Racisme, moord & een iPod

Algemeen • Geschreven door Joost (Joost-mag-het-weten) op 16-04-2006 @ 23:24
print 
Duizenden treinreizigers die het station binnentreden worden bijna naar de plaats gezogen. Bijna iedereen houdt even halt. Een jongen die de berg witte en gele bloemen ziet stopt verschrikt het hoofdtelefoontje van z'n iPod weg. Een oudere dame slaat een kruisje. Een vrouw die een witte roos neerlegt, stapt snel en met betraande ogen weer weg. De plaats waar de 17-jarige Joe Van Holsbeeck afgelopen woensdagavond werd vermoord is uit aan het groeien tot een klein "bedevaartsoord".

We gaan even terug naar die beruste woensdagavond. Op het drukste moment van het spitsuur op de drukste plaats van het drukste treinstation van België zit de 17-jarige Joe op een bankje op z'n trein en enkele vrienden te wachten. Hij luistert naar z'n "MP3-speler", een iPod. Enkele minuten later zal hij dood zijn.
De beelden die de Brusselse politie zag op de beveiligingscamera's zijn schrikwekkend. Enkele Noord-Afrikaanse jongeren stappen op Joe af. Ze vragen de weg. Net als Joe wil antwoorden grijpt iemand zijn iPod. Joe trekt die instinctief terug. De Noord-Afrikaan aarzelt geen seconde, alsof het gepland was steekt hij Joe maar liefst vijf keer met een mes. De Noord-Afrikanen grijpen de iPod en vluchten het station uit.
In het Brusselse station reageert niemand. De pendelaars zetten hun pendeltocht verder en haasten zich richting hun trein. Niemand houdt de daders tegen. Bijna niemand geeft zich bij de politie op als getuige van de moordpartij. Horen, zien, en zwijgen. Hoe diep is een maatschappij gezakt als iemand "straffeloos" op een van de drukste plekken van een land vermoord kan worden?
De dagen nadien lijkt België opeens "wakkergeschud". Ondertussen wordt de ware toedracht van de moordpartij ook duidelijk. De moord op Joe is een extreem maar geen alleenstaand geval. Steeds meer verhalen van "terreur" in de grootstad duiken op. Dergelijke "diefstallen" blijken niet uitzonderlijk, maar gewoon 'de orde van de dag' te zijn.

Voor Brussels parlementslid Fouad Ahidar (een 32 jarige "Marokkaan" van de 2de generatie en lid van de centrum-linkse spa-spirit) is het duidelijk. Hij probeert al maanden, naar eigen zeggen jaren, aan de 'alarmbel' te trekken, voor hem is ook dit de druppel te veel. "Geen betutteling meer". Maar Ahidar gaat nog een stukje verder. Hij komt zelf uit een Marokkaans gezin met 8 kinderen in de Brusselse 'Bronx'. Hij spreekt van doelbewust racisme. Dit zijn Noord-Afrikaanse jongeren die bewust Belgische jongeren pesten en overvallen. En hij laakt het gebrek aan optreden van de Noord-Afrikaanse ouders.

Ahidar heeft gelijk. Hoe is het mogelijk dat wij dit blijven tolereren? Hoe erg de situatie is blijkt uit een reactie van zo'n Marokkaanse hangjongere op de tv: "Dit gebeurt nu eenmaal. Er gaan elke dag mensen dood en er worden elke dag mensen geboren.". Ook onderzoeksjournaliste Hind Fraihi die voor het Nieuwsblad vorig jaar maandenlang onderdook in "Klein Marokko" (ook wel Molenbeek volgens sommigen) bevestigt dit. "Het is niet aan het ontsporen, het is allang ontspoord. Die jongeren gaan over lijken voor wat materiele luxe."

Kern van het probleem ligt al bij de opvoeding en de ouders. Hoe is het mogelijk dat ouders hun kinderen zien thuiskomen met een MP3-speler, T-shirts en de nieuwste nike's die ze onmogelijk zelf betaald kunnen hebben en niet reageren? Dat ze zich daar geen vragen bij stellen? Simpelweg omdat ze zich niet interesseren in hun kroost. Het enige wat hun interesseert is dat het "zakgeld" die ze aan hen geven wél 'Halal' wordt besteed. Dat ze de rest stelen van het "materiele westen" en de "ongelovigen" vinden ze zelfs te tolereren.

Toen twee Noord-Afrikaanse jongeren (criminelen) voor de politie vluchten in een elektriciteitscabine en erin sterven zagen we als gevolg wekenlange rellen in de Franse steden. Nu in België zie ik nog geen groepen protesterende Belgen die auto's in Molenbeek in brand gaan steken.
Dergelijke criminele allochtone jongeren zijn definitief verloren voor de samenleving. Het wordt hoog tijd dat men eindelijk eens terug gaat ingrijpen om de samenleving terug leefbaar te maken op dat vlak. Hopelijk is Joe hier op dat vlak niet voor niks gestorven ...



Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskeeplassers0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport6
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

1106 views / 41 reacties
Reacties op dit bericht
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1
Interessant stuk, misschien kan je de volgende keer concreet aangeven wat voor oplossingen er zouden kunnen zijn?

*edit, bedankt, in de haast om mijn 'deadline' te halen moest ik hem nog nalezen*
userIcon
Racisme komt voor bij allerlei bevolkingsgroepen. Denk bijvoorbeeld aan Malcolm X die een niet te miskennen weerzinwekkende racist was, maar die toch nog door veel mensen als een volksheld wordt gezien.
Goede column, vooral omdat-ie niet het platgetreden populistische pad bewandelt.

Het kan knap pijnlijk zijn om te zien dat sommige mensen volkomen terecht in een uitzichtloze situatie zitten, omdat het asociale klootzakken zijn, met geen enkele wil om er iets beters van te maken, en een mentaliteit die alleen op zichzelf is gericht.

En om met de fipo te spreken: Oplossingen eisen is *zo* makkelijk. Degene die een oplossing weet voor dit probleem mag wat mij betreft meteen door voor de nobelprijs voor de vrede.
Je hebt te veel rare vooroordelen in je tekst.

Hoe weet jij nou of die ouders het niet erg vinden dat hun kinderen jatten van de ongelovigen? Ben je bij ze thuis geweest? Ooit er aan gedacht dat die mensen misschien niet eens weten wat een Ipod is?

En daarnaast, hoe kom je er überhaupt bij dat ze constant met de nieuwste en duurste kleding, accesoires etc. thuis komen?

Hoe durf jij te beweren dat het waar is wat die man beweert over de moord...het is rascistisch getint...oh, echt waar?
userIcon
quote:
Hopelijk is Joe hier op dat vlak niet voor niks gestorven ...
Nou Joe is zeker niet voor niks gestorven.

Dankzij Joe hebben een hoop Belgen wiens ogen nog dicht zaten hun ogen open gedaan. Dit zal het Vlaams Belang zeker geen windeieren leggen.
En je ziet de paniek bij de anderen. Fouad Ahidar van de socialisten (SPa) zien zich nu ook gedwongen om het af te keuren en om de schade te herstellen zodat er niet te veel mensen naar het Vlaams Belang hollen.
userIcon
quote:
Op maandag 17 april 2006 05:01 schreef Vulkan het volgende:
Je hebt te veel rare vooroordelen in je tekst.

Hoe weet jij nou of die ouders het niet erg vinden dat hun kinderen jatten van de ongelovigen? Ben je bij ze thuis geweest? Ooit er aan gedacht dat die mensen misschien niet eens weten wat een Ipod is?
Als die ouders het allemaal wel erg zouden vinden waarom laten die ouders het dan toe dat een groot gedeelte van de NA-jongeren thuiskomen met gestolen spullen?
quote:
En daarnaast, hoe kom je er überhaupt bij dat ze constant met de nieuwste en duurste kleding, accesoires etc. thuis komen?
Omdat kwantitatief en kwalitatief onderzoek ons uitwijst dat Marokkaanse jongeren extreem oververtegenwoordigd zijn in straatroof, in Nederland, Belgie maar ook in Frankrijk.
quote:
Hoe durf jij te beweren dat het waar is wat die man beweert over de moord...het is rascistisch getint...oh, echt waar?
Wat een eng toontje sla jij toch aan, 'hoe durf jij te beweren?'. Deze schrijver is het gewoon met de Marokkaanse politicus eens die uit eigen persoonlijke ervaring spreekt van racisme. Maar jij zal het uiteraard wel beter weten dan deze Marokkaanse man, niet waar?
quote:
Op maandag 17 april 2006 05:01 schreef Vulkan het volgende:

Hoe weet jij nou of die ouders het niet erg vinden dat hun kinderen jatten van de ongelovigen? Ben je bij ze thuis geweest? Ooit er aan gedacht dat die mensen misschien niet eens weten wat een Ipod is?
Omdat het stelen al begint zodra ze op de basisschool zijn aangeland. Komt mijn kind thuis zonder pet, gestolen door Anouar, 5 jaar oud. Zie ik ze de volgende dag gaan, Anouar met de pet van mijn zoon op, moeder in boerka ernaast.............. Mevrouw, uw zoon heeft de pet van mijn zoon op. Wij willen deze graag terug. "Wat jij zeg, ik niet verstaan, jij raziest." Zie je het een beetje voor je?
userIcon
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:10 schreef rutger05 het volgende:
Racisme komt voor bij allerlei bevolkingsgroepen. Denk bijvoorbeeld aan Malcolm X die een niet te miskennen weerzinwekkende racist was, maar die toch nog door veel mensen als een volksheld wordt gezien.
Vreemd dat mensen praten over racisme daar Noord-Afrikanen tot het blanke ras behoren ( althans dat is wat Fokkers ons willen laten geloven )
Dus hoe kun je praten over racisme als ik de bovenstaande logica volg ?
Hoe weet je trouwens zeker dat ze Joe uitzochten om zijn uiterlijk en niet juist omdat hij een Ipod droeg ? Iedere kleurling met zo'n ding had dus het slachtoffer kunnen zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:00 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]

Vreemd dat mensen praten over racisme daar Noord-Afrikanen tot het blanke ras behoren ( althans dat is wat Fokkers ons willen laten geloven )
Dus hoe kun je praten over racisme als ik de bovenstaande logica volg ?
Hoe weet je trouwens zeker dat ze Joe uitzochten om zijn uiterlijk en niet juist omdat hij een Ipod droeg ? Iedere kleurling met zo'n ding had dus het slachtoffer kunnen zijn.
Maar dat zoiets juist niet gebeurd is tekenend voor een hoop mensen die nog in die balon der intermenselijkheid geloven.
quote:
Op maandag 17 april 2006 05:01 schreef Vulkan het volgende:
Hoe durf jij te beweren dat het waar is wat die man beweert over de moord...het is rascistisch getint...oh, echt waar?
Oeh, morele superioriteit. Vindt zo'n naffer OK, zolang je je iPod maar afstaat.
userIcon
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:00 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

Hoe weet je trouwens zeker dat ze Joe uitzochten om zijn uiterlijk en niet juist omdat hij een Ipod droeg ? Iedere kleurling met zo'n ding had dus het slachtoffer kunnen zijn.
In frankrijk speelde dit ook. Werden een paar van dat soort loslopende vuil geinterviewed, gaven gewoon ronduit toe dat ze liever aan blanke pakte "omdat die niet terug kwam met z'n hele familie".
userIcon
quote:
Kern van het probleem ligt al bij de opvoeding en de ouders. Hoe is het mogelijk dat ouders hun kinderen zien thuiskomen met een MP3-speler, T-shirts en de nieuwste nike's die ze onmogelijk zelf betaald kunnen hebben en niet reageren? Dat ze zich daar geen vragen bij stellen? Simpelweg omdat ze zich niet interesseren in hun kroost. Het enige wat hun interesseert is dat het "zakgeld" die ze aan hen geven wél 'Halal' wordt besteed. Dat ze de rest stelen van het "materiele westen" en de "ongelovigen" vinden ze zelfs te tolereren.
allemaal valide, helaas is de conclusie wel zo racistisch als de pest. ik ben zelf lelieblank, uit brabant. toen ik 16 was gingen mijn ouders op vakantie, en lieten voor mij 150 gulden achter om boodschappen te doen enzo. op dag 2 kwam mijn (ook al blanke) neefje langs en bleef eten, nadat hij weg was, was ook dat geld weg. de andere dag ging ik langs mijn tante, en bleek dat neeflief mooie nieuwe dure sportschoenen had, maar dat geld had hij gevonden volgens mijn tante. gevolg was een stevige familieruzie waarbij ik het natuurlijk gedaan had; eerst 3 weken om tante te overtuigen dat haar zoontje echt gejat had, daarna kreeg ik het verwijt dat ik het geld te open had laten liggen, dus het was mijn eigen schuld.
moraal van het verhaal; ouders geloven nu eenmaal niet snel dat hun kinderen rottigheid uitvreten, wat voor kleur die ouders ook hebben.
userIcon
quote:
Op maandag 17 april 2006 13:26 schreef simmu het volgende:

moraal van het verhaal; ouders geloven nu eenmaal niet snel dat hun kinderen rottigheid uitvreten, wat voor kleur die ouders ook hebben.
Ja, maar er een middeleeuwse eercultuur op na houden, waar de schaamte omtrent een misdaad gepleegd hebben erger is dan de misdaad opzich contribueert.

En jij moet je ens afvragen wat je tante had gevonden als je neef elke dag geld vind.

Dan kan zelfs die tante zichzelf dat niet meer voorhouden.

En als we dat dan verplaatsen naar migranten, die onderaan de maatschappij staan, en een ditto inkomen hebben,

Dan ben je wel erg 'ziende blind' als lieve mohammed aan de lopende band 'geld vind' als hij wel de nieuwste dure schoenen, mobieltjes, Ipod's heeft.
userIcon
multicultureel geweld in engeland: http://thefallenlist.blogspot.com/

daar wordt je wel even stil van

misschien moeten wij ook zo'n lijst maken voor belgië/nederland, je merkt dat de tendens is dit soort nieuws zoveel mogelijk dood te zwijgen, degenen die ons deze multikul hebben opgedrongen mogen wel eens verantwoordelijkheid gaan nemen voor de situatie waarin zij hun burgers hebben achtergelaten.
userIcon
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:51 schreef Pracissor het volgende:

Wat een eng toontje sla jij toch aan, 'hoe durf jij te beweren?'. Deze schrijver is het gewoon met de Marokkaanse politicus eens die uit eigen persoonlijke ervaring spreekt van racisme. Maar jij zal het uiteraard wel beter weten dan deze Marokkaanse man, niet waar?
Ik vind jou eerder eng: je neemt zomaar iets aan.

Ik kan me best voorstellen dat die gast weet dat Afrikanen vaak veel feller reageren en dat hij veel minder kans heeft om die ipod van een Afrikaan te jatten. Daarom kiest hij een zwakker blank slachtoffer uit die zich waarschijnlijk minder goed kan verweren.

Als je het zo bekijkt is het 'passief' racisme: hij vermoordde de blanke jongen omdat dat gemakkelijker was, niet alleen omdat hij blank was. Denk dat de kans best groot is dat het inderdaad is gebeurd zoals ik hierboven beschrijf, hoe lullig het ook is Maar je weet maar nooit, misschien was het idd een racist die graag iemand wilde neersteken en een smoesje nodig had, misschien ging het wel echt puur en alleen om die mp3-speler. Gewoon niet lullen voordat je alle info hebt...
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:14 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Ik vind jou eerder eng: je neemt zomaar iets aan.

Ik kan me best voorstellen dat die gast weet dat Afrikanen vaak veel feller reageren en dat hij veel minder kans heeft om die ipod van een Afrikaan te jatten. Daarom kiest hij een zwakker blank slachtoffer uit die zich waarschijnlijk minder goed kan verweren.

Als je het zo bekijkt is het 'passief' racisme: hij vermoordde de blanke jongen omdat dat gemakkelijker was, niet alleen omdat hij blank was. Denk dat de kans best groot is dat het inderdaad is gebeurd zoals ik hierboven beschrijf, hoe lullig het ook is Maar je weet maar nooit, misschien was het idd een racist die graag iemand wilde neersteken en een smoesje nodig had, misschien ging het wel echt puur en alleen om die mp3-speler. Gewoon niet lullen voordat je alle info hebt...
Zoals Ahidar hier in de pers ook in zijn volledige uitleg aanhaalde: vorige maand werd ook in Brussel een Nigeriaanse jongen vermoordt bij een racistische roofmoord. Samen met nog enkele gelijkaardige overvallen. Er is een serieuse trend die zich doorzet van Noord-Afrikaanse jongeren die systematisch "ongelovigen" uitkiezen om te overvallen.

Wat een bullshit-verhaal! Blijven jullie allemaal even lekker verder slapen? Goed geschreven hoor trouwens. Hier en daar een foutje, maar 'dat mag de pret niet drukken'. In de laatste twee paragrafen probeer je overigens je mening te verkopen alsof het 'het ware geloof' was. "Hopelijk is Joe hier op dat vlak niet voor niks gestorven ..." eindig je dan. Alsof Joe's dood een ingreep in de samenleving zou bewerkstelligen. Tenminste... daar stuur je op aan. Nou, Joe is als een Westerse gegijzelde vermoord! Zoals er al zovele Westerse gegijzelden zijn vermoord onder het mom van een ongeluk of criminaliteit! Wel even wakker blijven, het Westen is nog steeds in oorlog met het dictatoriale Oosten. Saddam Hoessein word binnenkort terechtgesteld, denk je nou echt dat dit niets te maken zou hebben met de in het Westen woonachtige Soennitische-Jihad-inteelt-clubleden, die opgeleid worden om dit soort terreur ten uitvoer te brengen? Nee? Zou Iran ook geen enkele reden kunnen bedenken waarom zij achter deze moordpraktijken zouden kunnen zitten? Ik zal het gewoon een keer heel duidelijk zeggen: De Westerse regeringen worden allemaal door dit soort 'schurkenstaten' gechanteerd. Of het Westen trekt zich terug, of de onschuldigste en meest argeloze (ja, dié pikken ze er uit) burger wordt keer op keer het slachtoffer. En is de burger hier ook maar één keer voor gewaarschuwd door de regering? Nee. En is er door die honderd-duizenden terreurbestrijders, die zogenaamd over ons waken, al een leven van ook maar één burger gespaard? Met zoveel ambtenaren die er aan een baan geholpen zijn zou je dan ook verwachten dat ze dit soort moordpraktijken kunnen voorkomen. Dat kunnen ze ook , maar ze doen het alleen niet. Professie en vakkundigheid zijn namelijk twee moeilijk samengaande dingen voor een ambtenaar. Maar het word de hoogste tijd dat we de politiek nu eens gaan afrekenen op dit walgelijke geklungel en het gespeel met de levens van de burger; inplaats van in een staat van ontkenning te wachten op de dood van de volgende van één van onzer kinderen.
schrok wel even heel erg toen ik dit nieuws las, zat zelf van t weekend in de metro rond duivendrecht te spelen op mn psp, word er door zon zuidafrikaan dat ding zo uit mn handen getrokken en mee genomen! gelijk aan de noodrem gertokken, achter die gozer aan geholt en uiteindelijk met behulp van 2 omstanders de dader mn psp kunnen laten terug geven!
goeie column het enige wat me stoort is dat iedereen die het durft te zeggen zoals het is wordt uitgemaakt voor racist door zo'n knuffelaar
userIcon
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:54 schreef JanaX het volgende:
schrok wel even heel erg toen ik dit nieuws las, zat zelf van t weekend in de metro rond duivendrecht te spelen op mn psp, word er door zon zuidafrikaan dat ding zo uit mn handen getrokken en mee genomen! gelijk aan de noodrem gertokken, achter die gozer aan geholt en uiteindelijk met behulp van 2 omstanders de dader mn psp kunnen laten terug geven!
Dan schrik je idd zeg!
Een aantal jaren geleden had een maat van mij dat ook, zat met een vriend van hem in de trein, komt er een groepje (naar zijn zeggen allochtonen) aan, vroegen of hij een mobieltje had.. Zegt ie: heb ik niet, werd ie op z'n bek geslagen, net zolang tot hij z'n telefoon gaf. Niet te geloven toch?
userIcon
In Nederland maakt men zich druk of een 'verdachte' of veroordeelde met initialen of voornaam + 1e letter genoemd mag worden... En de etniciteit is helemaal top secret.

Ja, hou het maar stil allemaal. Enige oplossing is open, eerlijk en constructief hier aan werken.
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:14 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Ik vind jou eerder eng: je neemt zomaar iets aan.

Ik kan me best voorstellen dat die gast weet dat Afrikanen vaak veel feller reageren en dat hij veel minder kans heeft om die ipod van een Afrikaan te jatten. Daarom kiest hij een zwakker blank slachtoffer uit die zich waarschijnlijk minder goed kan verweren.

Als je het zo bekijkt is het 'passief' racisme: hij vermoordde de blanke jongen omdat dat gemakkelijker was, niet alleen omdat hij blank was. Denk dat de kans best groot is dat het inderdaad is gebeurd zoals ik hierboven beschrijf, hoe lullig het ook is Maar je weet maar nooit, misschien was het idd een racist die graag iemand wilde neersteken en een smoesje nodig had, misschien ging het wel echt puur en alleen om die mp3-speler. Gewoon niet lullen voordat je alle info hebt...
Dus als ik jou goed begrijp moeten blanken gewoon wat marokkaantjes gaan omleggen zodat blanken minder zwak zijn en de marokkanen dan niet-blanken gaan overvallen ?

Maartroost je het is echt niet de eerste keer dat er gesteld wordt dat je niet van je eigen volk jat. Dat principe is bekend onder turken, marokkanen maar ook onder roma's en kampvolk.
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:14 schreef Reigndear het volgende:

Wat een bullshit-verhaal! Blijven jullie allemaal even lekker verder slapen? Goed geschreven hoor trouwens. Hier en daar een foutje, maar 'dat mag de pret niet drukken'. In de laatste twee paragrafen probeer je overigens je mening te verkopen alsof het 'het ware geloof' was. "Hopelijk is Joe hier op dat vlak niet voor niks gestorven ..." eindig je dan. Alsof Joe's dood een ingreep in de samenleving zou bewerkstelligen. Tenminste... daar stuur je op aan. Nou, Joe is als een Westerse gegijzelde vermoord! Zoals er al zovele Westerse gegijzelden zijn vermoord onder het mom van een ongeluk of criminaliteit! Wel even wakker blijven, het Westen is nog steeds in oorlog met het dictatoriale Oosten. Saddam Hoessein word binnenkort terechtgesteld, denk je nou echt dat dit niets te maken zou hebben met de in het Westen woonachtige Soennitische-Jihad-inteelt-clubleden, die opgeleid worden om dit soort terreur ten uitvoer te brengen? Nee? Zou Iran ook geen enkele reden kunnen bedenken waarom zij achter deze moordpraktijken zouden kunnen zitten? Ik zal het gewoon een keer heel duidelijk zeggen: De Westerse regeringen worden allemaal door dit soort 'schurkenstaten' gechanteerd. Of het Westen trekt zich terug, of de onschuldigste en meest argeloze (ja, dié pikken ze er uit) burger wordt keer op keer het slachtoffer. En is de burger hier ook maar één keer voor gewaarschuwd door de regering? Nee. En is er door die honderd-duizenden terreurbestrijders, die zogenaamd over ons waken, al een leven van ook maar één burger gespaard? Met zoveel ambtenaren die er aan een baan geholpen zijn zou je dan ook verwachten dat ze dit soort moordpraktijken kunnen voorkomen. Dat kunnen ze ook , maar ze doen het alleen niet. Professie en vakkundigheid zijn namelijk twee moeilijk samengaande dingen voor een ambtenaar. Maar het word de hoogste tijd dat we de politiek nu eens gaan afrekenen op dit walgelijke geklungel en het gespeel met de levens van de burger; inplaats van in een staat van ontkenning te wachten op de dood van de volgende van één van onzer kinderen.
JE wilt zeggen dat het een complot is van oosterse regeringen ? Die legioenen moordende marokkaantjes op ons af hebben gestuurd en incompetente ambtenaren hebben gestuurd om onze supermannen te vervangen ?
userIcon
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:00 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]

Iedere kleurling met zo'n ding had dus het slachtoffer kunnen zijn.
Nee, helemaal niet. Een Marokkaan steelt over het algemeen niet van zijn eigen volk. Heel wat anders, maar heb je wel eens een Marokkaans oud vrouwtje beroofd zien worden van haar tasje door een Marokkaan? Nee.
userIcon
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:10 schreef rutger05 het volgende:
Racisme komt voor bij allerlei bevolkingsgroepen. Denk bijvoorbeeld aan Malcolm X die een niet te miskennen weerzinwekkende racist was, maar die toch nog door veel mensen als een volksheld wordt gezien.
Racist? Hooguit iemand die zich teveel achter zijn huidskleur verschool. Maar afgeven op blanken (anders dan in verband met onderdrukking van zwarten) of andere niet-negers deed hij niet.
quote:
Dergelijke criminele allochtone jongeren zijn definitief verloren voor de samenleving.
Dit soort formuleringen vind ik toch jammer. Het stuk gaat over Marokkanen, en het wordt gegeneraliseerd naar 'allochtonen'. Jammer dat zovelen die juiste focus als het gaat om probleemgroepen, kennelijk niet weten te richten.
Een voorbeeld, zij het van een iets ander elan:
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:00 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

Iedere kleurling met zo'n ding had dus het slachtoffer kunnen zijn.
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:18 schreef missDemeanor het volgende:

[..]
Nee, helemaal niet. Een Marokkaan steelt over het algemeen niet van zijn eigen volk.
quote:
Enkele Noord-Afrikaanse jongeren stappen op Joe af
uhmm... doodstraf hebben ze niet he in België :'( ?

dan maar lekker het land uittrappen! na hun gevangisstraf..

daaag
Het waren alleen geen Noord-afrikanen maar Polen blijkt nu. Geen racisme dus.
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:40 schreef JelleS het volgende:
Het waren alleen geen Noord-afrikanen maar Polen blijkt nu. Geen racisme dus.
Die laatste zin durf ik nog altijd te betwijfelen. Een Pool kan ook doelbewust een autochtone jongen uitkiezen om te bestelen hoor. Dan is dat evengoed racisme ...
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:40 schreef JelleS het volgende:
Het waren alleen geen Noord-afrikanen maar Polen blijkt nu. Geen racisme dus.
Als ik die videobeelden zie, zal het een noord-afrikaan met pools paspoort zijn geweest
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:32 schreef Esc het volgende:

Als ik die videobeelden zie, zal het een noord-afrikaan met pools paspoort zijn geweest


Jij baalt er echt van dat je nu niet zo makkelijk op Marokkanen kunt zeiken he!
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:39 schreef calvobbes het volgende:

[..]

[afbeelding]

Jij baalt er echt van dat je nu niet zo makkelijk op Marokkanen kunt zeiken he!


waar heb je het nou weer over... heb je de videobeelden niet gezien?

of probeer je gewoon te stoken..
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:44 schreef Esc het volgende:

[afbeelding]

waar heb je het nou weer over... heb je de videobeelden niet gezien?

of probeer je gewoon te stoken..
Komkom Esc, doe eens niet zo naief. JIj hebt die laatste berichten ook gezien. Dus je weet dat er iemand is aangehouden die uit Polen komt en de hoofdverdachte naar Polen is gevlucht.

Dus de kans dat het geen Marokkanen zijn is veel groter dan jij probeert te doen voorkomen. Dus als iemand loopt te stoken, ben jij het wel

Toch
Kut buitenlanders, nederland is TE VOL!
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:44 schreef Esc het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op dinsdag 25 april 2006 23:39 schreef calvobbes het volgende:

[..]

[<a href="http://images.fok.nl/s/biggrin.gif" width="15" height="15" target="_blank">afbeelding</a>]

Jij baalt er echt van dat je nu niet zo makkelijk op Marokkanen kunt zeiken he!</div></blockquote>[afbeelding]

waar heb je het nou weer over... heb je de videobeelden niet gezien?

of probeer je gewoon te stoken..
De mededader heeft een doodgewone Poolse naam , die stond zelfs in mijn krant vanmorgen.

Het is gewoon Pools krapuul met een wat donkerder uiterlijk. Die komen ook voor.
quote:
Op woensdag 26 april 2006 11:51 schreef JAMsper het volgende:
Kut buitenlanders, nederland is TE VOL!
Vieze vuile kut racist!!!!!!!!!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:40 schreef JelleS het volgende:
Het waren alleen geen Noord-afrikanen maar Polen blijkt nu. Geen racisme dus.
Blijkt dus maar weer dat dit stukje een BEETJE voorbarig was. Een echt bitter WISHFUL thinking verhaaltje.

Zielig zijn jullie om het alsmaar meteen op de hoop van de zogenaamde 'allochtoon'hoop te gooien (dat woord allochtoon deugt in ieder geval al niet, want da zeg je eigenlijk al meteen: jullie horen er niet bij, we willen jullie niet, waarna men zich hiernaar gaat gedragen, men hoort er immers toch al niet bij!)

Ik moet eigenlijk erg lachen om deze column: So much for dat "doelgerichte racisme". Klopt dus niets van.

userIcon
WHAHAHAHAHAH!

Fok van vandaag bevestigt: deze column is een rasistisch stukje dat voorbarig is e bevooroordeeld. Zo zie je maar weer hoe zielig Noord-Europeanen zijn in hun angst voor anderszijnden: we worden er bijna nazi's van. Moet wel lachen om deze domme domme column. Ga zo door, ik lach me rot! En nee, allochtoon ben ik niet.


Uit FOK! van vanmorgen:
"Racisme na mp3-moord bevestigt vermoeden psychologen
Gepost door Christiaan (--Christiaan--) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: woensdag 26 april 2006 @ 18:21
Icoon WetenschapEen tijd lang twijfelde niemand uit België eraan: de daders van de MP3-moord zouden Noord-Afrikanen zijn. Dit zou duidelijk blijken uit de beelden van de bewakingscamera's. Of toch niet? Het bleken blanke Polen te zijn. Psychologen doen al tijden onderzoek naar dit zogenaamd "latente racisme", dat niet lijkt te stoppen.

De blanke Belg Joe van Holsbeeck werd in de hal van het centraal station te Brussel vermoord omdat hij zijn MP3-speler niet wilde geven. Volgens getuigen waren de daders van Noord-Afrikaanse afkomst. Hierna riep een Marokkaanse politicus op tot een stille tocht. De ouders riepen op tot verdraagzaamheid, en twijfelden niet aan de getuigenissen. Toen de bewakingsbeelden vrij werden gegeven bleek het dus niet om Noord-Afrikanen te gaan, maar om blanke Polen met donker haar.

Een professor legt uit dat racisme erg diep zit: "We weten inmiddels dat als we van een bepaalde bevolkingsgroep denken dat die agressief is, en we nemen dan leden van die groep waar, dat we dan sneller denken dat ze gevaarlijk zijn. Bij deze moordzaak is het tegenovergestelde gebeurd. Er was een duidelijk teken van gevaar: er is met een mes gestoken. De vraag rijst wie dat gedaan heeft. De invulling gebeurt dan met stereotype beelden."

Er blijkt weinig tegen te doen. Zelfs mensen die zichzelf als niet racistisch bestempelen of mensen met allochtone vrienden of familie blijken bij proefjes vatbaar te zijn voor racisme. "Wie niet wil discrimineren probeert de denkbeelden te negeren, maar het is niet mogelijk de denkbeelden helemaal uit te wissen. Daar is onderzoek naar gedaan. Mensen die in vragenlijsten helemaal geen racist waren, waren toch vatbaar voor subtiele discriminatie. Ze moesten dan heel snel foto's beoordelen met mensen die wel of niet een wapen in de hand hebben. Bij allochtonen oordeelden ze veel sneller dat die een wapen hadden dan bij autochtonen."

De professor is op zoek naar trucjes om te kunnen werken met dit latente racisme. Zo wil ze dat docenten op Franse universiteiten voortaan examens nakijken zonder naam, zodat ze niet door een exotische naam beïnvloed zouden kunnen worden."
quote:
Op donderdag 27 april 2006 05:07 schreef Walrik het volgende:

[..]

Blijkt dus maar weer dat dit stukje een BEETJE voorbarig was. Een echt bitter WISHFUL thinking verhaaltje.

Zielig zijn jullie om het alsmaar meteen op de hoop van de zogenaamde 'allochtoon'hoop te gooien (dat woord allochtoon deugt in ieder geval al niet, want da zeg je eigenlijk al meteen: jullie horen er niet bij, we willen jullie niet, waarna men zich hiernaar gaat gedragen, men hoort er immers toch al niet bij!)

Ik moet eigenlijk erg lachen om deze column: So much for dat "doelgerichte racisme". Klopt dus niets van.
Als een Pool doelbewust een Belgische jongere uitkiest om te bestelen, is dat dan géén racisme misschien ?

Ik ben blij dat ze de gearresteerde dader nu met grote zekerheid geïdentificeerd hebben. Het is nu alleen nog afwachten op de publicatie van de link met de werkgroep van Saddam Hoessein, al Qaeda.
mooie text,

ivm moslims,
ik ga niet zeggen, ga terug naar je land, op voorwaarde dat ze zich integreren & aanpassen aan onze wetten ffs. Daar kan ik me soms echt boos in maken.

Alleen de regering (=leger) kan nog iets beginnen tegen de 'moslimvereniging' die zich niet wil aanpassen, want de politie durft niet meer. Zouden ze beter eens werk van maken.
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskeeplassers0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport6
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden