Retourtje gaskamer voor Wilders

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 17-09-2009 @ 23:00
print 

Sinds het vertrek van Boer Koekoek (“Voorzitter, wanneer krijg ík nu eens een beurt?”) uit de Tweede Kamer heb ik niet meer zo om de politiek gelachen. Geert en de PVV. Werkelijk. Alsof ik een paar types uit Koefnoen zie rondlopen. Owen Schuhmacher als de stiekeme Indonees Geert Wilders, Jeremy Baker als de timmerende oplichter Dion Graus en Plien van Bennekom als de immer verongelijkte Fleur Agema.

In tegenstelling tot die wat armoedige Centrumpartijdemocraten80/86 van Hans Janmaat, hebben onze vrienden van de Partij Voor Vreemdelingenhaat iets fris. Iets fruitigs. Iets vernieuwends. Door te roepen dat de drukte in de wachtkamer van de huisarts wordt veroorzaakt door die buitenlanders. Door een minister voor achterlijk uit te maken. Door een paar aan elkaar geplakte internetbeelden en een doorgescheurd telefoonboek een “film” te noemen. Door te stellen dat de drukte op de snelweg  wordt veroorzaakt door migranten met slechte kennis van de Wegenverkeerswet. Door te beweren dat er 6 miljard militante moslims in West-Europa wonen. Door te suggereren dat de kosten van het inhuren van buitenlandse verplegers niet worden gemaakt om iets te doen aan het personeelsgebrek in verpleegtehuizen, maar rechtstreeks bij de kosten van vreemdelingen moeten worden geteld. En door alles wat de PVV niet zint, te bestempelen als “linkse hobby’s”. Echt. Kramp in mijn kaken van het lachen. Soms heb ik het idee, dat de PVV gewoon één grote grap is, gefinancierd uit de ‘Lief- en leedpot’ van de personeelsvereniging van het ministerie van Algemene Zaken.

En eigenlijk vind ik het best geinig dat de PVV een aantal sociaal-maatschappelijke problemen gewoon bij naam durft te noemen. Waar andere partijen toch een beetje om de hete brij heen draaien noemt Geert de dingen vaak wel bij de naam. Veel allochtone jongeren die nog te besodemieterd zijn om een opleiding af te maken. De enorme oververtegenwoordiging van met name Marokkanen in de misdaadcijfers. Vrouwen die in hun huis opgesloten zitten.  Moslimgeestelijken die verschrikkelijke dingen roepen over het vermoorden van homo’s. Tuurlijk. Allemaal waar.

Maar ik ben sinds gistermiddag klaar met lachen. Want nu maakt Geert het echt te bont. Hoofddoekjesbelasting. Het straffen van mensen die leven volgens de voorschriften van hun geloof. En laten we wel zijn: los van het ontsierend effect op het straatbeeld doet zo’n moslimmevrouw er niemand kwaad mee. En waarom heeft niemand het ooit over een Paarse-leggingtaks, of een heffing op witte herensokken? Omdat dat niet mag? Discriminatie? Nee, dat mag blijkbaar alleen bij Moslima’s. Waarom mag iemand wel haar opvattingen over mode laten zien, en niet haar geloof?

Je moet maar durven. Met droge ogen vanaf het spreekgestoelte tijdens de Algemene Beschouwingen pleiten voor een hoofddoekjestaks. Duizend euro per man per jaar. Eh, ik bedoel per vrouw per jaar. Ik vind het sowieso een beledigende suggestie dat er dus meer belasting op een belijdend Moslima wordt geheven, dan op een hond! Vindt de bedenker van dit fraais een Moslima dus waardelozer dan een hond?

In de jaren-30 heeft de NSB zelfs niet gepleit voor een speciale heffing op keppeltjes en op lange zwarte bakkebaarden. De NSB kwam niet verder dan tijdens de Duitse bezetting roepen dat de Joden misschien beter uitsluitend in hun eigen winkels boodschappen zouden moeten doen. Het vuile werk lieten die aan een ander over. Maar ook de Jodenvervolging, hier en in Duitsland, begon met wat geniepige potjes haatzaaierij. Precies zoals Geert Wilders nu doet met de Moslims in ons land. En waar de heer Mussert groot voorstander was van het verplicht opnaaien van gele Davidssterren, vrees ik de dag dat de heer Wilders zal voorstellen dat alle Moslims over straat moeten met een opgenaaide gele geit. Het begint met een paar stomme opmerkingen over de wachtkamer bij de dokter, en het eindigt met…

Ja. Met wat precies? Ik durf er niet goed aan te denken. Wellicht is het een idee, als Geert eens een reisje naar een gaskamer in Auschwitz maakt. En begrijp me goed: ik ben tegen geweld, en al helemaal tegen moord. Dus de gaskraan hoeft niet open. Nee. Geert kan daar wat mij betreft eens heel erg lang, heel erg diep en heel erg bezorgd gaan nadenken over waar het soort haatdragende flauwekul waar hij in is gespecialiseerd toe kan leiden.




Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL2
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

781 views / 124 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 124 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
man bazbo (Redactie Frontpage) 17-09-2009 @ 23:06 fotoboek homepage
userIcon
Prachtcolumn, Driek. Compliment!
Waar moet je morgenochtend vroeg nog over bellen?


userIcon
Je hebt je kennelijk weinig aangetrokken van het commentaar van sommigen over titels van columns... Jammer.
userIcon
Goede column Driek! Wilders is een eng mannetje, en iedereen die met "Godwin" komt is nog enger dan Wilders zelf omdat ze zo'n nazistische beweging proberen te nuanceren terwijl Wilders al tientallen nazivoorstellen heeft gedaan en miljoenen mensen wil deporteren.
man bazbo (Redactie Frontpage) 17-09-2009 @ 23:13 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 17 september 2009 @ 23:09 schreef flipsen het volgende:
Je hebt je kennelijk weinig aangetrokken van het commentaar van sommigen over titels van columns... Jammer.
En jij hebt de column van Driek kennelijk niet goed gelezen ... Jammer.


userIcon
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2175&Itemid=6

Neville Chamberlain was de Britse premier die in 1938 met Hitler en Mussolini het Verdrag van Munchen sloot ten gunste van de wereldvrede.

In het verdrag accepteerden 'de grote mogendheden' de annexatie van het Tsjechische Sudetenland door Duitsland. Een jaar later viel Duitsland Polen binnen en daarmee begon de Tweede Wereldoorlog.

Stevige vergelijking
"Het is een stevige vergelijking maar het is een gevaarlijk, naïef en onverantwoord beleid wat hij voert", aldus Wilders.

De politicus ergert zich al langer aan het beleid van Balkenende op dit punt. "Mensen als Balkenende en Obama zijn uit op handjes vasthouden en liedjes zingen onder de kerstboom, het hele jaar lang."

"Ze sluiten de ogen voor de grote problemen die de islamisering met zich meebrengt."

Nieuwe koers
De fractieleider van de PVV maakt zich grote zorgen over de nieuwe koers die Amerika vaart. "Dat de machtigste man ter wereld zo'n beleid voert is nog veel erger dan wat de heer Balkenende allemaal voor wanprestaties levert."

Wilders doelt hiermee onder andere op de handreiking die president Obama deed naar de moslimwereld in zijn speech in Cairo 4 juni jongstleden. Hij verklaarde daarin een nieuw begin te willen maken in de relatie met de islamitische wereld.

Europa
Geert Wilders gelooft zeker in een goede transatlantische relatie met Amerika. "Ik geloof meer in politieke banden met Amerika dan dat we onze macht weggeven aan Europa."

"Maar we moeten ons niet onder druk laten zetten over bijvoorbeeld de toelating van Turkije tot de EU of het verlengen van de missie in Afghanistan."

Gezonde afstand
Wilders vindt dat we in politieke zin een gezonde afstand tot Amerika moeten houden. "Aan de andere kant is Amerika net als Israël zijn wel een stuk van onze culturele identiteit."

"Maar we moeten niet voor ze knikken en buigen in politiek opzicht. Zeker niet als de regering wordt geleid door iemand met een dubieus beleid. En dan zeg ik het nog netjes."

Geen verbetering
In 1999 sprak Wilders voor het eerst over "de grote bedreiging van het moslim-extremisme en de islamisering van het vrije Westen". Nu tien jaar later ziet hij geen verbetering.

"Als u mij tien jaar geleden had gezegd dat er veertig tot vijftig Sharia rechtbanken zouden zijn in Engeland en het kabinet onderzoekt dat in Nederland, hadden weinig mensen u gelooft. Dat toont dus aan dat het op veel terreinen slechter is geworden", betoogt hij.
userIcon
quote:
En laten we wel zijn: los van het ontsierend effect op het straatbeeld doet zo'n moslimmevrouw er niemand kwaad mee.
Terwijl jij, beste columnist ooit zat af te geven op meisjes met rokjes in Ridderkerk die je hielpen bij de kaasboer. Die doen er ook niemand kwaad mee, maar het is zo lekker afgeven he. Ontzettende hypocriet
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-09-2009 @ 23:26 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 17 september 2009 @ 23:23 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Terwijl jij, beste columnist ooit zat af te geven op meisjes met rokjes in Ridderkerk die je hielpen bij de kaasboer. Ontzettende hypocriet
Zozo, die grap heeft veel indruk op je gemaakt.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-09-2009 @ 23:27 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 17 september 2009 @ 23:06 schreef bazbo het volgende:
Prachtcolumn, Driek. Compliment!
Waar moet je morgenochtend vroeg nog over bellen?


Met een rechter over een vrijgelaten tyfushond.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-09-2009 @ 23:28 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 17 september 2009 @ 23:09 schreef flipsen het volgende:
Je hebt je kennelijk weinig aangetrokken van het commentaar van sommigen over titels van columns... Jammer.
Eh, er staat retourtje, niet enkeltje. Was je dat niet opgevallen?
userIcon
quote:
En waar de heer Mussert groot voorstander was van het verplicht opnaaien van gele Davidssterren, vrees ik de dag dat de heer Wilders zal voorstellen dat alle Moslims over straat moeten met een opgenaaide gele geit. Het begint met een paar stomme opmerkingen over de wachtkamer bij de dokter, en het eindigt met...
Hoe je van een hoofddoektax komt tot een opgenaaide gele geit is mij een compleet raadsel. Volgens mij zou het uitbannen van de hoofddoek juist zorgen voor minder onderscheiding.

Niet dat het me een ruk interesseert of iemand een hoofddoek, keppeltje, kruisje of wat dan ook maar draagt, maar onzinvergelijkingen maken alleen om de Nazi's en de NSB weer eens te kunnen noemen in een column over Wilders begint wel een beetje oud te worden.
userIcon
quote:
Op donderdag 17 september 2009 @ 23:26 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zozo, die grap heeft veel indruk op je gemaakt.
Je ontwijkt, maar dat is niks nieuws
userIcon
Driek, ik was even ontzet door de titel, maar echt, serieus: applaus! Geweldige column!
userIcon
"Maar ik ben sinds gistermiddag klaar met lachen. Want nu maakt Geert het echt te bont. Hoofddoekjesbelasting."

Ik begin net met lachen. Nu pas wordt duidelijk hoe serieus meneer is.
userIcon
quote:
Op donderdag 17 september 2009 @ 23:43 schreef Westerling het volgende:
"Maar ik ben sinds gistermiddag klaar met lachen. Want nu maakt Geert het echt te bont. Hoofddoekjesbelasting."

Ik begin net met lachen. Nu pas wordt duidelijk hoe serieus meneer is.
De heer Wilders heeft gelijk, het op eerste gezicht belachelijke idee van hoofdvoddentax, het is slimmer bedacht dan jij en je linkse vriendjes kunnen bedenken. In landen die deze mensen ontvlucht zijn vanwege de problemen met extremen, moeten andere gelovigen zoals christenen belasting betalen om hun geloof te mogen beoefenen. Het is een sarcastische steek, dat je het niet ziet, ze vluchten het extreme om vervolgens in ons land zichzelf af te zetten met dezelfde belachelijke gewoontes, noem het maar cultuur. Een hoofddoek is GEEN onderdeel van geloof, het is nergens verplicht gesteld in de koran. Het is een uiting van onderdrukking van vrouwen, opgedrongen, niet van vrijheid en gelijke rechten.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-09-2009 @ 00:12 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 00:02 schreef jeminee het volgende:
Waardeloos. Dit vind ik wel heel goedkoop scoren.
Want?
userIcon
Jij bent iemand die het probleem van twee kanten durft te benoemen
Ik zou zeggen ga in politiek, want we hebben weinig genuanceerde mensen in DenHaag. Een prima column en je laat ook jouw critici ff zien dat jij wel een linkserd bent zonder beschuldigt te worden als een softie
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 00:02 schreef jeminee het volgende:
Waardeloos. Dit vind ik wel heel goedkoop scoren.
waarom, toen hij die kut marokkanen land uit wilde trappen zei je volgens mij iets anders
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 00:15 schreef siddha het volgende:

[..]

waarom, toen hij die kut marokkanen land uit wilde trappen zei je volgens mij iets anders
pvda lid zeker?
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 00:40 schreef CyberRat het volgende:

[..]

pvda lid zeker?
Ogh God NEE, maar ben wel links (links liberaal)
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 00:45 schreef siddha het volgende:

[..]

Ogh God NEE, maar ben wel links (links liberaal)
userIcon
Man wat een zware dagen zeg, je moet wat als je tussen jobs zit (werkuluus) 2 dagen naar live kamer debatten zitten kijken, wat een feest, ik wacht alleen nog op het plaatsen van mijn open brief aan de Minister president hier bij de andere columns.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-09-2009 @ 00:55 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 00:53 schreef CyberRat het volgende:
Man wat een zware dagen zeg, je moet wat als je tussen jobs zit (werkuluus) 2 dagen naar live kamer debatten zitten kijken, wat een feest, ik wacht alleen nog op het plaatsen van mijn open brief aan de Minister president hier bij de andere columns.
We gaan effe regelen dat je open brief zsm wordt geplaatst.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 00:14 schreef siddha het volgende:
Ik zou zeggen ga in politiek, want we hebben weinig genuanceerde mensen in DenHaag.
Plasterk was ook columnist. De politiek is toch een heel andere wereld.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-09-2009 @ 00:56 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 00:56 schreef zxs het volgende:

[..]

Plasterk was ook columnist. De politiek is toch een heel andere wereld.
En ik heb veel van Ronald geleerd.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 00:55 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

We gaan effe regelen dat je open brief zsm wordt geplaatst.
tof
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 00:56 schreef DriekOplopers het volgende:
En ik heb veel van Ronald geleerd.
je bedoelt dat je geen politieke ambities hebt zeker?
anders word je zelf nog ''gebeld''
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-09-2009 @ 01:06 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 01:00 schreef zxs het volgende:

[..]

je bedoelt dat je geen politieke ambities hebt zeker?
anders word je zelf nog ''gebeld''
Nee, ik heb zelf geen politieke ambities.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 01:06 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee, ik heb zelf geen politieke ambities.
waarom niet?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-09-2009 @ 01:10 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 01:07 schreef siddha het volgende:

[..]

waarom niet?
Lang verhaal.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 01:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Lang verhaal.
Riekt naar politiek gedrag
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 01:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Lang verhaal.
een toekomstige column misschien of wil je het nu vertellen?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-09-2009 @ 01:19 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 01:12 schreef siddha het volgende:

[..]

een toekomstige column misschien of wil je het nu vertellen?
Ik ga nu pitten. Andere keer. Trek me nog maar een keertje aan mijn mouw.
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 01:06 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee, ik heb zelf geen politieke ambities.
Shit, en ik wilde je nog wel als minister van Verkeer en Waterstaat in mijn eerste kabinet. Mits je dan nog leeft ofc
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 02:32 schreef jeminee het volgende:

[..]

Goh, wat weet jij goed wat ik bij een vorige column geplaatst hebt.
Weet je dat alleen van mij zo goed, of van iedereen? En gaat het dan alleen om het onderwerp van de column, of om de persoon die reageert?

Ja, en al zóu ik dat gedaan hebben. Wat wil je nu insinueren? Dat ik vóór Wilders ben en tégen de Marokkanen? Nee, ik ben tégen die criminele Marokkanen.

Voor mij zit er een verschil in om een probleem te bespreken wat zich al jaren voordoet. En mag ik een hekel hebben aan die gasten?
Dus met een column, waar weer eens een stukje aan die gasten gewijd wordt, heb ik geen probleem.

Maar ik haat columns waar de gaskamer, nazi`s,Hitler enz, in voorkomt. Ik vind dat héél goedkoop.
Lekker opportunistisch ook. O, Wilders heeft zoiets achterlijks gezegd nu, snel een column er van maken, en laten we het hele register open trekken, dat hapt zo heerlijk weg.

O, en nog even dit. Speciaal voor jou:
een half uur later alsnog je post editen
Jonge jonge, wat makkelijk, over Geert zeuren.
Degene die als enige durft te zeggehn hoe het in wijken als de mijne toegaat.
En dat hij dat zegt vind je geinig.
Nou, ik vind het dieptriest dat Geert de enige is die zegt wat er egt gaande is.
En dat de regering daar niets over wil horen, is net zo triest.

Gewoon zielig om je bij het veilige clubje aan te sluiten, en tog weten dat hij de waarheid spreekt!
man superworm (Redactie Frontpage) 18-09-2009 @ 07:45 fotoboek homepage
userIcon
Twee woorden. Godwin's Law.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-09-2009 @ 07:57 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 07:45 schreef superworm het volgende:
Twee woorden. Godwin's Law.
Zie reactie Anastacia 23.10 uur gisteravond. Ik deel haar mening.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-09-2009 @ 07:59 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 07:34 schreef oooYEAH het volgende:
Jonge jonge, wat makkelijk, over Geert zeuren.
Degene die als enige durft te zeggehn hoe het in wijken als de mijne toegaat.
En dat hij dat zegt vind je geinig.
Nou, ik vind het dieptriest dat Geert de enige is die zegt wat er egt gaande is.
En dat de regering daar niets over wil horen, is net zo triest.

Gewoon zielig om je bij het veilige clubje aan te sluiten, en tog weten dat hij de waarheid spreekt!
Ehm, tussen mijn kritiek door geef ik Wilders de credits dat 'ie zaken wél aan de orde durft te stellen. Lezen! Ik vind alleen dat 'ie doordraaft met zijn generalisaties en verkeerde oplossingen.
man superworm (Redactie Frontpage) 18-09-2009 @ 08:05 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 07:57 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zie reactie Anastacia 23.10 uur gisteravond. Ik deel haar mening.
Ik heb het ook een keer gedaan, hoor. Maar het blijft een zwaktebod, vind ik. Je moet Wilders ook kunnen afbranden zonder de thirties erbij te slepen.

Edit: mijn Godwin: http://frontpage.fok.nl/column/7397/1
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-09-2009 @ 08:09 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 08:05 schreef superworm het volgende:

[..]

Je moet Wilders ook kunnen afbranden zonder de thirties erbij te slepen.
Klopt. Ik brand Wilders herhaaldelijk af, en regelmatig ook zonder NSB/WO II etc. Wilders moet columntechnisch op álle manieren bestreden worden.
Maar het laatste voorstel doet mij erg aan WO II denken.
man superworm (Redactie Frontpage) 18-09-2009 @ 08:12 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 08:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Klopt. Ik brand Wilders herhaaldelijk af, en regelmatig ook zonder NSB/WO II etc. Wilders moet columntechnisch op álle manieren bestreden worden.
Maar het laatste voorstel doet mij erg aan WO II denken.
Voor mij was het een definitieve scheidslijn. Politieke zelfmoord? Dat ligt aan hoeveel hersencellen er nog in het gemiddelde PVV-kieshoofd over zijn.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-09-2009 @ 08:15 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 08:12 schreef superworm het volgende:

[..]

Voor mij was het een definitieve scheidslijn. Politieke zelfmoord?
Wie weet. Mara voor mij was het ook het moment dat Wilders écht te ver is gegaan. Een regelrecht, onversneden stuk tuig!
man superworm (Redactie Frontpage) 18-09-2009 @ 08:18 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 08:15 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wie weet. Mara voor mij was het ook het moment dat Wilders écht te ver is gegaan. Een regelrecht, onversneden stuk tuig!
Met de strekking van het stuk kan ik me dan ook wel vinden. "Kopvoddentaks", alleen het woord al. Zo ontzettend denigrerend. Dan schaam je je ervoor Nederlander te zijn. Hoop écht dat hij bij de volgende Politieke Barometer naar beneden kukelt, maar het zal wel weer niet.

Ondertussen is na de AB mijn voornemen D66 te gaan stemmen alleen nog maar toegenomen. Liefst een regering D66, GL en VVD ofzo, maar de kans dat Pechtold groter wordt dan het CDA... hmm.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-09-2009 @ 08:26 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 08:18 schreef superworm het volgende:

[..]

Met de strekking van het stuk kan ik me dan ook wel vinden. "Kopvoddentaks", alleen het woord al. Zo ontzettend denigrerend. Dan schaam je je ervoor Nederlander te zijn. Hoop écht dat hij bij de volgende Politieke Barometer naar beneden kukelt, maar het zal wel weer niet.

Ondertussen is na de AB mijn voornemen D66 te gaan stemmen alleen nog maar toegenomen. Liefst een regering D66, GL en VVD ofzo, maar de kans dat Pechtold groter wordt dan het CDA... hmm.
I.d.d. Pechtold heeft het heel goed gedaan. Absoluut!

(Moet nu de deur uit; we slowchatten later wel weer verder)
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 18-09-2009 @ 08:38 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 08:18 schreef superworm het volgende:

[..]

Met de strekking van het stuk kan ik me dan ook wel vinden. "Kopvoddentaks", alleen het woord al. Zo ontzettend denigrerend. Dan schaam je je ervoor Nederlander te zijn. Hoop écht dat hij bij de volgende Politieke Barometer naar beneden kukelt, maar het zal wel weer niet.
Wat je Geert wel moet nageven, hij verzint het iedere keer wel weer. Hij komt altijd met iets aparts om maar de aandacht naar zich toe te ttrekken.
quote:
Ondertussen is na de AB mijn voornemen D66 te gaan stemmen alleen nog maar toegenomen. Liefst een regering D66, GL en VVD ofzo, maar de kans dat Pechtold groter wordt dan het CDA... hmm.
Pechtold is echt de bom in het debat (al moet ie achter het spreekgestoelte wel zijn hand uit zijn zak halen). En gister dacht ik ook, als er verkiezingen komen ga ik op hem stemmen. En dat was meteen het moment dat ik dacht, hem, niet D66. Wat is D66 zonder Pechtold? Ik zou niemand van de fractie bij naam kunnen noemen
Wat een kut titel weer
50  van 124 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL2
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden