Plat Haags: Bijbelsjoemelaar Rouvoet

Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 09-05-2010 @ 13:00
print 

Iedere zondag laten de heren Driek Oplopers en ArchEnemy hun licht schijnen over het politieke wel en wee in ons land. Een briefwisseling die zich laat vangen onder de maatstaf streng doch hilarisch. De vorige aflevering, geschreven door ArchEnemy, vind je hier.

Ik ben echt heel vrolijk, dit weekend, ArchEnemy. Afgezien van alle politieke lachwekkendheden die ik deze week weer in de media mocht bewonderen, ben ik vooral vrolijk omdat ik sinds gisteren alweer 1 jaar getrouwd ben met mijn fantastische vrouw. Ik heb geen website nodig, waarop ik mijn wensen invoer, en die mij dan de naam van de juiste kandidaat levert. Ik heb sowieso de juiste keuze gemaakt. Op eigen kracht. Zonnetje40. De geweldigste vrouw die er is. Waar je zo’n keuze op baseert? Goed kijken. Goed luisteren. Dan prik je door eventuele opsmuk heen, en komt de ware aard van de persoon in kwestie al snel aan de oppervlakte.

Net als in de politiek. Dat is óók een kwestie van goed kijken. Dan prik je de leugentjes en halve waarheden wel door. Goed luisteren. Maar mensen die er écht geen zin in hebben om een beetje op te letten, die kunnen zich tot de Stemwijzer wenden. Stelletje vragen janeeën, en dan komt de politieke partij van jouw keuze uit de bus. Dus. Nee hoor. Geintje. Je wordt gewoon besodemieterd. Want de meningen van de partijen zoals die in de Stemwijzercomputer zijn opgeslagen, hoeven helemaal niet te kloppen met de wérkelijke opvattingen van die partijen. Zonder enige vorm van controle worden de door de partijen ingestuurde standpunten in het systeem gezet. Niemand kijkt of die standpunten wel kloppen met het stemgedrag van die partijen in de afgelopen periode. Niemand kijkt of die standpunten wel kloppen met het verkiezingsprogramma. Waarom niet? “De partijen zijn zelf verantwoordelijk voor hun antwoorden, en als die niet sporen met hun programma’s, dan is dat hun probleem.” Dat zeg ik, ik ben echt buitengewoon vrolijk, dit weekend. Een website die in het leven is geroepen om kiezers te helpen bij het maken van de juiste keuze legt de jokkebrokkende spindoctors van de politieke partijen geen strobreed in de weg. Je weet als burger dat je door allerlei politici op de televisie en in de krant aan de lopende band wordt voorgelogen, maar dat je dus ook via een zogenaamd onafhankelijk instituut als de Stemwijzer gewoon wordt belazerd… Neem nou het CDA. Die partij is het volgens de Stemwijzer niet eens met de stelling dat “werkgevers gemakkelijker werknemers moeten kunnen ontslaan”. O? Die Christen-Democratische leugenaars vinden toch dat het hoog tijd is voor een meer flexibele arbeidsmarkt? Eh, is het basisprincipe van die flexibele arbeidsmarkt niet juist, dat je personeel eenvoudiger de laan uit kunt sturen? Nou dan!

Ik ben trouwens benieuwd of de vraag “Vindt u dat er op zondag mag worden getwitterd?” ook op die rare Stemwijzer voorkomt. Want dat is een speerpunt voor de ChristenUnie. Ik hoor die André Rouvoet niet over hoe we de knoflooklanden gaan helpen om financieel overeind te blijven. Ik hoor hem niet over het redden van de Euro. Ik hoor hem niet over de steeds verder toenemende ontevredenheid in de samenleving. Nee hoor. André Rouvoet is vooral bezig met de vraag of je op zondag mag twitteren. Mag het? Ja. Twitteren op zondag, dat mag. Want dat is ontspanning. Communicatie. Want Rouvoet is op zondag geen kluizenaar. Zegt ’ie. Schei toch uit. Een twitterende politicus is gewoon met zijn marketing bezig. Gewoon aan het werk, dus. Niets meer, en niets minder. Nee, ik heb niets tegen orthodox-religieuze mensen. Zolang ze mij maar niet met hun waandenkbeelden lastigvallen. En zolang ze zich maar niet in allerlei bochten wringen om de Bijbel naar hun zin uit te leggen. Trouwens, als twitteren op zondag mag omdat het ontspanning is, waarom mag er op zondag dan niet worden gevoetbald? Waarom moet op zondag dan het zwembad dicht? Sporten is toch ook ontspanning? O, er mag op zondag niet worden gewerkt. Denkt André Rouvoet nou écht dat er op zondag geen technici aan de slag zijn om al die netwerken in de lucht en aan de praat te houden? Rouvoet is gewoon een schijnheilige hufter de zijn eigen Bijbelse waarheid aan mekaar rotzooit. Nou is Rouvoet niet de enige malloot binnen de ChristenUnie. Kamerlid Cyntia Ortega vindt dat we het woord “allochtoon” niet meer moeten gebruiken. Als het aan haar ligt, zeggen we voortaan “biculturele burger”. Volgens mij gewoon een poging om  weer wat kwalijke feiten onder het vloerkleed te vegen. De kop “Allochtoon vaker crimineel” past nog wel aardig in de krant. Maar de kop “Biculturele burger vaker crimineel” past zelfs niet meer op de voorpagina van de Telegraaf. Meetkundig dus. Echt, ArchEnemy, het is zo’n enorm vrolijke klus om op zondag een stukkie te schrijven over onze politiek, en de mafkezen die in de Haagse Arena rondlopen.

Of die handtekeningenactie tegen het verbod op vrouwendiscriminatie. Word ik ook behoorlijk lacherig van. Zelden zag ik de initiatiefnemers van een handtekeningenactie zo kolossaal de plank misslaan. 40.000 mensen vinden dat het de SGP niet verboden had moeten worden, om vrouwen te verbieden, zich kandidaat te stellen voor verkiezingen. Onvoorstelbaar dat 40.000 mensen de functie van de vrouw dus blijkbaar liever beperkt zien tot werkzaamheden achter het aanrecht, achter het gasfornuis en achter de strijkplank. Beschamend. De ondertekenaars van de petitie vinden dat de “klassieke vrijheidsrechten nu worden opgeofferd aan het ‘supergrondrecht’ van het anti-discriminatiebeginsel”. De petitie is dit weekend aangeboden aan de SGP. De aanbieders stellen nadrukkelijk, dat ze het standpunt van de SGP overigens niet ondersteunen. Wel raar dat ze de petitie dan juist aan de SGP aanbieden. Je stelt een petitie op tegen het verbod om te discrimineren naar geslacht, die bied je aan aan een club die eveneens tegen dat verbod is, maar vervolgens zeg je dat je het standpunt van die club niet ondersteunt. Als die handtekeningenverzamelaars écht geen voorstander van de vrouwendiscriminatie binnen de SGP zijn, dienen ze hun petitie tegen een verbod op discriminatie niet aan de SGP, maar aan onze justitieminister aan te bieden. Nee, die club, onder aanvoering van Elsevier-columnist Bart-Jan Spruyt is lelijk de weg kwijt.

Net als die Emile Roemloos van de Socialistische Partij. In de peilingen iedere week een zetel eraf, bij wijze van spreken. Heeft de PvdA op de koffie uitgenodigd. Want er moet worden gepraat over mogelijke samenwerking. Wel een beetje jammer dat diezelfde Roemloos de PvdA publiekelijk voor draaiers uitmaakt. Vrolijk lachend vraag ik mij af, wat Emile precies verstaat onder samenwerking. Maar ik zou niet écht staan te springen om fijn met iemand samen op te trekken, terwijl diegene mij publiekelijk voor rotte vis uitmaakt. Nee, dan die Alexander Pechvogel van D66. Ook iedere week een spreekwoordelijke zetel eraf. Vindt dat al voor de verkiezingen de politieke partijen moeten aangeven, met wie ze willen samenwerken. Nu staat D66 er natuurlijk om bekend, dat ze rare ideeën hebben over politieke hervormingen in ons land. Maar volgens mij is de volgorde dat éérst het volk zijn stem uitbrengt, en daarna wordt gekeken, welke coalities er mogelijk zijn, waarbij de partij met de meeste stemmen het initiatief mag nemen. Mij lijkt dat een prima democratische methodiek. En zo te zien zal het CDA, de VVD of de PvdA als grootste uit de bus komen. En laat D66 dan maar gewoon even afwachten of ze gewoontegetrouw wel of niet mag instappen om een of andere coalitie met de hakken over de sloot aan een kamermeerderheid te helpen. D66 als muurbloempje dat hoogstens wordt gevraagd als de mooie meisjes niet willen dansen. Triest. En Pechvogel maar roepen dat we positief moeten blijven. In zijn plannen holt hij de gezondheidszorg verder uit en is het gedaan met de rechtsbescherming van woninghuurders. Positief ja, erg positief. We moesten niet achteruitkijken…

Achteruitkijken… De overgebleven zes aanhangers van Pim Fortuyn herdachten deze week weer diens overlijden. En het hele land herdacht de gevallenen van de Tweede Wereldoorlog en alle missies daarna. Behalve de PVV. Die wensten er niet aan mee te doen in Almere. Raar volk toch, die extreem-rechtse avonturiers. Een ijdele nicht met gevaarlijke denkbeelden is in hun ogen dus meer aandacht waard dan al die ontelbare burgerslachtoffers die werden uitgemoord en soldaten en verzetshelden die vielen voor onze vrijheid…




Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

3109 views / 16 reacties
Reacties op dit bericht
16  van 16 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ik snap dat je aandacht wilt trekken met de titel maar dit hoeft nou ook weer niet
man Okaht (Redactie Frontpage) 09-05-2010 @ 14:02 fotoboek no homepage
Ik heb met name dubbel gelegen over de reden waarom de PVV niet aanwezig was bij de Dodenherdenking in Almere. Volgens de Roon zouden de PVV raadsleden geen persoonlijke uitnodiging hebben ontvangen en is er ook geen uitnodiging aan de fractie verstuurd. Terwijl het organiserend comité zegt alle partijen te hebben uitgenodigd.

Maar een en ander stond ook gewoon op de agenda van de gemeenteraad en was vermeld in de dagmail van de raad. Me dunkt dat het dus bijna onmogelijk was om er niets vanaf te weten.

En o ja!!! Wat is er ook alweer IEDER jaar te doen op 4 mei om acht uur? De Almeerse sjoelkampioenschappen? O nee. Dodenherdenking.

Sukkels.
userIcon
quote:
Volgens de Roon zouden de PVV raadsleden geen persoonlijke uitnodiging hebben ontvangen en is er ook geen uitnodiging aan de fractie verstuurd.
Waarmee hij dus direct de bal terugkaatst en beweert dat de PVV was ''uitgesloten'' van de herdenking. Wat een mafkees.

[ Bericht gewijzigd door Vader_Aardbei op zondag 9 mei 2010 @ 14:12 ]
userIcon
quote:
Zelden zal ik de initiatiefnemers van een handtekeningenactie zo kolossaal de plank misslaan. 40.000 mensen vinden dat het de SGP niet verboden had moeten worden, om vrouwen te verbieden, zich kandidaat te stellen voor verkiezingen. Onvoorstelbaar dat 40.000 mensen de functie van de vrouw dus blijkbaar liever beperkt zien tot werkzaamheden achter het aanrecht, achter het gasfornuis en achter de strijkplank. Beschamend.
Of misschien gaat het om het principe? Ik vind dat een partij zelf mag bepalen wie ze de Kamer in sturen. Altijd dat krampachtige 50% vrouw voor alles, dat is pas belachelijk.

Ik ben het niet eens met vrouwendiscriminatie, maar ik stem dan ook geen SGP. Wel vind ik de uitspraak van de rechter onnozel. Symboolpolitiek. De SGP vrouwen willen niet eens regeren, anders zochten ze wel een andere partij op. Kiezen voor een leven achter het aanrecht is ook een keuze die een mens bewust mag maken, als ze zich daar prettig bij voelen.

De SGP heeft haar principes, hoe belachelijk en middeleeuws ook, en deze rechtszaak was puur bedoeld om hen dwars te zitten, niet om gelijkheid voor die arme onderdrukte gristenvrouwtjes te bewerkstelligen. Dan zeg ik: hou je met iets nuttigs bezig.

Dus ja, ik kan mij prima voorstellen dat 40.000 mensen hun handtekening gezet hebben.
quote:
Twitteren op zondag, dat mag. Want dat is ontspanning. Communicatie. Want Rouvoet is op zondag geen kluizenaar. Zegt 'ie. Schei toch uit. Een twitterende politicus is gewoon met zijn marketing bezig. Gewoon aan het werk, dus. Niets meer, en niets minder. Nee, ik heb niets tegen orthodox-religieuze mensen. Zolang ze mij maar niet met hun waandenkbeelden lastigvallen. En zolang ze zich maar niet in allerlei bochten wringen om de Bijbel naar hun zin uit te leggen. Trouwens, als twitteren op zondag mag omdat het ontspanning is, waarom mag er op zondag dan niet worden gevoetbald? Waarom moet op zondag dan het zwembad dicht? Sporten is toch ook ontspanning? O, er mag op zondag niet worden gewerkt.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 09-05-2010 @ 16:27 fotoboek no homepage
userIcon
Hee, leuk! Bij GeenStijl vreten ze m'n columns ook. Want wat zie ik daar om 10 voor 3 verschijnen?

Juist: http://www.geenstijl.nl/m(...)en_op_zondag_ma.html
userIcon
quote:
Nee, ik heb niets tegen orthodox-religieuze mensen. Zolang ze mij maar niet met hun waandenkbeelden lastigvallen. En zolang ze zich maar niet in allerlei bochten wringen om de Bijbel naar hun zin uit te leggen. Trouwens, als twitteren op zondag mag omdat het ontspanning is, waarom mag er op zondag dan niet worden gevoetbald? Waarom moet op zondag dan het zwembad dicht? Sporten is toch ook ontspanning?
Waar is het zwembad dan dicht op zondag? Welke voetbalwedstrijd wordt er dan niet gespeeld omdat het zondag is?
Wie heeft er hier eigenlijk last van waanideeën?
Dat je een xenofoob met een schrijfcomplex bent vind ik prima, maar val mij er dan niet mee lastig.
Wat een nietszeggende woordendiarree zeg..
quote:
Op zondag 9 mei 2010 @ 18:05 schreef slakkehuis het volgende:
[..]

Waar is het zwembad dan dicht op zondag? Welke voetbalwedstrijd wordt er dan niet gespeeld omdat het zondag is?
Wie heeft er hier eigenlijk last van waanideeën?
Dat je een xenofoob met een schrijfcomplex bent vind ik prima, maar val mij er dan niet mee lastig.
Wat een nietszeggende woordendiarree zeg..
Ik moest echt lachen om deze reactie, met je: "Waar is het zwembad dan dicht op zondag?"
De zwembaden zijn overal open op zondag. En voetbalwedstrijden worden ook overal op zondag gespeeld. Maar dat was niet gebeurd als het aan partijen als ChristenUnie en SGP had gelegen.
Zij zijn tegen de 24/7 economie. Zij zijn er tegen, dat winkels op zondag open zijn, zwembaden, enz. En hebben daar ook altijd hun best voor gedaan om die ontwikkelingen tegen te houden.
Want - ja, ja, speciaal voor jou een stukje geschiedenis - vroeger wás ook alles dicht op zondag. En bij al die veranderingen hebben al die streng-christelijke partijen fel tegen gestemd. Maar ze moesten het verliezen van de meerderheid. Snap je?
Bovendien: die streng gereformeerden zul je echt niet tegenkomen in de stad op zondag, of in een zwembad of op een voetbalveld. Dus ook al zijn die mogelijkheden er nu wel, zij maken er gebruik van. En wat de columnist (terecht) opmerkt, is, dat als je die mening bent toegedaan, dat zulke dingen niet mogen op zondag, dan mag je ook niet twitteren, want dan ben je gewoon met je pr bezig, terwijl je officieel niet zou mogen werken op zondag, volgens die stroming.

Wat is dus je punt, slakkehuis? Gezien je naam: beetje traag van begrip misschien?

Ik vind het een goede column, ben het inhoudelijk ook wel met je eens Driek, ik hou er ook niet van als mensen hun eigen regels vervolgens naar hun eigen hand proberen om te buigen, ik vind je column alleen wel erg hard van toon. Maar dat is misschien jouw stijl. Ik vind die Rouvoet nog niet eens de rotste van het stel moet ik je eerlijk zeggen...
userIcon
quote:
Rouvoet is gewoon een schijnheilige hufter de zijn eigen Bijbelse waarheid aan mekaar rotzooit.
Haha, als ik dit lees zié ik je gewoon driftig typend, met schuim uit de mond, achter je laptop zitten:P

quote:
Op zondag 9 mei 2010 @ 16:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Hee, leuk! Bij GeenStijl vreten ze m'n columns ook. Want wat zie ik daar om 10 voor 3 verschijnen?

Juist: http://www.geenstijl.nl/m(...)en_op_zondag_ma.html
En deze bewering van je slaat nergens op, geenstijl heeft een heel ander verhaal van gemaakt, geen enkele zin van je overgenomen, en er ene heleboel links bijgezocht.
userIcon
quote:
Op zondag 9 mei 2010 @ 13:49 schreef -jos- het volgende:
Ik snap dat je aandacht wilt trekken met de titel maar dit hoeft nou ook weer niet
Waarom niet? De waarhied mag gezegd worden - Rouvoet is nu eenmaal een bijbelsjoemelaar.

Al was het alleen maar omdat hij goedgekapt en gladgeschoren is, wat het boek Leviticus (je weet wel, datzelfde stuk vol geinige stenigingsvoorschriften waarmee sommige grrrrristenen hun homohaat legitimeren) glashelder verbiedt.
userIcon
quote:
Op zondag 9 mei 2010 @ 18:29 schreef zijvanhiernaast het volgende:
[..]
En wat de columnist (terecht) opmerkt, is, dat als je die mening bent toegedaan, dat zulke dingen niet mogen op zondag, dan mag je ook niet twitteren, want dan ben je gewoon met je pr bezig, terwijl je officieel niet zou mogen werken op zondag, volgens die stroming.
Volgens zijn eigen sprookjesboekje moeten we Rouvoet nu stenigen:
quote:

Exodus 35: 2. Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden.
Leuk is het niet, natuurlijk. Maar ja, Het Staat Er Nu Eenmaal Zwart Op Wit.
userIcon
quote:
Op zondag 9 mei 2010 @ 18:05 schreef slakkehuis het volgende:
[..]
Dat je een xenofoob met een schrijfcomplex bent vind ik prima,
Wat heeft een afkeur van religieuze bemoeienis met je eigen leven nu weer in naam van het Vliegend Spaghettimonster te maken met xenofobie..?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 09-05-2010 @ 21:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 9 mei 2010 @ 18:50 schreef wuh het volgende:

[..]


Haha, als ik dit lees zié ik je gewoon driftig typend, met schuim uit de mond, achter je laptop zitten:P

[..]


En deze bewering van je slaat nergens op, geenstijl heeft een heel ander verhaal van gemaakt, geen enkele zin van je overgenomen, en er ene heleboel links bijgezocht.
userIcon
quote:
Op zondag 9 mei 2010 @ 19:06 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Volgens zijn eigen sprookjesboekje moeten we Rouvoet nu stenigen:
[..]

Leuk is het niet, natuurlijk. Maar ja, Het Staat Er Nu Eenmaal Zwart Op Wit.
Altijd leuk: tekstjes uit verband rukken en doen alsof de wetten uit het OT niet exclusief voor de Joden destijds bedoeld waren. Zo Is Het Nu Eenmaal.
quote:
Op zondag 9 mei 2010 @ 21:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]


Misschien was jij ook niet de eerste??

'Twitteren op zondag mag'
Uitgegeven: 8 mei 2010 11:34
Laatst gewijzigd: 8 mei 2010 11:34
userIcon
Ik vond je stukje over D66 wat minder sterk, maar er is dan ook niet zo bijster veel aan te merken op de beste partij van Nederland. Verder een beste column, leuke afsluiter ook.
16  van 16 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden