Voor Marokkaantjes twee maten...

Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 26-02-2010 @ 06:00
print 

Even met GroenLinks gebeld: “Goedemorgen, Oplopers hier. Maarten van Poelgeest in de buurt?” Een knorrige telefoniste meldde mij, dat het niet waarschijnlijk was dat de Amsterdamse lijsttrekker tijd en zin had in mijn opruiende praatjes. Maar nadat ik haar had verteld dat ik het even over zijn reclamefolder wilde hebben, zwichtte ze, en werd ik doorverbonden met de heer Van Poelgeest, die beleefd informeerde, waarmee hij mij van dienst kon zijn. “Maarten, jullie zijn toch zo voor het milieu?” Dat had ik nou niet moeten zeggen. Ik werd bedolven onder een woordenstroom over het belang van duurzaamheid. Over dat we het milieu moeten sparen. Dat de natuur prachtig is, en beschermde dieren en mooie bomen gewoon in het bos met rust gelaten moeten worden. Dat groene energie echt beter is. Dat we geen zaken als verf en inkt moeten verspillen. Met veel moeite wist ik de ratelende linkser te onderbreken: “Maarten, ik heb een sticker op mijn brievenbus. Dat ik geen ongeadresseerd reclamedrukwerk wil hebben. Want dat vind ik beter voor het milieu. Maar desalniettemin viel er deze week toch een ongeadresseerd gemalen stuk boom met een paar gram inkt in de bus. Dat heb ik dus liever niet.” Geërgerd vroeg de heer Van Poelgeest mij, waarom ik hém daar mee lastig viel. Ik kon mij beter tot de afzender wenden, in plaats van dat ik zijn kostbare tijd daarmee verspilde. En daar had ik de GroenLinks-kandidaat tuk: “Die ongeadresseerde reclametroep was van jou afkomstig. Een goor krantje, waarin mensen wordt wijsgemaakt dat ze GroenLinks moeten stemmen. Een hoop geneuzel over klimaatproblemen. Maar ondertussen wel maling hebben aan een zeer belangrijke milieumaatregel, die heel veel omgehakte bomen bespaart: geen reclametroep in brievenbussen die dat niet willen.” Opgelucht flikkerde ik de hoorn op de haak. GroenLinks als voorbeeld van de politieke hufterigheid. Puur milieuvandalisme! Altijd een opgeheven vingertje, maar zelf schijt hebben aan hun eigen principes als die even lastig zijn…

Maar GroenLinks is niet de enige club die maling heeft aan zijn eigen principes. De Haagse Hogeschool. Nog zo’n rare organisatie. Deed vorige jaar de Kerstboom in de ban, want iedereen moest zich in het gebouw op zijn gemak voelen. Jaja. Die Haagse Hogeschool heeft nu het hele gebouw verhuurd aan de Iraanse ambassade, om het dertigjarig jubileum te vieren van het Moslim-fascistische bewind in Iran. Doodsbrigades brengen dissidenten om, homo’s worden gewoon opgehangen, vrouwen hebben totaal geen rechten. Dus inderdaad, er valt wel wat te vieren. Vinden de Moordenaars Van Teheran. Onvoorstelbaar, dat een Nederlandse onderwijsinstelling haar gebouw verhuurt aan een regime van massamoordenaars, die hun misdaden begaan in naam van De Grote Allah en Zijn Pedofiele Profeet. Zonder blikken of blozen faciliteren wij als Nederland de viering van dertig jaar onderdrukking in een land waar complete bevolkingsgroepen als tweederangs burgers worden behandeld. Maar wanneer een Nederlandse columnist schrijft dat het tijd wordt om eens na te denken over stevige maatregelen tegen de Marokkanen in ons land, die stelselmatig weigeren hun criminele zonen tot de orde te roepen, krijgt hij een mailtje van het Discriminatiemeldpunt met het verzoek, zijn column weer in te slikken. We zijn als land volkomen knettergek geworden. Om de advocatenrekening van FOK! en van mijzelf niet de pan uit te laten rijzen, heb ik aan dat verzoek gehoor gegeven, maar eigenlijk is het te bespottelijk voor woorden. Een door de overheid gefinancierde instelling helpt mee aan het jubileumfeest van een discriminerende bende, maar als een Nederlandse columnist de zaak even flink op scherp zet, dan mag dat niet, want dat is discriminatie. Meten met twee maten, dunkt me.

Ook meten met twee maten: Een café waar weleens een grammetje hasj clandestien van eigenaar wisselt wordt door de burgemeester dichtgetimmerd. Maar een supermarkt die alcohol verkoopt aan kinderen? Geen probleem. Een onderzoek bracht aan het licht, dat in 75% van de gevallen alcohol werd verkocht aan kinderen van onder de 16. Ondanks de invoering van een legitimatieplicht voor mensen die niet ouder dan 20 jaar zijn, en alcohol willen kopen. En alcohol is heel erg slecht voor de opgroeiende hersenen, dus er is écht wel wat aan de hand. Maar ik wilde ook niet de beroerdste zijn, en in plaats van altijd maar lollig en cynisch vrolijk de hele maatschappij op de hak te nemen, stuurde ik dus het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel maar eens een mailtje:
Opnieuw komen de supermarkten negatief in het nieuws door een steekproef die aantoont dat in 75% van de gevallen alcohol wordt verkocht aan kinderen die jonger zijn dan 16 jaar.
Veel genoemd probleem is, dat de kassamedewerkers zélf vaak amper ouder zijn dan 16, en dus lastig hun schoolvriendjes kunnen controleren, of weigeren. Maar er moet écht wat gebeuren.
In mijn hoedanigheid van internetpublicist ga ik het vrijdag over deze kwestie hebben. Ik wil daarbij een mogelijke oplossing aan de orde stellen:
Zou het een idee zijn om in supermarkten een of meerdere kassa's aan te wijzen waar alcohol (en sigaretten) kan worden afgerekend (uiteraard samen met de rest van de boodschappen), en de andere kassa's uitsluitend te gebruiken voor non-alcoholische en rookvrije boodschappen?  Dan zet je aan de alcohol/nicotinekassa(of kassa's) wat ouder en meer ervaren personeel neer, dat iedereen die er jonger dan 20 uitziet, om een legitimatie vraagt.
Ingewikkelder is het dus niet. Een of meer speciale kassa’s waar ook de alcohol kan worden afgerekend. Met daarachter wat ervaren mensen, die hun Pappenheimers kennen. Want als een kroeg de wet niet mag overtreden, mag een supermarkt dat natuurlijk ook niet.
Ik kreeg een beleefd mailtje terug. Met de mededeling dat mijn oplossing mogelijk niet praktisch haalbaar is. Dat het inschatten van de leeftijd vaak mis gaat, maar dat de caissières allemaal nogmaals een training hebben gekregen voordat de legitimatieplicht werd ingevoerd. Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel heeft mij niet overtuigd. Ook na de opfriscursus wordt in drie van de vier gevallen dus alcohol meegegeven, maar een serieuze oplossing komt er niet. Hoog tijd dat de overheid veel strenger op gaat treden tegen ondernemingen die duidelijk maling hebben aan de wet. Want door dat slappe beleid ontstaat uiteindelijk een zeer explosieve situatie.

Net als in het centrum van mijn geliefde Amsterdam. Dat werd gisteravond ontruimd. Wegens een gaslek. Dat zeg ik: ook best explosief. Bij graafwerk in de buurt van de nieuwe metrolijn is een belangrijke gaspijp geraakt. En het gemeentebestuur maar roepen dat de bouw best wel veilig is. Nou ja, één troost: de Bijenkorf hoeft niet meer bang te zijn dat hun gebouw door de werkzaamheden zal verzakken. Welnee, zover komt het helemaal niet. De hele tent vliegt gewoon de lucht in, binnenkort. Net als de gemeentelijke belastingen. Die exploderen eveneens in Amsterdam. Want de nieuwe metro is ook een tikje duurder geworden. Dus gaan de gemeentelijke heffingen omhoog, en worden de voorzieningen voor de burgers uitgekleed. De tegenstanders van die nieuwe metro spreken terecht van diefstal. Al met al een hoop politiek rumoer in onze prachtige hoofdstad.

Ook over de homo’s trouwens. Een van de kandidaat-partijen voor de nieuwe Gemeenteraad is de Republikeinse Moderne Partij. Die vindt dat homoseksualiteit een ziekte is. Die moet worden uitgebannen. Luistert u even mee naar lijsttrekker Delano Felter? "Het is heel normaal om te zeggen: Ik heb een hekel aan homofielen. Ik ben hetero. Ik ben ook katholiek. Stem op de Moderne Republikeinse Partij en we gaan die homofielen er uit sodemieteren. Het spijt me, maar de homofiel moet even weg. Amsterdam snakt naar een heteroseksuele Adam & Eva periode. De homofiel wordt gewoon te dominant. Veel homofielen zitten in het bestuur. We hebben te maken met heel agressieve homofiele groepen zoals die homofielen bij de politie. Dat moet gewoon weg!" Ik vind het heerlijk om in mijn columns de draak te steken met van alles en nog wat. Ik mag graag een lekker potje provoceren. En niemand wordt gespaard. Maar deze rare praatjes gaan echt veel te ver. Volkomen terecht heeft het COC aangifte gedaan tegen deze engerd. Maar als Felter vindt dat hij alles mag zeggen over homo’s, staat u mij dan een gebbetje toe met betrekking tot de huidskleur van deze meneer? Je zou hem achter het behang moeten plakken. Maar ja, zonde van het kleurverschil. Negers schijnen dan toch altijd nog een beetje door…




Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

4123 views / 52 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
man Okaht (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 07:13 fotoboek no homepage
Tja. Die column zat ook wel op het randje. Persoonlijk vond ik het net aan de goede kant van de streep en vond ik de discussie overwegend goed en enerverend, maar ik kan me voorstellen dat het anders overkwam op iemand die gedreven voor het Discriminatiemeldpunt werkt. Het risico van een dergelijk meldpunt is, dat het op den duur lastig wordt om nuances te zien. Zoals een pedofielenbestrijder ook al snel iedere voetbaltrainer verkettert of zoals Geertje in zijn fanatisme ook geen verschillen meer kan zien tussen de gemiddelde Moslim, een extremistische Moslim en criminele pubers.

Het Discriminatiemeldpunt doet gemiddeld genomen erg goed werk. Columnisten zoeken geregeld het randje op om de discussie een boost te geven. Soms win je. Soms verlies je. Risico van het vak .

Nu ben ik wat minder bevreesd voor de Republikeinse Moderne Partij (RMP). De naam en zelfs de afkorting bekken al totaal niet, wat op zich al een crime is voor een nieuwe partij. Maar vind ook maar eens kiezers die niet geilen op Maxima, wél een hekel hebben aan homo's, de Duitse afkomst van ons Koningshuis verloochenen én een zwarte lijsttrekker accepteren!
Dan blijven er alleen maar een paar verstokte, dementerende NSB-ers over.
Driek,

Zonde van het intrekken van je column. Die zat niet op het randje. Integendeel, echte problemen werden scherp en duidelijk benoemd. In een stijl zoals een columnist dat mag doen.
Nogmaals jammer.

Ook deze column is weer een schrijfsel van de Driek en in een stijl die door mij zeer gewaardeerd wordt. Complimenten. Laat de pen scherper zijn dan het zwaard en blijf hem met chirurgische precisie hanteren.

[ Bericht gewijzigd door IkGeloofWel op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:13 ]
Leuk stukkie weer Driek, zo op de vroege morgen. Supermarkten weten totaal niet om te gaan met dat alcoholverkoop regeltje. Als de overheid de boel weer op scherp zet door controles aan te kondigen wordt zelfs opa vol levervlekken compleet met wandelstok en een zuurstoffles om zijn ID gevraagd en twee weken later zie je mannetjes waarvan hun balletjes nog niet eens zijn ingedaald vrolijk naar buiten huppelen met een drankvoorraad waar Al Capone jaloers op zou zijn.
userIcon
Ja Driek, jammer van dat gezeik over die column. Zo zie je maar weer hoe (on)democratisch NL is. Gewoon door blijven gaan en zeggen wat je wilt
userIcon
Driek, misschien moet je een religie beginnen.

Als je immers maar een willekeurig denkbeeldig vriendje bij je gedachtengoed fantaseert mag je ineens wel zeggen dat, ik noem maar een paar dwarsstraten, homo's minder zijn dan dieven en dat ze met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw moeten worden gesmeten.

Succes!
Jammer van je vorige column, is er geen fokker die advocaat is en je bij kan staan voor nop?

Overigens is het gaslek in Amsterdam ontstaan bij werkzaamheden die niks te maken hebben met de noord-zuidlijn, het was toevallig in de buurt van. Verder prima stukkie.
man drulovic (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 11:27 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:56 schreef Telecaster het volgende:
Driek, misschien moet je een religie beginnen.

Als je immers maar een willekeurig denkbeeldig vriendje bij je gedachtengoed fantaseert mag je ineens wel zeggen dat, ik noem maar een paar dwarsstraten, homo's minder zijn dan dieven en dat ze met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw moeten worden gesmeten.

Succes!
Je hebt helemaal gelijk!

Die folders van GroenLinks zijn trouwens toch van gerecycled papier?
userIcon
Die Delano Felter is dan ook een ''oerdomme elitaire engerd'' om maar even ome Geert te quoten. Katholiek zijn en dan nog je bek durven opentrekken over andere bevolkingsgroepen. Duitse nieuws nog gevolgd de laatste tijd, Delano?
userIcon
Mooi geschreven Dries


Het verbaasd me wel dat je die column hebt ingetrokken
Je had gewoon netjes en duidelijk verwoord over jou oplossing en frustratie. Wel heel Radicaal maar iedereen mag van (mijn) zijn mening geven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:27 schreef drulovic het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk!
Maar natuurlijk. 't Is moeilijk bescheiden te blijven. ;-)
quote:

Die folders van GroenLinks zijn trouwens toch van gerecycled papier?
Geen idee. Tot dusver hebben alle partijen behalve 't CDA en de SP zich aan mijn "geen ongeadresseerde meuk"-sticker gehouden.
De vrijheid van meningsuiting staat ernstig onder druk. We kunnen zelfs wel spreken van een crisis. Het klopt niet, als een publicist een scherpe mening moet intrekken, en al helemaal niet als dat gebeurt vanwege de dreiging van hoge kosten. Het zou om de inhoud moeten gaan, en daar was niets mis mee. Het is en blijft een goed onderbouwde visie, die men kan overnemen of verwerpen. Het is doodeng, dat dit kan gebeuren. NL is hard op weg een dictatuur te worden. Ik weet nog niet, wat we daar aan moeten doen.

Deze column van vandaag is overigens weer gewoon goed, zoals we inmiddels van jou gewoon zijn gaan vinden!
Is het mogelijk die andere column ergens anders naar up te loaden?

Google docs , of een Paste site?

Heb het stuk helaas niet gelezen
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:09 schreef Geneo het volgende:
Is het mogelijk die andere column ergens anders naar up te loaden?

Google docs , of een Paste site?

Heb het stuk helaas niet gelezen
Ik ben ook zeer benieuwd.

Deze bovenstaande column was in ieder geval ook zeer naar wens.
userIcon
Homofielen er uit sodemieteren is niet grappig
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 15:16 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:09 schreef Geneo het volgende:
Is het mogelijk die andere column ergens anders naar up te loaden?
Lijkt me niet, het MDI draait op subsidie. En die krijg je als je je effectiviteit weet aan te tonen. Dus moet (zelfs) het MDI zo nu en dan wat mensen aanklagen om er het volgende jaar weer warmpjes bij te zitten.

Daar lenen we onze Driek niet voor uit.
Vanmorgen had deze nog een andere titel

Goede column Driek
userIcon
Weet je wat het probleem van Nederland is? Mensen zoals jij. Mensen die denken andere mensen in catogorieën te kunnen delen. Profeten voor pedofielen uitschelden zal de integratie goed bevorderen ja . In plaats van het probleem bij de oorzaak aan te pakken ga je het gewoon uitlokken, en dan maar zeuren .
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 20:41 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:29 schreef Draganta het volgende:
Weet je wat het probleem van Nederland is? Mensen zoals jij. Mensen die denken andere mensen in catogorieën te kunnen delen. Profeten voor pedofielen uitschelden zal de integratie goed bevorderen ja . In plaats van het probleem bij de oorzaak aan te pakken ga je het gewoon uitlokken, en dan maar zeuren .
Als je zelf over de vijftig bent en je wilt meisjes van negen neuken dan ben je toch echt een pedofiel.

Ookal ben je dan nog zo klein geschapen, zelfs dan ga je gewoon lekker rukken met duim & wijsvinger ipv kleine meisjes trauma's bezorgen.
userIcon
hmm eerste post ging fout. het ging over het stukje wat je schrijft wat betreft alcohol verkopen aan minderjarigen.

bij mij in de supermarkt om de hoek hebben ze het volgende bedacht: ageviewers. een dame bij de kassa ( dus niet de cassiere) vraagt of je alcohol of tabak hebt gekocht.
zo ja, vraagt ze naar je ID en of je in een camera wil kijken. mensen ( die in Breda zitten blijkbaar) kijken dan of je oud genoeg bent.

om verongelijkte gezichten te voorkomen, wordt iedereen gevraagd mee te doen, dus ook een opa van 80 die een fles jenever haalt.

de ageviewers staan alleen niet bij alle kassa's en het is nogal een omslachtig gedoe.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:09 fotoboek no homepage
userIcon
Uit angst voor represailles?

Ik ben halverwege weer gestopt met lezen. Absoluut een goede zaak van het Discriminatiepunt. Door het beschimpen van één bevolkingsgroep ben je geen haar beter dan Wilders.

Het is diep en diep triest dat alle columnisten achter je aanlopen en dat nog niemand een tegenstuk heeft durven te schrijven.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:19 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Uit angst voor represailles?

Ik ben halverwege weer gestopt met lezen. Absoluut een goede zaak van het Discriminatiepunt. Door het beschimpen van één bevolkingsgroep ben je geen haar beter dan Wilders.

Het is diep en diep triest dat alle columnisten achter je aanlopen en dat nog niemand een tegenstuk heeft durven te schrijven.
'achter je aanlopen'... Wat een BS. Achter de schermen is er ook een levende discussie, zekers omdat dat hautaine scheldtoontje van jou nu niet meer meedoet.

Maar laat ons niet in spanning, schrijft de beste politiek-correcte tirade die een ieder naar de wapenen laat grijpen om Het Grote GeBlondeerde Gevaar om te leggen! Ontwaak de socialistische heilsoldaat in me! Breng me in vervoering met je redenatiekunsten!


OF HOU GEWOON JE MUIL!!


...en neem in godesnaam een andere Avatar, ik kan geen plaat van Zappa meer opzetten zonder aan een strengkijkende zuurzeikerd te denken...
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:25 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:19 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


'achter je aanlopen'... Wat een BS. Achter de schermen is er ook een levende discussie, zekers omdat dat hautaine scheldtoontje van jou nu niet meer meedoet.

Maar laat ons niet in spanning, schrijft de beste politiek-correcte tirade die een ieder naar de wapenen laat grijpen om Het Grote GeBlondeerde Gevaar om te leggen! Ontwaak de socialistische heilsoldaat in me! Breng me in vervoering met je redenatiekunsten!


OF HOU GEWOON JE MUIL!!


...en neem in godesnaam een andere Avatar, ik kan geen plaat van Zappa meer opzetten zonder aan een strengkijkende zuurzeikerd te denken...
Ik vind het gewoon heel ongezond dat niemand van 'de club' een tegen column schrijft over de afgelopen columns van Driek die ronduit discriminerend zijn. Ik weet zeker dat Driek er geen enkele moeite mee heeft als iemand met goede argumenten een scherpe tegen column schrijft. Sterker nog; dat zal hij op prijs stellen.

Maar wat lees ik? Enkel loftrompetten en beweringen van zijn vrouw dat meneer Driek bovenal hoogbegaafd is.

De in capitalen geschreven woorden laten maar weer eens zien dat een normale discussie onmogelijk lijkt te zijn. Jammer hoor!
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:28 fotoboek no homepage
userIcon
Misschien nog handig om te melden dat ik heel erg voor een stevige polemiek ben of scherpe columns. Echter het steevast beschimpen en uitschelden van bepaalde bevolkingsgroepen vind ik simpelweg een step te ver.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 26-02-2010 @ 21:29 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Het is diep en diep triest dat alle columnisten achter je aanlopen en dat nog niemand een tegenstuk heeft durven te schrijven.
Kom maar op met je tegenstuk. Van harte welkom, dat weet je.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:31 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Kom maar op met je tegenstuk. Van harte welkom, dat weet je.
En je weet, hoe gemakkelijk dat ook klinkt, dat ik dat niet doe om heel duidelijke redenen. Ik ben gewoon enorm teleurgesteld in je omdat ik je werk altijd kon waarderen. Maar elke vorm van extremisme keur ik af en je gebruikt het helaas niet alleen meer om reacties uit te lokken.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 26-02-2010 @ 21:31 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik ben halverwege weer gestopt met lezen.
Jammer, want met de ontknoping was je het zeker eens geweest...
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:32 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:25 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]


Ik vind het gewoon heel ongezond dat niemand van 'de club' een tegen column schrijft over de afgelopen columns van Driek die ronduit discriminerend zijn.
Ja gozer, dat was al duidelijk. Je weet de submit te vinden, en reken maar dattie geplaatst wordt als hij stof tot nadenken geeft.

quote:
Ik weet zeker dat Driek er geen enkele moeite mee heeft als iemand met goede argumenten een scherpe tegen column schrijft. Sterker nog; dat zal hij op prijs stellen.
Precies, zo gaat dat hier. Dus niet lullen, tikken jij.

quote:
Maar wat lees ik? Enkel loftrompetten en beweringen van zijn vrouw dat meneer Driek bovenal hoogbegaafd is.
Dus? Blijkbaar sta je een beetje eenzaam in je tamelijk doorgeroeste opvatting. Nah, DOE DAAR DAN WAT AAN! Overtuig me! Sleep me mee in je gedachten!

quote:
De in capitalen geschreven woorden laten maar weer eens zien dat een normale discussie onmogelijk lijkt te zijn. Jammer hoor!
Jajoh, eg deaudzonde. Met mensen met een andere mening valt geen 'normale' discussie te voeren.

Wask met jou ook totaal niet van plan. 1. Ik ben net gestopt met roken en zou het te verleidelijk vinden. 2. Je bent zo voorspelbaar als herpes na de hoeren. 3. Je weet niets anders in te brengen dan dat correcte zeurende vingergezwaai.

Schrijven, kreng! Naar de submit jij! Leer ons jouw opvattingen na te denken!

Anders doe ik het, en zijn de gevolgen natuurlijk niet te overzien.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 26-02-2010 @ 21:33 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:00 schreef humberto.tan het volgende:
Waarom verandert de titel van deze column voortdurend?
De juiste titel vinden was nogal een worsteling. Excuus daarvoor.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:35 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:32 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


Ja gozer, dat was al duidelijk. Je weet de submit te vinden, en reken maar dattie geplaatst wordt als hij stof tot nadenken geeft.


[..]


Precies, zo gaat dat hier. Dus niet lullen, tikken jij.


[..]


Dus? Blijkbaar sta je een beetje eenzaam in je tamelijk doorgeroeste opvatting. Nah, DOE DAAR DAN WAT AAN! Overtuig me! Sleep me mee in je gedachten!

[..]


Jajoh, eg deaudzonde. Met mensen met een andere mening valt geen 'normale' discussie te voeren.

Wask met jou ook totaal niet van plan. 1. Ik ben net gestopt met roken en zou het te verleidelijk vinden. 2. Je bent zo voorspelbaar als herpes na de hoeren. 3. Je weet niets anders in te brengen dan dat correcte zeurende vingergezwaai.

Schrijven, kreng! Naar de submit jij! Leer ons jouw opvattingen na te denken!

Anders doe ik het, en zijn de gevolgen natuurlijk niet te overzien.
Hehe, ik zou het op zich best willen schrijven maar één van de reden is dat ik het niet eens ben met het beleid dat een column hier niet meer dan 3 minuten staat (bij wijze van). Daar doe ik geen moeite voor.

Snobistisch en lui. Het is me allemaal wat.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 26-02-2010 @ 21:36 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:25 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Maar wat lees ik? Enkel loftrompetten en beweringen van zijn vrouw dat meneer Driek bovenal hoogbegaafd is.
Volgens mij heeft Mevrouw Oplopers onder deze column in het geheel niet gereageerd, dus laat haar er buiten, ja!
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:37 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Volgens mij heeft Mevrouw Oplopers onder deze column in het geheel niet gereageerd, dus laat haar er buiten, ja!
Klopt. Niet onder deze. Wel onder een andere met dezelfde strekking. En doe niet zo spastisch wanneer ik je vrouw erbij betrek.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:39 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:35 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]


Hehe, ik zou het op zich best willen schrijven maar één van de reden is dat ik het niet eens ben met het beleid dat een column hier niet meer dan 3 minuten staat (bij wijze van). Daar doe ik geen moeite voor.

Snobistisch en lui. Het is me allemaal wat.
Ja, gaan we nou comfortabel aan zelfrelativering doen? Zo komt het nooit goed met de wereldvrede!

Driek's column had 100+ reacties.

Overtref dat eens met een Fransisco van Jole-achtig epistel. Dan heb je naast m'n respect ook een dure fles wijn te pakken.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 26-02-2010 @ 21:41 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:31 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]


En je weet, hoe gemakkelijk dat ook klinkt, dat ik dat niet doe om heel duidelijke redenen.
Iemand die roept dat het een schande is dat er geen tegencolumn wordt geschreven, vervolgens wordt uitgenodigd om deze te schrijven, en dan niet thuis geeft: die verliest het recht van spreken. Eigenlijk.
quote:
Ik ben gewoon enorm teleurgesteld in je omdat ik je werk altijd kon waarderen. Maar elke vorm van extremisme keur ik af en je gebruikt het helaas niet alleen meer om reacties uit te lokken.
Nee. Ik ben geen extremist. Ik weet alleen geen betere oplossing voor dit grote maatschappelijke probleem, afgezien van mijn oproep aan de ouders om hun zonen te temmen. Nu grijpen burgers nog naar de pen, als het zo doorgaat straks naar het geweer. Wat God verhoede.

Man man man, je hebt geen idee hoe ik met de gewraakte column heb geworsteld. Echt, je hebt geen idee.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:42 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:39 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


Ja, gaan we nou comfortabel aan zelfrelativering doen? Zo komt het nooit goed met de wereldvrede!

Driek's column had 100+ reacties.

Overtref dat eens met een Fransisco van Jole-achtig epistel. Dan heb je naast m'n respect ook een dure fles wijn te pakken.
Zoals ik al zei; de reden waarom ik dat niet doe is duidelijk en ik hoef geen 100 reacties. Dat soort populisme is me vreemd. Driek niet.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:48 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Iemand die roept dat het een schande is dat er geen tegencolumn wordt geschreven, vervolgens wordt uitgenodigd om deze te schrijven, en dan niet thuis geeft: die verliest het recht van spreken. Eigenlijk.
[..]
Nee. Ik ben geen extremist. Ik weet alleen geen betere oplossing voor dit grote maatschappelijke probleem, afgezien van mijn oproep aan de ouders om hun zonen te temmen. Nu grijpen burgers nog naar de pen, als het zo doorgaat straks naar het geweer. Wat God verhoede.

Man man man, je hebt geen idee hoe ik met de gewraakte column heb geworsteld. Echt, je hebt geen idee.
Dat weet ik heel goed. Ik heb erg goed contact met één van jullie schrijvers dat weet je. Maar je moet nu niet zielig gaan doen hoe 'moeilijk je het hebt gehad met de column'. Het was weerzinwekkend en ik vond de ideetjes tamelijk gevaarlijk. Ook als je ze niet opgeschreven had.

Wat het misschien leesbaar maakt is het (voor wat betreft je vorige column dan) het weglaten van alle scheldwoorden en verzinsels over Marokkanen. Vooral 'geit' grappen hebben nu letterlijk een ehrm...baard.
Daardoor heb je me al bijna niet meer aan het lezen omdat het puur scoren is/lijkt ipv dat je me aan het overtuigen bent waarom je gedachten legitiem zouden zijn.

De reden waarom ik niet schrijf weet je plus het feit dat andere mensen dat veel beter onder woorden kunnen brengen
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 26-02-2010 @ 21:54 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]


Dat weet ik heel goed. Ik heb erg goed contact met één van jullie schrijvers dat weet je. Maar je moet nu niet zielig gaan doen hoe 'moeilijk je het hebt gehad met de column'.
Ik deed niet zielig, ik voel me niet zielig. Jij verwart zieligdoenerij met openhartigheid.
quote:
Het was weerzinwekkend
Het feit dat het door mij geschetste probleem weerzinwekkend is, telt voor jou niet mee?
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:55 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
De reden waarom ik niet schrijf weet je plus het feit dat andere mensen dat veel beter onder woorden kunnen brengen
Zwak.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:56 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:55 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


Zwak.
Nee, het zou zwak zijn wanneer ik een uiterst slecht stuk zou aanleveren. Je vraagt Bas ook niet om een politiek stuk te pennen. Daar liggen mijn talenten niet. Maar er zijn er zát bij jullie die dat wel kunnen. Als ik pissig ben op een columnist in een krant hoef ik toch zelf niet meteen een stuk klaar te hebben?
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 21:57 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Ik deed niet zielig, ik voel me niet zielig. Jij verwart zieligdoenerij met openhartigheid.
[..]
Het feit dat het door mij geschetste probleem weerzinwekkend is, telt voor jou niet mee?
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Ik deed niet zielig, ik voel me niet zielig. Jij verwart zieligdoenerij met openhartigheid.
[..]
Het feit dat het door mij geschetste probleem weerzinwekkend is, telt voor jou niet mee?
Maar natuurlijk wel! Maar de oplossing was minstens zo erg.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 26-02-2010 @ 22:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Als ik pissig ben op een columnist in een krant hoef ik toch zelf niet meteen een stuk klaar te hebben?
Wél als je, columnist/journalist zijnde, op hoge toon roept dat het een schande is dat er geen tegenstuk is.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 22:05 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Wél als je, columnist/journalist zijnde, op hoge toon roept dat het een schande is dat er geen tegenstuk is.
Maar ik bén geen columnist voor Fok of voor welke krant dan ook. Niet meer, that is.
De laatste is van enkele maanden geleden. Grappig reden overigens; ik ging te ver
En ik zeg gewoon eerlijk, openhartig, zielig, dat mijn talenten daar niet liggen. Ik verwacht gewoon vanuit FOK! een tegenreactie, ik zeg dat misschien heftiger dan ik wellicht bedoel, maar het is echt noodzakelijk om een breder palet te lezen te krijgen.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 22:07 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]


Nee, het zou zwak zijn wanneer ik een uiterst slecht stuk zou aanleveren. Je vraagt Bas ook niet om een politiek stuk te pennen. Daar liggen mijn talenten niet. Maar er zijn er zát bij jullie die dat wel kunnen. Als ik pissig ben op een columnist in een krant hoef ik toch zelf niet meteen een stuk klaar te hebben?
Gelul. Het is juist die pissigheid die de bevlogenheid aanzwengelt en je laat schrijven.

Je durft niet omdat het geven van commentaar langs de zijlijn nog een illusie van morele superioriteit overeind houdt. Zodra je die gaat motiveren in een pakkende polemiek houdt het gewoon op, omdat het niet meer sluitend te krijgen is.

Bewijs m'n ongelijk, anders ga ik een politiek-correcte submit doen die je verliefd maakt.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 22:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:06 schreef JayKudo het volgende:
[..]


Mag ik ook ff meedoen Deze uitspraak viel me gewoon op, dit is wel zo'n complete onzin. Ga nu niet zeggen dat je voor scherp bent als je je al snijdt aan een bot aardappelschilmesje. Ga gewoon in op de inhoud. Ik zie nu alweer een complete polderachtige discussie zonder dat het onderwerp nog ter sprake is.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Terug naar het onderwerp inderdaad.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 22:12 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:07 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


Gelul. Het is juist die pissigheid die de bevlogenheid aanzwengelt en je laat schrijven.

Je durft niet omdat het geven van commentaar langs de zijlijn nog een illusie van morele superioriteit overeind houdt. Zodra je die gaat motiveren in een pakkende polemiek houdt het gewoon op, omdat het niet meer sluitend te krijgen is.

Bewijs m'n ongelijk, anders ga ik een politiek-correcte submit doen die je verliefd maakt.
Tot slot;

Het heeft niets met superiotiteit te maken, ik voel me alles behalve verheven. Ik vind de teksten van Driek de laatste tijd wél weerzinwekkend.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 26-02-2010 @ 22:18 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:25 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]

Maar wat lees ik? Enkel loftrompetten en beweringen van zijn vrouw dat meneer Driek bovenal hoogbegaafd is.
Dat heb je gelezen in een pm. Op 6 september 2009 hebben wij een aantal pm's uitgewisseld. Dank je wel, dat je zo diskreet omspringt met wat mensen jou toevertrouwen.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 26-02-2010 @ 22:21 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]


Tot slot;

Het heeft niets met superiotiteit te maken, ik voel me alles behalve verheven. Ik vind de teksten van Driek de laatste tijd wél weerzinwekkend.
Maar vooral: ook weerzin is zin. Zin die je kunt gebruiken voor creatieve doeleinden. En dat wil je blijkbaar ook, anders meng je je niet zo uitgesproken in deze materie.

Doe het nou, je kan het best. Je komt zo zelfverzekerd over, moet uiteindelijk een kleine moeite voor je zijn.
userIcon
Iedere columnist heeft (net als bij cabaretiers enzo) een eigen stijl. De een is directer dan de andere. En sommige kunnen kwetsend voor anderen zijn. Ik heb ook wel eens een column van Driek niet helemaal op prijs gesteld maar na wat uitleg snapte ik zijn punt wel beter. Dus ik zou zeggen, GrandWazoo, je hebt je mening gezegd, laat het daarbij, want Driek heeft zijn stijl. Of ging je ook in een voorstelling van Hans Teeuwen of Theo Maassen staan en een discussie aan omdat je vond dat "dit en dat" toch echt niet kan?
userIcon
Jezus wat een ontspoorde discussie.

Ga ik toch even lekker OT met de alcohol in supermarkten. Het zal me werkelijk waar een worst wezen of kinderen onder de 16 alcohol kunnen kopen of niet. Dat het verboden is, is uiteraard prima, maar veel meer hoef je er niet aan te doen. Verantwoordelijkheid ligt hier, zoals bijna altijd, bij de ouders. Je kunt niet de supermarkt als opvoeder aanwijzen, omdat je als ouder te lamlendig bent om je kind in de gaten te houden.
50  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden