Trap die kutmarokkanen het land uit (2)

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 28-04-2009 @ 02:00
print 

Een week geleden beschreef ik het gesodemieter rond twee zwaar criminele Marokkaanse broers die Amsterdam West onveilig maken. Nee, de Piet Mondriaan Groep is geen jazzcombo. Echt niet. En zodadelijk kom ik daar ook op terug. Fris hier uw geheugen op: http://frontpage.fok.nl/column/9438/1/-DriekOplopers:-Trap-die-kutmarokkanen-het-land-uit!.html

Maar naast die heel erge overlast door sommige Marokkanen valt er natuurlijk ook wel wat te lachen. Een militante moslim krabt in Amsterdam reclameposters voor mooie lingerie kapot. Eerlijk gezegd heb ik ook zo mijn bedenkingen, want de vrouwen op die poster voldoen voor de volle honderd procent aan het ideaalbeeld van veel mannen, en ze zijn wel érg schaars gekleed. Maar ja, het ís tenslotte ook reclame voor ondergoed, en niet voor dieselolie. Maar het is sneu voor al die meisjes die volgens het ideaalbeeld nét een iets te dik achterwerk hebben, een beginnend buikje of net iets te grote/te kleine/te puntige/te ronde borsten, en zich laten wijsmaken dat ze er dus niet meer toe doen. Trouwens, mevrouw Oplopers draagt geen Sapph maar Hunkemöller, en ik kan mijn ogen niet van haar afhouden! En daar komt geen photoshop aan te pas. Wát een onvoorstelbaar lekker wijf! Maar hoe je het ook wendt of keert: die reclames overtreden geen wet, dus mogen ze op straat hangen. Maar Tarix Abdullah vindt van niet. Hij vernielt die posters. Voor Allah. Zegt ‘ie.

Hahaha, die Tarix, wát een randdebiel! "Ik doe het om vrouwen en kinderen te beschermen die hier langskomen. Straks denken vrouwen nog dat zij er zo uit moeten zien om mannen te behagen,” zegt ‘ie in de Telegraaf. O. Moet ik dan ook maar de eerste de beste moslima met een volledig bedekt gezicht haar burka of nikaab even afpellen? "Ik doe het om vrouwen en kinderen te beschermen die hier langskomen. Straks denken vrouwen nog dat het normaal is om als een soort onderdanige hond zo ingepakt over straat te moeten."

Blijkbaar heeft die Tarix Abdullah maling aan onze Nederlandse wetten. Wetten die duidelijke regels opstellen voor de vrijheid van meningsuiting, wetten over welke lichaamsdelen je wel of juist niet openbaar mag laten zien of afbeelden, wetten over het verbod op het vernielen van de spullen van een ander. Maar die meneer trappen we het land natuurlijk niet uit. Zo erg is het allemaal nou ook weer niet, een paar posters vernielen. Taakstrafje, schadevergoedinkje, klaar.

Maar Rita Verdonk vindt dat er krachtig moet worden opgetreden. Dus gaat ze met haar politieke groepering meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam. Onder de naam “Trots Op Amsterdam”. Nee, een verkiezingsprogramma is er nog niet. Het enige wat Rita te melden heeft, is dat burgemeester Cohen veel te soft optreedt tegen het tuig dat onze Koninginnedag verpest. Ach, die Rita. Wel een beetje zielige vertoning trouwens: ze werd gespot toen ze op weg was naar de ambtswoning van de burgemeester om daar een brief in de brievenbus te doen. Okee, er was nogal wat te doen rond haar weggestuurde woordvoerder, haar ex-compaan Sinke en haar financiële wanbeheer. Maar dat nu zelfs de postzegelkas leeg is… Geen partijprogramma, geen aanhang en geen postzegels. Wees er maar trots op. Een voordeel zie ik wel voor deze nagenoeg failliete partij. Omdat ze amper een verkiezingsprogramma hebben, kunnen de foldertjes van een buitengewoon bescheiden formaat zijn. Dat kost geen geld en is niet duur, om er maar eens een typisch Amsterdamse wijsheid tegenaan te gooien…

Ben ik er dan op tegen dat Rita Verdonk een poging waagt, in 2010 een paar raadszetels in onze hoofdstad in de wacht te slepen? Nee hoor. De kiezer mag het zeggen. Amsterdammers zijn doorgaans slimme mensen. Met een beetje mazzel gebruiken ze hun gezond verstand, en stemmen straks niet op die club van Rita. Wat ik dan ben? Trots Op Amsterdam!

Okee, genoeg om de hete brei heen gedraaid. Genoeg lolbroekerij. Want een oplossing voor de grote problemen met die twee Marokkaanse broers in Amsterdam West, die de harde kern vormen van een straatbende, is nog niet in zicht. Verblijfsvergunning verlopen, de stadsdeelburgemeester en veel anderen vinden dat ze uitgezet moeten worden, en allerlei geitenwollensokkentypes vinden juist dat ze moeten blijven. En dat laatste gaat potdomme nog lukken ook. Want inzake een van de twee broers heeft de rechter inmiddels gesproken: hij mag blijven en de IND die hem wilde uitzetten krijgt niet zijn zin. Deze uitspraak is het definitieve failliet van de rechtsstaat. Mij schieten twee juridische termen te binnen. In de eerste plaats de blijkbaar niet toegepaste belangenafweging tussen enerzijds de maatschappij en anderzijds de crimineel in kwestie. In de tweede plaats kent het recht ook het begrip “misbruik van recht”. Dat gaat, heel kort samengevat, over rechtsverzoeken die zo apert onredelijk zijn, dat het recht daar niet voor bedoeld is.

Ik zei ook al eerder dat de meeste Marokkanen in ons land prima meedoen met de maatschappij. Maar van mensen die het écht verdienen om weggestuurd te worden kunnen wij ons dus amper ontdoen. Dat is niet in orde. Hoogste tijd voor heel snelle noodwetten waar rechters niet meer omheen kunnen. En wat mij betreft mag de PVV de teksten van deze wetten bedenken, en ze daarna aan de Kamer voorleggen. Immers, de PVV heeft veruit de grootste mond over de overlast “die ons door die buitenlanders wordt aangedaan,” dus zij zijn de aangewezen partij om een oplossing aan te dragen. Buitenlanders zijn hun core-bussiness. Laat de PVV deze uitgelezen kans dan maar benutten om te laten zien of ze met een serieus initiatiefwetsvoorstel kunnen komen. Dus niet alleen maar wat schoten voor open doel, zoals strengere straffen voor recidivisten, en al helemaal geen overdreven geneuzel zoals dat de hele familie het land uit moet als Hassan (14 jaar) door rood fietst. Nee, laten Wilders en de zijnen maar eens komen met een écht serieus wetsvoorstel. Over een échte belangenafweging tussen de maatschappij en criminele individuen, al dan niet van buitenlandse komaf. Ik ben benieuwd. Dit is wel hún kans. Wanneer de PVV deze kans verprutst, dan is aangetoond dat de club van Wilders geen enkel bestaansrecht heeft.

 




Lees ook:

» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0
» 22/05 Vrij Nederland0
» 22/05 House: afscheid van een serie6


delen | eKudos nujij

547 views / 42 reacties
Reacties op dit bericht
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1
Zo zo het zit je nogal dwars geloof ik...

De IND is al jaren een bende en het is ook zeker een afgang dat ze die 'criminele' maroc niet kunnen uitzetten, maar je gelooft toch zeker zelf niet dat de PVV daar wat tegen kan beginnen?

Al eens aan emigratie gedacht?

Wel een zeer sterke column overigens!
Het enige dat de PVV hoeft voor te stellen is dat onze vriendelijke rechters eens het belang van de maatschappij voor dat van de boefjes gaan stellen.
Daar is helemaal geen wijziging van de wet voor nodig, alleen een wijziging in de manier waarop met die wet wordt omgegaan.

Zoals je zelf al zegt:

"Mij schieten twee juridische termen te binnen. In de eerste plaats de blijkbaar niet toegepaste belangenafweging tussen enerzijds de maatschappij en anderzijds de crimineel in kwestie. In de tweede plaats kent het recht ook het begrip "misbruik van recht". Dat gaat, heel kort samengevat, over rechtsverzoeken die zo apert onredelijk zijn, dat het recht daar niet voor bedoeld is."

Zodra het eerste nieuwsbericht binnenkomt waarin dit gebeurd kan vriend Wilders zorgeloos in zijn tuintje gaan zitten.
quote:
Mij schieten twee juridische termen te binnen.
mij schoten hele andere termen te binnen toen ik las dat de verblijfsvergunning van die crimineel verlengd werd.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 28-04-2009 @ 08:41 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 04:14 schreef coconutcreekracing het volgende:
Zo zo het zit je nogal dwars geloof ik...
Ik slaap uitstekend, hoor. Maar na het schrijven van de vorige column over dit onderwerp gebeurde er zoveel, dat ik een vervolg wel gepast vond.
quote:

Wel een zeer sterke column overigens!
Thanks!
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 28-04-2009 @ 08:42 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 07:52 schreef Potjebier het volgende:








userIcon
goede column!
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 08:59 schreef Reservebelg08 het volgende:

[..]

HE-LE-MAAL gelijk, maar kijk eens om je heen wat er een enorme grote groep aan dom volk rond loopt die met spreekwoordelijke stijve pikken achter Geertt aanlopen en op hem mogen, kunnen en zullen stemmen. Een degelijk partijprogramma of onderbouwde wetvoorstellen zijn daarbij helaas niet nodig....
Dat er problemen zijn blijkt wel als zelfs meneer Oplopers het onderstreept in bovenstaande column. Maar op wie ben je dan aangewezen? Als we weer op dezelfde PVDA en CDA gaan stemmen komt er weer geen verandering. Sorry, dan maar 4 jaar chaos in Den Haag. Na die 4 jaar komt dezelfde gevestigde orde toch weer aan de 'macht'. Ondertussen is er wel een statement gemaakt.

Als ik dan in jouw ogen 'dom volk' ben, die met een spreekwoordelijke stijve pik achter geert aanloop, tja. Dat neem ik dan wel voor lief...
userIcon
Hele sterke column.
De discriminatie in nederland slaat weer volledig toe. Wel in het nadeel van de autochtonen
Zeer goede column !

Mijn mening begint ook met de dag te veranderen over dat tuig wat er rond loopt.
userIcon
Ik heb je column niet gelezen, maar één ding: PVV

Neem maar even een kijkje op http://www.watwilwilders.nl voor waar Wilders nou echt voor staat.
quote:
Buitenlanders zijn hun core-bussiness.


Leuke column deze keer Driek!
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 08:59 schreef Reservebelg08 het volgende:

[..]

HE-LE-MAAL gelijk, maar kijk eens om je heen wat er een enorme grote groep aan dom volk rond loopt die met spreekwoordelijke stijve pikken achter Geertt aanlopen en op hem mogen, kunnen en zullen stemmen. Een degelijk partijprogramma of onderbouwde wetvoorstellen zijn daarbij helaas niet nodig....
Heb je uberhaupt weleens de andere punten van de PVV gelezen?
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 11:00 schreef booze19 het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt weleens de andere punten van de PVV gelezen?
Even een tegenvraagje: heeft de Rekenkamer nu al eens die programmapunten mogen doorberekenen? Nee he....
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 07:54 schreef Bumbali het volgende:
mij schoten hele andere termen te binnen toen ik las dat de verblijfsvergunning van die crimineel verlengd werd.
Hou ze hier wel voor je graag
Je hebt zó een ban wegens onwelvoeglijk taalgebruik
Goede column zowaar
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 08:59 schreef Reservebelg08 het volgende:

[..]

HE-LE-MAAL gelijk, maar kijk eens om je heen wat er een enorme grote groep aan dom volk rond loopt die met spreekwoordelijke stijve pikken achter Geertt aanlopen en op hem mogen, kunnen en zullen stemmen. Een degelijk partijprogramma of onderbouwde wetvoorstellen zijn daarbij helaas niet nodig....
Het valt me het laatste jaar op dat hier op FoK! helaas heel veel van dit soort randdebiellen hier posten. Blijkbaar hebben deze pubertjes nooit opgelet bij de geschiedenis lessen & willen ze blijkbaar weer terug naar 't 3de rijk

"One issue partijen" zoals de PVV zijn sowiezo al nutteloos, al helemaal als ze ook nog 'ns haatzaaiend zijn.

Neemt niet weg dat ik 't 'n goede column vind & erger me ook aan de misstanden vd. IND.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 10:48 schreef Meh7 het volgende:
Ik heb je column niet gelezen, maar één ding: PVV

Neem maar even een kijkje op http://www.watwilwilders.nl voor waar Wilders nou echt voor staat.
Zeg dan ook niets.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 11:52 schreef Xbm360 het volgende:

[..]

Het valt me het laatste jaar op dat hier op FoK! helaas heel veel van dit soort randdebiellen hier posten. Blijkbaar hebben deze pubertjes nooit opgelet bij de geschiedenis lessen & willen ze blijkbaar weer terug naar 't 3de rijk

"One issue partijen" zoals de PVV zijn sowiezo al nutteloos, al helemaal als ze ook nog 'ns haatzaaiend zijn.

Neemt niet weg dat ik 't 'n goede column vind & erger me ook aan de misstanden vd. IND.
Godwin's law. Dit is waarom PVV ook in de kamer veel discussies wint. Jij generaliseerd en valt aan op gedachte goed, dus bij voorbaat heb je al verloren. Ook al doet de PVV niets anders dan kraken. Probeer niet iets te verdedigen als je dat niet kan; je doet je doel alleen maar schade op die manier.

Goede column btw, leest prettiger weg dan telkens dezelfde opbouw (vervelend).
userIcon
quote:
Moet ik dan ook maar de eerste de beste moslima met een volledig bedekt gezicht haar burka of nikaab even afpellen? "Ik doe het om vrouwen en kinderen te beschermen die hier langskomen. Straks denken vrouwen nog dat het normaal is om als een soort onderdanige hond zo ingepakt over straat te moeten."
userIcon
quote:
Hoogste tijd voor heel snelle noodwetten waar rechters niet meer omheen kunnen
Dat klinkt mij een beetje in de oren als ondermijning van de Trias Politica.

Ben het overigens wel met je eens dat het belachelijk is!
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 10:58 schreef jeminee het volgende:

[..]

Je snapt nu toch wel wat je moet doen?

Smeken om uitleg. Want ja, alleen zijn reactie telt.
Hehehehe, so true
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 10:48 schreef Meh7 het volgende:

Neem maar even een kijkje op http://www.watwilwilders.nl voor waar Wilders nou echt voor staat.
Haha wat een hazensite, die uitspraken mogen dan wel strafbaar zijn maar hij heeft op sommige punten wel keihard gelijk, het is gewoon ons rechtssysteem dat faalt als een koe die uit zn uiers schijt.

"De vrouw die tasjesdief dood reed in Amsterdam moet een lintje krijgen omdat ze zich `niet als een mak schaap had laten beroven door Marokkaanse straatrovers maar met veel moed achter dit geboefte aan ging'."

Daarbij zijn deze uitspraken ook wel lekker uit de context gerukt, die vrouw heeft heus niet in een sadistische bui met een extra dot gas die negert doodgemaakt

Ikzelf ben ook redelijk anti-Geert hoor, maar t is toch ook geen optie om weer op die 'lekker-blijven-lullen-dan-veranderd-er-ook-niets partijen te gaan stemmen.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 08:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]





userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 07:52 schreef Potjebier het volgende:








Is het Pinokkio?

OT: eens met je column driek, tis belachelijk dat die 2 grappenmakers niet teruggestuurd kunnen worden naar hun thuisland, en wat Wilders betreft, hij schreeuwt een aantal dingen die nou eenmaal lekker in de oren liggen bij veel mensen, maar de tijd om te bewijzen wat ze waard zijn breekt zo onderhand wel een keer aan voor de PVV ja.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 10:58 schreef jeminee het volgende:

[..]

Je snapt nu toch wel wat je moet doen?

Smeken om uitleg. Want ja, alleen zijn reactie telt.
Ah, daar hebben we mijn privedroltrol ook weer.

Weet je, waarop kap je er niet mee? Ik bedoel, 't gaat toch niets worden tussen ons. Ik weet inmiddels dat je me mateloos bewondert (ik heb goede bronnen ) en dat dit jouw manier van aandacht vragen is, maar: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn, en daarbij slik jij allerlei pillen vanwege je afwijkingen en zo, en ik val niet op dat soort types.

Dus, zorry, maar nee, 't gaat niets worden tussen ons. Dat zorry was een grapje uiteraard

Neem nog een pil. Of twee. Of een hele doos. Word je lekker 'ontspannen' van.

man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 28-04-2009 @ 16:37 fotoboek no homepage
userIcon
Potjebier en Jeminee: willen jullie je veldslag per PM voortzetten? Dan kunnen we hieronder weer doorpraten over mijn prachtige column. Thanks.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 16:37 schreef DriekOplopers het volgende:
mijn prachtige column.




quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 10:48 schreef Meh7 het volgende:
Ik heb je column niet gelezen, maar één ding: PVV

Neem maar even een kijkje op http://www.watwilwilders.nl voor waar Wilders nou echt voor staat.
Serieus he... Dat jij dit vod durft aan te dragen om te kunnen bewijzen hoe slecht Wilders in jouw ogen is. Waarschijnlijk is heel dit vod gesubsidieerd in elkaar gezet door Nederland bekent kleur een gestoorde club met oogkleppen op die denken dat we een gezellige multi flauweculti samenleving hebben waar niets mis is. waar we allochtonen moeten knuffelen ook als ze weigeren zich aan te passen.

Pas op het moment dat die grote groep nieuwe Nederlanders zich echt gaan integreren (en ze hoeven heus geen klompen aan en echt niet in een molen te gaan wonen) maar gewoon onze taal spreken en de Nederlandse medemens en de Nederlandse regels en wetten respecteren dan ja dan wil ook ik best kleur bekennen.

Maar zolang er een grote groep van deze mensen is die zelfs na 50 jaar in Nederland te zijn nog niet begrijpen hoe het hier werkt en hoe fijn ze het zouden kunnen hebben als ze gewoon "normaal" zouden doen.

Stem ik op de PVV

Prachtige column trouwens
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 20:52 schreef weert-gilders het volgende:

[..]

Serieus he... Dat jij dit vod durft aan te dragen om te kunnen bewijzen hoe slecht Wilders in jouw ogen is. Waarschijnlijk is heel dit vod gesubsidieerd in elkaar gezet door Nederland bekent kleur een gestoorde club met oogkleppen op die denken dat we een gezellige multi flauweculti samenleving hebben waar niets mis is. waar we allochtonen moeten knuffelen ook als ze weigeren zich aan te passen.

Pas op het moment dat die grote groep nieuwe Nederlanders zich echt gaan integreren (en ze hoeven heus geen klompen aan en echt niet in een molen te gaan wonen) maar gewoon onze taal spreken en de Nederlandse medemens en de Nederlandse regels en wetten respecteren dan ja dan wil ook ik best kleur bekennen.

Maar zolang er een grote groep van deze mensen is die zelfs na 50 jaar in Nederland te zijn nog niet begrijpen hoe het hier werkt en hoe fijn ze het zouden kunnen hebben als ze gewoon "normaal" zouden doen.

Stem ik op de PVV

Prachtige column trouwens
Leg anders even uit wat die mensen die hier 50 jaar wonen (ze zullen dus nu wel minimaal 65 zijn) voor problemen veroorzaken.
Of denk je misschien dat als we het hebben over de 'probleemmarokanen' dat we het over deze groep mensen hebben???

Het probleem met jou mening en de mening van vele Wilders stemmers is dat deze gebaseerd is op mediahype en algemene kwaadheid. onderbouw je mening toch eens met feiten in plaats van geroep over hele bevolkingsgroepen.
Ik zou graag willen weten opf je zelf ooit en negatieve ervaring hebt gehad met buitenlanders of je gewoon met de meute meeloopt.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 21:07 schreef wise_guy het volgende:

[..]

Leg anders even uit wat die mensen die hier 50 jaar wonen (ze zullen dus nu wel minimaal 65 zijn) voor problemen veroorzaken.
Of denk je misschien dat als we het hebben over de 'probleemmarokanen' dat we het over deze groep mensen hebben???

Het probleem met jou mening en de mening van vele Wilders stemmers is dat deze gebaseerd is op mediahype en algemene kwaadheid. onderbouw je mening toch eens met feiten in plaats van geroep over hele bevolkingsgroepen.
Ik zou graag willen weten opf je zelf ooit en negatieve ervaring hebt gehad met buitenlanders of je gewoon met de meute meeloopt.
Als ik het alleen uit de krant zou hebben zou ik er niet zo overtuigd achter staan
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 28-04-2009 @ 21:22 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 10:35 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat er problemen zijn blijkt wel als zelfs meneer Oplopers het onderstreept in bovenstaande column.
Zelfs Driek? Huh? Zélfs?

Ik houd er tamelijk "linkse" opvattingen op na. Maar ik ben niet blind. En oogkleppen zijn aan mij niet besteed. Wat waar is, moet worden gezegd, ook als het niet past bij de "linkse kerk".
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 11:04 schreef hasseoptwerk het volgende:

[..]

Even een tegenvraagje: heeft de Rekenkamer nu al eens die programmapunten mogen doorberekenen? Nee he....
Nee, want de Rekenkamer is een Links Bolwerk!
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 28-04-2009 @ 22:53 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 21:57 schreef Interloper het volgende:

[..]

Rekenkamer is een Links Bolwerk!
O ja? Want?
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 10:37 schreef airedale1002 het volgende:
Hele sterke column.
De discriminatie in nederland slaat weer volledig toe. Wel in het nadeel van de autochtonen
Ja, autochtonen zijn zo zielig.
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 21:57 schreef Interloper het volgende:

[..]

Nee, want de Rekenkamer is een Links Bolwerk!
Laten we hopen dat dát een grapje is.....
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 21:22 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zelfs Driek? Huh? Zélfs?

Ik houd er tamelijk "linkse" opvattingen op na. Maar ik ben niet blind. En oogkleppen zijn aan mij niet besteed. Wat waar is, moet worden gezegd, ook als het niet past bij de "linkse kerk".
dat probeer ik toch ook te zeggen in de rest van mijn reactie?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 29-04-2009 @ 17:16 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 29 april 2009 @ 10:43 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

dat probeer ik toch ook te zeggen in de rest van mijn reactie?
Klopt. Maar ik wilde het zelf ook nog eventjes benadrukken.
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0
» 22/05 Vrij Nederland0
» 22/05 House: afscheid van een serie6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden