Chantage: blote Manon Thomas

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 23-11-2007 @ 05:00
print 
Even met de draagster van het slechtste kapsel van Nederland gebeld. “Dag Trix, Oplopers hier. Waarom ben je nou zo kwaad? Je hebt de pest in over dat boek dat Willem I, Willem II en Willem III beschrijft als oplichters, gekken, homo’s en moordenaars? Maar dat boek is toch terecht? Die familie van jou ís toch door en door verrot?” Het bleef niet lang stil aan de andere kant van de lijn. “Jongeman, zulk een vrijpostige taal wensen Wij niet te accepteren. U dient uzelve wat meer te beheersen.” Nou ja zeg, dat mens is nog schizofreen ook…

Maar zeg nou zelf, de schrijvers Dorine Hermans en Daniela Hooghiemstra van het deze week verschenen boek 'Voor de troon wordt men niet ongestraft geboren' hebben toch gewoon gelijk met hun tirade tegen de familie van Trix? Haar papa was zo corrupt als maar kon en neukte meer buiten de deur dan op Soestdijk, en die geschifte zus van haar dreigt de feestdagen ook dit jaar weer te verzieken met haar stomme kut-kerstcd’s. En de volgende Willem die de troon binnenkort wel zal bestijgen deugt ook al niet. In plaats van trouwen met een leuk luchtvaartmeisje of een fatsoenlijke tandartsdochter heeft-ie zich uiteindelijk laten strikken door het kind van een massamoordenaar. Ja, Trix schijnt een goed ‘milieu’ heel belangrijk te vinden qua schoonfamilie. Terwijl ze zélf een verwoestend effect heeft op het milieu. Die zes bussen haarlak die Hare Majesteit per dag in heur haar spuit zijn natuurlijk een regelrechte aanslag op de ozonlaag! En het blijft een belazerd kapsel, die puinhoop op haar Koninklijke Hoofd.

Trouwens, zeg je “belazerd kapsel”, denk je “Gerard Joling”. Onze mollige haartransplantatienicht klaagt dat zijn liefdesleven op een laag pitje staat. Eenzaam snikkend in zijn bedje heeft hij er een verklaring voor bedacht. Als hij maar even staat te zoenen in de kroeg, dan moet hij tekst en uitleg geven aan alle Nederlandse media, en daarom is hij niet zo populair bij de jonge blaadjes waar hij zo graag van zou snoepen. Vindt Gerard. Wát een gelul: niemand in Nederland geeft tekst en uitleg over met wie hij wanneer waarom staat te zoenen. Dus waarom zou Gerardje dat dan wél moeten? Toch? Nee, Gerardje, je middernachtelijk verzonnen waandenkbeelden raken kant noch wal. Het zit anders, Gerard, er zijn gewoon heel erg weinig gegadigden om jouw gebleekte hol een keertje te rimmen. Maar om nou de media de schuld van jouw eenzaamheid te geven, dat vind ik echt een luizenstreek.

Ook een luizenstreek vind ik de dolkstoot die Het Orakel van Diever heeft uitgedeeld aan het VVD-bestuur. Door hun vertrek te eisen ging de bejaarde ex-politicus ver buiten zijn boekje. De voorzitter van de VVD heeft besloten, tussentijds zijn functie neer te leggen, en zijn medebestuursleden waren solidair. Gelijk hebben ze. Ik zou ook voor de eer bedanken, een club te besturen met leden van het allooi Hans Wiegel. Rot toch op. Je zou hem dat ziekenfondsbrilletje toch recht in zijn zelfingenomen strot duwen?

Maar pas écht een luizenstreek vind ik het op internet plaatsen van de stoute plaatjes van Manon Thomas. Ooit was ze miss Europa, later liep ze hinderlijk door het beeld bij een of ander doe-het-zelfprogramma. En dan te bedenken dat jaren geleden menig puber lag te doe-het-zelven met haar voluptueuze boezem aan de muur van zijn kille slaapkamertje. Maar goed: de buurman heeft haar geprobeerd te chanteren, en uiteindelijk de beelden op internet gezet. Maar tóch miste ik iets aan die plaatjes van Manon. Op geen enkele afbeelding viel een boodschappentas te ontdekken. En dat is raar. Want uit een onderzoek van het blad ‘First Magazine’ blijkt dat erg veel vrouwen winkelen plezieriger vinden dan seks! Kort samengevat: niet soppen, maar shoppen met Manon.

Tsjonge, het was me het weekje wel. Een hele stoet nutteloze figuren kwam hier op FOK! in de nieuwsberichten aan bod. Gerard Joling. Hans Wiegel. Manon Thomas. Trix en haar familie. Toch zie ik wel een kans voor één van de Oranjeprinsessen om eindelijk eens wat nuttigs voor de samenleving te doen. Die ene, die de hele tijd tegen bomen staat te ouwehoeren. In een interview met Trouw heeft ze gezegd dat het helemaal niet waar is, dat ze steeds met bomen ouwehoert. Kom op, Ireentje, maak dat de kat wijs. Er is op menig koninklijk landgoed een enorme hoeveelheid oordoppen besteld, die later in de bomen werden terug gevonden. Nee, mij maak je niks wijs. Misschien dat je je even in het centrum van Amsterdam kan melden. Uurtje ouwehoeren met die boom achter het Anne Frankhuis, en dat ding kan tot het einde der tijden blijven staan.



Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij3
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

1191 views / 41 reacties
Reacties op dit bericht
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 23-11-2007 @ 09:59 fotoboek no homepage
Manon Thomas hoeft zich helemaal niet te schamen voor haar lichaam.
quote:
En de volgende Willem die de troon binnenkort wel zal bestijgen deugt ook al niet. In plaats van trouwen met een leuk luchtvaartmeisje of een fatsoenlijke tandartsdochter heeft-ie zich uiteindelijk laten strikken door het kind van een massamoordenaar.
Ik ben bepaald geen royalist, maar dit is zelfs als provocerend bedoelde grap beneden peil. Driek, ga iets nuttigs met je tijd doen, als schrijver/columnist heb je te weining inhoud en kwaliteit. En dat was niet grappig bedoeld.
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 @ 09:59 schreef SunChaser het volgende:
Manon Thomas hoeft zich helemaal niet te schamen voor haar lichaam.
Mooie weergave van een vaststaand feit


http://manonthomas.hyves.nl
Hij is weer heerlijk, Driek!
Net als Manon Thomas trouwens..
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 23-11-2007 @ 11:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 @ 10:36 schreef ProgreZ het volgende:

[..]

Ik ben bepaald geen royalist, maar dit is zelfs als provocerend bedoelde grap beneden peil.
O ja? Beneden peil? Is het dan niet waar soms, dat er een dochter van een heel foute vazal van een moordenaarsregime is uitverkoren boven een dochter van een vliegdirecteur of van een tandarts?
quote:
Driek, ga iets nuttigs met je tijd doen, als schrijver/columnist heb je te weining inhoud en kwaliteit.
Daar wordt gelukkig zeer verschillend over gedacht.
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 @ 11:03 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

O ja? Beneden peil? Is het dan niet waar soms, dat er een dochter van een heel foute vazal van een moordenaarsregime is uitverkoren boven een dochter van een vliegdirecteur of van een tandarts?
Kijk, je begint al 'iets' genuanceerder te worden, wat meteen eem esentieel verschil oplevert.
quote:
[..]

Daar wordt gelukkig zeer verschillend over gedacht.
In het land der blinden waant éénoog zich koning.
Progrez, kijk eens een keer iets anders als allen GTST, dan zou je weten dat Schoonpapa Jorge onderdeel was van Parachutecentrum Beunos Aires, nog voordat ze parachutes kregen.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 23-11-2007 @ 11:18 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 @ 11:16 schreef burgemeestervanDenBosch het volgende:
Dan zou je weten dat Schoonpapa Jorge onderdeel was van Parachutecentrum Beunos Aires, nog voordat ze parachutes kregen.
Wauw! Meesterlijke formulering. Mag ik die een keer van je gebruiken?
Manon Thomas was trouwen Mrs. Europe
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 23-11-2007 @ 12:09 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 @ 12:06 schreef burgemeestervanDenBosch het volgende:
geen probleem
Thanks!
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 @ 11:16 schreef burgemeestervanDenBosch het volgende:
Progrez, kijk eens een keer iets anders als allen GTST, dan zou je weten dat Schoonpapa Jorge onderdeel was van Parachutecentrum Beunos Aires, nog voordat ze parachutes kregen.
Van grote hoogte de grond bemesten daar zorgde deze minister van landbouw toch voor
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 23-11-2007 @ 12:20 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 @ 12:09 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Van grote hoogte de grond bemesten daar zorgde deze minister van landbouw toch voor
Inderdaad. De juiste man op de juiste plaats...
Today on Jackass, extreme farming the Argentinian way
dit leest weer fijn weg super
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 @ 11:16 schreef burgemeestervanDenBosch het volgende:
Progrez, kijk eens een keer iets anders als allen GTST, dan zou je weten dat Schoonpapa Jorge onderdeel was van Parachutecentrum Beunos Aires, nog voordat ze parachutes kregen.
Omdat iemand als onderstaatssecretaris en staatssecretaris van Landbouw en Veeteelt een burgerlid was onder een fout regime (waarvan militaire leden op een gegeven moment mensenrechten schonden - mensen lieten martelen en verdwijnen - zonder ruggespraak met de burgerleden), maakt Zorreguieta tot een minimaal 'omstreden', dan wel tot een 'foute' man, die - moreel gezien - had moeten terugtreden omdat hij op een bepaald moment vrijwel zeker geweten moest hebben van wat voor soort regime hij uiteindelijk deel uit maakte, maar nog niet klakkeloos tot een bewezen _moordenaar_ omdat dit lekker stoer staat in een 'stukkie' (tenzij je een PvdD-fundamentalist bent).
Als je in de oorlog dienst hebt genomen in de SS, je bent een van de weinigen die misschien niet actief is geweest in het deporteren van Joden, zigeuners en andere minderheden. Dus denk je zelf dat je overal onschuldig aan bent. Echter heb je door jouw lidmaatschap wel bijgedragen aan de daden die je collega SS ers hebben kunnen doen. Dus je bent zowel medeplichtig als moreel betrokken. Dit is hetzelfde als het hele Jorge Junta gate.

Maar leren ze je dan weer niet bij GTST en ONM, Progrez begin bij jezelf, en lees een keer een krant of volg een journaal.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 23-11-2007 @ 16:20 fotoboek no homepage
userIcon
Leuke column Driek! Met zoals altijd een geweldige uitsmijter!
quote:
r SunChaser (Redactie Frontpage) - vrijdag 23 november 2007 @ 09:59
Manon Thomas hoeft zich helemaal niet te schamen voor haar lichaam.


Deze opmerking zal wel aardig bedoeld zijn, maar is dat dan de essentie? En meteen ook het criterium? Dus als ze een lelijk lijf had gehad met een rotkop, dan had ze allemaal negatieve reacties gekregen? Het gaat erom, dat er privé-plaatjes van haar gejat zijn, en zonder haar toestemming op internet zijn geplaatst. Dat ze geen gerechtelijke stappen wil ondernemen tegen die buurman, daar snap ik niks van. Ik zou hem aan de hoogste (gezonde) boom opknopen die ik maar kon vinden.
Want dit heeft voor haar kinderen ook gevolgen, je moeder zal zo maar op internet te zien zijn...dit was duidelijk bedoeld voor twee mensen: Manon en haar man.

Als ik trouwens de reacties lees onder die foto's, dan word ik onpasselijk van al die rukkende vieze mannetjes die daar hun vunzige opmerkingen achterlaten. Bah!

Maar goed, dit was even inhoudelijk, maar je column heb ik met plezier gelezen Driek. Dat was weer leuk van de hak op de AnneFrankBoom-tak!

Groetjes Zonnetje.
userIcon
Waardeloos, Inhoudsloos, en er is nog veel meer loos. Stop aub met het schrijven van colums die het niveau van de taptoe niet overstijgen.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 23-11-2007 @ 16:53 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
two-one-b - vrijdag 23 november 2007 @ 16:39
Waardeloos, Inhoudsloos, en er is nog veel meer loos. Stop aub met het schrijven van colums die het niveau van de taptoe niet overstijgen.
Wat is er dan loos? Verklaar je nader, want dit is een waardeloze, inhoudsloze reactie.
Stoppen met schrijven? Ook arrogant, om dat van iemand te verlangen!
Tip voor jou twe-one-b- : Je kunt ook gewoon stoppen met het LEZEN van de columns van Driek als je ze zo waardeloos vindt!

Groetjes Zonnetje.
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 @ 15:54 schreef burgemeestervanDenBosch het volgende:
Dus je bent zowel medeplichtig als moreel betrokken.
Dat zeg ik ook als je goed leest, en dat heette volgens de Nederlandse normen van vlak na de oorlog, toen men op nazi's joeg 'fout' zijn, maar niet 'moordenaar'.
userIcon
ik vond em maar saai, het word tijd voor een ik verhaaltje vind ik
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 @ 11:03 schreef DriekOplopers het volgende:

Daar wordt gelukkig zeer verschillend over gedacht.
Inderdaad, ik ook. Na elke column denk ik er weer anders over. Deze keer positief. Leuk stukje!
userIcon
quote:
Op Friday 23 November 2007 @ 10:36 schreef ProgreZ het volgende:

[..]

Ik ben bepaald geen royalist, maar dit is zelfs als provocerend bedoelde grap beneden peil. Driek, ga iets nuttigs met je tijd doen, als schrijver/columnist heb je te weining inhoud en kwaliteit. En dat was niet grappig bedoeld.
Zeiksnor. Voor een column gelden andere "wetten" dan voor andere schrijfsels. Een column is nooit objectief maar vrijwel altijd een ongezouten mening. Een column mag uitdagen en daarin heeft de schrijver meer vrijheid dan in andersoortige teksten. Quote Wikipedia:
quote:
Aan columnisten wordt door de Nederlandse rechter een grote mate van vrijheid toegekend in hun columns. Deze vrijheid kan zich ook uitstrekken tot teksten die, als ze buiten een column geschreven zouden zijn, als kwetsend of beledigend gekenmerkt worden.
Maar ook buiten een column zou ik het van harte eens zijn met de formulering van Driek betreffende die verderfelijke familie van Oranje Nazi
Zeg, over die mevrouw Thomas: viral iemand? Ze is een ex-presentatrice, maar ongetwijfeld dat ze binnenkort voor een modaaljaarsalaris per aflevering weer één of ander programma presenteert en dat alles dankzij de zogenaamd gestolen beelden...
quote:
Op zondag 25 november 2007 @ 08:57 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Zeiksnor. Voor een column gelden andere "wetten" dan voor andere schrijfsels. Een column is nooit objectief maar vrijwel altijd een ongezouten mening. Een column mag uitdagen en daarin heeft de schrijver meer vrijheid dan in andersoortige teksten.
Je vertelt me niets nieuws. Dat een column vooral een persoonlijke mening moet overbrengen, wil nog niet zeggen dat ik niet ook een ongezouten mening mag hebben over het gebrek aan kwaliteiten die 'Driek Oplopers' ten toon spreidt. Of hij nu zogenaamd grappig en/of pikkelend probeert te zijn in zijn stukje of niet, als hij een Zorreguieta met niets anders weet te omschrijven dan met moordenaar, vind ik deze wannabe-columnist bepaald niet grappig, scherp of verbaal creatief, maar eerder plat, lomp en dom. Op zich is dat typerend voor Fok!, dat dan weer wel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 @ 11:03 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

O ja? Beneden peil? Is het dan niet waar soms, dat er een dochter van een heel foute vazal van een moordenaarsregime is uitverkoren boven een dochter van een vliegdirecteur of van een tandarts?
[..]

Daar wordt gelukkig zeer verschillend over gedacht.
Behalve dat hij geen massa-moordenaar is
userIcon
Goed geformuleerd over het koningshuis .. stelletje hooghartige misdadigers ... bah
userIcon
Ik heb vaker wel dan niet moeten lachen om columns van Driek, maar deze vond ik zelf ook van een bedenkelijk niveau.

Waar ik me overigens de laatste tijd vaker aan stoor, is het bedenkelijk niveau van de 'bruggetjes' tussen de alinea's en onderwerpen. Het komt telkens neer op het eindigen van alinea A met een quasi-interessant woord of term om het oneens-zijn met het vorige punt kracht bij te zetten, en de herhaling van diezelfde term in de volgende alinea B als 'bruggetje' naar het volgende agendapunt op de afkraak-kalender. Zoals:
quote:
En het blijft een belazerd kapsel, die puinhoop op haar Koninklijke Hoofd.

Trouwens, zeg je “belazerd kapsel”, denk je “Gerard Joling”.
of
quote:
Maar om nou de media de schuld van jouw eenzaamheid te geven, dat vind ik echt een luizenstreek.

Ook een luizenstreek vind ik de dolkstoot die Het Orakel van Diever...
De onwil of onmacht om originelere of op zijn minst variërender te werk te gaan met overgangen in plaats van steeds teruggrijpen op de cliché bruggetjes getuigt niet direct van een enorme creativiteit. Ondanks dat het wellicht een beproefd concept is, is enige variatie wel gewenst. Het lijkt misschien een klein detail, maar voor mij genoeg om de columns steeds minder te gaan waarderen.
userIcon
quote:
Op zondag 25 november 2007 @ 15:10 schreef ProgreZ het volgende:

[..]

Je vertelt me niets nieuws. Dat een column vooral een persoonlijke mening moet overbrengen, wil nog niet zeggen dat ik niet ook een ongezouten mening mag hebben over het gebrek aan kwaliteiten die 'Driek Oplopers' ten toon spreidt. Of hij nu zogenaamd grappig en/of pikkelend probeert te zijn in zijn stukje of niet, als hij een Zorreguieta met niets anders weet te omschrijven dan met moordenaar, vind ik deze wannabe-columnist bepaald niet grappig, scherp of verbaal creatief, maar eerder plat, lomp en dom. Op zich is dat typerend voor Fok!, dat dan weer wel.
schrijf dan zelf een geweldige column kuttekop
Titelmoe Driek? Wat is dit nu weer voor ramp titel. Stukje is wat slap. Maak je weer eens boos!
quote:
Op maandag 26 november 2007 @ 13:10 schreef Delaiescoo het volgende:

[..]

schrijf dan zelf een geweldige column kuttekop
Moet ik ook homofiel zijn voordat Gerard Joling en Gordon een stelletje lutsers mag vinden??
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 26-11-2007 @ 18:53 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 26 november 2007 @ 15:47 schreef frutser het volgende:
Maak je weer eens boos!
Ach ja, ik word ook een dagje ouder. En milder.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 27-11-2007 @ 08:52 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Driek schreef: Ach ja, ik word ook een dagje ouder. En milder.
Goed zo! Prima, houden zo!

Groetjes van Zonnetje.
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 @ 08:52 schreef Zonnetje40 het volgende:

[..]

Goed zo! Prima, houden zo!

Groetjes van Zonnetje.
Welnee, slap gezever lees ik overal al. ZIjn beste zijn de booste vinnik. Columnisten moeten met scherp schrijven.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 27-11-2007 @ 22:55 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Frutser schreef: Columnisten moeten met scherp schrijven.
Eens.
Maar dat hoeft voor mij niet gepaard te gaan met scheldwoorden of schuttingtaal. Maar: smaken verschillen!

Ik vind deze column dus ook absoluut niet saai, integendeel!

Groetjes Zonnetje.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 27-11-2007 @ 23:08 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 @ 18:22 schreef frutser het volgende:

[..]

Welnee, slap gezever lees ik overal al. ZIjn beste zijn de booste vinnik. Columnisten moeten met scherp schrijven.
Okee dan, ik zal proberen, mij binnenkort weer eens flink op te winden.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 28-11-2007 @ 00:37 fotoboek no homepage
userIcon
Okee. Mag ik afhaken?

Zonnetje.
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 @ 23:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Okee dan, ik zal proberen, mij binnenkort weer eens flink op te winden.
ideetjes: Rel schoolkinderen vs de ME. Kinderen opsluiten in een tussenuur vanwege een administratieve maatregel, of demonstratie recht?
Film over staphorst, film over de Islam, Welke kan, en waarom worden films tegenwoordig al afgebrand, nog voordat ze gemaakt of gezien worden. Kansloze Midden Oosten conferentie voor het imago van Bush, of nooit gepraat is altijd oorlog. Stof genoeg
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 @ 22:55 schreef Zonnetje40 het volgende:

[..]

Eens.
Maar dat hoeft voor mij niet gepaard te gaan met scheldwoorden of schuttingtaal. Maar: smaken verschillen!

Ik vind deze column dus ook absoluut niet saai, integendeel!

Groetjes Zonnetje.
Dat is waar, schelden en schuttingtaal is niet altijd nodig om scherp te zijn, maar soms is het wel verduidelijkend. Ik vind het dan ook onzin om een column af te branden vanwege sterk taalgebruik, of een column te prijzen wegens het gebrek eraan. En laten we fokking niet vergeten, dat taal gericht is aan de lezer, en dus de taal van de lezer dient te hanteren. Swa, ja tog?
Voorbeeldje van de nationale rel columnist van het moment:

"Hoogtepunt in Geerts film: een gastrol van Rita Verdonk die in een brandende auto een shoarmazaak binnen rijdt. "

Geen onvertogen woord. Maar vllijmscherp.
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij3
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden