Jazeker, ze hebben wel wat met muziek, die politieke nazaten van Pim. Ik noem er een paar. Een meneer die zijn miljoenen had vergaard met het uitbrengen van goedkope ramsj-cd’s, een ‘wetenschapper’ die tijdens de kabinetsvergaderingen met een belletje ging zitten rinkelen als de discussie langer duurde dan zijn concentratieboog dat kon volhouden, en een meneer die zich later nog onsterfelijk belachelijk zou maken door met een verbijsterend valse snerpstem en een totaal gebrek aan ritmegevoel mee te doen aan een talentenjacht op de televisie. En dan heb ik het nog maar even niet over die mevrouw die zo kon genieten van het zingen der geweren in Desi’s Doodseskader. Of die mollige haartransplantatienicht met dat liedje ‘At your service’; die haalde onlangs nog een eerste plaats in de hitlijsten met het prachtige nummer ‘Maak me gek’. Máák me gek? Dat was ‘ie toen al!quote:Op zondag 6 mei 2007 @ 20:51 schreef Haijo het volgende:
Ik ben het er grotendeels mee eens. Alhoewel hij wel het politieke klimaat heeft wakkergeschud is dat dan ook het enige wat hij echt goed gedaan heeft. De idiote manier waarop hij een relatie legde tussen geloof/ras en criminaliteit is voor mij nog steeds onbegrijpelijk zeker van een hoogleraar.
Om maar niet te praten over het josti-volk dat maar al te blij was met de nieuwe Janmaat.
quote:De feiten m.b.t. criminaliteit spreken Fortuyn natuurlijk ook tegen heOp zondag 6 mei 2007 @ 20:51 schreef Haijo het volgende:
Ik ben het er grotendeels mee eens. Alhoewel hij wel het politieke klimaat heeft wakkergeschud is dat dan ook het enige wat hij echt goed gedaan heeft. De idiote manier waarop hij een relatie legde tussen geloof/ras en criminaliteit is voor mij nog steeds onbegrijpelijk zeker van een hoogleraar.
Om maar niet te praten over het josti-volk dat maar al te blij was met de nieuwe Janmaat.
quote:Weet je het zelf nog ????Op zondag 6 mei 2007 @ 21:41 schreef zure_apple het volgende:
Want hoeveel zetels had Fortuyn ook al weer?
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 06-05-2007 @ 21:55
quote:Voor het geval Zure Apple dat niet meer weet: het waren er 26. (Dus niet 1/5 maar 1/6 van de uitgebrachte stemmen.)Op zondag 6 mei 2007 @ 21:52 schreef Vince_Taylor het volgende:
[..]
Weet je het zelf nog ????
quote:Op zondag 6 mei 2007 @ 21:41 schreef zure_apple het volgende:
Het feit dat je Fortuyn in je column een racist noemt, zegt al genoeg over je geestelijke beperkingen. Dat je daarnaast nog blij bent dat Pim dood is, bewijst maar weer eens dat linkse rukkers zoals jou tegen de democratie zijn. Want hoeveel zetels had Fortuyn ook al weer?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 06-05-2007 @ 22:23
quote:Welbewust heb ik gekozen voor slechts een lichte provocatie (dat is nu eenmaal mijn handelsmerk), zonder het ál te bont te maken. Het is genoegzaam bekend dat ik in het verleden wel harder van leer ben getrokken, zeker ook jegens Pim en zijn volgelingen. Maar dat vond ik op zijn sterfdag niet nodig.Op zondag 6 mei 2007 @ 22:07 schreef Scylla het volgende:
[..]
Ik moet alleen wel zeggen de lichte zweem van ongenuanceerd provoceren misschien niet helemaal nodig was geweest.
quote:Fortuyn uitmaken voor een racist vind ik nogal bont. Ik snap niet waarop je dat baseert. Over onderbuikgevolens gesproken, of niet soms? Zelfs Marokkanen en Turken vonden niet dat hij discrimineerde.Op zondag 6 mei 2007 @ 22:23 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Welbewust heb ik gekozen voor slechts een lichte provocatie (dat is nu eenmaal mijn handelsmerk), zonder het ál te bont te maken. Het is genoegzaam bekend dat ik in het verleden wel harder van leer ben getrokken, zeker ook jegens Pim en zijn volgelingen. Maar dat vond ik op zijn sterfdag niet nodig.
bazbo (Redactie Frontpage) 06-05-2007 @ 23:21
quote:Ik zeg, dus ik denk?Op zondag 6 mei 2007 @ 23:17 schreef Cage333 het volgende:
We kunnen ons beter laten annexeren door Frankrijk, daar hebben ze nu een president die zegt dat hij denkt.
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 07-05-2007 @ 00:18
quote:Nee hoor, mensen mogen wel rechtser zijn. Maar ze moeten democraat blijven. Anders ben ik gauw klaar met ze. Fortuyn was geen democraat, al riep 'ie van wel .Op zondag 6 mei 2007 @ 23:43 schreef Bow het volgende:
als ik het goed begrijp zijn mensen die een stuk rechtser denken dan jij dus dood beter voor de democratie?![]()
quote:Natuurlijk was Fortuyn een democraat. En de meerderheid van de Nederlandse stemmers had (indien hij had blijven leven) hem tot minister-president gemaakt, en indien hij het niet goed had gedaan dit hem 4 jaar later weer afgenomen, ZO werkt de democratie, niet door een pistool te trekken, wat jij hier verheerlijkt.Op maandag 7 mei 2007 @ 00:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee hoor, mensen mogen wel rechtser zijn. Maar ze moeten democcraat blijven. Anders ben ik gauw klaar met ze. Fortuyn was geen democraat, al riep 'ie van wel .
bazbo (Redactie Frontpage) 07-05-2007 @ 00:35
quote:Zegt dhr. DriekOplopers ERGENS dat dhr. Fortuyn door zijn kop geschoten moest worden? Ik kan het nergens terug lezen...Op maandag 7 mei 2007 @ 00:27 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Natuurlijk was Fortuyn een democraat. En de meerderheid van de Nederlandse stemmers had (indien hij had blijven leven) hem tot minister-president gemaakt, en indien hij het niet goed had gedaan dit hem 4 jaar later weer afgenomen, ZO werkt de democratie, niet door een pistool te trekken, wat jij hier verheerlijkt.
Degene die hier geen democraat is ben jij, je zegt 'Vind ik het erg voor de democratie dat Fortuyn is doodgeschoten? Nee, integendeel'.
Omdat je het niet eens bent met zijn standpunten en manier van doen vind je het dus meer dan ok dat hij is doodgeschoten, wat een domme uitspraak.
Om me maar tot jouw niveau te verlagen: Als ze jou een kogel door je kop zouden jagen, zou ik dat dan een gemis vinden voor intellectueel Nederland? Nee, integendeel.
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 07-05-2007 @ 00:35
quote:In mijn column heb ik uitgelegd waarom dat niet zo is!Op maandag 7 mei 2007 @ 00:27 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Natuurlijk was Fortuyn een democraat.
quote:Zeg ik ERGENS dat drieknogwat door zijn kop geschoten moet worden? Ik kan het nergens terug lezen....Op maandag 7 mei 2007 @ 00:35 schreef bazbo het volgende:
[..]
Zegt dhr. DriekOplopers ERGENS dat dhr. Fortuyn door zijn kop geschoten moest worden? Ik kan het nergens terug lezen...
quote:Nounou, wat een overweldigende argumenten. Geen enkel feit heb ik voorbij zien komen, enkel suggesties op basis van jouw interpretaties. En domme suggesties ook nog, ga ook de andere reacties maar na, je hebt de plank finaal misgeslagen.Op maandag 7 mei 2007 @ 00:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In mijn column heb ik uitgelegd waarom dat niet zo is!
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 07-05-2007 @ 00:46
quote:Feit: een van zijn adviseurs bleek een gemankeerde politieke nazaat van Hans Janmaat te zijn.Op maandag 7 mei 2007 @ 00:40 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Geen enkel feit heb ik voorbij zien komen.
quote:Fortuyn had niet enkel rechtse kiezers. Bovendien kun je Rutte en Wilders niet gelijkstellen met Fortuyn, de overeenkomsten zijn ver te zoeken al komt Wilders nog het dichtst in de buurt. Een tweede is het gebrek aan charisma bij Wilders en Rutte, ook al behoort dit natuurlijk geen criterium te zijn bij het stemmen voor een partij, in de hedendaagse politiek is het gewoon zo dat mensen steeds meer stemmen op een persoon ipv op een partijprogramma, ik zeg niet dat dat goed is, maar het is nu eenmaal de realiteit. Fortuyn was uniek in die zin dat hij aanschopte tegen de gevestigde orde (de lijsttrekkersdebatten waren geweldige tv), ongelooflijk charismatisch was en aansprak voor wat betreft zijn ideologieen, en niet alleen op linkse uitkeringstrekkers, welke karikatuur hier geschetst wordt van de typische Fortuyn kiezer. Uit werkelijk alle lagen van de bevolking kreeg hij steun, op wetenschappelijk niveau, van etnische minderheden, etc. Waar die kiezers nu gebleven zijn? Of ze hebben zich onthouden van stem, of ze stemmen op een ander programma/persoon die ze meer aanspreekt. Fortuyn trok van alle kanten kiezers weg, niet alleen van rechts, maar JUIST ook van links.Op maandag 7 mei 2007 @ 00:40 schreef Amibor het volgende:
Uh, iemand haalde net het punt aan ´Ja, en hoeveel kiezers had Fortuyn ook al weer´.
Wat een slecht punt om aan te halen. Idd, een hoop. Te veel. En waar zijn al die kiezers gebleven? Stemmen ze nog steeds rechts? Blijkbaar niet, anders had Wilders of de VVD nu wel in het kabinet gezeten, maar nee, op miraculeuze wijze is het grootste deel van die kiezers van het podium getreden. Waarom? Blijkbaar snappen ze het niet meer. Toen wel. ´Mens, ga toch koken´, ´de islam is walgelijk´, etc. Duidelijke taal, dat snappen de mensen wel. Dus maar stemmen. Waarop? Op duidelijke taal, recht voor zn raap, ik doe wat ik zeg, bladiebla. One-issue politiek? Amper. Zeg maar None-issue. En kale poot met charisma en xenofobie. Hear, hear. De meest overgewaardeerde persoon sinds Mondriaan.
100 procent eens met de column. Nederland is helemaal niet wakker geschud destijds. Nederland zal nooit wakker schudden. Niet bij Fortuyn, niet bij Van Gogh. Het zinkt alleen maar dieper weg in een multi-culturele utopie waarin tegenstellingen zich ongemerkt verscherpen. Er is teveel discussie geweest over het allochtonenbeleid, iedereen is uitgepraat, en weet waar die voor staat. Het is de stilte voor de storm.
quote:Ik ben wel erg benieuwd naar de studie die jij gedaan hebt (als je er al een gedaan hebt, wat ik betwijfel) want je hebt wel een heel vreemde definitie van het begrip feit.Op maandag 7 mei 2007 @ 00:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Feit: een van zijn adviseurs bleek een gemankeerde politieke nazaat van Hans Janmaat te zijn.
Feit: Pims onversneden rassenhaat tijdens het exit-gesprek met Leefbaar Nederland.
Feit: LN-congres had verboden racistische standpunten te ventileren. Toch gedaan. Als je een democratisch besluit aan je laars lapt, dan ben je geen democraat. Punt uit!
Hoezo, geen enkel feit voorbij zien komen?![]()
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 07-05-2007 @ 01:05
quote:Waar noem ik Janmaat dan een racist? Wijs eens aan?Op maandag 7 mei 2007 @ 00:57 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
'feit 1': Ja en? Janmaat een racist noemen is enigzins gedateerd, vind je niet?
quote:Immigranten uitmaken voor een vijfde colonne die hier de boel komt overnemen vind jij geen racisme? O?'feit 2': Groot woord, rassenhaat, en volledig jouw interpretatie, wat ik zag was een gedreven politicus gefrustreerd door de poging van LN hem te muilkorven. Zijn uitlatingen vond ik ook geenszins racistisch van aard, maar juist relevant voor de staat van de maatschappij.
quote:Helaas, daar dacht men bij LN toch echt anders over. En terecht!'feit 3': Dit staat ook open voor interpretatie, ik vind (en velen met mij) dat hij geen racistische uitspraken deed en derhalve schond hij in mijn optiek helemaal niets.
quote:Dat hoeft ook niet. Het staat je vrij om wel of niet te lezen wat je wilt.Veel plezier met je toekomstige stukjes, maar ik zal ze niet meer lezen.
quote:dan mag jij die hier weleens plaatsen, want niemand heeft hem ooit kunnen aanklagen wegens racismeOp hun congres was lijsttrekker Pim nadrukkelijk verboden, racistische uitlatingen te doen.
quote:volgens jouw ja, maar ja ziet ook alles door een rode religie bril heenOp maandag 7 mei 2007 @ 00:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In mijn column heb ik uitgelegd waarom dat niet zo is!
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 07-05-2007 @ 05:46
quote:Ach wat, tradities zijn er om in ere te houden:Op zondag 6 mei 2007 @ 22:23 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Welbewust heb ik gekozen voor slechts een lichte provocatie (dat is nu eenmaal mijn handelsmerk), zonder het ál te bont te maken. Het is genoegzaam bekend dat ik in het verleden wel harder van leer ben getrokken, zeker ook jegens Pim en zijn volgelingen. Maar dat vond ik op zijn sterfdag niet nodig.
quote:Volgens mij maak je jezelf alleen maar belachelijk met dit soort uitspraken.Vandaag vieren wij de heldhaftige uitschakeling van Pim
quote:Dat is natuurlijk een mening die je kunt hebben, echter je kan je stelling nooit waarmaken. Hetzelfde gaat op voor de mensen die stellen dat "met Pim alles beter zou zijn nu". Dat weten we namelijk niet.Dat gaat te ver. Maar om nou te stellen dat de dood van Pim een verlies voor de democratie was? Nee, dat dacht ik niet. In tegendeel.
quote:Last but not least, mensen die anders dan jijzelf denken, zou ik niet meteen definieren als "randdebielen". Beetje kortzichtig denk je niet?Kijk, wanneer je zelfs de democratisch genomen besluiten van je eigen partij al aan je laars lapt, dan ben je geen democraat. En dan kan je overlijden dus ook geen verlies voor de democratie worden genoemd.
quote:Ik bedoel, hoe kom je daar bij? Of bedoel je eigenlijk te zeggen:Een te pletter geblondeerde bijstandstrekster, spuuglelijke legging om haar modderpoten, pakkie Marlboro-light in haar hand, sigaret in haar bek. Een soort rokende puinhoop dus. Het schoolvoorbeeld van de gemiddelde LFP-kiezer."
quote:Op zondag 6 mei 2007 @ 23:17 schreef Cage333 het volgende:
.... daar hebben ze nu een president die zegt dat hij denkt.
quote:Is dat de definitie van links zijn? tegen de oorlog in Afghanistan zijn en tegen de monarchie? Je vergeet hier dat Fortuyn ook tegen Poolse (en andere buitenlandse) werknemers was. Ook heeft hij meerdere keren gezegd dat de grenscontroles veel strenger en nauwer moesten worden, buitenlanders mochten niet meer Nederland in. Als je het volledige programma van Fortuyn bekijkt, was hij in veel opzichten meer rechts dan links. Die paar stanpunten die jij noemt maken hem echt niet meer links dan rechts, over het geheel bekeken.Op maandag 7 mei 2007 @ 02:34 schreef ofjepoeplust het volgende:
ach, Pim Fortuyn was veel linkser dan veel linkse mensen willen zien, hij was niet voor het eruit gooien van mensen, hij was tegen de oorlog in Afghanistan en tegen (voor hem toen nog) toekomstige oorlogen in andere landen en had het niet op blair en bush, was tegen de monarchie.
quote:val jij maar doodVandaag vieren wij de heldhaftige uitschakeling van Pim
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 07-05-2007 @ 09:54
quote:Immigranten uit Noord-Afrika uitmaken voor een vijfde colonne die hier de boel komt overnemen... Ik vind dat toch wel meer dan een zeer milde vorm van racisme. Toch?Op maandag 7 mei 2007 @ 09:29 schreef nyny83 het volgende:
Dat Pim een overschat persoon is ben ik met je eens, maar om hem nou racist te noemen gaat me wat ver.
DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 07-05-2007 @ 09:59
quote:Een aantal reacties is gepost door mensen die zich helaas Oost-Indisch doof tonen voor het slechte nieuws over Fortuyn, zowel in de column als in de nadere toelichting die ik in de comments heb gegeven. Dat is jammer. Echt.Op maandag 7 mei 2007 @ 09:27 schreef Sok41 het volgende:
Ik ben zeer benieuwd op de reactie van Driek na afgelopen tevens correcte posts.
quote:dat dusOp zondag 6 mei 2007 @ 21:10 schreef lompje het volgende:
Met het schrijven van jouw column heb je misschien teveel last gehad van rook, want het slaat nergens op, jammer dat je de energie zo gebruikt.![]()
quote:Gatverjasses, misschien moet jij een baan zoeken als narrator bij pornofilms ofzo?Op maandag 7 mei 2007 @ 05:46 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ach wat, tradities zijn er om in ere te houden:
Zo trots zijn op je socialistische kadaverdicipline dat je je hand er niet voor omdraait om een ondeugdelijk verklaard kadaver bij wijze van lustrum nog eens fiks uit te wonen.
Met een linkskijkende erectie via de lege oogkassen het zaad van je door de partijtop goedgekeurde gedachtengoed nog één keer zogenaamd proberen te planten in dat ontbonden brein, want als 'sociaal-democraat' ben je natuurlijk verplicht de schijn van 'het democratische debat' overeind te houden. En elke vorm van gewetensbezwaar kun je declareren bij de grote, glimmende paarse eikels die je vervaarlijk zwaaiend voor zijn gegaan in de lustmoord.