Hoerensloep

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 15-06-2007 @ 05:00
print 
"Goedemiddag meneer," zei ik tegen de bestuurder van de SUV die voor het stoplicht stond te wachten, "maakt u deel uit van het milieu?" De breedgeschouderde engerd keek me aan met een vragende blik. "U ziet er zo misdadig uit," vervolgde ik, "en dan bedoel ik niet uw vervuilende P.C. Hooft-tractor, maar uw twijfelachtige combinatie van mooie kleren, tatoeages op uw armen en een matje in uw nek. Om van die snol in die bontjas achterin maar niet te spreken."
Bijna stapte hij uit. Maar gelukkig, het stoplicht sprong op groen, en achter hem barstte een hoop geclaxonneer los, dus hij reed toch maar weg met zijn hoerensloep. Jazeker, beste lezer, opnieuw was ik door het oog van de naald gekropen.

Tsja, het valt niet mee, al die verwarrende berichten over het milieu. Het milieu: daar kun je wel honderd moeilijke vragen over stellen. Zoals wanneer die chauffeur was uitgestapt, en mij een muilpeer had verkocht. Was die muilpeer dan biologisch verantwoord geteeld geweest? En die honkbalknuppel waar hij mij verder mee in elkaar zou timmeren, was die wel van duurzaam hout?

Het aantal slachtoffers in de grote steden is gehalveerd, las ik gisteren. Nog maar slechts enkele tientallen per jaar. Nou, dat was een paar jaar geleden wel anders. Het ene na het andere slachtoffer viel te betreuren, en kantoren vol maffiamaatjes - eh, excuus, ik bedoel advocaten - hadden het er maar druk mee. En volkomen terecht, want milieudelicten moeten natuurlijk altijd tot de bodem worden uitgezocht en aan de rechter worden voorgelegd. En er kwamen speciale bodyguards voor de penoze. Milieudefensie.

Maar ik ben vandaag volkomen de kluts kwijt geraakt. Want het totale aantal milieuslachtoffers in Nederland bedraagt nog altijd een dikke 21.000 per jaar. Onvoorstelbaar toch? Van alle sterfgevallen in Nederland zijn er 21.000 het gevolg van het milieu. Maar hoe kan het dan, dat het aantal slachtoffers in de grote steden is gehalveerd? Milieupolitie? Of heb ik opnieuw twee nieuwsberichten door elkaar gehaald?

Gelukkig hebben we in ons land een minister die over de bestrijding van het milieu gaat. En die heeft nu de ideale methode bedacht om het milieu eindelijk écht de genadeklap toe te brengen. Ze gaat die gezellige ouderwetse gloeilamp verbieden. Want de spáárlamp wordt het helemaal, die heeft de toekomst. Dat betekent wel het einde van die folkloristische cultuur die zo kenmerkend is voor De Wallen in mijn geliefde Amsterdam. Het is afgelopen met de raamprostitutie, de voornaamste bron van inkomsten voor het Amsterdamse milieu. Want hebt u ooit een rode spaarlamp gezien?






Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij2
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

1160 views / 32 reacties
Reacties op dit bericht
32  van 32 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Je hebt een punt Driek, ik heb inderdaad nog nooit een rode spaarlamp gezien.
Misschien een gat in de markt voor Phillips?

Ik zie het al voor me, alle Amsterdamse pooiers die een speciale mega order rode spaarlampen bij Phillips plaatsen.

En als Phillips niet mee wil werken, misschien krijgen we dan naast handel in illegale CD's, DVD's en kleiding, handel in illegale rode gloeilampen?
userIcon
Ik vind je columns meestal erg sterk, maar deze ontgaat me een beetje.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 15-06-2007 @ 09:19 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:15 schreef brandgaatje het volgende:
Ik vind je columns meestal erg sterk, maar deze ontgaat me een beetje.
't Is ook een beetje een doordenkertje. Ik hoop dat je het opeens in de gaten krijgt, en dat zich dan alsnog een vette grijns op je gezicht aftekent.
userIcon
Die gloeilamp is hier idd nog wel het minste probleem. Het rendement van een gloeilamp is namelijk klimaatafhankelijk.
In de wintermaanden zal de verspilde energie, de energie die niet gebruikt word om licht te geven zogezegd, net als altijd worden omgezet in afvalwarmte. En die kunnen we goed gebruiken voor de verwarming van ons huis.

En dus heeft de gloeilamp in de winter een rendement van vrijwel 100%.
Daarbij komt dat er veel minder energie nodig is bij de productie van de lamp en dat er minder schadelijke stoffen in zetten.

Het rendement van de gloeilamp gaat dus pas achteruit als het warmer word. Door de opwarming van de aarde wordt de positie van de gloeilamp zwakker. En die opwarming word deels ook door diezelfde gloeilamp veroorzaakt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:15 schreef brandgaatje het volgende:
Ik vind je columns meestal erg sterk, maar deze ontgaat me een beetje.
ach, het is nog vroeg.

De auto voor een beter milieu:
userIcon
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

't Is ook een beetje een doordenkertje. Ik hoop dat je het opeens in de gaten krijgt, en dat zich dan alsnog een vette grijns op je gezicht aftekent.
Ik snap wel dat je met het milieu een bepaalde groep mensen bedoelt hoor, zo erg is het ook weer niet gesteld met me.
Haha..

Wist je dat een hummer beter voor het milieu is dan, laten we zeggen, een Hybride Prius??

Mocht dit echt gebeurd zijn, dat verhaaltje dat je iemand aanspreekt... Was dat toevallig n zwarte Hummer? H2? Is n maat van me, die zei toevallig van de week nog dat er weer zo'n linkse rakker naar m toe kwam lopen om te vragen waar ie in hemelsnaam mee bezig was haha...

Die besloot toch om maar weer de andere kant op te fietsen na een paar vriendelijke woorden over en weer
En voor t gegeven dat jij zo anti-allesovereenkamscheren bent.. Doe je er hier toch een aardig potje aan mee.

Er zijn ook mensen die gewoon KEI en KEIHARD werken om zo'n auto te betalen hoor, het zijn niet alleen maar pooiers en drugshandelaren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:23 schreef dheruer het volgende:
Haha..

Wist je dat een hummer beter voor het milieu is dan, laten we zeggen, een Hybride Prius??

Mocht dit echt gebeurd zijn, dat verhaaltje dat je iemand aanspreekt... Was dat toevallig n zwarte Hummer? H2? Is n maat van me, die zei toevallig van de week nog dat er weer zo'n linkse rakker naar m toe kwam lopen om te vragen waar ie in hemelsnaam mee bezig was haha...

Die besloot toch om maar weer de andere kant op te fietsen na een paar vriendelijke woorden over en weer
En voor t gegeven dat jij zo anti-allesovereenkamscheren bent.. Doe je er hier toch een aardig potje aan mee.

Er zijn ook mensen die gewoon KEI en KEIHARD werken om zo'n auto te betalen hoor, het zijn niet alleen maar pooiers en drugshandelaren.
quote:
uw twijfelachtige combinatie van mooie kleren, tatoeages op uw armen en een matje in uw nek. Om van die snol in die bontjas achterin maar niet te spreken.
lekkere vrienden heb jij
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:23 schreef dheruer het volgende:
Er zijn ook mensen die gewoon KEI en KEIHARD werken om zo'n auto te betalen hoor, het zijn niet alleen maar pooiers en drugshandelaren.
Met hard werken voor een auto is niets mis, maar dat mag niet ten koste gaan van enige vorm van smaak. Over horizonvervuiling gesproken. Een Nokia 3210 is toch ook niet cool, waarom een blokkige Hummer dan wel? Koop dan een Cayenne, die doet in tegenstelling tot een Hummer niet aan horizonvervuiling. Als je toch hard werkt voor auto, koop dan ook iets moois... denk ik dan.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:50 schreef alpeko het volgende:

[..]

Met hard werken voor een auto is niets mis, maar dat mag niet ten koste gaan van enige vorm van smaak. Over horizonvervuiling gesproken. Een Nokia 3210 is toch ook niet cool, waarom een blokkige Hummer dan wel? Koop dan een Cayenne, die doet in tegenstelling tot een Hummer niet aan horizonvervuiling. Als je toch hard werkt voor auto, koop dan ook iets moois... denk ik dan.
Hummer zit lekkerder als cayenne (en deze sloopt ook n Cayenne... 650pk, door Geiger getuned :S)

Owh, over de opmerking over m'n vrienden:"
Hoezo dan??? K zeg juist dat niet iedereen die zo'n auto heeft een pooier of dealer of anderzins in "het milieu" zit, sommigen werken er gewoon enorm hard voor... Waar anderen zeuren over n werkweek van 36 uur, draaien dit soort mensen gemiddeld 80 werkuren in de week...
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 15-06-2007 @ 11:58 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:23 schreef dheruer het volgende:
Mocht dit echt gebeurd zijn, dat verhaaltje dat je iemand aanspreekt... Was dat toevallig n zwarte Hummer? H2? Is n maat van me, die zei toevallig van de week nog dat er weer zo'n linkse rakker naar m toe kwam lopen om te vragen waar ie in hemelsnaam mee bezig was haha...

Die besloot toch om maar weer de andere kant op te fietsen na een paar vriendelijke woorden over en weer
En voor t gegeven dat jij zo anti-allesovereenkamscheren bent.. Doe je er hier toch een aardig potje aan mee.
Nee hoor, dit verhaaltje over die ontmoeting is pure fantastie. 't Is toch een pretcolumn...

En over dat alles over één kam scheren; idem: pretcolumn.

Neem de hele wereld maar niet zo serieus. Doe ik ook niet.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:21 schreef dheruer het volgende:
Hummer zit lekkerder als cayenne
Lekker egoïstisch... de rest van de wereld moet er naar kijken
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:13 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lekker egoïstisch... de rest van de wereld moet er naar kijken
Heb zo'n hummer toch ook wel wat
lekker FOUT

Cayenne zie je tegenwoordig ook op iedere hoek van de straat.. (maakt trouwens niet meer uit welke Porsche, ze staan overal wel tig x geparkeerd Haalt toch n klein beetje t leuke uit zo'n wagen
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:27 schreef dheruer het volgende:

[..]

Heb zo'n hummer toch ook wel wat
lekker FOUT

Cayenne zie je tegenwoordig ook op iedere hoek van de straat.. (maakt trouwens niet meer uit welke Porsche, ze staan overal wel tig x geparkeerd Haalt toch n klein beetje t leuke uit zo'n wagen
Mee eens. Om gek van te worden. Waar is de tijd dat iedereen een Golf reed? Mijn beide buren hebben sinds kort ook allebei een Austin Martin. Zo onorgineel. Gelukkig geen Hummers want anders zou ik mijn doorsnee Maserati niet eens kwijt kunnen. En om ze te verplaatsen moet er een kapvergunning worden aangevraagd.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:27 schreef alpeko het volgende:

[..]

Mee eens. Om gek van te worden. Waar is de tijd dat iedereen een Golf reed? Mijn beide buren hebben sinds kort ook allebei een Austin Martin. Zo onorgineel. Gelukkig geen Hummers want anders zou ik mijn doorsnee Maserati niet eens kwijt kunnen. En om ze te verplaatsen moet er een kapvergunning worden aangevraagd.
Golfjes zie k anders ook nog te veel hoor op de vaderlandse wegen... Om gek van te worden ook, ze hebben namelijk BIJNA ALTIJD n kapot voor of achterlicht, anders wel n kapot remlicht.. Moet je maar 'ns op letten
userIcon
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:23 schreef dheruer het volgende:
Wist je dat een hummer beter voor het milieu is dan, laten we zeggen, een Hybride Prius??
Ik weet waar je op doelt maar in het geval Hummer absolute onzin. Een Hummer is een absoluut nutteloos soort auto die behoorlijk milieuonvriendelijk is.
Niet dat dat wat uitmaakt, het gaat helemaal niet om die paar hummers. Het zijn de grote getallen die tellen: de miljoenen kadetten en zo.
Bovendien mag ik zelf ook graag off-roaden, waar de Hummer trouwens ook al belabbert scoort.
userIcon
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:13 schreef dheruer het volgende:

[..]

Golfjes zie k anders ook nog te veel hoor op de vaderlandse wegen... Om gek van te worden ook, ze hebben namelijk BIJNA ALTIJD n kapot voor of achterlicht, anders wel n kapot remlicht.. Moet je maar 'ns op letten
Parkeerschade is inderdaad toegenomen sinds de SUV's in het algemeen en de Hummer in het bijzonder in de mode kwamen. En tja, zo'n golfje verliest het natuurlijk van een Hummer
userIcon
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:24 schreef GJ_ het volgende:

[..]

ach, het is nog vroeg.

De auto voor een beter milieu:
[afbeelding]
Da's meer de auto voor de betere milieu's
userIcon
afgezien van hummer-gelul (wat een lelijke lompe auto's zijn dat toch!!!)..
Leuk stukje driek., heb hem wel 2x moeten lezen. beetje anders dan anders
Maar leuk.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:23 schreef dheruer het volgende:
Haha..

Wist je dat een hummer beter voor het milieu is dan, laten we zeggen, een Hybride Prius??
Wist jij dat je volkomen uit je nekt lult? En dat allemaal naar aanleiding van een nep-rapport van de Amerikaanse AUTOBRANCHE dat men inmiddels al heeft moeten intrekken als volstrekt onzinnig.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:02 schreef GJ_ het volgende:

[..]

Ik weet waar je op doelt maar in het geval Hummer absolute onzin. Een Hummer is een absoluut nutteloos soort auto die behoorlijk milieuonvriendelijk is.
Niet dat dat wat uitmaakt, het gaat helemaal niet om die paar hummers. Het zijn de grote getallen die tellen: de miljoenen kadetten en zo.
Bovendien mag ik zelf ook graag off-roaden, waar de Hummer trouwens ook al belabbert scoort.
Waar doel ik op dan? Dan weet je dat t absoluut geen onzin is.
Veel schadelijker zijn idd. die vele kadetten en oude types diesel.. (waar bevoorbeeld madame halsema zich tot ongeveer een half jaar geleden nog in durfde te vertonen, inmiddels is ze geloof ik ook overgestapt naar zo'n milieuvernietigende prius )

En n hummer belabbert met offroad???? :S Waar haal je dat nou vandaan? H3 misschien, maar de H2 en ZEKER H1 zijn hele goede terreinwagens.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:39 schreef frutser het volgende:

[..]

Wist jij dat je volkomen uit je nekt lult? En dat allemaal naar aanleiding van een nep-rapport van de Amerikaanse AUTOBRANCHE dat men inmiddels al heeft moeten intrekken als volstrekt onzinnig.
Oh oh..

Heb je nou echt geen betere smoes dan dat? Als blijkt dat iets anders is als wat men zou willen meteen maar weer roepen dat t een vals rapport is...

Dat rapport geld nog steeds als een van de belangrijkste, en is NIET van de amerikaanse autobranche. Kom maar met de bron op de proppen waar dat gemeld word.

Trouwens..

Dat rapport waar jij t over hebt, die deze dus weer zou tegenspreken..
Weet je waarop dat gebaseerd is? Door welk bedrijf?

Doe eens raden..


Precies! TOYOTA!
Ik woon in Bilthoven en daar zie je ongeveer om de 5 auto's wel een SUV langskomen, gevuld met óf mannen die de lengte van hun mannelijkheid moeten compenseren, óf 40+ wijven die zichzelf verbouwen om nog mooi te zijn en met een knotsrijke idioot zijn getrouwd. Voor mij is het niet over één kam scheren, je bent gewoon een idioot als je een SUV koopt. Zie je hier ergens stranden? Of iets anders waar je 4WD voor nodig hebt?
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:57 schreef Cuthalion het volgende:
Voor mij is het niet over één kam scheren, je bent gewoon een idioot als je een SUV koopt. Zie je hier ergens stranden? Of iets anders waar je 4WD voor nodig hebt?
Dan ken je mijn oprijlaan nog niet
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:57 schreef Cuthalion het volgende:
Ik woon in Bilthoven en daar zie je ongeveer om de 5 auto's wel een SUV langskomen, gevuld met óf mannen die de lengte van hun mannelijkheid moeten compenseren, óf 40+ wijven die zichzelf verbouwen om nog mooi te zijn en met een knotsrijke idioot zijn getrouwd. Voor mij is het niet over één kam scheren, je bent gewoon een idioot als je een SUV koopt. Zie je hier ergens stranden? Of iets anders waar je 4WD voor nodig hebt?
Ik heb ook een 4WD.. Heerlijk om de jetski of boot te trekken... Of als je ff in n veld moet parkeren zoals vanavond omdat de parkeerplaatsen op waren (was trouwens aangewezen als parkeerterrein)

Maar dan nog. Als die mensen hard werken om zo'n ding te kopen, is dat nou echt een probleem voor jou? Doet het jou pijn dat iemand in zo'n auto rijd?

Dat niet iedereen in een polo'tje of golfje of corsa'tje wilt stappen, is helemaal niet zo vreemd toch? En laten we eerlijk zijn, t straatbeeld zou er niet beter op worden als t aantal golfjes oid. verdubbeld.
Om een of andere reden krijg ik de indruk dat deze schrijver een beetje gefrustreerd is. Heb wel eens vaker wat van meneer gelezen. Vrouwen heten bij hem altijd hoeren of snollen etc. Weet het niet hoor maar vrouwen zijn ook maar mensen en ja idd er zijn ook nog gewoon leuke vrouwen gewoon je weet wel die gewoon van een man houden en er heel gek mee zijn tja jammer voor de schrijver dat hij dat geluk nooit heeft mogen kennen heel spijtig.....
userIcon
meestal vind ik je collumn gezeik, maar deze is best leuk

trouwens ik zie het al voor me milieu-verantwoorde pooiers die rijden in Toyota Prius
Ik zie het al voor me...

Hoer : "zo...mmmpffhpphft *veegt mond af*...dat is dan ¤45 voor de pijpbeurt.........en ¤10 ecotax"

ik : Ecotax ? pardon? Wat een onzin...hoezo?

Hoer "Nou, U bent mileuverantwoord afgezogen....ziet U die rode spaarlampen daar?"
userIcon
mensen die 80 uur werken voor een auto zijn debiel, hummers zijn over the top, mensen die dat soort dingen tegenspreken zijn zielig, fiat punto rulez....
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:30 schreef bloodacolyte het volgende:
mensen die 80 uur werken voor een auto zijn debiel, hummers zijn over the top, mensen die dat soort dingen tegenspreken zijn zielig, fiat punto rulez....
userIcon
Een beetje ver gezochte collum. Waarschijnlijk was niks meer te schrijven en dus maken me maar een onzin verhaal wat de eerste keer ook niet verder dan de draft kwam en publiceren dat maar. Ik vind overigens dat mensen zelf moeten weten in wat voor een auto's ze rijden omdat het mij weer veel te veel gaat over wat we wel en niet zouden moeten doen. Nog even en we dragen allemaal dezelfde kleren en rijden dezelfde auto's en wonen in dezelfde huizen en dat allemaal voor het millieu.
We beginnen mensen aan te geven die zich niet aan de nieuwe regels houden en wanneer je niet mee denkt dan ben je een dwarsligger en die moeten maar eens een lesje leren. Het begint me allemaal een deja-vu te worden. We moeten allemaal niet ze overspannen doen over dat millieu want het is meer een stokpaardje van de politiek om onze aandacht van andere zaken weg te houden. Ze hebben weer iets gevonden waar ze ons mee bang kunnen maken en van daaruit hebben ze de basis om de schatkist te spekken.
Laat eerst maar eens de grote landen waar de industrie het meest vevuilend is een stap maken en dan komen wij wel na, anders heeft het toch geen zin.
32  van 32 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij2
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden