Nee, geen porno!

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 22-02-2008 @ 05:00
print 
Even met het politiebureau gebeld. “Goedemiddag, Oplopers hier. Ik ben erg kwaad op een of andere pornowebsite die het nodig vindt om te suggereren dat ik aan die site verbonden ben. Wilt u daar svp even een inval doen met een stuk of tien agenten wegens belediging?” Maar nee, daar kon wachtcommandant Bromsnor niet aan beginnen. Hij had net tien van zijn smerissen op pad gestuurd om Germaine C. op te sporen. Dat was namelijk belangrijker. Toch kon ik aan de stem van Bromsnor horen dat ‘ie zich een beetje schaamde. En terecht. Een mevrouw arresteren die volkomen begrijpelijk alles heeft gedaan om haar gestolen bezit terug te krijgen heeft absolute prioriteit? Flikker toch op! Ons rechtsstelsel is totaal ontspoord. Maar wat die pornosite betreft: het kan u als trouwe lezer niet zijn ontgaan dat ik mijn columns regelmatig sier met tamelijk aanstootgevende titels. Waarom? Zo’n titel garandeert een verdubbeling van de kijkcijfers. Maar op een of andere gore pornosite staat mijn werk op basis van die titels dus rechtstreeks gelinkt. Sorry, ik steek de draak met ieder onderwerp dat je maar kan bedenken, maar ik wil niet worden geassocieerd met een site waarop je kunt zien hoe een vrouw zich door een hond laat volblaffen. Ik heb ook mijn trots. Het is dus afgelopen met die brutale titels boven mijn werk.

Maar even terug naar ons ontspoorde rechtsstelsel. Een mevrouw zit in haar auto. Kutmarokkaantje jat haar tas en rijdt weg op een scooter. Mevrouw rijdt er met haar auto achteraan, want ze wil haar tas terug. Scooter valt, jochie raakt bekneld tussen boom en auto en overlijdt. Prima. Ik hoop dat er behalve een hemel ook een hel bestaat, en dat die teringlijer daar tot in de eeuwigheid in de verschrikkelijkste vuren zal branden. Maar juridisch lijkt het mij een uitgemaakte zaak. Die mevrouw heeft een poging gedaan om haar bezit terug te krijgen en dat is verkeerd afgelopen. Dus haar valt niets te verwijten. Sterker nog: effe wachten en de politie bellen is geen optie. Want zulke zaken gaan bij de prinsemarij gewoon op de grote hoop van onopgeloste misdrijven. Klaar.
Mevrouw C. heeft echter dikke pech. Haar zaak werd behandeld door Officier van Justitie Hoogerheide. Hij is de schlemieligste van het hele Amsterdamse parket. U kent ze wel, die types. In de kantine wil niemand hem aan zijn tafeltje hebben. Bij personeelsfeestjes wordt “vergeten” hem uit te nodigen. Van die dingen. Die man is zo’n afzichtelijke loser, dat zelfs de lelijkste vrouw van de stad hem afwijst. Als hij een café binnenloopt wendt de vrouwelijke clientèle beschaamd het hoofd af en zelfs op de wallen wil de zieligste Oostblokhoer hem nog niet helpen. Dus Officier Hoogerheide heeft een beetje moeite met vrouwen. Het is waarschijnlijk daarom dat hij tegen Germaine C. dertig maanden cel heeft geëist. Want tegen vrouwen met een eigen wil moet hard worden opgetreden. De lul. En als de rechter die officier gelijk geeft betekent dat het definitieve einde van de rechtsstaat. Hoog tijd dat de burgerij met stenen, knuppels en stokken optrekt naar het gerechtsgebouw en het ministerie van Justitie. Protest moet! Protest is goed!

Over protest gesproken. Op internet wordt stevig geprotesteerd tegen uitspraken van onze premier. Want in het Gristen-fundamentalistische televisieprogramma Hour of Power stelde JP dat iemand die niet gelovig is niet kan functioneren. Terecht dat velen te hoop lopen tegen de zoveelste schofterige uitspraak van onze premier. De suggestie dat iemand die niet in God gelooft niet zou kunnen functioneren vind ik een grove belediging. Bovendien is deze tekst je reinste discriminatie. Deze premier zou eigenlijk gewoon het hele Catshuis moeten worden doorgeschopt en daarna door de Kamer naar huis worden gestuurd. Beschamend voor onze natie, zo’n mafkees. Dan toch maar ons Koninklijk Huis als nationaal boegbeeld? Nou, doe maar niet. Het laatste nieuws is dat Prinses Margarita hartstikke zwanger is en dus gaat trouwen. Een moetje. Een koninklijk moetje. Wat een aanfluiting. Stikchagrijnig word ik van dit soort nieuws.

Of er dan helemaal niets te lachen valt? Natuurlijk wel! Uit onderzoek blijkt dat de meeste vrouwen kalende mannen bepaald niet onaantrekkelijk vinden. Zolang de heren maar niet proberen hun kaalheid te verdoezelen met allerlei bespottelijke panieklokken is het eigenlijk wel goed. En mannen deinzen tegenwoordig ook niet meer terug voor een kleurspoelinkje of anderszins. Ziet u het voor zich? Zo'n sportschooltype met flesjes en potjes voor de spiegel? Ik zou graag nog even met u over dit onderwerp doorbabbelen, maar ik heb helaas geen tijd. Ik moet mijn krulspelden nog inzetten.







Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij3
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

566 views / 32 reacties
Reacties op dit bericht
32  van 32 reacties op deze pagina. Pagina  1
Weer een leuke, inderdaad onzin dat er straf wordt geeist tegen die mevrouw, ze zouden nog een schadevergoeding van de familie van die jongen moeten eisen !
man drulovic (Redactie Frontpage) 22-02-2008 @ 08:49 fotoboek no homepage
userIcon
leuk stukje weer hoor:) toch weer porno in de titel:P

helaas is het nou juist juridisch geen uitgemaakte zaak. het rechtssysteem is ontdaan van iedere vorm van menselijkheid. en dus ligt een gevangenisstraf ook in de lijn der verwachtingen. ik ben het er zeker niet mee eens, maar zo gaat dat nou eenmaal. ook met vaders die de verkrachters van hun kinderen iets aandoen enz. behalve bij noodweer, maar dan moet er een levensbedrijgende situatie zijn ontstaan....
Idd weer een goede. Ik vind de eis van het OM ook hoog, een voorwaardelijke straf zou op z'n plek zijn want ze heeft hem wel doodgereden.
Stenders zou zeggen: "Je door een hond laten volblaffen is nooit grappig."
userIcon
quote:
Op Friday 22 February 2008 @ 08:00 schreef Rodentje het volgende:
Weer een leuke, inderdaad onzin dat er straf wordt geeist tegen die mevrouw, ze zouden nog een schadevergoeding van de familie van die jongen moeten eisen !
Dus een tasjesroof mag volgens jou worden vergolden door doodslag?

Doe niet zo ziek zeg. Wat is dit, het wilde westen? Ga maar lekker in Iran wonen, daar vinden ze dit normaal.
quote:
Maar even terug naar ons ontspoorde rechtsstelsel. Een mevrouw zit in haar auto. Kutmarokkaantje jat haar tas en rijdt weg op een scooter. Mevrouw rijdt er met haar auto achteraan, want ze wil haar tas terug. Scooter valt, jochie raakt bekneld tussen boom en auto en overlijdt. Prima. Ik hoop dat er behalve een hemel ook een hel bestaat, en dat die teringlijer daar tot in de eeuwigheid in de verschrikkelijkste vuren zal branden. Maar juridisch lijkt het mij een uitgemaakte zaak. Die mevrouw heeft een poging gedaan om haar bezit terug te krijgen en dat is verkeerd afgelopen. Dus haar valt niets te verwijten. Sterker nog: effe wachten en de politie bellen is geen optie. Want zulke zaken gaan bij de prinsemarij gewoon op de grote hoop van onopgeloste misdrijven. Klaar.
Lul toch niet zo uit je nek Driek. Een tasjesroof is vervelend, maar het is geen verkrachting, of moord, of psychische marteling ofzo. En het is zeker geen misdaad om iemand voor eeuwig naar de hel toe te verwensen. Het is een KLEIN MISDRIJF.

In tegenstelling tot iemand moedwillig DOODRIJDEN.

Zou een mooie boel worden hier in Nederland als je iedereen maar mocht afmaken die iets van je gestolen heeft. Jij jat mijn fiets, BAM shotgun blast tussen je ogen. En iedereen maar juichen.

Ik ben blij dat ik in een rechtstaat woon waar het recht in eigen handen nemen wordt bestraft.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zou een mooie boel worden hier in Nederland als je iedereen maar mocht afmaken die iets van je gestolen heeft. Jij jat mijn fiets, BAM shotgun blast tussen je ogen. En iedereen maar juichen.
hmm wel, een 'shotgun blast' tussen de ogen is misschien een beetje overdreven, maar als je achter een scooter aanrijd om je gestolen bezit terug te halen en de scooter valt..... klinkt mij als een ongeluk, en ik vind het nogal overdreven om vijf jaar cel voor een ongeluk te krijgen.

En kom nou, bijna iedereen gaat toch achter iemand aan die je spullen onder je neus vandaan jat, tenminste als je die mogelijkheid hebt. en dat doe je niet om die persoon nog een kans te geven om meer te jatten.
userIcon
Goede column

Persoonlijk heb ik er geen traan om gelaten. Als je willens en wetens met je poten aan andermans spullen zit, kan je op je vingers natellen dat je te maken krijgt met geweld, als je een keer van de verkeerde jat. Vooral omdat iedereen in Nederland weet, dat als je niets doet, je je spullen nooit meer terug ziet. Dan is de dood een extreem zware straf, maar het is een risico dat je zelf neemt.
userIcon
gevalletje bedrijfsrisico zou ik zeggen. Jij jat, je valt en gaat dood. nu ja risico van het vak.

mooie column weer Driek
quote:
Dan is de dood een extreem zware straf, maar het is een risico dat je zelf neemt.
Doe ff normaal man, de dood is geen risico dat je neemt als je iets jat.
Als iemand je fiets jat dan steek je `m toch ook niet dood ??
Appeltje bij de groenteboer pikken, ook maar gelijk opknopen aan een lantaarnpaal ??

Gewoon voor laten komen (zoals dat nou eenmaal gaat in een RECHTsstaat) en als blijkt dat `t geen kwade opzet is maar de ongelukkige afloop van een paniekreactie dan zal deze vrouw vrij worden gesproken. Zo niet dan wordt bepaald wat wel het geval is en welke straf daarbij hoort, varierend van een waarschuwing/voorwaardelijke straf tot een paar jaar brommen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Lul toch niet zo uit je nek Driek. Een tasjesroof is vervelend, maar het is geen verkrachting, of moord, of psychische marteling ofzo. En het is zeker geen misdaad om iemand voor eeuwig naar de hel toe te verwensen. Het is een KLEIN MISDRIJF.

In tegenstelling tot iemand moedwillig DOODRIJDEN.

Zou een mooie boel worden hier in Nederland als je iedereen maar mocht afmaken die iets van je gestolen heeft. Jij jat mijn fiets, BAM shotgun blast tussen je ogen. En iedereen maar juichen.
jij maakt het wel heel erg bont. vooral met dat moedwillig doodrijden als jij wordt bestolen ga je er toch ook achteraan? en met de bedoeling de dader te stoppen/in de kraag te grijpen. en dat er dan een ongeluk gebeurd is erg klote en als dan ook nog iemand aan overlijdt is nog erger maar als er niets gegapt was, was er niets gebeurd
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:01 schreef Neros het volgende:
Idd weer een goede. Ik vind de eis van het OM ook hoog, een voorwaardelijke straf zou op z'n plek zijn want ze heeft hem wel doodgereden.
ik vind dit een betere oplossing

overigens:
Driek, weer een mooie column
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:54 schreef MrDice het volgende:

[..]

Weet je hoe onze fijne rechtstaat werkt? Ik zal je een voorbeeldje geven uit mijn omgeving...

-Dochter wordt met oud en nieuw aangerandt door allochtoon A.
Allochtoon A wordt niet opgepakt.
Dochter is een wrak.

-Moeder wordt in de winkel bedreigd dood te worden gemaakt bij betrappen winkeldief.
Allochtoon B wordt opgepakt en staat over drie maanden weer op straat.
Moeder is overspannen en een wrak, bang dat Allochtoon B wraak zal nemen.

-Vader mag en kan niks doen. Hij kent beide daders bij naam en woonadres. Als hij het recht in eigen handen neemt gaat hij voor jaren achter de tralies.


Vertel mij nu eens Vader_Aardbei; als jij deze vader zou zijn, zou jij dan nog altijd zoveel vertrouwen hebben in onze fijne rechtstaat?
Ik weet er het fijne niet van, maar als dat zo is klopt dat niet nee. Maar dat betekent niet dat men dat maar eens moet compenseren door iemand dood te rijden (ook al zou ze het niet expres hebben gedaan, men juicht het kennelijk soms toe, en dat vind ik niet kloppen). Hou verschillende dingen toch uit elkaar.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:54 schreef MrDice het volgende:

[..]

Weet je hoe onze fijne rechtstaat werkt? Ik zal je een voorbeeldje geven uit mijn omgeving...

-Dochter wordt met oud en nieuw aangerandt door allochtoon A.
Allochtoon A wordt niet opgepakt.
Dochter is een wrak.

-Moeder wordt in de winkel bedreigd dood te worden gemaakt bij betrappen winkeldief.
Allochtoon B wordt opgepakt en staat over drie maanden weer op straat.
Moeder is overspannen en een wrak, bang dat Allochtoon B wraak zal nemen.

-Vader mag en kan niks doen. Hij kent beide daders bij naam en woonadres. Als hij het recht in eigen handen neemt gaat hij voor jaren achter de tralies.


Vertel mij nu eens Vader_Aardbei; als jij deze vader zou zijn, zou jij dan nog altijd zoveel vertrouwen hebben in onze fijne rechtstaat?
helemaal met je eens.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 22-02-2008 @ 17:10 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
(...)In tegenstelling tot iemand moedwillig DOODRIJDEN.

Zou een mooie boel worden hier in Nederland als je iedereen maar mocht afmaken die iets van je gestolen heeft.
Volgens mij is Germaine C. er niet op uit geweest om haar berover willens en wetens dood te rijden, maar wilde ze slechts achter haar rechtmatig bezit aan om dat weer terug te krijgen. En dat is naar mijn mening haar goed recht.
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Lul toch niet zo uit je nek Driek. Een tasjesroof is vervelend, maar het is geen verkrachting, of moord, of psychische marteling ofzo. En het is zeker geen misdaad om iemand voor eeuwig naar de hel toe te verwensen. Het is een KLEIN MISDRIJF.
Toevallig was dit een vrouw die niet over zich heen liet lopen, of mischien was haar handeling wel compleet uit schrik, in ieder geval is er geen sprake van moord. Uit het feit dat jij die tasjesroof eerst gaat bagataliseren blijkt wel hoe zwak je argument voor deze case eigenlijk is.
Zo'n roof is in mijn ogen helemaal geen kleine misdaad want deze heeft vaak een enorme impact op de slachtoffers. Meer dan eens durft zo'n slachtoffer niet eens het huis meer uit na zo'n gebeurtenis, maar ach dat is natuurlijk niet belangrijk als we politiek correct bezig willen zijn.
Het is zeer betreurenswaardig dat er een leven is verloren, maar dit is alleen en dan ook puur alleen te danken aan het feit dat diegene besloot die vrouw te beroven en niks anders.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:54 schreef Velly het volgende:

[..]

Doe ff normaal man, de dood is geen risico dat je neemt als je iets jat.
Als iemand je fiets jat dan steek je `m toch ook niet dood ??
Appeltje bij de groenteboer pikken, ook maar gelijk opknopen aan een lantaarnpaal ??
Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Als iemand een ander doodsteekt omdat hij iets van hem gejat heeft, lijkt het mij niet meer dan logisch dat hij aangeklaagd wordt.

Wat ik bedoel is dat als je besluit om te gaan jatten, je iemand tegen kan komen die daar op een extreme manier op reageert en als dat gebeurt, ben ik van mening dat je het volledig aan jezelf te danken hebt en heb ik er op geen enkele manier medelijden mee. Je hoeft niet te stelen.
quote:
Wat ik bedoel is dat als je besluit om te gaan jatten, je iemand tegen kan komen die daar op een extreme manier op reageert en als dat gebeurt, ben ik van mening dat je het volledig aan jezelf te danken hebt en heb ik er op geen enkele manier medelijden mee. Je hoeft niet te stelen.
Het eerste stukje ben ik `t wel mee eens, maar `t tweede stuk dus niet.
Als een jochie een twix jat bij in een snoepwinkel, dan kan de eigenaar flink kwaad worden en de politie bellen of e.v.t. een flinke schop voor de kont de winkel uit geven. Geen probleem.
Maar als dezelfde winkelier op tilt gaat en met een waas voor de ogen de winkeldief invalide slaat of de nek omdraait dan wordt `t een heel ander verhaal en heb ik geen medelijden meer voor de winkelier.

Tussen de schop voor de kont en het de nek omdraaien zit een omslagpunt ( een draai om de oren en twee kontschoppen ??) van wat nog wel en niet een 'normale' reactie is.
Hetzelfde geldt voor `t geval Germaine C. De rechter mag uitmaken in hoeverre `t een te rechtvaardigen reactie is geweest.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 23-02-2008 @ 11:02 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op Saturday 23 February 2008 @ 04:06 schreef Velly het volgende:
De rechter mag uitmaken in hoeverre `t een te rechtvaardigen reactie is geweest.
Inderdaad. En ik hoop dat die rechter, in tegenstelling tot die Officier van Justitie, wél kan nadenken.
userIcon
Jij lijkt me ook niet zo snugger.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 23-02-2008 @ 11:33 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:13 schreef Jazoist het volgende:
Jij lijkt me ook niet zo snugger.
Hoezo? Leg eens uit?
userIcon
quote:
Op Saturday 23 February 2008 @ 11:33 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Hoezo? Leg eens uit?
Je minderwaardigheidscomplex zo op anderen te projecteren.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 23-02-2008 @ 16:37 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:02 schreef Jazoist het volgende:

[..]

Je minderwaardigheidscomplex zo op anderen te projecteren.
O? Je kent me dus? Leg eens uit?
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dus een tasjesroof mag volgens jou worden vergolden door doodslag?

Doe niet zo ziek zeg. Wat is dit, het wilde westen? Ga maar lekker in Iran wonen, daar vinden ze dit normaal.
[..]

Lul toch niet zo uit je nek Driek. Een tasjesroof is vervelend, maar het is geen verkrachting, of moord, of psychische marteling ofzo. En het is zeker geen misdaad om iemand voor eeuwig naar de hel toe te verwensen. Het is een KLEIN MISDRIJF.

In tegenstelling tot iemand moedwillig DOODRIJDEN.

Zou een mooie boel worden hier in Nederland als je iedereen maar mocht afmaken die iets van je gestolen heeft. Jij jat mijn fiets, BAM shotgun blast tussen je ogen. En iedereen maar juichen.

Ik ben blij dat ik in een rechtstaat woon waar het recht in eigen handen nemen wordt bestraft.
Als je dieven kapot mocht schieten zou niemand meer wat stelen

Jij hebt het over MOEDWILLIG DOODRIJDEN maar de vrouw wou gewoon haar tasje terug, niet de dief dood rijden..
quote:
...maar ik wil niet worden geassocieerd met een site waarop je kunt zien hoe een vrouw zich door een hond laat volblaffen.

userIcon
Domme, kortzichtig stuk die goed laat zien dat je niets afweet van strafrecht.
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:25 schreef Janpietklaas het volgende:

[..]

Als je dieven kapot mocht schieten zou niemand meer wat stelen

Jij hebt het over MOEDWILLIG DOODRIJDEN maar de vrouw wou gewoon haar tasje terug, niet de dief dood rijden..
Ja en als ik met 100 Km/h door een woonwijk ga rijden wil ik die kinderen ook niet moedwillig dood rijden, maar dat gebeurt wel - ben ik dan ook onschuldig?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 24-02-2008 @ 18:41 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 24 februari 2008 @ 15:24 schreef Xith het volgende:

[..]

Ja en als ik met 100 Km/h door een woonwijk ga rijden wil ik die kinderen ook niet moedwillig dood rijden, maar dat gebeurt wel - ben ik dan ook onschuldig?
Die kinderen hadden niet net je tas gejat. Dat is nogal een verschil dunkt me. En die mevrouw reed geen 100, maar pakweg 30. Dusssss.......
userIcon
quote:
Lul toch niet zo uit je nek Driek. Een tasjesroof is vervelend, maar het is geen verkrachting, of moord, of psychische marteling ofzo. En het is zeker geen misdaad om iemand voor eeuwig naar de hel toe te verwensen. Het is een KLEIN MISDRIJF.
De factor mag je er van mij eigenlijk wel uit halen, KLEIN of GROOT ? Het blijft een misdrijf, en de dader weet dat van een misdrijf de repercussies ook KLEIN of GROOT kunnen zijn. Dat hun nou die gok nemen is hun probleem, hij had blijkbaar beter kunnen gaan gokken in het casino die dag.
als ze mijn tas pakke probeer ik ze ook te rammen.de dame had allen de pech dat die teringleier dood ging jammer dan,had hij naar school gegaan was er niets aan de hand geweest,zij hebben gewoon allebij dike pech.
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dus een tasjesroof mag volgens jou worden vergolden door doodslag?

Doe niet zo ziek zeg. Wat is dit, het wilde westen? Ga maar lekker in Iran wonen, daar vinden ze dit normaal.
[..]

Lul toch niet zo uit je nek Driek. Een tasjesroof is vervelend, maar het is geen verkrachting, of moord, of psychische marteling ofzo. En het is zeker geen misdaad om iemand voor eeuwig naar de hel toe te verwensen. Het is een KLEIN MISDRIJF.

In tegenstelling tot iemand moedwillig DOODRIJDEN.

Zou een mooie boel worden hier in Nederland als je iedereen maar mocht afmaken die iets van je gestolen heeft. Jij jat mijn fiets, BAM shotgun blast tussen je ogen. En iedereen maar juichen.

Ik ben blij dat ik in een rechtstaat woon waar het recht in eigen handen nemen wordt bestraft.
Als je dieven vogelvrij verklaard schrikt dat tenminste nog enigsinds af, ipv het idiote rechtsstelsel wat we hier hebben. toegegeven, het zou absoluut andersom moeten zijn, niet vogelvrij en prima aangepakt door de rechter maar dat gebeurd niet.
32  van 32 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij3
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden