Weekdeals (728x90)

Wilders spreekt

Algemeen • Geschreven door Bert (superworm) op 12-05-2008 @ 01:00
print 
“'Sinds ik een paar jaar geleden mijn partij oprichtte en mijn ideeën tentoonspreidde, heb ik van vrijwel de gehele politieke wereld niets dan hoon ontvangen. Ik word uitgelachen, beschimpt, bespot en voor gek uitgemaakt. Men gunt me het licht in de ogen niet. Ze zien me als uitschot, als een gevaarlijke gek met waanideeën, iemand die ze -zo het kan- moeten ontlopen of negeren. En dat doet men dan ook massaal. Ik voel me niet alleen niet serieus genomen, het feit blijft dat men zelfs alles uit de kast trekt om tegen me van leer te trekken op politiek, maar ook op juridisch en maatschappelijk gebied.

Alles wat ik zeg wordt gewogen, te licht bevonden en gehoond. Ja, de voorpagina's haal ik wel, maar altijd weten de linkse media me weer in een slecht daglicht te zetten door er analytici bij te halen die het allemaal zo veel beter weten. Ik begin het eerlijk gezegd een beetje zat te worden. Ik...'”
“Het woord is aan de heer Rutte.”
“Ik zie niet in waarom...”
“Kunt u me misschien één keer niet onderbreken?” vroeg de geblondeerde politicus de VVD-leider geagiteerd.
“Gaat u vooral verder.”
“Dank u.

'Ik weet dat mijn ideeën voor de laffe politiek, die grote vingerwijzingen ten spijt nog steeds zo is als ze is, wat radicaal klinken, af en toe. Dat accepteer ik, maar ik duld het constante gedemoniseer niet langer. Ik wens serieus genomen te worden. Als ik uitspraken doe die beledigend zijn, dan roep ik de beledigde groepen op minder beledigd te zijn. Wat ik tentoonspreid, is mijn visie, en zodoende mijns inziens de waarheid. Ik zou mezelf, en velen die op mij rekenen met mij, afvallen als ik opeens een koerswijziging zou maken. Dat ben ik dan ook stellig niet van plan.

Al jaren roep ik met hart en ziel en elke vezel in mijn lijf dat bepaalde bevolkingsgroepen, al dan niet gebaseerd op geloof, het voor de rest van het land -en de rest van de wereld, in feite- verpesten. Ze overheersen de media, de politiek en wensen, mijns inziens, ons allen niet meer dan slechts toe. Talloze malen heb ik hen al vermaand niet te proberen de wereld te overheersen, maar hun koppigheid kent geen grenzen. Waar onze cultuur gebaseerd is op een diep respect voor de wet, eeuwenoude christelijke tradities en de kracht van rede om conflicten op te lossen, lijkt de hunne er slechts op gespitst dat alles zo diep mogelijk kwaad aan te doen en te vernietigen.

Ik zie dan ook geen enkele andere mogelijkheid dan keihard aanpakken. Laat ze -wat mij betreft- eindelijk eens boeten voor het onrecht dat ze ons al decennia aandoen. Harde maatregelen zijn daarbij noodzakelijk. Mij is verweten dat ik ze tot tweederangsburgers zou degraderen, en als het zo moet, dan moet het maar zo. Een directe bedreiging voor volk en staat dient, volgens alle principes waar de huichelachtige politiek zo rotsvast in zegt te geloven, aangepakt en bij de wortel uitgeroeid te worden.'”

“Het woord is aan de heer Marijnissen.”
“Ehm... meneer Wilders. Waar denk je wel dat je in godsnaam mee bezig bent?”
“Let u op uw taalgebruik, meneer Marijnissen.”
“Waar ik mee bezig ben? Ik zei al dat ik geen interrupties wilde, dit keer. Dat heb ik duidelijk aangegeven.”
“Als je zo graag politieke zelfmoord wil plegen, ga je gang.”
“Dank je, Jan.”
“Het is meneer Marijnissen voor jou.” De Tweede Kamer lachte nerveus. Geert vervolgde.

“'Hun invloed, waar ik al zo vaak op wees, de directe bedreiging die ze vormen voor de samenleving en het gevaar wat schuilt in het laten sudderen van de situatie zoals ze zich nu voordoet, zal wat mij betreft pas duidelijk worden als het land in crisis raakt. Dan zal de politiek zich gedwongen voelen op te splitsen, keuzes te maken, goed tegen kwaad. De momentele economische welvaart is grotendeels gebaseerd op een luchtbel, die ergens in de komende jaren zeker zal spatten. Als Wall Street valt en de rest van de beschaafde wereld meeneemt in haar vicieuze cirkel, als de helft van het land werkeloos op straat staat, als de maatschappelijke onvrede een kookpunt bereikt, dan zullen we zien wie gelijk krijgt.

Tot dan kan ik slechts medestanders blijven zoeken, raad geven aan niet-luisterenden en blijven waarschuwen. Als u het nog niet had begrepen: ik ben overtuigd van mijn gelijk, en binnen enkele jaren zal het wel boven tafel komen. Tot dan bent u gewaarschuwd. Tot zover mijn inleidende betoog. Ik ben er voor de hardwerkende arbeider met wantrouwen. Ik ben er voor de intellectueel die het niet meer aan kan zien. Leest u gerust verder om mij uitvoerig problemen aan de kaak te zien stellen, oplossingen aan te zien dragen en waar leiderschap te zien tonen. Eén volk, één natie, één leider. Noemt u mij gerust verlosser. Mijn naam is Adolf.'”

Geert klapte het boek dicht en keek de wit weggetrokken Kamer in.
“Ik zie niet in waarom het boek waaruit ik u zojuist de inleiding voorlas na ruim zestig jaar nog verboden is, terwijl een hatelijk boek als de Koran vrij in de winkels te koop is.”
“Het... woord is aan de heer Rutte.”
“De vergelijking is niet te missen. Kan de bewaking hem niet arresteren? Volgens mij is hij wederrechtelijk bezig.”
“Daar is een arrestatiebevel van de officier van Justitie voor nodig.” Een bode kwam de kamer ingerend met het bevel. De rechterlijke macht had zitten luisteren.

“Kunt u de heer Wilders uit mijn Kamer wegvoeren?” De voorzitster keek hatelijk naar de niet begrepen politicus. Hij werd gehandboeid en met zijn hoofd omlaaggeduwd naar de linkerdeur gewerkt.
“Jullie kunnen mijn kont kussen, lafaards! Je maakt toch geen schijn van kans! Al moet ik de bak in, ik laat jullie een poepie ruiken, gegarandeerd!”
“ORDE!”
“Orde in je kont, Gerdi! Jij bent al net zo laf als de rest!” Onder luid gejoel van beide tribune en Kamer verdween Wilders uit het zicht. Onderwijl tierde hij in gedachten lustig verder. Hij zou, al werd hij veroordeeld of opgesloten, zich niet laten kennen. Hij zou zijn ideeën eindelijk uitgebreid op gaan schrijven. Hij had nog niks, zelfs geen titel, maar het werd machtig mooi. Alles zou duidelijk worden. Zijn punten, zijn feiten, zijn gelijk. Ze hadden nog niet gewonnen. Zijn strijd tegen het koppige establishment, de maatschappelijke ignorantie en de multiculti-ramp was pás begonnen. Zíjn strijd.

“Mijn strijd”, mompelde hij.
“Da's een mooie titel.”

Disclaimer: de gehele column is net zo fictief als Balkenendes rede op Opinio.nl.



Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij3
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

813 views / 83 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 83 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Als je denk dat het niet slechter kan verbaas je ons weer. Bravo.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 01:11 schreef salutem het volgende:
Als je denk dat het niet slechter kan verbaas je ons weer. Bravo.
Goeie onderbouwing
userIcon
Wat ik me afvraag is in hoeverre de in de column beschreven inleiding daadwerkelijk overeenkomt met een stuk uit "Mein Kampf".
Maar gezien de Disclaimer zal het wel geheel uit een duim gezogen zijn.
Een heerlijk geschreven column! Je neemt me mee naar het debat in de tweede kamer.

Heer Wilders ik ga je bij deze interrupteren, met alle respect voor de ruimte die je vraagt:

'Waarom is het zo dat jou stemmers vaak de wat onintelligentere, kortzichtige, niet verder nadenkende blanke schapen zijn die een hekel hebben aan een zwart schaap? Waarom zijn de oplossingen die je aandraagt gebaseerd op dit populistisch gezwam? Jou rechtvaardigheid zal nooit enige wetten halen en goddelijk bestraft worden. Dus houd alsjeblieft van Nederland en spaar ons door te emigreren naar Australie'.
userIcon
Inderdaad slechte column. Gewoon een links basht rechts column, beetje meehelpen met het gedemoniseer. Jammer hoor.
quote:

Op maandag 12 mei 2008 @ 08:14 schreef bentham het volgende:
Een heerlijk geschreven column! Je neemt me mee naar het debat in de tweede kamer.

Heer Wilders ik ga je bij deze interrupteren, met alle respect voor de ruimte die je vraagt:

'Waarom is het zo dat jou stemmers vaak de wat onintelligentere, kortzichtige, niet verder nadenkende blanke schapen zijn die een hekel hebben aan een zwart schaap?[quote]
Gast, mensen die op Wilders stemmen zijn hardwerkende mensen, waarschijnlijk vaak levend in de grote steden onder het juk van niet-westerse volkeren die weigeren te participeren in 'onze' samenleving en er alles aan doen om deze zo onprettig mogelijk te maken.
[quote]
Waarom zijn de oplossingen die je aandraagt gebaseerd op dit populistisch gezwam? Jou rechtvaardigheid zal nooit enige wetten halen en goddelijk bestraft worden.

Goddelijk bestraft... Eigenlijk zou ik je nu al niet serieus meer moeten nemen Maar volgens mij heb jij nooit het partijprogramma gelezen, want wat is er precies populistisch aan zijn oplossingen? En wetten kunnen veranderd worden. Waarom zo ontzettend stug en inflexibel zijn?

Sowieso, het feit dat jij hem beschuldigt van populisme geeft eigenlijk al héél goed aan dat je gewoon geen argumenten tegen hebt, dus ga je maar het met woordje populisme strooien, ten einde raad
quote:

Dus houd alsjeblieft van Nederland en spaar ons door te emigreren naar Australie'.

Als je nu nog steeds niet wakker bent, zit je volgens mij in een diepe coma en komt het nooit meer goed. Jammer, er zijn nu nog steeds teveel mensen als jij, die dit land naar de afgrond hebben gebracht.
man superworm (Redactie Frontpage) 12-05-2008 @ 09:07 fotoboek homepage
userIcon
Heeft mijns inziens weinig met 'links basht rechts' te maken, meer met 'gezond verstand basht hysterisch gewauwel'.
man Danny (Administrator) 12-05-2008 @ 09:29 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 09:07 schreef superworm het volgende:
Heeft mijns inziens weinig met 'links basht rechts' te maken, meer met 'gezond verstand basht hysterisch gewauwel'.
mijn god, hoe superieur kun je je voelen
userIcon
Inderdaad misselijkmakend superieur.
userIcon
Absoluut ongeloofwaardig deze column, en barslecht.
Ik snap je bedoeling, maar mocht je al een discussie willen starten die de vergelijking serieus neemt dan diskwalificeer je jezelf al direct door een dergelijke eenzijdige vergelijking. De vergelijking is namelijk veel evenwichtiger te maken wanneer je er echt over nadenkt en wanneer je weet (dus uitzoekt) hoe de (europese) politiek vlak voor de 2e wereldoorlog in elkaar zat.

Overigens:
Wilders zou nooit een voordracht van Mein kampf in de kamer doen, alleen al om niet in een dergelijke hoek gedrukt te worden.

Daarnaast kan een kamerlid, wanneer hij al een dergelijke voordracht zou doen, nooit opgepakt worden daarvoor, zelfs niet als een dergelijke voordracht verboden zou zijn (is het niet) aangezien een kamerlid diplomatieke onschendbaarheid geniet binnen de kamer.
Hmm de eerste slechte column van je, volgende keer beter
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 09:29 schreef Danny het volgende:

[..]

mijn god, hoe superieur kun je je voelen
Doe dan maar nog een mail wisseling tussen jou en die zonaanbidder.
Hoe verzin je het eigenlijk om dergelijke lieden (wormdude) ruimte te geven voor dit tendentieus geneuzel.
userIcon
Ik moet niets hebben van types zoals Fortuyn en Wilders, maar de schrijver van deze column heeft van het drama rondom Fortuyn duidelijk niets geleerd.

Dat zal wel voor zijn tijd geweest zijn.
userIcon
types zoals Fortuyn en Wilders ?!?!?! LOL
mompelt iets over lu en drumstel.
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 11:16 schreef salutem het volgende:
types zoals Fortuyn en Wilders ?!?!?! LOL
mompelt iets over lu en drumstel.
Beide populisten met weinig inhoud. Vergelijkbaar genoeg wat mij betreft. Maar ze op de persoon aanvallen is mij net even iets te simpel.
userIcon
Leg eens uit waarom ze weinig inhoud hebben. En geef eens een voorbeeld van iemand die dan wél inhoud heeft volgens jou. En leg dan ook eens uit waarom deze inhoud (geef er ook eens een voorbeeld van) méér inhoud is dan de inhoud van Fortuyn en Wilders.

Ik ben benieuwd
userIcon
Wat een achterlijke column zeg. Wilders-Hiltler vergelijkingen slaan werkelijk nergens op.
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 11:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Beide populisten met weinig inhoud. Vergelijkbaar genoeg wat mij betreft. Maar ze op de persoon aanvallen is mij net even iets te simpel.
nog z'n dooddoener
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 08:32 schreef Lightning_NL het volgende:
Inderdaad slechte column. Gewoon een links basht rechts column, beetje meehelpen met het gedemoniseer. Jammer hoor.

[..]

Als je nu nog steeds niet wakker bent, zit je volgens mij in een diepecoma en komt het nooit meer goed. Jammer, er zijn nu nog steeds teveel mensen als jij, die dit land naar de afgrond hebben gebracht.
Integendeel, het zijn vooral haatzaaiers zoals jij en ome Geert die constant de samenleving trachten te polariseren en goedkope retoriek als ''wakker worden'' ''oogkleppen'' en ''linkse media'' links en rechts rondstrooien. Het zijn figuren zoals jij die dit land over de afgrond proberen te duwen.
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 11:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Integendeel, het zijn vooral haatzaaiers zoals jij en ome Geert die constant de samenleving trachten te polariseren en goedkope retoriek als ''wakker worden'' ''oogkleppen'' en ''linkse media'' links en rechts rondstrooien. Het zijn figuren zoals jij die dit land over de afgrond proberen te duwen.
en constant allochtonen opstoken tegen politieke tegenstanders valt zeker onder de noemer verbroederen ("haatzaaiers" "populisten" "het gevaar moet gestopt worden")
userIcon
Vader_Aardbei, waar woon jij? Ik woon in hartje Rotterdam. Ik heb in mijn tot nu toe korte leven gezien hoe het land KAPOT wordt gemaakt, en dat komt niet door de politici die het probleem durven aan te kaarten, dat komt door politici die het allemaal maar toestaan en de kop in de grond steken. En laten we niet vergeten, de politici die honderden miljoenen euro's over de balk smijten met allerlei knuffelprojectjes die niet werken.
userIcon
en nee dit gebeurt niet alleen in Rotterdam, overal !!
zoals gisterenavond in Breda :

http://www.abload.de/img/110528038szz.jpg
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 12-05-2008 @ 12:28 fotoboek no homepage
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 11:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een achterlijke column zeg. Wilders-Hiltler vergelijkingen slaan werkelijk nergens op.
Het is iig wel erg 2006
In antwoord op Lightning_NL:
quote:
Wat betreft veiligheid denkt Wilders aan de volgende zaken: Driemaal een geweldsmisdrijf plegen moet resulteren in een levenslange gevangenisstraf, heropvoedingskampen moeten worden ingevoerd, preventief fouilleren moet voor heel Nederland gaan gelden en het politie-apparaat wordt flink uitgebreid.
Ik hoop dat dit geen verdere uitleg behoeft, maar toch voor de onwetende:

Wilders aan de macht betekent een beperking van vrije rechten die volgens de natuurwetten ieder onderdaan toekomt. Deze rechten kunnen echter beperkt worden, indien het een doel dient dat de samenleving ten goede komt. Als Wilders aan de macht komt zullen deze vrije rechten beperkt worden, teneinde een doel te dienen die niet middels deze beperking te behalen is.

Kortom...hij roept wat het volk roept over criminalteit. Kortzichtig, resultaat gericht op korte duur, onmachtig en bullshit!! Ik dacht dat we dit allemaal achter de rug hadden, maar door mensen zoals Wilders gaan we weer terug naar de middeleeuwen of naar de politiestaat!!
userIcon
Waar heb je het over? 3 geweldsmisdrijven en zo'n pleurismongool komt nooit meer op straat! Geweldig toch? Ik zie niet wat hier verkeerd mee is.
Heropvoedingskampen, waarom onbespreekbaar? Lubbers kwam er in 1993 al mee aan, en het idee werd toen met applaus ontvangen. 15 jaar later is het ineens weer onbespreekbaar
Wat is er dan mis met preventief fouilleren, heb je iets te verbergen??? Dit verhoogt de veiligheid alleen maar. Ik vind het een hele goede zaak. Ben ook altijd weer blij als ik het zie gebeuren in mijn stad, en ja, ik voel me er veiliger door.
En het politie-apparaat uitbreiden, zeker een hele goede zaak want ze hebben nu geen tijd iets te doen aan mijn gestolen auto, of de brandaanslag die pas is gepleegd op het huis van de buren (ja, zelfs aan zoiets doen ze NIKS).

Ga jij hier eens op in dan. Ik ben het namelijk harstikke eens met de punten van Wilders, en snap absoluut niet hoe jij deze kortzichtig, resultaatgericht op de korte duur, onmachtig en bullshit vindt.
Want dat onderbouw je dan weer niet.
quote:

Op maandag 12 mei 2008 @ 11:57 schreef salutem het volgende:
en nee dit gebeurt niet alleen in Rotterdam, overal !!
zoals gisterenavond in Breda :

http://www.abload.de/img/110528038szz.jpg

Het zijn gewoon Nederlanders zoals jou.
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 13:34 schreef Expatriate het volgende:

[..]


Het zijn gewoon Nederlanders zoals jou.
Zullen ze wel niet leuk vinden, Nederlanders genoemd worden.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 12:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Waar heb je het over? 3 geweldsmisdrijven en zo'n pleurismongool komt nooit meer op straat! Geweldig toch? Ik zie niet wat hier verkeerd mee is.
Dit vind ik een egoistische gedachte. En wel omdat er tal van mensen in de gevangenis zitten, terwijl ze met de juiste inventies daar nietlanger hadden hoeven zitten. M.a.w. jij wil dat het ons 1000 euo per dag kost zonder dat het een oplossing biedt voor dit probleem. En een oplossing voor mij zou één zijn die recht doet aan alle partijen (ook de dader zelf).
quote:
Heropvoedingskampen, waarom onbespreekbaar? Lubbers kwam er in 1993 al mee aan, en het idee werd toen met applaus ontvangen. 15 jaar later is het ineens weer onbespreekbaar
Het woord 'hervoedingskampen' geeft mij de kriebels. Er is niets mis met effectieve opvoedingsinventies om te proberen een mens levensrijker te maken, zodat hij meegaat met de maatschappij. Hij en de maatschappijn zijn hier tenslotte mee gebaat.
quote:
Wat is er dan mis met preventief fouilleren, heb je iets te verbergen??? Dit verhoogt de veiligheid alleen maar. Ik vind het een hele goede zaak. Ben ook altijd weer blij als ik het zie gebeuren in mijn stad, en ja, ik voel me er veiliger door.
Sorry hoor, ik heb echt niets te verbergen. Toch zou ik het niet fijn vinden om door een agent te worden gefouileerd. Ik zou me aangekeken voelen ondanks ik niets misdaan zou heben. Maar zeg nou zelf, draai jij je hoofd niet even om als je op straat iemand door een agent gefouilleerd ziet worden?
quote:
En het politie-apparaat uitbreiden, zeker een hele goede zaak want ze hebben nu geen tijd iets te doen aan mijn gestolen auto, of de brandaanslag die pas is gepleegd op het huis van de buren (ja, zelfs aan zoiets doen ze NIKS).
Weet je hoeveel politiecaparciteit nu uitgaat naar hennepkwekerijen, terwijl het in koffieshops wordt verkocht? Als ze eens een oplossing zouden overwegen voor dit stukje onzin, zoals gedogen, zou er genog tijd zijn voor jou gestolen auto of brandaanslag van je buren.
quote:
Ga jij hier eens op in dan. Ik ben het namelijk harstikke eens met de punten van Wilders, en snap absoluut niet hoe jij deze kortzichtig, resultaatgericht op de korte duur, onmachtig en bullshit vindt.
Want dat onderbouw je dan weer niet.
Ik hoop dat je het nu wat meer snapt.
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 08:14 schreef bentham het volgende:
Jou rechtvaardigheid zal nooit enige wetten halen en goddelijk bestraft worden.
Grefo, door jouw sprookjesboek geloof zitten wij nu al 23424324 jaar met dat kut CDA opgescheept wat alleen maar ruimte geeft aan zwakkere mensen, die tevens zwak blijven, ook al pomp je er geld in.

Tegelijkertijd wordt het geld afgepakt van de mensen die wél moeite hebben gedaan om een opleiding te doen, en een gezin met het zuurverdiende geld proberen op te bouwen.
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 14:58 schreef bentham het volgende:

[..]

Dit vind ik een egoistische gedachte. En wel omdat er tal van mensen in de gevangenis zitten, terwijl ze met de juiste inventies daar nietlanger hadden hoeven zitten. M.a.w. jij wil dat het ons 1000 euo per dag kost zonder dat het een oplossing biedt voor dit probleem. En een oplossing voor mij zou één zijn die recht doet aan alle partijen (ook de dader zelf).
[..]
Ok. Ten eerste vind ik dat een dader maar heel weinig rechten mag hebben nadat hij/zij 3 geweldsmisdrijven heeft gepleegd. 1000 euro per dag? Volgens mij is het iets minder, en als ik het voor het zeggen had, kwamen er overal 2 gevangenen in 1 cel, en dan wel een héle sobere cel, niet zoals de hotelkamers van nu. Dat levert al een enorme kostenbesparing op, en ik denk dat Wilders het daarmee eens zou zijn.
Verder vind ik jouw verhaaltje een beetje inhoudsloos, want kom eens met een oplossing i.p.v. vertellen dat jij ongelooflijk politiek correct bent.
quote:
Het woord 'hervoedingskampen' geeft mij de kriebels. Er is niets mis met effectieve opvoedingsinventies om te proberen een mens levensrijker te maken, zodat hij meegaat met de maatschappij. Hij en de maatschappijn zijn hier tenslotte mee gebaat.
[..]
Dus op dit punt ben je het eens met Wilders. Goed zo. Vreemd dat je kriebels krijgt van een woord. Jij pakt liever een kopje thee, koekje erbij?
quote:
Sorry hoor, ik heb echt niets te verbergen. Toch zou ik het niet fijn vinden om door een agent te worden gefouileerd. Ik zou me aangekeken voelen ondanks ik niets misdaan zou heben. Maar zeg nou zelf, draai jij je hoofd niet even om als je op straat iemand door een agent gefouilleerd ziet worden?
[..]
Bij preventief fouilleren worden heel veel mensen gefouilleerd, je bent heus niet de enige. En het wordt er veiliger door. Jij prefereert dus een onveiligere situatie, puur omdat je je aangekeken zou voelen? Dude.............. Sick.
quote:
Weet je hoeveel politiecaparciteit nu uitgaat naar hennepkwekerijen, terwijl het in koffieshops wordt verkocht? Als ze eens een oplossing zouden overwegen voor dit stukje onzin, zoals gedogen, zou er genog tijd zijn voor jou gestolen auto of brandaanslag van je buren.
[..]
Ik hoop dat je het nu wat meer snapt.
Ja, dat zou alles oplossen Sorry, maar ik vind dat enorm bekrompen. Er is een grotere politiemacht nodig om de capaciteitsproblemen op te lossen, simpel.
On the wings of a snow-white dove
He sends His pure sweet love
A sign from above
On the wings of a dove...lalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaa

Aangezien het toch helemaal NERGENS over gaat hier, voeg ik ook even een NERGENS-OVER-GAANDE-reactie toe.

Bert, je column heeft z'n succes behaald. Respect.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 15:16 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ok. Ten eerste vind ik dat een dader maar heel weinig rechten mag hebben nadat hij/zij 3 geweldsmisdrijven heeft gepleegd. 1000 euro per dag? Volgens mij is het iets minder, en als ik het voor het zeggen had, kwamen er overal 2 gevangenen in 1 cel, en dan wel een héle sobere cel, niet zoals de hotelkamers van nu. Dat levert al een enorme kostenbesparing op, en ik denk dat Wilders het daarmee eens zou zijn.
Ik zou atijd kiezen voor het proportionaliteitsbeginsel in het recht van mensen. Ook al hebben ze 3 geweldsmisdrijven (van welke gradatie ook) gepleegd.
quote:
Verder vind ik jouw verhaaltje een beetje inhoudsloos, want kom eens met een oplossing i.p.v. vertellen dat jij ongelooflijk politiek correct bent.
De oplossing kan alleen maar bedacht worden door een volk als geheel, dat aangestuurd moet worden door een (juiste) regering. En Wilders bewijst, in mijn ogen, het tegenovergestelde.
quote:
Dus op dit punt ben je het eens met Wilders. Goed zo. Vreemd dat je kriebels krijgt van een woord. Jij pakt liever een kopje thee, koekje erbij?
Het woord kamp aan het einde doet me denken aan een concentratiekamp. Heropvoedingsinrichting zou al iets vriendelijker klinken. Niet vanwege het lekker kopje thee of koekje, maar omdat de benaming meer inhoudelijk vertelt over wat het bevat.
quote:
Bij preventief fouilleren worden heel veel mensen gefouilleerd, je bent heus niet de enige. En het wordt er veiliger door. Jij prefereert dus een onveiligere situatie, puur omdat je je aangekeken zou voelen? Dude.............. Sick.
Je denkt dat het er veiliger door wordt. Waarom bouwen we geen grote muur (zoals Berlijn) en laten mensen geheel opnieuw keuren. Al diegene die 'crimineelwaardig' worden geacht door het merendeel van de bevolking, krijgen buiten deze muur hun bestaan. Diegene binnen de muren wacht een onbezorgd en heerlijk bestaan.
quote:
Ja, dat zou alles oplossen Sorry, maar ik vind dat enorm bekrompen. Er is een grotere politiemacht nodig om de capaciteitsproblemen op te lossen, simpel.
NIet bekrompen maar realistisch. Al is hiermee één duizendze stuk op te lossen, dan prefereer ik dit boven helemaal niets.

I rest my case..
man superworm (Redactie Frontpage) 12-05-2008 @ 16:23 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 16:18 schreef bentham het volgende:
Je denkt dat het er veiliger door wordt. Waarom bouwen we geen grote muur (zoals Berlijn) en laten mensen geheel opnieuw keuren. Al diegene die 'crimineelwaardig' worden geacht door het merendeel van de bevolking, krijgen buiten deze muur hun bestaan. Diegene binnen de muren wacht een onbezorgd en heerlijk bestaan.
*Kuch, kuch* Israël.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 11:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Vader_Aardbei, waar woon jij? Ik woon in hartje Rotterdam. Ik heb in mijn tot nu toe korte leven gezien hoe het land KAPOT wordt gemaakt, en dat komt niet door de politici die het probleem durven aan te kaarten, dat komt door politici die het allemaal maar toestaan en de kop in de grond steken. En laten we niet vergeten, de politici die honderden miljoenen euro's over de balk smijten met allerlei knuffelprojectjes die niet werken.
Zoals de betuwelijn, deelname aan de oorlogen in Irak en Afghanistan en de joint strike fighter... Projecten waar Wilders vóór heeft gestemd toen hij in de regering zat...

Problemen benoemen is iets heel anders dan problemen oplossen.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 09:07 schreef superworm het volgende:
Heeft mijns inziens weinig met 'links basht rechts' te maken, meer met 'gezond verstand basht hysterisch gewauwel'.
Wat een eigendunk, ongelooflijk. Te lang in de zon ? Overigens heeft dat wegvoeren en opsluiten meer associatie met WOII. Tis maar dat je dat hopelijk beseft in jouw wensbeeld.
man superworm (Redactie Frontpage) 12-05-2008 @ 16:42 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 16:40 schreef Heberg het volgende:

[..]

Wat een eigendunk, ongelooflijk. Te lang in de zon ? Overigens heeft dat wegvoeren en opsluiten meer associatie met WOII. Tis maar dat je dat hopelijk beseft in jouw wensbeeld.
Het is niet zozeer mijn wensbeeld, meer hoe ik Wilders als persoon zie.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 11:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Leg eens uit waarom ze weinig inhoud hebben. En geef eens een voorbeeld van iemand die dan wél inhoud heeft volgens jou. En leg dan ook eens uit waarom deze inhoud (geef er ook eens een voorbeeld van) méér inhoud is dan de inhoud van Fortuyn en Wilders.

Ik ben benieuwd
Molurus gaat voor D66. Nou, als er ergens weinig inhoud is..
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 16:18 schreef bentham het volgende:

[..]

Ik zou atijd kiezen voor het proportionaliteitsbeginsel in het recht van mensen. Ook al hebben ze 3 geweldsmisdrijven (van welke gradatie ook) gepleegd.
[..]
Vind ik belachelijk. Als iemand al 3x een geweldsmisdrijf heeft gepleegd, kun je er vanuit gaan dat dat niet z'n laatste keer was. Maar goed, jij wilt 'm dus liever effe lekker knuffelen en een kopje thee met zo'n iemand drinken, want dat is meer proportioneel.
quote:
De oplossing kan alleen maar bedacht worden door een volk als geheel, dat aangestuurd moet worden door een (juiste) regering. En Wilders bewijst, in mijn ogen, het tegenovergestelde.
[..]
Wat kun jij eromheen lullen zeg. Wilders komt gewoon met duidelijke harde maatregelen. Jij komt met een vaag verhaal over een consensus bereiken met 16 miljoen mensen. Heeft nooit gewerkt, zal nooit werken.
quote:
Het woord kamp aan het einde doet me denken aan een concentratiekamp. Heropvoedingsinrichting zou al iets vriendelijker klinken. Niet vanwege het lekker kopje thee of koekje, maar omdat de benaming meer inhoudelijk vertelt over wat het bevat.
[..]
Dit vind ik wel de allerslechste reden om het oneens te zijn met dit punt van Wilders. Je moet je emoties niet zo ontzettend mee laten spelen. Een woord is een woord, heeft nu geen ZAK te maken met wat er vroeger allemaal is gebeurd.
quote:
Je denkt dat het er veiliger door wordt. Waarom bouwen we geen grote muur (zoals Berlijn) en laten mensen geheel opnieuw keuren. Al diegene die 'crimineelwaardig' worden geacht door het merendeel van de bevolking, krijgen buiten deze muur hun bestaan. Diegene binnen de muren wacht een onbezorgd en heerlijk bestaan.
[..]
En als er bij zo'n actie wapens/drugs in beslag worden genomen (vrijwel altijd), dan IS het ook veiliger. En dat met die muur? Weer een rare gedachtenkronkel van je, wat heeft een muur om een stad bouwen nou te maken met preventief fouilleren, zet ze eens op een rijtje man.
quote:
NIet bekrompen maar realistisch. Al is hiermee één duizendze stuk op te lossen, dan prefereer ik dit boven helemaal niets.

I rest my case..
1/1000ste... Boven helemaal niets. Ik denk dat het uitbreiden van de politiemacht véél efficienter is, en niet 'helemaal niets' is.
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 16:36 schreef onemangang het volgende:

[..]

Zoals de betuwelijn, deelname aan de oorlogen in Irak en Afghanistan en de joint strike fighter... Projecten waar Wilders vóór heeft gestemd toen hij in de regering zat...

Problemen benoemen is iets heel anders dan problemen oplossen.
100x liever daaraan geld uitgeven, dan aan rellende jeugd en andere vage instituten.
man superworm (Redactie Frontpage) 12-05-2008 @ 17:24 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 17:20 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

100x liever daaraan geld uitgeven, dan aan rellende jeugd en andere vage instituten.
Nee, laten we die allemaal neerknuppelen en in kampen stoppen, thát'll teach 'em!

Krijg je alleen maar meer slachtofferrol-problemen in de samenleving van.
userIcon
Dat denk ik niet superworm. Die jongeren waar het om gaat, die vinden geweld heel gewoon. Dat is zeg maar iets waar ze dagelijks mee te maken hebben, en wat ze dagelijks gebruiken. Naar woorden luisteren ze niet, in de cel bouwt respect op.
Ik vind inderdaad dat ze keihard neergeslagen moeten worden door de politie, en daarna in heropvoedingskampen.
Eens een keertje kappen met dat softe gedoe want het kan niet langer zo.
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 11:42 schreef wipes66 het volgende:
nog z'n dooddoener
Sja, het is nogal lastig om politici op de inhoud aan te vallen als ze nagenoeg geen inhoud hebben. Wilders is feitelijk zelf een dooddoener.

Het dan op de man spelen is een zwaktebod en werk bovendien averechts, zeg dan niks. (Aan: het kabinet, de oppositie (van Wilders), moslims, en niet in de laatste plaats de schrijver van deze column.)
userIcon
Wilders heeft wél inhoud, alleen anti-Wilders figuren vinden het veel makkelijker elkaar als een kip zonder kop na te lullen, ipv gewoon effe z'n partijprogramma door te lezen.
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 17:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Wilders heeft wél inhoud, alleen anti-Wilders figuren vinden het veel makkelijker elkaar als een kip zonder kop na te lullen, ipv gewoon effe z'n partijprogramma door te lezen.
Of val hem op de inhoud aan als die er is, ook best. Maar dat doet ook niemand.

En als je het mij vraagt heeft de gemiddelde Wilders-stemmer ook zijn programma niet gelezen. Die vallen dan weer wel voor het anti-moslim praatje.

Nou valt er meer dan genoeg aan te merken op de manier waarop wij met religie in Nederland omgaan, maar Nederland uitroepen tot een joods-christelijke staat lijkt me *zeker* geen oplossing.

En het verbieden van boeken is al helemaal anti-vrijheid. (Wat mij betreft kan 'mein Kampf' gewoon terug in de boekhandel.)
man superworm (Redactie Frontpage) 12-05-2008 @ 17:42 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 17:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat denk ik niet superworm. Die jongeren waar het om gaat, die vinden geweld heel gewoon. Dat is zeg maar iets waar ze dagelijks mee te maken hebben, en wat ze dagelijks gebruiken. Naar woorden luisteren ze niet, in de cel bouwt respect op.
Ik vind inderdaad dat ze keihard neergeslagen moeten worden door de politie, en daarna in heropvoedingskampen.
Eens een keertje kappen met dat softe gedoe want het kan niet langer zo.
Joehoe, Aarde aan Lightning, we leven hier in een democratie met respect voor mensenrechten, geen schimmige dictatuur. Accepteer dat eerst eens voor je met oplossingen aan komt dragen.
Goede column superworm

Best wel erg dat Wilders zoveel overeenkomsten toont met Adolf.
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 17:47 schreef John_Terry het volgende:
Best wel erg dat Wilders zoveel overeenkomsten toont met Adolf.
Ironisch genoeg is hij 1 van de weinige politici die een tegenstander is van het stichten van een Derde Rijk een Europese Federale Staat.
man superworm (Redactie Frontpage) 12-05-2008 @ 17:53 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 17:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ironisch genoeg is hij 1 van de weinige politici die een tegenstander is van het stichten van een Derde Rijk een Europese Federale Staat.
Hmm, Verenigde Staten van Europa was het beste idee van Verhofstadt als je het mij vraagt.
userIcon
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 17:53 schreef superworm het volgende:
Hmm, Verenigde Staten van Europa was het beste idee van Verhofstadt als je het mij vraagt.
Hij was niet de eerste die met zo'n idee kwam. En wat mij betreft is het nog steeds een slecht idee. Dat het nu gebeurt dmv stilzwijgende capitulatie ipv oorlog verandert daar weinig aan.

[jester] Of is de vergelijking tussen de Verenigde Staten van Europa en het Derde Rijk wel ongepast? [/jester]
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 15:16 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

en dan wel een héle sobere cel, niet zoals de hotelkamers van nu. Dat levert al een enorme kostenbesparing op, en ik denk dat Wilders het daarmee eens zou zijn.

[..]

Wel eens in een gevangenis geweest? Nee dus.

[..]

Bij preventief fouilleren worden heel veel mensen gefouilleerd, je bent heus niet de enige. En het wordt er veiliger door. Jij prefereert dus een onveiligere situatie, puur omdat je je aangekeken zou voelen? Dude.............. Sick.
[..]

Het wordt er niet veiliger door, je denkt dat het er veiliger door wordt.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 @ 09:29 schreef Danny het volgende:

[..]

mijn god, hoe superieur kun je je voelen
Eens. Gewoon de visie van een bomenknuffelaar.
50  van 83 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij3
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden