Plat Haags: Kutwerk

Algemeen • Geschreven door Nick (ArchEnemy) op 01-11-2009 @ 13:00
print 

De vorige aflevering, geschreven door Driek Oplopers, lees je hier.

Lieve Driek, omdat het maar niet wil vlotten met al die mooie linkse idealen grijpt de overheid maar weer eens in; waar is de maakbare samenleving zonder een fikse portie dwang. Omdat we het er al een paar afleveringen over hebben meende ik een en ander maar eens te moeten illustreren:

De Tweede Kamer heeft de afgelopen week met ons afgesproken dat alle Nederlandse bedrijven minstens dertig procent vrouwen in de topfuncties willen plaatsen. Doen ze dat niet dan wordt de politiek verdrietig en boos. De sollicitaties zijn dan ook in volle gang.

"Hee, je had gebeld?"

"Ja, kom d'r in. Ik geloof dat we haar hebben."

"Laat zien!"

"Kijk. Mooi toch? Ik vind het wel hip, die lipbelletjes, weer eens wat anders dan een clitpiercing. Maar kijk eens goed, ze is echt ideaal."

"Ja ik zie het, een Afro-Antilliaans-Europese kut. Leuke krulletjes. Twee vliegen in één klap, maar dat zochten we toch?"

"Wacht, hier heb ik een foto waar ze haar dijen opzij houdt. Nou?"

"Verrek. Heeft ze candida?"

"Al sinds ze klein was. Omdat het een chronische ziekte is valt ze onder een regeling voor gehandicapten. We kunnen op kosten van de staat het bestuurssanitair laten renoveren omdat ze de kut regelmatig moet desinfecteren. Goed he?"

"Man! Bijna te mooi om waar te zijn. Hoe zit het met kinderen?"

"Drie zwanger het huis uit, de oudste twee zitten nog zeker vier jaar vast en de jongste heeft ADHD én een verstandelijke beperking, dus daar is weer een potje voor; we kunnen die crèche nu ook declareren en bemannen. Maar we zijn er nog niet, het wordt nog mooier, kijk maar."

"Ze is al een beetje uitgezakt.. Verdomd, ze kan lezen én schrijven? Ze heeft nog op de lagere school gezeten en niet op een basisschool?"

"En rekenen, je gelooft het niet, zelfs uit haar hoofd. Maar het mooiste komt nog."

...."

"Sorry, dat kun je niet zien aan de kut, maar ze is islamitisch. Kijk, een uittreksel van haar geboorteregister. Verleden week heeft ze zich vlak voor haar sollicitatie laten bekeren, ze heet niet meer Shalaine maar Burka-Burka. "

"Gebedsruimte aan de bestuursvleugel, halal catering..."

"...allemaal op kosten van de staat. Ik heb haar meteen aangenomen voordat iemand anders er mee vandoor ging. Deze kut is de nieuwe executive Sales en Marketing!"

"Shit man, die levert de komende tien jaar al meer op dan ze kost door alleen maar op de loonlijst te staan! Dit gaan die eikels van het bestuur geweldig vinden!"




Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL3
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici1
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

968 views / 12 reacties
Reacties op dit bericht
12  van 12 reacties op deze pagina. Pagina  1
man Okaht (Redactie Frontpage) 01-11-2009 @ 13:42 fotoboek no homepage
Kom op. De wens uitspreken dat er 30% vrouwen in topfuncties moeten komen, wil nog niet zeggen dat zo'n idee wetgeving gaat worden en gedwongen zal worden opgelegd. Deze column is een zware onderschatting van het intellect van het Nederlandse bedrijfsleven.

Voor zover er bedrijven zijn die serieus meer vrouwen in de top proberen te krijgen, doen die dat omdat meer diversiteit gewoon betere resultaten oplevert. Een eenzijdige - blanke en mannelijke top - mist gewoon kansen en in de praktijk blijkt dat een top met meer vrouwen het gewoon beter doet.

Ik zie dit nu niet bepaald in het rijtje "linkse betutteling" of "maakbaarheid". Het past meer in de categorie "roepen dat iedereen lief moet zijn tegen elkaar". Dat wordt ook geregeld door een politicus geroepen, maar dat is nog geen garantie dat iedereen dat ook daadwerkelijk doet.

Of past het misschien meer bij opmerkingen waarbij wordt opgeroepen om alle buitenlanders het land uit te flikkeren? Ook zo'n kreet die je in een democratie nooit waar gaat maken.
userIcon
Wat is er erg aan om te willen dat 3o% van de top functies door vrouwen moet worden bekleed? Ik vind dat het minstens 50% moet wezen maar wie ben ik en is het niet zo dat echte emancipatie juist door gelijke verdeling van verantwoordelijkheden wordt gekenmerkt . Misschien dat wij diep in ons hart eigenlijk nog steeds middeleeuwers zijn en geven we de moslims (mannen) eigenlijk toch beetje gelijk.
Woman are the Niggers of the world
John Lennon
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 01-11-2009 @ 22:03 fotoboek no homepage
userIcon
Ik vind dat je het niet moet forceren om persé 30% vrouwen in topfuncties neer te zetten. Het is heus niet zo, dat mannen slimmer zijn dan vrouwen, of andersom. Maar het is nou eenmaal een gegeven, dat als je als vrouw ook nog kinderen wilt en een leuk huis met een tuintje erbij, dat je je dus niet voor 100% in kunt/wilt zetten voor een baan waarbij je weinig vrije tijd overhoudt.

En ja, mannen hebben natuurlijk ook die kinderen, dat huis en die tuin, maar het is volgens mij zo, dat een vrouw met haar hoofd toch bij die kinderen blijft zitten, en dat een man veel makkelijker afstand kan doen van zijn privé-leven op het moment dat hij aan het werk is.

Er zijn zat discussies gaande waarbij gesteld wordt dat er een evenredige taakverdeling zou moeten zijn tussen man en vrouw, maar dat werkt in de praktijk niet zo, omdat vrouwen gewoon anders in mekaar steken dan mannen.

Wat ik jammer vind, is dat de columnist zijn inhoud op deze manier heeft vorm gegeven, want het komt voor mij denigrerend over. En ik snap dat dit niet is om die vrouwen af te zeiken, maar de politiek die met dergelijke plannen komt, toch vind ik dat het stuk over het letterlijk nemen van een 'kut' afleidt van hetgeen waar het in deze column over gaat. Jammer.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-11-2009 @ 22:11 fotoboek homepage
userIcon
De kut in dit verhaal doet niet onder voor de eikels aan de top. Als je de deur op deze manier openzet krijg je de oppertunistische loeders die hun kansen grijpen.

Mooi voorbeeld voor de rest van de helft van de bevolking..

Het is weldegelijk bedoeld om vrouwen af te zeiken, net zoals het predikaat 'eikels' is bedoeld om mannen af te zeiken. Het idee dat vrouwtjes voornamelijk lief, schattig, polderend en eerlijk zijn moet hoognodig de wereld uit.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-11-2009 @ 22:13 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 1 november 2009 @ 22:00 schreef siddha het volgende:
Wat is er erg aan om te willen dat 3o% van de top functies door vrouwen moet worden bekleed? Ik vind dat het minstens 50% moet wezen maar wie ben ik en is het niet zo dat echte emancipatie juist door gelijke verdeling van verantwoordelijkheden wordt gekenmerkt . Misschien dat wij diep in ons hart eigenlijk nog steeds middeleeuwers zijn en geven we de moslims (mannen) eigenlijk toch beetje gelijk.
Woman are the Niggers of the world
John Lennon
Uitvoerend werk: prima. Voortrekken die meute.

Beleidswerk: no way. Kwaliteit moet vooropstaan.

(het zijn altijd weer de mannen die de deur voor de vrouwen open moeten houden... zucht...)
userIcon
Dat een vrouw uit haar eigen kwaliteiten een leider moet kunnen zijn, is iedereen ermee eens maar dat een vrouw die een leider is nog mannelijker is dan haar mannelijke collegae is gewoon erg voor woorden, als er geklaagd moet worden over de oneerlijkheid van de verdeling van man\vrouw moet je juist kijken dat vrouwen die leider zijn wordt gegoten in vorm wat wij mannen voor de vrouw hebben bedacht
userIcon
quote:
Op zondag 1 november 2009 @ 22:13 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Uitvoerend werk: prima. Voortrekken die meute.

Beleidswerk: no way. Kwaliteit moet vooropstaan.

(het zijn altijd weer de mannen die de deur voor de vrouwen open moeten houden... zucht...)
Het zijn juist de mannen die de deuren willen openhouden voor de vrouw, onze beeld hoe een vrouw hoort te zijn bepaald juist ook hoe een vrouw zichzelf gaat zien en ernaar handelen
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-11-2009 @ 22:24 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 1 november 2009 @ 22:17 schreef siddha het volgende:
Dat een vrouw uit haar eigen kwaliteiten een leider moet kunnen zijn, is iedereen ermee eens maar dat een vrouw die een leider is nog mannelijker is dan haar mannelijke collegae is gewoon erg voor woorden, als er geklaagd moet worden over de oneerlijkheid van de verdeling van man\vrouw moet je juist kijken dat vrouwen die leider zijn wordt gegoten in vorm wat wij mannen voor de vrouw hebben bedacht
...wanneer zijn wij ookalweer om de tafel gaan zitten om dat te bedenken?

IMHO is dit het resultaat van eeuwen en eeuwen ontwikkeling.

En dat alleen vrouwen onderdrukt zouden zijn is ook nonsens, vroegah was iedereen die niet van adel was of anderen uitbuitte gewoon de lul en moest keihard werken, uren per dag, zes dagen per week, tot je erbij neerviel.

Het idee van vrouwenonderdrukking is ontstaan toen de werkomstandigheden voor mannen beter werd dan huishoudelijk werk.

Toen werd er pas geklaagd.
userIcon
quote:
Op zondag 1 november 2009 @ 22:24 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

...wanneer zijn wij ookalweer om de tafel gaan zitten om dat te bedenken?

IMHO is dit het resultaat van eeuwen en eeuwen ontwikkeling.

En dat alleen vrouwen onderdrukt zouden zijn is ook nonsens, vroegah was iedereen die niet van adel was of anderen uitbuitte gewoon de lul en moest keihard werken, uren per dag, zes dagen per week, tot je erbij neerviel.

Het idee van vrouwenonderdrukking is ontstaan toen de werkomstandigheden voor mannen beter werd dan huishoudelijk werk.

Toen werd er pas geklaagd.
Zelfs in het meest vrije wereld krijgen vrouwen bv minder loon dan hun mannelijke collegae en we hebben dan niet eens over de afrikanen, moslims,joden, hindoe,verkrachtingen, onderwijs, verbrandingen, steniging enz enz.....
Het is geen idee dat een vrouw wordt onderdrukt maar puur keiharde feit
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-11-2009 @ 22:57 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 1 november 2009 @ 22:33 schreef siddha het volgende:

[..]

Zelfs in het meest vrije wereld krijgen vrouwen bv minder loon dan hun mannelijke collegae en we hebben dan niet eens over de afrikanen, moslims,joden, hindoe,verkrachtingen, onderwijs, verbrandingen, steniging enz enz.....
Het is geen idee dat een vrouw wordt onderdrukt maar puur keiharde feit
Minder loon is idd onzin. Gelijk werk, gelijke beloning. Hoef je geen seconde moeilijk over te doen. Maar 'de mannencultuur' is gewoon nog een traditie van eeuwenlange kennis- en bedrijfsvoering waar we echt allemaal beter van zijn geworden. Daaraan meedoen kan alleen als je die traditie op z'n minst respecteert, met alles wat erbijhoort. Dus geen gemiep, utzonderingsposities en voortrekkerij.

Verantwoordelijk werk vraagt een bepaalde inzet, intelligentie, doorzettingsvermogen en concentratie. Daar uitzonderingen op maken op grond van geslachtsorganen is gewoon bot sexisme, we moeten nou juist niet de deuren willen blijven openhouden voor de arme vrouwtjes die er anders niet komen. Ze hebben nu dezelfde kansen, moeten ze ook via dezelfde inspanning door dat glazen plafond heen.

Een overheid die een binnenweg wil afdwingen laat zich vangen door klagend chantage.

Gelijke kansen komen vanzelf met gelijke talenten en gelijke inzet. Laat jij je opereren door 'een vrouw' die chirurg is geworden omdat dat moest van de overheid? Of door een chirurg (m/v) die daar rondloopt omdat hij/zij gewoon uitstekend werk aflevert?

Ik ga niet hoffelijk en politiek-correct een 'vrouw' een kans geven rond te spitten in mijn aambeien, daar wil ik toch echt gewoon de allerbeste specialist aan laten zagen. Ja toch?
userIcon
quote:
Op zondag 1 november 2009 @ 22:57 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Minder loon is idd onzin. Gelijk werk, gelijke beloning. Hoef je geen seconde moeilijk over te doen. Maar 'de mannencultuur' is gewoon nog een traditie van eeuwenlange kennis- en bedrijfsvoering waar we echt allemaal beter van zijn geworden. Daaraan meedoen kan alleen als je die traditie op z'n minst respecteert, met alles wat erbijhoort. Dus geen gemiep, utzonderingsposities en voortrekkerij.

Verantwoordelijk werk vraagt een bepaalde inzet, intelligentie, doorzettingsvermogen en concentratie. Daar uitzonderingen op maken op grond van geslachtsorganen is gewoon bot sexisme, we moeten nou juist niet de deuren willen blijven openhouden voor de arme vrouwtjes die er anders niet komen. Ze hebben nu dezelfde kansen, moeten ze ook via dezelfde inspanning door dat glazen plafond heen.

Een overheid die een binnenweg wil afdwingen laat zich vangen door klagend chantage.

Gelijke kansen komen vanzelf met gelijke talenten en gelijke inzet. Laat jij je opereren door 'een vrouw' die chirurg is geworden omdat dat moest van de overheid? Of door een chirurg (m/v) die daar rondloopt omdat hij/zij gewoon uitstekend werk aflevert?

Ik ga niet hoffelijk en politiek-correct een 'vrouw' een kans geven rond te spitten in mijn aambeien, daar wil ik toch echt gewoon de allerbeste specialist aan laten zagen. Ja toch?
Je hebt gelijk maar je praat dan puur vanuit de Nederlandse omstandigheden uit en het is ook niet mijn politieke correctheid die spreekt maar het feit dat de vrouw altijd de second citizen is in de rest van de wereld.
een vraagje dan
Waarom zijn vrouwen zo ondervertegenwoordigd in de Klassieke muziek? (als componisten) is het omdat objectief gezien mannen beter muziek kunnen schrijven dan vrouwen of hebben vrouwen nooit de kans gehad om zichzelf te bewijzen ook al heb ik last van ijldromen maar nu niet
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-11-2009 @ 23:15 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 1 november 2009 @ 23:08 schreef siddha het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar je praat dan puur vanuit de Nederlandse omstandigheden uit en het is ook niet mijn politieke correctheid die spreekt maar het feit dat de vrouw altijd de second citizen is in de rest van de wereld.
een vraagje dan
Waarom zijn vrouwen zo ondervertegenwoordigd in de Klassieke muziek? (als componisten) is het omdat objectief gezien mannen beter muziek kunnen schrijven dan vrouwen of hebben vrouwen nooit de kans gehad om zichzelf te bewijzen ook al heb ik last van ijldromen maar nu niet
Vroegah werd je vooral door de kerk ingehuurd als componist om van te leven, en die hadden het niet zo op vrouwen. (Nog steeds niet, die gaan liever achter kleine jongetjes aan).

Aangzien die componisten hun muziek opschreven is het bewaard gebleven. Maar er waren een behoorlijk aantal 'volks'zangeressen, denk maar aan die waanzinnige vrouwenkoren uit Bulgarije.

Het leuke van des Voix Bulgares is dat het muziek is die doorgegeven is door het te onthouden; het staat niet op notenschrift, en is daarom een eigen leven gaan leiden met eigen klanken en eigen toonladders. Gewoon, omdat het mooi is.

Nu is dat allemaal anders en kunnen we genieten van Suzanne Vega en Alanis Morisette. Die in kwaliteit niets onderdoen voor 'mannelijke' singer/songwriters.
12  van 12 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL3
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici1
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden