Genaaid bij Albert Heijn

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 27-10-2008 @ 18:00
print 

Toch raar. Bedrijven die hun klanten niet besodemieteren zien op de beurs, ondanks miljardensteun van de overheid, hun koers kelderen. Bedrijven die de kluit wél belazeren hebben daar geen last van. Ondanks de kredietcrisis blijft het aandeel Ahold prima op niveau. De wereld op zijn kop! Al eerder stelde ik hier aan de orde, dat je als klant bij Albert Heijn een extra groot risico loopt, te worden belazerd. Iets met hardnekkig weigeren, foute prijzen aan te passen. Kijk maar: http://frontpage.fok.nl/column/8232/1
Mijn oproep, als boetedoening een bedrag aan een goed doel te schenken, heeft Albert Heijn gewoon genegeerd. Meer dan een lullig standaardbriefje kon er niet af, bij de marketingafdeling.

En Albert Heijn heeft een nieuwe truc bedacht om de kluit te belazeren. Een week of twee geleden. Bordjes op de schappen: Bonus! AH-rookworst voor slechts 1 euro 10. Maar achter die bordjes lagen niet de huismerkworsten, maar die van Unox. En dus was de argeloze klant bij de kassa opeens 1 euro 90 armer. Is ‘ie mooi voor 80 cent belazerd. En denk nou niet dat dat een foutje van de vulploeg was, dat na een dagje weer was hersteld, hoor. Nee, die oplichterstruc hebben ze de hele week geflikt; ik heb de hele week een Bonusworst van het aangegeven schap gehaald, en een Unox-worst afgerekend. Heb ik de Albert Heijn op hun fout gewezen? Nee, want daar doen ze, zoals eerder is aangetoond, toch niets mee. Dus: een slimme consument koopt niet meer bij Albert Heijn. Schandelijk dat zulke dingen kunnen gebeuren. Ik ben hartstochtelijk voorstander van veel strenger overheidstoezicht op graaiende middenstanders. Dat jaren-50-kabinet van ons bemoeit zich overal mee qua betutteling. Maar de burger écht beschermen tegen gegraai? Ho maar!

Dus je wordt gewoon genaaid. Ook met die onzinnige Bonuskaart trouwens. Daar staat op te lezen dat je gegevens niet aan derden ter beschikking worden gesteld. Maar in de praktijk gebeurt dat regelmatig. Het Openbaar Ministerie vraagt klantgegevens regelmatig op. Op zich niets mis mee, als dat echt nodig is om boeven te vangen, maar ik maak me grote zorgen. Want stel, dat het OM net zo zorgvuldig met die klantgegevens omgaat als met de strafdossiers… Die raken zoek of komen bij de verkeerde advocaat terecht. Ik wil niet dat allerlei louche strafpleiters weten, hoe vaak ik appelmoes dan wel andijvie eet. Albert Heijn moet op die Bonuskaarten de klant gewoon niet voorliegen. Zijn gegevens liggen gewoon op straat. Trouwens, welingelichte kringen vertelden mij, dat je ook zonder dat je een Bonuskaart bezit, aan de kassa wel de korting kan eisen. Iets met gelijke behandeling ofzo. Daarom roep ik iedere consument die toch nog bij AH gaat winkelen op, zijn Bonuskaart niet meer te laten zien, en gewoon de korting te eisen. Dat zal ze leren!




Lees ook:

» 22/05 Moord en doodslag0
» 22/05 Vrij Nederland0
» 22/05 House: afscheid van een serie6
» 22/05 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij9


delen | eKudos nujij

1278 views / 39 reacties
Reacties op dit bericht
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Wat is dit? Niet eens je standaard openingszin '...even gebeld met...'???
man superworm (Redactie Frontpage) 27-10-2008 @ 18:50 fotoboek homepage
userIcon
@ PDOA: dat kunnen we natuurlijk ook zelf schrijven, hè? Ik heb bij AH gewerkt en weet wel een beetje hoe het zit, dus ik pak mijn telefoon maar even.


quote:
Even gebeld met Harry van den Bemt, u weet wel, die vrolijke AH-manager van de reclame. "Mwwt Hwwrry?" Zo te horen zat hij de bonusaanbieding van de week (AH-Mariakoekjes, ¤0,69) te verorberen. Overigens zag ik ook op dit reclameschap een rijtje Verkade-Mariakoekjes neergelegd, hoewel die helemaal niet afgeprijsd waren. "Harry, superworm hier. We moeten toch eens praten over die manipulatieve schapindeling in de supermarkten van je werkgever. Ik heb er gewerkt en kan het weten. De indelingen worden door het hoofdkwartier verstuurd, filialen hebben daar totaal geen zeggenschap over. Dit is beleid. Naast goedkope aanbiedingen ook het alternatief aanbieden. Schapkaartjes vaak pas na een half jaar vervangen. Niet omdat het personeel het niet aankaart, maar omdat het administratieve proces totaal spaak loopt.

Deze neglectie doet zich ook voor in jullie belachelijke omgang met vertrouwelijke gegevens. Elke willekeurige AH-medewerker kan even achter de infobalie een briefje uitschrijven, waarna de gegevens van een bepaald bonuskaartnummer netjes toegestuurd worden. Dat is niet zo geheim, hè? Private bedrijven worden ingehuurd om koppelingen te maken tussen de bonuskaartgegevens en de boodschappen die de klant doet; er worden al jaren gerichte aanbiedingen als pampers voor jonge ouders per post verstuurd.

Maar het gaat veel verder. Gegevens worden moeiteloos aan justitie verstrekt; alle boodschappen die óóit met het pasje zijn gemaakt, staan in het archief, de meeste mensen vullen hun geboortedatum, adres, telefoonnummer, nulzes, nationaliteit, email én handtekening in. Als er justitiële druk achter zou staan, zou onze staat een complete index van het voedingspatroon van zo'n zes miljoen Nederlanders kunnen maken. AH doet desgevraagd gewoon mee, zeggen ze. Big Brother could be watching, Harry. Kun jij eigenlijk nog wel slapen?" Harry had tijdens mijn tirade eerst gezucht, toen zachtjes gesnikt, hetgeen overging in hysterisch geschreeuw; ik hoop dat de knal geen revolverschot was.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 27-10-2008 @ 19:15 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 18:32 schreef PDOA het volgende:
Wat is dit? Niet eens je standaard openingszin '...even gebeld met...'???
Neenee, die is exclusief voor de vrijdag, als ik het nieuws van de hele week even met de lezer doorneem.
userIcon
Ik loop zoveel mogelijk altijd ff om naar de vomar want de AH is een walgelijke kutwinkel !
Oplichters en achterbaks.
userIcon
Kerel.

Dit is geen algemeen-policy van AH. Jij winkelt gewoon in een debiele winkel, en net zoals Marrokanen, sommige zijn goed, en sommige zijn crimineel.
Aan het begin van de week hangen we de kaartjes op. Alleen in sommige winkels werken mongolen die niet het verschil tussen Unox en AH rookworst kunnen lezen.
En dan heb je ook nog (grappige) klanten die het kaartje ergens anders ophangen waardoor mensen inderdaad fout grijpen. Daarom; gewoon goed kijken op het kaartje. Het kaartje hangt er wel voor, maar je kan zelf ook wel lezen neem ik aan?
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 20:48 schreef Volkoren het volgende:
Kerel.

Dit is geen algemeen-policy van AH. Jij winkelt gewoon in een debiele winkel, en net zoals Marrokanen, sommige zijn goed, en sommige zijn crimineel.
Aan het begin van de week hangen we de kaartjes op. Alleen in sommige winkels werken mongolen die niet het verschil tussen Unox en AH rookworst kunnen lezen.
En dan heb je ook nog (grappige) klanten die het kaartje ergens anders ophangen waardoor mensen inderdaad fout grijpen. Daarom; gewoon goed kijken op het kaartje. Het kaartje hangt er wel voor, maar je kan zelf ook wel lezen neem ik aan?
Volkomen mee eens. Ik werk zelf als teamleider bij AH en natuurlijk word er wel wat mee gedaan als er zoiets gebeurd. En geloof me, het beleid is echt niet om klanten zo veel mogelijk op te naaien.
Je frustraties van de wereld een beetje afreageren op een supermarkt...lekker makkelijk...
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 20:51 schreef Stephan23 het volgende:

[..]

Volkomen mee eens. Ik werk zelf als teamleider bij AH en natuurlijk word er wel wat mee gedaan als er zoiets gebeurd. En geloof me, het beleid is echt niet om klanten zo veel mogelijk op te naaien.
Je frustraties van de wereld een beetje afreageren op een supermarkt...lekker makkelijk...
Ohja en nog even over dat gezeik over die bonuskaart. Een bonuskaart kun je ook anoniem aanvragen. Dus korting opeisen en is niet nodig en gaat je zeker ook niet verder helpen. Een bedrijf mag inderdaad geen klanten weigeren, ze mogen echter wel weigeren producten te verkopen. Zodoende dus ook zelf prijs te bepalen. Gelijke behandeling is er omdat iedereen (ook anoniem) zo'n bonuskaart kan aanvragen.
Dus hmm, niet zo zeuren, maar je wel beter in laten lichten...
[/quote]
userIcon
Is hier niet gewoon KLB voor, of gaat dit ook al door voor een column.
Daarbij, als je zelf al een week de worst koopt terwijl je inmiddels weet dat het een unox worst is, dan ben je zelf een sukkel. Of stond er niet met grote rode letters UNOX op en op het bordje AH Rookworst.
Ik snap het best dat de domme consument het verschil niet ziet tussen de letters UNOX en AH.

Ook dat gebrabbel over de bonuskaart, oud nieuws. Welkom in de echte wereld. En dat je je druk maakt om een bonuskaart waarbij het OM de gegevens op kan vragen, terwijl alle geregistreerde gegevens opvraagbaar zijn door het OM als ze maar aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Net zoals iemand die via een PIN automaat een treinkaartje koopt. Is de NS of de bank nu in één keer verdacht?

Had dan een column geschreven over de duur betaalde rookworst tijdens de kredietcrisis, weet ik veel. Maar dit is gewoon een KLB topic, wat niet op de FP thuis hoort.
man Arnohari (Redactie Frontpage) 27-10-2008 @ 22:09 fotoboek homepage
userIcon
Er zijn zoveel dingen bij de AH, maar eigenlijk bij alle supermarkten, eigenlijk bij alle winkels waarbij je je op z'n minst genaaid kunt voelen.
grootste voorbeeld: op=op of 3 halen = 2 betalen, terwijl je er maar 1 nodig hebt, de Danoontje op kinderoog-hoogte, Exellent produkten. Voorverpakte versprodukten.

Is er niet onlangs aangetoond dat er geen verschil is tussen die rookworsten??
userIcon
Die opklikdingen met Bonus aanbiedingen werden in mijn tijd (al lang geleden) op de zaterdagmiddag na sluitingstijd erop geklikt. Dus veel motivatie was er op dat moment niet en hoe vlugger je werkte, hoe eerder je naar huis kon.

En ze gaan echt niet elke ochtend controleren of die kaartjes wel goed zitten. Gaat het bij het opklikken mis, zullen ze fout blijven zitten totdat ze er weer afgehaald worden óf totdat een klant een melding geeft.

Maar dat een welbedacht plan is van Ahold is natuurlijk ook een optie...
userIcon
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 22:10 schreef Sinat het volgende:
Maar dat een welbedacht plan is van Ahold is natuurlijk ook een optie...
Welnee, want dat zou nooit uitvoerbaar zijn. Dat het een gevolg is van eventueel onderbetaalde, dus niet gemotiveerde medewerkers is, is wel iets wat AH weet.
je moet ook niet gaan winkelen met je eigen bonuskaart natuurlijk. ik heb nog steeds de bonuskaart van een ex van me
man bazbo (Redactie Frontpage) 27-10-2008 @ 22:59 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 22:17 schreef napalmpje het volgende:
je moet ook niet gaan winkelen met je eigen bonuskaart natuurlijk. ik heb nog steeds de bonuskaart van een ex van me

Maar hoe kom ik aan een ex?

Ik werk zelf bij albert heijn en je hebt helemaal gelijk!

Ahold heeft inderdaad hun personeel geinstrueerd om het bonus-kaartje van AH rookworst voor het schap van unox rookworst te hangen.

Net zoals dat ze in de computer de blikjes dr. pepper 1 cent duurder gemaakt hebben, en vervolgens heeft Ahold expres geen nieuwe kaartjes voor het schap gemaakt.

Zo gaan ze inderdaad te werk bij Ahold. Er worden nooit fouten gemaakt in de winkels door het personeel waar elke week +-800 bonus-kaartjes moeten worden opgehangen en soms wel 1000 prijswijzigingen in een week moeten worden doorgevoerd.
userIcon
'Daarom roep ik iedere consument die toch nog bij AH gaat winkelen op, zijn Bonuskaart niet meer te laten zien, en gewoon de korting te eisen. Dat zal ze leren!'

Klopt, doe ik ook regelmatig.
Het enige positieve aan de AH is dat ze tot 10 uur open zijn, voor de rest is het een kut zaak. Met bordjes van 3 in een rij kassa erbij, terwijl er dan altijd minstens 6 in de rij staan. Zet er dan gewoon geen bordje neer...

De kassa is sowieso bij de AH belabberd, is het druk dan komt er gewoon geen kassa bij terwijl als je naar de lidle of de dirk gaat gelijk een kassa bij komt. EN daar zijn je boodschappen ook nog eens goedkoper.

Behalve dat ze tot 10 uur open zijn zie ik geen voordeel aan de AH ten opzichte van bv. een dirk van de broek (alleen maar nadelen).
userIcon
*zucht* wat een waardeloze column. Je bent een ongelofelijke zeikerd.

Omdat het in een AH filiaal fout zit dat moet wel betekenen dat die hele organisatie jou wil naaien! Als je echt principes hebt, en je voelt je genaaid ---> Ga naar de Dirk/C1000/Plus whatever.
vrouw koei (Eindredacteur Games) 28-10-2008 @ 01:29 fotoboek homepage
userIcon
Ach, gewoon mee doen aan de grote bonuskaart wisseltruuk. Vraag met verzonnen adresgegevens een bonuskaartsetje aan, en ruil deze vervolgens met andere mensen. Je mist dan alleen bepaalde 'persoonlijke aanbiedingen' in de vorm van een bonnetje waarmee je een zak sperziebonen voor de halve prijs kunt kopen!

Of je maakt gewoon je eigen bonuskaart -> Maak je eigen bonuskaart! Part 2
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 18:32 schreef PDOA het volgende:
Wat is dit? Niet eens je standaard openingszin '...even gebeld met...'???
Ja precies, die miste ik ook al 'goedemorgen, Oplopers hier, mag ik de president-directeur even?'.

Driek, je bent toe aan vakantie denk ik. Ik heb een paar leuke van je gelezen maar de laatsten zijn 't niet. Herfst/wintermoeheid?
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 22:59 schreef bazbo het volgende:

[..]


Maar hoe kom ik aan een ex?

userIcon
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 22:59 schreef bazbo het volgende:

[..]


Maar hoe kom ik aan een ex?

That's exactly the question....
userIcon
Je kan ook een anonieme bonuskaart aanvragen..... kleine lettertjes lezen mensen!
Waar jij je allemaal druk over maakt .

Ook net doen alsof er boze opzet in het spel is
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 28-10-2008 @ 10:22 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:35 schreef TheLoner het volgende:
Waar jij je allemaal druk over maakt .
Voor alle duidelijkheid: mijn nachtrust heeft er niet van te lijden hoor...
quote:
Ook net doen alsof er boze opzet in het spel is
Ach boze opzet... Maar wanneer ik gedurende twee weken drie keer te vergeefs vraag om een foute kassaprijs aan te passen, en wanneer een niet kloppende Bonusaanbieding niet een dag, maar een hele week in de winkel ligt, dan vind ik dat niet alleen erg slordig, maar dan constateer ik dat er in de organisatie van die winkel (en wellicht ook van andere filialen) iets mis is. De foute kassaprijs was overigens in meerdere filialen aan de orde.

Kortom: ik vind het wel een column waard.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 28-10-2008 @ 10:24 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 23:52 schreef bellamy13 het volgende:
Ik werk zelf bij albert heijn en je hebt helemaal gelijk!

Ahold heeft inderdaad hun personeel geinstrueerd om het bonus-kaartje van AH rookworst voor het schap van unox rookworst te hangen.

Net zoals dat ze in de computer de blikjes dr. pepper 1 cent duurder gemaakt hebben, en vervolgens heeft Ahold expres geen nieuwe kaartjes voor het schap gemaakt.

Zo gaan ze inderdaad te werk bij Ahold. Er worden nooit fouten gemaakt in de winkels door het personeel waar elke week +-800 bonus-kaartjes moeten worden opgehangen en soms wel 1000 prijswijzigingen in een week moeten worden doorgevoerd.
Natuurlijk, fouten worden gemaakt. Maar dat ze het vertikken om hun fouten na opmerkingen van klanten te herstellen, dáár gaat het mij om.
userIcon
Bij de titel dacht ik aan een Kassameisje-column...
Rare winkel was jij dan. Bij ons was de aanbieding gewoon zoals die moest zijn hoor;).

Albert Heijn blijft een prima winkel !
beste mensen

als zo veel mensen problemen met ah hebben waarom gaan dan nog zoveel mensen naar de ah???

ik heb zelf 4 jaar lang gewerkt bij ah en in 3 verschillende winkels.
en heb nog NOOOIt mee gemaakt dat we prijzen aan pasde en mensen probeerde te naaie door ze verkeerde dingen te laten kopen.
en in 9 van de 10 gevallen als het kaartje niet klopt dan is het nalatigheid van DIE ene winkel en niet van ahold in het algemeen.

ik moet wel toe geven dat niet alle winkels van ah goed zijn maar denk eens na dat het meestal dan om franchisers gaat en niet over de echte winkels van ah (weet ik uit ervaring).

kort om ik vind het niet terecht dat ah zo neer gesabelt wordt omdat ze het toevallig goed doen is een keer....
en als je nog steeds ah een rot winkel vind ga der dan niet naar toe.
En maak geen gebruik van hun dienste en ga lkkr naar een andere winkel.
Waar PRECIES het zelfde gebeurt maar allen niet aan het dag licht komt want het krijgt geen aandacht (plus,dirk,vomar,jumbo,spar,c1000(onderdeel van ahold),)

albert heijn zoort voor de kleintjes =P
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 20:55 schreef Stephan23 het volgende:

[..]

Ohja en nog even over dat gezeik over die bonuskaart. Een bonuskaart kun je ook anoniem aanvragen.
Ohja, voed dan even je personeel op als teamlead zijnde, toen ik geen gegevens wilde invullen op het aanvraagformulier wilde het personeel mij geen kaart geven. Gelukkig vragen ze niet om n uittreksel van de gemeente, dan hadden ze gezien dat ik valse gegevens heb opgegeven.

En ook echt lekker makkelijk om de winkelaar er de schuld van te geven dat bordjes verkeerd op worden gehangen; lijkt mij een taak van het personeel om dat recht te trekken...
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 28-10-2008 @ 15:31 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:21 schreef Maren1 het volgende:

[..]

En ook echt lekker makkelijk om de winkelaar er de schuld van te geven dat bordjes verkeerd op worden gehangen; lijkt mij een taak van het personeel om dat recht te trekken...
Hij (de verantwoordelijke bedrijfsleider of francisenemer) dient toe te zien op de kwaliteit van het werk dat door zijn personeel wordt uitgevoerd. Foutjes kunnen, maar -zoals gezegd- tot vervelens toe niet oplossen of een week verkeerd laten hangen, dat kan niet.
dat is waarschijnlijk in de ah bij jou in de buurt en als jje het zo lastig vind klaag elke dag bij de bedrijfsleider die doet der dan echt wat aan als je het zo erg vind
Omdat onze Driek het was vergeten, heb ik maar eens even gebeld met de betreffende winkel. "Goedemiddag Pretletter hier, mag ik de directeur van u even?" Na enige onverstaanbare klanken en een aantal keer een ziekte waarvoor bestraling noodzakelijk is hing ik de telefoon op om maar eens even een kijkje te nemen in de betreffende winkel. En ja hoor, de betreffende bedrijfsleider is precies wat ik dacht: een Rotterdammer, net als Abouthaleb. Om mij ervan te vergewissen dat het niet in elke winkel zo eraan toegaat ben ik ook nog even verderop in de andere AH gaan kijken, tot mijn grote verbazing stond ook daar een Rotterdammer aan het roer, een Rotterdammer net als Marco Pastors en daar bleek de bonusaanbieding gewoon de bonusaanbieding te zijn.

De kern van het probleem is dus duidelijk. Door de taalachterstand denken onze bruine broeders dat de bonus voor AH bedoeld is en niet voor de klant. Volgende keer maar weer eens met mevrouw Vogelaar bellen Driek, dan komt alles goed. :-)
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 20:48 schreef Volkoren het volgende:
Jij winkelt gewoon in een debiele winkel, en net zoals Marrokanen Marokkanen, sommige zijn goed, en sommige de meerderheid zijn is crimineel.
Gefixed, geen probleem kerel
userIcon
net zoiets als schreuwerige BONUS AANBIEDING bordjes bij magnatron voer neer zetten waar in klein staat (350gr) en dan daar vervolgens alleen de pakken van 500gr neerzetten.
gezien bij de AH bij de nieuwmarkt, de AH bij de spaandammerstraat en de AH bij de molenwijk te Amsterdam , lijkt mij geen toeval meer ^^
userIcon
Nu snap ik waarom ik voor m'n kratje Grolsch 11,29 moest betalen, terwijl in de winkel 10.09 stond. Wat een belachelijke praktijken. Klantenmisleiding.
userIcon
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:46 schreef AMDB het volgende:
Nu snap ik waarom ik voor m'n kratje Grolsch 11,29 moest betalen, terwijl in de winkel 10.09 stond.
komt nog statiegeld bij, vandaar
userIcon
Je kunt ook een bonuskaart aanvragen zonder je gegevens te geven, dat kan namelijk tegenwoordig. Niets aan de hand
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 22/05 Moord en doodslag0
» 22/05 Vrij Nederland0
» 22/05 House: afscheid van een serie6
» 22/05 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij9


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden