Geert Wilders is wél een circuspaard

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 27-03-2009 @ 08:21
print 

Even met de PVV gebeld: “Goedemorgen, Oplopers hier. Geert Wilders in de buurt?” De telefoniste hinnikte mij toe, dat ik even geduld moest hebben. Geert was nog bezig met zijn ontbijt. Haverbrokken, een flinke baal stro en een emmer water. Maar ik had geen haast, dus ik wachtte geduldig. Uiteindelijk kreeg ik de politicus-met-de-blonde-manen aan de lijn. Chagrijnig vroeg hij mij, wat ik nú weer te zeuren had. Dus ik stak van wal: “Wat een onzin, Geert, die actie van gisteren. Uit de kamer weglopen, en in het voorbijgaan roepen dat je geen circuspaard bent. Kun je me even het verschil uitleggen tussen jou en zo’n knol bij Circus Renz?”

Maar ja, zodra het inhoudelijk ingewikkeld wordt, valt Geertje altijd een beetje stil. Dus ik vervolgde: “Een circuspaard is maar gericht op één ding: het trekken van de aandacht van het publiek. Inhoudelijk stelt het allemaal niet zoveel voor. Beetje op je achterpoten staan als de baas met de zweep knalt: ingestudeerd kunstje. Elegant huppeltje doen op een lullig muziekje: ingestudeerd kunstje. Jij doet precies hetzelfde als zo’n circuspaard. Ook jouw acties staan puur ten dienste van een stevig potje aandachttrekkerij. Immigranten de schuld van alles geven: ingestudeerd kunstje. Met een vliegtuig vol domme journalisten naar Londen vliegen terwijl je weet dat je Engeland tóch niet binnen komt: ingestudeerd kunstje. Weglopen uit de Kamer nadat je te horen krijgt dat je geneuzel in de oppositiebankjes niet zal leiden tot enorme beleidswijzigingen in de crisisaanpak: ingestudeerd kunstje.” En niet alleen Geert zelf, maar die hele PVV doet mij sowieso aan edele viervoeters denken. Dion Graus die zich inzet voor beesten, maar zichzelf ook als een beest gedraagt. De paardenbek van Fleur Agema. De stokpaardjes van Hero Brinkman. Martin Bosma die geen verhaal van twee minuten kan houden zonder op hol te slaan… Kortom: een hoop geneuzel om de aandacht van het publiek te trekken, maar inhoudelijk amper een bijdrage.

Ik suggereer overigens niet dat politieke partijen die er wél echt inhoudelijke standpunten op na houden, daar nou heel trots op kunnen zijn. Neem de beschamende uitlatingen namens de SGP en de ChristenUnie van deze week. SGP en ChristenUnie vinden het geen enkel probleem dat homo’s in veel landen worden behandeld als tweederangs burgers, die soms zelfs de doodstraf riskeren. Want deze orthodox-gereformeerde politieke partijen willen dat minister Koenders inbindt als het gaat om homo-emancipatie in ontwikkelingslanden. ChristenUnie-kamerlid Voordewind hanteert daarbij wel een heel vreemde formulering. Ga eerst even goed zitten voordat u verder leest. Komt ‘ie: “homodiscriminatie tegengaan: ja; homo-emancipatie bevorderen: nee.” Voordewind heeft blijkbaar geen idee, wat emancipatie inhoudt. Hij spreekt zichzelf tegen in een zoveelste poging, de homo op zoveel mogelijk plaatsen op de wereld een tweederangs mens te laten blijven! Volgens mij is emancipatie juist het tegengaan van discriminatie. Dus als je discriminatie van een bevolkingsgroep tegengaat, bevorder je automatisch de emancipatie van die groep. Dus een homo mag ook een baan, een homo mag ook vrijen met zijn geliefde. Twee homo’s mogen ook samen een huis kopen, net als een gemengd stel. Hier in Nederland, en wat mij betreft overal ter wereld.
SGP-kamerlid Van der Staay maakt het helemáál bont. Hij beschuldigt Koenders van “seculiere zendingsdrang”. Kan de heer Van der Staay mij even uitleggen, waarom het verboden zou moeten zijn om “seculier zendingswerk” te verrichten tegen het achterstellen van homo’s, terwijl Christenen van de meest uiteenlopende gezindten al eeuwen lang in verre landen “Christelijk zendingswerk” verrichten, door de lokale bevolking de opvatting op te dringen dat De God Van Jezus Christus (en al dan niet van De Heilige Moeder Maria) de enige ware is, in tegenstelling tot hun eigen inheemse Goden?

Ik suggereer trouwens niet dat onverzettelijke Godsdienstfanatici de enige topscorers zijn als het aankomt op onverdraagzaamheid. Bestuurslid Frans van Dongen van de humanistische organisatie ‘De Vrije Gedachte’ vindt dat er een atheïstische politieke partij moet komen. Daar is niets mis mee. Als er religieuze partijen mogen bestaan, mogen ook nadrukkelijk niet-religieuze groeperingen een gooi naar een paar Kamerzetels doen. Van Dongen heeft al een naam voor zijn partij: Atheïstisch Seculiere Partij. Van Dongen bepleit aan absolute scheiding tussen kerk en staat. Mee eens. Maar hij slaat door. Hij bepleit een verbod op het bouwen van kerken en moskeeën. Fout. Netzomin als ik vind dat een Christen een ander mag verbieden om op zondag boodschappen te doen, mag wat mij betreft een heiden het een gelovige verbieden een gebedshuis te bouwen. Onverdraagzaamheid en dwingelandij mogen nooit worden geaccepteerd. Niet van Christenen, Moslims, Hindoes, noem maar op, maar óók niet van atheïsten. Overigens is onbekend hoe groot het maatschappelijk draagvlak is voor deze op te richten seculiere partij. Daar is nog geen onderzoek naar gedaan.

En dat is dan wel een van de weinige onderwerpen, waar marktonderzoekers zich nog niet als hongerige wolven op hebben gestort. Want werkelijk alles is al eens door enquêtes uitgezocht. We vinden een goed gebit sexy. De Nederlander eet graag stamppot. Slechts weinig Nederlanders hebben seks op het toilet. Overigens hebben deze onderzoekjes vaak geen enkel wetenschappelijk doel. Ze dienen volgens Carlo Stokx van onderzoeksbureau Synovate slechts om publiciteit te genereren. Voor de bond van tandpastafabrieken. Voor de Nederlandsche Vereeniging van Aardappel- Peen- en Uientelers. Voor de Verenigde Nederlandse Glijmiddelenindustrie. Ik zie ongekende mogelijkheden voor nog veel meer verrassende uitkomsten. Nederlanders kauwen met mond vol. Als het regent in mei, is april voorbij. Overgrote deel automobilisten houdt rechts. Luiergebruik Nederlandse universiteiten marginaal. Graag nodig ik de lezer uit, onderstaand nog meer verrassende onderzoeksresultaten te posten…

 




Lees ook:

» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0
» 22/05 Vrij Nederland0
» 22/05 House: afscheid van een serie6


delen | eKudos nujij

510 views / 82 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 82 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 27-03-2009 @ 08:37 fotoboek no homepage
userIcon
Excuses aan de lezers. Meestal verschijnt deze column om 02.00 uur. Vandaag -hoogstwaarschijnlijk door een foutje van mijn kant- pas om 8.20. Sorry.
Leuke column en leuk lijstje!
goed column, alleen homo gedeelte beetje saai
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:37 schreef DriekOplopers het volgende:
Excuses aan de lezers. Meestal verschijnt deze column om 02.00 uur. Vandaag -hoogstwaarschijnlijk door een foutje van mijn kant- pas om 8.20. Sorry.
Aangezien ik pas zo rond 8:30 uit m'n bed viel was dat voor mij geen enkel probleem..
Weet je wanneer je pas echt een circuspaard bent?
Als je een column schrijft en vervolgens bij NOVA vet voor lul wordt gezet als je half huilend je excuses voor die column komt maken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:04 schreef evadsred het volgende:
Weet je wanneer je pas echt een circuspaard bent?
Als je een column schrijft en vervolgens bij NOVA vet voor lul wordt gezet als je half huilend je excuses voor die column komt maken.
Ooit wel eens een circuspaard zijn excuses zien aanbieden?!

Driek top! Hijs weer fijn!

Owja en wat betreft die Atheïsten: als er 1 groep mensen is die met meer dan religieus fanatisme hun mening (geloof) probeert te verdedigen... juist ja. Wat dat betreft zijn ze geen haar beter/slechter/anders.


Da's lang geleden...
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:04 schreef evadsred het volgende:
Weet je wanneer je pas echt een circuspaard bent?
Als je een column schrijft en vervolgens bij NOVA vet voor lul wordt gezet als je half huilend je excuses voor die column komt maken.
top stuk weer!!
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:04 schreef evadsred het volgende:
Weet je wanneer je pas echt een circuspaard bent?
Als je een column schrijft en vervolgens bij NOVA vet voor lul wordt gezet als je half huilend je excuses voor die column komt maken.
Beeldspraak niet begrijpen...tsk!
Je bevestigd het vooroordeel over Wilders aanhangers
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:04 schreef evadsred het volgende:
Weet je wanneer je pas echt een circuspaard bent?
Als je een column schrijft en vervolgens bij NOVA vet voor lul wordt gezet als je half huilend je excuses voor die column komt maken.
Precies. En als Dries ook 's even zijn kritische blik kan/durft te werpen op het circuskunstje van Femke (boos kijken, boos doen, maar gewoon weer op Geert afgeven, want tja: afgeven op Wouter Bos heeft consequenties) of het zeer beperkte democratische gehalte van de 'We Say So'-mannen van het kabinet, dan kun je wellicht nog 's een nuttige column schrijven. Maar neen, laten we Geert en de gelovigen maar weer 's aanvallen.

Dit is een gefrustreerd stukje, waar selectiviteit en onderbuikgevoelens een grote rol lijken te spelen.

Balk, splinter, enz.


Dan toch liever een telraam-rapportje.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 27-03-2009 @ 10:00 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:04 schreef evadsred het volgende:
Weet je wanneer je pas echt een circuspaard bent?
Als je een column schrijft en vervolgens bij NOVA vet voor lul wordt gezet als je half huilend je excuses voor die column komt maken.
Diep. Heel diep. Heel erg diep onder de gordel. Wat kan de bedoeling zijn, als je zo'n oude koe uit de sloot haalt? Puur kwetsen. Ook aardig van NickRiviera, 5-voor-12 en Walter trouwens. Nog zo'n stel Wilders-adepten die met de wolven in het bos meehuilen. En ja, Femke Halsema is ook een waardeloze politicus. Maar ook dat schreef ik al vaker. Wat dat betreft krijgt zowel links als rechts er van langs.

Maar dan terzake: Ik was destijds uitgenodigd om mijn verhaal en het cynische karakter van de voorgehouden spiegel uit te leggen. Maar in plaats daarvan werd ik -dus geheel in strijd met de uitnodiging- door Twan Huys afgeslacht. NOVA is ook niet voor niets als enige actualiteitsprogramma niet aangesloten bij de Raad voor de Journalistiek, dus je kan niet eens over ze klagen. Ik heb mij zo goed mogelijk verweerd. Maar van half huilen of opwellende tranen was geen sprake. Kom op zeg. Dus hou je insinuerende praatjes maar voor je.
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:04 schreef evadsred het volgende:
Weet je wanneer je pas echt een circuspaard bent?
Als je een column schrijft en vervolgens bij NOVA vet voor lul wordt gezet als je half huilend je excuses voor die column komt maken.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:00 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Diep. Heel diep. Heel erg diep onder de gordel. Wat kan de bedoeling zijn, als je zo'n oude koe uit de sloot haalt? Puur kwetsen. Ook aardig van NickRiviera en Walter trouwens. Nog zo'n stel Wilders-adepten die met de wolven in het bos meehuilen. En ja, Femke Halsema is ook een waardeloze politicus. Maar ook dat schreef ik al vaker. Wat dat betreft krijgt zowel links als rechts er van langs.

Maar dan terzake: Ik was destijds uitgenodigd om mijn verhaal en het cynische karakter van de voorgehouden spiegel uit te leggen. Maar in plaats daarvan werd ik -dus geheel in strijd met de uitnodiging- door Twan Huys afgeslacht. NOVA is ook niet voor niets als enige actualiteitsprogramma niet aangesloten bij de Raad voor de Journalistiek, dus je kan niet eens over ze klagen. Ik heb mij zo goed mogelijk verweerd. Maar van half huilen of opwellende tranen was geen sprake. Kom op zeg. Dus hou je insinuerende praatjes maar voor je.
Rustig maar joh. Je hoeft jezelf niet zo serieus te nemen.
Maar als je meent alles en iedereen in een hoek te zetten zoals het jouw uitkomt, moet je natuurlijk niet gaan zitten zeuren als iemand een keer wat over jouw zegt. Van een columnist mag je toch verwachten dat ie een iets dikkere huid heeft.

Wel grappig dat als iemand iets over jou zegt, je dat meteen meent weg te kunnen zetten als Wilders-adepten.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 27-03-2009 @ 10:28 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:21 schreef evadsred het volgende:

[..]

Rustig maar joh. Je hoeft jezelf niet zo serieus te nemen.
Maar als je meent alles en iedereen in een hoek te zetten zoals het jouw uitkomt, moet je natuurlijk niet gaan zitten zeuren als iemand een keer wat over jouw zegt. Van een columnist mag je toch verwachten dat ie een iets dikkere huid heeft.
Ik heb ook een dikke huid. Maar waarom zou ik niet reageren/verdedigen? Iedereen heeft recht op een weerwoord. En ik blijf van mening dat jouw commentaar heel diep onder de gordel is. Of ik nou wel of niet een dikke huid heb...
quote:
Wel grappig dat als iemand iets over jou zegt, je dat meteen meent weg te kunnen zetten als Wilders-adepten.
Sorry, dat was flauw. Maar van een aantal weet ik, dat dat wel zo is. En de waarheid mag gezegd. Maar iedereen over één kam scheren was wat kort door de bocht, inderdaad. Excuus.
userIcon
Wilders is nog steeds een fijn en heet circuspaardje in een stal met schurftige ruinen die door elkaar heen staan te hinniken.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 27-03-2009 @ 10:40 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:30 schreef buachaille het volgende:
Wilders is nog steeds een fijn en heet circuspaardje in een stal met schurftige ruinen die door elkaar heen staan te hinniken.
O, klopt. Wilders is heus niet de enige idioot daar in de Tweede Kamer. Wat dat betreft kunnen ze zo meer dan de helft van onze geachte volksvertegenwoordigers in het gekkenhuis stoppen.

En opeens besef ik, wat de Partij voor de Dieren daar te zoeken heeft.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik heb ook een dikke huid. Maar waarom zou ik niet reageren/verdedigen? Iedereen heeft recht op een weerwoord. En ik blijf van mening dat jouw commentaar heel diep onder de gordel is. Of ik nou wel of niet een dikke huid heb...
Wilders, SGP en andere die je in je columns de spot mee drijft, zullen het ook diep onder de gordel vinden. Heb je hun dan ook al eens om een weerwoord gevraagd?
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar van een aantal weet ik, dat dat wel zo is. En de waarheid mag gezegd.
Point being, van deze 'waarheid'?

...
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 27-03-2009 @ 10:47 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:41 schreef evadsred het volgende:

[..]

Wilders, SGP en andere die je in je columns de spot mee drijft, zullen het ook diep onder de gordel vinden. Heb je hun dan ook al eens om een weerwoord gevraagd?
Nee, ik pak ze aan op hun eigen woorden/daden. Dat kan nooit onder de gordel zijn. Jij pakt mij aan op iets wat mij door -in dit geval- NOVA is aangedaan. Die hebben één zin uit een column geknipt, en mij daaraan opgehangen en afgemaakt. Dat is wat anders.

Ik citeer Gerrit Komrij maar weer eens:

Femke Halsema noemt Wijnand Duyvendak een buitengewoon integer persoon. Niets aan de hand. De columnist Rikus Spithorst verwijt Femke Halsema dat ze een persoon die oproept om in petroleum gedrenkte vodden bij de medemens door de brievenbus te duwen, gevolgd door een lucifer, enfin, hij verwijt haar dat ze zo'n persoon een buitengewoon integer persoon noemt. Niets aan de hand.

Rikus Spithorst vervolgt met: 'Ik zou het erg toejuichen als iemand eventjes buitengewoon integer het woonadres van Femke Halsema opsnuffelt, en die tent buitengewoon integer in de fik steekt.' Ik citeer letterlijk. Niets aan de hand. Rikus Spithorst bedoelt de spot te drijven met dat buitengewoon integere dat zo makkelijk in de mond werd genomen. Hij bedoelt te benadrukken dat snuffelen en in de fik steken niets met integriteit te maken hebben, laat staan met buitengewone. Alleen een slechte lezer kan er een oproep tot brandstichting in zien.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:40 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

O, klopt. Wilders is heus niet de enige idioot daar in de Tweede Kamer. Wat dat betreft kunnen ze zo meer dan de helft van onze geachte volksvertegenwoordigers in het gekkenhuis stoppen.
Ik vind Wilders nog steeds de minst grote idioot aldaar. Hij stelt misstanden op een heldere manier aan de kaak. Ik weet, het merendeel van het hollandse klootjesvolk kijkt liever naar farce-tv, waarin de 'gevestigde orde' een schijnvertoning opvoert om te verhullen dat ze incompetenter dan incompetent is en er alleen maar op uit is om de status quo te handhaven; je weet wel, van 4 jaar ongelooflijk slap - en niet inhoudelijk - uit je nek leuteren om daarna via een riant wachtgeld eens een nieuw baantje uit te zoeken dat door de partij uitgedeeld wordt. Ondertussen is (inderdaad, niet: 'wordt', dat stadium zijn we al heel, heel lang voorbij) holland bananenrepubliek volledig aan gort geholpen, but who cares? Het glas en de plas. En het hollandse klootjesvolk, vanaf de geboorte geindoctrineerd door onderwijs zonder enige kwaliteit whatsoever, denkt dat dit 'democratie' is.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:40 schreef DriekOplopers het volgende:
En opeens besef ik, wat de Partij voor de Dieren daar te zoeken heeft.
Point being?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 27-03-2009 @ 11:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:52 schreef Potjebier het volgende:

[..]

Ik vind Wilders nog steeds de minst grote idioot aldaar. Hij stelt misstanden op een heldere manier aan de kaak.
Maar serieuze oplossingen heb ik nog amper van hem gehoord.
quote:
Ik weet, het merendeel van het hollandse klootjesvolk kijkt liever naar farce-tv, waarin de 'gevestigde orde' een schijnvertoning opvoert om te verhullen dat ze incompetenter dan incompetent is en er alleen maar op uit is om de status quo te handhaven; je weet wel, van 4 jaar ongelooflijk slap - en niet inhoudelijk - uit je nek leuteren om daarna via een riant wachtgeld eens een nieuw baantje uit te zoeken dat door de partij uitgedeeld wordt.
Over de kwaliteit van de gemiddelde volksvertegenwoordiger/bewindspersoon/baantjesjager zijn we het wel eens.
quote:
Ondertussen is (inderdaad, niet: 'wordt', dat stadium zijn we al heel, heel lang voorbij) holland bananenrepubliek volledig aan gort geholpen, but who cares? Het glas en de plas. En het hollandse klootjesvolk, vanaf de geboorte geindoctrineerd door onderwijs zonder enige kwaliteit whatsoever, denkt dat dit 'democratie' is.
Inderdaad, erg vakkundig wordt ons land niet bestuurd. Maar dat betekent nog niet, dat Wilders c.s. dat beter zouden doen. Het feit dat hij zich met allerlei figuren van zeer twijfelachtig allooi inlaat, voorspelt weinig goeds. De enige goede in zijn omgeving vind ik die meneer De Roon. Hem heb ik weleens zinnige dingen horen zeggen in de Kamer.
quote:
Point being?
Geintje.
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 27-03-2009 @ 11:18 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:52 schreef Potjebier het volgende:

[..]

Ik vind Wilders nog steeds de minst grote idioot aldaar. Hij stelt misstanden op een heldere manier aan de kaak. Ik weet, het merendeel van het hollandse klootjesvolk kijkt liever naar farce-tv, waarin de 'gevestigde orde' een schijnvertoning opvoert om te verhullen dat ze incompetenter dan incompetent is en er alleen maar op uit is om de status quo te handhaven; je weet wel, van 4 jaar ongelooflijk slap - en niet inhoudelijk - uit je nek leuteren om daarna via een riant wachtgeld eens een nieuw baantje uit te zoeken dat door de partij uitgedeeld wordt. Ondertussen is (inderdaad, niet: 'wordt', dat stadium zijn we al heel, heel lang voorbij) holland bananenrepubliek volledig aan gort geholpen, but who cares? Het glas en de plas. En het hollandse klootjesvolk, vanaf de geboorte geindoctrineerd door onderwijs zonder enige kwaliteit whatsoever, denkt dat dit 'democratie' is.

[..]

Point being?
Potjebier fot President.
Ik had je hoger geschat, dan als "volgeling" van Wilders. Let nou eens goed op wat die man eigenlijk zegt. In geen enkele uitspraak zit enige diepgang. Ik hoor dezelfde uitspraken door willekeurige mensen in de kroeg en die hebben ook geen verstand van hoe een land eigenlijk geregeerd moet worden. Ik moet er niet aan denken dat in een crisis als deze een sukkel als Wilders met een partij, waarin alleen maar leeghoofden zitten die goed kunnen schelden, het land zouden regeren. Dan gingen we pas echt naar de kloten.

En dan nog wat. Het klootjesvolk dat liever naar al die commerciële kutreality uit Palingland en dergelijke farce-tv kijkt, dat zijn nou juist degene die op populistische leeghoofden als Wilders en Verdonk stemt. Heb je haar gezien? Verdonk? Bij de debatten? Een aanfluiting voor de Tweede Kamer. Wilders kun je maar even gezien hebben, want daarna was hij weg. Schijthaas. Je moet als gekozen politicus ALTIJD je standpunten blijven verdedigen in de Kamer zelf. Ook als je maar kleine of geen succesjes kan boeken. Daar hebben zijn kiezers recht op. Hij laat dus eigenlijk zijn eigen kiezers in de steek.

Maar ja, als je de hele dag bier drinkt, dan zie je niet meer zo scherp denk ik.

DriekOplopers (Eindredactie) 27-03-2009 @ 11:04


ben erg benieuwt op wie jij stemt van al die oplichters die daar zitten behalve Wilders
userIcon
@ Driek:
Het was gewoon een mooie opmerking van evadsred, dat ie voor jou wat minder grappig was kan ik me voorstellen, maar alsnog zou je het weg moeten kunnen lachen...
Als je altijd maar rechts blijft afkraken kan je natuurlijk een keer een sneer terug verwachten.

@ Bakoenin:
En jij vind dat het huidige kabinet wél verstand heeft van hoe ze het land moeten regeren?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 27-03-2009 @ 11:59 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:54 schreef ijzerehand het volgende:
DriekOplopers (Eindredactie) 27-03-2009 @ 11:04


ben erg benieuwt op wie jij stemt van al die oplichters die daar zitten behalve Wilders
Ik heb PvdA gestemd, maar weet nog niet of ik dat de volgende keer wéér zal doen.
userIcon
Prima column Driek, en de geaggiteerde reacties en steken onder de gordel bewijzen maar weer eens wat een simpele debielen er eigenlijk op de PVV stemmen.
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 27-03-2009 @ 12:17 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:54 schreef NickRiviera het volgende:
@ Driek:
Het was gewoon een mooie opmerking van evadsred, dat ie voor jou wat minder grappig was kan ik me voorstellen, maar alsnog zou je het weg moeten kunnen lachen...
Als je altijd maar rechts blijft afkraken kan je natuurlijk een keer een sneer terug verwachten.

@ Bakoenin:
En jij vind dat het huidige kabinet wél verstand heeft van hoe ze het land moeten regeren?
Heb je het slecht dan?
DriekOplopers (Eindredactie) 27-03-2009 @ 11:59

partij van de allochtonen nou daar zal ik toch absoluut niet vrolijk van woorden mocht je in okt gaan stemmen neem dan eens voor de verandering Wilders stem je eindelijk eens op een goede partij hahaha fijn weekend
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:04 schreef PDOA het volgende:
Prima column Driek, en de geaggiteerde reacties en steken onder de gordel bewijzen maar weer eens wat een simpele debielen er eigenlijk op de PVV stemmen.
Ach, jij zag de geaggiteerde reactie van de columnist zeker niet?

Jij illustreert de vooringenomen morele superioriteit van de andere kant van het politieke spectrum op briljante wijze. En zoals ik al eerder zei: 'balk, splinter'.

What a give-away. Maar totaal niet verrassend hoor.
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:17 schreef Bakoenin het volgende:

[..]

Heb je het slecht dan?
Ik vind dat het heel erg slecht gaat met Nederland ja
Wat opvallend weer dat de Wilders-adepten (die houden we erin) vol in de stijgbeugels staan. Toen femke een doodschop kreeg vond ik dat als GL stemmer niet leuk. Maar Drieks mening is Drieks mening en die mag hij uiten. Nu krijgt Geertje wilders ervan langs en krijgt hij opeens de volle laag.

Typisch dat de grootste "voorvechters" van de vrije meningsuiting het hardst proberen een ander zijn mond te snoeren.


quote:
Graag nodig ik de lezer uit, onderstaand nog meer verrassende onderzoeksresultaten te posten...
Paarden rennen sneller bergaf dan bergop!
Schepen verbruiken minder energie als ze stroomafwaarts gaan!
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:26 schreef Zemi77 het volgende:
Wat opvallend weer dat de Wilders-adepten (die houden we erin) vol in de stijgbeugels staan. Toen femke een doodschop kreeg vond ik dat als GL stemmer niet leuk. Maar Drieks mening is Drieks mening en die mag hij uiten. Nu krijgt Geertje wilders ervan langs en krijgt hij opeens de volle laag.

Typisch dat de grootste "voorvechters" van de vrije meningsuiting het hardst proberen een ander zijn mond te snoeren.


[..]

Paarden rennen sneller bergaf dan bergop!
Schepen verbruiken minder energie als ze stroomafwaarts gaan!
Ik maak gewoon een grappig bedoelde opmerking en opeens heeft de wilders aanhang het gedaan. De kortzichtigheid druipt er van af.
Verder is er hier ook niemand die ook maar probeert iemand de mond te snoeren, dus stap aub uit je slachtofferrol.
userIcon
Ik was halverwege het spoor al kwijt Driek, wat een lap tekst weer!!

Wellicht omdat ik ervoor nog een paar echt leuke colums van je collega's hier mocht lezen, waaronder penisnijd en blauwe balzak..... geweldig.

Ik heb betere gelezen uit jouw digitale pen, maar smaak is iets persoonlijks zullen we maar zeggen en jouw sterke kant ligt mijns inziens niet bij het bekritiseren van zo iets makkelijks als Wilders, dus zoek het elders qua onderwerpen.
man superworm (Redactie Frontpage) 27-03-2009 @ 12:39 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:59 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik heb PvdA gestemd, maar weet nog niet of ik dat de volgende keer wéér zal doen.
Je mag wel een keer mee naar de D66-jugend?
Zemi77 27-03-2009 @ 12:26

wie stemt er nou in godsnaam op groenlinks dan heb je een of ander viswijf met haar op haar tanden als partij leider daar zou toch niemand vrolijk van worden
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:04 schreef DriekOplopers het volgende:

Maar dat betekent nog niet, dat Wilders c.s. dat beter zouden doen. Het feit dat hij zich met allerlei figuren van zeer twijfelachtig allooi inlaat, voorspelt weinig goeds. De enige goede in zijn omgeving vind ik die meneer De Roon. Hem heb ik weleens zinnige dingen horen zeggen in de Kamer.
Second. Dat vind ik dus ook het grote probleem waar we voor staan: Wilders heeft goede punten (vind ik echt) en je hebt een luis in de pels nodig om de zaak scherp te houden. Dat doet hij dan ook meesterlijk, net zoals Pim dat deed (overigens, check op youtube Nigel Farage eens: nog zo'n heerlijke relnicht).

Die luis in de pels wordt 'gedemoniseerd' (achterlijk populair nietszeggend woord) daar lusten de honden geen brood van, maar zelfs al zou dat niet zo zijn: verder dan luis in de pels mag hij niet komen - althans niet nu. Het is niet dat ik 't hem niet gun, het is dat ik denk dat hij er (nog) niet klaar voor is. Noch hij, noch zijn partij. Als econoom kijk ik uiteraard naar de 'economische plannen' - die er niet zijn. Die 'we geven iedereen 400 EUR' is natuurlijk te belachelijk voor woorden, en voor 't overige blijft 't stil. Maar ook op andere punten hoor ik te weinig zinvols van hem. Dat neemt niet weg dat ik 't overwegend wel 100% eens ben met de kritiek die hij loslaat op het deelgebied dat hij (wel) in 't voetlicht zet.

Maar goed, 't feit dat 't hollandse klootjesvolk zich zo heeft laten hersenspoelen dat de click-whirrr er al helemaal in zit betekent dat ik - alleen al om die reden - voorstander van 'onze Geert' ben: een kerel die ik nog steeds 100x liever zie dan al die incompetente leeghoofdige draaikonten in den haag (onvoorstelbaar, dat je 't land mag besturen zonder tenminste de eis van een cum laude PhD aan een echte universiteit en in een relevant vakgebied, trouwens).
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:35 schreef evadsred het volgende:

[..]

Ik maak gewoon een grappig bedoelde opmerking en opeens heeft de wilders aanhang het gedaan. De kortzichtigheid druipt er van af.
Verder is er hier ook niemand die ook maar probeert iemand de mond te snoeren, dus stap aub uit je slachtofferrol.
Zet dan eens achter je grapjes een smiley. Het is niet de eerste keer dat je 'grapje' niet begrepen wordt.

Ik vind het gewoon opvallend dat Wilders-adepten totaal geen kritiek kunnen verdragen op hun gedachtegoed of leider. Dat blijkt trouwens ook uit hun taal, het gaat gelijk over in schelden (kortzichtigheid) en persoonlijke aanvallen (uit de slachtofferrol stappen, terwijl ik een volbloed arier ben ).

Als GL weer eens met een geitenwollensokkenidee komt (subsidieren van mos op het dak) begin ik ook lichtelijk te steigeren en gooi het idee gelijk in de prullenbak.

Maar blijkbaar is enige vorm van zelfrefelctie voor Wilders adepten schier onmogelijk.


Zag je trouwens de smiley achter het arier grapje
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:52 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Zet dan eens achter je grapjes een smiley. Het is niet de eerste keer dat je 'grapje' niet begrepen wordt.

Ik vind het gewoon opvallend dat Wilders-adepten totaal geen kritiek kunnen verdragen op hun gedachtegoed of leider. Dat blijkt trouwens ook uit hun taal, het gaat gelijk over in schelden (kortzichtigheid) en persoonlijke aanvallen (uit de slachtofferrol stappen, terwijl ik een volbloed arier ben ).

Als GL weer eens met een geitenwollensokkenidee komt (subsidieren van mos op het dak) begin ik ook lichtelijk te steigeren en gooi het idee gelijk in de prullenbak.

Maar blijkbaar is enige vorm van zelfrefelctie voor Wilders adepten schier onmogelijk.


Zag je trouwens de smiley achter het arier grapje
Tsja, dat jij geen gevoel voor humor hebt, kan ik ook niks aan doen.

Daarbij had ik het nog niet eens zo zeer over jouw met kortzichtigheid, valt me gewoon op als iemand iets niet zo liefs zeg over de column direct wordt weggezet als wilders aanhanger. Dat vind ik nogal kortzichtig.

Oh het past niet in me straatje, dan zal het wel wel een wildersstemmer,
Help, een andere mening. Vast een wilders stemmer.
Ik vind het beangstigend als democratisch gekozen volksvertegenwoordigers op een dergelijke demonstratieve wijze het hart van onze democratie ( we hebben nu eenmaal geen andere ) verlaten.
Ongacht de argumentatie is het een blijk van minachting voor het systeem waar ze nu eenmaal uit vrije wil deel van uitmaken.
Het was natuurlijk een vooropgezette act met stemmenwinst als doel en als zodanig had Wilder's actie niets met de inhoud van het debat en alles met de bühne te maken.
Het ging om het ultime TV moment;
'Elvis just left the building'.
Inspelend op de onderbuikgevoelens en de haat tegen 'Den Haag' van alle 'goede burgers' die zich om wat voor reden dan ook miskend voelen in dit land op drift.
Erger is dat de scene me deed denken
aan de agressie waarmee waarmee - laten we zeggen- uiterst ondemocratische bewegingen in Italië en en Duitsland vanaf het begin van de jaren '30, in een politiek verwarrende tijd en onder een zwakke regering hun absolute dedain voor de democratie lieten blijken en met
net zo'n stuitend simplisme aan de macht probeerden te komen.
Net zo wars van genuanceerde oplossingen voor complexe problemen als de PVV bij ons blijkt te zijn. Het is niet voor niets dat hun voorman elk publiek debat uit de weg gaat en het systeem gebruikt om zich uitsluitend in one liners en media acties op het stemvolk te richten.
Laten we goed op onze zaak blijven letten en de demagogen van repliek blijven dienen.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:18 schreef Bakoenin het volgende:

Potjebier fot President.
Ik had je hoger geschat,
Beauty is in the eyes of the beholder.


quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:18 schreef Bakoenin het volgende:

dan als "volgeling" van Wilders. Let nou eens goed op wat die man eigenlijk zegt. In geen enkele uitspraak zit enige diepgang. Ik hoor dezelfde uitspraken door willekeurige mensen in de kroeg en die hebben ook geen verstand van hoe een land eigenlijk geregeerd moet worden.
Dat heeft hij dan gemeen met de haagse maffia die nu in dit land fulltime niet aan 't besturen is.

Met dat verschil dat Geert zaken benoemt, terwijl de gevestigde losers alles wat ze stemmen van een bepaalde doelgroep kan kosten met de mantel der liefde bedekt onder een enorm dik, stinkend, tapijt. Ondertussen lijdt de man/vrouw in de straat...

Overigens, ik mis bij jou ook de nodige diepgang. Niet alleen hier en nu, maar zeker ook in je columns. Daar is wat mij betreft trouwens helemaal niets verkeerds aan, ik neem aan dat jij slechts het pad van Geert volgt: benoemen/signaliseren, en verder niets.


quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:18 schreef Bakoenin het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat in een crisis als deze een sukkel als Wilders met een partij, waarin alleen maar leeghoofden zitten die goed kunnen schelden, het land zouden regeren. Dan gingen we pas echt naar de kloten.
Zie voorgaande opmerking over de kwaliteit van de haagse maffia die momenteel, en in de voorgaande dertig jaar, holland bananenrepubliek aan gort geholpen heeft. Of dacht je dat we daar per ongeluk terecht gekomen zijn? Ergo, ik zie weinig verschil tussen Wilders en de rest, als het op kwaliteit van besturen aankomt. Zelfs niet voor de component 'economie' die ik hierboven al noemde: Geert weet er dan weliswaar geen ruk van af (of doet in ieder geval geen enkele poging om het tegendeel aan te tonen),
die klootogen in den haag weten er ook geen reet van af. Dat is voor economen natuurlijk oud nieuws, maar het blijft vermakelijk om te zien dat elke 'maatregel' die gelanceerd wordt uitsluitend de incompetentie van de verzinner aantoont.


quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:18 schreef Bakoenin het volgende:
En dan nog wat. Het klootjesvolk dat liever naar al die commerciële kutreality uit Palingland en dergelijke farce-tv kijkt, dat zijn nou juist degene die op populistische leeghoofden als Wilders en Verdonk stemt.
Point being?


quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:18 schreef Bakoenin het volgende:
Heb je haar gezien? Verdonk? Bij de debatten? Een aanfluiting voor de Tweede Kamer.
Je hebt mij niets horen zeggen over Rita, dus waarom haal je die er bij? Toch geen - overduidelijke - poging om mij dingen in de mond te leggen neem ik aan? Nee, dat verwacht ik niet.


quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:18 schreef Bakoenin het volgende:
Wilders kun je maar even gezien hebben, want daarna was hij weg. Schijthaas.
Mwoah. Gewoon net niet dom genoeg om mee te doen aan de farce van 'democratie', denk ik.


quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:18 schreef Bakoenin het volgende:
Je moet als gekozen politicus ALTIJD je standpunten blijven verdedigen in de Kamer zelf. Ook als je maar kleine of geen succesjes kan boeken. Daar hebben zijn kiezers recht op. Hij laat dus eigenlijk zijn eigen kiezers in de steek.
Behalve als er niets te verdedigen is omdat er geen zaken gedaan kunnen worden omdat alles al lang in een achterkamertje in beton gegoten is. Dan kun je, zoals ik al eerder schreef, beter friet gaan vreten dan als een domme sukkel op te gaan zitten en pootjes te geven en jezelf wijs te maken 'dat je bezig bent met parlementaire democratie'.


quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:18 schreef Bakoenin het volgende:
Maar ja, als je de hele dag bier drinkt, dan zie je niet meer zo scherp denk ik.
Ik heb bewondering voor je gave om te argumenteren. Mooi, hoe jij al die drogredenen er keer op keer weet uit te houden. Ik kan nog een hoop van je leren.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:59 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik heb PvdA gestemd




quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:59 schreef evadsred het volgende:

[..]

Tsja, dat jij geen gevoel voor humor hebt, kan ik ook niks aan doen.

Daarbij had ik het nog niet eens zo zeer over jouw met kortzichtigheid, valt me gewoon op als iemand iets niet zo liefs zeg over de column direct wordt weggezet als wilders aanhanger. Dat vind ik nogal kortzichtig.
Je bent toch ook een Wilders-adept? Ik lees je ander posts op de fp heus ook wel hoor

Het weglopen van Geert was gewoon het ultieme bewijs van zijn incapabiliteit als politicus.

Ik ben archeoloog en als ik de eerste bouwvergadering bijwoon zegt de projectleider van het bouwbedrijf vaak genoeg: "er is geen tijd en geen mogelijkheid voor archeologie en er is ook geen geld". Of: "het is onmogelijk om de put op die manier te graven, dat kun je vergeten". Als je dan als archeoloog toegeeft en denkt het zal wel niet gaan, dan heb je een kutproject waar weinig tot niets uitkomt. Als je er echter met argumenten tegenin gaat en actief naar oplossingen zoekt hoe het wel zou kunnen zul je zien dat de bouwer toegeeft en je gewoon probeerde weg te bluffen.

Wilders heeft zich gewoon weg laten bluffen door van Geel. Jammer debammer maar dat is een big fail.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:07 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ik ben archeoloog en als ik de eerste bouwvergadering bijwoon zegt de projectleider van het bouwbedrijf vaak genoeg: "er is geen tijd en geen mogelijkheid voor archeologie en er is ook geen geld". Of: "het is onmogelijk om de put op die manier te graven, dat kun je vergeten". Als je dan als archeoloog toegeeft en denkt het zal wel niet gaan, dan heb je een kutproject waar weinig tot niets uitkomt. Als je er echter met argumenten tegenin gaat en actief naar oplossingen zoekt hoe het wel zou kunnen zul je zien dat de bouwer toegeeft en je gewoon probeerde weg te bluffen.

Wilders heeft zich gewoon weg laten bluffen door van Geel. Jammer debammer maar dat is een big fail.
Ik denk dat jij niet helemaal snapt hoe de kaarten liggen.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:17 schreef Bakoenin het volgende:

[..]

Heb je het slecht dan?
Dat heet geloof ik 'zalig zijn de onwetenden van geest'. Zoek 't op, ik heb geen snuf om 't uit te leggen. Nou vooruit dan, de short summary: als je weet waar je op moet letten gaat er een wereld voor je open...
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:07 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Je bent toch ook een Wilders-adept? Ik lees je ander posts op de fp heus ook wel hoor

Het weglopen van Geert was gewoon het ultieme bewijs van zijn incapabiliteit als politicus.

Ik ben archeoloog en als ik de eerste bouwvergadering bijwoon zegt de projectleider van het bouwbedrijf vaak genoeg: "er is geen tijd en geen mogelijkheid voor archeologie en er is ook geen geld". Of: "het is onmogelijk om de put op die manier te graven, dat kun je vergeten". Als je dan als archeoloog toegeeft en denkt het zal wel niet gaan, dan heb je een kutproject waar weinig tot niets uitkomt. Als je er echter met argumenten tegenin gaat en actief naar oplossingen zoekt hoe het wel zou kunnen zul je zien dat de bouwer toegeeft en je gewoon probeerde weg te bluffen.

Wilders heeft zich gewoon weg laten bluffen door van Geel. Jammer debammer maar dat is een big fail.
Stel ik zou er een zijn. Hoe is dat dan ook maar enigszins relevant met me eerste post?
Helemaal niet dus. Men roept altijd maar dat wilders in hokjes denkt, zonder in de gaten te hebben dat ze er zelf ook wat van kunnen.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:09 schreef Potjebier het volgende:

[..]

Ik denk dat jij niet helemaal snapt hoe de kaarten liggen.
Ik denk dat Geertje niet snapt hoe het kaartspelletje gespeelt dient te worden

Het spelletje van zetels winnen snapt ie trouwens maar al te goed. Maar het politieke spelletje niet.

Hoe constructief is het als Hero vlak voor de vergadering met de antilliaanse delegatie hen tot op het bot gaat beledigen? Denk je dat er dan nog iets constructiefs uitkomt?

Slimmer is om eerst te praten en ze dán pas tot op het bot te beledigen, als er niet uitkomt wat jij wilt.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:12 schreef evadsred het volgende:

[..]

Stel ik zou er een zijn. Hoe is dat dan ook maar enigszins relevant met me eerste post?
Helemaal niet dus. Men roept altijd maar dat wilders in hokjes denkt, zonder in de gaten te hebben dat ze er zelf ook wat van kunnen.
Waarom wil je niet gewoon toegeven dat je een Wilders adept bent, dat je je irriteerde aan de colomn en het niet kon laten om een sneer na te geven? Dat is toch niet zo erg.

Toen Femke werd aangepakt was ik ook geirriteerd, ik heb alleen niet op de reply knop gedrukt. That's all!
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:16 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Waarom wil je niet gewoon toegeven dat je een Wilders adept bent, dat je je irriteerde aan de colomn en het niet kon laten om een sneer na te geven? Dat is toch niet zo erg.

Toen Femke werd aangepakt was ik ook geirriteerd, ik heb alleen niet op de reply knop gedrukt. That's all!
Kon het wel laten hoor. Had er alleen niet zo'n zin.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:13 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ik denk dat Geertje niet snapt hoe het kaartspelletje gespeelt dient te worden

Het spelletje van zetels winnen snapt ie trouwens maar al te goed. Maar het politieke spelletje niet.

Hoe constructief is het als Hero vlak voor de vergadering met de antilliaanse delegatie hen tot op het bot gaat beledigen? Denk je dat er dan nog iets constructiefs uitkomt?

Slimmer is om eerst te praten en ze dán pas tot op het bot te beledigen, als er niet uitkomt wat jij wilt.
Brinkman zei daar niks meer dan de waarheid. Dat mensen zich daardoor beledigd voelen is niet hem zijn probleem.
Er zijn al te veel politici die liever zwijgen om maar niemand voor het hoofd te stoten.

Je kan je afvragen of hij het met dergelijke bewoordingen moest doen. Dat mag van mij ook wel eens anders bij de pvv, maar dat neemt nog steeds niet weg dat hij qua inhoud gewoon gelijk had.
50  van 82 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0
» 22/05 Vrij Nederland0
» 22/05 House: afscheid van een serie6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden