Urker Halloween

Algemeen • Geschreven door Danny Roodbol op 26-10-2008 @ 15:00
print 

Aan: Sunchaser
Van: Danny
Subject: "Urker Halloween"

In reactie op "Pornopark Schaamharen"

Hej Sunnieboy!

Je zegt dat ik gevoelig ben voor trends en hypes, maar ik denk dat je dat een beetje verkeerd ziet.  Halloween vond ik op zich al leuk toen ik nog maar een tiener was en men hier nog nooit van Halloween gehoord had.  Dat heeft op zich niet zozeer iets te maken met het feest, maar meer met het feit dat ik een groot liefhebber ben van het horrorgenre en alles wat daaromheen hangt.  De versieringen vind ik gewoonweg gezellig.  Het hele trick-or-treaten is leuk voor kinderen, maar kan mijzelf uiteraard gestolen worden.  Een themafeest met als thema 'horror' vind ik dan weer wel geinig.  Sint Maarten kenden we in Rotterdam niet, en pas sinds mijn kinderen er hier in Zwolle aan doen zegt het me iets.  Ik vind het niks.  Een flauwe versie van Halloween.  Doe mij Halloween maar.

Bobbejaanland is trouwens prima bevallen.  De kinderen verkleed als heks en vampier en lekker de hele dag door het park gesjouwd.  Onze kinderen zijn gek op 'aktraksies', zoals mijn zoontje van vier het noemt, en dus gaan we met enige regelmaat naar een pretpark.  We hebben een drie-parkenpas voor Walibi World, Hellendoorn en het Dolfinarium, maar gaan tussendoor ook nog wel 's naar Slagharen of een onbekend iets.  Vinden ze geweldig.  Wisselen we een beetje af met wandelingen op de Veluwe en door parken en bossen, waar ze dan weer lekker in de blubber kunnen ravotten.

Heb je trouwens nog gehoord dat een groep priesters ofzo een actie zijn begonnen tegen Halloween?  Halloween is namelijk levensgevaarlijk.  Door je als Jason Voorhees of Freddie Krueger te kleden en mensen te stuipen op het lijf te jagen leg je namelijk contact met het dodenrijk.  "Ouders moeten hun kinderen uitleggen dat het geen simpel verkleedpartijtje is maar dat ze bezig zijn met iets heel gevaarlijks!" dreigde een of andere Urkse malloot bij Evers staat op.  Kijk, ik vind het prima dat een priester doodsangsten uitstaat als een kind een heksenpak aantrekt hoor, maar val daar het volk niet mee lastig.  Hou je geloof lekker voor jezelf en probeer dat niet aan anderen op te dringen.  Blijf met Halloween gewoon lekker binnen, sluit ramen en deuren, lees de bijbel en bid jezelf scheel for all I care, maar hou je prietpraatsprookjes voor jezelf.

Die kerel linkte het aan heidense oud-keltische gebruiken.  Prima hoor, maar nog afgezien van het feit dat 80% van de bevolking niet gelooft in heidens gelul, satan en hemel en hel is de hele oorspronkelijke betekenis natuurlijk allang verloren gegaan.  Halloween is carnaval, maar dan zonder het hersenloze bierzuipen en random aidsverspreiding door dronken idioten die alles en iedereen neuken.  Het is een kinderfeest geworden, waar ook volwassenen nog lol aan kunnen beleven.  Wie vindt het NIET leuk mensen zo nu en dan te laten schrikken?  Wist ook maar iemand hier (die niet streng-religieus Urkenaar is) dat Halloween en oud-Keltisch heidens feest is?  Natuurlijk niet.  Net zo min als we nog kerst vieren voor een of ander verhaal uit de bijbel.  We vieren kerst voor de boom, de sfeer, de liedjes en de kadootjes.  Sinterklaas draait ook allang niet meer om een oude Turk die armlastige kinderen van presentjes voorziet, maar om een oude Spaanse baas die samen met zijn knechten kadootjes komt brengen.  Een achtergrond is daarbij niet nodig en wordt ook zelden meer echt aan de kinderen doorgegeven.  Kerken moeten eens wakker worden en van de 18e eeuw de 21e eeuw binnenwandelen.

Maar waarom ik me druk maak over Urk is me eigenlijk een compleet raadsel.  Van de andere kant; Beatrix maakte zich recentelijk nog druk over de Nederlandse slavernij van 200 jaar geleden.  In dat licht moeten veel mensen zich nog behoorlijk schuldig voelen over de moord op Christus en verdrietig zijn over de plotselinge, brute dood van Abel.  Je zult toch maar familie zijn van Kaïn.  Schaam je je de ogen uit je kop.

Kunnen we zaken uit het verre verleden niet eens een keer laten rusten?  Kunnen we niet stoppen ons schuldig te voelen over zaken die onze voorvaderen uitvraten?  Die periodes zijn gelukkig allemaal ver in het verleden.  Er zijn nieuwe situaties die wél in het heden spelen die van veel groter belang zijn.  Een verontschuldiging voor iets dat 200 jaar (of zelfs 65 jaar) geleden speelde en waar de huidige generaties geen kont mee te maken hebben is in mijn ogen je reinste onzin.  Blijf het verleden niet steeds oprakelen.  Je bereikt er geen reet mee.  Doceer het op school zodat iedereen op de hoogte is, maar richt daarbuiten je pijlen op de toekomst.  Niet op het dubieuze verleden dat elk land en elk volk wel heeft.

Maar ik maak me weer eens veel te druk.  Spreek je volgende week wel weer.  Eerst even uitgebreid naar Urk om zo groots mogelijk Halloween te vieren.  Als kerken lastig kunnen vallen moeten wij dat met z'n allen ook kunnen natuurlijk.   Ik denk dat ik me ga verkleden als 19e eeuwse slaaf.  Of als Kaïn.  Ik twijfel nog.

Later!
Danny




Lees ook:

» 22/05 Moord en doodslag0
» 22/05 Vrij Nederland0
» 22/05 House: afscheid van een serie6
» 22/05 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij9


delen | eKudos nujij

1033 views / 26 reacties
Reacties op dit bericht
26  van 26 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Je mag komen hierzo op urk danny
Zul je zien dat we hier ook gewoon normaal halloween vieren
1 brief in de urker krant betekent nog niet dat heel urk tegen halloween is.
*sigh*
man Danny (Administrator) 26-10-2008 @ 20:59 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 @ 20:31 schreef Sadiar het volgende:
Je mag komen hierzo op urk danny
Zul je zien dat we hier ook gewoon normaal halloween vieren
1 brief in de urker krant betekent nog niet dat heel urk tegen halloween is.
*sigh*
dat zeg ik ook niet toch? ik heb het toch duidelijk en specifiek over de kerken en met name de priesters/pastoren/paters/hoe de fok ze ook heten
man Danny (Administrator) 26-10-2008 @ 22:26 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 @ 22:08 schreef BozoNightmare het volgende:
Danny's 'stukjes'
BozoNightmares 'intelligente reacties'
quote:

Kunnen we zaken uit het verre verleden niet eens een keer laten rusten? Kunnen we niet stoppen ons schuldig te voelen over zaken die onze voorvaderen uitvraten? Die periodes zijn gelukkig allemaal ver in het verleden. Er zijn nieuwe situaties die wél in het heden spelen die van veel groter belang zijn. Een verontschuldiging voor iets dat 200 jaar (of zelfs 65 jaar) geleden speelde en waar de huidige generaties geen kont mee te maken hebben is in mijn ogen je reinste onzin. Blijf het verleden niet steeds oprakelen. Je bereikt er geen reet mee. Doceer het op school zodat iedereen op de hoogte is, maar richt daarbuiten je pijlen op de toekomst. Niet op het dubieuze verleden dat elk land en elk volk wel heeft.
Inderdaad, mooi verwoord!
userIcon
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 @ 20:59 schreef Danny het volgende:

[..]

dat zeg ik ook niet toch? ik heb het toch duidelijk en specifiek over de kerken en met name de priesters/pastoren/paters/hoe de fok ze ook heten
Zucht.... die mannen heten dominees of voorgangers. Priesters, pastoors en paters zullen er geen problemen mee hebben aangezien Allerzielen (=All Hallows Eve =Halloween gewoon een katholieke feestdag is.... Inderdaad met wortels in de heidense (voor-christelijke) feesten. Net zoals Kerst en Pasen..... Alleen protestanten zullen problemen hebben met dit soort feesten (maar de hele strenge vormen hebben sowieso problemen met feesten ).
man Danny (Administrator) 27-10-2008 @ 07:47 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 07:37 schreef hasse8 het volgende:

[..]

Zucht.... die mannen heten dominees of voorgangers.
Het is allemaal één pot nat. Leuk dat ze andere namen hebben bedacht hoor, maar het blijven sekteleiders natuurlijk.
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 07:37 schreef hasse8 het volgende:

[..]

Zucht.... die mannen heten dominees of voorgangers.
en de gemeenschappelijke aanduiding is 'pedofielen'
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 12:24 schreef Bumbali het volgende:

[..]

en de gemeenschappelijke aanduiding is 'pedofielen'
Je maakt mijn dag in 1 klap een stuk vrolijker
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 27-10-2008 @ 13:05 fotoboek no homepage
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 12:50 schreef Reservebelg08 het volgende:

Jebegint Sunchaser toch niet achteraan te hobbelen? En dan bedoel ik vooral je leuk bedoelde opmerking over Carnaval
Die limbo's hebben alleen gevoel voor humor als ze verkleed drie dagen lang mogen zuipen en vreemdgaan
userIcon
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 15:06 schreef Reservebelg08 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik sukkel, je gaat er bij voorbaat van uit dat je een Limbo voor je hebt... laat ik het niet hebben over je fantastische objectieve blik op het volksfeest waar alles boven de rivieren een voorbeeld aan zouden kunnen nemen
Veel bier/drank voor zowel het mannelijk als het vrouwelijk volk, jongeren van beide geslachten die zo veel mogelijk proberen te scoren bij het geslacht van hun keuze, en ondertussen muziek waar je normaal gesproken niet vrolijk van wordt tenzij je in benevelde toestand verkeert zoals bij dit feest...toch een aardige opsomming van Carnaval zoals ik het tot nu toe heb zien gebeuren in de gemeente waar ik 14 jaar van mijn leven gewoond heb...wellicht heeft Danny het enigzins overtrokken om een punt te maken, maar desondanks...

Ik wil niet zeggen dat er iets mis mee is, maar tegenwoordig is het gewoon waar
man Danny (Administrator) 27-10-2008 @ 20:55 fotoboek homepage
userIcon
In 2001 schreef ik mijn mening over carnaval al:
http://frontpage.fok.nl/column/233/1
man Danny (Administrator) 28-10-2008 @ 11:08 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:42 schreef Reservebelg08 het volgende:

[..]

Het gaat mij nog niet zozeer om het feit dat je Carnaval afkraakt, maar gewoon dat je iets dat anders is, wat je niet goed genoeg kent en waar andere mensen waarde aan hechten dusdanig bekritiseerd. Dat doe je met heel veel onderwerpen. Ik noem dat kortzichtigheid.
Ergens niet mee eens zijn oke, maar laat iedereen lekker doen waar ze zin in hebben.

Je kunt het ook links (of rechts) laten liggen. Als je iets niet begrijpt/leuk vind, een feest, een gedrag, een cultuur, weet ik wat, is het erg makkelijkom tegen aan te trappen. dat is populistisch gelul. Iets waar jij je helemaal mee kunt vereenzelvigen vind ik misschien wel bagger en onzin, moet ik dat dan maar de grond in stampen?
Dat heet vrijheid van meningsuiting. Ik heb een mening over veel dingen en die mening mag ik gewoon uiten. Ik weet dat dat tegenwoordig steeds meer in het gedrang komt, maar op zich is het natuurlijk het belangrijkste grondrecht dat we hebben. Hoe saai zou de wereld eruit zien als we allemaal hetzelfde leuk zouden vinden en we allemaal alleen maar positief zouden lullen?

Jij hebt een mening over mijn mening en die geef je hier. Ook prima. Laat mij dan mijn mening ventileren. Als je het er niet mee eens bent staat niets je in de weg jouw mening te verkondigen. Vrij land enzo (voor zolang het nog duurt).
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 28-10-2008 @ 15:23 fotoboek no homepage
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 @ 15:06 schreef Reservebelg08 het volgende:

laat ik het niet hebben over je fantastische objectieve blik op het volksfeest waar alles boven de rivieren een voorbeeld aan zouden kunnen nemen
Wij hebben geen verkleedpartij nodig als reden om lekker de kroeg in te gaan of de buurvrouw te neuken.

Flikker toch op met je kutcarnaval. Ga lekker als cliniclown ofzo, hos lekker op de Twee Pinten en Guus Meeuwis, maar doe dat lekker in dat achterbakse brabant en limburg,
man Danny (Administrator) 28-10-2008 @ 19:19 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:14 schreef Reservebelg08 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting-verkrachting noem ik het.
Je kunt in mijn ogen slecht een mening vormen over iets waar je nul verstand van hebt. Maar dat is Randstad eigen (ow, auw, nu doe ik het zelf ook... of toch niet: nee, ik kom er zelf vandaan )
Ik woon alweer een tijdje in Zwolle hoor Verder is het handiger om met tegenargumenten te komen en op overtuigende wijze mijn stelling dat carnaval voornamelijk draait om zuipen en neuken onderuit halen. Zeggen dat ik mijn mond moet houden mag natuurlijk, maar daarmee maak je mijn bewering niet minder waar. En zelfs al zou je het KUNNEN ontkrachten (wat je niet kunt), dan nog heb ik het recht op mijn mening. Net zoals jij recht hebt op de jouwe, die minstens zo populistich is te noemen en bestaat uit minstens zoveel dom geblaat
quote:
je misbruikt die term "vrijheid van meningsuiting" alleen maar om je domme kortzichtige en van veel te grote afstand gevormde gewauwel kracht bij te zetten.
Nee, dat kracht bijzetten doe jij door mij de mond te willen snoeren in plaats van met argumenten te komen
quote:
wat ik al zei, dat noemt men populisme. Columnisten als jij zouden de politiek in moeten gaan. Je zult het nog ver schoppen met in de ruimte lullen
Misschien zou je het goede voorbeeld moeten geven en met een zinnige reactie te komen? Mijn stelling:
Carnaval is een feest voor hersenloos gezuip en geneuk met zoveel mogelijk wildvreemden, waarbij mensen zich als kleuters in de raarste kleding hijsen en de meest afschuwelijke KUTmuziek meeblêhren.
Kom eens met argumenten en overtuig me dat ik het mis heb in plaats van 'hou je mond' te roepen. Daarmee maak je mijn stelling alleen maar geloofwaardiger namelijk
man Danny (Administrator) 29-10-2008 @ 07:37 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:05 schreef Reservebelg08 het volgende:

[..]

De argumenten die jij gebruikt zijn uit de duim gezogen, niet uit eigen ervaring en dus op nul gebasseerd. Alleen maar dom gelul van iemand die iets anders verafschuwd wat hij niet kent. Xenofobie heet zoiets.

Zolang jij met slechte ononderbouwde argumenten komt hoef ik mij niet te verdedigen me tegen argumenten.

Oke, misschien heb je in 1 ding gelijk: Tijdens Carnaval wordt heel veel gedronken, DAT kan ik niet ontkennen. Zo als op alle feesten door heel NL (zoals Kermis in Noord Holland). Dus tja. lekker belangrijk.
Maar waar het om draait, dat kan ik je niet uitleggen. Daar moet je voor open staan, en dat doe je niet. Jij keert het bij voorbaat al de rug toe. Wat de boer niet kent vreet ie niet.

Laat mij maar lekker mijn ding doen, ik hoop dat jij mij dat gunt. Al betwijfel ik dat
Wow, sterke argumenten
Bedankt dat je mijn punt voor me maakt. Veel plezier met je zuip en neukfeest. Moge je eikel druipvrij blijven en moge de deurzakkers en de drie pinten je de rest van je leven blijven stalken in je dromen.
Carnaval is en blijft voor de hersenlozen.
man Danny (Administrator) 31-10-2008 @ 09:45 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:00 schreef Reservebelg08 het volgende:

[..]

Reacties zoals de jouwe zijn gelukkig meer hersenloos dan de meeste feestende mensen tijdens Carnaval

Bedankt voor je domme opmerkingen bv. over die druiper, ik pis niet naast de pot. Dat rondneuken laat ik aan de bezoekers van boven de rivieren over, die maar wat graag het door jou genoemde hersenloze feest komen vergallen voor vele van ons.
je hebt wel gevoel voor humor, dat moet ik je geven
26  van 26 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 22/05 Moord en doodslag0
» 22/05 Vrij Nederland0
» 22/05 House: afscheid van een serie6
» 22/05 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij9


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden