Plat Haags: Lekker genaaid!

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 08-11-2009 @ 13:00
print 

De vorige aflevering, geschreven door ArchEnemy, lees je hier.

Naar aanleiding van mijn column van vrijdag schreef een lezer dat volgens mij iedereen die niet drie maal daags de Internationale zingt, een rechtse idioot zou zijn. Schijtziek word ik van dat soort opvattingen. Ik begrijp niet wat er mis mee is, om een fatsoenlijk links geluid te laten horen, en wanneer dat nodig is, die grapjassen van de PVV en hun vriendjes eens flink aan te pakken. Maar dat ik meestal een stevig links geluid laat horen, betekent nog niet dat ik een wereldvreemde randdebiel ben, meneer Lagging!

Sorry, ArchEnemy, dat ik eerst het woord even richtte tot iemand anders dan jou. Vergeef me deze onbeleefdheid. Het is mooi om te constateren dat we het in ieder geval aardig eens zijn geworden over de mitsen en maren rond de ideeën over de voorrangsdiscriminatie voor vrouwen op de arbeidsmarkt. Het dreigt een populair speeltje te worden, ook van rechts. Ik noem een KPN. Daar verloren een jaar of wat geleden bij een ontslaggolf duizenden medewerkers hun baan. Toen de winst weer steeg, kregen de medewerkers die de ontslagdans waren ontsprongen een vette bonus. Omdat ze zich zo hadden ingezet voor het bedrijf. Maar van een fatsoenlijk sociaal plan voor de ontslagenen was amper sprake. En dan komt zo’n bedrijf nu een beetje neuzelen over vrouwen aan de top? Een gotspe.

Ook een gotspe is, wat ik allemaal voor bagger op de televisie zie. Vandaar dat ik het dit keer eens over de beeldbuis wil hebben. Eerst maar eens over de publieke omroep. Die schijnt zo ‘links’ te zijn. Ik vraag mij echt af, of dat zo is. Heel veel zendtijd gaat op aan geneuzel van de Evangelische Omroep. Je weet wel, die omroep die stiekem snijdt in BBC-documentaires met als enkel heilig doel, de kijker een rad voor ogen te draaien. En waar zo’n nasaal neuzelende kwijlkop als die Jeroen Snel bijna klaarkomt als ‘ie weer zijn Oranjeshow mag presenteren, gezellig op zaterdagavond. Met nietszeggende filmbeelden van de Oranjetjes op oenige recepties, en plaatjes van vroeger in de paleistuin. Maar geen kritisch woord over dat uitbuitingskamp van Dikke Willem in Mozambique. Of dat bespottelijke That’s the Question. Met die andere spraakgebrekkige presentator. En van die belachelijke vragen, waarbij mensen het antwoord moeten geven op de vraag, wat er precies staat in Hufteren 2 Vers 13. Of de TROS, nou ook niet het toonbeeld van een fruitig links gedachtegoed. Terecht dat Plasterk Llink van de zender af trapt. Want om nou met een smerig straalvliegtuig naar de laatste biologische veganistencamping in de jungle van Oost-Timor te gaan, tsja, dat heeft voor mij iets, eh, nou ja, iets raars. Het wringt. En de boekhouding deugt ook niet helemaal bij die tent, netzomin als bij die Moslim-omroep trouwens. Maar om Llink nou te vervangen door POWned en Telegraaf-TV… Als POWned dezelfde onbeschofte werkwijze hanteert als zijn founding fathers van GeenStijl, moet je je echt afvragen of dat nou een verbetering is van het gebodene. Hard aan de deur van het omroepbestel rammelen en zeggen dat het ‘anders’ moet, is nog geen garantie dat het beter wordt! Of die televisiezender die door de Telegraaf in het leven is geroepen. Met maar één doel: het laten klinken van een onversneden rechts geluid… Met Fons van Westerloo aan het roer. Ik houd mijn hart vast.

Van Westerloo. Die zijn sporen heeft verdiend bij de commerciële omroep. Fouter kan het niet. Vertel eens, ArchEnemy, wat vind jij nou van het feit dat we onlangs het twintigjarig jubileum vierden van de commerciële televisie in ons land? Begonnen met rare u-bochtconstructies. Iedere avond op Veronique het Luxemburgse streeknieuws. Rot toch op met die flauwekul. En waar die commerciële nieuwsuitzendingen eerst nog werden voorgelezen door Jeroen Pauw, kwam daar ook al vrij snel een einde aan. Pauw stapte over naar de Publieke Omroep, en in plaats daarvan werd de avond gevuld met de voormalige socialisten Barend en van Dorp. Maar het is sindsdien alleen nog maar erger geworden. De kijkers naar de commerciële zenders van RTL en SBS worden aan de lopende band belazerd. Het feit dat die hele fraudebende voor tientallen miljoenen een fraudezaak bij de rechter heeft afgekocht wegens die oplichterij met die belspelletjes… Schaamteloos de dromen van laagopgeleide mensen uitbuiten, door ze wijs te maken dat ze kans maken op een toekomst zonder financiële zorgen, wanneer ze even bellen met 06-ennogwat! Die zijn dus lekker genaaid. Een schande! De verantwoordelijken horen gewoon in de bak. En lang! Maar nee, we smijten er een paar miljoen tegenaan, en basta. En die goedgelovige kijkers? Die zien geen cent terug van hun centjes.

Maar het werd sindsdien nog veel erger. RTL7. Harry Mens. Zondagochtend. In zijn programma worden rare rechtse standpunten verwoord door afgeserveerde journalisten, en veroordeelde economische criminelen. Maar erger nog: met volledige instemming van RTL dient het programma van Mens als uithangbord voor allerlei oplichtersbendes. U weet wel, van die clubs die mensen overhalen, minimaal € 50.000 te storten in een fonds dat in bouwprojecten investeert in verre landen zonder fatsoenlijke rechtssysteem. Met hoge rendementen in het vooruitzicht. Maar vervolgens blijkt het geld gewoon te verdwijnen in de zakken van de fraudeurs in kwestie, die bij Harry dus uitgebreid -en tegen betaling-  hebben mogen vertellen over hun fantastische fonds met een gegarandeerd, veilig, torenhoog rendement.  Nee dus. De klanten opgelicht, en Harry rijker. En opnieuw is er een rel geboren. Wel eens van de Bouwhuis Groep gehoord? Hun boegbeeld, Hans Wiegel, beweert dat mensen die in dat fonds investeren, een gigantisch rendement op hun centjes zullen halen. Nu blijkt, zo las ik in De Volkskrant,  dat al jaren onduidelijk is, in hoeverre dat waar is. Want de waarde van het aangekochte of gebouwde vastgoed wordt nogal met de natte vinger vastgesteld. Geen accountant die daar zijn vingers aan wil branden. Dus in het programma van de rechtse bal Harry Mens prijst de rechtse bal Hans Wiegel de dubieuze beleggingsproducten aan van de rechtse bal Ronald Bouwhuis.

Ik maak me grote zorgen over de bagger die  door die commerciële zenders over ons wordt uitgestort. En overal ter wereld zie je, dat die maatschappijen een stevig rechtse toon aanslaan. Zoals het Britse Sky-News. Of nog erger: het Amerikaanse FOX. Rabiaat rechts, zelfs voor Amerikaanse begrippen. Of de zenders van de Italiaanse megalomane fascistenvriend Berlusconi. Misbruikt om het volk te beïnvloeden, en Silvio als premier in het zadel te helpen.

Ik noemde het woord al eerder. U-bochtconstructie. Maar dat principe is al veel ouder dan 20 jaar. Al in de jaren-60 en vroege jaren-70 werd die methode gebruikt. Schepen gingen net buiten onze territoriale wateren voor anker, en zonden radioprogramma’s uit. Radio Veronica en radio Noordzee. Ik noem een Bull Werwey. De baas van Veronica. Toen Noordzee te populair werd, huurde hij een paar criminelen in, die een bomaanslag pleegden op het schip van Noordzee. Op dat schip brak vervolgens brand uit. Een regelrechte poging tot moord, en Verwey verdween in de gevangenis. Het is tekenend dat die ploert door de Bond Van Commerciële Vrije Jongens recentelijk een belangrijke prijs kreeg voor zijn verdiensten voor de commerciële omroep. Dat zegt alles over die branche, dunkt me. Nee, ik ben geen voorstander van een staatsomroep naar Noord-Koreaans model. Maar bij de commerciëlen mag wat mij betreft de stekker eruit.

Misschien dat Bull Verwey zijn vriendjes van destijds nog een keer kan bellen. Tijd voor de grote schoonmaak. Of vind je deze grap te hard? Hij kan zonder bezwaar op POWned!




Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL4
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici1
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

536 views / 21 reacties
Reacties op dit bericht
21  van 21 reacties op deze pagina. Pagina  1
man superworm (Redactie Frontpage) 08-11-2009 @ 13:30 fotoboek homepage
userIcon
Sky News is Brits; hun Amerikaanse tak heet Fox
man Okaht (Redactie Frontpage) 08-11-2009 @ 13:53 fotoboek no homepage
Wel grappig om eens op de site van de Bouwhuis Groep te klikken. Als achtergrondmuziekje hebben ze gekozen voor een piano versie van "Halleluja" .

Even door klikken levert uitgebreide informatie over het gewonnen proces tegen de Quote en advocaat Bartels op. Als je de uitspraak echter goed leest, wordt er niet in tegen gesproken dat Bouwhuis en Wiegel oplichters zijn, maar enkel dat dit door Quote en Bartels niet mocht worden gezegd.

Saillant detail: vacatures hebben ze niet meer. Misschien maar goed ook.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 08-11-2009 @ 13:54 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 8 november 2009 @ 13:30 schreef superworm het volgende:
Sky News is Brits; hun Amerikaanse tak heet Fox
Je hebt gelijk. Zinnetje nu duidelijker neergezet. Thanks!
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 08-11-2009 @ 13:56 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 8 november 2009 @ 13:53 schreef Okaht het volgende:
Even door klikken levert uitgebreide informatie over het gewonnen proces tegen de Quote en advocaat Bartels op. Als je de uitspraak echter goed leest, wordt er niet in tegen gesproken dat Bouwhuis en Wiegel oplichters zijn, maar enkel dat dit door Quote en Bartels niet mocht worden gezegd.
Kijk, dat is vreemd. Het is wél waar, maar je mag het níet zeggen...
Gelukkig is De Volkskrant niet veroordeeld, dus die voer ik op als bron.
Links is zielig, rechts is gemeen en het volk is zogenaamd altijd het slachtoffer. We wonen in verzorgingsstaat, niet de we-hadden-je-handje-vast-tot-het-graf-staat.
Dat mensen tegenwoordig te achterlijk zijn om hun eigen huishoudboekje bij te kunnen houden, en denken dat de hele wereld van goud is als je je geld maar geeft aan die meneer op tv die belooft dat je heel veel geld terug te geven. Dat is ongeveer net zo zielig als een boer die zijn eigen kippen koopt. Met andere woorden, had je maar niet zo dom moeten zijn.
Mensen die altijd denken voor een duppie op de eerste rang te kunnen zitten, zoals werkelozen die hele dag aan belspelletjes mee doen, verdienen het ook gewoon om op zo'n moment een fikse klap in het gezicht te krijgen. Voor niks gaat de zon op, maar dan komt er ook geen brood op de plank.

Ik snap best dat mensen tot op zekere hoogte beschermt moet worden tegen zich zelf, en dat wij onszelf ook weer moeten beschermen van de idioterie van iets als FoxNews, dat zich zelf de hele dag alleen aan het bedruipen is met opinieprogramma's die de geruchten voor het nieuws programma de wereld inknalt. Maar in Nederland hebben we geen echt rechts, zelfs de PVV valt nog in het niet qua rechtsheid bij de Torries en Republieken van de UK en VS.
Het is zoals wel vaker hier in Nederland het gegil van een speenvarken dat geluid van links.
userIcon
Ik weet niet of je zo makkelijk onze "rechtse" zenders met brits/amerikaans/italiaans rechtse zenders kan vergelijken; niet in het minste omdat rechtse journalistiek daar echt zeer duidelijke banden hebben met politieke partijen, waar dat in nederland nog redelijk meevalt. Toch vond ik het een sterke column, waarin ik zelfs nog iets heb geleerd
quote:
Ik noem een Bull Werwey. De baas van Veronica. Toen Noordzee te populair werd, huurde hij een paar criminelen in, die een bomaanslag pleegden op het schip van Noordzee.
dat ik dat niet wist
man Okaht (Redactie Frontpage) 08-11-2009 @ 21:35 fotoboek no homepage
quote:
Op zondag 8 november 2009 @ 14:04 schreef Dauthi het volgende:
Links is zielig, rechts is gemeen en het volk is zogenaamd altijd het slachtoffer. We wonen in verzorgingsstaat, niet de we-hadden-je-handje-vast-tot-het-graf-staat.
Dat mensen tegenwoordig te achterlijk zijn om hun eigen huishoudboekje bij te kunnen houden, en denken dat de hele wereld van goud is als je je geld maar geeft aan die meneer op tv die belooft dat je heel veel geld terug te geven. Dat is ongeveer net zo zielig als een boer die zijn eigen kippen koopt. Met andere woorden, had je maar niet zo dom moeten zijn.
Mensen die altijd denken voor een duppie op de eerste rang te kunnen zitten, zoals werkelozen die hele dag aan belspelletjes mee doen, verdienen het ook gewoon om op zo'n moment een fikse klap in het gezicht te krijgen. Voor niks gaat de zon op, maar dan komt er ook geen brood op de plank.

Ik snap best dat mensen tot op zekere hoogte beschermt moet worden tegen zich zelf, en dat wij onszelf ook weer moeten beschermen van de idioterie van iets als FoxNews, dat zich zelf de hele dag alleen aan het bedruipen is met opinieprogramma's die de geruchten voor het nieuws programma de wereld inknalt. Maar in Nederland hebben we geen echt rechts, zelfs de PVV valt nog in het niet qua rechtsheid bij de Torries en Republieken van de UK en VS.
Het is zoals wel vaker hier in Nederland het gegil van een speenvarken dat geluid van links.
Naar mijn mening zijn hardere meningen en politieke overtuigingen zo extreem als het in een land en door de eigen burgers wordt ervaren.

In de VS zijn er al even extreme zwarte als racistische groeperingen en mogen deze blijkbaar heel ver gaan in het verspreiden van hun gedachtegoed, zonder daarvoor te worden bestraft. In Italië kijkt men duidelijk nog wat nostalgisch terug op de tijd onder Mussolini, en schrikt men niet al te hard van de idiote uitspraken van gerenommeerde politici. In Nederland hebben we toch duidelijk een andere cultuur en komen uitspraken als van Geert Wilders toch sneller als racistisch en denigrerend over.
Als je als politicus enig contact met de burgerij hebt, zul je daar rekening mee moeten houden. Of gewoon accepteren dat je kritiek over je heen krijgt en niet janken als er dan een rechtszaak tegen je aan wordt gespannen.

Kritiek op de PVV komt niet enkel van links. Dat geluid komt van mensen die ongerust zijn als bevolkingsgroepen worden gestigmatiseerd. Het komt van mensen die liever niet worden geregeerd door een partij die zelf per week wisselt tussen linkse en rechtse geluiden. En van mensen die liever een haalbaar en doordacht economisch plan zien voor de toekomst.
userIcon
Driek, het probleem m.i. is dat je het verschil niet schijnt te willen of kunnen onderkennen tussen een fatsoenlijk links geluid en mensen als neo-nazi en fascist weg zetten enkel omdat ze een rechts geluid laten horen.

Je zou dat soort reacties van mij niet krijgen als je je tot een fatsoenlijk links geluid beperkte, want ook vanuit links kunnen zeker zeer rationale standpunten worden neergezet, zonder dat ik het daar persoonlijk mee eens hoef te zijn.

Met eerst mensen met de meest walgelijke insinuaties weg te zetten en dan te gaan janken als iemand je een spiegel voorhoudt met een soortgelijkig overtrokken (en inderdaad absurde) reactie maakt je je volslagen belachelijk. En dit is zeker niet de eerste keer.

Van mij mag je de PVV best stevig aanpakken. Daar is tenslotte genoeg ruimte voor. Maar probeer het eens met rationele argumenten, dan zal het commentaar er ook naar zijn.
man Okaht (Redactie Frontpage) 08-11-2009 @ 22:03 fotoboek no homepage
Lagging. Ik kan best een heel eind met je mee gaan. Ik ben ook niet zo voor het echte gejank op de PVV, als daar geen onderbouwing bij wordt gegeven. Maar kritiek is kritiek en de PVV is toch juist voor die vrijheid om kritiek te leveren.

Als ik van mening ben dat termen als "kopvodden" en het verbieden van geloven denigrerend, racistisch en zelfs fascistisch op mij overkomen, is dat mijn mening. En die spreek ik ook gewoon uit. Als daar vervolgens alleen maar loze kreten en nóg hardere uitspraken op terug komen, bevestigt dit enkel mijn overtuiging en wijk ik daar dus ook niet vanaf.

De PVV wil hele bevolkingsgroepen enkel als slecht zien. Van velen wordt hun geloof simpelweg als achterlijk opzij gezet. En alle andere politieke partijen en stromingen zijn per definitie fout. Dan krijg je dus gegarandeerd ook heel veel harde kritiek terug. Als je jezelf isoleert, moet je ook niet janken als je zelf in een bepaalde hoek wordt gezet.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 08-11-2009 @ 22:35 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 8 november 2009 @ 21:44 schreef Lagging het volgende:
Driek, het probleem m.i. is dat je het verschil niet schijnt te willen of kunnen onderkennen tussen een fatsoenlijk links geluid en mensen als neo-nazi en fascist weg zetten enkel omdat ze een rechts geluid laten horen.
PVV wil gelijke rechten voor iedereen afschaffen. Vrijheid van Godsdienst inperken. Mensen beoordelen op hun roots, en zelfs op hun ras. Zelf veel lawaai maken, maar de vrijheid van meningsuiting an anderen inperken. Dat zijn fascistische tendensen. Dus is een vergelijking met neo-nazi's zeker op zijn plaats. Geldt ook voor Nawijn die openlijk tegen Dewinter c.s. aanschurkt.
quote:
Met eerst mensen met de meest walgelijke insinuaties weg te zetten en dan te gaan janken als iemand je een spiegel voorhoudt met een soortgelijkig overtrokken (en inderdaad absurde) reactie maakt je je volslagen belachelijk. En dit is zeker niet de eerste keer.
Ik jank niet, maar ik wijs je wel op wat je zegt.
quote:
Van mij mag je de PVV best stevig aanpakken. Daar is tenslotte genoeg ruimte voor. Maar probeer het eens met rationele argumenten, dan zal het commentaar er ook naar zijn.
Naast beledigingen bedien ik mij ook van rationele argumenten. Kijk ook eens naar mijn korte columns op de weblog; iedere werkdag tegen 9 uur in de ochtend. Wellicht spreekt de serieuzere toon daarvan je meer aan.
quote:
Op zondag 8 november 2009 @ 21:35 schreef Okaht het volgende:

[..]

Naar mijn mening zijn hardere meningen en politieke overtuigingen zo extreem als het in een land en door de eigen burgers wordt ervaren.

In de VS zijn er al even extreme zwarte als racistische groeperingen en mogen deze blijkbaar heel ver gaan in het verspreiden van hun gedachtegoed, zonder daarvoor te worden bestraft. In Italië kijkt men duidelijk nog wat nostalgisch terug op de tijd onder Mussolini, en schrikt men niet al te hard van de idiote uitspraken van gerenommeerde politici. In Nederland hebben we toch duidelijk een andere cultuur en komen uitspraken als van Geert Wilders toch sneller als racistisch en denigrerend over.
Als je als politicus enig contact met de burgerij hebt, zul je daar rekening mee moeten houden. Of gewoon accepteren dat je kritiek over je heen krijgt en niet janken als er dan een rechtszaak tegen je aan wordt gespannen.

Kritiek op de PVV komt niet enkel van links. Dat geluid komt van mensen die ongerust zijn als bevolkingsgroepen worden gestigmatiseerd. Het komt van mensen die liever niet worden geregeerd door een partij die zelf per week wisselt tussen linkse en rechtse geluiden. En van mensen die liever een haalbaar en doordacht economisch plan zien voor de toekomst.
Het ging mij niet om de huidige discussie over de kritiek van pechtold en van der laan.
Kritiek moet gewoon geleverd kunnen worden, en met Wilders is het voornamelijk wie kaatst kan de bal verwachten.
Voor mij is het toch belangrijker dat men het enig sinds relativeert met de wereldpolitiek, maar natuurlijk altijd in de gaten houdt of het niet extreem wordt. Het maakt dan niet uit welke kant dat op gaat of het nou links, rechts of religieus is voor extremisme is bijna geen plaats.
quote:
Als je als politicus enig contact met de burgerij hebt, zul je daar rekening mee moeten houden. Of gewoon accepteren dat je kritiek over je heen krijgt en niet janken als er dan een rechtszaak tegen je aan wordt gespannen.
Dat geldt niet alleen voor Wilders, maar op het moment toch in het bijzonder om de huidige politieke elite.
Heb je wel eens gezien hoe vaak het CDA en CU, maar balkenende in het bijzonder heeft gezeurd over de kritiek van de pers en het volk. Over de grimmige sfeer in het land, etc.
En het lijkt mij toch vrij moeilijk om het CDA of CU te kunnen aanklagen van imcompetentie en ondermijning van de staat ten faveure van een religieus etablissement.
man Okaht (Redactie Frontpage) 09-11-2009 @ 07:31 fotoboek no homepage
Het CDA en de CU hebben vooral last van zelfgenoegzaamheid, wat ook wel een beetje synoniem is voor veel leden van de grotere kerken in Nederland. Enerzijds steunen zij op hun lange Christelijk politieke historie en anderzijds leunen zij nogal op de laatste "zuil" die we nog kennen: de kerken. Onterecht natuurlijk, want haast niemand kiest hen meer vanuit een duidelijke, gelovige achtergrond.

Toch ervaar ik hun zelfgenoegzaamheid en betutteling niet als extremistisch. Ik zal nóóit op één van deze partijen stemmen, maar ik voel er ook weer geen dreiging vanuit gaan. Natuurlijk leggen ze een grote nadruk op de Christelijke normen en waarden, maar zij doen dit zonder dat zij groepen uitsluiten. Die "normen en waarden" kunnen tenslotte vaak ook gewoon worden vertaald naar "je netjes gedragen", waar ook niks mis mee is.
Hele grote groepen in Nederland voelen zich wel degelijk bedreigd door de opvattingen van de PVV.

Vrijwel iedere politieke partij kun je op een zeker moment weleens betrappen op incompetentie. Zeker als ze enige macht krijgen. Politici blinken per definitie zelden uit in praktisch inzicht en vinden vrijwel altijd hun eigen succes nét wat belangrijker dan het belang van het volk.

Ik durf dan echter toch te voorspellen dat de PVV zich in dit opzicht vooraf al diskwalificeert. Zij gebruiken het actuele belang van het volk op flexibele wijze voor hun eigen belang. Met draaikonterij kun je toch écht geen land regeren. Of je moet je met dwang je eigen incompetentie gaan bedekken.
userIcon
quote:
Op zondag 8 november 2009 @ 14:33 schreef kamikaze het volgende:

[..]

dat ik dat niet wist
Het klopt ook niet helemaal.

Verweij heeft 25.000 gulden betaald om het schip geweldloos binnen te laten halen, door het anker te lichten en hem binnen te slepen. De Mebo II was op dat moment (voor 1 miljoen) gehuurd door Veronica, alleen kwam de directie van Noordzee die afspraken niet na. Ene Tom van der Linden vond het toen het handigst om een brand aan boord te veroorzaken waardoor het schip vanzelf naar Nederland zou moeten of gehaald zou worden.

Verweij was opdrachtgever van het gebeuren. Dat dit niet de methode was die hij had voorgesteld heeft de rechter van tafel geveegd met het argument dat Verweij deze risicovolle operatie niet aan een ander had moeten overlaten. Bull Verweij, Norbert Jurgens (die de duikers had ingehuurd), Tom van der Linden en 2 mededuikers zijn allen veroordeeld tot 1 jaar cel.

Overigens heeft de Noordzee-directie, oftewel Erwin Meister en Edwin Bollier er kennelijk wel wat van geleerd. Ze zijn leverancier van een heel gamma met timers en ontstekers voor bommen. O.a. hebben ze aan Libië de timers geleverd die gebruikt zijn om een Pan-Am vliegtuig boven Lockerbie te laten exploderen.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 09-11-2009 @ 10:43 fotoboek no homepage
userIcon
Mooie column!!!
quote:
Op maandag 9 november 2009 @ 09:30 schreef qltel het volgende:

Overigens heeft de Noordzee-directie, oftewel Erwin Meister en Edwin Bollier er kennelijk wel wat van geleerd. Ze zijn leverancier van een heel gamma met timers en ontstekers voor bommen. O.a. hebben ze aan Libië de timers geleverd die gebruikt zijn om een Pan-Am vliegtuig boven Lockerbie te laten exploderen.
Bron?
userIcon
quote:
Op maandag 9 november 2009 @ 13:29 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Bron?
Zoveel... Google maar eens op mebo & lockerbie
quote:
Op maandag 9 november 2009 @ 13:47 schreef qltel het volgende:

[..]

Zoveel... Google maar eens op mebo & lockerbie
ja het is goed met je.
userIcon
Valt wel op dat de laatste tig columns allemaal een discussie over Geertje Wilders of de PVV in zich hebben.

Anti-reclame is ook reclame, you now
userIcon
quote:
Op maandag 9 november 2009 @ 13:59 schreef Dauthi het volgende:

[..]

ja het is goed met je.
Tja, als 2 woorden invoeren op Google al teveel moeite is..
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 09-11-2009 @ 22:09 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 9 november 2009 @ 09:30 schreef qltel het volgende:

[..]

Het klopt ook niet helemaal.

Verweij heeft 25.000 gulden betaald om het schip geweldloos binnen te laten halen, door het anker te lichten en hem binnen te slepen.
Dat heet zeeroverij. Een van de ergste soort misdrijven.
quote:
De Mebo II was op dat moment (voor 1 miljoen) gehuurd door Veronica, alleen kwam de directie van Noordzee die afspraken niet na.
Een zakelijk geschil vechten we uit voor de rechter.
quote:
Ene Tom van der Linden vond het toen het handigst om een brand aan boord te veroorzaken waardoor het schip vanzelf naar Nederland zou moeten of gehaald zou worden.

Verweij was opdrachtgever van het gebeuren. Dat dit niet de methode was die hij had voorgesteld heeft de rechter van tafel geveegd met het argument dat Verweij deze risicovolle operatie niet aan een ander had moeten overlaten.
Wanneer ik aan iemand, die onder de tatoeages zit, een matje heeft en rondrijdt in een penosebak met een honkbalknuppel achterin, vraag om een tegenstander van mij een toontje lager te laten zingen, en daarvoor een enorme bak duiten betaal, kan ik mij niet verschuilen achter "dat was niet wat ik bedoelde" wanneer het slachtoffer in een greppel wordt gevonden met twee kapotgeschoten knieën.

En dat geldt ook voor Verwey. Dus Verwey blijft tuig van de richel. Verwey heeft gewoon niets ontziend schorem ingehuurd, en gaf daamee opdracht om rucksichtslos te werk te gaan. Punt uit. Hij is terecht veroordeeld.
userIcon
quote:
Op maandag 9 november 2009 @ 22:09 schreef DriekOplopers het volgende:

Een zakelijk geschil vechten we uit voor de rechter.
[..]
Dat ligt in dit soort gevallen heel lastig, lijkt me.

Het schip is grondgebied van een mij verder onbekend maar ongetwijfeld vaag Zuid-Amerikaans of Afrikaans land. Mebo Communications AG was Zwitsers. Dat gaat een zeer lastige procedure worden

Mebo Communications verhuurt z'n schip, pakt daar 1 miljoen voor aan en smijt kort daarna de Veronica-bemanning eraf en zet z'n eigen bemanning er weer op. Ik kan me voorstellen dat de huurder dat niet leuk vind.
quote:
Wanneer ik aan iemand, die onder de tatoeages zit, een matje heeft en rondrijdt in een penosebak met een honkbalknuppel achterin, vraag om een tegenstander van mij een toontje lager te laten zingen, en daarvoor een enorme bak duiten betaal, kan ik mij niet verschuilen achter "dat was niet wat ik bedoelde" wanneer het slachtoffer in een greppel wordt gevonden met twee kapotgeschoten knieën.

En dat geldt ook voor Verwey. Dus Verwey blijft tuig van de richel. Verwey heeft gewoon niets ontziend schorem ingehuurd, en gaf daamee opdracht om rucksichtslos te werk te gaan. Punt uit. Hij is terecht veroordeeld.
Leuke beeldspraak, maar de werkelijkheid ligt wederom enigszins anders. Verweij heeft niemand ingehuurd (hij had ze zelfs nog nooit gezien en/of gesproken). Norbert Jurgens heeft ingehuurd. Norbert Jurgens heeft de verkeerde mensen (zonder matjes, penosebak, honkbalknuppels, maar zeker de verkeerde mensen) ingehuurd, en die verkeerde mensen hebben tegen de afspraken in de verkeerde dingen gedaan. De opdracht van Verweij was duidelijk: geen geweld.

Verweij heeft zich overigens ook nooit onttrokken aan z'n schuld, heeft zich nooit proberen vrij te pleiten voor de rechtbank, heeft nooit gezegd dat hij onterecht veroordeeld zou zijn, integendeel.. Hij stond vooraan om schuld te bekennen voor de rechtbank, zelfs voor dingen die Jurgens had gedaan of nagelaten.

Daarbij is hij is veroordeeld en heeft z'n straf voor een daad van 38 jaar geleden intussen lang en breed uitgezeten. Intussen is de man dit jaar 100 geworden. Ik vind persoonlijk dat deze misstap 'm wel erg lang en hard nagedragen wordt..

En naar mijn mening loopt er heel wat erger schorum rond in Nederland, waar de politie tegenwoordig niet eens meer naar omkijkt..
21  van 21 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL4
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici1
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden