de polonaise wil lopen, is er altijd wel iemand die er dwars dooheen stapt. Vaak een allochtoon.

Je kunt hier in Maastricht, maar ook in Geleen, niet meer over straat zonder aangevallen te worden. Het is een SCHANDE!

Houzee!
Eerlijk is eerlijk: de geografische spreiding van de PVV-stemmers stelt mij ook voor een raadsel.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 11-06-2010 @ 11:43 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:46 schreef Vraagtekens het volgende:
En wederom géén woord over criminele Nederlandse Nederlanders mijnheer Oplopers!!
O? Zegt de naam Jan Jong jou iets? Volbloed Nederlander annex smerig stuk crimineel vreten. De gehele eerste alinea gaat over hem.

Goed lezen!
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 11-06-2010 @ 11:53 fotoboek no homepage
userIcon
Je leest het altijd in de krant
Het gaat niet goed met Nederland
Want wie bezit is de sigaar
Ze kraken al die huizen maar
Dat tuig helpt Holland in het graf
Stuur er de knokploegen op af

refrain:
De burgers van het gezond verstand
De laatste hoop van Nederland
Geef hen de macht, marcheren maar
De laarzen staan al klaar

De ww klopt van geen kant
Het lijkt hier wel Luilekkerland
Er is verdomme werk genoeg
Maar iedereen zit in de kroeg
Zij werken niet en ik betaal
Naar een werkkamp allemaal

Maar er is maar een manier
Om het op te lossen hier
Dan gaan ze best wel aan het werk
En wordt ons vaderland weer sterk
Het is zonde dat ik het zeg verdomd
Het is tijd dat er weer oorlog komt

(De laarzen - Klein Orkest)
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


O? Zegt de naam Jan Jong jou iets? Volbloed Nederlander annex smerig stuk crimineel vreten. De gehele eerste alinea gaat over hem.

Goed lezen!
haha V. owned
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:14 schreef zwaardegekste het volgende:
De vinger op de zere plek leggen gemakkelijk? Waarom liep de rest van de politiek dan jaren om de zere problemen heen?
Ja, dat is gemakkelijk, maar je moet het wel doen en dat is waar het aan ontbroken heeft de afgelopen jaren en waarom de PVV zo populair is geworden. Wat dat betreft heeft die partij absoluut zijn waarde, niet om te regeren, maar om de anderen scherp te houden op de punten van veiligheid en integratie.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 11-06-2010 @ 12:02 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
(De laarzen - Klein Orkest)
Dit liedje komt uit een andere tijd, en was gericht tegen andere clubs, zoals de Centrumpartij, CP'86 enzovoorts; clubs die bol stonden van de neo-Nazi's, en waarbinnen je je nek brak over speeltjes als hakenkruizen, runentekens, kistjes met witte veters en Hollandia-bier. De vergelijking met de PVV gaat in dat opzicht toch wel mank.
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:40 schreef DriekOplopers het volgende:
Eerlijk is eerlijk: de geografische spreiding van de PVV-stemmers stelt mij ook voor een raadsel.
Wat de boer niet kent dat vreet hij niet. Binnen de steden is men gewend met andere culturen om te gaan, buiten de steden vind men het eng. Ik zie eruit als een blanke boeren pummel, woon heel mijn leven in Rotterdam-Zuid en herken mijn Nederland totaal niet in het beeld dat Geert en ook deze columnist schetst.

Rij eens door de gemeente Rucphen, geen buitenlander te zien, maar wel overal dikke muren om de huizen (woonwagens) en dikke rolluiken voor de ramen. Toevallig was ik er een keer met een jongen die niet eens Marokkaan was maar half blank/donker was en er daardoor een beetje als een Marokkaan uit zag, hij werd overal met de nek aangekeken en Marokkaan genoemd. Er is gewoon angst die altijd bestaat en door Geert nog eens wordt aangewakkerd. Daarnaast is er altijd een groep die structureel ongelukkig is en van de ene populist naar de anderen gaat (VVD, LPF, SP, PVV) zonder door te hebben hoe fantastisch dit land werkelijk is.

Binnen de steden ziet men dat het gros van de problemen niks met de Islam of afkomst te maken hebben, maar dat het problemen zijn die elke grote stad kent en die komen uit het feit dat er een kansloze onderklasse is.

In Amerika zijn het ook de "zwarten" en de Mexicanen die voor veel overlast zorgen, dit heeft echter weinig tot niets met hun afkomst te maken, maar met hun huidige situatie. In de Dominicaanse Republiek worden ze gek van de Haitianen die de onderklasse en de bijbehorende problemen met zich meebrengen, het zou een andere cultuur zijn ondanks dat ze jaren 1 land zijn geweest en van het zelfde eiland komen.

Deze problemen zijn complex en universeel. Geert benoemt die problemen niet, hij creëert de problemen. Behalve een aantal volstrekt onhaalbare oplossingen biedt hij niets. Daarnaast toont hij zelf aan alles te doen voor het pluche en is de man die zich verzet tegen de elite in werkelijk 1 van de meest langstzittende politici. En dan heb ik het nog niet eens door het door hem gecreëerde spook dat "links" zou heten, een begrip wat in Nederland eigenlijk sinds de jaren 70 niet meer bestond, en ondanks dat Geert zelf behoorlijk links is noemt hij zich als enige rechts. Het feit dat 25% van de mensen die nu op hem stemde van de SP afkomstig is zegt genoeg.

Vervolgens, een groot gedeelte van deze column gaat over Marokkanen die zo slecht zouden zijn voor onze homo's. Ongetwijfeld zijn er incidenten met Marokkanen en homo's geweest, volgens mij ligt het begrip homo in hele grote gedeeltes van de (jeugd) cultuur moeilijk. Dan heb ik het over SGP kringen waar je gewoon wordt uitgesloten van je familie als je homo bent, maar ook in het voetbal, onze nationale sport. Ik schaam me er diep voor, maar in mijn Kuip wordt het woord homo elke wedstrijd weer als scheldwoord gebruikt, ook tijdens rellen. En dan heb ik het nog niet eens over andere clubs die maar al te graag "homo's lopen hand in hand" zingen.

Ik zie geen enkel wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat homo's in ons land structureel voor de lol door Marokkanen in elkaar worden geschopt en ik hoor niemand over hoe slecht het "eigen volk" vaak nog is voor homo's. Wat dat aan gaat heeft de columnist enorm boter op zn hoofd. Daarnaast zie ik nog niet in hoe je alle Marokkanen kwalijk kan nemen als er een incident met een homo is gebeurt, ik neem het jou ook niet kwalijk dat Joran vd Sloot weer heeft toegeslagen of dat er weer een Benno L is die tientallen meisjes heeft misbruikt. Geert wil in werkelijkheid helemaal NIETS voor de homo's doen, ik hoor hem nooit over incidenten met autochtonen, hij misbruikt gewoon dergelijke incidenten om zijn spook nog zwarter te maken.

En dan heb ik het nog niet eens over de witteboordencriminelen, het grootste probleem van onze samenleving waardoor onze economie nu voor jaren verziekt is, allemaal keurige blanke Hollanders. Maar nee, ipv dat we ons richten op de werkelijke problemen richt men zich met miljoenen te gelijk op Wilders en zijn imaginaire problemen met bepaalde bevolkingsgroepen, een vent die geen enkel antwoord heeft op onze economische malaise. Wat dat aan gaat is het een geluk dat het VVD die hier wel wat aan doet gelukkig nog het grootste is.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 11-06-2010 @ 12:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:02 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


Dit liedje komt uit een andere tijd, en was gericht tegen andere clubs, zoals de Centrumpartij, CP'86 enzovoorts; clubs die bol stonden van de neo-Nazi's, en waarbinnen je je nek brak over speeltjes als hakenkruizen, runentekens, kistjes met witte veters en Hollandia-bier. De vergelijking met de PVV gaat in dat opzicht toch wel mank.
De tekst is helemaal up to date als je de klachten bekijkt en de manier waarop er mee wordt omgesprongen.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 11-06-2010 @ 12:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:00 schreef Vraagtekens het volgende:
[..]

Goed zo....tegenspraak, daar houd ik van!

Desalniettemin is de heer Jong ál veroordeeld en mag een ieder deze meneer als 'crimineel' zien ofschoon hij zijn "straf" al heeft gehad!

Daarentegen zijn niet alle mensen met een Marokkaanse 'achtergrond' crimineel, maar in uw bewoordingen worden zij allen over 1 kam geschoren en dát beste mijnheer Oplopers......staat u niet zo netjes!!

Dé moordenaar van de heer P Fortuyn is een blanke autochtone Hollander m.a.w.....wij blanke autochtone Hollanders zijn ALLEN crimineel.

Probeert u dat maar eens tot u door te laten dringen beste mijnheer Oplopers.

Met vriendelijke groet,
V.
Je hebt deels gelijk. Ik ben niet verantwoordelijk voor de wandaden van mijn blanke broeders. Maar ik word wel (moreel) verantwoordelijk wanneer ik zijn wandaden goedpraat. En dat is aan de hand. Zie bij voorbeeld die vader in mijn column. Zie de problemen die welzijnswerkers hebben met hardnekkig ontkennede ouders. Zie het totala gebrek aan zelfreinigend vermogen binnen de Marokkaanse gemeenschap.

En er is iets anders aan de hand. Als blijkt dat binnen een bepaalde groep de criminaliteit een veelvoud is van het landelijk gemiddelde, dan komt er een moment dat grote delen van de samenleving begrijpelijkerwijze die groep de rug toekeren. En dát is er aan de hand.

En geen gelul over dat ze uit zo'n achterstandspositie komen. Dat geldt ook voor de Turken, maar die zijn als groep gemiddeld veel minder crimineel, en hebben veel vaker een fatsoenlijke baan of een bedrijfje. Het kán dus wel.

En ja, ook blank tuig krijgt er regelmatig van langs in mijn columns. Ook Joran van der Sloot. Ook Godsdienstwaanzinnigen van Gereformeerde huize, ook Katholieke pedopriesters. Lees mijn werk er maar eens op na.

Ik koester geen bijzondere sympathie voor Wilders c.s. Maar ik begrijp zijn succes en waardeer zijn moed om de vinger op de zere plek te leggen.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 11-06-2010 @ 12:15 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]


De tekst is helemaal up to date als je de klachten bekijkt en de manier waarop er mee wordt omgesprongen.
"Marcheren"

"Laarzen"

"Tijd dat er weer oorlog komt"

Klink mij wat neo-nazistisch in de oren. En nogmaals: daarmee hoef je -hoe onsympathiek hij ook is in zijn optreden- bij Wilders niet aan te komen. Zie ook mijn post hierboven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:02 schreef ph4ge het volgende:
[..]
En dan heb ik het nog niet eens over de witteboordencriminelen, het grootste probleem van onze samenleving waardoor onze economie nu voor jaren verziekt is, allemaal keurige blanke Hollanders. Maar nee, ipv dat we ons richten op de werkelijke problemen richt men zich met miljoenen te gelijk op Wilders en zijn imaginaire problemen met bepaalde bevolkingsgroepen, een vent die geen enkel antwoord heeft op onze economische malaise. Wat dat aan gaat is het een geluk dat het VVD die hier wel wat aan doet gelukkig nog het grootste is.
Helemaal met je eens. de column vind ik persoonlijk een tikkeltje te racistisch.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 11-06-2010 @ 12:27 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:15 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


"Marcheren"

"Laarzen"

"Tijd dat er weer oorlog komt"

Klink mij wat neo-nazistisch in de oren. En nogmaals: daarmee hoef je -hoe onsympathiek hij ook is in zijn optreden- bij Wilders niet aan te komen. Zie ook mijn post hierboven.
Uiteraard wordt dat een tikkeltje gecharcheerd, om het wat meer kracht bij te zetten. Ik hóóp dat jouw column dat ook is...want echt, dit heb je niet nodig.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 11-06-2010 @ 12:32 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]


Uiteraard wordt dat een tikkeltje gecharcheerd, om het wat meer kracht bij te zetten. Ik hóóp dat jouw column dat ook is...want echt, dit heb je niet nodig.
Uiteraard schrijf ik wat gechargeerd. Je kent mijn werk. De belangrijkste les van mijn leermeester luidde met de botte bijl samengevat "Niet van dat voorzichtige. Groot schrijven!"
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 11-06-2010 @ 12:35 fotoboek no homepage
userIcon
Dan zal ik proberen om het op die manier ook te interpreteren.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 11-06-2010 @ 12:39 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:35 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dan zal ik proberen om het op die manier ook te interpreteren.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 11-06-2010 @ 13:14 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:42 schreef Vraagtekens het volgende:
Beste mijnheer Oplopers, ..jadajadajada..., en u beste mijnheer Oplopers...doet precies eender, maar dat is mijn mening.

Met vriendelijke groet,
V.
Hebben meneer Wilders of meneer Oplopers ook de criminaliteitsstatistieken ingevuld? Of hebben die marokkanen dat zelf gedaan?

(gaat je volgende reactie nu over 'discriminatie op de arbeidsmarkt' oid?)
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 11-06-2010 @ 13:22 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:20 schreef Vraagtekens het volgende:
[..]

Blah, beste Arch Enemy!

V.
En we stellen vast dat er wederom met neerbuigende irritatie en ontkenning gereageerd wordt op de harde, statistische werkelijkheid.

Wilt u de politiek alstublieft overlaten aan die mensen die wel in staat zijn in die dagelijkse werkelijkheid te leven?

Dank.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 11-06-2010 @ 14:05 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:40 schreef Vraagtekens het volgende:
Ach weet u beste Arch Enemy, in mijn beleving bent u niéts anders dan abject én infaam!

mvg,
V.
Ah, dat betekent dat ik een schrikreactie bij u oproep, en dat is mooi. Het is fijn te weten dat ik een bedreiging voorstel in uw gedachtenwereld.

Ik vind u daarentegen uitzonderlijk saai en talentloos ondoordacht, van het niveau dat in de jaren negentig is blijven steken; waar trots de juiste mening bezitten slechts een kwestie was van nadenken wat je voorgedacht werd.
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:05 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


Ah, dat betekent dat ik een schrikreactie bij u oproep, en dat is mooi. Het is fijn te weten dat ik een bedreiging voorstel in uw gedachtenwereld.

Ik vind u daarentegen uitzonderlijk saai en talentloos ondoordacht, van het niveau dat in de jaren negentig is blijven steken; waar trots de juiste mening bezitten slechts een kwestie was van nadenken wat je voorgedacht werd.
pfff... lekker aan het bekvechten kinderen!?

Moet voor Driek toch wel fijn zijn dat zijn (zo te lezen zeer volwassen) vriendjes van de FP hem ALTIJD komen helpen mocht ie een beetje kritiek krijgen.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 11-06-2010 @ 14:16 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:09 schreef Jos-T het volgende:

Moet voor Driek toch wel fijn zijn dat zijn (zo te lezen zeer volwassen) vriendjes van de FP hem ALTIJD komen helpen mocht ie een beetje kritiek krijgen.
Heeheehee, ik heb op volledig persoonlijke titel een pleurishekel aan rancuneuze, neerbuigende nitwits met doorbemoederde overmoed.

Het is juist het oprechte geduld van Driek waar ik nou jaloers van wordt.

Hoe krijgt hij het voorelkaar...
userIcon
1 van je betere driek!
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 11-06-2010 @ 14:40 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:37 schreef Vraagtekens het volgende:
[..]

Wat u wilt beste A E.....mooi hé, vrijheid van meningsuiting?

Mvg,
V.
Geweldig, maar daar houdt het niet op: het idee is dat je met die mening een debat DURFT aan te gaan, anders sta je daar met je zwaaiende vingertje, je trotse kop en je mond vol tanden.
userIcon
CDA gaat voor de Limbo! Is toch logisch. Nederlandse verkiezingen worden gewonnen in Limburg
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 11-06-2010 @ 15:43 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:55 schreef Vraagtekens het volgende:
Beste AE, mensen die willen discussiëren daar loop ik nooit voor weg...anders is het met lieden die de heer Wilders trachten te imiteren, een ander uitdagen door ferme taal te bezigen maar ondertussen niets te zeggen hebben en ja....daar schaar ik u graag onder beste AE!

Goede-middag.

V.
Wat u te zeggen heeft is als een echo uit de jaren negentig. Uiteraard bent u doorgaans wijselijk stil, maar nu jeukt het behoorlijk, alle begrip.

De oorsprong van mijn interpolemiek tegen het correcte gedachtengoed stamt ook uit die tijd, onweerstaanbaar nostalgisch, waarvoor mijn dank.

(ik ga me nu heel voorzichtig verheugen op een werkend justitieel apparaat en een tijdelijke immigratiestop, tot de 'multikulturele samenleving' een levensvatbaar begrip is geworden.)
beste V.

ga jij is heel snel terug naar de steen waar je onder vandaan ben gekropen en hou je bekrompen mening voor je...

Bij voorbaat dank,

Spherios

OT: heerlijke column Driek, één van je sterkste van het jaar i.m.o.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 11-06-2010 @ 16:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:42 schreef Vraagtekens het volgende:
Beste mijnheer Oplopers,

Een crimineel met naam én toenaam benoemen is gehéél iets anders dan een hele bevolkingsgroep over de kling jagen!
Wanneer ik een misdadiger met naam en toenaam kan noemen, dan doe ik dat. Want die overdreven privacybescherming is niet mijn ding. Maar soms is iets wat algemener, zoals hier de krokodillentranen van die meneer die totaal voorbijgaat aan de keiharde statistische werkelijkheid.

Maar het is ook niet zo dat ik uitsluitend Marokkanen als groep op de korrel neem. Recentelijk sprak ik ook mijn vreuge uit over het feit dat AJAX geen landskampioen werd, zodat de tramhaltes en winkelruiten in de Amsterdamse binnenstad een beetje heel bleven. Doelgroep in dit geval: AJAX-supporters.

Kortom: je richt als columnist soms je pijlen op een individu, soms je pijlen op een groep. Ongeacht afkomst of geloof.

50  van 65 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden