Bitchfight: Chantal Janzen en Fatima Moreira de Melo

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 31-10-2008 @ 01:00
print 

Even met de NUON gebeld: “Goedemorgen, Oplopers hier. Oystein Loseth in de buurt?” Meteen kreeg ik de uit Noorwegen afkomstige elektriciteitsdirecteur aan het toestel. In alleszins redelijk Nederlands vroeg de Scandinaviër wat ik van hem wilde. “Als binnenkort de stroom weer eens uitvalt, kan ik de rekening voor de extra kinderopvang dan naar jou sturen?” De hoogspanningsnoorman in kwestie vroeg mij laatdunkend, waar deze stomme vraag nou weer op sloeg. Mijn antwoord was van een verrassende eenvoud: “In de Bommelerwaard hebben ze negen maanden geleden een paar dagen zonder stroom gezeten. Iedereen bijtijds naar bed, en zonder boek. Ze zitten daar nu met een enorme geboortegolf. Twee keer zoveel baby’s. Dus geen spanning op de meterkast leidt blijkbaar tot veel spanning tussen de lakens.” Maar nee, volgens Oystein moest ik niet bij hem zijn, want de stroom in de Bommelerwaard viel onder verantwoording van Essent. En bovendien was defensie voor de storing verantwoordelijk. Want het was immers een legerhelikopter die de stroomkabels aan gort had geholpen…

Maar ja, om nou minister Van Middelkoop lastig te gaan vallen… Die heeft het al druk zat met het in toom houden van collega en partijgenoot Rouvoet van Jeugdzending en Gezinsbetutteling. Want die vindt dat de overheid een grotere rol moet spelen bij het lijmen van huwelijken die op springen staan. Schei toch uit. Als de liefde is omgeslagen in haat, dan kun je wel van Rijkswege een of andere ambtenaar langs sturen, maar daarmee is dat huwelijk echt niet gered. Rouvoet vergeet dat een scheiding in veruit de meeste gevallen het allerlaatste en moeilijkste besluit is dat echtelieden kunnen nemen. Ze gaan daarbij heus niet over een nacht ijs. Maar ja, Rouvoet wil dat ruziënde echtparen toch bij elkaar blijven omdat dat volgens hem in het belang van de kinderen is. Hoe geschift kun je zijn? Alsof het voor kinderen een goede zaak is als ze ’s avonds in hun bedje liggen en horen hoe mama “vuile klootzak” schreeuwt, en hoe papa antwoordt met “gore stoephoer”. Ik hoef u niet uit te leggen dat luisteren naar zulk een affreus idioom bepaald niet bevorderlijk is voor een juiste taalontwikkeling van het kind.

De taalontwikkeling van Chantal Janzen viel mij trouwens erg mee. De beste uitspraak die op de Nederlandse televisie te horen was, deze week, kwam uit haar mond. Fatima Moreira de Melo mocht een liedje zingen bij de uitreiking van de Televizier-ringen. Helaas zong dat kind werkelijk oorverdovend loeivals. Kolere, wat een pestherrie. Vilein tot op het bot sprak Chantal na het merg-en-beenoptreden van Fatima: “Wat kan ze hockeyen he, die meid!” Meesterlijk. Fatima natuurlijk witheet, maar ik loop de hele week al met een vette grijns op mijn bek.

Van de beste naar de slechtste uitspraak op de televisie is eigenlijk maar een kleine stap. Harry Mens. Inmiddels is hij weer begonnen met een nieuw seizoen van zijn liegprogramma Bisnisklas. De vastgoedproleet had de gore moed, bezwaar te maken tegen de benoeming van Lodewijk de Waal als toezichthouder bij een bank. Ja, Harry had bezwaar. Want Lodewijk was in het verleden lid geweest van de CPN. Ja? En? Zelfs al zou dat verwerpelijk zijn, dan nog is dat lidmaatschap verleden tijd. Iets van vroeger. En als een voormalig CPN’er geen toezichthouder bij een bank zou mogen zijn, waarom zouden veroordeelde beursfraudeurs dan wél als adviseur bij Mens mogen optreden? Rienk Kamer en Geert Schaay hebben beiden een strafblad wegens financieel gerotzooi. Toch zie ik de heren regelmatig aanschuiven bij Harry om hun licht te laten schijnen op de stand van zaken op de beurs. Dus een ouwe communist moet voor de rest van zijn leven buitenspel staan, maar een stel oplichters mag zich volop roeren? Da’s nog eens meten met twee maten… En dan heb ik het nog niet eens over die kritiekloze betaal-interviews met Palm Invest en EasyLife. Wat een verschrikkelijk zelfingenomen stuk verdriet is die Mens toch. Voor die liegerij zouden de kabelboeren van deze wereld hun netten gewoon moeten afsluiten.

En dat brengt mij op de laatste actualiteit die ik deze week even met u wil doornemen. Na een botsing, waar bij gelukkig geen slachtoffers vielen, werd het autoverkeer op de rechtstreekse verbinding tussen de kop van Noord-Holland en Friesland  stopgezet. Daar zat wel iets rechtvaardigs in, realiseerde ik mij met een tevreden glimlach. Die verbinding heet immers niet voor niets Afsluitdijk…




Lees ook:

» 22/05 Moord en doodslag0
» 22/05 Vrij Nederland0
» 22/05 House: afscheid van een serie6
» 22/05 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij9


delen | eKudos nujij

2193 views / 20 reacties
Reacties op dit bericht
20  van 20 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
=Fatima Moreira de Melo

Mooie column .
Op zich leuke column, maar Rouvoet wil natuurlijk voorkomen dat ouders elkaar ueberhaupt uit gaan lopen schelden. Veel mensen zijn de kunst van een goed huwelijk kwijtgeraakt, omdat ze niet meer willen luisteren naar mensen die hun daarover kunnen vertellen.
userIcon
Als je niet meer van elkaar houd? Waarom zou je dan bij elkaar blijven, Er ontstaan toch telkens meer spanningen en die monden uit in ruzies.....is dat dan zo bevorderlijk voor het kind?
userIcon
Leuke column, ik heb er van genoten deze keer! Taalgebruik is ook erg mooi.
userIcon
Fatima is een mooie meid, maar wel het slachtoffer van de producent, die haar nooit zo voor schut had moeten laten gaan. Toch kan Chantal voorlopig even niks bij mij fout doen na die grap: hij was meesterlijk!
userIcon
Als Rouvoet ouders bij elkaar wil houden terwijl ze elkaar het licht niet meer in de ogen gunnen, zal dan de hoeveelheid huiselijk geweld niet toe nemen?
userIcon
Chantal Janzen is een arrogant, vals en gemeen kreng!
En echt knap is ze ook al niet!

Beetje zo'n kutopmerking naar mijn Fatima maken
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:34 schreef NickRiviera het volgende:
Chantal Janzen is een arrogant, vals en gemeen kreng!
En echt knap is ze ook al niet!

Beetje zo'n kutopmerking naar mijn Fatima maken
cry baby cry...

Chantal zei wat de meesten tegen Fatima zou hebben gezegd. En dat is Als Fatima wil zingen terwijl ze het niet kan, dan zingt ze maar onder de douche of zo.
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 31-10-2008 @ 11:25 fotoboek homepage
userIcon
Chantal is heel erg grappig. Heb haar eens eerder gezien, bij Jenssen volgens mij, en de ene na de andere scherpe opmerking.
userIcon
leuke column inderdaad
userIcon
quote:
Maar ja, Rouvoet wil dat ruziënde echtparen toch bij elkaar blijven omdat dat volgens hem in het belang van de kinderen is. Hoe geschift kun je zijn? Alsof het voor kinderen een goede zaak is als ze ’s avonds in hun bedje liggen en horen hoe mama “vuile klootzak” schreeuwt, en hoe papa antwoordt met “gore stoephoer”.
Totaal mee eens. Uit 100% eigen ervaring weet ik hoe ellendig het is voor de kinderen wanneer je ouders bij elkaar blijven in een ongelukkig huwelijk en de nachten ruziënd doorbrengen... en dan maar zeggen dat ze bij elkaar blijven voor de kinderen.

Wat het belangrijkst is voor kinderen is een stabiel, veilig thuis. En dat is niet een huis waar in geruzied en geschreeuwd wordt, waar met deuren worden geslagen, papa en mama apart slapen en apart eten. Blijkbaar weet Rouvoet niet hoe het is om op te groeien in een kapotgaand gezin, want anders wist 'ie wel beter dan te zeggen dat bij elkaar blijven het beste is voor de kinderen.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:08 schreef Damanique het volgende:

[..]

Totaal mee eens. Uit 100% eigen ervaring weet ik hoe ellendig het is voor de kinderen wanneer je ouders bij elkaar blijven in een ongelukkig huwelijk en de nachten ruziënd doorbrengen... en dan maar zeggen dat ze bij elkaar blijven voor de kinderen.

Wat het belangrijkst is voor kinderen is een stabiel, veilig thuis. En dat is niet een huis waar in geruzied en geschreeuwd wordt, waar met deuren worden geslagen, papa en mama apart slapen en apart eten. Blijkbaar weet Rouvoet niet hoe het is om op te groeien in een kapotgaand gezin, want anders wist 'ie wel beter dan te zeggen dat bij elkaar blijven het beste is voor de kinderen.
Hadden jouw ouders dan ook counseling die ze hielp om, zolang ze dan bij elkaar bleven voor de kinderen, dat op een zo goed mogelijke manier te doen? Had het jouw jeugd niet veel gelukkiger gemaakt als jouw ouders hadden geleerd om niet met de deuren te slaan maar beschaafd met elkaar om te gaan...?

Ik heb er (gelukkig!) geen ervaring mee, maar ik denk dat
a: relatietherapie sommige wankele stellen weer echt gelukkig kan maken
b: opvoeders-therapie twee mensen die bij elkaar willen blijven voor de kinderen, de hulp kan geven die zij nodig hebben zodat ze dat ook daadwerkelijk met succes doen
c: mensen die elkaar eigenlijk niet meer kunnen uitstaan ook wel wat omgangsvormen aangeleerd zou mogen worden...

Het zou wellicht geen doel op zich moeten zijn, om ouders bij elkaar te houden voor de kinderen. Maar de beste plek voor kinderen is toch in een harmonieus gezin, dat voorop, met liefst beide ouders.

Ik heb de indruk dat mensen te makkelijk de handdoek in de ring gooien en gewoon maar weggaan zodra ze denken iets beters te kunnen vinden.
Je maakt ook je eigen geluk. Als je stopt met in een relatie te investeren wordt het vanzelf klote, om vervolgens te zeggen: Hij was toch niet de ware voor mij. Zo zou het niet moeten werken, en ik gok dat dat de kern van Rouvoets aanpak is
userIcon
leuke column! Ik was al bang dat je NUON de schuld zou geven, maar gelukkig kwam je bij Essent uit.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:02 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

cry baby cry...

Chantal zei wat de meesten tegen Fatima zou hebben gezegd. En dat is Als Fatima wil zingen terwijl ze het niet kan, dan zingt ze maar onder de douche of zo.
Ik wil ook wel naar haar valse gezang luisteren hoor, maar dan wil ik wel een dienst terug voor mijn dienst
userIcon
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:51 schreef Annedk het volgende:

[..]


Ik heb er (gelukkig!) geen ervaring mee,
Optiefen dan Mensen die er geen ervaring mee hebben en wel even weten hoe het wel moet Een kind merkt het als papa en mama niet meer van elkaar houden, of ze nou schelden of niet... En ik spreek uit ervaring...
Goedemorgen, Bier hier, Potje Bier. Scherp gesneden, deze, Driek

Alleen 't einde was wat minder vond ik. Je verwacht een knaller, het blijkt een suf Balkenende-niveau-grapje. Een Driek onwaardig
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 02-11-2008 @ 13:57 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 @ 19:05 schreef Potjebier het volgende:
Alleen 't einde was wat minder vond ik. Je verwacht een knaller, het blijkt een suf Balkenende-niveau-grapje. Een Driek onwaardig
Inderdaad, zeker niet mijn beste uitsmijter ooit. Dat is ook lastig. Iedere week zoek ik een nieuwsfeitje waar ik met een daverende knal of een schaterlach mijn column mee kan eindigen. Maar dat is dus nogal een kwestie van wat zich aandient. Deze week was dat lastig; beter dan deze kon ik niet vinden.

Maar volgende weke nieuwe ronde, nieuwe kans.
userIcon
Opvoedingstheorie of wat dan ook is bagger.. als je dat nodig hebt, consider yourself part of the 21st century
userIcon
WHAHAHAHAHA als je had geeindigd met dat youtube-filmpje was dat de uitsmijter van de eeuw geweest. Net pas gezien, maar wat een TERGEND optreden. Ongelofelijk, wat een trieste wanvertoning.
20  van 20 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 22/05 Moord en doodslag0
» 22/05 Vrij Nederland0
» 22/05 House: afscheid van een serie6
» 22/05 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij9


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden