Even met het advocatenkantoor gebeld: “Goedemorgen, Oplopers hier. Meester Vermeeren in de buurt?” Fluks werd ik doorverbonden met de jurist in kwestie, die een enorme hoeveelheid onbegrijpelijke wartaal uit begon te slaan. Iets van dat ‘ie bij mij beleefd informeerde, inzake welke kwestie ik meende hem te mogen disponeren, terwijl hij juist druk doende was met zijn studie van importante jurisprudentie aangaande de wettelijke grondslag ex jure voor de kledingregels in een gehospitaliseerde omgeving. Of iets van die strekking. U begrijpt, dat ik die woordenbrij niet helemaal kon onthouden. Dus ik slikte mijn opkomende lachbui in, en vroeg: “Zeg Frank, als je in de rechtszaal aan het werk bent, draag je dan een toga?” Dit bleek het geval. Want dat is onlosmakelijk verbonden aan het ambt van advocaat. In de rechtszaal gelden kledingregels, waarvan niet kan worden afgeweken. Iemand die naar de advocatenschool gaat, hoort zo ongeveer als eerste dat het in de rechtszaal noodzakelijk is, dat er een toga wordt gedragen. Hoog tijd voor een schot voor open doel: “Maar waarom behartig je dan de belangen van een verpleegster die weigert in een omgeving waar dat nodig is, kleding te dragen met korte mouwen? Flikker toch een eind op, idioot! Iemand die naar de verpleegstersschool gaat, hoort zo ongeveer als eerste dat op afdelingen waar besmettingsrisico’s zijn voor kwetsbare patiënten, het noodzakelijk is dat er ziekenhuiskleding met korte mouwen wordt gedragen. Dus ook op de dialyse-afdeling waar die Moslim-mevrouw vervolgens uit vrije wil ging werken. Als mevrouw meent zich daarna opeens verder te moeten verdiepen in het geloof dat die kinderlokker uit Mekka vereert, en daarom vindt dat korte mouwen écht niet kunnen, dan dondert ze maar op uit dat ziekenhuis, en zoekt ze maar een baan als geitenslachteres in het halal-abattoir. Maar volgens mij is ze te besodemieterd om de handen uit de mouwen te steken. Letterlijk én figuurlijk!”
Advocaat Vermeeren wilde het gesprek met mij niet voortzetten, want hij vond mijn houding nogal grof. Grof? Grof? Ik vind de opstelling van dat Moslim-wijf nogal grof, eerlijk gezegd. Het Jeroen Bosch Ziekenhuis had haar zelfs een vervangende baan aangeboden waar ze wél kleding met lange mouwen kon dragen, maar dat wilde ze niet. Nee, zij wilde met lange mouwen blijven werken op een plek waar dat patiënten in gevaar bracht. En dan ook nog een paar duizend euro eisen van het ziekenhuis omdat mevrouw “in een depressie is geraakt.” Ach ja, een goede rechtsbijstandsverzekering doet wonderen... Je moet je als advocaat toch wel diep, heel diep schamen als je dat soort tuig nog wil verdedigen… Dan leen je je overal toe. Feitelijk is een advocaat in de visie van meester Frank Vermeeren niets anders dan een hoer in een zwarte jurk, die -net als een hoer in een doorkijkbloes- ziel en zaligheid verkoopt voor een paar grijpstuivers.
En denk maar niet, dat een hoer in een doorkijkbloes nou zo’n prettige aanblik biedt. In ieder geval niet in Utrecht. Want de gemeente wil alle hoeren ordentelijk gaan registreren. Lijkt me geen gezicht, van die mevrouwen die proberen, verleidelijk en zwoel te kijken, terwijl hun kop wordt ontsierd door zo’n geel plastic label aan hun oor… Maar wanneer de maatregel definitief zal worden ingevoerd? Kan nog wel even duren. Want naar goed Hollands gebruik is er ruzie over de kosten. De pooiers in kwestie vinden het te duur…
Ach ja, alles draait om geld. Dus ook in de politiek. De Socialistische Partij wil dat er fors gesneden wordt in de wachtgeldregelingen van politici. Kunnen zij makkelijk zeggen. De gemiddelde SP-politicus is een gesjeesde student, een uitgerangeerde fabrieksarbeider of een contactgestoorde beroepswerkloze. Maar iemand die om een paar jaar in een gemeenteraad of Kamerfractie te komen zitten, een dik betaalde baan opzegt, mag die daar alsjeblieft een beetje schadeloos voor worden gesteld? En om te zorgen dat diegene zich tijdens zijn raads- of kamerlidmaatschap voluit bezigt houdt met zijn werk, dient die zijn tijd niet te verdoen met hengelen naar leuke baantjes. Het is toch te triest voor woorden, dat zelfs CDA-politici morgen tijdens de Gay-Pride door de Amsterdamse grachten dobberen om hun old boys network bij te houden? Schei toch uit. Dus gééf die geachte volksvertegenwoordigers dan ook de tijd om na hun raads- of kamerlidmaatschap een baan te zoeken. Dat mag best wat kosten, zolang er maar wél een sollicitatieplicht geldt.
Ik vraag mij trouwens ook af, of die sollicitatieplicht ook van toepassing is op de systeemontwerpers en -beheerders bij de overheid. Want daar vallen binnenkort wel wat ontslagen. Wat ik je brom. Onze justitieminister lanceerde deze week een campagne over veilig internetten. De desbetreffende website werd echter door het ANP al gekraakt voordat die goed en wel in de lucht was. Veilig internetten dus? Moeten ze daar wel even de systeemontwerper de laan uit sturen. En dan dat computersysteem van de Nederlandse rechtbanken. Plat. Een virus. Lullig dat dat virus al een jaar bekend is, en dat de bescherming gewoon standaard in het pakket zit van iedere virusbeschermer die je voor een tientje bij de computerboer haalt, of gratis downloadt. Kijk, bij de rechtbanken kan de hele afdeling systeembeheer dus naar huis. En dan blijft nog de vraag, in hoeverre de digitale dossiers van de partijen voor de rechtbanken nog in orde zijn. Best link, zo’n virusje… Hoe link dat virus van die Mexicaanse varkensgriep is? Dat blijft nog even onduidelijk. Ik heb wel begrepen dat een zuster die vroeger op de nierafdeling van het Jeroen Bosch Ziekenhuis werkte, geen vaccinaties wil uitdelen. Varkensgriep hè? Da’s niet halal…
quote:Dus iedere kritiek op de uitwassen van de islam, waar hier duidelijk sprake van is (of beter gezegd de uitwassen van het misbruik maken van een religie), is popie-jopie doen op basis van anti-Islamitsche argumenten? Zo lust ik er nog wel een paar.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:07 schreef Ghazi het volgende:
Bijzonder slechte column. Een beetje popie-jopie doen op basis van anti-Islamitische sentimenten.
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 31-07-2009 @ 08:54
quote:Een beetje popie-jopie doen op basis van anti-Islamitische sentimenten.
quote:Nee, ik steek niet de draak met Moslims. Ik steek de draak met mensen die zich belachelijk en/of schandalig gedragen. Zoals deze mevrouw en haar advocaat.Oh nee moslims nieuws
Snel een column schrijven Driekje!!!
quote:Ach gossie, iemand moet zich houden aan algemeen geldende regels zoals iedereen? Jaja, een schoolvoorbeld van discriminatie natuurlijk, volgens sommige grote denkers... *kuch*Op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:07 schreef Ghazi het volgende:
Bijzonder slechte column. Een beetje popie-jopie doen op basis van anti-Islamitische sentimenten.
Bornfree (Redactie Frontpage) 31-07-2009 @ 09:22
TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 31-07-2009 @ 09:26
quote:Lees nog eens over wat je schrijft.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:22 schreef Bornfree het volgende:
Vermakelijk Driek.
Naar mijn mening gaat het helemaal nergens om, korte of lange mouwen. Als je een open wond behandelt zijn je blote polsen net zo vol met onzichtbare beestjes als de onderkant van je mouwen, maar dat ter zijde. Waar het mij wel om gaat is de ruimte die deze mensen gegeven wordt binnen het systeem te procederen om dit soort onbenulligheden. Waar vang je het af? In een van de wetboeken behalve het strafrecht natuurlijk. Of, misschien wel het gezond verstand van de advocaat. Met name Moslims hebben de neiging de wetten van Europese continenten constant te willen toetsen met hun Moslimwetten. Bijzonder irritant en geldverslindend. Wanneer Moslims serieus genomen willen worden laat dit dan anders worden zij denk ik ooit serieus 'genomen' door rechts en dat is het huilend de grens over. Van mij hoeft dit niet.
En dan die wachtgeld regelingen, heel goed aangezet Driek! Ik ben het helemaal eens ook met Lagging.
quote:Dat zie je verkeerd. Lange mouwen zijn moeilijker weg te houden ven een steriele omgeving en armen en handen zijn schoon te maken door middel van ontsmettende zeep oid. Probeer dat maar eens met stof.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:22 schreef Bornfree het volgende:
Vermakelijk Driek.
Naar mijn mening gaat het helemaal nergens om, korte of lange mouwen. Als je een open wond behandelt zijn je blote polsen net zo vol met onzichtbare beestjes als de onderkant van je mouwen, maar dat ter zijde.
quote:Hmm, er is en wordt al jaren nagedacht over het voorkomen van infecties, en een van de gevolgen is dat zusters korte mouwen dienen te dragen omdat onderarmen makkelijker te reinigen zijn dan mouwen. Maar volgens jou.....Op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:22 schreef Bornfree het volgende:
Vermakelijk Driek.
Naar mijn mening gaat het helemaal nergens om, korte of lange mouwen. Als je een open wond behandelt zijn je blote polsen net zo vol met onzichtbare beestjes als de onderkant van je mouwen, maar dat ter zijde.
Okaht (Redactie Frontpage) 31-07-2009 @ 10:13
quote:Wat doet haar advocaat dan verkeerd? Hij doet toch zijn werk. Het zou een beetje raar zijn als hij zou zeggen dat zijn client ongelijk heeft. Dat zou het einde van onze rechtsstaat betekenen.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:54 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik steek niet de draak met Moslims. Ik steek de draak met mensen die zich belachelijk en/of schandalig gedragen. Zoals deze mevrouw en haar advocaat.
quote:In Nederland mag je inderdaad voorzichtig te werk gaan als je kritiek hebt op de Islam. Ik ben het eens met de inhoud van de column. De vrouw in kwestie had gewoon kunnen werken op een afdeling waar lange mouwen wel zijn toegestaan.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:37 schreef jeminee het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo lust ik er ook nog wel een paar. Er mag blijkbaar géén kritiek worden geleverd op de Islam.
Keek gisteravond laat even naar de Belg, en ook daar werd er gezegd dat als je kritiek op de Islam hebt, je een rascist was.(volgens de moslims dan)
Zich superieur voelen-geen kritiek willen/kunnen ontvangen...dit gaat echt niet werken.
De vrouw kreeg 8000 euro mee, als ik het goed heb. Bespottelijk!
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 31-07-2009 @ 11:11
quote:Valt wel mee hoor.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:06 schreef Case4 het volgende:
Wat ben ik toch een huillie![]()
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:33 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
De eigenlijke taak van een advocaat is het zorgen dat zijn cliënt een eerlijk proces krijgt. In de praktijk blijkt echter meer geld te verdienen met het eruit proberen te slepen van een zo laag mogelijke straf of een zo groot mogelijk financieel gewin voor de cliënt, dus is menig advocaat maar al te bereid om zijn eventuele principes overboord te gooien.
Bornfree (Redactie Frontpage) 31-07-2009 @ 14:21
quote:Tja, voor de minder begrijpende lezers onder ons: Dan worden ze dus 'van achteren genomen'.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:26 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Lees nog eens over wat je schrijft.
quote:Eerst dringen moslims hun regeltjes op aan anders- of ongelovigen, of doen daar althans verwoede pogingen toe, en vervolgens mogen de personen die met de mohammedaanse onzin worden lastiggevallen daar geen mening over hebben..?Op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:20 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Wat ik zwaar irritant vind is dat als er ergens moslims bij betrokken zijn IEDEREEN er een fucking mening over moet hebben.
quote:Misschien komt dat doordat in dit geval mevrouw haar geloof in haar denkbeeldig vriendje wil laten prevaleren boven alle voor iedereen geldende regels - er is geen enkel compromis mogelijk, want de islam eist dit en allah schrijft zus voor.
Jij ziet geen man, vrouw of zelfs mens meer. Het is of moslim of niet moslim.
Bakoenin (Redactie Frontpage) 31-07-2009 @ 14:53
quote:Laten we het dan eens hebben over de mensen, die eerst op Youtube de beelden van aanslag op koninginnedag gaan zitten bekijken en dan bij Reaal (verzekering van Karst T.) claimen dat ze schockschade hebben opgelopen. Dat is misschien een wat duidelijker voorbeeld.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:45 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
Omdat Henk het niet in zijn bolle kop haalt om vervolgens Jaap aan te klagen wegens discriminatie.
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 31-07-2009 @ 15:19
quote:Pas op! Nu val je SadKingBilly aan op het gebruik van de term Moslim-wijf. Maar niet hij, maar ík ben de schuldige. Dat woord komt in dit verband uit mijn koker. Eerlijk is eerlijk.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:20 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Wat ik zwaar irritant vind is dat als er ergens moslims bij betrokken zijn IEDEREEN er een fucking mening over moet hebben. Prima als die vrouw (moslimwijf zoals jij noemt**) zich niet aan de regels wilt houden. Dan is het gewoon exit voor haar maar waarom moet dit opeens in het nieuws? Omdat ze in de Islam gelooft? Waarom komt Henk niet in de krant omdat hij Jaap een klootzak noemde?
En dan nog even over jou "moslimwijf" woordje. Dit laat al prima zien hoe verziekt jij in elkaar zit. Jij ziet geen man, vrouw of zelfs mens meer. Het is of moslim of niet moslim. En daarom kots ik op mensen zoals jij.
quote:Heb je het nieuws gelezen..?Op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:04 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Wie dringt wat op?
quote:Dames en heren: we hebben een Godwin.
Mogen moslims geen rechtszaken meer openen? Befehl ist befehl?
quote:Sja. Over haat gesproken.. ik denk dat je beter eens in de spiegel kan kijken als ik je toonzetting lees.
Niemand mag nergens meer proberen een regel aan te wijzen die mogelijk niet klopt?? Rot toch op man. Met lange mouwen rondlopen is "mohammedaanse onzin". Jouw haat is gewoon blind en je weet niet meer wat je typt![]()
quote:Huh? Ik weet niet wat je gerookt hebt, maar ik schrijf niets in de trant. Aannames, aannames.Deze mevrouw heeft nog altijd en ALTIJD het recht op eens rechtszaak te openen. Of wil je deze rechten haar ontnemen?? Als je zo denkt geef dat aub dan gewoon toe en ga je niet verschuilen. Dan weten we tenminste waar we mee te maken hebben.
quote:Met natuurlijk het verschil dat er dan geen vele woedende reacties komen van mensen die begrip en respect eisen voor die idiote claims.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:25 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
En zoals Bakoenin hierboven al aangaf komen ook niet-moslims die idiote claims neerleggen in het nieuws en die zijn in de reacties net zo hard weggehoond.
Okaht (Redactie Frontpage) 31-07-2009 @ 16:06
quote:Hopelijk heb jij dan genoeg aan de reactie van talldutch hierboven.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:02 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Hopelijk heb je hieraan genoeg.
quote:Ik zou zeggen, begin een actie. Net als met de Godwin - die is er niet voor niets.Dames en heren: we hebben een goedkope manier om je ergens uit te lullen.
Wanneer komt er een anti-Godwin??
quote:Nou. Gelukkig maar, zeg. Happy happy, joy joy.Je wilt niet Islamitisch zijn. Prima.
quote:Voor ieder weldenkend mens zijn de gelijkenissen anders treffend.Maar de Islam fascistisch noemen slaat nergens op
quote:Le-zen. De onderhavige verpleegster stelt haar geloof boven de algemene geldende regels. Zij ziet zichzelf dus primair als moslima.aangezien de Islam een mens als een mens ziet en niet zoals jij een mens als een moslims etc. ziet.
quote:Ik hoef niet alle boeken van Rien Poortvliet in de kast te hebben staan om niet in kaboutertjes te geloven.Sowieso is iets afwijzen zonder dat je de gehele inhoud weet te gek voor woorden...
quote:Klopt. Ik heb totaal geen respect voor denkbeelden die ik onzinnig vind."domme mensen"
"religieuze wanen"
"denkbeeldig vriendje"
Je toont lekker aan hoe respectloos je bent.
quote:Zucht. LE-ZEN. Deze vrouw wil werken op een afdeling waar regels gelden, als je je daar niet aan wenst te houden moet je maar zelf de conclusie trekken en een andere baan zoeken.Je hebt het over een vrouw die regels niet wilt accepteren terwijl jij andere mensen niet wilt accepteren zoals ze zijn.
quote:Ook als wat je eist volkomen kansloos is, zoals hier?Natuurlijk eis je iets als je een rechtszaak aanspant...Waarom zou je dat anders doen??
Bakoenin (Redactie Frontpage) 31-07-2009 @ 20:24
quote:Heb je een tuin dan? Hoe laat? Waar?Op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:09 schreef Mainport het volgende:
Godverdomme, wat een druktemakerij hierboven.
Ga toch een biertje drinken. Het is een mooie avond voor een tuinfeest.
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 31-07-2009 @ 22:27
quote:Nee. Niet ík maak de Islam belachelijk.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:42 schreef Andries1 het volgende:
Dat wijf moet zich niet dom gedragen, OK, maar jammer dat Driek weer de symbolen van een religie van anderhalf miljard mensen moet beledigen. Nergens voor nodig.
Okaht (Redactie Frontpage) 31-07-2009 @ 22:33
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 31-07-2009 @ 22:35
quote:Eensch.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:33 schreef Okaht het volgende:
Eigenlijk maken alleen degenen die zich laten uitlokken om hier weer een debat over de Islam van te maken, maken zichzelf belachelijk.
quote:De Islam niet fascistisch? De Islam zit een mens als een mens in plaats van als in groepen? Sorry maar met deze gelimiteerde kennis van de Islam kan je beter stil zijn..Je wilt niet Islamitisch zijn. Prima. Maar de Islam fascistisch noemen slaat nergens op aangezien de Islam een mens als een mens ziet en niet zoals jij een mens als een moslims etc. ziet. Sowieso is iets afwijzen zonder dat je de gehele inhoud weet te gek voor woorden...
quote:Geen korte mouwen is een symbool van de Islam? En Driek beledigd niks, hij zegt alleen dat dit wijf zich dom gedraagd.Op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:42 schreef Andries1 het volgende:
Dat wijf moet zich niet dom gedragen, OK, maar jammer dat Driek weer de symbolen van een religie van anderhalf miljard mensen moet beledigen. Nergens voor nodig.