quote:Helemaal eens.Op maandag 15 mei 2006 @ 01:44 schreef ExTec het volgende:
Ik zou zeggen: relax.
De kans dat ze echt weg moet is heel klein.
Ministeriele discretie, oa.
En alhoewel een Verdonk die als hamerstuk ff AHA's definitieve naturalisatie fiateerd niet de schoonheidsprijs verdient, is het een mooi voorbeeld van 2 wrongs die mooi een right maken.
Er zit namelijk geen rechtvaardigheid in puur omdat je een controversieel kamerlid bent, uitgelicht worden als asielzoeker mbt je vluchtverhaal. Los van het feit dat je misschien de tegenovergestelde boodschap geeft, maw als buitenlander met niet zo'n solide vluchtverhaal kun je beter niet belangrijk worden, ze zouden ens kunnen gaan kijken hoe je hier gekomen bent.
En mocht het echt zo kafka'esk worden dat AHA haar koffers mag pakken, dan denk ik dat ze bv. in de VS asiel aan kan vragen en dat insta krijgt.
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 15-05-2006 @ 13:39
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 15-05-2006 @ 13:40
quote:Omdat we nu een land zijn geworden waar politici uit wegvluchten.Op maandag 15 mei 2006 @ 13:39 schreef 6000068 het volgende:
Waarom is het zo belangrijk dat ze blijft?
quote:Hier stopte ik met lezen. Waardeloos.dus moet een tot ver over de grenzen gerespecteerde politica die
quote:Tikfout.Op maandag 15 mei 2006 @ 14:55 schreef Kapitein_Coke het volgende:
Hier stopte ik met lezen. Waardeloos.
quote:zijn.dus moet eentot verover de grenzen gerespecteerde politica die
quote:Stap 2 - Verjaag je overige tegenstanders:Meetings of the left-wing parties were banned, and even some of the moderate parties found their members threatened and assaulted.
quote:Stap 3 - herschrijf de geschiedenisSome weeks before the banning of the SPD by the Nazis, Wels went into exile.
quote:Stap 2 - Vermoord je tegenstandersThe term "repression" was officially used to denote the prosecution of people recognized as counter-revolutionaries and enemies of the people. The purge was motivated by the desire on the part of the leadership to remove dissident elements from the Party and what is often considered to have been a desire to consolidate the authority of Joseph Stalin.
quote:En als er de vergelijking komt tussen het Hitler en de behandelign van Moslims alnu, dan is de wereld te klein...maar dit.....dit kan natuurlijk wel.Op maandag 15 mei 2006 @ 14:59 schreef Shelbourne het volgende:
Waarom wordt het leggen van links met het verleden zo gemakkelijk gemaakt:
Toen (Nazi's):
quote:Simpel... omdat ik niet met een vingertje naar een persoon of groep personen wijs... enkel (bewijsbare) verbanden leg tussen verleden en heden.Op maandag 15 mei 2006 @ 15:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En als er de vergelijking komt tussen het Hitler en de behandelign van Moslims alnu, dan is de wereld te klein...maar dit.....dit kan natuurlijk wel.
quote:Dan geef ik je ook 1 zo'n aanwijsbaar verband:[b]Op maandag 15 mei 2006 @ 15:29 schreef Shelbourne het Simpel... omdat ik niet met een vingertje naar een persoon of groep personen wijs... enkel (bewijsbare) verbanden leg tussen verleden en heden.![]()
Of wou je ontkennen dat een van die feiten ooit heeft plaats gevonden???
quote:Je begrijpt wel dat na het lezen van deze zin een normale reactie niet eens meer mogelijk is eh?Op maandag 15 mei 2006 @ 15:51 schreef schanuleke het volgende:
Het komt zeker niet in je hoofd op dat moslims dit keer, anders dan bij de Joden, weleens daadwerkelijk ècht de schuld van alle ellende zouden kunnen zijn?
quote:Oh,, maar in dat geval, moet je je ook weer afvragen wat de reden is dat zij als zondebok worden aangewezen.Op maandag 15 mei 2006 @ 15:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan geef ik je ook 1 zo\'n aanwijsbaar verband:
* De joden kregen massaal de schuld voor alle ellende
* De Moslims krijgen nu massaal de schuld voor alle ellende.
Ook net zulke bewijsbare verbanden
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 15-05-2006 @ 16:38
quote:Ach joh, dat overkomt mij ook wel eens. Gewoon blijven proberen.Op maandag 15 mei 2006 @ 14:55 schreef Kapitein_Coke het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Waardeloos.
quote:Kees Driehuis is toch een vooraanstaand linkse kerk lid.Op maandag 15 mei 2006 @ 05:21 schreef Coromandel het volgende:
[..]
Helemaal eens.![]()
Neemt natuurlijk niet weg dat het allemaal vrij doorzichtig politiek spel is, van onder anderen Zembla, voor wie ik tot vorige week zeer veel respect had.
quote:Die buren zijn echt te erg voor woorden, die hebben ook geen gram over de vrijheid in dit land. Kunnen die buren het land niet uitgezet worden?En dat verhaal over de nerveuze buren is natuurlijk ook om je rot te schamen, maar goed, als je in de schoenen van de buren staat kan ik me ook wel voorstellen dat je eieren voor je geld kiest, in plaats van uit collectieve solidariteit het risico te lopen door een bom van Mohammed C., D. en E. opgeblazen te worden.![]()
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 15-05-2006 @ 17:00
quote:Benjegek, die krijgen de Ad Melkert Aanmoedigingsprijs.Op maandag 15 mei 2006 @ 16:57 schreef Tarak het volgende:
Die buren zijn echt te erg voor woorden, die hebben ook geen gram over de vrijheid in dit land. Kunnen die buren het land niet uitgezet worden?
quote:Al noem jij nog twintig stellingen, dan nog:Op maandag 15 mei 2006 @ 16:11 schreef Shelbourne het volgende:
Hmmm.... sorry hoor, maar je argument is gewogen en veel te licht gevonden.
quote:Op maandag 15 mei 2006 @ 17:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Al noem jij nog twintig stellingen, dan nog:
Ze zijn niet de bron van alle ellende
quote:Dat bedoelde ik ook niet helemaal hoor, was meer algemeen van aard.Op maandag 15 mei 2006 @ 17:30 schreef Shelbourne het volgende:
Wat ik dus ook niet beweer
![]()
quote:Maar al met al is het net zo verwerpelijk.Ik zeg alleen dat er meer aantoonbare beweegredenen zijn, waarom veel mensen in West Europa momenteel geen bijzonder vruchtbare relatie met de islam hebben.
Dit in tegenstelling tot bij de Joden in de Weimar republiek, waar de afkeer veel minder fundament had, maar grotendeels berustte op propaganda en leugens (geen statistieken maar een document genaamd "de ouderen van Zion").
quote:Kijk, zo klopt je stelling wel. Zoals jij het neerzette, is natuurlijk compleet gelulOp maandag 15 mei 2006 @ 17:29 schreef schanuleke het volgende:
Feit is gewoon, dat als alle idioten en criminelen het land zouden verlaten, het hier een stuk prettiger wonen zou zijn.
quote:Hmmm... de les die ik uit WW2 geleerd heb is dat als je de oorzaken objectief bekijkt (en er dus niet met de haren of in dit geval vervalste documenten bijsleurt), dan kun je de problemen ook oplossen (of wilde je zeggen dat Hitler (want daar spreken we hier toch van), objectief de problemen van het toenmalige Duitsland beschreef?)Op maandag 15 mei 2006 @ 17:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook niet helemaal hoor, was meer algemeen van aard.
[..]
Maar al met al is het net zo verwerpelijk.
Oorzaken zoeken is natuurlijk een must, maar een complete cultuurgroep daarmee bestempelen, is natuurlijk not done.
Ik dacht dat we die wijze les juist van de 2de W.O. geleerd hadden....
quote:Jij moet echt meer de buitenlucht in.Op maandag 15 mei 2006 @ 14:59 schreef Shelbourne het volgende:
Waarom wordt het leggen van links met het verleden zo gemakkelijk gemaakt:
Toen (Nazi's):
Stap 1 - 1933:
[..]
Stap 2 - Verjaag je overige tegenstanders:
[..]
Stap 3 - herschrijf de geschiedenis
Stalin
Stap 1 - 1930
[..]
Stap 2 - Vermoord je tegenstanders
- Trotski
- Kamenev
Stap 3 - Herschrijf de geschiedenis.
Nu:
2002 - 2006 Moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh
2002 - 2006 Bedreigingen richting andere politiieke kopstukken (Wilders, Ali)
2006 - Ali verlaat Nederland
2007 - Wilders ?
2008 - Herschrijf de geschiedenis
quote:Wauw. Hier zijn gewoon geen woorden voor.Op maandag 15 mei 2006 @ 15:51 schreef schanuleke het volgende:
[..]
Het komt zeker niet in je hoofd op dat moslims dit keer, anders dan bij de Joden, weleens daadwerkelijk ècht de schuld van alle ellende zouden kunnen zijn?
quote:Hier kan ik alleen maar om lachen. Er is niemand in Nederland, geen enkele politieke partij, die extremistische moslims ''tegemoet wil komen.'' Iedereen heeft een hekel aan ze. Zag jij enorme demonstraties van de SP toen Mohammed B werd opgepakt, spandoeken met ''mohammed moet vrij'' of ''theo was een lul''? Die heb ik dan even gemist.Op maandag 15 mei 2006 @ 13:39 schreef ArchEnemy het volgende:
Dat dit land inderdaad zoveel dhimmi's heeft is nog tot daar aan toe, maar het masochistische fanatisme waarmee ze de extremisten tegemoet willen komen maakt me soms misselijk.
quote:Waar in Godsnaam schrijf ik dat dit een moslim complot theorie is???Op maandag 15 mei 2006 @ 19:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Jij moet echt meer de buitenlucht in.![]()
Laat ik even doen alsof moslims inderdaad met zijn allen proberen ons kapot te maken. Wat je vergeet is dat moslims het niet voor het zeggen hebben hier. Er is niet één moslimpartij. Dus als ik jou was zou ik die enge Nazi-vergelijking maar héél snel richting prullenmand werpen, want dit raakt echt kant noch wal. Zelfs voor een conspiracy theorie is dit veeeeeel te over the top.
De moorden op Pim Fortuyn en Van Gogh waren geisoleerde incidenten, een idioot en een extremist, en niet het werk van de gehele moslimpopulatie van Nederland.
quote:Maar om mij, zo zonder enige onderbouwing van racisme tegenover moslims te beschuldigen... tsjonge jonge... hoe kom je erbij.Austria presented a Note to Servia demanding reparation for the murder of the Archduke Franz Ferdinand and the Duchess of Hohenberg in the previous June, on the ground that the murder was planned in Servia, although committed by an Austrian subject on Austrian territory, in Bosnia.
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 15-05-2006 @ 19:44
quote:Je steunt ze door een ondergeschikte positie in te nemen. Door bijvoorbeeld door blijven te gaan met 'het zoeken naar een dialoog' nadat je keer op keer keihard voorgelogen bent, zoals met de bouw van de mega-moskee in Rotterdam, en nu met de machtswisseling binnen Milli Gorus.Op maandag 15 mei 2006 @ 19:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Niemand, niemand steunt radicale moslims in dit land.
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 15-05-2006 @ 19:52
quote:Oh, je kunt er een heleboel woorden over vinden. Een onderzoeksjournaliste als Oriana Fallaci heeft er iig een heleboel geschreven.Op maandag 15 mei 2006 @ 19:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wauw. Hier zijn gewoon geen woorden voor.
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 15-05-2006 @ 19:56
quote:Ze hebben in de VVD van een actievoerder een politica proberen te maken, dat is niet altijd een gelukkige combinatie.Op maandag 15 mei 2006 @ 18:27 schreef alpeko het volgende:
Ik had als ik in haar schoenen had gestaan ook gelogen, maar misschien had ze het beter kunnen verzwijgen dat ze dit heeft gedaan. Al die ophef nu is niet nodig, evenals het maken van ophef vanwege haar voortijdige vertrek. Haar vertrek stond immers al gepland en dat is enkel vervroegd.
Dus eigen schuld? Ja, al begrijp ik de overweging. Afgezaagd hoofd? Nee, ze had de zaag zelf al in de hand genomen.
quote:Daar ging mijn reactie niet over. Ze heeft gelogen om aan een paspoort te komen. Daar had ik het over. Prima, had ik ook gedaan... maar maak haar daarom (om enkel die reden) nu geen slachtoffer. Haar vertrek was al gepland.Op maandag 15 mei 2006 @ 19:56 schreef ArchEnemy het volgende:
Als dat hetzelfde is als je eigen doodvonnis tekenen is dat in de ogen van de een misschien erg onverstandig, in de ogen van de ander best wel stoer. In ieder geval zou dat een onwenselijk fenomeen horen te zijn in een vrij land, toch?
quote:Beste argument dat ik tot nu toe gelezen hebOp maandag 15 mei 2006 @ 19:13 schreef Shelbourne het volgende:
Als je de geschiedenis iets beter zou kennen zou je bijv. ook weten dat de moord op Groot Hertog Franz Ferdinand bijv. rechtstreeks leidde tot WW1:
[..]
quote:Bron: http://www.peterbreedveld.com/archives/00000440.htmlDe heilige Vara
Bernadette de Wit
Zonder ook maar een woord vuil te maken aan de wrede besnijdenis die Ayaan Hirsi Ali in haar jeugd onderging, vond de Vara het nodig om haar verzonnen vluchtverhaal nog eens op te rakelen. Bij de VVD is dat verhaal allang bekend en die ziet er geen bezwaar in, dus waar bemoeien die linkse rakkers zich eigenlijk mee?
De nijvere onderzoeksjournalisten van de Vara vonden dankzij een ruim budget (vliegtickets naar Kenia, Somalië en Canada), van ons belastinggeld, meer schokkends: volgens een tante was ze niet gevlucht voor de familie en liep ze geen gevaar. Tegen haar zin uitgehuwelijkt was ze ook al niet volgens diezelfde tante, die alleen gesluierd én van achteren in beeld durfde, dus of het waar is wat ze zegt, kunnen we niet controleren. Haar beoogde echtgenoot – we kregen alleen zijn stem te horen omdat hij inmiddels getrouwd is – zei dat Ayaan wel degelijk verliefd op hem was en hij op haar. Hij had haar ook opgezocht in Nederland toen ze op een vluchtelingencamping woonde.
‘Hirsi Ali loog nog meer over verleden’, kopte Trouw prompt.
Hirsi Ali zelf zei dat deze Osman haar inderdaad in haar caravan had opgezocht, met een stel Somali’s, omdat de clan een beraadslaging hield over het mislukken van het uithuwelijkingscontract. Ze had ze maar binnengelaten en het spel een beetje meegespeeld. En nee, verliefd was ze nooit op hem geweest.
Ik geloof haar. Bij alles wat de Vara-ratten haar voor de voeten wierpen, gaf ze recht in de camera kijkend, zonder met haar ogen te knipperen en heel rustig antwoord, zoals ze eerder bij Barend en Van Dorp toegaf te hebben gelogen over een aantal biografische feiten.
De Zembla-aflevering van 11 mei was subtiel, maar doeltreffend opgebouwd. We mogen gerust spreken van hogere ranzigheidskunde. Leerling-journalisten: bestudeer die docu als je wilt leren hoe je karaktermoord pleegt. Altijd handig om te weten als je later een politieke tegenstander op een nette manier uit de weg wilt laten ruimen zonder vuile handen te maken.
In het begin zegt de voice-over dat Ayaan Hirsi Ali Kenia verliet ‘om de wereld te veroveren’. Zie je wel, die AHA is een echte jihadiste! Ze had zowaar ‘een doel voor ogen’ en ‘wist al wat ze wou’ – waarmee ze ook nog eens een ordinaire e-co-no-mi-sche gelukszoekster is. Nooit hoorden we de Vara over het feit dat verreweg de meeste vluchtelingen een nepverhaal vertellen aan de IND (bij hoeveel procent van die 26.000, van wie Verdonk al bijna de helft heeft gelegaliseerd zonder dat links haar dankbaar is, zal dat het geval zijn?). In het jaar dat Hirsi Ali een vluchtelingenstatus kreeg, ongewoon snel, werden diverse Somaliërs het land uitgezet omdat ze niet aan de regels voldeden. Hoe oneerlijk! Ja, dat is zuur. Maar Hirsi Ali was een tikkeltje slimmer, ze luisterde goed naar de nuttige informatie van de vluchtelingenhulpverleenster over wat haar te wachten stond en deed daar haar voordeel mee.
Ik wou trouwens dat meer economische gelukszoekers een doel hadden, behalve dan om hier zoveel mogelijk te halen. In de Bijlmer zitten duizenden illegale schoolkinderen omdat hun domme Afrikaanse ouders nou juist géén plan hadden: ze sleepten hun kinderen op de bonnefooi naar een ander continent, zonder zich eerst even in de regels van hun nieuwe land te verdiepen en de vereiste persoonsdocumenten te regelen.
Dan vertelt de voice-over dat AHA ‘uit eigen ervaring’ schrijft. We begrijpen het: als die eigen ervaringen verzonnen zijn, zullen die boeken ook wel niet veel soeps zijn. Dat Hirsi Ali ook ideeën heeft, die los staan van haar biografie en die ze opdeed tijdens haar studie in Nederland, zegt hij er maar niet bij. Het soortgelijke verwijt, dat AHA ‘getraumatiseerd’ is en dus niet serieus hoeft te worden genomen, komt duizendvoudig voor op islamitische sites.
In Kenia werd ook haar broer geïnterviewd en leraressen van haar oude school. Die zijn maar wat trots op hun Ayaan, ze heeft het ver geschopt, mede dankzij hun onderwijsinspanningen. ‘In tien jaar tijd van vluchteling tot parlementslid’, zegt de broer, ‘is een fenomenale prestatie’.
Zo is het maar net.
Ik zei het al, de Vara vergat de wrede besnijdenis te vermelden (per dag worden er overal ter wereld 6000 meisjes genitaal verminkt en in Somalië geldt dat 90 procent van de vrouwen), maar we horen wel dat ‘eerwraak niet bestaat in Somalië’. Natuurlijk vonden de jongens van de socialistische omroep het helemaal niet nodig om dit even te checken, ze hadden immers een heilige opdracht, het aan de kaak stellen van Groot Onrecht.
Sla een willekeurig rapport van Amnesty of Human Right Watch open en je ziet dat eergerelateerd geweld wel degelijk in Somalië voorkomt (en in Marokko, Turkije, Soedan, Saoedi-Arabië, Afghanistan, Pakistan, Libanon, Bangladesh, maar ook onder hindoes in India en in christelijke macholanden als Haïti, Brazilië en Colombia). Verbazingwekkend is dat niet, dat zijn allemaal landen waar mannen de baas zijn over vrouwen en waar een verstikkende groepscultuur heerst.
Dat de Vara haar weg wil, is wel duidelijk: ze zouden Hirsi Ali het liefst opgenomen zien in het lijstje onvrijwillig opgestapte politici wegens liegen of ander wangedrag.
Ik begrijp heel goed waarom het de VVD niet zo kan boeien. Ayaan Hirsi Ali heeft geen Amerikaans kind gekidnapt, ze zat niet met drank op achter het stuur, is echt doctorandus, handelde nooit met voorkennis in aandelen, maakte ook nooit amok op een politiebureau, zat in Kenia niet bij een foute militie en ze lichtte de belasting niet op.
Ze hoort tot de groep waarvoor ze gisteren in Nova pleitte, geen partijstandpunt overigens: ingtelligente immigranten die een bijdrage kunnen leveren aan Nederland en die met hart en ziel achter de Grondwet staan. Dat soort mensen zouden we moeten verwelkomen zonder dat ze hoeven te liegen.
Bernadette de Wit (1952) is freelance journalist in Amsterdam.
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 15-05-2006 @ 20:38
quote:Ja nee tuurlijk, maar dat wist ik pas een paar uur later. En ik blijf erbij dat ik het griezelig vind dat er in dit land een gewoonte aan het ontstaan is om via de media \'foute\' politici het leven onmogelijk te willen maken, gesteund door de desinteresse van dat koddige gepeupel.Op maandag 15 mei 2006 @ 20:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar ging mijn reactie niet over. Ze heeft gelogen om aan een paspoort te komen. Daar had ik het over. Prima, had ik ook gedaan... maar maak haar daarom (om enkel die reden) nu geen slachtoffer. Haar vertrek was al gepland.
quote:Maar dan moet Karimi van Groen Links ook weg. Die heeft ook toegegeven te hebben gelogen over haar vluchtverhaal.Op maandag 15 mei 2006 @ 21:03 schreef Lagging het volgende:
Archenemy schijnt het niet echt te begrijpen, maar laat ik het eens kort uitleggen:
liegen = oprotten.
quote:"Ja nee tuurlijk, maar dat wist ik pas een paar uur later"Op maandag 15 mei 2006 @ 20:38 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ja nee tuurlijk, maar dat wist ik pas een paar uur later. En ik blijf erbij dat ik het griezelig vind dat er in dit land een gewoonte aan het ontstaan is om via de media 'foute' politici het leven onmogelijk te willen maken, gesteund door de desinteresse van dat koddige gepeupel.
Je moet het opnemen voor de ergste idioten in het parlement. Soms denk ik wel eens stiekum dat ze Sharon Dijksma zouden mogen omleggen, alhoewel ik me kan voorstellen dat daar als schutter weinig eer aan te halen valt. Maar ik doe mijn best om dat niet aan te moedigen of stilzwijgend goed te keuren. Je beschermt je politici, gunt ze een vrij leven. En je gaat dus niet over 'aandachtsproblemen' zeiken als iemand met gevaar voor eigen leven die actuele problemen blootlegt die zij als insider kan benoemen zonder meteen als 'smerige racist' neergeschoten te worden door een via dezelfde media opgetrommelde 'vrijheidsstrijder'.
Als een politica niet zonder levensgevaar kritiek kan hebben op de islam kan niemand dat. Het is tenslotte een volksvertegenwoordiger. Als je haar beschermt, bescherm je het volk. En dat heeft dit bestuur aardig laten afweten. Ok, ze leeft nog, maar een 'leven' kun je dat niet noemen. En dat lijkt dus de bedoeling te zijn.
Hoe ga jij reageren als ik als Fok-medewerker die met iets te veel plezier tegen de blote schenen van de baardmannen aanschop ga stoppen omdat er een mollie door m'n ruit vliegt? Heb ik die dan ook zelf door mijn ruit gegooid?
Of als ze dat bij jou doen, omdat jij de hoofdredacteur bent? Ga je dan zeggen "Ja stom, ik had die racist natuurlijk nooit moeten tolereren"?
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 15-05-2006 @ 21:16
quote:Geen enkele uitzondering? Geen schrijnend geval? Geen bewezen nut voor de samenleving? Wil jij echt honderdduizenden asielzoekers hardvochtig terug naar huis sturen omdat liegen nou eenmaal de gewoonte is om hier een bijstandsuitkering for life te kunnen regelen?Op maandag 15 mei 2006 @ 21:03 schreef Lagging het volgende:
Archenemy schijnt het niet echt te begrijpen, maar laat ik het eens kort uitleggen:
liegen = oprotten.
quote:Oh dat doet er zeker toe! Een tweedekamerlid van Groenlinks zal nu volgens jou ook oprotten omdat ze de boel bijelkaar belazerd heeft, daar gaat de volgende Zembla-docu over? Schei toch uit joh.Het doet er helemaal niet toe wat haar opinies zijn en of die gerespecteerd worden hier of waar dan ook.
quote:Als er maar genoeg ongenuanceerde onzin op internet uitgekraamt wordt ,, zoals ook hier als reactie op deze column, dan is het verzamelen van hits op specifieke kernwoorden natuurlijk geen probleem, al wordt daarmee niet gezegd dat er een probleem is in Nederland met sommige moslims en en met een beperkte groep xenofobe moslimhaters.Op maandag 15 mei 2006 @ 16:11 schreef Shelbourne het volgende:
[..]
Oh,, maar in dat geval, moet je je ook weer afvragen wat de reden is dat zij als zondebok worden aangewezen.
Ik heb op google zo maar even een paar zinnen ingetypt om een verband te zien:
,, Joodse hangjongeren in de weimar republiek "
Treffers : 0
,, Extremistische jood vermoord propagandist op klaarlichte dag in de Weimar republiek "
Treffers : 0
,, Joden vliegen 3 zeppelins in financieel duits centrum tijdens de Weimar republiek "
Treffers : 0
,, Joden vallen treinen aan in Duitsland - Weimar republiek "
Treffers : 0
,, Joden roepen op om homosexuele duitsers van flatgebouwen te gooien"
Treffers : 0
Hmmm... zal ik nog verder zoeken...
Mischien wat leuke termen om er eens tegen aan te gooien:
- Vrouwen onderdrukking
- Terrorisme
- hangjongeren
- vermoorden van andersgelovigen
Hmmm.... sorry hoor, maar je argument is gewogen en veel te licht gevonden.
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 15-05-2006 @ 21:22
quote:? begrijp er nog steeds geen snars van maar alla.Op maandag 15 mei 2006 @ 21:09 schreef JelleS het volgende:
[..]
"Ja nee tuurlijk, maar dat wist ik pas een paar uur later"
Blij dat je het eindelijk toegeeft.
quote:Noem jij die Zembla-docu 'kritiek geven'?Dat betekent al snel dat men via de media geen kritiek mag geven. (aanzetten tot haat is uiteraard een ander verhaal) En daar moet jij als vrijdenker neem ik aan toch ook niet aan denken.
quote:Je kunt niet ontkennen dat er een kans op een kan-jer van een demonisering zou zijn geweest als ze Nederlands, wit, mannelijk, christelijk, conservatief en hoogopgeleid zou zijn, het liefst met rijke ouders uit een provinciestadje. Heb je dat persoon goed in je hoofd? Stel je nou eens voor dat die exact dezelfde dingen zou zeggen en onderbouwen als Ayaan. En de uitzending van Zembla liet echt niets te wensen over hoor.Misschien heb ik iets gemist, maar ik heb nooit gemerkt dat de media echt heeft bijgedragen aan het wegpesten van Hirsi Ali. Natuurlijk was er kritiek op haar werkwijze, maar dat kun je moeilijk veroordelen.
ArchEnemy (Redactie Frontpage) 15-05-2006 @ 21:24
quote:Of een veilig leven.Op maandag 15 mei 2006 @ 21:18 schreef titi het volgende:
al blijft het triest dat een politicus die mijns inziens binnen de wettelijke normen is gebleven, geen veilige huisvesting is gegund.
quote:Ik snap niet helemaal waar dat vandaan komt. Overleg kan je het niet noemen, en van respect is al helemaal geen sprake. Ik heb trouwens dankzij de documentaire van Tegenlicht van deze week geleerd dat een dialoog met 'relifascisten' helemaal niet zo'n slecht idee is. Niet om verdragen te sluiten bijvoorbeeld, maar om wederzijds begrip te kweken (begrip in de zin van elkaar proberen te begrijpen, niet het met elkaar eens worden) Met de tactiek van Bush verergert de situatie alleen maar, zoals we dat ook gezien hebben bij de IRA en de RAF. Ok, terroristen moet je natuurlijk gewoon het land uitflikkeren, maar door de huidige wereldpolitiek komen er elke dag nieuwe terroristen bij.Op maandag 15 mei 2006 @ 21:22 schreef ArchEnemy het volgende:
Waar het mij om gaat is dat er gewoon niet opgetreden wordt tegen de relifascisten. Daar moet je niet mee 'in overleg' gaan of 'respekt' voor opbrengen, die moet je lachend het land uittrappen. Zodat die andere fascisten niet die overmoed krijgen die ze in dit land nu wel hebben.