Hofstadgroep: Jostiband voor Moslims

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 15-10-2007 @ 22:40
print 
De wereld is er weer een stukje beter op geworden. Eén van de vriendjes van de Hofstadgroep is dood. Prima. Opgeruimd staat netjes. Wel jammer dat er twee politiemensen zware verwondingen hebben opgelopen. Ik hoop dat Allah in de hel 72 buitengewoon lelijke maagden heeft achtergehouden om die Bilal B. eens even flink uit te wonen.

De achterbuurt die “Nieuw West” heet is voorlopig weer in rep en roer. Bilal B. vond het nodig om een politiebureau binnen te lopen, en wild op twee agenten in te steken. Gelukkig werd hij door een van die twee agenten doodgeschoten voordat hij er een kon vermoorden. Bilal had ondanks zijn jonge leeftijd al een poos vastgezeten voor een stevig geweldsmisdrijf. Daarnaast had hij, als lid van een groep straatcriminelen, een aantal zaken op zijn kerfstok, die voorzichtig als “vermogensdelicten” worden omschreven. Maar ook een belangrijk detail is het feit, dat Bilal vaste klant was bij de Valeriuskliniek. Dat is het gekkengesticht van Amsterdam. In de wandelgangen werd hij daar trouwens niet met zijn echte naam aangeduid. Iedereen noemde hem Debilal. Als het allemaal niet zo treurig was, zou je er hard om kunnen lachen. Een geestelijk achtergebleven Mohammedaan.

Geestelijk minderbedeelden van Hollandse komaf hebben hun eigen toevluchtsoord. De Josti-band. Met z’n allen maken ze buitengewoon lelijke muziek, en af en toe hebben ze een speciale feestuitzending bij de NCRV. Maar de mentaal gehandicapte muzelman doet niet mee met de Jostiband. Nee, die beweegt zich in de periferie van de Hofstadgroep. De Hofstadgroep, u weet wel, dat is die club die vanuit een Haagse huurwoning handgranaten naar agenten smijt, en bij de rechtbank voor de deur een persfotograaf op z’n bek timmert.

Even voor de duidelijkheid. Ik wil de leden van de Jostiband niet beledigen, vaak is hun geestelijk onvermogen gelegen in een genetische oorzaak. De Hofstadgroep en Bilal B., die wil ik wél beledigen. Dus: iedere pechvogel heeft zijn eigen vrijplaats. Wat de Jostiband is voor de autochtoon, is de Hofstadgroep voor de Islamiet.



Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij2
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

560 views / 43 reacties
Reacties op dit bericht
43  van 43 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Column las weer prettig weg
userIcon
Vreselijk.
De Jostiband voor Moslims, laat me niet lachen man.
userIcon
Same here. Ik blijf er zowat in. En die woordkeus dan, de Muzelman, Islamiet
Beetje saai en simpele tekst.
userIcon
quote:
Een geestelijk achtergebleven Mohammedaan.
Groen gras.
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 @ 22:54 schreef tijl het volgende:
Eens.
"Het is mijn droom dat de islam op dezelfde wijze eindigt als het communisme, en dat de moslims worden bevrijd van die destructieve en totalitaire dogma's"

Hirsi Ali.
userIcon
Hij is weer leuk Driek
userIcon
matig helaas..... ben beter gewend van je
userIcon
Ja mja, hij is wel oké maar er zijn sterkere columns gepost de afgelopen dagen. Maar dat maakt niet uit, er zijn altijd betere en slechtere columns die van dezelfde handen komen.
userIcon
Wel heel makkelijk dit
Mwah, redelijke goede column... wel 'n beetje kort.
userIcon
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 @ 23:09 schreef tijl het volgende:
Same here. Ik blijf er zowat in. En die woordkeus dan, de Muzelman, Islamiet
islamiet / islamist / moslim / mohammedaan / muzelman

In religieuze zin spreken we van islamieten of moslims.

De termen muzelman en mohammedaan zijn verouderd.

Een islamist is iemand die wil dat een staat volgens het islamitische geloof wordt geregeerd.

What's your point?
Bilal B. is toch familie van Ali B.?
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:17 schreef DjZiggy het volgende:
Bilal B. is toch familie van Ali B.?
Familie, stamlid whatever!
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:40 schreef Demarest het volgende:
Mwah, redelijke goede column... wel 'n beetje kort.
Dat is juist positief een column heet niet voor niets een column, sommige schrijven een complete pagina.
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:17 schreef DjZiggy het volgende:
Bilal B. is toch familie van Ali B.?
volgensmij wel, beiden een B
Leuk, maar niet geheel intellectueel geschreven.
de vergelijking is een beetje rot, nog nooit ouders tegengekomen die dachten " ik wil dat mijn kind down krijgt" het 1 is een keuze het ander het gevolg van een genetische misser (oke je kunt stellen dat geloof ook het gevolg is van een genetische misser)

de josti band is een manier om te laten zien dat mensen met down syndroom beperkingen hebben maar nog steeds in staat zijn om hun nivo mee te doen

nog nooit een down's jihad gezien tegen anders gehandicapten...

Zelf kiezen jezelf in het leven te handicappen das pas erg
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 16-10-2007 @ 19:45 fotoboek no homepage
userIcon
Goede column, Driek. Mensen met een verstandelijke beperking kunnen hier in Nederland worden begeleid. Of het nou om werk gaat, (bijv. Sociale Werkplaats) of om hobby's (bijv. Jostiband) : mogelijkheden genoeg om met een verstandelijke beperking toch een leuk leven te leiden.

Ik hoor weleens de uitdrukking: "Er lopen meer gekken los, dan dat er vast zitten."
Als je zo'n gebeurtenis als deze neemt, waarbij een loslopende gek gewoon maar inhakt op willekeurige politieagenten, dan denk ik dat het waar is. Dat er heel veel gevaarlijke gekken rondlopen, die niet (willen) weten hoe gestoord ze eigenlijk zijn en wat voor gevaar voor de samenleving.

Je zult maar de vrouw/man/dochter/zoon/vriend van een van deze politieagenten zijn en radeloos naast het ziekenhuisbed zitten, wachtend op het verlossende woord van de arts, dat hij/zij buiten levensgevaar is....

Je zult als agent je pistool maar hebben moeten richten op een gevaarlijke gek die op je collega aan het insteken is met een mes...

Ik bedoel maar.

Heel goed gedaan, harde woorden als reactie op een nog veel hardere daad. Groetjes Zonnetje.
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:45 schreef Zonnetje40 het volgende:
Ik hoor weleens de uitdrukking: "Er lopen meer gekken los, dan dat er vast zitten."
Als je zo'n gebeurtenis als deze neemt, waarbij een loslopende gek gewoon maar inhakt op willekeurige politieagenten, dan denk ik dat het waar is. Dat er heel veel gevaarlijke gekken rondlopen, die niet (willen) weten hoe gestoord ze eigenlijk zijn en wat voor gevaar voor de samenleving.
Zoals je wellicht weet was Bilal B. psychiatrisch patiënt. Zal niet zonder reden denk ik. Of zo iemand zelf weet hoe gek hij is, kun je hem niet echt kwalijk nemen lijkt me.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 16-10-2007 @ 20:25 fotoboek no homepage
userIcon
Nee. Zijn omgeving had dat dan goed in moeten schatten, dat hij maar beter niet los kon rondlopen.
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:25 schreef Zonnetje40 het volgende:
Nee. Zijn omgeving had dat dan goed in moeten schatten, dat hij maar beter niet los kon rondlopen.
Goed plan. Ik ga ook altijd naar mijn omgeving voor een medische diagnose. Zullen we dergelijke inschattingen aan professionals overlaten?
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 16-10-2007 @ 21:28 fotoboek no homepage
userIcon
Hij STOND al onder begeleiding van professionals.
Dat bedoel ik met 'zijn omgeving.' De mensen, die te maken hadden met zijn geestelijke beperkingen.
Ik bedoel natuurlijk niet zijn overbuurvrouw, dat mag duidelijk zijn.
Hofstadgroep: Jostiband voor Moslims
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:25 schreef Zonnetje40 het volgende:
Nee. Zijn omgeving had dat dan goed in moeten schatten, dat hij maar beter niet los kon rondlopen.
Bovendien zeggen de professionele mensen dat hij niet gevaarlijk overkwam. Dat wil dus zeggen dat zelfs de professionele mensen geen goede inschatting kunnen maken? Als de professionele mensen geen inschatting daarvan kunnen maken, dan moeten we meteen IEDEREEN maar achter slot en grendel plaatsen, want dan kun je geen rekening houden waar Jan en Alleman allemaal toe in staat zijn...
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 06:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Groen gras.
Net zoiets als racist "bijdehand"
Ik vind het jammer dat je Bilal B. wilt beledigen. Het was een mentaal patient.

De schandaligheid hier, is het feit dat de moderne westerse wereld niet meer kan omgaan met gekken. Kijk ook naar de "verzorging" van dementerende ouderen.
Eerst word je dement, dan ga je naar een verzorghuis, maar helaas, lange wachtlijsten.
Dan word je nog dementer, en beland je in dat verzorghuis. Daar worden veel dementerenden dan agressief, het enige wa ze nog snappen is vrijheid, en juist dat word afgenomen.
Vervolgens kom je voor de rechter (dagelijkse kost voor rechtbanken, dementerende bejaarden opsluiten) die zegt: drie weken verplicht behandelen/opsluiten...

Eerst word je aan je lot overgelaten, en dan word je verplicht... Ik snap de frustratie van die familie.
Gekkengesticht, is dat niet een beetje een pleonasme?
Een gesticht is al voor 'gekken', dus wat is dan een gekkengesticht?

Effe over de column zelf:
Het idee is leuk, de uitvoering zeer matig.
userIcon
wat een belachelijke column.. moslims zijn mensen zoals elk mens, en dat die jongen ziek was, betekend niet dat je een gehele geloof de grond in moet boren, het zegt alleen iets over jouw domheid.
userIcon
Wat een slappe column

Niet grappig, kromme vergelijkingen, meer een trieste uiting van frustraties dan een schrijven wat je na doet denken.

Hoop dat de volgende beter is
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-10-2007 @ 17:39 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:13 schreef Amalie het volgende:
wat een belachelijke column.. moslims zijn mensen zoals elk mens, en dat die jongen ziek was, betekend niet dat je een gehele geloof de grond in moet boren, het zegt alleen iets over jouw domheid.
Waar staat dat ik een heel geloof de grond in boor? Ik boor de Hofstadgroep en consorten de grond in, dat is heel wat anders.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-10-2007 @ 18:13 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:45 schreef B-StylezZ het volgende:
Gekkengesticht, is dat niet een beetje een pleonasme?
Een gesticht is al voor 'gekken', dus wat is dan een gekkengesticht?
Gekkengesticht: opvang- en behandelcentrum voor gekken
Kindergesticht: idem voor kinderen (weeskinderen)


quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:13 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Gekkengesticht: opvang- en behandelcentrum voor gekken
Kindergesticht: idem voor kinderen (weeskinderen)


Dus een gesticht is gewoon een opvangplek?
Ken je nagaan wat dat woord voor associaties bij mij oproept, dat ik het gelijk verbindt met gekken
Mijn fout.

Maar ik blijf erbij dat het een matige uitvoering is
userIcon
Leuke column, jammer van het gebash wel.
Bilal B. was geestelijk ziek. Daarom deed ie zoiets ook.
userIcon
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:17 schreef DjZiggy het volgende:
Bilal B. is toch familie van Ali B.?
Ze hadden nog een oudere broer, Mohammed heette hij, Mohammed B. Maar om terug te komen op de column, de associatie tussen de Hofstadgroep en de Jostiband, (grinnik, schater) tis wel een belediging voor de Jostis, maar dat zei je zelf al. Zij kunnnen er niets aan doen, gewoon aangeboren. De Hofstadjes kunnen er wel wat aan doen, alhoewel, af en toe zou je ze haast verdenken van een chromosoompje teveel....
userIcon
Beste Driek,

leer eerst het verschil eens tussen verstandelijke gehandicaps en psychische aandoeningen. Schrijf dan een column die ergens op slaat.

Groetjes en kus Sack


Dag Driek, sneue vent.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:13 schreef Amalie het volgende:
wat een belachelijke column.. moslims zijn mensen zoals elk mens, en dat die jongen ziek was, betekend niet dat je een gehele geloof de grond in moet boren, het zegt alleen iets over jouw domheid.
Trek jij even lekker een stuk stof over je kop.
quote:
is die club die vanuit een Haagse huurwoning handgranaten naar agenten smijt
Handgranaten geleverd door de AIVD trouwens.


Maar of Bilal echt een lid was van de hofstadgroep of er zelfs maar een klein beetje deel van was is mij nog niet duidelijk. De connectie kan ook inhouden dat ze elkaar van school kende of bij elkaar in de straat woonde. Debilal (geweldig) kwam trouwens uit een goede familie. Broer en zus dokter, hij was altijd een buitenbeente. De man is gewoon gek en daarom heeft hij dit gedaan. Niks geen terrorisme of Islam. Gewoon een gek waarbij iets knapt.
userIcon
Wat een kut column.
43  van 43 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij2
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden