De rokende puinhoop van rechts

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 15-09-2007 @ 18:00
print 
Bij de firma TomTom zaten ze met de handen in het haar. Een van hun klanten stuurde het apparaatje de hele tijd terug naar de fabriek omdat ze gewoon niet opschoot met dat ding. Bij iedere straathoek zei het apparaatje “sla rechtsaf”. Uiteindelijk vond een slimme stagiaire de oorzaak van het probleem: het was de TomTom van Rita Verdonk.

De rechterzijde van de rechterzijde van het politieke spectrum is hopeloos verdeeld. De enige nog serieus te nemen partij aan de rechterkant is met een daverende knal uiteengevallen. Herinnert u zich dat boek van Pimmetje nog? “De rokende puinhoop van Paars” heette dat, en het beschreef de –naar het oordeel van Pim- desolate politieke situatie waarin ons land verzeild was geraakt. Ik verwacht dat binnenkort een soortgelijk boek in de schappen ligt: “De rokende puinhoop van rechts”. Wát een hilarisch schouwspel…

Ik heb de VVD altijd nogal truttig gevonden. Associaties met Burberry-sjaaltjes, broekrokken, blauwe blazers, dixieland. Ik was het met hun politieke denkbeelden in twee derde van de gevallen oneens, maar het leek me een goed georganiseerde partij. En zo nu en dan sprong er eens een kikker uit de kruiwagen. Zoals die gek uit Limburg. Juist, Geert Wilders. Is dat erg? Welnee, ongelukjes horen nu eenmaal bij het politieke metier; ik zou geen enkele serieuze partij kunnen opnoemen waar het personeelsbeleid voor 100% vlekkeloos is geweest.

Je kan zeggen van de VVD wat je wil, het zijn wel democraten. Roemrucht was ooit de daverende rentree van Theo Joekes. Nadat hij lid was geweest van een parlementaire enquêtecommissie die met een VVD-bewindspersoon de vloer aan had geveegd, werd hij bij de volgende kamerverkiezingen op een onverkiesbare plaats gezet. Maar het volk stemde massaal op hem, en hij behaalde door die voorkeurstemmen alsnog met vlag en wimpel een zetel. Hij is daarna in de fractie altijd goed behandeld, en heeft nog een vooraanstaande rol in de politiek kunnen spelen. Als je dat kunt als partij, dan is dat klasse. Maar de afgelopen kamerverkiezingen betekenden de nekslag voor die geoliede machine.

De partijleden hadden Mark Rutte gekozen als lijsttrekker. Maar de stembusuitslag van de kamerverkiezingen maakte duidelijk dat veel meer kiezers hun stem op Rita Verdonk hadden uitgebracht. Tsja, dan heb je als partij en als kamerfractie echt een probleem. Want wie is dan de chef? Wie trekt aan de touwtjes? Ze hebben het er uitgebreid over gehad, en het resultaat was, dat Mark de baas in de fractie bleef. Hoewel dat een democratisch genomen fractiebesluit was, heeft het me altijd verbaasd dat Rita dat heeft gepikt. Want dat was voor haar wel een heel dikke, vette streep door de rekening! Maar áls je dat dan pikt, dan heb je daar ook naar te handelen. Het is kiezen of delen: je legt je er bij neer en handelt daar dan ook naar, of je zegt eerlijk dat je daar níet mee kunt leven. Rita heeft haar eigen plan getrokken. Wel zéggen dat ze zich bij de machtsverhoudingen neerlegt, maar in de praktijk gewoon maling aan die deal hebben, en als een verongelijkt kind de hele tijd publiekelijk lopen te mekkeren dat ze het niet eens is met de lijn van haar eigen fractie. Ik hou niet van mensen die ja zeggen en nee doen. Dan ben je een onbetrouwbare hond. Of in Rita’s geval een onbetrouwbare teef, dus.

Maar deze week barstte de bom. Voor de zoveelste keer bekritiseerde Rita haar fractiechef publiekelijk. Want Rutte was niet rechts genoeg, vond ze. En terecht is ze nu de fractie uitgeknikkerd. Sterker nog, zelfs Gerrit Zalm, die haar een paar jaar geleden met veel tamtam de partij had binnen gehaald, trekt publiekelijk zijn handen van haar af. De enige kopstukken die haar nog steunen zijn de verlopen politici Hans Wiegel en Henk Vonhoff, en de backbenchers Aptroot en Teeven.

Des te smadelijker was het, dat columnist Livestro vandaag bekend maakt dat Rita hem een paar weken geleden had gepolst, mee te doen met de vorming van een nieuwe politieke partij. Dat is mode bij onfatsoenlijk rechts: eerst meeliften met een serieuze partij, en dan als het je uitkomt opeens voor jezelf beginnen. Pim deed het. Geert deed het. En Rita doet het dus ook. Rechts is niet synoniem aan behoudend, rechts is synoniem aan opportunistisch! Tuig. Rita dus ook.

Vandaag kwamen de parelkettinkjes en sigaren uit de achterban bijeen in Veldhoven. Congres. Twee politieke opa’s van statuur roerden de trom: Hans en Frits. Hans Wiegel met een flauwekulverhaal. Want “Veurzitter, de fractie had in een paar uurtjes tijd overhaast besloten dat Rita weg moest”. Nee, er diende te worden gelijmd, vond Wiegel. De Eikel Uit Diever heeft het mis. Het ís geen overhaast besluit, dat Rita weg moest. De afgelopen tijd is ze keer op keer onderwerp van discussie geweest. Telkens gewezen op de gemaakte afspraken. Frits Bolkestein had een beter verhaal. Over dat de fractie zijn leider kiest, over Rita die zich net als iedereen aan de afspraken moet houden. Over haar onvermijdelijke vertrek. Frits heeft gelijk. Punt uit. Het congres nam twee besluiten: een goed besluit: Rita blijft verstoten uit de fractie. Een verkeerd besluit: wijze mannen gaan proberen, Rita voor de partij te behouden. Waarom? Je zou juist blij moeten zijn dat je van zo’n pokkeheks bent verlost. Maar hoe dan ook, het vertrek van Rita zal de VVD beslist stemmen gaan kosten…

Tsja, de puinhopen van rechts… Neo-fascist Michiel Smit bleek helemaal niet te wonen in de gemeente Lansingerland, waar hij voor Nieuw Rechts een gemeenteraadszetel bezette. Inmiddels is ‘ie opgedoken in Almelo. Daar is ‘ie bij zijn vriend ingetrokken. Maar homofilie mág helemaal niet als je NAZI bent. Nou ja, Michiel geeft een geheel eigen invulling aan het begrip bruinhemd, zullen we maar zeggen… Bulderend van de lach las ik trouwens in de krant dat ‘ie zich tegenwoordig geen politicus meer noemt, maar journalist. Want hij schrijft stukkies op een website. Journalist… Ik geloof niet dat de NVJ deze prutlip al heeft gebeld om hem een ere-lidmaatschap aan te bieden… Voor Nieuw Rechts is zijn vertrek uit de politiek wel een aderlating. Ze zijn nu hun enige lid dat zinnen van meer dan drie woorden kan uitspreken verloren… En Rita is ongeschikt voor die partij: ze is niet blond en ze heeft geen blauwe ogen…

En ook bij de PVV zijn de druiven zuur. Want Rita spreekt veel meer mensen aan dan Geert en zijn zooitje ongeregeld, en nu zij niet meer in het keurslijf van de VVD vast zit, is ze opeens een grote concurrent. In één opzicht vind ik dat Rita wél klasse heeft. Ze verdomt het om zich te laten inlijven door die Geert Wilders. Want ze vindt zijn standpunten te extreem. Althans, dat zégt ze. Ik kan niet in haar hoofd kijken, maar zou het misschien zo kunnen zijn dat ze er geen zin in heeft, opnieuw de tweede viool te spelen? Eerst onder Marc, nu onder Geert? Wie weet…



Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij2
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

935 views / 52 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Het worden nog amusante tijden.
userIcon
Je blijft lachen met onze rechtse rakkers
man insan3 (Moderator Frontpage) 15-09-2007 @ 22:11 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 @ 20:53 schreef SadKingBilly het volgende:
Weer zo'n sneue rechts-basher. Wat zijn mensen als jij toch zielig. Zogenaamd een column schrijven maar feitelijk gewoon lekker iedereen afzeiken die liever geen "joods-christelijk-islamitische" cultuur heeft..

Got got wat 'n overdreven reactie. Als iemand is lekker over links gaat pissen vind je 't zeker wel een mooie column

Leuke Column
userIcon
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 @ 20:53 schreef SadKingBilly het volgende:
Weer zo'n sneue rechts-basher. Wat zijn mensen als jij toch zielig. Zogenaamd een column schrijven maar feitelijk gewoon lekker iedereen afzeiken die liever geen "joods-christelijk-islamitische" cultuur heeft..

Ach joh, dat is toch de standaard linkse reactie: iedereen die er niet hetzelfde over denkt uitmaken voor dom/ antisociaal/ nazi/ rascist/egoïst/populist/vul maar aan... in plaats van in te gaan op de daadwerkelijke problemen en God verhoede, er een oplossing voor weten te vinden.

Want links, daar zitten de goeien! Die hebben het beste met de wereld voor! Die weten precies hoe het moet! Luister maar naar links, dan komt het walhalla vanzelf.
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 @ 20:53 schreef SadKingBilly het volgende:
Weer zo'n sneue rechts-basher. Wat zijn mensen als jij toch zielig. Zogenaamd een column schrijven maar feitelijk gewoon lekker iedereen afzeiken die liever geen "joods-christelijk-islamitische" cultuur heeft..

Driek, je column heeft doel getroffen


snel geschreven en deel je mening. Vandaag ook veel gekeken, volgens mij was Vonhoff voor Rutte, maar ik kan me vergissen.

In dezelfde lijn van de column zie ook: http://www.volkskrantblog.nl/blog/10492
Tja, ik vind gewoon dat je opnieuw een sterk stuk hebt geschreven. Of je het er mee eens bent of niet... dit zet je toch weer aan het denken, tenminste mij dan Prima column!
userIcon
Ach ja, ook ik zit met een glimlach naar de huidige perikelen te kijken.

Die Zalm heeft een onhandige keuze voor binnen te slepen mensen.
Driftig vist hij in het PvdA vijvertje naar dissidenten... eerst Hirsi Ali en toen ook Rita Verdonk.... en beiden sprongen over naar rechts. En aangezien dat het enige kunstje was dat ze geleerd hadden, sprongen ze nog verder naar rechts dan Zalm verwacht had.
Zou de geschiedenis zich met Jami gaan herhalen?

Indirect is het eigenlijk Zalm die de VVD naar de kloten helpt, met zijn verkeerde keuzes.

Wel jammer dat je dezelfde bashtechnieken gebruikt als onfatsoenlijk rechts. Wat dat betreft zou je een voorbeeld kunnen nemen aan de wat fatsoenlijkere overblijfselen van de VVD.
userIcon
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 @ 22:39 schreef Xessive het volgende:

[..]

Ach joh, dat is toch de standaard linkse reactie: iedereen die er niet hetzelfde over denkt uitmaken voor dom/ antisociaal/ nazi/ rascist/egoïst/populist/vul maar aan... in plaats van in te gaan op de daadwerkelijke problemen en God verhoede, er een oplossing voor weten te vinden.

Want links, daar zitten de goeien! Die hebben het beste met de wereld voor! Die weten precies hoe het moet! Luister maar naar links, dan komt het walhalla vanzelf.
Hm met alle respect, maar het grootste deel van het gebash komt sinds de opkomst van Fortuyn toch echt van rechts... en na diens dood heeft dit ongehoorde proporties aan genomen.

Daar waar links iets geleerd heeft van de impact van woorden (gebruikt in een tijd dat niemand een politieke moord voor mogelijk hield) en zich nu doorgaans redelijk netjes opstelt ... heeft (uiterst) rechts dit ook ontdekt, alleen gebruiken zij het nu om een stemming te creeren om politieke moorden op linkse politici mogelijk te maken. Met figuren als Wilders en Geen Stijl voorop.
Gelukkig heeft Verdonk nog iets meer fatsoen dan de meerderheid die op haar stemt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 @ 22:39 schreef Xessive het volgende:
Luister maar naar links, dan komt het walhalla vanzelf.
Kijk, je begint het al te snappen. Alleen dat Walhalla mag je eventueel ook vervangen door de Hemel, het Nirvana of waar je dan ook in gelooft. Wij geloven namelijk in vrijheid van godsdienst...
userIcon
Hele nette mooie column. Alleen heeft de PVDA zometeen het zelfde met hun unwanted leider to be Pronk.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 16-09-2007 @ 13:37 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 12:24 schreef Lord Dreamer het volgende:
Hele nette mooie column. Alleen heeft de PVDA zometeen het zelfde met hun unwanted leider to be Pronk.
Daar maak ik mij eerlijk gezegd ook wat zorgen over. Zijn Balkenende-bashing en het daarna fluks weer intrekken van zijn keutel was geen beste beurt. We wachten af.
geweldige column ... de vinger is op de zere plek geplaatst.
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 01:48 schreef Paginabeheerder het volgende:

[..]


Gelukkig heeft Verdonk nog iets meer fatsoen dan de meerderheid die op haar stemt.
Je begon lekker, maar met die laatste zin, onderbouw je mijn hele punt.
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 11:39 schreef blackphoenix het volgende:

[..]

Kijk, je begint het al te snappen. Alleen dat Walhalla mag je eventueel ook vervangen door de Hemel, het Nirvana of waar je dan ook in gelooft. Wij geloven namelijk in vrijheid van godsdienst...
Ik geloof in vrijheid van het individu. Dat 'wij' gevoel leidt meestal tot niets goeds...
Klootzakken vindt je onder zowel linkse (Pronk, Bos) als rechtse politici (Wilders). Op fok gaat het altijd tussen links en rechts en in de politiek ook. Kijk maar naar de grote winsten voor de 'extremen' in de politiek: SP en Wilders. Als je terugkijkt naar de geschiedenis in Nederland kan je niet zeggen dat links of rechts een dominante positie heeft gehad. De positie waar Nederland nu in verkeerd valt niet in zijn geheel te danken of te wijten aan een van beide politieke zijdes.

Ik hou eigenlijk niet zo van het labeltje links of rechts. Er moeten passende oplossingen worden gevonden voor problemen en of die nou een links of rechtse ideologie volgen maakt niet uit. Ik kan niet zeggen dat Wilders of de PvdA nou de oplossing hebben voor bv. problemen omtrent het immigratiebeleid.
quote:
Daar waar links iets geleerd heeft van de impact van woorden (gebruikt in een tijd dat niemand een politieke moord voor mogelijk hield) en zich nu doorgaans redelijk netjes opstelt ... heeft (uiterst) rechts dit ook ontdekt,
De impact van woorden en netjes opstellen? Goh, Jan Pronk en Job Cohen bewijzen voor mij het tegendeel. Cohen met zijn zalvende praatjes en Pronk heeft zich nou ook niet bepaald netjes opgesteld, nu hij in de race is voor het partijvoorzitterschap.
TUURLIJK wil ze geen tweede viool spelen onder Geert, ze wil ZELF de leiding! Logische volgende stap is dus "Lijst Rita".
Die partij schuift vervolgens aan bij de volgende verkiezingen, met als gevolg dat de helft van het VVD-electoraat EN de overgrote meerderheid van het PVV-electoraat op haar stemt.
Mijn voorspelling: Lijst Rita na de volgende verkiezingen op 15-20 zetels!
userIcon
Uit de Fok! poll tijdens de verkiezingen werd wel duidelijk dat hier nogal wat linkse mensen zitten (http://frontpage.fok.nl/poll/827). Nu zijn de laatste dagen een paar nieuwsberichten over de plannen van het huidige kabinet gepost (http://frontpage.fok.nl/nieuws/81765 en http://frontpage.fok.nl/nieuws/81673) en moet je eens kijken hoeveel klaag-reacties daar op komen.

Hypocriete linkse lui die wel voor solidariteit zijn, maar zodra ze daar zelf wat voor moeten inleveren, gaan ze de huilie uithangen

En oh ja, als de SP in de regering zat, zoals blijkbaar veel Fok!kers wilden, dan was het allemaal nóg erger geweest. Dus hou op met huilen en had dan iets anders gestemd!
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 16:17 schreef CG het volgende:
Uit de Fok! poll tijdens de verkiezingen werd wel duidelijk dat hier nogal wat linkse mensen zitten

[...]

Hypocriete linkse lui die wel voor solidariteit zijn, maar zodra ze daar zelf wat voor moeten inleveren, gaan ze de huilie uithangen
Wacht eens even. Zijn de mensen die op de frontpage reageren dezelfde mensen als die op die poll stemden? Je kunt namelijk ook ZONDER gebruikersaccount stemmen, weet je.
userIcon
Ach ja, bij de rechtse partijen zijn ze tenminste eerlijk en open; dat kun je van die fascistische SP niet zeggen waar de democratie achter gesloten deuren verkracht wordt.
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 17:48 schreef TimMer1981 het volgende:
Ach ja, bij de rechtse partijen zijn ze tenminste eerlijk en open; dat kun je van die fascistische SP niet zeggen waar de democratie achter gesloten deuren verkracht wordt.
Ja, Wilders is ook eerlijk en open, zo open zelfs dat de partij niet eens leden heeft. Super democratisch.
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 17:48 schreef TimMer1981 het volgende:
Ach ja, bij de rechtse partijen zijn ze tenminste eerlijk en open; dat kun je van die fascistische SP niet zeggen waar de democratie achter gesloten deuren verkracht wordt.
Ik ben bang dat we daar niet echt meer op kunnen bogen. Rutte was er tenslotte nogal op uit om Verdonk de mond te snoeren over zaken waar Verdonk volkomen gelijk over heeft.

Kan me overigens herinneren dat op links nog niet zo heel lang geleden een wijf uit een gemeente fractie werd gesmeten, omdat ze niet in de betreffende gemeente woonde. Kan me zo snel niet meer herinneren wie dat was (en geen zin om het op te zoeken). Wat dat betreft is rode Driek zoals gewoonlijk lekker selectief bezig. Om over de klucht binnen de SP inderdaad maar niet te beginnen.

Van mij mag de VVD echter best kapot. Zoals gebruikelijk is het huwelijk tussen conservatieven en de financiele elite niet zonder problemen (je ziet dat hier in de VS ook in de Republikeinse partij) en een fatsoenlijke puur conservatieve partij onder Rita zou een aanwinst zijn, zeker als dat de huidige VVD en de schadelijke PVV doet verdrogen. Mijn stem had ze en heeft ze nog steeds.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 16-09-2007 @ 19:49 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 19:28 schreef Lagging het volgende:

[..]
Kan me overigens herinneren dat op links nog niet zo heel lang geleden een wijf uit een gemeente fractie werd gesmeten, omdat ze niet in de betreffende gemeente woonde. Kan me zo snel niet meer herinneren wie dat was (en geen zin om het op te zoeken).
Dat is (uit het blote hoofd) gebeurd op basis van de Kieswet, die zegt dat je moet wonen in de gemeente waar je raadslid bent. Die mevrouw woonde daar niet. Was geen partij-besluit, dusss.
quote:
Wat dat betreft is rode Driek zoals gewoonlijk lekker selectief bezig.
Oh, ik heb eindelijk een bijnaam: Rode Driek... Dankjewel!


En "selectief"... Mwah... Ook linkse politici en linkse standpunten krijgen er bij mij van langs. Zoals de PvdA-wethouder die een ambtsmisdrijf pleegde, Jan Marijnissen die media-technisch blunderde, standpunten mijnerzijds waar ik in de "linkse kerk" niet bepaald mee scoor enz enz enz.
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 19:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Dat is (uit het blote hoofd) gebeurd op basis van de Kieswet, die zegt dat je moet wonen in de gemeente waar je raadslid bent. Die mevrouw woonde daar niet. Was geen partij-besluit, dusss.
Mij lijkt dat toch exact hetzelfde dan het geval Smit?
Het enige verschil is dat Smit loog over waar hij woonde en die dame loog over onvoorziene omstandigheden waarom ze nog niet was verhuisd.

man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 16-09-2007 @ 21:37 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 21:22 schreef Lagging het volgende:

[..]

Mij lijkt dat toch exact hetzelfde dan het geval Smit?
Het enige verschil is dat Smit loog over waar hij woonde en die dame loog over onvoorziene omstandigheden waarom ze nog niet was verhuisd.

Klopt, maar in beide gevallen woonde betrokkene niet in de gemeente. Smit: Lansingerland, PvdA-zus van Albayrak: Dordrecht.
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 21:37 schreef DriekOplopers het volgende:
Klopt, maar in beide gevallen woonde betrokkene niet in de gemeente. Smit: Lansingerland, PvdA-zus van Albayrak: Dordrecht.
Fijn dat we het daarover dan eens zijn.
En in welke column heb je de Albayrak daarvoor afgekraakt?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-09-2007 @ 00:19 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 22:59 schreef Lagging het volgende:

[..]

Fijn dat we het daarover dan eens zijn.
En in welke column heb je de Albayrak daarvoor afgekraakt?
Niet. Als zodanig te oninterressant. Smit pak ik ook vooral aan omdat 'ie zich "journalist" noemt. En hij is sinds zijn verkiezing niet in de gemeenteraad verschenen. Zus Albayrak wel: zij deed in ieder geval wél haar werk. Ook een belangrijk verschil.
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 17-09-2007 @ 11:51 fotoboek homepage
userIcon
Een hele goeie column Driek. Je wordt nog eens mijn favo columnist hier
userIcon
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 @ 22:39 schreef Xessive het volgende:

[..]

Ach joh, dat is toch de standaard linkse reactie: iedereen die er niet hetzelfde over denkt uitmaken voor dom/ antisociaal/ nazi/ rascist/egoïst/populist/vul maar aan... in plaats van in te gaan op de daadwerkelijke problemen en God verhoede, er een oplossing voor weten te vinden.

Want links, daar zitten de goeien! Die hebben het beste met de wereld voor! Die weten precies hoe het moet! Luister maar naar links, dan komt het walhalla vanzelf.
Neuh rechts zet zoden aan de dijk.. hehehehe, heb je het nieuws de laatste tijd in de gaten gehouden? Zoniet staat het nog eens mooi samengevat in deze column. Ik zie die malaise niet terug bij Links. Nu jij weer.
userIcon
quote:
Op zondag 16 september 2007 @ 16:17 schreef CG het volgende:
Uit de Fok! poll tijdens de verkiezingen werd wel duidelijk dat hier nogal wat linkse mensen zitten (http://frontpage.fok.nl/poll/827). Nu zijn de laatste dagen een paar nieuwsberichten over de plannen van het huidige kabinet gepost (http://frontpage.fok.nl/nieuws/81765 en http://frontpage.fok.nl/nieuws/81673) en moet je eens kijken hoeveel klaag-reacties daar op komen.

Hypocriete linkse lui die wel voor solidariteit zijn, maar zodra ze daar zelf wat voor moeten inleveren, gaan ze de huilie uithangen

En oh ja, als de SP in de regering zat, zoals blijkbaar veel Fok!kers wilden, dan was het allemaal nóg erger geweest. Dus hou op met huilen en had dan iets anders gestemd!
Ik zie jou graag als formateur bij de volgende verkiezingen. Jij weet namelijk als enige Nederlander precies hoe de vork in de steel zit. Zeg, is die glazen bol waar jij jouw wijsheden uit haalt te koop? Je kunt er zo te zien zelfs mee in de toekomst kijken. Interessant!

groep Verdonk? Kansloos. Bestaat niet dat ze dat voor elkaar krijgt.
Die blijft lekker bij de VVD, en probeert nummer 1 te worden voor de volgende verkiezingen.

Hahaha! "rooie Driek"..
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 @ 20:53 schreef SadKingBilly het volgende:
"joods-christelijk-islamitische" cultuur heeft..
Maar die hebben we allang... althans... arabische cultuur. Alfabet: Arabisch, "Ole", verbastering van "Wa Alla!", cijfers, inclusief de uitvinding van de nul, arabisch. Astronomie, Wiskunde, onze taal, allemaal arabisch.

Zoals Rutte het zei "Ze bedoelde vast niet dat we allemaal wat meer couscous zouden eten". (Over Vogelaar)

Dat klopt, maar ze bedoelde ook niet dat we allemaal plotseling onze vrouwen een hoofddoek om gaan doen.

Cultuur heeft leuke en minder leuke kanten, en waar twee culturen elkaar ontmoeten, zullen ze versmelten. Punt.
Dat hele links rechts gedoe is

Niemand is helemaal links of helemaal rechts. Je kan honderden opvattingen niet reduceren tot een aanduiding op een links-rechts meter.
userIcon
quote:
Op maandag 17 september 2007 @ 12:05 schreef Zeijbaor_187 het volgende:

[..]

Neuh rechts zet zoden aan de dijk.. hehehehe, heb je het nieuws de laatste tijd in de gaten gehouden? Zoniet staat het nog eens mooi samengevat in deze column. Ik zie die malaise niet terug bij Links. Nu jij weer.
Nu ik weer wat? Je hebt de eerste alinea gemist, of is die te moeilijk om te begrijpen?
userIcon
Wist niet dat de mest al werd uitgereden op het Indy platteland? Matige rechts bash stukje voor iemand die het idee voor z'n avatar zelfs van een ander (kozzmic) moet jatten.
quote:
Op maandag 17 september 2007 @ 14:05 schreef Xessive het volgende:

[..]

Nu ik weer wat? Je hebt de eerste alinea gemist, of is die te moeilijk om te begrijpen?
Je bedoelt je "Links zegt altijd teh hitler, godwin! godwin!" paragraafje? Ja, heel sterk...
quote:
Op maandag 17 september 2007 @ 13:41 schreef frutser het volgende:

[..]

Maar die hebben we allang... althans... arabische cultuur. Alfabet: Arabisch, "Ole", verbastering van "Wa Alla!", cijfers, inclusief de uitvinding van de nul, arabisch. Astronomie, Wiskunde, onze taal, allemaal arabisch.
Astronomie en vooral wiskunde vonden hun oorsprong met name in het oude Griekenland, Egypte, Mesopotamië en ook China, vér voor de Arabische cultuur. De Arabieren (moslims) zijn later met deze zaken doorgegaan en hebben het deels uitgewerkt. Ook klassieke filosofische teksten haalden de Arabieren uit het tegenwoordige Europa en gaven daar hun eigen draai aan.
userIcon
quote:
Op maandag 17 september 2007 @ 17:52 schreef frutser het volgende:

[..]

Je bedoelt je "Links zegt altijd teh hitler, godwin! godwin!" paragraafje? Ja, heel sterk...
Heb je nu echt niet door dat je hiermee precies bevestigt wat ik zeg, of doe je het erom?
userIcon
Bij iedere straathoek zei het apparaatje “sla rechtsaf”. Uiteindelijk vond een slimme stagiaire de oorzaak van het probleem: het was de TomTom van Rita Verdonk.


userIcon
quote:
Op maandag 17 september 2007 @ 13:58 schreef Kworb het volgende:
Dat hele links rechts gedoe is

Niemand is helemaal links of helemaal rechts. Je kan honderden opvattingen niet reduceren tot een aanduiding op een links-rechts meter.
Finally
Ook van de gulden middenweg?

En in reactie over 'dat rechts-bashing': beetje overdreven! Ik ben geen ouwe FOK!-rot maar ik heb het idee dat er meer links gebasht wordt dan andersom
quote:
Op maandag 17 september 2007 @ 23:04 schreef Xessive het volgende:

[..]

Heb je nu echt niet door dat je hiermee precies bevestigt wat ik zeg, of doe je het erom?
Ik doe iets heel anders, dat weet je best en jij doet het erom.

De nieuw-rechtse bullshit bingo: indien een woord word gebruikt wat we niet leuk vinden (en de lijst word steeds langer) dan huilen we "demonisering" en kloppen we onszelf op de borst wegens onze slimme vondst.
Stomme nazi's...
userIcon
quote:
Op woensdag 19 september 2007 @ 15:16 schreef frutser het volgende:

[..]

Ik doe iets heel anders, dat weet je best en jij doet het erom.

De nieuw-rechtse bullshit bingo: indien een woord word gebruikt wat we niet leuk vinden (en de lijst word steeds langer) dan huilen we "demonisering" en kloppen we onszelf op de borst wegens onze slimme vondst.
Stomme nazi's...
Dat links dat doet is niet nieuw hoor. Al zeker sinds begin jaren 80. Dat rechts zich daar niets meer van aantrekt is wel van de laatste jaren.
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 @ 20:53 schreef SadKingBilly het volgende:
Weer zo'n sneue rechts-basher. Wat zijn mensen als jij toch zielig. Zogenaamd een column schrijven maar feitelijk gewoon lekker iedereen afzeiken die liever geen "joods-christelijk-islamitische" cultuur heeft..

? Waar heb je het over? Zit je bij de verkeerde colmn, of zie ik de link naar de colmn niet?
Wilders weg, Verdonk weg, wordt mij partij dan toch nog echt liberaal?
quote:
Op woensdag 19 september 2007 @ 16:06 schreef Xessive het volgende:

[..]

Dat links dat doet is niet nieuw hoor. Al zeker sinds begin jaren 80. Dat rechts zich daar niets meer van aantrekt is wel van de laatste jaren.
Dat is dan goed dom. Overigens is je opmerking niet waar. "Links" doet niks, sommigen uit het linkse kamp maken opmerkingen richting -sommigen- uit een extreem rechts kamp. Links kan het ook niet helpen dat de VVD zit te flirten met extreem rechts.
Ik vraag me af of je deze columns schrijft om de reacties of omdat je het werkelijk meent?
quote:
Op donderdag 20 september 2007 @ 14:25 schreef frutser het volgende:

[..]

Dat is dan goed dom. Overigens is je opmerking niet waar. "Links" doet niks, sommigen uit het linkse kamp maken opmerkingen richting -sommigen- uit een extreem rechts kamp. Links kan het ook niet helpen dat de VVD zit te flirten met extreem rechts.
en dit baseer je op?

hey jij bent het
quote:
Op donderdag 20 september 2007 @ 15:40 schreef spartak-nl het volgende:

[..]

en dit baseer je op?

hey jij bent het
Ja, ik ben het?

Ik baseer dit op de realiteit. Op anderhalve achterlijke schoenzool na, roept -niemand- dat de VVD "an-sich" een racistische partij zou zijn. Niemand beschuldigd Rutte een neo-nazi te zijn.

Wie krijgen die labels? Janmaat, Wilders, Verdonk. Omdat ze met xenofobisch populisme de "Kiezâh" willen behagen. Als men dan gaat huilen dat het gemeen is, ben je jezelf een slachtofferrol aan het toemeten die je niet behoort, een huilebalk, en dom bovendien.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 20-09-2007 @ 18:45 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 20 september 2007 @ 16:28 schreef frutser het volgende:

[..]

Ja, ik ben het?

Ik baseer dit op de realiteit. Op anderhalve achterlijke schoenzool na, roept -niemand- dat de VVD "an-sich" een racistische partij zou zijn. Niemand beschuldigd Rutte een neo-nazi te zijn.
Mee eens. Ook ik doe dat niet, terwijl ik toch als tamelijk links ("Rooie Driek") bekend sta.
quote:
Wie krijgen die labels? Janmaat, Wilders, Verdonk. Omdat ze met xenofobisch populisme de "Kiezâh" willen behagen. Als men dan gaat huilen dat het gemeen is, ben je jezelf een slachtofferrol aan het toemeten die je niet behoort, een huilebalk, en dom bovendien.
Recht uit mijn hart, deze beschouwing. Zeer mee eens dus.
50  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij2
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden