De droom van Clarence

Algemeen • Geschreven door Michel (methodmich) op 21-05-2005 @ 06:22
print 
Het is onder voetballiefhebbers al enkele jaren in de mode om tegen Clarence Seedorf te zijn. Deze groep maakt van Clarence de nationale zondebok, op wie lekker gevit kan worden bij tegenvallende resultaten. Ook als Clarence goed speelt, zien zij nog wel enkele punten die extreem kritisch tegen het licht gehouden kunnen worden. Uiteraard is er ook al enige jaren een tegenbeweging actief. Het is net zo in de mode om voor Clarence Seedorf te zijn. Deze groep ziet in Clarence een miskend genie, dat gekoesterd moet worden. Ook als Clarence slecht speelt, zien zij nog wel een moment van brille dat enthousiast besproken dient te worden. Zonder twijfel is Seedorf de meest controversiële voetballer van Nederland, al jarenlang.

Clarence Seedorf heeft genoeg kwaliteiten om mensen aan zich te binden. Op zijn zestiende debuteerde hij voor Ajax, niet gek veel later in Oranje en hij speelde op relatief jonge leeftijd al een groot aantal interlands. Wie zijn palmares erbij pakt, kan de critici triomfantelijk om de oren slaan. Liefst driemaal won Seedorf de belangrijkste Europese prijs in het clubvoetbal, de Champions League. Aanstaande woensdag gaat hij zelfs op voor zijn vierde. Bovendien, veel voetballers zullen jaloers kijken naar zijn rijtje clubs. Ajax, Sampdoria, Real Madrid, Internazionale, AC Milan... Het kan minder, stukken minder.

Maar zo makkelijk laten Seedorf-critici zich niet uit het veld slaan. Ze zullen vragen naar de wezenlijke bijdrage die Seedorf aan die cups leverde. Die was er wel, maar het mag duidelijk wezen dat de clubs waarmee Clarence de Champions League won, dat zonder hem ook wel was gelukt. Clarence was nooit de onbetwiste ster die zijn ploeg naar de titel leidde. Na deze dolkstoot, dienen ze met het verhaal van de strafschoppen de Clarence-liefhebber ook nog een bijna fataal nekschot toe.

De strafschoppen. Ze hangen als een zwaard boven het hoofd van Clarence Seedorf en dat zal altijd zo blijven. In 1996 miste hij als jonge hond een penalty in de kwartfinale tegen de Fransen en was hij ontroostbaar. In zijn hoofd zal Clarence, die zijn falen verafschuwde, een plan gemaakt hebben. Ooit zou hij revanche nemen en het land laten juichen. En zo pakte Clarence op die vermaledijde avond in Bursa de bal, liet Jonk en Frank de Boer vertwijfeld achter en schoot over. Hoon viel over hem neer en hij kwam zelfs in een liedje van Freek de Jonge terecht. Voor Freek was er leven na de dood, voor Clarence een leven na de strafschop. Een zwaar leven.

Ineens deed Clarence ook nooit meer wat de trainer hem opdroeg, zo wilden de verhalen. Clarence speelde zijn eigen potjes, waande zichzelf de grote vedette. Clarence was eigenwijs en ging gebukt onder een overdreven manifestatiedrang. Die grensde zelfs aan het maniakale, want Clarence wilde het liefst zelf voorgeven, inschieten en ballen van de lijn redden. Clarence faalde in Oranje en wanneer hij niet faalde, zorgde men wel dat hij faalde. Clarence heeft geen goede interland meer gespeeld.

Zo staat de international Seedorf inmiddels bekend als lastig en eigengereid, de clubvoetballer Seedorf is met name bij AC Milan een gerespecteerde voetballer. Seedorf doet wat hem gevraagd wordt, kan zijn kwaliteiten in dienst van de ploeg etaleren en snapt dat Shevchenko de goals wel maakt en Nesta die ballen wel van de lijn haalt. Clarence is middenvelder, meer niet. Zit zelfs op de bank, als Ancelotti een ander wat speeltijd wil gunnen. Sterker nog, Clarence begint op papier vanaf links. Vanaf links! De man die altijd centraal wil spelen? Ja, dezelfde persoon.

Op basis daarvan besloot Clarence onlangs dat de tijd rijp was voor een rentree in Oranje. Van Basten selecteerde middelmatige eredivisiespelers en liet Clarence links liggen. Seedorf vond dat Marco hem gewoon eens moest uitnodigen, met hem moest werken en dan kwam het wel goed. Dat mag je vinden en zelfs zeggen, maar Seedorf had moeten weten dat het uiteindelijk tegen hem zou werken. Met name in Eindhoven speelde hij beroerd, hoewel al zijn teammaats ondermaats waren tegen PSV, en dus was iedere fan het er al over eens. Niet meer selecteren die man!

Nu is de droom van Clarence nog steeds deelname aan het WK van 2006. Hij wil zelfs wereldkampioen worden. Dat willen we allemaal, daar ligt het dus niet aan. Het ligt in de manier waarop. Een dienstbaar spelende Seedorf, die op zijn sterke punten wordt geselecteerd en die kan etaleren, is een international. Punt uit. Maar kan Clarence dat? Kan hij ook in de publiciteit een kneedbaar jongetje spelen, gevoelig voor de mening en de visie van de bondscoach. Kan Seedorf wat meer worden als Meerdink of Kromkamp? De tijd gaat dringen, wil Clarence zijn droom niet in rook zien vervliegen. Is er nog een weg terug voor Seedorf? Of is Nederland zo rijk bedeeld met voetbaltalent, dat een man die woensdag zijn vierde Champions League zege zou kunnen bijschrijven, simpelweg niet geselecteerd en uitgeprobeerd gaat worden?



Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskee0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport5
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

5091 views / 30 reacties
Reacties op dit bericht
30  van 30 reacties op deze pagina. Pagina  1
Tsja... Zelf geloof ik er niet meer in.

Clarence heeft in mijn ogen al te veel kansen gehad (want hoeveel interlands heeft hij al niet gespeeld? Meer dan 50 in ieder geval). En misschien is hij in 1 of 2 daarvan echt onderscheidend geweest. Maar ik kan me er niets van herinneren..

Een bij vlagen geniale speler (zeker bij wedstrijden waar hij ervoor wordt betaald), maar met in mijn ogen te weinig rendement.
Na Clarence is ook Kluivert en Davids de boeman. Eigenlijk de gehele 'kabel' is de boeman.
Ik ben uit principe tegen de persoon Clarence Seedorf,

Hij is een van de beste clubvoetballers van de wereld. Helaas laat hij dat niet zien bij het Nederlands Elftal. Want als hij zich eens kon wegcijferen voor het teambelang in plaats van zijn eigenbelang voor te laten gaan, dan zou hij waarschijnljik wel opgesteld worden. Sorry Clarence je hebt genoeg kansen gehad om beterschap te tonen, maar Oranje is geen one-man-circus maar het zou een team moeten zijn. En Marco maakt er ook een team van. Daar is Seedorf niet voor nodig.

my 2 cents Krogzar
userIcon
Hier dan ook iemand die behoort tot de critici

Zelf vind ik hem te arrogant, zo iemand is toch lastig om in een echt team te plaatsen. Dat je geen vedettes nodig hebt om een goed team te maken heeft Hiddink al met veel glorie aan de wereld laten zien.
Iemand als Seedorf hebben we denk ik niet nodig, als je het verleden meetelt dan is dit nadelig voor hem: nooit heeft hij echt indruk gemaakt voor t Nederlands elftal (op n wedstrijdje hier en daar wellicht)
Tel je het verleden niet mee, dan is dat ook niet beter want idd tegen PSV maakte hij ook geen indruk.
Ik wil Stam wel weer terug zien in het Nederlands elftal!
wat ik niet zou geven om nog eenmaal Dennis Bergkamp terug te zien in Oranje ...
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:26 schreef PaRaR het volgende:
wat ik niet zou geven om nog eenmaal Dennis Bergkamp terug te zien in Oranje ...
helemaal mee eens, bij Arsenal doet (al lijkt het einde wel in zicht) hij het toch prima? hij is veel te vroeg uit oranje gestapt denk ik.
Helaas denk ik wel dat het nu te laat is, maar ik zou hem graag nog een keer in het oranje zien.
userIcon
Seedorf komt er wel, voor zichzelf.
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 18:59 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

helemaal mee eens, bij Arsenal doet (al lijkt het einde wel in zicht) hij het toch prima? hij is veel te vroeg uit oranje gestapt denk ik.
... omdat driekwart van Nederland hem uitkotste. Hij scoorde immers niet voldoende. Kluivert deed dat vervolgens wel. Pas toen Jack van Gelder toegaf dat ze in Engeland terecht lyrisch waren, kwamen er mensen terug op hun voorkeur. Erg jammer, want van Bergkamp kan elke speler wel wat leren.
userIcon
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:59 schreef okee6 het volgende:
Seedorf komt er wel, voor zichzelf.
[..]

... omdat driekwart van Nederland hem uitkotste. Hij scoorde immers niet voldoende. Kluivert deed dat vervolgens wel. Pas toen Jack van Gelder toegaf dat ze in Engeland terecht lyrisch waren, kwamen er mensen terug op hun voorkeur. Erg jammer, want van Bergkamp kan elke speler wel wat leren.
Ik denk dat Bergkamp een van de beste voetballers aller tijden is persoonlijk. Die gozer is 36 en nog in goede vorm. En waarom? Omdat hij altijd erg zuinig is geweest op zn lichaam.

Seedorf is ook geen slechte voetballr, maar het is vooral de pers die er voor gezorgd heeft dat hij door iedereen volledig afgebrand wordt.,

DUs hij wilde zelf die penalty nemen? Waarom niet? Hij was zeker van zn zaak. Daar is ie terecht op afgestraft, maar om daar nu nog moeilijk over te lopen doen......tis maar een spelletje mensen. Hij heeft goede wedstrijden en slechte, net zoals iedere andere voetballer. Hij is arrogant? Tja, wat wil je als je de jeugdopleiding van Ajax doet? Al die gasten zijn nogal arrogant. Zal wel onderdeel van de opleiding zijn. Volgens mij is die ook best hard zeker als je nog jong bent.
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:08 schreef Krogzar het volgende:
Ik ben uit principe tegen de persoon Clarence Seedorf,

Hij is een van de beste clubvoetballers van de wereld. Helaas laat hij dat niet zien bij het Nederlands Elftal.
Misschien komt dat wel door die achterlijke zeiksupporters met hun idiote apengedrag..
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:22 schreef useroid het volgende:
Na Clarence is ook Kluivert en Davids de boeman. Eigenlijk de gehele 'kabel' is de boeman.
Als zoiets als dit uit jouw mond komt, geloof ik ook dat jij denkt dat Menzo, Tahamata, Gullit en Rijkaard tot de boemannen behoren...
userIcon
Kan Seedorf wat meer worden als Meerdink of Kromkamp? > meer worden dan

Ik mag ook graag op Seedorf vitten, grote mond dat hij in Oranje moet om vervolgens draken van wedstrijden tegen PSV te spelen.
Ik acht de kans klein dat hij het wk in Duitsland speelt.
Vooral omdat Marco drukker is met het naturaliseren van niet-Nederlanders.
userIcon
quote:
Op zondag 22 mei 2005 12:53 schreef Woffel het volgende:
Kan Seedorf wat meer worden als Meerdink of Kromkamp? > meer worden dan
Geinig, dat je een fout denkt te zien die er niet staat. Seedorf moet meer worden als Meerdink en Kromkamp. Dus zich meer gedragen als zij. Voortaan de tekst iets beter lezen voor je denkt fouten te verbeteren!
userIcon
Seedorf is gewoon een zeer goede voetballer.
ZIjn palmares bewijzen dat maar weer. En tuurlijk heeft hij wel een aandeel in elk van die cups....

Alleen veelmensen zijn puur vanwege die penalty tegen hem, maar als je hem af en toe ziet spelen bij Milan.. ech tgeweldig!!
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:50 schreef Madhoax het volgende:
Ik wil Stam wel weer terug zien in het Nederlands elftal!
Die schoot potdomme ook over!
userIcon
quote:
Op zondag 22 mei 2005 13:40 schreef methodmich het volgende:

[..]

Geinig, dat je een fout denkt te zien die er niet staat. Seedorf moet meer worden als Meerdink en Kromkamp. Dus zich meer gedragen als zij. Voortaan de tekst iets beter lezen voor je denkt fouten te verbeteren!
Zet er dan zoals ipv als neer, lijkt mij duidelijker..
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:37 schreef DeWaasheid het volgende:
Hier dan ook iemand die behoort tot de critici

Zelf vind ik hem te arrogant, zo iemand is toch lastig om in een echt team te plaatsen. Dat je geen vedettes nodig hebt om een goed team te maken heeft Hiddink al met veel glorie aan de wereld laten zien.
Iemand als Seedorf hebben we denk ik niet nodig, als je het verleden meetelt dan is dit nadelig voor hem: nooit heeft hij echt indruk gemaakt voor t Nederlands elftal (op n wedstrijdje hier en daar wellicht)
Tel je het verleden niet mee, dan is dat ook niet beter want idd tegen PSV maakte hij ook geen indruk.
Je kan het ook zo zien, wannebee vedettes als van der vaart zijn ook zo arrogant als de pest, worden geselecteerd en voetballen kut. Seedorf kan nog zeggen dat ie wat gepresteerd heeft, van der vaart & co. niet. Neemt niet weg dat ik Seedorf ook niet bepaald geschikt vind voor Oranje.
Zonder twijfel is Seedorf de meest controversiële voetballer van Nederland, al jarenlang.

wordt dan tijd voor ander he
we willen bergkamp terug, maar die heeft ons ook geen prijzen gegeven, tog? Wel een schitterende goal tegen Argentinië. Maar nu denk ik dat hij te oud is en hij wil zelf ook niet meer. Hij leidt Van Persie toch zo goed op, dus moeten we het van hem maar verwachten.

Algemene tendens hier: leuke clubvoetballer die seedorf, maar niets voor oranje? En Van Bommel dan? Misschien leuk om Seedorf en Van Bommel samen op het middenveld te zetten met cocu en/of landzaat daarbij

En over Kluivert: Zonder Kluivert kunnen we het ook wel kom op zeg: BROODVOETBALLER van de hoogste catogerie.
userIcon
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:52 schreef rich.z het volgende:
we willen bergkamp terug, maar die heeft ons ook geen prijzen gegeven, tog? Wel een schitterende goal tegen Argentinië. Maar nu denk ik dat hij te oud is en hij wil zelf ook niet meer. Hij leidt Van Persie toch zo goed op, dus moeten we het van hem maar verwachten.
Niemand van de huidige en vorige generatie heeft ons nog prijzen 'gegeven' met het Nederlands elftal
nee daarom. Van Basten heeft ten minste nog een hoofdprijs gewonnen met het nl-elftal. Als hij dat nu ook even doet met deze jongens(A)
De droom van Clarence!!!!!!!!!!!!

Droom lekker verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!
userIcon
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:50 schreef Woffel het volgende:

[..]

Zet er dan zoals ipv als neer, lijkt mij duidelijker..
Absoluut niet nodig. Leer gewoon begrijpend lezen.

OT: Ik kan niet zo goed tegen dat schapengedrag van "de Nederlandse fans". Leent Seedorf zich een keer voor de rol van de gebeten hond, valt gelijk heel Nederland over hem heen zonder eigenlijk gegronde argumenten aan te kunnen dragen.
Hij heeft slecht gespeeld in het Nederlands elftal, maar hij heeft ook zeer zeker goede wedstrijden gehad.

Laten we het anders hebben over de andere mensen die belangrijke penalties gemist hebben. Marco van Basten in 1992? Of het halve Nederlandse elftal tijdens Euro 2000? Geen lul die daarover zeikt...
userIcon
Mijn 'nederlands Elftal' dat in 2006 werelkampioen zou moeten worden, bestaat ook uit Seedorf, mogelijk een Seedorf die centraal verdeigend speelt of eentje die op op het middenveld een vleugel beheert...

Er zal natuurlijk wat moeten veranderen, voor dat mogelijk is ... maar volgens mij is het niet zozeer Seedorf die moet veranderen... maar eerder het Nederlands Elftal en zelfs de verwachting die Nederlanders lijken te hebben aan de prestaties van hun 'elftal'....

Dat laatste is nu eenmaal zo'n enorme 'achtbaanrit' welke geen enkele speler lijkt te kunnen doorstaan...
aardige jongens als vdVaart en Schneider werden er binnen ultiem korte tijd opeens 'volgevreten vedettes', iets dat ook al met de jonge Kluivert gebeurde, en Davids (die in 1996 grof uitviel tegen Hiddink, die toen volgens Davids zijn kop niet zo ver in de 'ass' van sommige spelers moest steken)...
verder onderpresteerden Roy, Witschge, Hoekstra en hoeveel meer van die vroeg gebrachtte 'toptalentjes' ... terwijl juist langzaam gebrachtte spelers met misschien wat mindere puur talent, als Bergkamp, van Nistelrooij en Stam tot wereldtoppers werden, ook al kwamen ze pas rond hun 22,23,24e op echt hoog niveau terecht.

Ik vermoed eigenlijk dat het vr het Nederlands Elftal tijd wordt eens 'koel en emotieloos' te worden ... enkel preseteren voor de prestatie, niet voor de uitzinnige heldenverklaring, die in 1988 en 1974 de spelers ten deel vielen, iets wat nu nog altijd als een 'zwaard van Damocles' boven de spelers hangt:
het beeld 'van wat men met winst kan bereiken' dat zo 'grootst' is, dat het de benen slap maakt, en spelers meestal hun angst laat overschreeuwen, met domme uitspraken, want voetballers zijn nu eenmaal niet slim.

Het Nederlands Elftal zou zich, om succes te boeken, eens moeten spiegelen aan de Tsjechen, met hun koelheid, of andere oost-europese ploegen waaraan je meestal ook niks van vreugde merkt.. De Noren desnoods met ultiem lelijk, maar op prestatie gericht ploeg-voetbal ('ploeg' in dubbele betekenis)

dat heeft volgens mij meer zin dan nog jongere en onbekendere spelers tot 'plotse helden' te maken: Laat de bestaande klasse-voetballers eens presteren in een afgeschermde, koele en emotieloze omgeving functioneren...
met een vaste rolverdeling en zonder teveel 'persoonlijk gewin', iedereen enkel in dienst van de ploeg en met vaste 'taken'....

Dat is ook de succes-formule achter juist de europese top-clubs, juist het onderdrukken van teveel 'ster-aspiraties' bij spelers, laat ze merken dat ze een vervangbaar radartje in het geheel zijn, en ze zullen presteren.
userIcon
Ik wil maar één ding van het Nederlands elftal; Trots erop zijn.

Daarvoor hoeven ze helemaal geen prijzen te winnen. Maar een Kluivert is dan gewoonweg niet welkom. Seedorf mag best spelen maar dan moet hij geen grote mond hebben; niet roepen dat hij een leider is en dat hij omdat meneer bij Milan speelt ook bij Oranje hoort. Gewoon normaal doen en goed spelen dan komt de rest vanzelf.
Ik denk dat seedorf een hele goeie speler is die ook zeker in het belang van het team kan spelen. Het probleem zou em wel is kunnen zitten in het feit dat hij te graag wil bij oranje en daardoor zijn nivo niet haalt.

Wat betreft de arrogantie, een snijder of van de vaart zijn ook bijdehand zat alleen seedorf is gewoon door de media uitverkozen tot boeman van oranje. Tuurlijk wist seedorf zelf heel goed wat hij wou, alleen zonder de mediatraining die nu alle voetballers krijgen kan je dan best arrogant overkomen. Ik denk dat als de feiten van seedorf op een rijtje legt er geen eens twijfel mag zijn of hij wil in oranje hoort te spelen.
Er is gewoon een ontzettende haatcampagne aan de gang tegen Seedorf. Waaraan hij dit verdient? Ik zou het niet weten. Wanneer ik de Veronicagids opensla, en een artikel lees: " 5 redenen om Seedorf te haten" vraag ik me af waar dit nog over gaat.

Velen hebben het ook over de persoon Seedorf. Alsof zij hem persoonlijk kennen. Inderdaad is het een trotse jongen, misschien wat arrogant. Maar wat is daar mis mee? Wanneer hij gewoon presteert, hoort hij in Oranje thuis. Alsof Sneijder en Van der Vaart niets van arrogantie hebben? Dit gaat overigens in het kwadraat op voor 'Ruudje' die een medespeler op de training aanvalt (ook echt fysiek) omdat deze naar zijn mening de bal niet vaak genoeg op hem afspeelt of meteen begint te schreeuwen wanneer de aanvoer niet goed is (misschien moest 'Ruudje' maar eens nadenken hoe hij een daadwerkelijke meerwaarde voor het team kan vormen, ipv enkel de kansen die gecreeerd worden, af te maken).

Tijdens het EK, heeft hij gewoon prima gespeeld. Van Basten kan wel zeggen dat Seedorf zich op de rechtsbuitenpositie moet richten, maar wanneer Seedorf geen rechtsbuiten is (met zijn bouw en snelheid, duidelijk niet) houd het toch op lijkt me. Bij Milan is het iig een zeer goede linkshalf of centrale middenvelder. En wanneer Van Basten meent dat een Meerdink of welke kneus hij nu dan weer oproept de betere is tov Seedorf, lijkt me dat gewoon onzin. Alle (oud-)coaches van Seedorf hebben aangegeven dat het helemaal geen moeilijke jongen is (recentelijk Van Hanegem nog).

Dan wil ik toch even ingaan op de twee penalties voor Oranje (overigens een gelijk aantal dat De Boer miste in één halve finale wedstrijd). Seedorf nam de penalty tegen Turkije omdat Jonk niet durfde. Frank de Boer hierover: "Als Wim en ik niet konden of niet wilden, dan moest ik iemand anders aanwijzen. Dat heb ik niet gedaan en dat verwijt ik mezelf." Omdat Jonk al aangaf de penalty niet te willen nemen, pakte Kluivert de bal. Seedorf vroeg vervolgens of hij hem ging nemen. Kluivert gaf toen de bal aan Seedorf zonder iets te zeggen. Niemand van het team gaf een reactie, en toen heeft Seedorf hem maar genomen. De Boer: "Maar nu lag alle druk dus op zijn schouders, waar ikzelf de verantwoordelijkheid had moeten nemen. Ik ben degene die duizend strafregels verdient."
Betreffende de penalty tegen Frankrijk was het wederom De Boer die zei dat Seedorf er maar één moest nemen, vanuit het idee van "laat hem maar de gemiste penalty tegen Turkije goedmaken".

Dat men geen fan is van de speler Seedorf, is prima. Maar hou a.u.b. op met de irrationele haatcampagne die al jaren zijn richting op gevoerd wordt. Dit heeft hij gewoon niet verdient. Seedorf niet trots op het spelen in Oranje? Waarom denk je dat hij zich soms gewoon geen Nederlander meer voelt door de overdreven 'kritiek' (het gaat wel verder dan dit dus van echte kritiek mag je niet spreken). Of dat hij tranen met tuiten aan het huilen was na de gemiste penalty tegen Frankrijk? Of aangegeven heeft dolgraag weer in Oranje te spelen? Omdat hij er geen zak om geeft?
userIcon
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:31 schreef RaJitsu het volgende:



Dan wil ik toch even ingaan op de twee penalties voor Oranje (overigens een gelijk aantal dat De Boer miste in één halve finale wedstrijd).
Waarbij hij niet eens komt aan het record, dat op naam van Van basten staat ... in 1992 presteerde die het om binnen een half uurtje tweemaal te missen, tegen de Denen, wat ook uitschakeling in de halve finale betekende ...

Ook Van Basten was voorheen onder kritiek gekomen, omdat hij in 1992 niet trefzeker leek te zijn (deels buiten zijn schuld, hij kreeg dubbelle dekking en speelde absoluut in dienst van het team, welke Bergkamp de mogelijkheid bood te excellereren) ...
Hij stond echter op 0 goals in '92, een 'schande' voor een spits, en zijn wil om te scoren was wel hoog, waardoor hij de door hemzelf uitgeloktte penalty tegen de Denen opeistte, ook al was hij niet de eerste keus voor penalties...

Verder, de misser van Seedorf tegen de Fransen was in 1996, in de kwartfinale op het EK96, waar de wens van Seedorf zich te bewijzen erg groot was, mogelijk té groot (Davids was kort ervoor al weggestuurd, nadat hij tegen Hiddink uitschoot, wat voornamelijk draaide om het persoonlijke conflict tussen Seedorf en Blind) ....

De penalty tegen Turkije in Bursa was in 1997, 4 minuten voor tijd en een 1-0 achterstand, en het is zeker zo dat alle betrokkenen bij dat incident wel een beetje boter op hun hoofd dragen.
De Boer en Jonk (als de aangewezenen voor strafschoppen, terwijl Jonk bedankte en De Boer wegliep) Hiddink, die wel afspraken over strafschoppen gemaakt had, echter enkel met Jonk en De Boer, waarvan de andere spelers niet op de hoogte waren en Seedorf zelf natuurlijk ook, ook omdat Seedorf zelf nooit heeft willen erkennen dat hij zelf ook gewoon fout heeft gezeten door zichzelf er zo resoluut in te mengen, nadat de penalty gegeven was (na een overtreding op Van Hooydonk) ...

Nederland had overigens absoluut verdiend die wedstrijd in Bursa te winnen, ze speelden toen veel beter dan de Turken, maar hadden geen geluk in de afwerking, terwijl de Turken door een 'lucky goal dat wel lukte, in hun enige aanval ...
Dit voor al die mensen die beweren dat het bij het Nederlands Elftal enkel gaat 'als ze maar mooi spelen, resultaat komt pas op de tweede plaats'
30  van 30 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskee0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport5
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden