In memoriam

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 18-08-2006 @ 00:01
print 
Wat ik ook schreef, of ik nu bewindspersonen uitschold, Bekende Nederlanders'' belachelijk maakte, knorrig tekeer ging tegen allerlei klootjesvolk, zelfs als ik mijn naam wilde verbinden aan een speeltje voor in bed: van jou kreeg ik lovende kritieken. Je reageerde heel vaak op wat ik schreef. Op een gezellige en bijdehandte manier. En zelf gooide je er ook zo nu en dan een column tegenaan: goed en vlot geschreven. Zo leerde ik je kennen. Ik heb je nooit ontmoet, maar regelmatig keek ik nieuwsgierig of er al mail van Svenja was.

Zoals dat gaat, werden onze berichten over en weer persoonlijker van aard. Totdat je me op een dag erg liet schrikken. Ik dacht dat je grofweg tussen de 20 en 40 jaar oud was, maar ik had het mis. Je biechtte op dat je nog maar een middelbare-schoolmeisje was, en bood me je verontschuldigingen aan. Toen ik over de schrik heen was merkte ik dat het me niets kon schelen. Wat mij betreft zouden we gewoon doorschrijven; een ontmoeting met je had ik toch al niet in gedachten. En eigenlijk zag ik ook wel voordelen in ons enorme leeftijdsverschil. Ik had plannen met je: een langjarige columnwisseling van deze brombeer met een onbevangen jong meisje...

Het mocht niet zo zijn. Twee weken geleden kreeg ik bericht van je moeder. Je had een zwaar auto-ongeluk gehad en lag in coma. Slechts een half uurtje ben je bij bewustzijn geweest. En toen heb je aan je moeder gevraagd, mij te vertellen wat er was gebeurd. Een paar dagen geleden ben je dood gegaan. Ik ben er kapot van.

Ik kan het alleen maar proberen, me voor te stellen hoe verschrikkelijk het moet zijn. Voor je moeder die mij regelmatig heeft bericht en die zulke aardige dingen over je heeft verteld. Voor je vader en je broertje. Voor je hartsvriendin met wie je samen op weg was naar een feestje toen het ongeluk gebeurde. Ik leef intens met ze mee. Maar wat kan ik ze bieden, behalve wat troostende woorden?

Maar het ergste vind ik het voor jou, liefste Svenja. Je had nog een heel leven voor je moeten hebben. Je had jezelf en de mensen om je heen veel te bieden. Zo slim als je was, aardig, bijdehand, grappig. Zonder dit drama had je je doelen zeer beslist bereikt. Geen seconde twijfel. Het is niet alleen een groot verdriet dat dat niet zo heeft mogen zijn, maar ook een groot onrecht. Onverteerbaar.

Ik heb je nooit gezien, maar ik mis je verschrikkelijk. Mijn hart breekt als ik aan je denk. Ik voel me heel klein: wie ben ik dat je in je laatste momenten zelfs over mij hebt gepraat... Uiteraard, mijn verdriet kan maar een fractie zijn van wat je naasten meemaken. En ik pak de draad weer op, ook het schrijven gaat verder. Maar bij iedere column waarin ik weer een minister een lamlul noem, een soapie een stoephoer en een hooligan een randdebiel, denk ik aan jou. "Zou Svenja dit een goed verhaal vinden?"

In liefdevolle herinnering,

je Driek Oplopers



Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskeeplassers0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport6
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

881 views / 28 reacties
Reacties op dit bericht
28  van 28 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Tja, een tiener in een auto is een onbeholpen chauffeur. Twee of meer tieners in een auto is vragen om ongelukken. Geen ervaring en de afleiding van het geklets naast en/of achter de chauffeur is vaak een dodelijke combinatie. Om over het mixen van drank, drugs, vermoeidheid en veel te snel rijden daarbovenop nog maar niet te beginnen.

Op persoonlijk vlak diep treurig, maar als ik eerlijk moet zijn ben ik door de frequentie waarmee tieners zich te pletter rijden al gruwelijk afgestompt.
userIcon
Mooi stukje... Respect. Sterkte aan de familie en jezelf.
Enne, vergeet die gast hierboven!
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 @ 06:09 schreef Lagging het volgende:
...
Weet jij de precieze toedracht dan? Ik lees alleen iets over een auto-ongeluk. Misschien was ze wel passagier, of werd ze op de fiets aangereden door een auto. Trek geen overhaaste conclusies!
heel mooi geschreven... moet er wel even bij slikken, zo pal voor het weekend.
sterkte!
userIcon
Toen ik voor het eerst Svenja las dacht ik dat je mailde met een Oostblokmeisje

Toch aardig dat die moeder je mailde, anders had je nooit geweten dat ze was gestorven, had je voor eeuwig zitten wachten op de mail van Svenja.
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 @ 06:09 schreef Lagging het volgende:
Tja, een tiener in een auto is een onbeholpen chauffeur. Twee of meer tieners in een auto is vragen om ongelukken. Geen ervaring en de afleiding van het geklets naast en/of achter de chauffeur is vaak een dodelijke combinatie. Om over het mixen van drank, drugs, vermoeidheid en veel te snel rijden daarbovenop nog maar niet te beginnen.

Op persoonlijk vlak diep treurig, maar als ik eerlijk moet zijn ben ik door de frequentie waarmee tieners zich te pletter rijden al gruwelijk afgestompt.
Zo anders laat je even zien dat tactvol zijn niet helemaal in je opvoeding is meegenomen!

Heel erg wat er gebeurd is, sterkte voor iedereen die haar kende.
Erg Mooi Stuk !!! Ik kreeg er ook een brok van in m'n keel ...
Ik vraag me echter af of het hier gaat om een gebeurtenis, die onlangs daadwerkelijk heeft plaatsgevonden of dat het een stukje artistieke vrijheid betreft ...
userIcon
Djiezus... Afschuwelijk. Sterkte ermee.

Was deze Svenja (is dat echt haar naam? ) een Fok-user? Of is dit verzonnen, met artistieke vrijheid?
Mooi geschreven, heel indrukwekkend
Sterkte, pfft goeie column ben er ff stil van
userIcon
Mooi stuk, Driek .
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:19 schreef TrickyDick het volgende:
Erg Mooi Stuk !!! Ik kreeg er ook een brok van in m'n keel ...
Ik vraag me echter af of het hier gaat om een gebeurtenis, die onlangs daadwerkelijk heeft plaatsgevonden of dat het een stukje artistieke vrijheid betreft ...
Oei... Ik weet het ook niet helemaal zeker meer...
userIcon
een stukje over pseudo autobiografisch leed en zeker het overlijden van een _echt_ bestaand persoon (of suggestie daarvan) doen het goed op Fok!
Ik zou bijna de serie van 25 RIP-posts onder elkaar hier gaan missen ...

feit is echter dat de columnist dat kind verder niet kende, enkel wat mailtjes uitgewisseld heeft en de bezoekers hierover dus via een column onder anonieme nickname lezen ...

als je daarbij al 'gevoelens' krijgt, anoniemer en eenzamer gaat bijna niet.
userIcon
Prachtig collum, respect...
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 @ 06:09 schreef Lagging het volgende:
Tja, een tiener in een auto is een onbeholpen chauffeur. Twee of meer tieners in een auto is vragen om ongelukken. Geen ervaring en de afleiding van het geklets naast en/of achter de chauffeur is vaak een dodelijke combinatie. Om over het mixen van drank, drugs, vermoeidheid en veel te snel rijden daarbovenop nog maar niet te beginnen.

Op persoonlijk vlak diep treurig, maar als ik eerlijk moet zijn ben ik door de frequentie waarmee tieners zich te pletter rijden al gruwelijk afgestompt.
Totale onzin natuurlijk! Ik en mijn vrienden gaan zo vaak samen op stap met de auto...nog nooit ook maar iets gebeurd, als je gewoon nadenkt is er niets aan de hand...dat er mensen zijn die dat niet doen is jammer!

Mooie column
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 @ 06:09 schreef Lagging het volgende:
Tja, een tiener in een auto is een onbeholpen chauffeur. Twee of meer tieners in een auto is vragen om ongelukken. Geen ervaring en de afleiding van het geklets naast en/of achter de chauffeur is vaak een dodelijke combinatie. Om over het mixen van drank, drugs, vermoeidheid en veel te snel rijden daarbovenop nog maar niet te beginnen.

Op persoonlijk vlak diep treurig, maar als ik eerlijk moet zijn ben ik door de frequentie waarmee tieners zich te pletter rijden al gruwelijk afgestompt.
En op welke leeftijd heb jij je rijbewijs gehaald... juist ja. Wat een onzin geklets en past helemaal niet onder zon column om stom te gaan zitten vitten terwijl je niet eens zeker weet wat er gebeurd is en onder welke omstandigheden.

Ik stoor mij aan de domheid van dit soort personen.

R.i.p Svenka
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:17 schreef thunderbunny het volgende:
En op welke leeftijd heb jij je rijbewijs gehaald... juist ja. Wat een onzin geklets en past helemaal niet onder zon column om stom te gaan zitten vitten terwijl je niet eens zeker weet wat er gebeurd is en onder welke omstandigheden.

Ik stoor mij aan de domheid van dit soort personen.

R.i.p Svenka
Ach, ik vermoedde dat er genoeg personen zoals jij niet verder zouden komen dan een zielig RIP, dus dat hoefde voor mij niet zo. Comments zijn er tenslotte voor discussie. Driek is geen klein kind en daar het om een internet kennis ging zal mijn commentaar hem echt niet van het dak doen springen.

Als je had leren lezen boven VMBO niveau (ga je daar maar aan storen) zou je wellicht hebben begrepen dat ik het heb over de meest voorkomende oorzaken van statistisch torenhoge ongeval-percentage onder tieners en helemaal niet suggereer dat dit hier het geval is.

Wanneer ik mijn rijbewijs heb gehaald (waarschijnlijk toen jij nog je luiers vulde) doet niet terzake.

Dat tieners inderdaad ook vaak zonder ongelukken kunnen samenrijden, zoals Drixeh zou fijntjes pareert, weten we verder ook wel.
@thunderbunny, En bovendien spel je haar naam verkeerd.

Driek, prachtig column. Ik weet verder niet of je haar ook echt hebt gekend, zoja, veel sterkte toegewenst! Nogmaals
Mooie collumn. Respect voor je, Driek. wens de famillie veel liefde, en kracht toe
userIcon
Mooi Geschreven! Veel sterkte
Mooie column... Respect....
userIcon
Erg mooi geschreven Driek. Ben er stil van.
Voor de nabestaanden : sterkte..........
userIcon
Wanneer waargebeurd ben je niet veel beter dan in-limboy en kornuiten (alleen: Ich habe es nicht gewüsst).

Dat terzijde is het een goed geschreven column en wens ik je alle sterkte toe.
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 @ 11:14 schreef woessie het volgende:
Wanneer waargebeurd ben je niet veel beter dan in-limboy en kornuiten (alleen: Ich habe es nicht gewüsst).

Dat terzijde is het een goed geschreven column en wens ik je alle sterkte toe.
Om Driek nu direct voor pedofiel uit te maken gaat me wat ver... Hij zegt nergens dat hij verliefd is (geweest) op Svenka...

Ik kan me overigens het gevoel van Driek goed voorstellen... Wat het betekend om iemand te verliezen, voel je pas wanneer je iemand in je directe nabijheid verloren hebt... Een internetvriend(innet)je verliezen is weliswaar iets anders, maar het kan net zo diep gaan...

Mooi geschreven column Driek
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:02 schreef Lagging het volgende:

[..]

Ach, ik vermoedde dat er genoeg personen zoals jij niet verder zouden komen dan een zielig RIP, dus dat hoefde voor mij niet zo. Comments zijn er tenslotte voor discussie. Driek is geen klein kind en daar het om een internet kennis ging zal mijn commentaar hem echt niet van het dak doen springen.

Als je had leren lezen boven VMBO niveau (ga je daar maar aan storen) zou je wellicht hebben begrepen dat ik het heb over de meest voorkomende oorzaken van statistisch torenhoge ongeval-percentage onder tieners en helemaal niet suggereer dat dit hier het geval is.

Wanneer ik mijn rijbewijs heb gehaald (waarschijnlijk toen jij nog je luiers vulde) doet niet terzake.

Dat tieners inderdaad ook vaak zonder ongelukken kunnen samenrijden, zoals Drixeh zou fijntjes pareert, weten we verder ook wel.
Toen ik vorige maand drie weken mijn rijbewijs had en ik samen met iemand op stap ging is er iemand van ongeveer 50 die zeker al 20 jaar ervaring had achteruit onze auto in gereden. Ik stond al een tijdje stil en het was volledig zijn schuld.

Ervaring is echt niet alles. Ik heb minder ervaring en let daardoor veel meer op. Wil niet zeggen dat ik redelijk lomp wegrijd ofzo maar dat heeft meer te maken met karakter als ervaring denk ik dan

En als er niemand VMBO niveau doet dan heeft het ook weinig zin om nog andere opleidingen te doen want dan kun je ongeveer alle banen afschrijven omdat er niemand is die het echte vak werk doet. Want dat is immers wat je op VMBO niveau leert!

OT: Echt een supermooi geschreven column! Ik houd niet zo van verhaaltjes in deze lengte, haak altijd halverwege af, maar deze was zo geschreven dat ik door bleef lezen. Mijn complimenten
userIcon
Mooi stuk.
En wie suggereert dat contact via briefwisseling (oldskool of email/msn) niet kan leiden tot gevoelens van vrie ndschap en verbondenheid heeft het fout.
28  van 28 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskeeplassers0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport6
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden