De missie van D66

Algemeen • Geschreven door Nick (ArchEnemy) op 11-01-2006 @ 18:24
print 
Bestaat Afghanistan eigenlijk nog wel vraag ik me af. Eerst het Russische leger over de vloer, toen de CIA die Bin Laden hielp ze weg te jagen, toen de Talibanstrijders die allemaal zelf geleerd hadden de koran te lezen en nu Amerika en haar Europese bondgenoten. In zo'n kort tijdsbestek zoveel uiteenlopende bezetters over de vloer kan niet goed zijn voor een willekeurig land.

Dat Afghanistan zelf van achterlijkheid aanelkaar hangt is vergeleken met een hotel vol nobelprijswinnaars een feit, maar ook hun eigen zaak. Zolang ze niet meer zo stom zijn om onderdak te bieden aan gretige massamoordenaars die het op objecten en burgers van landen met grote dure legers hebben voorzien wikkelen ze hun vrouwen en dochtertjes voor mijn part in cement om geile gedachten bij hun vrienden te voorkomen, zeker als het in een prachtig spirituele handleiding terug te vinden is, leef je uit.

De streek Uruzgan is er na alle buitenlandse interventies belazerd aan toe. Hoog tijd dus dat wij dat voor ze gaan herverherbouwen. Alleen zit de Taliban daar nog steeds in het zadel en die stelt geen prijs op dwangmatig westerse hulp. Daarom wil D66 nog even wachten, tot we weer 'welkom' zijn.
Maar wat hebben wij daar toch te zoeken, wat liggen daar voor immense belangen voor Nederland dat haar bestuurders er een kabinetscrisis voor over hebben?

Volgens JeePee moeten we deze arme mensen zo snel mogelijk 'helpen'. Op een leuk feest eens een soldaat ontmoet die daar in de buurt regelmatig langs ging om te 'helpen'. Volgens hem betekent 'helpen' dat die soldaten het infrastructurele zware werk opknappen, de lokale bevolking staat erbij en kijkt ernaar. Nadat de soldaten weer zijn vertrokken gaat men vrolijk op de oude voet verder, dankbaar om de straatverlichting in de woestijn die de aanrijdingen tussen tegenliggende kamelen aanzienlijk zal doen verlagen.
Gereedschap en kennis uit het jaar nul, normen & waarden die generaties armoede beloven, maar toch daar vast aan willen houden, het lijkt verdorie wel alsof ze een eigen cultuur hebben en die willen koesteren.

Na een stuk of wat publikaties van kritische 'hulpverleners' doorgelezen te hebben denk ik ook dat dit soort 'hulp' alleen maar verdere lokale debilisering in de hand werkt. Alles wat dit soort volken zelf zouden moeten ontdekken en ontwikkelen nemen wij eventjes voor ze uit handen. In naam der solidariteit met een groot gevoel van zelfvoldaanheid als stiekeme beloning, wat zijn we weer onbaatzuchtig te hulp geschoten. In Afrika houden ze al automatisch hun hand op als je met een blanke huidskleur langswandelt, de lokale boeren kunnen niet concurreren tegen de ontwikkelingshulp, de gelden die naar 'de arme landen' gaan verdwijnen voor het grootste gedeelte als 'tolgeld' in de zakken van uiterst wrede despoten die we zo in het zadel houden. Onze hulp houdt griezelig wrede regimes in stand maar wij houden daar tenminste een goed gevoel aan over, hoeven wij ons niet meer te schamen voor onze welvaart en mogen we ook naar de 'eigen armoede' kijken.

Het is blijkbaar een groot goed van onze eigen cultuur, als wij anderen die er minder aan toe zijn niet meteen te hulp schieten mogen we onszelf niet aardig vinden. Alleen is het doel van die hulp dat het helpt -joh- dus daar zouden we wel eens wat kritischer bij stil mogen gaan staan.
Maar JeePee wil niet wachten, de arme Afghanen hebben NU het CDA nodig. Ze lopen de deur plat bij de Nederlandse ambassade, duizenden Afghanen demonstreren daar al wekenlang, smekend om Nederlandse stoeptegels, faxmachines en senseopads.

Ik denk zelf dat we Afghanistan het grootste plezier doen door te beloven dat we daar de komende dertig jaar wegblijven, tenzij ze zelf onze hulp inhuren natuurlijk. JP moet maar iets anders opzoeken om met zichzelf in het reine te komen, misschien zijn er nog eskimo's die tandheelkundige hulp nodig hebben ofzo.
Maar de motivering van D66 is eigenlijk hetzelfde als die van het CDA, ze willen nu het kabinet laten ontploffen over het tijdstip waarop wij daar de kapotte gloeilampen gaan vervangen. Het moet allemaal wat leuker, wat gezelliger. We moeten ze pas gaan helpen als ze daar zelf niet al te moeilijk over doen, worden we het daar niet over eens dan schoppen we gewoon het landsbestuur onderuit.

D66 is in mijn stadje ook zo stoer bezig. Ze is een democratische partij, staat graag met pamfletjes in het winkelcentrum. Laatst mocht je je stem uitbrengen over de vuilnisbakjes die in dat winkelcentrum staan uit te puilen.
Alle lokale raadsleden van D66 waren op hun vrije Zaterdag in de weer om middels een spontaan referendum -Vindt U Ook Dat De Vuilnisbakken In Het Stadshart Te Klein Zijn?- op deze manier democratische politiek te bedrijven.
Ik vind dat tekenend voor de kwaliteit van bestuur die we momenteel hebben. Zaken die zo infantiel voordehandliggend zijn worden misbruikt om zichzelf van de goede kant te etaleren, de wezenlijke inhoud redt het niet om in het partijprogramma vermeld te worden en heeft daarom amper bestaansrecht.
We willen naar Afghanistan om te laten zien aan onszelf hoe tof we wel niet zijn, zonder ons af te vragen of de lokale bevolking niet een beetje doodmoe wordt van al die bevoogdende goeie bedoelingen. Wat volgens een tegelwijsheid alleen maar tot de zoab-asfaltering van de route naar de hel zal leiden.



Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskeeplassers0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport6
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

923 views / 22 reacties
Reacties op dit bericht
22  van 22 reacties op deze pagina. Pagina  1
D66 komt gewoon op voor haar principes! Dat kan alleen maar aangemoedigd worden.

man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 11-01-2006 @ 18:45 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:42 schreef Visitor1982 het volgende:
D66 komt gewoon op voor haar principes! Dat kan alleen maar aangemoedigd worden.

En dat mag best wat kosten?
Wat mij betreft wel, zolang het maar zetels zijn van de andere partijen!
Dat je op een leuk feest een soldaat ontmoette die daar wel eens hielp, overtuigde me.

Je moet niet alles lezen wat je gelooft.
Loesje
userIcon
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:45 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

En dat mag best wat kosten?
een missie naar afhanistan kost zeker niets?
userIcon
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:05 schreef Byte_Me het volgende:
een missie naar afhanistan kost zeker niets?
De militairen kunnen de campagne-bus van Thom de Graaff naar Afghanistan nemen, dat scheelt alvast in de vervoerskosten.
Ik vind het zowiezo belachelijk wat D66 nu doen.

1. Eerst geven ze hun mening over dit onderwerp en geven aan dat ze het hier niet mee eens zijn.
2. Mening gegeven, JP en consorten geven aan dat ze het niet met het D66 eens zijn
3. Er word gestemd JP en consorten stemmen voor D66 plus eventuele consorten stemmen tegen.
4. Aangezien JP en consorten een meerderheid hebben gaat het voorstel door. Democratisch besloten , KLAAR !
5. D66 Blaast het kabinet op

quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:42 schreef Visitor1982 het volgende:
D66 komt gewoon op voor haar principes! Dat kan alleen maar aangemoedigd worden.

Het zou voor ons kiezers eens wat simpeler zijn als ze iig probeerden die principes langer dan een week vast te houden. Om te beginnen met die "D"
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:42 schreef Visitor1982 het volgende:
D66 komt gewoon op voor haar principes! Dat kan alleen maar aangemoedigd worden.

dat is dan ook voor het eerst!
het kabinet had al veel eerder opgeblazen moeten worden door d66, als ze zich aan hun principes hielden. En jammer, erg jammer dat d66 het toen niet gedaan had. Gelukkig is mijn stem niet verloren gegaan aan dat hopeloze partijtje dat denkt met de grote mensen mee te mogen doen.
Laat 't kabinet maar vallen liever gister dan vandaag, maar loop aub niet zo te miepen over de principes van d66, want op enige vorm van ruggegraat heb ik d66 nog nooit kunnen betrappen!
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:42 schreef Visitor1982 het volgende:
D66 komt gewoon op voor haar principes! Dat kan alleen maar aangemoedigd worden.

Totale bull... Als D66 haar principes volgt houdt ze zich aan de democratie, dwz de meeste stemmen gelden. Wie zijn zij om aan de redenen van de PvdA te twijfelen.

Als D66 zich nou gewoon bij onderwijs hield was het een goede partij. De rest van de democratische ('volkstemmingen' ed) principes zijn gewoon stemmenwinners die alleen maar een slecht effect op de politiek hebben.
userIcon
Nederland moet naar Afganistan niet om ons schuldgevoel af te kopen of zoiets infantiels.

Het gaat om zaken waar onze Westerse maatschappij om draait: Geld!

Om precies te zijn, geld van Shell/Koninklijke Olie kan gaan verdienen aan de Olie pijplijn die ze door Afganistan gaan leggen:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/1984459.stm

Ik dacht dat dit oud nieuws was (2002), of geloven jullie ook nog in de Terroristen van Al CIAda, en dat Mo B. Theo van Gogh heeft omgelegd omdat hij Moslim diste en niet omdat van Gogh zijn visie op de moord van Fortuyn aan de grote klok wou hangem?
userIcon
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:09 schreef kbeurden het volgende:
Ik vind het zowiezo belachelijk wat D66 nu doen.

1. Eerst geven ze hun mening over dit onderwerp en geven aan dat ze het hier niet mee eens zijn.
2. Mening gegeven, JP en consorten geven aan dat ze het niet met het D66 eens zijn
3. Er word gestemd JP en consorten stemmen voor D66 plus eventuele consorten stemmen tegen.
4. Aangezien JP en consorten een meerderheid hebben gaat het voorstel door. Democratisch besloten , KLAAR !
5. D66 Blaast het kabinet op
Het CDA heeft zelf gezegd pas militairen uit te sturen als er een ruime meerderheid in de Kamer is, wat dus niet het geval is. Er is een zeer krappe meerderheid, en die eerdere uitspraak was dus niet zo handig van het CDA...
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 12-01-2006 @ 11:36 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:22 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Het CDA heeft zelf gezegd pas militairen uit te sturen als er een ruime meerderheid in de Kamer is, wat dus niet het geval is. Er is een zeer krappe meerderheid, en die eerdere uitspraak was dus niet zo handig van het CDA...
Wat dus hun verantwoordelijkheid ontlopen is. Zelf geen beslissing willen nemen en vervolgens tegen de kamer zeggen, als jullie nu eens beslissen wat we gaan doen met Afghanistan. Als je de regeringsverantwoordelijkheid niet aan kan, dan moet je ermee stoppen. Niet je achter zo iets verschuilen. Het enige positieve aan D66 is dat ze keihard nee zeggen. Althans deze week, volgende week is het mogelijk anders.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 12-01-2006 @ 11:39 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:15 schreef smoking2000 het volgende:
Nederland moet naar Afganistan niet om ons schuldgevoel af te kopen of zoiets infantiels.

Het gaat om zaken waar onze Westerse maatschappij om draait: Geld!

Om precies te zijn, geld van Shell/Koninklijke Olie kan gaan verdienen aan de Olie pijplijn die ze door Afganistan gaan leggen:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/1984459.stm

Ik dacht dat dit oud nieuws was (2002), of geloven jullie ook nog in de Terroristen van Al CIAda, en dat Mo B. Theo van Gogh heeft omgelegd omdat hij Moslim diste en niet omdat van Gogh zijn visie op de moord van Fortuyn aan de grote klok wou hangem?
Ja, daar geloof ik nog in. Want als jouw verhaal klopt dan zijn zowel Mo B. als J.P.B. uiterst slimme uitgekookte kereltjes. Ik vermoed hoogstens een complot achter Volkert's actie om Pim om te leggen maar zie te weinig ruggegraat bij zowel die doehetzelf koranstudent als de gereformeerde moederszoon.

Om een asshole van het door jou beschreven formaat te zijn heb je aardig wat hoogbegaafde gewetensloze ballen nodig dacht ik.

Maar ik laat me (heel) graag overtuigen van mijn eigen naiviteit in dit soort zaken, heb onderhand allang geleerd dat het binnen deze materie altijd gekker kan zijn dan een gemiddeld mens zich kan voorstellen.
userIcon
Erg lange post alert!

Alle mensen met een short attentionspan, sla het gerust over.
You've been warned.
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:39 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Ja, daar geloof ik nog in. Want als jouw verhaal klopt dan zijn zowel Mo B. als J.P.B. uiterst slimme uitgekookte kereltjes. Ik vermoed hoogstens een complot achter Volkert's actie om Pim om te leggen maar zie te weinig ruggegraat bij zowel die doehetzelf koranstudent als de gereformeerde moederszoon.

Om een asshole van het door jou beschreven formaat te zijn heb je aardig wat hoogbegaafde gewetensloze ballen nodig dacht ik.

Maar ik laat me (heel) graag overtuigen van mijn eigen naiviteit in dit soort zaken, heb onderhand allang geleerd dat het binnen deze materie altijd gekker kan zijn dan een gemiddeld mens zich kan voorstellen.
We leven in een wereld met veel mensen, ook wel gezien als concumenten. Aan consumenten is geld te verdienen. Consumenten van Oorlogsindustrie, Drugsindustrie en Olieindustrie zijn drie van de meeste profitabelen.

Tevens in Olie van belang voor het blijven draaien van onze economie. Onze productie processen, en levensonderhoud zijn afhankelijk van olie. Een geweldige markt omdat er altijd vraag naar je product is, net als levenmiddelen bijvoorbeeld.

Wie de olie in zijn bezit heeft, zal het meest verdienen. Een groot deel van de olievoorraden zijn in het bezit van landen waar een andere (deels conflicterende) ideologie het leven van de mensen drijft.
Neem Venzuele waar president Chavez de olie inkomsten van de grote oliereserves in de sociale verzieningen voor de bevolking steekt. Een doorn in het oog van Amerikaanse oliemagnaten. Wie de energie beheerst kan eisen stellen, zie Rusland onlangs in de Oekraine.
Het is een globale strijd om de engergie voorraden, Geopolikiek etc.
Waarom werd Nederland aan de Duitsers overgeleverd in WOII? Omdat Hitler een plaats had voor (Oost)Indonesie in zijn derde rijk. Dat zelfde oost indonesie was Nederland verloren aan de Japanners, en dit was hun enig mogelijkheid om hun belang daarin terug te krijgen.
Waarom werd Joegoslavie aangevallen zonder een verklaring van Oorlog? Om de voormalig Soviet Unie voor eens en voor altijd uit een te doen vallen, alle afgevallen staten zijn nu al lid van de EU of staan in de queue. Hierdoor word Rusland afgesloten van de zee, een van de belangrijkste havens voor de Olie export. Als Russische olie via die route wil blijven lopen, zullen ze aan de eisen van de EU moeten gaan voldoen. Hierdoor word Rusland een steed minder grote speler op de wereldmarkt, waardoor andere spelers hun belang kunnen vergroten, hey dat zijn wij (het Westen)!

Waarom willen we Turkije bij de EU? Omdat die mooie pijpleidingen in het Midden Oosten dan door bevriend terein direct naar onze achterdeur kunnen lopen. Dat drukt de kosten en de mogelijkheid dat die leiding zelf als pressie instrument gebruikt kan worden door je concurrenten.

Overal waar Oorlog is, is dat vaak om Geopolitieke belangen. Hitler viel zijn buurlanden in om die zelfde reden, er moest ruimte zijn voor de ontwikkeling van het Duitse ras. De groeimogelijkheden waren er niet meer naar voldoening, dus werden de territoria van de buren geannexeerd.
Suharto is in Indonesie aan de macht geholpen oa door de CIA om zo de Communitisch gezinde Sukanro te doen vallen, en via het leger van Suharto de mensen in Atjeh oa te onderdukken om de controle over de olie daar te houden (de CIA is de lange arm van Wallstreet, de eerste hoge functionarissen toen de CIA werd opgericht waren medewerkers van de grote bedrijven op Wallstreet, de taak van de CIA was om de geldstromen van de wereld economie door de VS te laten lopen)

Om die zelfde reden hebben we een War on Drugs, de grootste markt na Olie op de wereldmarkt. Door het platbranden van de cocoa plantage in Colombia worden de rebbelen daar van hun inkomsten bron beroofd, terwijl de overheidsgezinde kwekers ongemoeid worden gelaten. Dit om maar niet het volk, maar kapitaal aan de macht te houden. Daarom word de volksheld Chavez van alle kanten zwart gemaakt in de Amerikaanse media, zij hebben geleerd van Goebbels en de Neunberg trials, propaganda werkt, daarom is de media in de VS van zo'n waardeloos niveau. Het volk word niet geeduceerd door de media zoals Hitler als schreef in Mein Kampf, maar geindoctrineerd. Hitlers punt in hierin is prima overgenomen, de educatie van de volwassene gaat door via de media na het verlaten van school, als je de media dus slechts jou kan van het verhaal laat zien, weten mensen niet beter dan dat dat de waarheid is.

Is het iemand opgevallen dat de aanslagen in Irak tegenwoordig door "insurgents" gepleegt worden, ipv terroristen van Al Qaida? Dit is om het simpele feit dan men zo langzaam maar zeker de positie van de Irakese begint te begrijpen.
Net als Al Qaida in de oorlog tegen de Russen, waren het vrijheids strijders, zij wilden de buitenlandse bezetters uit hun land. Zij wilden zelf beslissen over hun bestaan. Gezien de Russen en hun communistische ideologie waar het volk centraal staat, de grootste concurrent van de VS en diens ideologie van kapitaal was. Daarom trainde de CIA Al Quaida en voorzag hun van wapens. The enemy of my enemy is my friend.

Nou word dat Al Quaida geleid door een volksheld, Osama bin Laden. Hij werd door Saoudi Arabie geeerd, voor het inzetten van zijn kapitaal in hun gezamelijk strijd tegen de Russische bezetters. Dat kapitaal van bin Laden is erg leuk, gezien die geldbronnen vervoven zijn met de Olie industrie. Zo was de vader van Osama de grote investeerder in het oliebedrijf van George W Bush. Hey, het waren zakenrelaties!

Zakenrelaties net als die jongen die voor Unocal werkte, dat grote oliebedrijf wat een pijpleiding door Afganistan wou leggen richting het Westen. De Taliban heeft daar een stokje voor gestoken. Dus de Taliban is uit de weg geruimt. En die jongen van Unocal is nu President van Afganistan!

Nog iets wat uit de Neunberg trials duidelijk werd. Goebbels:
"A fear of the people is the characteristic of liberal government theory. It has set the people free, and now does not know what to do with them. The hunt for popularity usually leads to nothing other than concealing the truth and speaking nonsense.
[...]
Propaganda is therefore a necessary life function of the modern state. Without it, seeking great goals is simply impossible in this century of the masses. It stands at the beginning of practical political activity in every area of public life. It is its important and necessary prerequisite."

Naast propaganda is er nog een veel effectiever instrument om een bevolking te sturen: Angst.
Angst voor het onbekende is het tegenwoordig, de angst voor de Islam.
Geef een bevolking een vijand, een die hun bestaan bedreigd, en de bevolking zal zich achter de regering scharen van hun eisen dat zij beschermt worden van deze bedreiging. Hoi, Mohammed B :w De personificatie van radicaal Islamitisch terrorisme in Nederland, voorheen hield onze beeldvorming van terrorisme op bij radicale Linkse activisten. Hoi, Volkerd van der Graaf :w.
Onze regering heeft heel slick de angst voor terrorisme naar onze achtertuin gehaald. Waarom werd Fortuyn niet voor een Islamiet omgelegd, omdat dat niet relistisch was voor onze nuchtere Hollandse geest, en omdat dat de samenleving dusdaning zou ontwrichten dat er een burger oorlog zou uitbreken, een waarin de overheid geen rol meer zou spelen, omdat we net als in WO II de macht in eigen handen zouden hebben genomen. Om deze reden zijn ook vlak voor het einde van WO II de grote verzetsleiders door Bernhard aan de Duitsers overgeleverd, als zij hadden blijven leven hadden zij de nieuwe leiders van het volk geworden. En dat mocht niet gebeuren!

Mohammed B. is erg slim gemanipuleerd door "de Syrier", een AIVD asset. Daarom kan niemand hem vinden, weten we eigenlijk niets over hem, en hoor je er ook eigenlijk niets over. Hij is er tot aangezet om van Gogh om te leggen in een tijd dat Nederland schoongenoeg van onze regering had. We waren boos, en ontevreden over de handlingen die zij ondernamen. Daarom stonden we met 300.000 man op het Muzeumplein.
Als van Gogh niet was omgelegd, hadden we binnen no time de regering afgezet en een aan de macht geholpen die wel naar de wil van het volk luisterd en in diens belangeren handeld. Daar draait een democratie toch om, het volk heeft de macht.
Toen werd van Gogh omgelegd, Nederland had ineens iets anders aan zij hoofd, oa omdat de media bijna nergens anders meer over schreef.
Als van Gogh niet was omgelegd was hij bij elke TV programma geweest en overal hadden interviews te lezen geweest om zijn visie op de moord van Foruyn te uitten alles ter promotie van zijn film 0506. Deze film is heel subiel doodgezwegen. Hij is wel uitgebracht, maar hier is 0,01 aan aandacht voor geweest, integenstelling tot als hij zelf nog had geleefd. Zelfs al had niemand hem de mogelijkheid gegeven om zijn woordje te doen, dan had hij net zo hard geschreeuwt totdat iedereen hem had gehoord, zo was van Gogh.

Fortuyn is zijn buurt omgelegd om hij een bedreiging vormde voor de gevestigde orde. De mensen die al tijden lang daadwerkelijk de macht hebben in dit land. Een daar van in de Oorlogsmachine, waar de grote jongens van Nederland als Philips en Stork groot belang in hebben, zij zullen namelijk flink verdienen aan de orders voor de JSFs. Hun grote broertjes uit de VS zagen de bui ook al hangen. Als Nederland niet mee doet aan de JSF gaat dat orders kosten, een slecht precedent. Lockheed Marten, goed bevriend met onze eigen prins Bernhard, heeft heel veel macht in de VS, zij zijn practische het gezicht van het Amerikaanse oorlogs apparaat. Dan heb je natuurlijk nog de jongens van Halliburton, het bedrijf waar Vice President Cheney grote jongen is geweest. Zij hebben voor miljarden aan no-bid contracten opgehaald om de schade aan Irak en Afganistan te herstellen die de Amerikanen zelf hebben veroorzaakt, hoe bedoel je van twee walletjes eten?!
Ook wou Foruyn een einde maken aan het leger in Nederland dat was niet nodig in de huidige wereld, alleen de marine wou hij behouden om dat hier Nederlandse specialisme een waardevolle bijdrage in kan leveren, alle detacheer afdelingen voor de Amerikanen wou hij schappen. Ook de Lockheet Martins van Nederland werden nerveus en schoven hun eigen jongen Mat Herben de LPF binnen, die na de moord op Foruyn in no-time de JSF door de Kamer heeft geloost. Zo zou Pim het absoluut niet hebben gewilt.

Dan komen we op een andere dreiging die Fortuyn vormde. Hij vond de monarchie achterhaald, en de Oranjes zouden maar gewoon moeten gaan werken voor hun geld, net als de rest van het volk.
Dit kon natuurlijk niet zomaar. De Oranjes zijn achter de schermen nog steeds een belangrijke puppetmaster. Voornamemlijk door hun belang in Konklijke olie! Vergeet ook niet de Bilderberg groep, de jongensclub van Internationale politici en captains of industry, wiens leden de economische en politieke macht in het Westen in handen hebben, wat door onze eigen Bernhard is opgericht. Alle premies van de UK zijn bijvoorbeeld aanwezig geweest bij hun bijeenkomsten nog voordat zij aan de macht kwamen, dit alles om zo de ecomische en politieke richting in een voor hun profitable richting in te sturen.
Waarom denk je dat Wouter Bos als nieuwe MP word gepusht? Hij komt bij Shell vandaan, en is dus slecht weer een puppet van het kapitaal via de belangen in de olie industrie.

Al met al hadden goeg machtige partijen geen baat bij een Foruyn aan de macht in Nederland. Want hij had dan niet alleen de politieke macht door zijn MP positie, hij had tevens de steun van het volk, iets waarvan Goebbels heeft aangetoont hoe belangrijk maar teven ook moeilijk dat te vekrijgen en te behouden is.

Totzover mijn beknopte uitleg.
Ik heb geen links toe gevoegd, daar mag je zelf naar Google'en. It's all there.
Om tot de waarheid te komen, zal je zelf de puzzelstukjes bij elkaar moeten zoeken, en dit is een mooi beging dacht ik zo
In de Volkskrant staat vandaag dat 89% van de Afghaanse bevolking een verdere uitbreiding van de NAVO-troepenmacht wil.

Hoe groot de Kamermeerderheid voor een missie naar Afghanistan is is nog onduidelijk - dat zal van de positie van de PvdA afhangen. Als die voorstemmen kan een 2/3e meerderheid makkelijk gehaald worden.
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:52 schreef smoking2000 het volgende:
Erg lange post alert!

Alle mensen met een short attentionspan, sla het gerust over.
You've been warned.
2 volle a4-tjes met uitleg in font size 9....
en dit is een mooi begin dacht ik zo
Ik moet nog 2 opdrachten maken voor mijn studie. moet daar ook veel bladzijde of 5 per keer voor volblaeten. en ik dacht, volgens mij heb jij nog tijd genoeg over
userIcon
quote:
Totzover mijn beknopte uitleg.

Prima stukje trouwens!!!!
userIcon
Vraag aan afghanen of ze willen of we komen... denk niet alleen aan onze 'superieure blanke menselevens'. Wanneer er een aantal van ons moeten sterven voor het welzijn van vele miljoenen mensen, graag. D66 voert een smerige populistische tactiek zonder hun moraal besef waar ze normalitair over beschikken.

D66
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:09 schreef kbeurden het volgende:
Ik vind het zowiezo belachelijk wat D66 nu doen.

1. Eerst geven ze hun mening over dit onderwerp en geven aan dat ze het hier niet mee eens zijn.
2. Mening gegeven, JP en consorten geven aan dat ze het niet met het D66 eens zijn
3. Er word gestemd JP en consorten stemmen voor D66 plus eventuele consorten stemmen tegen.
4. Aangezien JP en consorten een meerderheid hebben gaat het voorstel door. Democratisch besloten , KLAAR !
5. D66 Blaast het kabinet op
Je moet even goed in je achterhoofd houden dat D66 net zo goed in de regering zit als JP en consorten, en als de rest van de regering iets doet waar D66 het totaal niet mee eens is, is de regering niet goed. Dan heeft die gefaald. En mag het geheel best opgeblazen worden.
userIcon
Veel lokale D66 fracties vind ik juist goed werk verrichten hoor. Ze hebben geen onderwerpen als Afghanistan om moeilijk over te doen maar focussen wel op bestuurlijke vernieuwing. Waar ik dat op nationaal niet zo welkom vind is het op lokaal niveau denk ik een goede ontwikkeling. Meer burgerinspraak bijvoorbeeld.
Nick, weer een mooi stukje werk. Leuk om te zien dat er columns geschreven worden waar menig mensch een reactie op kan geven. In je columns bespreek je topics waarover nagedacht kan worden, maar waar de gemiddelde internet-informatie-hopper (zoals ik) te weinig diepgang heeft vergaard om er een gefundeerde mening over te ventileren.

Misschien is dat ook wel eens goed; niet gelijk een mening ventileren en zeggen: "dat weet ik niet, ik beschik over te weinig informatie om een mening te kunnen geven". Natuurlijk is dat een zwaktebod, maar volgens mij zou deze stellingname in de politiek soms geen kwaad kunnen. Laten we eerst eens goed luisteren en bronnen onderzoeken, alvorens te gaan gillen dat we het er wel of niet mee eens zijn.

Je hebt het over cultuur, onze bemoeizucht en het opknappen van lokale infrastructuur, maar ik vraag me nog steeds af waarom we daar zo nodig naartoe moeten. Mijn Nederlandse omgeving is iets waar ik wel veel van af weet, en daarom zeg ik: we blijven lekker hier en gaan hier de boel eens opbouwen. Er moeten nog wat snelwegen gebouwd worden, wat kinderen begeleid worden en wat lantaarnpalen gemaakt worden. Ik geloof dat er nog wat mensen staan te trappelen om te werken...
22  van 22 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskeeplassers0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport6
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden