Teken hier Mohammed!

Algemeen • Geschreven door Joost (Joost-mag-het-weten) op 05-02-2006 @ 00:15
print 

Het is mij toch wat met die Mohammed-spotprenten tegenwoordig. Een paar Scandinavische kranten publiceren als gerichte provocatie een reeks cartoons en meteen lijkt een nieuwe wereldburgeroorlog uitgebroken. Zelfs Geert Wilders publiceerde ze ondertussen al op zijn site. Waar een man van middelbare leeftijd zich mee bezighoudt. Pretpark Mohammed.

Maar laat ons het toch ook een beetje bij "goede smaak" houden. Ik heb me vorig jaar doodgelachen om de schoenen van Johannes Paulus op zijn sterfbed. Er was niet overheen te kijken. Rode schoenen als slagschepen. Je moest als cartoonist bijna dement zijn om daar geen spotprent van te maken. Maar mag je de paus ook een lont in zijn reet steken? Dat mag, gezien het eindeloze bloedbad van de inquisitie, maar een artistieke surplus is het niet.

Vreemd genoeg vindt nu ook de Katholieke Kerk dat ze moeten reageren reageren op de cartoons. Persoonlijk vind ik het vreemd, als Europese kranten hun eigen geloof aanpakken hoor je ze zelden tot nooit.
Allicht komt het ook omdat het Vaticaan hier in deze stuiptrekking nog even een kans zag om hun ware gelaat te tonen. Ja, ze zijn in Rome allicht héél jaloers op de Islam aan het worden, niet alleen door de schrikwekkende groei van die godsdienst de laatste tijd, maar vooral omdat de diverse strekkingen ervan nog altijd overal stevig de "touwtjes" in de maatschappij in handen hebben.
Ja, ooit was het hier ook zo met het christendom, in ieder dorp had je drie belangrijke machtsblokken, de pastoor, de burgemeester en de directeur van de school. Vaak in die volgorde, en als het even meezat was die laatste nog een kloosterling ook. En dan vergeten we nog even de donkere tijden ervoor waarin de Paus vanuit Rome regeerde als een keizer over half-Europa. Hier in Europa zijn we gelukkig bijna overal daaruit gegroeid.

In de Islamwereld is dit dus allesbehalve het geval, en door de migratiegolven tijdens de laatste eeuw en de steeds meer oprukkende Islam zien we beide werelden méér en méér botsen. Dat merk je ook bij het 'protest' in de Islamwereld op de fameuze spotprenten. Men eist excuses van het "land Denemarken", men steekt de "Noorse Ambassade" in brand.
In de Islamwereld lijkt men niet te snappen dat hier bij ons regeringen van een land zich niet mogen, kunnen of willen bemoeien met wat in de pers verschijnt. Tuurlijk zijn er hier kranten en televisiestations van allerlei strekkingen die invloed uitoefenen, maar er wij hebben géén traditie van "verbod" meer. Er is géén instantie die censuur op de pers uitoefent.
En dat lijkt de Moslimwereld maar niet te willen of kunnen snappen, het illustreert nog maar eens hoe sterk beide culturen van elkaar verschillen. En voor er iets aan dat cultuurverschil zal veranderen blijft het een héél moeilijke oefening om beide werelden samen te laten leven.
Kijk, laat ons het ook maar eens duidelijk zeggen, over smaken en kleuren kun je niet discussiëren, maar enkele van die Mohammed-cartoons getuigen ontegensprekelijk van een héél slechte smaak. Andere dan weer zijn allicht voor iedereen van goeie wil altijd wel een beetje grappig. Maar los van die smaak, bij ons moet je ze kunnen publiceren.
Tuurlijk mag Ali om de hoek of zelfs Ali in Zuid-West Iran daartegen "protesteren", of tenminste, in onze maatschappij met een héél grote vrije meningsuiting, mag Ali protesteren tegen de inhoud van dergelijke cartoons. Dat doen wij namelijk ook.

Neem nu een vergelijkbaar voorbeeldje van ergens vorig jaar in België. Een experimentele kunstenaar, notabene een Moslim, kwam met het toneelstuk "Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen" voor de dag. Op zich is dat al een "héél gladde bodem" om op te balanceren, maar hij publiceerde op de affiches van die voorstelling ook nog eens Maria met een ontblote borst. De Oer-Conservatieve Christelijke wereld in België gruwde.
Ja, er kwam uit die hoek ook massaal protest tegen de voorstelling en de affiche, ja er kwam een betoging, en ja, men deed een oproep aan de culturele centra om de verdere voorstellingen niet meer te laten doorgaan. Maar daar bleef het dan ook bij. De artiest kreeg géén doodsbedreigingen, zijn huis is nog altijd brandvrij, en zelfs de zalen waar de voorstellingen doorgingen werden ongemoeid gelaten. Hoe anders is nu echter de reactie van de Moslimwereld op het omgekeerde voorval.
En ondertussen is ook de Arabische Europese Liga zoals traditioneel ook al in gang geschoten , zij publiceren op hun website enkele antisemitische "cartoons" die ik zelfs geen cartoons meer durf te noemen. Maar ze hebben het warm water niet uitgevonden. Bekijkt u ook gerust even enkele voorbeelden van anti-semitische vredelievende en verdraagzame cartoons en artikelen in Arabische kranten de laatste maanden/jaren. Maar hebt u daar ooit ook maar één Jood pakweg de Iraanse ambassade voor zien in brand steken?

Mohammed ligt ondertussen allicht in een deuk. Zoveel eeuwen na dato, en nog schiet de internationale gemeenschap in een kramp om een krul aan zijn hoofd. Dat had hij zelfs in zijn stoutste dromen niet durven dromen.



Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskeeplassers0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport6
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

11932 views / 140 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 140 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Hypocriete mensen hier op FOK!...
Als er iets over de joden gezegd word mag het gelijk niet en is het erg smakeloos
En dan als er een tegenactie komt van de moslims is het weer van "Kijk die verschrikkelijke moslims eens!!!"
Eerst uitdagen en daarna het slachtoffertje spelen
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:28 schreef DjDev het volgende:
Hypocriete mensen hier op FOK!...
Als er iets over de joden gezegd word mag het gelijk niet en is het erg smakeloos
En dan als er een tegenactie komt van de moslims is het weer van "Kijk die verschrikkelijke moslims eens!!!"
Eerst uitdagen en daarna het slachtoffertje spelen





Allemaal cartoons over de Joodse godsdienst die notabene in enkele van de grootste (Amerikaanse) kranten ter wereld zijn verschenen. Heb jij daar 1 Jood een Moskee of een Arabische ambassade voor zien in brand steken ?
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[[url=http://www.cartoonstock.com/lowres/dmc0171l.jpg/img]
[img]http://www.cartoonstock.com/lowres/cgo0051l.jpg]afbeelding[/url]]

Allemaal cartoons over de Joodse godsdienst die notabene in enkele van de grootste (Amerikaanse) kranten ter wereld zijn verschenen. Heb jij daar 1 Jood een Moskee of een Arabische ambassade voor zien in brand steken ?
Gelukkig zijn de moslims mensen die eer hebben en opkomen voor hun geloof!
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:28 schreef DjDev het volgende:
Hypocriete mensen hier op FOK!...
Als er iets over de joden gezegd word mag het gelijk niet en is het erg smakeloos
En dan als er een tegenactie komt van de moslims is het weer van "Kijk die verschrikkelijke moslims eens!!!"
Eerst uitdagen en daarna het slachtoffertje spelen
Zeggen dat alle joden of moslims slecht zijn is wat anders dan een vermeende God of Profeet beledigen. Je zult op fok vrijwel nooit kritiek horen over spotten met Jezus, God of Joodse gebruiken. Joden (als ik even mag generaliseren) staan doorgaans bekend om hun zelfspot en relativeringsvermogen.

Waarom is een spotprent geen respect tonen voor iemands overtuiging, maar vrijheid van meningsuiting willen inperken vanuit Islamitische landen niet geen respect tonen voor de overtuiging van de mensen van Denemarken? Staan de moslims ook te protesteren als de Joodse God belachelijk gemaakt wordt?

De Profeet beledigen is respectloos, maar vlaggen, foto's van premiers met doorgesneden kelen en ambassades verbranden is repect tonen?
quote:
Gelukkig zijn de moslims mensen die eer hebben en opkomen voor hun geloof!
Daar heb je gelijk in, maar ze komen dan dus niet op voor het in het algemeen respecteren van overtuigingen van alle mensen, alleen van die van henzelf.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:52 schreef mike_another het volgende:

[..]

Zeggen dat alle joden of moslims slecht zijn is wat anders dan een vermeende God of Profeet beledigen. Je zult op fok vrijwel nooit kritiek horen over spotten met Jezus, God of Joodse gebruiken. Joden (als ik even mag generaliseren) staan doorgaans bekend om hun zelfspot en relativeringsvermogen.

Waarom is een spotprent geen respect tonen voor iemands overtuiging, maar vrijheid van meningsuiting willen inperken vanuit Islamitische landen niet geen respect tonen voor de overtuiging van de mensen van Denemarken? Staan de moslims ook te protesteren als de Joodse God belachelijk gemaakt wordt?
Staan de joden nu mee te protesteren met de moslims?
quote:
De Profeet beledigen is respectloos, maar vlaggen, foto's van premiers met doorgesneden kelen en ambassades verbranden is repect tonen?
[..]

Daar heb je gelijk in, maar ze komen dan dus niet op voor het in het algemeen respecteren van overtuigingen van alle mensen, alleen van die van henzelf.
Oog om oog, tand om tand?
Jammer dat het zo moet..
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:06 schreef DjDev het volgende:
Staan de joden nu mee te protesteren met de moslims?
Nee, daar moet ik je helemaal gelijk in geven, maar ze verbranden ook geen vlaggen en ambassades van landen waarin een beledigend cartoontje gemaakt is over hun geloof?
quote:
Oog om oog, tand om tand?
Jammer dat het zo moet..
Dus als de 1 iets doet dat zo erg is dat je het nooit mag doen, dan mag je het zelf opeens ook? Het probleem is dat de definitie van wat net zo beledigend is door de moslims nu zelf verzonnen is. Wie bepaalt dat het beledigen van de Profeet erger is dan iemand die dat doet dood te wensen?

In de landen waar dit nu gebeurt is is die definitie anders, dat is het recht van de burgers van een dergelijk democratisch land. Waarom moeten die democratische landen WEL de overtuigingen van Islamitische landen respecteren maar de Islamitische landen de overtuigingen van de democratische landen niet? Omdat een geloof boven een niet-geloof staat?

Uberhaupt is het toch een beetje vreemd om een geheel land aan te rekenen wat een krant gedaan heeft? Dat zijn in principe burgers. Nederland boycot toch ook niet ieder land van herkomst van elke crimineel?

De Deense regering heeft nota bene excuses aangeboden, maar stelt slechts dat ze geen macht over de krant hebben, wat bij de wet zo geregeld is in een democratie. Moeten ze nou werkelijk dat hele principe, waarop een democratie gebouwd is, helemaal veranderen in 1 week, omdat een andere landen dat eisen?
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef DjDev het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de moslims mensen die eer hebben en opkomen voor hun geloof!
Ik denk dat je meer eer hebt door te lachen om onzin dan om onzin als feit te bestempelen. Daarmee bevestig je alleen eigen onkunde tot relativering. Door daarnaast ook nog eens geweld te gebruiken tegen onzin bevestig je tevens je eigen onmacht omdat geweld het allerlaatste redmiddel is.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 05-02-2006 @ 02:52 fotoboek homepage
userIcon
Je bent iets vergeten: de reactie uit de moslimwereld komt nu zo laat omdat een ongetwijfeld uiterst eervolle Deense imam -die al een aantal keren op botte leugens is betrapt in de media- met de spotprenten in het MO is gaan leuren en er drie valse aan heeft toegevoegd die uiterst grof zijn. Met het doel natuurlijk om de jihad lekker op te stoken.

Is hem aardig gelukt moet ik erkennen.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 05-02-2006 @ 02:53 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef DjDev het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de moslims mensen die eer hebben en opkomen voor hun geloof!
Ah, eindelijk iemand die me haarfijn kan uitleggen hoeveel eer je scoort bij allah en je buren als je je dochter de keel doorsnijdt omdat ze door haar oom verkracht is.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:42 schreef nibble het volgende:

[..]

Ik denk dat je meer eer hebt door te lachen om onzin dan om onzin als feit te bestempelen. Daarmee bevestig je alleen eigen onkunde tot relativering. Door daarnaast ook nog eens geweld te gebruiken tegen onzin bevestig je tevens je eigen onmacht omdat geweld het allerlaatste redmiddel is.
Dus als je moeder verkracht word ga je alleen maar lachen...Puike gozer ben jij...
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:53 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Ah, eindelijk iemand die me haarfijn kan uitleggen hoeveel eer je scoort bij allah en je buren als je je dochter de keel doorsnijdt omdat ze door haar oom verkracht is.
Het moet juist andersom
Je moet de keel van de oom doorsnijden...
Of laat hem lijden zoals de mensen in Saw
ehh... dj_dev, het zou denk ik een stuk schelen als je eerst eens duidelijk leest waar je eigenlijk op reageert voordat je reageert. je reacties slaan namelijk al het hele topic lang de plank kompleet mis, als ik zo vrij mag zijn. ter voorbeeld je laatste reactie:

er wordt gesteld dat het niet bijzonder netjes van die moslims is dat in hun kultuur, wanneer een meisje uit de familie verkracht wordt, dat meisje er nota bene ZELF voor moet boeten.

jou laatste reactie:
'het moet juist andersom, de oom zou gestraft moeten worden'

ja hehe! dat is wat iedereen vindt! dat meisje moet niet gestraft worden maar de oom, en dat is nou net wat de moslims waar jij het voor op neemt NIET doen!!
userIcon
De column en trouwens ook de hele kwestie rondom die spotprenten laten precies zien waar het verschil tussen de moslimwereld en westerse maatschappij zit.

Grote aantallen moslims zijn bereid te doden en hun leven op te offeren indien daartoe opgeroepen wordt. Bovendien zijn deze zelfde lieden makkelijk te misleiden en te manipuleren door schimmige haatzaaiers. Er wordt geen enkele kritiek of spot met hun geloof getolereerd en als ze de kans krijgen zullen ze de 'schuldigen' kelen of ze op een ergere manier vermoorden. Iedereen die de huidige reacties uit de moslimwereld probeert goed te praten (Meki, DjDev, etc) is niet goed bij zijn hoofd of zit ook in het andere kamp en is minder progressief in zijn geloofsbeleving als dat men de buitenwereld wil doen geloven.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 05-02-2006 @ 10:47 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 04:04 schreef DjDev het volgende:

[..]

Het moet juist andersom
Je moet de keel van de oom doorsnijden...
Of laat hem lijden zoals de mensen in Saw
Ah, ok. MAar waarom snijdt men dan zo regelmatig de verkeerde kelen door? Kwestie van blunderende onoplettendheid? Foutje?

En wat mankeert er aan gevangenisstraf, behalve dat het niet in de koran vermeldt staat?
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 05:05 schreef jinn het volgende:
ehh... dj_dev, het zou denk ik een stuk schelen als je eerst eens duidelijk leest waar je eigenlijk op reageert voordat je reageert. je reacties slaan namelijk al het hele topic lang de plank kompleet mis, als ik zo vrij mag zijn. ter voorbeeld je laatste reactie:

er wordt gesteld dat het niet bijzonder netjes van die moslims is dat in hun kultuur, wanneer een meisje uit de familie verkracht wordt, dat meisje er nota bene ZELF voor moet boeten.

jou laatste reactie:
'het moet juist andersom, de oom zou gestraft moeten worden'

ja hehe! dat is wat iedereen vindt! dat meisje moet niet gestraft worden maar de oom, en dat is nou net wat de moslims waar jij het voor op neemt NIET doen!!
Dude
Arabische cultuur en de Islam IS NIET ÉÉN (1) !!
Jij haalt dingen door de war
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:47 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Ah, ok. MAar waarom snijdt men dan zo regelmatig de verkeerde kelen door? Kwestie van blunderende onoplettendheid? Foutje?

En wat mankeert er aan gevangenisstraf, behalve dat het niet in de koran vermeldt staat?
Lees de reactie hierboven
Arabische cultuur is NIET gelijk aan de Islam..
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 09:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
De column en trouwens ook de hele kwestie rondom die spotprenten laten precies zien waar het verschil tussen de moslimwereld en westerse maatschappij zit.

Grote aantallen moslims zijn bereid te doden en hun leven op te offeren indien daartoe opgeroepen wordt. Bovendien zijn deze zelfde lieden makkelijk te misleiden en te manipuleren door schimmige haatzaaiers. Er wordt geen enkele kritiek of spot met hun geloof getolereerd en als ze de kans krijgen zullen ze de 'schuldigen' kelen of ze op een ergere manier vermoorden. Iedereen die de huidige reacties uit de moslimwereld probeert goed te praten (Meki, DjDev, etc) is niet goed bij zijn hoofd of zit ook in het andere kamp en is minder progressief in zijn geloofsbeleving als dat men de buitenwereld wil doen geloven.
Het westen lokt alles uit..en aan het eind zeggen jullie
"Kijk die verschrikkelijke moslims nou eens :'( :'( :'( !!11"
"Het westen" is een veel grotere generaliseering dan "de arabische wereld is moslim". Wat je dus eigenlijk zegt is dat "het westen" (christenen, joden, hindoe's, boedisten en noem maar op) een probleem hebben met de islam? Ik denk dat het eerder andersom is.
userIcon
DjDev ==> Fijn he, dat je in een land woont waar je de vrijheid hebt om foto's van brandende vlaggen te tonen!

Maar als ik je reacties hierboven lees, heb je werkelijk NIETS begrepen van dit land! Ik zou zeggen, ga die integratiecursus eens volgen, en LEER wat voor normen en waarden er in dit land gelden.
userIcon
De Arabische cultuur = de Islam, al meer dan 1500 jaar lang is de Islam de enige godsdienst in de Arabische landen. Dus de cultuur daar is bepaald door de Islam.
userIcon
Over generaliseren gesproken.
Je hebt moslims en je hebt ongelovigen.

Ik maak nog onderscheid tussen christenen, moslims, joden,boeddisten, hindoestanen, etc.etc. En elke groep hebben ondergroepen die elkaar naar het leven staan omdat hun geloof beter is als het geloof van de ander.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:47 schreef DjDev het volgende:

[..]

Lees de reactie hierboven
Arabische cultuur is NIET gelijk aan de Islam..
Nee maar in Indonesie zijn ze anders ook lekker bezig, voor de rest uit je de reinste onzin. Opkomen voor je geloof doe je met woorden en desnoods rechtszaken, niet als een stelletje barbaren mensen aanvallen, gebouwen platbranden etc.
Maar de beschaving is duidelijk aan onze zijde.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:55 schreef Roti het volgende:
"Het westen" is een veel grotere generaliseering dan "de arabische wereld is moslim". Wat je dus eigenlijk zegt is dat "het westen" (christenen, joden, hindoe's, boedisten en noem maar op) een probleem hebben met de islam? Ik denk dat het eerder andersom is.
Ehm..nee niet echt.
Als "de westerse wereld" zich niet bemoeit met "de arabische wereld" zou er niks aan de hand zijn...
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:01 schreef RemcoDelft het volgende:
DjDev ==> Fijn he, dat je in een land woont waar je de vrijheid hebt om foto's van brandende vlaggen te tonen!

Maar als ik je reacties hierboven lees, heb je werkelijk NIETS begrepen van dit land! Ik zou zeggen, ga die integratiecursus eens volgen, en LEER wat voor normen en waarden er in dit land gelden.
Integratie cursus heb ik niet nodig..
Ik weet al hoe het in dit land eraan toegaat.
Hoeren neuken, drugs gebruiken, marokkanen uitschelden, de Islam zwart maken etc.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:11 schreef Lizz-n het volgende:
De Arabische cultuur = de Islam, al meer dan 1500 jaar lang is de Islam de enige godsdienst in de Arabische landen. Dus de cultuur daar is bepaald door de Islam.
De Arabische cultuur is niet gelijk aan de Islam.
Dat is gewoon zo.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:20 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Nee maar in Indonesie zijn ze anders ook lekker bezig, voor de rest uit je de reinste onzin. Opkomen voor je geloof doe je met woorden en desnoods rechtszaken, niet als een stelletje barbaren mensen aanvallen, gebouwen platbranden etc.
Maar de beschaving is duidelijk aan onze zijde.
Rechtszaken?
En wat dan?
Heel de westerse wereld in de gevangenis?
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 05-02-2006 @ 13:53 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:35 schreef DjDev het volgende:

[..]

Rechtszaken?
En wat dan?
Heel de westerse wereld in de gevangenis?
Nee, gewoon uitzuigen als de schatplichtige dhimmi's die ze zijn.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:33 schreef DjDev het volgende:

[..]

De Arabische cultuur is niet gelijk aan de Islam.
Dat is gewoon zo.
De Islam heeft op zijn minst (tijdelijk) bezit genomen van de Arabische cultuur. Dat valt niet te ontkennen.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De Islam heeft op zijn minst (tijdelijk) bezit genomen van de Arabische cultuur. Dat valt niet te ontkennen.
In Turkije is de Islam de grootste godsdienst..
Zie je daar dat het slachtoffer (altijd) gestraft word?
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:28 schreef DjDev het volgende:

[..]

In Turkije is de Islam de grootste godsdienst..
Zie je daar dat het slachtoffer (altijd) gestraft word?
Turkije is geen Arabische samenleving. Noem een Turk nooit ! een Arabier, trouwens ...
In Turkije heb je overigens als zowat enig Islam-land ter wereld een "seculiere" samenleving. En die hebben we gelukkig te danken aan Atta Turk vele jaren geleden die het leger de opdracht gaf die seculiere samenleving ten alle prijze ten allen tijde te behouden.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Turkije is geen Arabische samenleving. Noem een Turk nooit ! een Arabier, trouwens ...
Ik ben zelf een Turk dus ik weet wel wat je niet en wat je wel moet zeggen tegen een Turk.
Wat ik hiermee wil duidelijkmaken is dat Islam niet gelijk is aan Arabische cultuur
quote:
In Turkije heb je overigens als zowat enig Islam-land ter wereld een "seculiere" samenleving. En die hebben we gelukkig te danken aan Atta Turk vele jaren geleden die het leger de opdracht gaf die seculiere samenleving ten alle prijze ten allen tijde te behouden.
Oftewel Turkije bewijst dat Islam niet gelijk is aan Arabische cultuur.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:40 schreef DjDev het volgende:

[..]

Ik ben zelf een Turk dus ik weet wel wat je niet en wat je wel moet zeggen tegen een Turk.
Wat ik hiermee wil duidelijkmaken is dat Islam niet gelijk is aan Arabische cultuur
[..]

Oftewel Turkije bewijst dat Islam niet gelijk is aan Arabische cultuur.
Laat ons het anders uitdrukken, de Turkse strekking van de Islam is zowat de enige die niet gelijk is aan de Arabische cultuur inderdaad. Of tenminste die de Arabische cultuur waar het bezit van heeft genomen niet kan opleggen aan de bevolking. Dat net door de door het leger opgelegde seculiere samenleving.

Maar heb jij al in Turkije de Deense, Noorse, ... ambassades in brand zien staan ? Ik niet hoor ...
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:33 schreef DjDev het volgende:

[..]

De Arabische cultuur is niet gelijk aan de Islam.
Dat is gewoon zo.
De Arabische cultuur is jarenlang door de Islam bepaald, dat is gewoon zo. Bewijzen nodig? Zie Iran daar wordt gestraft met een Islamisch straffensysteem.

De Turkse cultuur, waar jij blijkbaar vandaan komt, is niet gelijk aan de Islam, maar dat heb je mij ook nooit horen roepen.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:46 schreef DjDev het volgende:

[..]

Dude
Arabische cultuur en de Islam IS NIET ÉÉN (1) !!
Jij haalt dingen door de war
Inderdaad! Oriëntaalse dans bijvoorbeeld maakt deel uit van de Arabische cultuur, maar is volgens de islam zwaar haram.
userIcon
quote:
Het Islamitische Leger in Irak heeft zondag ertoe opgeroepen Denen te doden. Ook bedreigt de aan Al Qaida gelieerde groepering landen waar de Deense spotprenten zijn herdrukt. Ook Nederland wordt genoemd, naast Denemarken, Noorwegen, Frankrijk en Spanje.In de via internet verspreide verklaring worden moslimstrijders opgeroepen "Denen te vangen en in stukken te snijden".
en dat in naam van een " vredig geloof "
de moslims laten hun ware gezicht zien
gelukkig zien steeds meer mensen in hoe de islam is
om op te kotsen dus
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef Lizz-n het volgende:

[..]

De Arabische cultuur is jarenlang door de Islam bepaald, dat is gewoon zo. Bewijzen nodig? Zie Iran daar wordt gestraft met een Islamisch straffensysteem.

De Turkse cultuur, waar jij blijkbaar vandaan komt, is niet gelijk aan de Islam, maar dat heb je mij ook nooit horen roepen.
Wat zijn Islamitische straffen?
Islamitische straffen zijn volgens mij de straffen die Allah zelf geeft en niet een of andere arabier..
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef Lizz-n het volgende:
De Arabische cultuur is jarenlang door de Islam bepaald, dat is gewoon zo. Bewijzen nodig? Zie Iran daar wordt gestraft met een Islamisch straffensysteem.
Iran is geen Arabisch land. Dit bewijst maar weer eens hoe dom je bent.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:42 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]

en dat in naam van een " vredig geloof "
de moslims laten hun ware gezicht zien
gelukkig zien steeds meer mensen in hoe de islam is
om op te kotsen dus
Eerst uitdagen en dan het slachtoffer spelen?
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Turkije is geen Arabische samenleving. Noem een Turk nooit ! een Arabier, trouwens ...
Noem een Marokkaan ook geen Turk, Vinden wij zwaar beledigend!
quote:
In Turkije heb je overigens als zowat enig Islam-land ter wereld een "seculiere" samenleving. En die hebben we gelukkig te danken aan Atta Turk vele jaren geleden die het leger de opdracht gaf die seculiere samenleving ten alle prijze ten allen tijde te behouden.
Met als resultaat een dictatuur! Een land dat gelukkig dankzij die zelfde Atasnurk nooit bij de EU zal horen!
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:46 schreef DjDev het volgende:

[..]

Dude
Arabische cultuur en de Islam IS NIET ÉÉN (1) !!
Jij haalt dingen door de war
Dude, ook vooor dat Islam bekend stond onder de naam Islam draaide het in de Arabische kultuur om de Islam. Vooor Mohammed was de bekendste vorm: Saiban (voornamelijk in Irak). Wat Mohammed gedaan heeft is al deze losse vormen van pre-Islam samensmeden tot het geheel: Islam.

Ik haal dingen duidelijk NIET door de war, jij hebt gewoon geen idee waar je het over hebt.
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:45 schreef DjDev het volgende:

[..]

Eerst uitdagen en dan het slachtoffer spelen?
dus het oproepen tot moord vind je normaal ?
en dát vanwegen een paar spotprenten ...
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:44 schreef Berberleeuw het volgende:

[..]

Iran is geen Arabisch land. Dit bewijst maar weer eens hoe dom je bent.
als een doorgedraaide idioot moord en brand schreeuwen en roepen dat iedere westerling dood moet ..
gossie , wie is hier nou echt dom ?
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:48 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
als een doorgedraaide idioot moord en brand schreeuwen en roepen dat iedere westerling dood moet ..
gossie , wie is hier nou echt dom ?
Er zijn meer als 1 MILJARD moslims op de wereld! Als jij je mening over de Islam basseert op ee aantal demomstranten die wat lomps roepen dan ben je of dom of je kan niet rekenen!
Bovendien blijf ik erbij dat jij niet goed leest.

Kern van de zaak:
Persoon A heeft kritiek op Islam
- Gevolg: persoon A moet gedood worden (Jihad)

Mosilm A heeft kritiek op Joden & Christenen
- Gevolg: 'Goed zo Moslim A! Joden zijn ook varkens en Christenen zijn honden!'

Hypokriet ja/ja?
Hypokriet van wie dan, meneer DjDev?
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:44 schreef Berberleeuw het volgende:

[..]

Iran is geen Arabisch land. Dit bewijst maar weer eens hoe dom je bent.
Eehh - grote groepen Arabieren (Belushi, Ajmi ed) vinden hun oorsprong in Iran. Wie noem jij hier dom Berberleeuw??

Bovendien: Wat is DE bepalende factor voor Arabieren zelf om te stellen dat iemand een Arabier is? - 'Het nageslacht van Ismaël'. Wil jij beweren dat de gemiddelde Iraniër hier niet onder valt??
userIcon
Hier zie je ook duidelijk hoe gebrainwasht veel moslims zijn, ze zien niet eens het verschil dat hier getekend word. helemaal die barbaren die nu ambasades in de fik steken. wat hebben die mensen met spotprenten te maken. waarschijnlijk zijn die mensen die daar werken heel sympathiek met de moslims anders ga je daar niet werken, en wat doen de locale bewoners.

Ergere racisten als moslims bestaan er niet!!!
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:32 schreef amr_diab het volgende:

[..]

Inderdaad! Oriëntaalse dans bijvoorbeeld maakt deel uit van de Arabische cultuur, maar is volgens de islam zwaar haram.
'Zwaar haram'? Het trekt de aandacht van de Jinn ja, en is daarom inderdaad niet bevorderlijk voor het punten scoren bij Allah.

Maar zwaar haram is:
Je broeder ongewroken laten (bloeddorstig?)
Het negeren van de Zakat, waaronder ook Jihad valt (bloeddorstig?)
Het negeren van de Salat, de gebeden (ok, deze is dan idd NIET bloeddorstig)
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:58 schreef jinn het volgende:
Bovendien blijf ik erbij dat jij niet goed leest.

Kern van de zaak:
Persoon A heeft kritiek op Islam
- Gevolg: persoon A moet gedood worden (Jihad)

Mosilm A heeft kritiek op Joden & Christenen
- Gevolg: 'Goed zo Moslim A! Joden zijn ook varkens en Christenen zijn honden!'

Hypokriet ja/ja?
Hypokriet van wie dan, meneer DjDev?
Ik heb nooit gezegd dat Christenen of Joden of boedhisten of een andere bevolkings groep varkens of iets anders zijn.
Dat een paar mannetjes die ergens in de bergen zitten dat hebben gezegd betekent niet dat Alle moslims dat zeggen
userIcon
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:22 schreef Inorbit het volgende:
Hier zie je ook duidelijk hoe gebrainwasht veel moslims zijn, ze zien niet eens het verschil dat hier getekend word. helemaal die barbaren die nu ambasades in de fik steken. wat hebben die mensen met spotprenten te maken. waarschijnlijk zijn die mensen die daar werken heel sympathiek met de moslims anders ga je daar niet werken, en wat doen de locale bewoners.

Ergere racisten als moslims bestaan er niet!!!
Ergere racisten als moslims bestaan er niet??
De westerlingen tekenen beledigende tekeningen en die zijn engeltjes ofzo?!!
JE BENT GEWOON HARTSTIKKE HYPOCRIET!!
50  van 140 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskeeplassers0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport6
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden