
“Goedemiddag, hebt u voor mij een Penthouse zonder kut? En een woordenboek zonder vloeken? U verkoopt tegenwoordig toch ook de Quest zonder voodoo-poppetje? U bent toch zo’n schijnheilige pleurisgristen die zelfs diefstal niet schroomt? Val dood klootzak, met die teringsupermarkt van je.” Opgelucht en met een stralend humeur verliet ik de C1000 aan de Flevostraat op Urk. Kent u de Quest? Dat is de moderne variant van de Kijk. Een zeer lezenswaardig populair wetenschappelijk blad. In de nieuwste editie zat een voodoo-poppetje, dat bij een artikel hoorde. Maar niet in de C1000 op Urk. Daar hebben ze dat poppetje verwijderd. Want sommige klanten nemen aanstoot aan dat poppetje. Weet u waarom? Urk wordt grotendeels bevolkt door streng Gristelijke mensen, en die mogen geen voodoo. Zonet realiseerde ik mij dat ik nóg een appeltje met de C1000 te schillen heb. Want de C1000 haalt toch alles weg waar klanten aanstoot aan nemen? Waarom worden mijn gevoelens dan genegeerd? Even de telefoon gepakt voor een interlokaal gesprek. Met Urk. “Dag. Oplopers hier. U bent toch die supermarkt die poppetjes uit de Quest steelt omdat klanten daar aanstoot aan nemen? Klopt het dat u ook macaroni verkoopt? Van die armeluispasta? Ik vind die troep totaal niet te vreten en ik neem daar dus ernstig aanstoot aan. Uit de schappen die troep of ik steek je zaak in de fik, lamlul!”
Sodemieter toch op. Gristelijke ouderlingen mogen kinderen verkrachten, dat noemen ze predestinatie. Gristelijke vissers mogen een kilo coke per week snuiven, dat noemen ze ontspanning. Maar Gristelijke mensen mogen geen poppetje bij de Quest. Gristelijke mensen zijn totaal gestoord. Hoe die mensen zo gehandicapt zijn geraakt? Haast iedereen op Urk is getrouwd met zijn achternicht. Urk is het levende bewijs dat inteelt erg nare gevolgen kan hebben. En ze zijn er gek op censuur.
Tsja, inteelt betekent een grote kans op mismaakte kindertjes. Dat overkwam ook een Gristelijk echtpaar uit het Noorden des lands. En laat ik even duidelijk zijn. Ik heb weliswaar een heel grote bek, maar voor het jongetje vind ik het heel verschrikkelijk dat hij zo gehandicapt is. Maar zijn ouders nagel ik graag even aan de schandpaal. Die zijn verhuisd naar Stadskanaal. De school die exact in hun verwrongen Gristelijke waanbeelden past staat een dikke 120 kilometer verderop. In Zwolle. En gehandicapte kindertjes mogen op kosten van u en mij met een taxi naar school. Ja, prima. Maar wat mij betreft geen 120 kilometer heen en 120 kilometer terug. Dat kost 30.000 euro per jaar. Een goede wet, “kinderen met een handicap worden van overheidswege naar school vervoerd”, wordt op die manier gewoon verneukt.
Vindt u het heel raar als ik zeg dat ik liever wil dat mijn belastingcentjes worden besteed aan verpleegsters, onderwijzers en andere goede doelen? Vindt u het heel raar als ik zeg dat ik niet wil dat mijn belastingcentjes worden verspild aan sponsoring van een stel Godsdienstwaanzinnigen? Als dat kind persé op de juiste Nederzweeds Vrijgemaakte Artikel 23-school moet, dan betaalt dat echtpaar de extra kosten maar lekker zelf. Of ze gaan af en toe in de kerk rond met het collectezakje. Hoewel, of je met een paar dubbeltjes en oude knopen nou wat opschiet? Een kapitaal uitgeven om te voorkomen dat je kind hoort dat de evolutie wél bestaat, en dat kruisridders niets anders waren dan rondreizende verkrachters en plunderaars, een soort Moslim-fanatici avant la lettre? Die familie in Stadskanaal is gek op censuur.
Weet u, wie ook stapeldol is op censuur? Mabel! U weet wel, die slettebak die met die moordenaar op dat jacht neukte. Eerder liep ik te hoop tegen reli-censuur op Wikipedia. Maar er bestaat ook Oranje-censuur. Deze week werd bekend dat er was gerotzooid met de Wiki-pagina’s over ons koningshuis. En weet u door wie? Door Het Koninklijk Huis Zelve. Want met een computer op het woonpaleis van Trix is de informatie over het maffia-verleden van Mabel weggemoffeld. De zaak is door de Rijks Voorliegings Dienst tot op de bodem uitgezocht. U raadt het nooit: Mabel zélf verneukte de Koninklijke Waardigheid door de belastende informatie op Wikipedia weg te poetsen. Een hoerenstreek. Zo zie je maar weer: eens een hoer, altijd een hoer.
Ik zie hem al helemaal voor me, die advertentie in de Penthouse. "Prinses te huur: pijpen 20 euro, neuken 'met' 50, en 'zonder' 75 euro"... Alleen jammer dat die annonce in Urk dan weer uit dat rukblaadje wordt geknipt...
Wat is nou erger? Voodoo-poppetjes uit een tijdschrift halen, de gemeenschap een belachelijk bedrag laten betalen voor het Godsdienstwaanzinnige schoolvervoer van je kind, of hoogstpersoonlijk de informatie op internet over je maffia-verleden manipuleren? Ik weet het niet. Volgens mij draait het uit op een gedeelde eerste plaats.
Gelukkig heb ik het telefoonnummer van God: 06-00000001. Ik heb Hem even gebeld. Of Hij even een paar bliksemschichten wilde sturen. Naar Urk, Stadskanaal en een aantal paleizen…
Lees ook:
»
06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij2
»
21/05 Wie zaait, zal oogsten0
»
21/05 Een beetje in de war0
»
21/05 Alwetend zijn de onwetenden2
|
gelukkig is de gemiddelde atheist zo tolerant dat hij/zij het liefste oorlog zou willen met andere geloven

wat een klote column.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 06:56 schreef JoopK het volgende:gelukkig is de gemiddelde atheist zo tolerant dat hij/zij het liefste oorlog zou willen met andere geloven

wat een klote column.
Het zijn allemaal zeik columns, zeuren, afkraken en daarbij zoveel mogelijk grove woorden gebruiken.
Iets wat je van een gefrustreerde puber zou verwachten.
Leuke column.
Leuke column!
Alleen about Mabel:
Friso heeft een dikke vinger gestoken naar het kabinet door toch te trouwen zonder aan papa Balkenende te vragen. maw: geen troonsopvolger meer. Waarom bemoeit iedereen zich nog met hun leven? Als Mabel Wikipedia wilt veranderen, dan doet ze dat toch lekker? Maakt dat jullie zeik lauw?
En wat ze veranderd: een 'feit' met als enige bron een uitspraak van Balkenende, een politicus! Sinds wanneer gaan we op Fok! geloven wat een politicus zegt?
Wat nog erger is: studenten gebruiken Wikipedia vaak als bron in hun scripties ed, zonder de entries van Wikipedia te verifieren, of de bronvermelding van de entry zelf te gebruiken! Hoever gaan we straks met Wikipedia? Wordt Wikipedia dadelijk DE krant, HET feit, DE waarheid? zo ja, dan ga ik snel even een entry bijmaken: Dash, Titel: Voorzitter van DNRC, Wereldkeizer. Alle wereldleiders rapporteren aan Dash.
Heerlijke scheld column!!
Zo mogen er meer komen, zeer vermakelijk om te lezen!
Voor de mensen die het niks vinden? Kom op, zie de humor ervan in!
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:19 schreef michiel5 het volgende:
Heerlijke scheld column!!
Zo mogen er meer komen, zeer vermakelijk om te lezen!
Elke zondag 2x
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 06:56 schreef JoopK het volgende:gelukkig is de gemiddelde atheist zo tolerant dat hij/zij het liefste oorlog zou willen met andere geloven

Je moet toegeven dat zo'n oorlog
wel iets nieuws zou zijn.
quote:Gristelijke ouderlingen mogen kinderen verkrachten
Wordt niet goed gekeurd door de kerk hoor, dus waar je vandaan haalt dat t mag...
quote:Gristelijke vissers mogen een kilo coke per week snuiven
Ehh... nee?
Verder is die inteelt ook iets dat nergens op slaat. En al was het zo... jij hebt het over trouwen met achternichten enzo... Het is bewezen dat zelfs kinderen krijgen met je neef/nicht geen verhoogde kans op een handicap voor het kind is. Read the facts.
Christenen schrijf je met 'ch' niet met een 'g'

iesh moeluk?
Wel knap hoor... Zo'n column, bashen op Christenen. Wordt tegenwoordig nergens gedaan
Wel ben ik het er mee eens dat het belachelijk is om een kind elke dag 240 km te laten reizen en dat dan ook nog vergoed krijgen.
Maar toch... Ik heb ook even met God gebeld, of hij met de bliksems ook meteen huize Driek wil meenemen. Vondt hij geen probleem.
Goed topic!
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:13 schreef jroz het volgende:Maar toch... Ik heb ook even met God gebeld, of hij met de bliksems ook meteen huize Driek wil meenemen. Vond hij geen probleem.
*rent naar ijzerhandel voor goeie bliksemafleider*
Lekker simplistisch weer. Drie minuten van m'n leven verknald met dit soort onzin. Wat heb je in vredesnaam met die C1000 in Urk te maken? Ik lees helemaal nergens dat je uberhaupt van plan was die Quest te kopen, dus wat nou diefstal? Van wie stelen ze dan, dan koop je je Quest toch bij een kiosk om de hoek, waar dat poppetje er wel bij zit. Het gaat helemaal nergens over en iedereen klappen omdat er zo lekker in gescholden wordt.
Leuk hè, easy pickings. Met een flut aanleiding een groep mensen bashen met allerlei vooroordelen. Op die manier kan iedereen een diarree van collumns over moslims, joden, hindoes, christenen, homo's en alles wat afwijkt van jou fijne veilige mainstream leventje afwijkt uitpoepen.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:13 schreef jroz het volgende:
Het is bewezen dat zelfs kinderen krijgen met je neef/nicht geen verhoogde kans op een handicap voor het kind is. Read the facts.
http://www.utnieuws.utwente.nl/new/?artikel_id=28419quote:Een neef-nicht koppel heeft een 5 maal zo grote kans om een kind met taaislijmziekte op de wereld te zetten en een 23 maal zo grote kans op een kind met de ziekte van Pompe. De meeste van deze liefdesbaby's overlijden op jonge leeftijd. Wie de knuppel buiten het hoenderhok wil houden kan vergoelijken dat 23 maal een hele kleine kans nog steeds een kleine kans is. Want ach, per saldo hebben neven en nichten slechts 1 à 2 procent extra kans op een kind met een aangeboren afwijking. Althans, wanneer ze zich tot één kind beperken. Wanneer ze de goden blijven verzoeken loopt de foutkans op.
In het alledaagse leven betekent die 1 à 2 procent echter gewoon dat er in elke familie 1 extra neefje of nichtje met een afwijking is.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:13 schreef jroz het volgende:Wel knap hoor... Zo'n column, bashen op Christenen. Wordt tegenwoordig nergens gedaan
Er is ook helemaal niks om te bashen. Zo oneerlijk/onaardig van die mensen.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:29 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Op die manier kan iedereen een diarree van collumns over moslims, joden, hindoes, christenen, homo's en alles wat afwijkt van jou fijne veilige mainstream leventje afwijkt uitpoepen.
Religie op 1 lijn zetten met homoseksualiteit.
Wat een kutcollumn.
Sorry, maar als jij alleen een goed verhaal op kan stellen door iedereen dood te schelden, dan gaat het niet goed met je. Probeer eens niet zo semi-Youp van 't Hek c.q. semi-GeenStijl over te komen, schrijf gewoon eens iets normaals. En de volgende keer iets samenhangender, als je wil.
Heerlijk wakker worden zo op de vrijdag!! Dank je driek
wat is dat toch tegenwooridg met de colums hier, lijkt er op dat als je niet vloekt je geen column mag schrijven .
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:32 schreef Molurus het volgende:[..]
Religie op 1 lijn zetten met homoseksualiteit.
ehm, wat is je punt?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:15 schreef ThatsMeThatsRight het volgende: ehm, wat is je punt?
Dat ik niet helemaal snap waarom je homo's in dat rijtje plaatst.
Feit blijft dat christen-fundamentalisten

blijkbaar meer mogen dan de moslims. Feit blijft ook dat dit in Nederland gewoon geaccepteerd is.
En wat dat jong betreft: zonde van z'n handicap, maar verwachten dat wij met z'n allen de reiskosten betalen is wel erg ver gezocht...
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:09 schreef Allanon666 het volgende:wat is dat toch tegenwooridg met de colums hier, lijkt er op dat als je niet vloekt je geen column mag schrijven .
En terecht. Als ik intellectuele stukjes wil lezen kom ik niet op Fok
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:18 schreef Molurus het volgende:[..]
Dat ik niet helemaal snap waarom je homo's in dat rijtje plaatst.

Ik was bezig verschillende religies te typen, omdat dat vaak de easy pickings zijn om te bashen met vooroordelen (incest, geiten neuken, etc etc). Zo zijn homo's ook een groep waar je duidelijk een stempel op kan zetten (geloof je in God, >stempel tyfusgristen, hou je als man van andere mannen > stempel gore homo) en dus ook tot een makkelijk mikpunt te maken.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:33 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Ik was bezig verschillende religies te typen, omdat dat vaak de easy pickings zijn om te bashen met vooroordelen (incest, geiten neuken, etc etc). Zo zijn homo's ook een groep waar je duidelijk een stempel op kan zetten (geloof je in God, >stempel tyfusgristen, hou je als man van andere mannen > stempel gore homo) en dus ook tot een makkelijk mikpunt te maken.
Homoseksualiteit is geen religie of levensovertuiging. Bovendien geloof ik niet dat men op fok aan homo-bashen doet, en al zeker niet in columns? Wat mij betreft is dat echt de vreemde eend in de bijt.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is geen religie of levensovertuiging. Bovendien geloof ik niet dat men op fok aan homo-bashen doet, en al zeker niet in columns? Wat mij betreft is dat echt de vreemde eend in de bijt.
Ja precies, waarom wordt er geklapt als de mensen gebasht worden die in hokje A gestopt zijn en is hokje B een heilig huisje?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:52 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Ja precies, waarom wordt er geklapt als de mensen gebasht worden die in hokje A gestopt zijn en is hokje B een heilig huisje?
Zoals ik al zei (maar anders verwoord), hokje A gaan mensen vrijwillig en uit eigen keuze in, hokje B niet. Daarom is het niet zo aardig om mensen in hokje B te bashen, terwijl je de vrije keuze van de mensen in hokje A best kunt bekritiseren.
Beste Driek,
Bij deze een advies:
Ga volgende keer bij de C1000 niet staan schelden, maar koop er een ui, en ga er daar ter plekke een voodoo poppetje van zitten snijden.
Ze hebben in Urk toch geen TV. Dus de grap zullen ze niet snappen.
Resultaat: Een hele bange supermarkt baas, en jij hebt je longen er niet uitgeschreeuwt.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is geen religie of levensovertuiging. Bovendien geloof ik niet dat men op fok aan homo-bashen doet, en al zeker niet in columns? Wat mij betreft is dat echt de vreemde eend in de bijt.
Mwah, wanneer is iets "bashen"en wanneer is het gewoon en geintje? Ook homo's worden door mij weleens zachtmoedig geplaagd. Veel zachtmoediger dan Gristenen of Moslims. Waarom? Homo's brengen anderen in het algemeen geen overlast, Gristenen en Moslims soms wel.
Homo-geintje uit een recente column: "ik ben tegen lokhomo's bij de politie. Want ik vind het géén gezicht, zo'n roze politiewagen."
Bij mij blijft niemand buiten schot.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:10 schreef DriekOplopers het volgende:Homo-geintje uit een recente column: "ik ben tegen lokhomo's bij de politie. Want ik vind het géén gezicht, zo'n roze politiewagen."
Bij mij blijft niemand buiten schot.
Mwah, ik denk dat ook homo's de humor daar wel van inzien.

Daar zit denk ik het echte verschil tussen grappen maken en bashen: de gevoeligheid van de groep waar het over gaat. Wanneer je iets over moslims zegt is het bijna per definitie bashen.
Gister 'bimbo's en burqa's' gezien? Ik heb me echt rotgelachen... vooral om Hans Teeuwen.
En hij had helemaal gelijk: in deze samenleving is het vrijwel onvermijdbaar om ergens aanstoot aan te nemen. De oplossing is niet om alles maar aan regels te binden (dat neigt naar dictatuur), maar dat ieder voor zich een schild daartegen ontwikkelt. Pure noodzaak in deze maatschappij.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:10 schreef DriekOplopers het volgende:[..]
Mwah, wanneer is iets "bashen"en wanneer is het gewoon en geintje? Ook homo's worden door mij weleens zachtmoedig geplaagd. Veel zachtmoediger dan Gristenen of Moslims. Waarom? Homo's brengen anderen in het algemeen geen overlast, Gristenen en Moslims soms wel.
Homo-geintje uit een recente column: "ik ben tegen lokhomo's bij de politie. Want ik vind het géén gezicht, zo'n roze politiewagen."
Bij mij blijft niemand buiten schot.
En wat voor last heb je precies van christenen of moslims?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:12 schreef Molurus het volgende:[..]
Mwah, ik denk dat ook homo's de humor daar wel van inzien.
Ook niet altijd. Ik heb mij in een radio-programma ooit laten ontvallen dat ik tegen homo's in het leger ben. Want, je raadt het al, ik vind het géén gezicht, die roze tanks in het slagveld. Dat leidde tot verschrikkelijke bonje met het COC. Echt!
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:22 schreef DriekOplopers het volgende: Ook niet altijd. Ik heb mij in een radio-programma ooit laten ontvallen dat ik tegen homo's in het leger ben. Want, je raadt het al, ik vind het géén gezicht, die roze tanks in het slagveld. Dat leidde tot verschrikkelijke bonje met het COC. Echt!
Rofl.. als ze na die opmerking over roze tanks nog niet doorhadden dat het grappig bedoeld was dan hebben ze toch echt 0 gevoel voor humor.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:22 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
En wat voor last heb je precies van christenen of moslims?
Moslims bedreigen en vermoorden opiniemakers en maken hele woonwijken onbegaanbaar. Gristenen proberen met alle macht te voorkomen dat ik op zondag boodschappen kan doen, of naar het zwembad kan. Ja, dara heb ik behoorlijk last van. Homo's laten anderen in hun waarde en proberen anderen niet hun wil op te dringen, en al helemaal niet met geweld. Dat vind ik dus een behoorlijk verschil.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:12 schreef Molurus het volgende:
De oplossing is niet om alles maar aan regels te binden (dat neigt naar dictatuur), maar dat ieder voor zich een schild daartegen ontwikkelt. Pure noodzaak in deze maatschappij.
En daarom schrijft iemand een ronduit zwaar beledigende column, omdat iemand in een plaats, waar de columnschrijver niet woont, in een supermarkt, waar de columnist geen boodschappen doet, een poppetje weghaalt bij een magazine, wat de columnist helemaal niet leest. Dus wie moet hier een schild ontwikkelen, de tyfusgristen of de columnist?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:25 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Moslims bedreigen en vermoorden opiniemakers en maken hele woonwijken onbegaanbaar. Gristenen proberen met alle macht te voorkomen dat ik op zondag boodschappen kan doen, of naar het zwembad kan. Ja, dara heb ik behoorlijk last van. Homo's laten anderen in hun waarde en proberen anderen niet hun wil op te dringen, en al helemaal niet met geweld. Dat vind ik dus een behoorlijk verschil.
Je hebt echt een hele grote kam volgens mij. Ik wilde onlangs op mijn vrije zaterdag shoppen in Amsterdam, maar de homo's hadden hun jaarlijkse optocht door de grachten. Had ik eigenlijk best last van.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:37 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
En daarom schrijft iemand een ronduit zwaar beledigende column, omdat iemand in een plaats, waar de columnschrijver niet woont, in een supermarkt, waar de columnist geen boodschappen doet, een poppetje weghaalt bij een magazine, wat de columnist helemaal niet leest. Dus wie moet hier een schild ontwikkelen, de tyfusgristen of de columnist?
De tyfusgristen, die het helemaal vrij staat om deze column niet te lezen.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:37 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Je hebt echt een hele grote kam volgens mij. Ik wilde onlangs op mijn vrije zaterdag shoppen in Amsterdam, maar de homo's hadden hun jaarlijkse optocht door de grachten. Had ik eigenlijk best last van.
O ja? Vertel eens: welke winkel was wegens die optocht dan gesloten?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:40 schreef Molurus het volgende:[..]
De tyfusgristen, die het helemaal vrij staat om deze column niet te lezen.
De supermarktmanager die het helemaal vrij staat om wel of niet te verkopen wat hij wil.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
O ja? Vertel eens: welke winkel was wegens die optocht dan gesloten?
Winkel gesloten?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:53 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:[..]
De supermarktmanager die het helemaal vrij staat om wel of niet te verkopen wat hij wil.
Die supermarktmanager hoeft de Quest niet te verkopen. Maar wat doet hij: hij steelt het poppetje eruit, en verkoopt de Quest wél. Naar goed gereformeerd gebruik steekt 'ie dus wel de omzet in zijn zak. Hij overtreedt dus het gebod "gij zult niet stelen" omdat 'ie zijn omzet niet wil mislopen.
Platbranden die zaak!
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die supermarktmanager hoeft de Quest niet te verkopen. Maar wat doet hij: hij steelt het poppetje eruit, en verkoopt de Quest wél. Naar goed gereformeerd gebruik steekt 'ie dus wel de omzet in zijn zak. Hij overtreedt dus het gebod "gij zult niet stelen" omdat 'ie zijn omzet niet wil mislopen.
en van wie steelt hij dan precies volgens jou?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:04 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
en van wie steelt hij dan precies volgens jou?
Hij steelt van de kopers van de Quest. Het is hún poppetje dat 'ie achterover drukt.
Ik mag zulke columns wel hoor... vooral doorgaan!
Lekker ontspannend, redelijk dezelfde kijk als ik

Tja, kan er niet meer van maken, een complimentje!
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:53 schreef ThatsMeThatsRight het volgende: De supermarktmanager die het helemaal vrij staat om wel of niet te verkopen wat hij wil.
Hij had inderdaad kunnen besluiten om dat blad niet te verkopen. Er dingen uithalen die hem persoonlijk niet zinnen is wat mij betreft 'not done'. Ik vind het vergelijkbaar met de EO die BBC documentaires uitzendt en ze dan gaat censureren. Als de docu je niet bevalt, zendt hem dan niet uit.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:37 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
En daarom schrijft iemand een ronduit zwaar beledigende column, omdat iemand in een plaats, waar de columnschrijver niet woont, in een supermarkt, waar de columnist geen boodschappen doet, een poppetje weghaalt bij een magazine, wat de columnist helemaal niet leest. Dus wie moet hier een schild ontwikkelen, de tyfusgristen of de columnist?
[..]
Je hebt echt een hele grote kam volgens mij. Ik wilde onlangs op mijn vrije zaterdag shoppen in Amsterdam, maar de homo's hadden hun jaarlijkse optocht door de grachten. Had ik eigenlijk best last van.
Als je dit beledigend vind zegt dat meer over jouw als over Driek.
Je opmerking over dat shoppen slaat helemaal nergens op. Dat is een een keer per jaa evenement wat van te voren aangekondigd is, maar die kut klokken van jouw kerk moeten mij wel elke zondag wakker maken omdat 10% van ons dorp naar de kerk gaat.
Maar aan jouw reacties zie ik al dat jouw mening is 'niet over praten, dan gebeurd het niet'.
Driek, danku!
Zeer vermakelijke column!
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:13 schreef jroz het volgende:[..]
Wordt niet goed gekeurd door de kerk hoor, dus waar je vandaan haalt dat t mag...
[..]
Ehh... nee?
Verder is die inteelt ook iets dat nergens op slaat. En al was het zo... jij hebt het over trouwen met achternichten enzo... Het is bewezen dat zelfs kinderen krijgen met je neef/nicht geen verhoogde kans op een handicap voor het kind is. Read the facts.
Christenen schrijf je met 'ch' niet met een 'g'

iesh moeluk?
Wel knap hoor... Zo'n column, bashen op Christenen. Wordt tegenwoordig nergens gedaan
Wel ben ik het er mee eens dat het belachelijk is om een kind elke dag 240 km te laten reizen en dat dan ook nog vergoed krijgen.
Maar toch... Ik heb ook even met God gebeld, of hij met de bliksems ook meteen huize Driek wil meenemen. Vondt hij geen probleem.
Helemaal mee eens. Wat een waardeloze colum. Ik scheld jou toch ook niet uit? Laat iedereen even in zijn waarde.
Column leest lekker weg, zeer herkenbaar hoe er gedacht wordt
Onderstaand mijn e-mail naar de Fok!frontpage redactie:
quote:Op de Frontpage van Fok! kwam ik de volgende column tegen: Neukende reli's en de hoer die Mabel heet...
Mijn vriendin en ik zijn welgemanierde christenen die dagelijks kijken of er nog nieuwtjes op fok staan.
wij zijn niet streng orthodox maar zijn toch heel serieus in wat wij geloven...
In de column worden bijvoorbeeld de volgende generaliserende opmerkingen gemaakt:
Gristelijke ouderlingen mogen kinderen verkrachten, dat noemen ze predestinatie.
Gristelijke vissers mogen een kilo coke per week snuiven, dat noemen ze ontspanning.
Gristelijke mensen zijn dus totaal gestoord.
Kapitaal uitgeven om te voorkomen dat je kind hoort dat de evolutie wél bestaat, en dat kruisridders niets anders waren dan rondreizende verkrachters en plunderaars, een soort Moslim-fanatici avant la lettre?
Als wij een dergelijke column tegenkomen nemen wij daar aanstoot aan,
de schrijver spreekt enorm respectloos over 'ons' gelovigen en doet of wij allemaal hetzelfde zijn.
niets is minder waar en ik vind het ook zeer vervelend dat dit gewoon wordt geaccepteerd.
Vergeet niet dat ik goed begrijp dat dit een column is, waarin deze persoon zijn persoonlijke
beeld projecteert. Desalniettemin vind ik deze column wel érg ver gaan in de statements
die hij maakt.
Een persoonlijke mening over het christendom is één ding, maar zo'n compleet respectloos
artikel gaat wel erg ver. Neem alleen al het aantal scheldwoorden die hij gebruikt, in plaats
van met fatsoenlijk, respectvol taalgebruik duidelijk te maken wat hij van het christendom
vindt. Bereik je niet veel meer met argumenten, dan met deze loze woorden?
Natuurlijk zijn er incidenten geweest met priesters die kinderen hebben misbruikt. Dit kan
en wíl ik niet ontkennen. De christelijke gemeenschap was hierdoor ook geschokt, maar
gelukkig kan iedereen met een gezond verstand dit behappen.
Ook het statement over cocaïne gebruik is te verwaarlozen
Vooral het statement dat alle "Gristenen" totaal gestoord zijn is iets waar ik niet met mijn
verstand bij kan.
Wij geloven inderdaad dat de evolutietheorie geen waarheid bevat, door de vrijheid van godsdienst
hebben wij gelukkig keus om aan onze kinderen te leren wat wij zien als de waarheid. Dat
de kruistochten verschrikkelijk waren kan ik niet ontkennen.
Het enige in de column waar ik het wél mee eens ben is dat het niet de bedoeling is dat wij
betalen voor een rit van 120km naar school en weer terug.
Natuurlijk is het onze eigen keus om dit artikel te lezen, de titel zegt al meer dan genoeg over
de smakeloosheid van de inhoud, maar dat wil niet zeggen dat het niet belangrijk is om van jullie
kant de smaak te bewaken. Natuurlijk is mijn persoonlijke mening hier sterk in verwrongen, maar
zeg nou zelf, gaat deze column de "onzichtbare grens" niet over?
Ik verwacht niet dat Fok! censuur toe gaat passen en dat is ook niet het doel dat ik wil bereiken
met dit schrijven. Wel verwacht ik dat jullie twee keer nadenken voordat een dergelijk
smakeloze column wordt gepubliceerd. Ik verwacht van jullie dat de stijl en de smaak van
Fok! bewaakt wordt.
Met vriendelijke groet,
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:05 schreef DriekOplopers het volgende:
Hij steelt van de kopers van de Quest. Het is hún poppetje dat 'ie achterover drukt.
De Quest is pas van de koper als hij hem heeft afgerekend. Als iemand daar de Quest koopt dan weet die persoon nu helemaal dat daar geen poppetje meer bij zit. Stelen is dit zeker niet! Hoe kun je nu van iemand stelen die nog geen eigenaar van het object is?
Op zich een lompe actie van die C1000 natuurlijk, maar iedereen kan natuurlijk ook elders de Quest en of de rest van de boodschappen gaan halen.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
De Quest is pas van de koper als hij hem heeft afgerekend. Als iemand daar de Quest koopt dan weet die persoon nu helemaal dat daar geen poppetje meer bij zit. Stelen is dit zeker niet! Hoe kun je nu van iemand stelen die nog geen eigenaar van het object is?
Op zich een lompe actie van die C1000 natuurlijk, maar iedereen kan natuurlijk ook elders de Quest en of de rest van de boodschappen gaan halen.
Het is een soort pro-actief stelen, dan. Of zo je wilt oplichting of flessentrekkerij. Hoe dan ook: iets waar de koper wél voor betaalt komt niet bij hem terecht. Hij krijgt namelijk een incomplete Quest.
In ieder geval zijn we het er wel over eens dat het niet deugt.