Nobody fucks with Frank de Grave

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 16-10-2009 @ 06:00
print 

Even met Omroep Max gebeld: “Goedemorgen, Oplopers hier. Jan Slagter in de buurt?” De Tena-lady die ik aan het toestel had, vroeg mij of ik een klein ogenblikje geduld had. Jan was bezig met alwéér een opname voor de Max Geheugentrainer. Na een poosje kreeg ik de bejaarde telefoniste nogmaals aan de lijn. Voor wie ik ook al weer belde? “Voor Jan Slagter.” Of ik even geduld had. Jan was bezig met alwéér een opname voor de Max Geheugentrainer. Na een poosje kreeg ik opoe wederom aan de lijn. Voor wie ik ook al weer belde? “Voor Jan Slagter.” Of ik even geduld had. Jan was bezig met alwéér een opname voor de Max Geheugentrainer. “Nou, nog eventjes dan.” Een poosje later: wéér diezelfde mevrouw aan de lijn. Voor wie ik belde? Tsja, ik vraag me werkelijk af, of het zo’n goed idee is, mensen langer te laten doorwerken. Jan Slagter heb ik trouwens maar een SMS’je gestuurd, met de hartelijke felicitaties voor zijn uitverkiezing tot mediabedrijf van het jaar. Mediabedrijf van het jaar. Een soort bejaardenhuis voor uitgerangeerde omroepcoryfeeën. Geurentelevisie is nog niet uitgevonden, maar als ik naar Omroep Max kijk, heb ik toch een soort waarneming van de kwalijke walm van pepermunt, 4711 en licht urineverlies. Mensen die denken dat Saskia en Serge best hip zijn. Die zich bij het kijken naar het NOS-journaal afvragen of Frits Thors een snipperdag heeft. Verschrikkelijk toch? Overigens zitten heus niet alleen bij Max mensen die maar beter zo vroeg mogelijk met pensioen kunnen gaan. Bij Rijkswaterstaat kunnen ze er ook wat van. Bij Groningen hebben ze langs een snelweg een stel geluidsschermen geplaatst. Waar de meeste schermen het autogeluid dempen, blijken deze dat juist te versterken! Een meesterzet, mag ik wel zeggen. Nee, die schermen werken niet. Net zomin als de ambtenaar die ze heeft bedacht. Die werkt ook niet. Hoe die beste man in vredesnaam 42 jaar moet werken voordat ‘ie met pensioen mag? Tegen die tijd is ‘ie 100! En zijn achtergestelde lening is ‘ie ook kwijt.

Tsja, daar raak ik een gevoelige zenuw. De Scheringa Oplichters Bank. Het was werkelijk een hilarische week. Grote problemen voor die oplichtersbende. En die Dirk Scheringa! Werkelijk, wat een type. Beweren dat er nog voldoende geld in kas is, dus dat er helemaal geen probleem is. Dat er maandagochtend nog 26 miljoen in kas was, was uitsluitend te danken aan een noodstorting van onze centrale bank van maar liefst 100 miljoen. Dus eigenlijk was De Bank Van Dirk afgelopen maandag al failliet, en was het uitsluitend aan de hulp van Nout Wellink te danken dat die toko nog bestond. De bankwereld draait op basis van vertrouwen. Dat is bij Scheringa natuurlijk ver te zoeken. Gisteren viel hij definitief door de mand als leugenaar. Steeds had hij volgehouden dat Frank de Grave bij zijn bank was vertrokken “omdat het niet klikte.” Maar nu is duidelijk geworden dat De Grave weg moest. Want hij had in zijn rol van Directeur Financiën de moed gehad om te vragen hoe dat zat met die tientallen miljoenen bankgeld die door Scheringa werden besteed aan een omhoog gevallen voetbalclub en een museum voor lelijke kunst. Dus als financieel directeur doe je bij Scheringa waar je voor aangenomen bent, namelijk op de centen passen, en vervolgens word je de laan uit getrapt. Nee, deze week bracht de welverdiende revanche voor Frank de Grave, die altijd een beetje als een sukkel was weggezet, met name in het roemruchte televisieprogramma Kopspijkers. Met een glas Ranja in de hand, roepend: “Nobody Fucks with Frank de Grave!” Onterecht gekleineerd, dus. Maar het is onbegrijpelijk, dat de directeuren van de grote banken in Nederland gisteravond nog bereid waren, met Scheringa te praten. Want met zo’n figuur kán je helemaal niet praten. Je moet je werkelijk bij ieder woord dat ‘ie zegt afvragen of het wel waar is. Volkomen terecht weigeren die banken de tent van Scheringa over te nemen. Dat is toch geen doen? Ik ben trouwens wel trots: mijn opponenten PVV en Verdonk zijn het eens met mijn stelling van afgelopen maandag, dat het hoog tijd is voor een parlementaire enquete naar de rol van DNB en AFM, zo zeiden ze gisteren in de Kamer. Fijn dat ze eindelijk eens naar mij luisteren! En overigens zou dat pittoreske West-Friese dorpje Wognum er een stuk van opknappen als ze niet alleen die bank, maar dan gelijk ook die kantoorgebouwen slopen. Werkelijk. Ik ben warm voorstander van het aan het werk helpen van gehandicapten. Maar om nou een stel gebouwen te laten ontwerpen door een blinde architect…

Van een blinde architect naar een blinde bushalte-ontwerper. Die stap is zo gemaakt. We schakelen over naar Limburg. Daar heeft busmaatschappij Veolia eigen halteborden. In een lelijke kleur groen. Echt heel lelijk. Eigenlijk mag je het geen groen noemen zelfs. Zo gruwelijk lelijk. Wijsneuzen hebben uit protest hun auto bij die bushaltes geparkeerd. IJverige Limburgse smerissen deelden grif bekeuringen uit. Die moeten nu allemaal terugbetaald worden. Want de verkeersregels zeggen, dat het bord op een bushalte geel moet zijn. Een bushalte met een groen bord ís helemaal geen bushalte. De wijsneus die dat regeltje erbij heeft gesleept om een aantal terechte bekeuringen te kunnen verscheuren is natuurlijk niet goed snik. Ook met een groenig bord ziet een blind paard nog wel dat het een bushalte is! Maar ja, het ging om een principekwestie, dus werden er zelfs Kamervragen over gesteld.

Kamervragen. Over de kleur van het bordje op de bushalte. Weer een dag werk voor minister Hirsch Ballin en zijn ambtenaren. Terwijl een hele gangsterfamilie moest worden vrijgelaten omdat de politie ernstig met het bewijs had gerotzooid. Hoog tijd voor een ontslaggolf binnen de politietop. Maar nee hoor. Liever gaan onze geachte afgevaardigden in de Kamer zitten lullen over de kleur van het bordje op de bushalte. Echt, we zijn een geweldig land. Wat een randdebielen.

Maar dat soort woorden is natuurlijk wel aan columnisten voorbehouden. Kamerleden kunnen dat soort krasse taal beter niet bezigen. Dat heeft onderzoek aan het licht gebracht. Kiezers vinden dat geschreeuw als het uit de mond van kamerleden komt een teken van zwakte. Maar ja, wat wil je. Het gros van de huidige generatie volksvertegenwoordigers heeft thuis amper geleerd, met twee woorden te spreken.

Geldt trouwens ook voor menig FOK!-user. Deze week werd ik uitgemaakt voor omhoog gevallen etterbak, voor eikel, voor hufter en voor smerig stuk onderkruipsel. Maar toch ga ik met een vette grijns op mijn bek het weekend tegemoet. Met dank aan de user die onder een van mijn columns op ons weblog deze week een wel heel mooi taalkundig juweeltje plaatste: “Die Scheringa is een platonische leugenaar!”




Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL2
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

1872 views / 53 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 53 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
man Bornfree (Redactie Frontpage) 16-10-2009 @ 06:36 fotoboek homepage
userIcon
Idd. Driek, dat misplaatste gevoel bij Dirk Scheringa. De man heeft gewoon willens en wetens te dure producten verkocht. Een waarom zouden wij al zijn speeltjes moeten financieeren? Kijk als hij zich nu voor Ajax zo had ingezet dan had hij van mij mogen blijven.

De gevoellige tegenstellingen m.b.t. gebeurtenissen in dit land blijven verbazen. Het ene deel ziet in hem de verlosser, meestal belanghebbenden. Het andere deel noemt hem simpelweg een oplichter, wat hij in mijn ogen ook gewoon is. Maar ik heb net vernomen dat zijn bank echt is gevallen. Hulde voor Bos die zijn poot nu wel stijf hield.
man EGM (Moderator Frontpage) 16-10-2009 @ 06:49 fotoboek no homepage
userIcon
Voor mijn toenmalige werkgever waarschuwde ik mensen 5 jaar geleden al voor de wanpraktijken van de DSB.... Hollands welvaren was toen de naam van het product, een pure belegging op alleen de AEX genoteerde fondsen, slim.

Lekker wakker worden weer altijd


Wederom een erg goede !
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 16-10-2009 @ 08:34 fotoboek no homepage
userIcon
Zeer geinige column!
man drulovic (Redactie Frontpage) 16-10-2009 @ 08:57 fotoboek no homepage
userIcon
"Die Scheringa is een platonische leugenaar!"

Hij is niet de enige!
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22platonische+leugenaar%22&btnG=Zoeken&meta=
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 16-10-2009 @ 09:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:57 schreef drulovic het volgende:
"Die Scheringa is een platonische leugenaar!"

Hij is niet de enige!
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22platonische+leugenaar%22&btnG=Zoeken&meta=
Driek, check je feiten. met name over de zondag nacht en de maandag.

Heb je nu niet door dat deze hele kerstboom de afgelopen twee maanden is opgetuigd om verdere ellende met koopsommen te voorkomen. AEGON en ABN zijn er groot mee geworden. Net als veel verzekeringsproducten. Dit zijn ingewikkeld gemaakte producten, een door banken en twee door de overheid. Hebben die zich ooit hard gemaakt voor transparante bank producten. NEE. Je kan DS alleen verwijten dat hij als ondernemer lef heeft gehad en eigenlijk het zelfde heeft gedaan als het Oldboy's network. Probleem is dat hij niet tot die gevestigde elite behoorde en zijn billetjes nu niet droog gehouden worden.

De AFM, DNB en WB hebben gefaald in hun toezicht op grote schaal en voor lange periode. Als dit in een zaak met de DSB tot gevolgen zou leiden dan ook voor de Banken die al wel met staatsteun omhoog worden gehouden. Dit zou een enorm risico kunnen zijn voor de positie van de NW en WB. Dus is het handig inspelen op een aangewakkerde media hetze tegen de DSB.

En voor al die arme gedupeerde: Als je bij 4/5 banken gehoord hebt dat het maximale hypotheekbedrag te laag is voor die te grote woning en auto die je wil. Had je dus niet bij de DSB in zee moeten gaan. Omdat zij meer risico durfde te nemen.
En natuurlijk gaat zo'n bank extra producten aan je verkopen. Je bent immers top tevreden over de bank die jouw (onhaalbare)droom laat uitkomen. Dus die goede man heeft er absoluut verstand van en zegt dat het verstandig is. Champange smaakt niet alleen lekker bij caviaar!

Stop met je ongenoegen over DS, je feiten kloppen niet
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 16-10-2009 @ 09:15 fotoboek no homepage
userIcon
@2knowmore: Het is ook niet voor niets, dat ik maandag al pleitte voor een parlementair onderzoek naar DNB en AFM. En als die in hun werk zijn gehinderd door WB of wie dan ook, dan komt dat vanzelf boven water!

En, zoals ik al zei: de bankwereld draait om vertrouwen. Zo'n leugenaar als Scheringa, daar moet je dus vanaf. Absoluut en zonder pardon.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:15 schreef DriekOplopers het volgende:
@2knowmore: Het is ook niet voor niets, dat ik maandag al pleitte voor een parlementair onderzoek naar DNB en AFM. En als die in hun werk zijn gehinderd door WB of wie dan ook, dan komt dat vanzelf boven water!

En, zoals ik al zei: de bankwereld draait om vertrouwen. Zo'n leugenaar als Scheringa, daar moet je dus vanaf. Absoluut en zonder pardon.
Scheringa is geen grotere leugenaar dan NW, WB, GZ en al die andere bank bestuurders.
Overigens is jouw hulde voor de heer Lakeman ook een beetje misplaats. Hij had moeten inzien dat zijn oproep eerder een gevaar voor zijn belanghebbende zou zijn dan een voordeel. Ook bij een faillisement zitten zij nog met een groot probleem. En nu weten ze niet welke grotere of kleinere boef ze voor DS terug krijgen.

En zouden we niet eens moeten stoppen met het idee dat iedereen altijd maar gedupeerd is. Mensen zijn zelf gedreven door afgunst. Dat is al eeuwen zo. Het is immers in de ogen van Hobbes en Aquino de legitimatie voor een Overheid. Waarom moeten die mensen achteraf geholpen worden. De overheid had al eerder moeten voorkomen dat er onduidelijke producten op de markt werden gebracht.
Maar ook wij in de maatschappij hebben een rol. Waarom verrijken wij ons steed ten koste van anderen? Zijn mensen niet massaal naar ICE save gegaan voor de procenten meer die daar werden geboden. Zijn deze mensen niet zelf voor de varialbe rente gegaan? Die is altijd de eerste periode lager dan een vaste rente. Daar worden mensen mee gelokt. En op een termijn van 30 jaar zou de variabele rente wel eens voordeel kunnen zijn als er geen crisis was uitgebroken.
Ik heb ook een hypotheek, maar ik kan de last nog betalen als ik straks een uitkering zou gaan ontvangen. daar heb ik rekening mee gehouden toen ik mijn huis kocht.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:15 schreef DriekOplopers het volgende:
@2knowmore: Het is ook niet voor niets, dat ik maandag al pleitte voor een parlementair onderzoek naar DNB en AFM. En als die in hun werk zijn gehinderd door WB of wie dan ook, dan komt dat vanzelf boven water!

En, zoals ik al zei: de bankwereld draait om vertrouwen. Zo'n leugenaar als Scheringa, daar moet je dus vanaf. Absoluut en zonder pardon.

Ik ben bang dat dan echt het hele financieel systeem in Nederland omvalt als alle mensen die hier leugenaar genoemd worden op moeten stappen. Want dat zijn er nogal wat! En denk dat we dan bovenaan moeten beginnen met aftoppen bij Wouter Bos en Nout Wellink en dan zo naar beneden het rijtje..

http://www.trouw.nl/nieuw(...)_centrale_bank_.html
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:39 schreef 2knowmore het volgende:

[..]

Scheringa is geen grotere leugenaar dan NW, WB, GZ en al die andere bank bestuurders.
Overigens is jouw hulde voor de heer Lakeman ook een beetje misplaats. Hij had moeten inzien dat zijn oproep eerder een gevaar voor zijn belanghebbende zou zijn dan een voordeel. Ook bij een faillisement zitten zij nog met een groot probleem. En nu weten ze niet welke grotere of kleinere boef ze voor DS terug krijgen.

En zouden we niet eens moeten stoppen met het idee dat iedereen altijd maar gedupeerd is. Mensen zijn zelf gedreven door afgunst. Dat is al eeuwen zo. Het is immers in de ogen van Hobbes en Aquino de legitimatie voor een Overheid. Waarom moeten die mensen achteraf geholpen worden. De overheid had al eerder moeten voorkomen dat er onduidelijke producten op de markt werden gebracht.
Maar ook wij in de maatschappij hebben een rol. Waarom verrijken wij ons steed ten koste van anderen? Zijn mensen niet massaal naar ICE save gegaan voor de procenten meer die daar werden geboden. Zijn deze mensen niet zelf voor de varialbe rente gegaan? Die is altijd de eerste periode lager dan een vaste rente. Daar worden mensen mee gelokt. En op een termijn van 30 jaar zou de variabele rente wel eens voordeel kunnen zijn als er geen crisis was uitgebroken.
Ik heb ook een hypotheek, maar ik kan de last nog betalen als ik straks een uitkering zou gaan ontvangen. daar heb ik rekening mee gehouden toen ik mijn huis kocht.
Het gaat over het verdienen van geld... Ieder bedrijf wil geld verdienen VEEL GELD van gratis dingen weggeven is nog nooit iemand rijk geworden. En een bedrijf begin je nou eenmaal om: JUIST!!! veel geld te verdienen. En als mensen veelvuldig producten bij je kopen doe ja dat blijkbaar goed. De DSB voorzag in een product waar veel vraag naar was GELD om LUXE te KOPEN En het interesseerde die mensen helemaal niet of ze het wel konden betalen als ze die luxe maar hadden.. En dan wordt het crisis en kom je er achter dat de maand toch langer duurt dan 20 dagen En dan moet er iemand aangewezen worden als schuldige want de vinger naar zichzelf wijzen? Neee natuurlijk niet we betalen Lakeman 59,- euro die wijst wel een ander aan als schuldige
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:10 schreef humberto.tan het volgende:

[..]

Correct, maar er zijn genoeg bedrijven die dat graag willen doen op een manier die zowel hen als hun klanten tot tevredenheid stemt. Een tevreden klant is immers een trouwe klant.
Hoe kan het dan dat DSB zoveel klanten had?? Mensen bleven komen.. Bovendien komt nu steeds meer naar buiten dat alle banken gelijksoortige praktijken er op na houden ABN verkoopt koopsompolissen bij de hypotheek ING doet het, Fortis doet het, Aegon doet het.. Alle banken doen het en denk nou maar niet dat DSB klanten de enigen zijn met moeilijkheden De WSPN zit vol met hoogmoedige overbeleende paupers bdie dachten dat de maand maar 20 dagen had of dat lenen gratis geld is. Echter krijg je bij de bankreuzen geen poot aan de grond aangezien die een dermate sterk leger juristen klaar hebben staan dankzij het grote staatskapitaal dat ze mensen als een Lakeman uitlachen omdat men als rechtspersoon in Nederland nou eenmaal verplicht bent voorafgaand aan het afsluiten van een lening kennis te nemen van de algemene voorwaarden. Bij het tekenen van de leenovereenkomst moet iedere pagina van die overeenkomst geparafeerd worden om zo vast te stellen dat de kredietnemer kennis genomen heeft van de inhoudt van de leenovereenkomst. Daar valt niet aan te tornen
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:10 schreef humberto.tan het volgende:

[..]

Correct, maar er zijn genoeg bedrijven die dat graag willen doen op een manier die zowel hen als hun klanten tot tevredenheid stemt. Een tevreden klant is immers een trouwe klant.
Open je ogen eens, Melk boeren protesteren omdat de melk niet genoeg opleverde, gezien wat zij krijgen en wat je er in de winkel voor betaald? En dan wordt er nog subsidie verleent ook. Waar gaat dat geld naar toe.
Waarom mag je water flesjes niet meenemen door de douane, zelf niet als je er gewoon uit drinkt? Dan kunnen ze op schiphol de flesjes verkopen voor een hogere prijs. Daargelaten dat er machines zijn die binnen korte tijd kunnen aangeven waaruit de samenstelling van de inhoudt blijkt.
Bij de Freerecord heb je een aanbieding: 3 Cd's voor ¤ 25, echter zijn de drie Cd's vaak los goedkoper.
De Bonus kaart van de AH is niet voor jouw aanbieding maar voor hun marketing. Dan weten ze namelijk beter waar ze welke aanbieding moeten doen. En geloof me dit werkt niet in jouw voordeel.
Weet je dat zij de BTW op een manier mogen berekenen, het zogeheten mandjes systeem. Het voordeel hoeven zij niet af te dragen aan de fiscus. Dat is pas makkelijk geld verdienen, over de rug van de consument.

Nee blijf maar geloven dat DS de grote boze wolf is en DNB roodkapje die het bos weer helemaal veilig maakt.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:32 schreef 2knowmore het volgende:

[..]

Open je ogen eens, Melk boeren protesteren omdat de melk niet genoeg opleverde, gezien wat zij krijgen en wat je er in de winkel voor betaald? En dan wordt er nog subsidie verleent ook. Waar gaat dat geld naar toe.
Waarom mag je water flesjes niet meenemen door de douane, zelf niet als je er gewoon uit drinkt? Dan kunnen ze op schiphol de flesjes verkopen voor een hogere prijs. Daargelaten dat er machines zijn die binnen korte tijd kunnen aangeven waaruit de samenstelling van de inhoudt blijkt.
Bij de Freerecord heb je een aanbieding: 3 Cd's voor ¤ 25, echter zijn de drie Cd's vaak los goedkoper.
De Bonus kaart van de AH is niet voor jouw aanbieding maar voor hun marketing. Dan weten ze namelijk beter waar ze welke aanbieding moeten doen. En geloof me dit werkt niet in jouw voordeel.
Weet je dat zij de BTW op een manier mogen berekenen, het zogeheten mandjes systeem. Het voordeel hoeven zij niet af te dragen aan de fiscus. Dat is pas makkelijk geld verdienen, over de rug van de conusment.

Nee blijf maar geloven dat DS de grote boze wolf is en DNB roodkapje die het bos weer helemaal veilig maakt.
Je vergeet de energie bedrijven die miljardenwinsten maken en dan toch beweren dat de prijs omhoog moet. De telecombedrijven die miljardenwinsten maken maar waar toch de prijs per minuut omhoog moet. En ga zo maar door. Welkom in het kapitalisme.
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 16-10-2009 @ 11:15 fotoboek no homepage
userIcon
Een geweldig stukje over omroep Max. Die omroep is al jarenlang een doorn in mijn oog. Juist met zo'n omroep zet je bijvoorbeeld mijn generatie in een hoekje van mensen die niet met hun tijd meegaan.
Weg ermee! Net zoals 50+ reizen. Ik moet er niet aan denken met alleen maar mensen van boven de 50 een groepsreis te moeten doen.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:47 schreef humberto.tan het volgende:

[..]

Bij het lezen van reacties op fok! vraag ik me elke keer weer af of er hier ook mensen zijn die niet uitsluitend in zwart of wit kunnen denken. Kun jij aangeven waar in mijn reactie ik DNB ophemel? Of kun je dat niet omdat ik DNB überhaupt niet noemde?

Overigens is er een hele simpele oplossing om op de luchthaven geen dure flesjes water te hoeven kopen: neem een leeg flesje mee in je handbagage en vul dit na de controle op het toilet met kraanwater.
Hierbij:

Jij quote iemand die terecht opmerkt dat bedrijven veel geld willen verdienen. Jij steld dat andere bedrijven dit wel netjes doen.

Met andere woorden wat DS heeft gedaan is erger dan andere bedrijven en heeft de situatie over zichzelf afgeroepen?
Hiermee impliceer je dat de acties die nu ondernomen worden eigenlijk terecht zijn. Dit zijn acties van de DNB en WB, je prijst ze niet de hemel in, dat klopt. Je gaat er daarmee wel vanuit dat het systeem goed is en werkt. Dat doet het niet. De woekerplolissen en andere issues zijn daar voorbeeld aan.

Ik heb voor mijn werk heel veel gevlogen (3a 4 keer per week) ik kan je vertellen dat ook het lege flesje in de handbagage 3 van de 5 keer wel tot problemen leid.
VB 30 sept 2008 Eindhoven airport. leeg water flesje wordt uit tas gehaald en weg gegooid. Ik heb hier een opmerking over gemaakt en de discussie met de mensen duurde 8 minuten. Ik ben daarna door 10 personen na mij in de rij uitgemaakt voor #*#, omdat zij langer hebben moeten wachten en mogelijk hun vliegtuig zouden missen.
Met andere woorden, ik stel iets aan de kaak en wordt vervolgens met klappen bedreigt omdat zij te laat van huis zijn vertrokken. Dit is Nederland anno tegenwoordig.
Daarbij is het van de zotte dat je als normale consument in jouw vrijheid wordt beperkt ondanks dat er mogelijkheden zijn om de veiligheid op een andere manier te waarborgen. (dat zou een investering kosten inplaats van extra omzet zou leveren) Overigens was dit een argument om aan te geven dat niet alleen DSB de klant misleid en misbruikt maar dat dit in veel gevallen geldt.

Tevreden. Zoals je leest ben ik niet zo zwart wit als jij aanneemt.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:15 schreef DriekOplopers het volgende:
@2knowmore: Het is ook niet voor niets, dat ik maandag al pleitte voor een parlementair onderzoek naar DNB en AFM. En als die in hun werk zijn gehinderd door WB of wie dan ook, dan komt dat vanzelf boven water!

En, zoals ik al zei: de bankwereld draait om vertrouwen. Zo'n leugenaar als Scheringa, daar moet je dus vanaf. Absoluut en zonder pardon.
Op 1 punt ben ik het daar niet mee eens; namelijk dat de waarheid vanzelf boven water komt. Je vergeet voor het gemak maar even dat dit kabinet gewoon gaat doen wat het al die tijd al doet: De problemen 4 a 8 jaar voor zich uitschuiven door een tijdrovend onderzoek waar eigenlijk de onderbuik gevoelens van het gros van de weldenkende mens gewoon klopten. Daadkracht is nou niet 1 van de sterkste punten in Den Haag.
man drulovic (Redactie Frontpage) 16-10-2009 @ 13:00 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:15 schreef Bakoenin het volgende:
Een geweldig stukje over omroep Max. Die omroep is al jarenlang een doorn in mijn oog. Juist met zo'n omroep zet je bijvoorbeeld mijn generatie in een hoekje van mensen die niet met hun tijd meegaan.
Weg ermee!
Jammer dat je zaterdag niet op de voorleesavond bent Bakoenin. Maar ja, ik snap dat het teveel tijd kost om naar de schriftlithograaf te moeten om je ideeen op perkament te laten zetten, en daarna nog naar de plaatdrukker. Maar toch succes met de cursus leerlooien!
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:32 schreef humberto.tan het volgende:

[..]

Je neemt echt te veel zaken aan die ik niet gezegd heb. Weert-Gilders, op wie ik reageerde, stelt in elk bericht dat over DSB gaat, dat DSB niets fout heeft gedaan, want bedrijven willen nu eenmaal zo veel mogelijk winst maken en ethiek speelt daarbij geen rol.
Ik stel dat er wel degelijk bedrijven zijn die eveneens geld willen verdienen, veel geld zelfs, maar die hun klanten niet willen kaalplukken. Ik heb geen namen van bedrijven genoemd, zelfs geen sectoren aangegeven waar dit speelt, dus alle conclusies die jij denkt te kunnen trekken, zijn echt gebaseerd op gebakken lucht.
Ok, dus jij verwijt andere waar je zelf net zo hard aan mee doet? Iets niet noemen houdt niet in dat je er niets over zegt.
DSB bank heeft namelijk niets meer fout dan andere banken en verzekeraars gedaan. Dat is het punt dat hij maakt. En jou illussie dat andere bedrijven of sectoren daar niet aan mee doen?.... zelfs in de publieke sector zitten mensen die zichzelf aan het verrijken zijn.
Als je niets wil zeggen post dan ook niet!
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 16-10-2009 @ 13:36 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:00 schreef drulovic het volgende:

[..]

Jammer dat je zaterdag niet op de voorleesavond bent Bakoenin. Maar ja, ik snap dat het teveel tijd kost om naar de schriftlithograaf te moeten om je ideeen op perkament te laten zetten, en daarna nog naar de plaatdrukker. Maar toch succes met de cursus leerlooien!
Ja, maar ik kijk wel heel erg uit naar het portemonneetje dat Bakoenin voor mij gaat maken.
man Bornfree (Redactie Frontpage) 16-10-2009 @ 13:51 fotoboek homepage
userIcon
Eindelijk lees ik hem hier: ethiek. Dit worden meestal discussies die niet eindigen, tekenend ook voor het 'grote eigen/ik'. DSB is ten onder gegaan aan een ethiekloos handelen en denken. Van alleen aan 'meer winst' denken krijg je zulke uitwassen. Niemand neemt zijn verantwoording aan het 'winstfront'. Alles lijkt geoorloofd. We strijken de bonussen op en vieren kerst met ons -eigen- gezinnetje onder de kunstboom. -Eigen- is het verlengstuk geworden van de winst die je maakt zonder ethische normen en waarden te hanteren.

De mens is verziekt.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:25 schreef humberto.tan het volgende:

[..]

Nee, ik reageer doorgaans op datgene wat mensen zeggen in plaats van op datgene wat ik denk dat ze vinden ook al hebben ze daar niets over gezegd.
Het is naar mijn idee de bedoeling dat je reageerd op inhoudt van een artikel. Niet mensen afschiet omdat zij hun mening vertegenwoordigen. Netjes hoor andere afschieten en zelf niet het achterste van je tong durfen te laten zien.
Verder quote je mijn reactie als voorbeeld van iemand anders?? die mag je echt uitleggen hoor.
quote:
Dat is niet het punt dat hij maakt. Hij stelt dat DSB niets fout heeft gedaan. DSB heeft wel degelijk het nodige fout gedaan. Dat geldt inderdaad ook voor (vrijwel alle) andere banken en verzekeraars, maar dat maakt het gedrag natuurlijk niet minder fout.
[..]

Zo iets heet consequent zijn. Als jij doet wat andere doen kan je dus niet fouter zijn. Overigens doen de Banken mischien moreel iets verwerpelijks het is binnen de wet en dus eigenlijk niet fout.

Mijn nick staat voor: om meer te weten en twee weten meer. Ik gebruik deze site om de mening van andere te lezen. Dus ik zou zeggen zeg eens wat je vindt inplaats van stemming te lopen maken.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:51 schreef Bornfree het volgende:
Eindelijk lees ik hem hier: ethiek. Dit worden meestal discussies die niet eindigen, tekenend ook voor het 'grote eigen/ik'. DSB is ten onder gegaan aan een ethiekloos handelen en denken. Van alleen aan 'meer winst' denken krijg je zulke uitwassen. Niemand neemt zijn verantwoording aan het 'winstfront'. Alles lijkt geoorloofd. We strijken de bonussen op en vieren kerst met ons -eigen- gezinnetje onder de kunstboom. -Eigen- is het verlengstuk geworden van de winst die je maakt zonder ethische normen en waarden te hanteren.

De mens is verziekt.
Klopt tot in de puntjes. alleen ik zou zeggen de mens ies verziekt en denkt dat een ander daar schuld aan heeft en verantwoordelijk is.

Binnen kort eisen we allemaal weer een procent loonsverhoging.
man Bornfree (Redactie Frontpage) 16-10-2009 @ 15:04 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:03 schreef 2knowmore het volgende:

[..]

Binnen kort eisen we allemaal weer een procent loonsverhoging.
Helemaal mee eens! Dat het ooit nog eens uit mijn bek zou komen: Zo is een kapatalistische staat ingericht. Zijn fundamenten zijn macht, geld het doel. Als je deze machinerie wilt stopzetten begint het niet alleen bij jezelf maar draag je het ook uit. Dus stoppen met loonsverhoging. Stoppen met in huizen te wonen waarvan twee derde niet functioneel is. Stoppen echte armoe te negeren.

Zo gaat het weer meneer Droge? Wacht ik krijg een termo in mijn reet. God het hoogtepunt van de dag!!!
quote:
Jan was bezig met alwéér een opname voor de Max Geheugentrainer. Na een poosje kreeg ik de bejaarde telefoniste nogmaals aan de lijn. Voor wie ik ook al weer belde? "Voor Jan Slagter." Of ik even geduld had. Jan was bezig met alwéér een opname voor de Max Geheugentrainer. Na een poosje kreeg ik opoe wederom aan de lijn. Voor wie ik ook al weer belde? "Voor Jan Slagter." Of ik even geduld had. Jan was bezig met alwéér een opname voor de Max Geheugentrainer. "Nou, nog eventjes dan." Een poosje later: wéér diezelfde mevrouw aan de lijn. Voor wie ik belde?...

... Jan Slagter heb ik trouwens maar een SMS'je gestuurd
Dus ga je eerst maar een poos wachten, bellend met een algemeen nummer, terwijl je het directe nummer hebt?...

...Logisch ja.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 16-10-2009 @ 15:16 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:13 schreef oorworm het volgende:

[..]

Dus ga je eerst maar een poos wachten, bellend met een algemeen nummer, terwijl je het directe nummer hebt?...

...Logisch ja.
Touché.
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:57 schreef drulovic het volgende:
"Die Scheringa is een platonische leugenaar!"

Hij is niet de enige!
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22platonische+leugenaar%22&btnG=Zoeken&meta=
http://www.mamjo.com/foru(...)7157.html#msg2617157
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:32 schreef humberto.tan het volgende:

[..]

Je neemt echt te veel zaken aan die ik niet gezegd heb. Weert-Gilders, op wie ik reageerde, stelt in elk bericht dat over DSB gaat, dat DSB niets fout heeft gedaan, want bedrijven willen nu eenmaal zo veel mogelijk winst maken en ethiek speelt daarbij geen rol.
Ik stel dat er wel degelijk bedrijven zijn die eveneens geld willen verdienen, veel geld zelfs, maar die hun klanten niet willen kaalplukken. Ik heb geen namen van bedrijven genoemd, zelfs geen sectoren aangegeven waar dit speelt, dus alle conclusies die jij denkt te kunnen trekken, zijn echt gebaseerd op gebakken lucht.
Ik zeg helemaal niet dat DSB NIETS fout heeft gedaan! Ik vind alleen de denkwijze dat klanten van DSB met een te hoge lening in een slachtofferrol denken te kunnen duiken onder het mom van "ik wist het niet" dat deze mensen zelf pathologische leugenaars zijn. De voorwaarden van DSB vermelden gewoon keurig waar mensen aan toe zijn en wat men gaat betalen. Echter als mensen dit niet begrijpen of gewoon niet goed willen lezen ontstaat er al een probleem.

JA! De DSB was fout in het verstrekken van te hoge leningen. Maar daar staat tegenover dat degenen die de lening aangingen zelf dit bedrag wilden hebben ondanks dat ze moesten weten aan de hand van het vooraf bekende maandbedrag dat ze aan hun maximum krediet zaten. Niemand kan leven van het geld dat overblijft na het afsluiten van het maximum mogelijk te lenen bedrag. Maar toch zijn er zat mensen geweest die er gewoon voor getekend hebben omdat ze wilden HEBBEN HEBBEN HEBBEN. Hebzucht is hun eigen ondergang geworden en dat is waar banken op inspelen op hebzucht anders zouden banken heel geen consumptieve kredieten verstrekken maar juist het sparen promoten
userIcon
Ik vindt de rol van de dsb medewerkers ook erg stuitend. Onbegrijpelijk dat zij DS aan het verdedigen zijn. Dan ben je toch echt ziek in je hoofd.
Die man heeft verdomme duizenden gezinnen in de vernieling geholpen.
Ik vraag me af hoeveel echtscheidingen hierdoor zijn gekomen.
Maar dat telt voor de medewerkers niet. Wat voor hun telt is dat dirk tegen hun zo aardig en gewoon is gebleven. Oftewel hij heeft de buit verdeeld onder zijn medewerkers. Wat een enge mensen. Schaam jullie diep
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 16-10-2009 @ 18:26 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:19 schreef eight het volgende:
Ik vindt de rol van de dsb medewerkers ook erg stuitend. Onbegrijpelijk dat zij DS aan het verdedigen zijn. Dan ben je toch echt ziek in je hoofd.
Die man heeft verdomme duizenden gezinnen in de vernieling geholpen.
Ik vraag me af hoeveel echtscheidingen hierdoor zijn gekomen.
Maar dat telt voor de medewerkers niet. Wat voor hun telt is dat dirk tegen hun zo aardig en gewoon is gebleven. Oftewel hij heeft de buit verdeeld onder zijn medewerkers. Wat een enge mensen. Schaam jullie diep
Eensch. Dat klootjesvolk staat voor de rechtbank met petjes en toeters. Weten blijkbaar niet wat het verschil is tussen een voetbalwedstrijd en een serieuze rechtszaak, kennen niet het verschil tussen een stadion en een rechtbank!
Klopt niets van: check de feiten graag:
quote:
En die Dirk Scheringa! Werkelijk, wat een type. Beweren dat er nog voldoende geld in kas is, dus dat er helemaal geen probleem is. Dat er maandagochtend nog 26 miljoen in kas was, was uitsluitend te danken aan een noodstorting van onze centrale bank van maar liefst 100 miljoen.
Oordeel rechter bij de eerste zitting:

"Want zondagavond was de situatie niet ernstig genoeg om de noodmaatregel van kracht te laten gaan, zo erkende de rechter om 1.00 uur 's nachts. DSB stond er zondagavond dus nog goed genoeg voor om verder te kunnen. "

http://www.quotenet.nl/bi(...)nancien-over-dsb.php

Ik vertrouw een rechter in deze zaak toch iets meer dan Bos/Wellink...

Een smerig spel is er gespeeld door DNB, niet meer niets minder. Parlementaire enquete en aftreden graag.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:19 schreef eight het volgende:
Ik vindt de rol van de dsb medewerkers ook erg stuitend. Onbegrijpelijk dat zij DS aan het verdedigen zijn. Dan ben je toch echt ziek in je hoofd.
Die man heeft verdomme duizenden gezinnen in de vernieling geholpen.
Ik vraag me af hoeveel echtscheidingen hierdoor zijn gekomen.
Maar dat telt voor de medewerkers niet. Wat voor hun telt is dat dirk tegen hun zo aardig en gewoon is gebleven. Oftewel hij heeft de buit verdeeld onder zijn medewerkers. Wat een enge mensen. Schaam jullie diep
Wat een simpele ziel ben jij zeg Net als DriekS onder je. Er wordt nu net gedaan of de DSB en Dirk Scheringa mensen gedwongen hebben om te komen lenen bij DSB. Al die Lakeman-leenpaupers wilden zelf lenen liefst zoveel mogelijk! En de voorwaarden? De voorwaarden interesseerde ze niet. Als ze die poen maar op hun rekening kregen voor dat nieuwe huis, die nieuwe auto, of die nieuwe keuken.

Denk daar maar eens over na LET OP!!! Lenen kost geld (ook bij de DSB)
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 16-10-2009 @ 21:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:51 schreef weert-gilders het volgende:

[..]

Wat een simpele ziel ben jij zeg Net als DriekS onder je.
Zeg, waarom noem je me steeds DriekS?
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 16-10-2009 @ 21:33 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:19 schreef eight het volgende:
Ik vindt de rol van de dsb medewerkers ook erg stuitend. Onbegrijpelijk dat zij DS aan het verdedigen zijn. Dan ben je toch echt ziek in je hoofd.
Die man heeft verdomme duizenden gezinnen in de vernieling geholpen.
Ik vraag me af hoeveel echtscheidingen hierdoor zijn gekomen.
Maar dat telt voor de medewerkers niet. Wat voor hun telt is dat dirk tegen hun zo aardig en gewoon is gebleven. Oftewel hij heeft de buit verdeeld onder zijn medewerkers. Wat een enge mensen. Schaam jullie diep
Die staan daar voor hun baan toch? Ik neeem aan dat zij wel wisten dat er dingen verkocht werden die niet helemaal door de beugel konden. Als je dat al jaren gedaan hebt en toen niet de gedachte hebt gehad om te zeggen, die is niet goed, ik stop ermee, dan kan ik me voorstellen dat je nu ook achter Dirk gaat staan.

En iedereen richt zich nu op DSB, maar die klanten zijn natuurlijk ook zelf schuldig. Die hebben nie goed opgelet toen ze dat contract getekend hebben, Maar ja, ze moeten een nieuwe auto, flatscreen whatever hebben.
En niet alleen de klanten, ook DNB en Wouter Bos zijn hier schuldig aan, om die rat van een Lakeman maar niet te vergeten. Die heeft willens en wetens uitspraken gedaan om de bank in te laten storten, waarbij het maar zeer de vraag is of de gedupeerden daar beter van worden. En aan hem kleeft ook nog een Dexia luchtje.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:04 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zeg, waarom noem je me steeds DriekS?
Omdat Dries lekkerder bekt vind het momenteel ook beter bij je passen.. Ik waardeerde je altijd om het onrecht dat je bestreed. Maar nu je de verkeerde groep blijft verdedigden (Lakeman en zijn Lakemanpaupers) ten koste van 8500 spaarders die keihard voor hun spaarcenten gewerkt hebben sommigen hun hele leven, 2000 personeelsleden die straks op straat staan en de 400.000 overige DSB klanten die allemaal stuk voor stuk gedupeerd zijn door heel dit verhaal. Om nog maar te zwijgen over de mensen die wel echt een compensatie van DSB verdienden omdat zij onterecht teveel konden lenen en die nu een regeling wel kunnen vergeten. Vraag ik me af of jij niet genomineerd moet worden voor de gouden Dries.

Weeg het onrecht nog eens af alsjeblieft. Dirk Scheringa wordt niet getroffen die blijft gewoon in zijn mooie grote huis wonen en houdt gewoon zijn natje en droogje. maar al die spaarders zijn voorgoed hun geld kwijt. En voor die 2000 werklozen staat er ook nog genoeg op het spel want een baan vinden in deze tijd is niet eenvoudig deze mensen hebben er echt niet voor gekozen om hun geld of baan kwijt te raken.

De mensen die zich aangesloten hebben bij de Lakemanclub hebben zelf vrijwillig geld geleend bij de DSB niemand heeft ze gedwongen! Ze wilden zelf dingen (huizen,auto's enz. enz.) kopen. dat de DSB ze dure koopsommen heeft verkocht kun je ze aanrekenen maar naar nu blijkt doen bijna alle banken het dus je kunt het de DSB al lang niet meer alleen aanrekenen. Dat de DSB teveel geld heeft uitgeleend aan deze mensen is ook een kwalijke zaak maar ook dit werd door bijna alle banken gedaan. Blijft overeind dat al deze kredietnemers zelf een zeer groot risico genomen hebben door maar te tekenen voor een product waar ze zich blijkbaar absoluut niet in verdiept hadden.

Ik wil je er nog even op wijzen dat indien de DSB echt iets onrechtmatigs had gedaan tegenover haar kredietnemers zij de kredietovereenkomst nietig hadden kunnen laten verklaren. En dat weet Lakeman ook anders had hij al lang een collectieve procedure gestart

En het excuus van Dirk Scheringa moest dat was een ultieme poging het vertrouwen terug te winnen het was de enige weg.

Ik vind het heel erg jammer dat mensen blind van woede maar tegen de DSB blijven schoppen terwijl daar nu heel veel onnodige en onschuldige slachtoffers dreigen te vallen terwijl de "leners" zelf voor 80/90% verantwoordelijk zijn voor hun eigen ellende omdat ze gewoon te hebberig waren en meer geleend hebben dan ze konden betalen.
Leuk vermakelijk stukje,

over de DSB,nu wel mooi om het personeel te lopen peipen dat ze nu in onzekerhed zitten etc,...voelen ze eens wat ze met z'n allen met het DSB gevoel hun klanten hebben aangedaan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:01 schreef weert-gilders het volgende:

[..]

Omdat Dries lekkerder bekt vind het momenteel ook beter bij je passen.. Ik waardeerde je altijd om het onrecht dat je bestreed. Maar nu je de verkeerde groep blijft verdedigden (Lakeman en zijn Lakemanpaupers) ten koste van 8500 spaarders die keihard voor hun spaarcenten gewerkt hebben sommigen hun hele leven, 2000 personeelsleden die straks op straat staan en de 400.000 overige DSB klanten die allemaal stuk voor stuk gedupeerd zijn door heel dit verhaal. Om nog maar te zwijgen over de mensen die wel echt een compensatie van DSB verdienden omdat zij onterecht teveel konden lenen en die nu een regeling wel kunnen vergeten. Vraag ik me af of jij niet genomineerd moet worden voor de gouden Dries.

Weeg het onrecht nog eens af alsjeblieft. Dirk Scheringa wordt niet getroffen die blijft gewoon in zijn mooie grote huis wonen en houdt gewoon zijn natje en droogje. maar al die spaarders zijn voorgoed hun geld kwijt. En voor die 2000 werklozen staat er ook nog genoeg op het spel want een baan vinden in deze tijd is niet eenvoudig deze mensen hebben er echt niet voor gekozen om hun geld of baan kwijt te raken.

De mensen die zich aangesloten hebben bij de Lakemanclub hebben zelf vrijwillig geld geleend bij de DSB niemand heeft ze gedwongen! Ze wilden zelf dingen (huizen,auto's enz. enz.) kopen. dat de DSB ze dure koopsommen heeft verkocht kun je ze aanrekenen maar naar nu blijkt doen bijna alle banken het dus je kunt het de DSB al lang niet meer alleen aanrekenen. Dat de DSB teveel geld heeft uitgeleend aan deze mensen is ook een kwalijke zaak maar ook dit werd door bijna alle banken gedaan. Blijft overeind dat al deze kredietnemers zelf een zeer groot risico genomen hebben door maar te tekenen voor een product waar ze zich blijkbaar absoluut niet in verdiept hadden.

Ik wil je er nog even op wijzen dat indien de DSB echt iets onrechtmatigs had gedaan tegenover haar kredietnemers zij de kredietovereenkomst nietig hadden kunnen laten verklaren. En dat weet Lakeman ook anders had hij al lang een collectieve procedure gestart

En het excuus van Dirk Scheringa moest dat was een ultieme poging het vertrouwen terug te winnen het was de enige weg.

Ik vind het heel erg jammer dat mensen blind van woede maar tegen de DSB blijven schoppen terwijl daar nu heel veel onnodige en onschuldige slachtoffers dreigen te vallen terwijl de "leners" zelf voor 80/90% verantwoordelijk zijn voor hun eigen ellende omdat ze gewoon te hebberig waren en meer geleend hebben dan ze konden betalen.
Erg goed verwoord.

Wat het grote verschil nog is tussen de koopsommen bij de DSB en de woekerpolissen bij andere banken:
Bij DSB kreeg je gewoon te horen dat je hypotheek 15% hoger werd omdat je een levensverzekering af moet sluiten. En dat de enige mogelijkheid bij DSB een koopsom is. Bij de eerdere woekerpolis schandalen was er sprake van ondoorzichtige producten, waarvan later bleek dat een veel te hoog percentage van de maandelijkse premie als onkosten werd afgetrokken, waardoor de premie en de verzekering eigenlijk waardeloos waren.

Als je dan ja zegt op een aanbod van DSB, waardoor je aflossingsvrije variabele rente tophypotheek nog een stuk hoger wordt, kan je natuurlijk rekenen op problemen. Maar ja, de meneer van DSB zei dat dit de laagste rente was. Natuurlijk zegt de meneer van de DSB dat, want de meneer van de DSB vergelijkt niet met andere aanbieders. En nog steeds zijn er mensen die niet verder denken en naar de meneer van DSB luistert. (De meneer van de DSB die hoogstwaarschijnlijk dicht slaat als er vragen gesteld worden die buiten de folder inhoud van DSB producten vallen trouwens. Mijn ervaring is dat de meeste DSB adviseurs weinig tot geen financiele kennis hebben)
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 @ 01:54 schreef DaBeetle het volgende:

[..]

Erg goed verwoord.

Wat het grote verschil nog is tussen de koopsommen bij de DSB en de woekerpolissen bij andere banken:
Bij DSB kreeg je gewoon te horen dat je hypotheek 15% hoger werd omdat je een levensverzekering af moet sluiten. En dat de enige mogelijkheid bij DSB een koopsom is. Bij de eerdere woekerpolis schandalen was er sprake van ondoorzichtige producten, waarvan later bleek dat een veel te hoog percentage van de maandelijkse premie als onkosten werd afgetrokken, waardoor de premie en de verzekering eigenlijk waardeloos waren.

Als je dan ja zegt op een aanbod van DSB, waardoor je aflossingsvrije variabele rente tophypotheek nog een stuk hoger wordt, kan je natuurlijk rekenen op problemen. Maar ja, de meneer van DSB zei dat dit de laagste rente was. Natuurlijk zegt de meneer van de DSB dat, want de meneer van de DSB vergelijkt niet met andere aanbieders. En nog steeds zijn er mensen die niet verder denken en naar de meneer van DSB luistert. (De meneer van de DSB die hoogstwaarschijnlijk dicht slaat als er vragen gesteld worden die buiten de folder inhoud van DSB producten vallen trouwens. Mijn ervaring is dat de meeste DSB adviseurs weinig tot geen financiele kennis hebben)
Inderdaad ik ben twee jaar terug zelf bij DSB geweest voor een offerte-gesprek alles werd gewoon keurig uitgelegd en doorgenomen. En inderdaad men probeerde een koopsompolis aan te smeren bij de lening. Echter was ik niet geïnteresseerd in een koopsompolis ik wilde alleen een tweede hypotheek. En had daar zelf via internet al voor uitgerekend wat dat maximaal mocht en kon gaan kosten en wat ik kon betalen. Dus bij DSB nog onderhandeld uiteindelijk was voor de koopsompolis nog een bedrag van 3000,- nodig volgens de adviseur. Echter wilde ik geen koopsompolis want ik was al goed verzekerd (bij ABN-Amro die mij al diverse producten aangesmeerd heeft in het verleden) Dus ik heb uiteindelijk afgezien van een tweede hypotheek bij DSB. De verkoper bleef gewoon vriendelijk en gaf de offerte mee om deze thuis nog eens goed door te nemen. Niets aan de hand, geen dwang of onaardig gedrag of wat dan ook. De verkoper was gedreven, maar hoort een verkoper niet gedreven te zijn?

Even ter vergelijking ik ging een zakelijke rekening openen bij ABN-Amro en die verkoper probeerde me ook allerlei beleggingsproducten en verzekeringen aan te smeren waar ik volgens de verkoper van ABN-Amro echt niet zonder kon. Dat is de essentie van de verkoop: een klant ervan overtuigen dat ie meer nodig heeft dan op het boodschappenbriefje staat. dat doet de slager, dat doet de bakker dat doet iedere zichzelf respecterende verkoper. In de trend van: anders nog iets? We hebben een aanbieding etc.

En natuurlijk de DSB zat fout met het verstrekken van te hoge hypotheken maar dat deden alle banken voor de crisis... En natuurlijk de koopsompolissen die ze verkochten waren veel te duur. Maar er is nog steeds geen enkele juridische grond te vinden die een klacht van iemand die bewust teveel geleend heeft bij een bank en die in de problemen komt door eigen hebzucht te onderbouwen teneinde de schulden kwijt te schelden middels rechtsspraak.
man Okaht (Redactie Frontpage) 17-10-2009 @ 11:00 fotoboek no homepage
Ooit was er geen enkel verbod op piramidespelen. Pas toen duidelijk werd hoeveel mensen er het slachtoffer van werden, is er wereldwijd wetgeving in het leven geroepen om deze praktijken aan banden te leggen.
Was een piramidespel toen het nog niet verboden was minder verwerpelijk dan toen het verboden was? Nee, toen was het doel ook gewoon om met leugens geld af te troggelen van onwetende slachtoffers.

Dat geldt wat mij betreft ook voor de DSB. Bijna alle producten waar de DSB rijk van is geworden zien we nu als verwerpelijk en een aantal daarvan is inmiddels zelfs verboden. Bij mij komen Scheringa en zijn medewerkers er nu niet mee weg door te zeggen dat alle anderen het ook deden en dat ze er nu alles aan doen om hun klanten te helpen. Ze hebben criminele handelingen verricht en hebben álle vertrouwen verspeeld om nog een bank te mogen runnen.
Met een beetje verstand leen je toch ook geen geld bij de plaatselijke Godfather, die tegenwoordig "wat minder" mensen koud maakt?

Van de ene kant spuug ik ook wel een beetje op dat zelfmedelijden van de gedupeerde klanten van de DSB, die nu op televisie komen janken. Anderzijds mogen we ook weer niet vergeten dat ze beet zijn genomen door zéér bedreven bedriegers.
De meesten onder ons kopen zelden een huis, dus vrijwel niemand kan zich expert noemen op dat vlak. De gladjanussen van DSB waren dusdanig bedreven in de verkoop van leningen en hypotheken, dat ze onder deze leken wel heel makkelijk slachtoffers konden maken.

Bovendien waren al die campagnes van de DSB ook duidelijk niet gericht op de financiële bovenlaag van Nederland. Die goedkope spotjes met die goedkope (en SLECHTE!!!) acteurs waren helemaal gericht op de "gewone man", waarvan ze zeker wisten dat het een makkelijke slachtoffer zou zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Lakeman__.html?p=1,1

En beste Driek sta je nu nog steeds achter je "held" Lakeman
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 19-10-2009 @ 08:42 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:04 schreef weert-gilders het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)Lakeman__.html?p=1,1

En beste Driek sta je nu nog steeds achter je "held" Lakeman
Dit weekende werd were opnieuw duidelijk dat Scheringa alle gevoel voro realiteit kwijt was, met zijn belachelijke pogingen om de rechten van zijn klanten verder in te perken. "Bevriezen" "Aandeel nemen"

Lakeman had gewoon gelijk: zijn doel was: Scheringa buiten beeld. Het feit dat zelfs een dubieuze geldwolf uit de VS geebn zin had in die bank, dat zegt genoeg!

En denk nou niet, dat ik het niet triest vind voor personeel en klanten. En de onderste steen moet boven: ik ben niet voor niets voorstander van ene parlementair onderzoek!
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 @ 08:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dit weekende werd were opnieuw duidelijk dat Scheringa alle gevoel voro realiteit kwijt was, met zijn belachelijke pogingen om de rechten van zijn klanten verder in te perken. "Bevriezen" "Aandeel nemen"

Lakeman had gewoon gelijk: zijn doel was: Scheringa buiten beeld. Het feit dat zelfs een dubieuze geldwolf uit de VS geebn zin had in die bank, dat zegt genoeg!
Volg een master economie/fiscaalrecht en je weet ook hoe dat zit.

Het was een hoogleraar economie die dat plan bedacht had en door de EU geblokkeerd. De spaarders hadden andere rechten gekregen die van Aandeelhouden en door dividend mogelijk rendement behaald. Op termijn zouden zij hun aandelen kunnen verkopen, (misschien met winst).

Nogmaals je moet kijken wat er op 1 oktober (voor lakeman) op de balans stond. Mischien niet heel sterk maar voldoende. DNB en WB hadden toen moeten ingrijpen en met andere banken overleggen. Dat hebben zij nagelaten. DS had toen al ingestemd met zijn vertrek.

De schuldige in deze zijn WB, DNB en Lakeman.

De gedupeerde de spaarders die daar hun appeltje voor de dorst hadden gezet. Niet de mensen met hun foute hypotheek. Die zijn daar zelf door hebzucht terecht gekomen. Hadden ze maar naar de bank moeten luisteren die niet driemaal de waarde van hun huis wilde financieren ivm de auto, tv en de onnodige verbouwing, om het rijtjeshuis de alure van een vila te geven.
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 @ 08:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dit weekende werd were opnieuw duidelijk dat Scheringa alle gevoel voro realiteit kwijt was, met zijn belachelijke pogingen om de rechten van zijn klanten verder in te perken. "Bevriezen" "Aandeel nemen"

Lakeman had gewoon gelijk: zijn doel was: Scheringa buiten beeld. Het feit dat zelfs een dubieuze geldwolf uit de VS geebn zin had in die bank, dat zegt genoeg!

En denk nou niet, dat ik het niet triest vind voor personeel en klanten. En de onderste steen moet boven: ik ben niet voor niets voorstander van ene parlementair onderzoek!
Je kan Scheringa een klootzak vinden maar hij heeft wel alles er aan gedaan om te proberen de schade te beperken voor zijn klanten. Want zelf heeft ie zijn schaapjes al wel op het droge. En als jij vind dat de val van de bank gerechtvaardigd is door die paar 1000 klootzakken die zelfbenoemde gedupeerden die weigerden de algemene voorwaarden te lezen tov die 400.000 rekeninghouders/spaarders die wel gewoon tevreden waren over DSB ben je alle gevoel voor realiteitszin kwijt. Zeker nu duidelijk wordt dat alle banken koopsompolissen verkopen tegen woekerwinsten van 80/90%. Het was al langer duidelijk dat bijna alle banken hypotheken verstrekt hebben boven de 125% executiewaarde dus de DSB is niet opeens een anders dan anderen opererende bank.

Een parlementair onderzoek helpt die 2000 DSB-WWers niet aan het werk, brengt ook het spaargeld van die 4500 mensen die alles kwijt zijn niet terug, brengt het spaargeld boven de 100.000 van nog eens 4000 mensen niet terug, en helpt ook de zichzelfbenoemde gedupeerden niet

En het ergste is dat er niet eens een parlementair onderzoek komt De hoge heren Bos en Wellink doen er alles aan hun hachje veilig te stellen..

Bos beschadigd het vertrouwen in de economie en banken zeer ernstig en het was al zo broos door niet in te grijpen en door te weigeren staatssteun te verlenen. Het valt niet uit te leggen dat Bos de ene bank wel voor tientallen miljarden red en de DSB waar slechts hooguit 1,5 miljard nodig is niet. Dit is volstrekte willekeur. En dan kan hij roepen dat deze bank door eigen wanbeleid in de problemen is gekomen. Andere banken hebben het ook aan het eigen wanbeleid te danken heel de crisis is veroorzaakt door dergelijk wanbeleid. Alleen de boeren van de Rabobank lijken het begrepen te hebben.
50  van 53 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL2
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden