Theo van Gogh column #289

Algemeen • Geschreven door Menno (Mennosson) op 09-11-2004 @ 10:04
print 
Ik wil ten eerste hier even zeggen dat fanatieke moslims vredelievende mensen zijn die geloven in gelijkwaardigheid van mensen en vrijheid van meningsuiting, dat criminele Marokkanen aardige mensen zijn die gewoon slachtoffer zijn van de maatschappij, dat Hell's Angels gewoon jongens zijn die een gemeenschappelijke hobby hebben en dat hooligans eigenlijk hele loyale figuren zijn waar je respect voor moet hebben. Laat ik niet vergeten dat woonwagenbewoners ook heel vriendelijk zijn en vaak geïnteresseerd zijn in botanica. Linkse extremisten die een houder van een nertsenboerderij bedreigen met een vuurwapen omdat hij, binnen de wettelijk gestelde marges, zijn nertsen in kleine hokken stopt zijn gewoon leuke dierenvrienden. Laat dit duidelijk zijn!

Ik bedoel, een politicus met een te scherpe mening is levensgevaarlijk bezig, de man kan immers ooit het beleid gaan bepalen. Maar nu blijkt dat ook een columnist een gevaar vormt dat uit de weg geruimd moet worden, omdat hij op tenen is gaan staan. Laat ik me dan als nietszeggend en onbekend schrijvertje maar gedeisd houden.

Theo van Gogh is vermoord! En omdat er zo bijzonder weinig over is gesproken de laatste tijd voel ik mij geroepen wel iets te zeggen over dit gebeuren. We weten inmiddels allemaal dat hij ieder heilig huisje wel een trap heeft gegeven tijdens zijn leven. Zijn laatste doelwit was de Islam. Niet het geloof op zich, maar alle misstanden die uit naam van dit geloof voortkwamen.

Een aantal mensen, imams en anderen die uit naam van het Islam een mening verkondigden, deden uitspraken over homo's en vrouwen. Daar is zijn hele discussie begonnen. Hij bevocht deze personen met woorden, soms wel héle rake woorden, maar nog altijd gewoon letters op papier. Laten we wel zijn, is iemand een geitenneuker of pooier van Allah noemen beledigend? Ja, maar verkondigen dat alle homo's van daken gegooid moeten worden is dat ook. Kwaad met kwaad bestrijden was het dus.

Als treinreiziger kon ik de hele discussie goed volgen in het gratis krantje "de Metro". Nog nooit waren de ingezonden brieven zo fel, en ook nog nooit zo leuk om te lezen. Alles ging over de column van vrijdag, soms wel de hele week lang. Van Gogh kreeg veel bijval maar ook veel kritiek, men citeerde soms hele delen van de Koran om zijn ongelijk aan te tonen. Mooi om op zo'n manier inzicht te krijgen in een geloof dat voor mij onbekend is.

Columnist Theo van Gogh ging echter gewoon door, column na column, hij bleef maar trappen. Ik vond het op een gegeven moment zelfs een beetje gezeik om het gezeik worden. "Verzin eens iets nieuws, Theo", dacht ik vaak. Nu snap ik pas dat doordat hij door bleef gaan pas een discussie kon ontstaan. Je mening geven en verder zwijgen is geen debat, geen discussie, geen kunst. Achteraf moet ik dus vaststellen dat juist het door blijven hakken op dat onderwerp echt een teken van karakter was.

Vlak nadat de grootste bek van Nederland (en dat bedoel ik positief) door een lafaard neer was geschoten kwam onze premier met een oproep aan het volk. Hij wilde dat wij geen overhaaste conclusies zouden trekken en zei dat we vooral kalm moesten blijven. Het was al duidelijk geworden dat een Marokkaanse man de vermoedelijke dader was. Op datzelfde moment zat de heer Cohen met diverse vertegenwoordigers van moskeeën en minderhedenorganisaties om de tafel. Er bleek zelfs door de dader een brief achtergelaten te zijn met een Arabische tekst. Voor de officiële mededeling van de overheid naar buiten kwam, wist heel Nederland al dat dit het werk was van een gefrustreerde moslim fanaat.

Men zegt dat de Marokkaanse jongeren in Nederland nergens aansluiting bij kunnen vinden. In Marokko worden ze als toeristen aangekeken en in Nederland als buitenlander. Dit terwijl ze vaak wel in Holland geboren zijn en dit land dus ook gewoon als hun eigen land zien. Ze worden echter vaak met de nek aangekeken en uit veel clubs en discotheken geweerd. Door dit gebrek aan aansluiting met de rest van Nederland zijn ze in hun eigen groep geïsoleerd en dat kan ze drijven in de handen van extremisten.

Dit werd mij laatst zo uitgelegd in een uitzending van Netwerk. Andere programma's lieten groepen moslims zien die de moord afschuwelijk vonden en er duidelijk afstand van wilden nemen. Ik zag Marokkanen die zich schaamden omdat een andere Marokkaan dit gedaan heeft en zij vreesden dat zij nu met die ene idioot geassocieerd zouden worden. Ik hoorde dat er in moskeeën gepredikt werd om duidelijk afschuw te tonen voor deze misdaad.

De media draaiden dus overuren om de onschuld van moslims te tonen. De media gebruikten uren zendtijd om te laten zien dat Marokkanen ook best aardig kunnen zijn. De premier riep de Nederlanders op geen conclusies te trekken en Cohen was in overleg met moskeeën en diverse organisaties van Marokkanen.

Bedoelde Balkenende alle Nederlanders? Of alleen de bevolking die al vele generaties in Nederland leven. Wilde Cohen overleg met alle groeperingen die de stad Amsterdam rijk is, of alleen met moslims en Marokkanen? Het was zo overduidelijk dat men eigenlijk zei: "Blanke Hollanders, houdt u gedeisd, Marokkanen en moslims, de blanken zijn nu boos op u, doet u even wat meer politiek correct? We willen namelijk geen rellen, dus als u even het boetekleed aan wilt trekken, graag. De diverse media doen er verder wel verslag van."

Op de dag van de moord zijn diverse mensen gearresteerd omdat zij racistische uitlatingen deden. Op zo'n emotionele dag zijn emotionele uitingen, die niet altijd even slim zijn, begrijpelijk. Maar wat deed de overheid? In de kiem smoren! Oppakken die meningsuiters! Achter gesloten deuren overleg voeren en dan gezamenlijk een verhaal naar buiten brengen. Een poppenkast opvoeren met een lawaaiwake. Ik bedoel de dagjesmensen die daar rond liepen waren drukker bezig met fotootjes nemen, zingen en dansen dan met hun rouwverwerking.

Had die racisten gewoon laten lopen en roepen. Maar nee, het moet gecontroleerd zijn. Waarom komt die imam met zijn uitspraken over homo's gewoon weg en mag een neo-nazi geen achterlijke mening verkondigen? Is het juist niet omdat we deze discussie in politiek correcte banen willen leiden dat de mening van Theo van Gogh ineens zo schokkend was? Is het niet juist een signaal afgeven om in overleg te treden met verenigingen van moskeeën? Dat stigmatiseert juist! Het is toch maar één extremist? Maar alle mensen die met die idioot geassocieerd kunnen worden moesten zich verantwoorden. "Nee hoor, wij zijn niet zo, kijk maar."

Met andere woorden wie scheert de moordenaar nu over één kam met alle andere Marokkanen en moslims, het volk of de media en de overheid? Er bestaan racisten, er bestaan criminele Marokkanen, er bestaan moslims die homo's haten en vrouwen slaan (of erger), er bestaan mensen die bang zijn voor buitenlanders, er bestaan buitenlanders die bang zijn voor Nederlanders, er bestaan linkse en rechtse extremisten, er bestaan mensen die geweld niet schuwen, er bestaan grafschenders, er bestaan geloofsfanaten. Waarom worden we met die ongecensureerde waarheid niet geconfronteerd?

Er bestaat extremisme, zowel links als rechts, zowel onder moslims als onder niet-moslims, maar extreem geeft al aan dat het een randverschijnsel is, het merendeel zit in het midden, is een beetje racistisch, is een beetje bang, is een beetje gelovig. Laat iedereen maar gewoon eens echt zeggen wat hij vindt, dat kan schokkend en beledigend zijn maar dan zien we vanzelf hoe Nederland echt in elkaar steekt en hoeven we niet te schrikken van één fanaat omdat we weten dat hij de uitzondering op de regel is. Nu beweren we dat alleen maar.



Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskee0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport5
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

8118 views / 26 reacties
Reacties op dit bericht
26  van 26 reacties op deze pagina. Pagina  1
Goede column! Wat ik nog steeds niet kan geloven is het de jarenlange doodzwijging van dit onderwerp. Voor de dood op fortuyn kon nergens over gepraat worden want dan was je direct een racist. Dit is denk ik de oorzaak van alle frustraties. De overheid schiet veel tekort in het informeren over de daadwerkelijke problemen. Veel mensen zijn bang en reageren daardoor rechts. (zie nieuws item Nederlander radicaler na moord Van Gogh) Het is belangrijk dat we blijven vechten voor een eerlijke samenleving zowel vanuit ons als vanuit de moslims. Ik ben echter wel van mening dat er nu wel een point of no return is onstaan waardoor de tollerantie en de bereidheid, vooral vanuit de Nederlander aan het afnemen is. Ik betrap mezelf er ook op dat ik niet meer geloof in een multiculturele samenleving.. Ik hoop echt van harte dat er op korte termijn maatregelen worden genomen, het liefst door de Moslims zelf die dat gevoel bij me wegnemen.
Verfrissend, na al het geneuzel en de onzuivere discussies...
userIcon
goed geschreven en je slaat denk ik de spijker op zn kop

nu trek ik je hele manipulatieverhaal (want dat is eigenlijk wat de massamedia doet op dit moment) even tot het uiterste door;

actie (vermoorden van theo) = reactie (bom ontploffing, moskeen bekladden etc.) met als uiteindelijk gevolg; inperking van vrijheden (privacy wordt verder aangetast)

de laatste jaren was dit steeds al een heikel punt en vanuit perspectief van de overheid bekeken komt deze gebeurtenis (het vermoorden van theo) ze helemaal niet ongelegen. ze krijgen nu meer bevoegdheden om radicale/extremistische personen/groepen aan te pakken. maar om die groepen aan te pakken hebben ze wel een overzicht nodig van gegevens van ALLE in nederland wonende mensen...

om de conspiracy denkers dan nog een voorzetje te geven; wat nu als de regering graag het gevolg als standaard zou willen hebben en daarom deze actie geregiseerd heeft...
userIcon
quote:
Waarom worden we met die ongecensureerde waarheid niet geconfronteerd?
Als dat meteen bekend was gemaakt zouden er geheid slechte dingen gebeuren zoals mensen met een Marokkaans uiterlijk die op straat in elkaar worden geslagen... Vandaar ook Balkenendes woorden.

Je moet echt heel voorzichtig zijn met wat je zegt. Zalm had het over een oorlog tegen moslimextremisten. Op zich is daar niks mis mee, maar moslims denken dat zij daar misschien ook al onder vallen als ze gewoon fanatiek hun geloof belijden en voor de rest geen kwaad in de zin hebben. Het was daarom verstandiger geweest als Zalm het gewoon zou hebben over 'oorlog tegen extremisten en terroristen'...

We moeten er met z'n allen voor zorgen dat dit niet nog erger wordt dan het is en dat het dus geen serie van aanslagen over en weer wordt... Ik denk dan ook dat Balkenende en/of de rest van de regering eens een goede toespraak à la Clinton moet houden over dit probleem, en actief met de bevolking in discussie moet gaan.
quote:
Je moet echt heel voorzichtig zijn met wat je zegt. Zalm had het over een oorlog tegen moslimextremisten. Op zich is daar niks mis mee, maar moslims denken dat zij daar misschien ook al onder vallen als ze gewoon fanatiek hun geloof belijden en voor de rest geen kwaad in de zin hebben.
Maar waarom moet dan steeds dat zogenaamde 'gezonde verstand' vanuit de autochtone bevolking komen. Dat is volgens mij pas echte discriminatie. Ik moest maar weer aanhoren hoe hordes Moslims de moord afkeurde maar wel begrepen, ze hadden ook kunnen zeggen 'ik keur het af' punt!
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:13 schreef DtchDopey het volgende:

[..]

Maar waarom moet dan steeds dat zogenaamde 'gezonde verstand' vanuit de autochtone bevolking komen. Dat is volgens mij pas echte discriminatie. Ik moest maar weer aanhoren hoe hordes Moslims de moord afkeurde maar wel begrepen, ze hadden ook kunnen zeggen 'ik keur het af' punt!
Het gezonde verstand komt zeer zeker niet uit de autochtone bevolking! Het komt in dit geval uit de regering, en de media helpt een handje mee door haar uitspraken genuanceerd te brengen.

Om het even generaliserend te brengen: de autochtone bevolking heeft juist in het wilde weg moskeeën in brand gestoken etc. terwijl de allochtone bevolking juist één schuldig persoon heeft uitgekozen.

Je hebt wel gelijk met dat moord begrijpen-gedeelte. In dezelfde orde als "moslimextremisme" in plaats van gewoon "terrorisme" gebruiken.
Sinds de dood van Fortuijn wordt er alleen maar geleuterd over moslims, terroristen, aanslagen, onveiligheid etc. Ook hier wordt er weer zo'n kwestie van gemaakt. Theo is vermoord, omdat het bij de dader tussen zijn oortjes niet helemaal kosher was. Hetzelfde geldt voor de moordenaar vanFortuijn.

Mafketels met teveel macht en geld in Amerika dicteren dat de wereld in de ban is van een paar andere mafketels die hun geloof als basis gebruiken om aanslagen te plegen. In principe reacties op het autoritaire gedrag van een paar zogenaamde beschaafde wezens die op hun beurt weer hun geloof gebruiken om alles naar hun hand te zetten.

over en weer worden dus kruistochten gehouden om de mening van een handjevol "leiders" als de enige juiste mening door te drammen.

Stel, dat de media eens wat terughoudender reageren. In plaats van respect voor het slachtoffer te tonen, dient de krantverkoop gestimuleerd te worden en het slachtoffer dient met vooral zoveel mogelijk bloed, kogelhulzen en fatale schade aan het publiek getoond te worden, zodat we andermaal de mening van die paar "leiders" zullen gaan delen.

Ik heb graag een eigen mening. Die mening is voor mij veilig en zorgvuldig gevormd op basis van diverse media, maar ook door het feit, dat het mij persoonlijk niet is overkomen (en hopelijk ook niet zal overkomen).

Ik heb het gevoel te leven in de jaren 30 in Duitsland, toen een paar "leiders" ook meenden de meningen om te moeten buigen naar hun mening.

Uiterlijk is tegenwoordig alles. Journaals brengen op CNN-achtige manier op partijdige manier het nieuws. Waar gaan we heen.....

U allen: sterkte !

mooi stukje, je legt leuke verbanden.
userIcon
Buitengewoon goed geschreven.

Inderdaad zou het goed zijn als iedereen eens zou kunnen roepen wat hij/zij nu werkelijk voelt en denkt. Dat zou de ver-van-mijn-bed-show politici ook goed doen. Dan weten ze eens wat er werkelijk leeft in NL bij de 15.000.000 niet-moslims en de iets meer dan 1.000.000 moslims.

Het positieve discriminatie verhaal heeft de verhoudingen in NL al lang genoeg ondermijnt. En ook nu nog zien we dat de ene bevolkingsgroep wel alles mag roepen en de anderen de mond wordt gesnoert. Da's buitengewoon incorrect imo.
Ik zou bijvoorbeeld graag eens horen wie er in mijn omgeving rechtsextremistische ideeën op na houdt. Moslim of niet.
Hoe was dat gezegde ook al weer over beter een bekende vijand?
wat je zegt klopt helemaal.. hulde daarvoor!

of gebeurt wat je voorstelt.... waarschijnlijk niet, daarvoor zijn journalisten van origine nou eenmaal te "sociaal" en politici nou eenmaal te "correct"

helaas
userIcon
Mooi geschreven, erg mooi.
userIcon
Slim geschreven,
door alle moslims die tegen geweld zijn, af te schilderen als meelopers van de politieke correctheid (en dus als degenen die terroristen de ruimte geven), zet je elke moslim als vijand neer.

Als dat niet genoeg is om alle moslims uit te zetten (of te doden) en alle autochtonen die tegen escallatie zijn, als landverraders neer te zetten....dan weet ik het ook niet meer.
Slim geschreven...........
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:34 schreef erik-69 het volgende:
Slim geschreven,
door alle moslims die tegen geweld zijn, af te schilderen als meelopers van de politieke correctheid (en dus als degenen die terroristen de ruimte geven), zet je elke moslim als vijand neer.

Als dat niet genoeg is om alle moslims uit te zetten (of te doden) en alle autochtonen die tegen escallatie zijn, als landverraders neer te zetten....dan weet ik het ook niet meer.
Slim geschreven...........
Enige vorm van sarcasme is mij niet vreemd.
zo lang je blijft praten over moslims/nederlnders lukt de integratie natuurlijk nooit, laat het gewoon duidelijk zijn dat moslims er niets mee te maken hebben. het is eenof andere idioot geweest die door zijn actie juist heeft gezorgt voor een verdere scheiding tussen culturen. niet al te goed voorbereid, wel messen, kleding en pistool maar geen vlucht auto..... we hebben vegatariers ook niet aangesproken op folkert (tenminste ik niet .red). die discussie van linkse/rechtse media begint ook irritant te worden, niet alles is zo zwart/wit, gekeken naar de reacties hier op FOK! is dit zeker een rechts medium....
man Mennosson (Redactie Frontpage) 09-11-2004 @ 16:04 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:34 schreef erik-69 het volgende:
Slim geschreven, door alle moslims die tegen geweld zijn, af te schilderen als meelopers van de politieke correctheid (en dus als degenen die terroristen de ruimte geven), zet je elke moslim als vijand neer.
Als dat niet genoeg is om alle moslims uit te zetten (of te doden) en alle autochtonen die tegen escallatie zijn, als landverraders neer te zetten....dan weet ik het ook niet meer. Slim geschreven...........
Ja, zo kan je het bekijken. Ik bedoel juist te zeggen dat het onzin is dat alle moslims en Marokkanen zich nu moeten verantwoorden voor de daad van 1 persoon. Bolkensteijn wilde zelfs dat de koning van Marokko zich er over uit zou spreken. WAAROM?
Daarmee geef je juist aan dat je eigenlijk vind dat ze allemaal terreur plegers zijn, tenzij ze het tegendeel bewijzen.
Het merendeel van de moslims verwerpt (deze) moord, dat is toch vanzelfsprekend. Maar omdat de dader ook moslim is moeten zij zich er nu duidelijk van distantiëren??? Vind ik onzin. Daarmee leg je de schuld niet bij de dader maar bij een geloof of ras, tenzij ze anders bewijzen.
Er zijn wetten en regels in Nederland, deze zijn opgesteld door de voorouders van de 15 miljoen autochtonen, oorspronkelijk van christelijke normen en waarden; Hier wordt al eeuwen mee geleefd met af en toe wat wijzigingen.
De Islam heeft andere wetten en regels. En dat moslims het hier moeilijk mee hebben, daar kom ik ook in mee en daar wil ik ze dan ook in tegemoet komen. Autochtone mensen hebben de alochtonen destijds niet voor niets naar binnen gehaald of het zijn vluchtelingen (discussie over economische vluchtelingen achterwege latend). Maar moslims zijn veruit in de minderheid tegenover de oorspronkelijke autochtone bevolking (15 tegen 1) en zeker wat betreft financiële middelen (wie betaalt, bepaald).

Als je het dus niet eens bent met de (christelijke) Nederlandse normen, dan heb je een probleem. Als je roept dat je het hier niet mee eens bent, bijvoorbeeld door te roepen dat homo's van het dak gemieterd moeten worden. Dan wordt dat ook nog getolereerd (al is het niet altijd van harte), we leven tenslotte in een democratie. En als 2/3 van Nederland vindt dat homo's van het dak gegooid mogen worden en het wordt in de grondwet gewijzigd, dan mogen de homo’s van het dak af gegooid worden.
Zolang dit echter nog niet het geval is, mag je de homo dus nog niet van het dak afgooien. Doe je dit wel, dan krijg je straf.

Dus kortweg (even ongenuanceerd), ze moeten hun bek houden, een politieke partij oprichten en zo invloed krijgen. Dat is dan ca. 10 zetels (rekengemak: 1 van de 15, dus 10 van de 150) en dan heb je al meer te zeggen als een Theo van Gogh.

Het probleem is dus niet de autochtoon tegen de moslims, maar de democratie. Moslims zijn van oudsher niet gewend om te leven in een democratie en daarom uitten ze zich niet zo. (en schieten ze iemand neer)

PS: FOK! een rechts medium? Misschien heeft de autochtone bevolking wel gewoon een rechtser standpunt als iedereen eigenlijk denkt.
“Waarom worden we met die ongecensureerde waarheid niet geconfronteerd? Laat iedereen maar gewoon eens echt zeggen wat hij vindt, dat kan schokkend en beledigend zijn maar dan zien we vanzelf hoe Nederland echt in elkaar steekt en hoeven we niet te schrikken van één fanaat omdat we weten dat hij de uitzondering op de regel is. Nu beweren we dat alleen maar.”

Het staat er erg mooi, maar ik geloof er niet in dat het ook zoden aan de dijk zet. Stel er is iemand die tegen Bush gaat zeggen dattie even gek is als bin Laden (30% van de kiezers op Bush gelooft namelijk dat Bush bezig is met de laatste beslissende oorlog voor de dag des oordeels).
Je staat daar dan wel mooi de ongecensureerde waarheid te vertellen, maar er gebeurt nadat je afgevoerd bent verder helemaal niks. De wereld blijft gewoon doordraaien, ook al zou 49,9% van de Amerikanen die Bush met z’n arrogante wereld- in-brand-zettende toestanden helemaal uitkotsen.
userIcon
Over Bush en Irak gesproken. Het excuus van Den Haag en links Nederland is zo'n beetje dezelfde als datgene wat Bush gebruikte als excuus voor het openbaar worden van het martelen van gevangenen.
Plotseling was het de aktie van een eenling of een paar man. Structurele aanzet had er zogenaamd niks mee van doen.
Terwijl de aanzet in de VS tot die martelingen wel tot in de hoogste kringen van het Pentagon en de politieke kliek te volgen was.
En terwijl in Nederland het moslim-extremisme door de politieke klasse en linkse pressie-groepen continue verdededigd werd onder de noemer van multikul en tolerantie. Net als trouwens bij de moord op Pim, waar men in Den Haag, na het opzetten van een ware hetze, ook plotseling niet wist waar het aan lag dat sommige debielen moordneigingen kregen.

Iedere moord wordt gepleegd door de eenling die de trekker overhaalt of met het mes toeslaat. We kunnen dan ook rustig blijven pretenderen dat het eenling akties zijn waaraan brede politieke beslissingen (of beter gezegd gebrek daaraan) totaal niet aan ten grondslag liggen totdat de laatste ongelovige hond met een eigen mening over de kling is gejaagd.

Alhoewel zeker niet iedere moslim een varken is, weten we in ieder geval dat zolang die haathut in Amsterdam niet met de grond gelijk gemaakt wordt, ons enkel en alleen het wol over de ogen getrokken wordt door dezelfde lieden die indirect verantwoordelijk zijn voor deze ontsporingen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 19:06 schreef Lagging het volgende:

En terwijl in Nederland het moslim-extremisme door de politieke klasse en linkse pressie-groepen continue verdededigd werd onder de noemer van multikul en tolerantie. Net als trouwens bij de moord op Pim, waar men in Den Haag, na het opzetten van een ware hetze, ook plotseling niet wist waar het aan lag dat sommige debielen moordneigingen kregen.

Iedere moord wordt gepleegd door de eenling die de trekker overhaalt of met het mes toeslaat. We kunnen dan ook rustig blijven pretenderen dat het eenling akties zijn waaraan brede politieke beslissingen (of beter gezegd gebrek daaraan) totaal niet aan ten grondslag liggen totdat de laatste ongelovige hond met een eigen mening over de kling is gejaagd.
Nah ja, ik blijf het vreemd vinden dat links constant als enige wordt aangekeken op het monddoodmaken van de intergratie problematiek.
Alle politieke partijen deden daaraan mee, de VVD stuurde Bolkesteijn weg om die uitspraken, het CDA was ook tegen het openbaar maken van problemen.
Eigenlijk hebben alleen Bolkenstein, Rijpstra en nog 1 of 2 VVD'ers dit aangekaart in de jaren 90. EN de SP (links)!!!!

Ook de meeste rechtse pressiegroepen (kerkelijke partijen, werkgevers, etcetera) waren tegen het aan de kaak stellen van problemen.


Dan nog even over dat eenlingenverhaal. Iedereen weet dat dergelijke moordadige types grote groepen sympathisanten hebben, tja, als er een stuk of4000 moslims juichen, spreken we niet meer over 1 lingen.
Maar om die andere paar honderdduizenden die het wel goed (of neutraal) bedoelen, mee te trekken in de rotzooi, dat gaat mij echt te ver
Erg goeie column. Goed geschreven, ik kan me er ook erg in vinden. En voor diegene die hier roept dat het gedrag van de autochtonen de integratie van allochtonen niet bevordert: de autochtone bevolking heeft jarenlang echt haar best gedaan, zaken door de vingers gezien, voorkeursbehandelingen gegeven etc, maar wanneer dan één bepaalde bevolkingsgroep niet in staat blijkt te stoppen met het doodschoppen van mensen, het in de fik steken van vriendinnen, het terroriseren van wijken en het zich op zeer foute wijze uitlaten over andere minderheden (zoals heaumeaux) en zich gewoon niet wenst aan te passen aan de algemeen heersende normen dan is een keer de maat vol. Het moet wel van 2 kanten komen, en als men zich niet wenst aan te passen dan kun je je afvragen wat men hier eigenlijk te zoeken heeft.

Ik begrijp dat mensen hier komen omdat het in hun land slecht toeven is, maar kom hier dan niet óók de sfeer verzieken a.u.b.!
quote:
Linkse extremisten die een houder van een nertsenboerderij bedreigen met een vuurwapen omdat hij, binnen de wettelijk gestelde marges, zijn nertsen in kleine hokken stopt zijn gewoon leuke dierenvrienden
waar haal je die info vandaan?

Er zijn idd incidenten geweest van extreem linkse groeperingen, maar niet in combinatie van nertsenfokkerijen en vuurwapens.
quote:
Op donderdag 11 november 2004 22:11 schreef Warrior_on_Ice het volgende:

[..]

waar haal je die info vandaan?

Er zijn idd incidenten geweest van extreem linkse groeperingen, maar niet in combinatie van nertsenfokkerijen en vuurwapens.
zegt de naam PIM FORTUYN jou iets !!!! die is zelfs doodgeschoten omdat hij dat goed wou keuren!!
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:20 schreef Robjeh het volgende:
Je colum is geschreven vanuit een semineutrale positie echter vind ik dat we anderen niet mogen veroordelen zonder eerst naar onszelf te kijken. We geven moslims een naam als ze een aktie plegen als reactie op onze samenleven. Zijn er geen "slechte" Nederlands? Wie plegen er nu
aanslagen op een andere cultuur? -> Nederlands!!!
... ...
Ik ben Nederlands en schaam me nu voor mijn mede Nederlanders net zoals er nu Moslims zijn die zich schamen voor moslims.

Mensen laat je niet zo beinvloeden en kijk eerst naar jezelf.
Robbert Helling
Mjah heel leuk geschreven. Alleen de autochtone bevolking woont hier al 100en jaren.

Nu komen er nieuwe groepen naar ons land, wel te verstaan turken, marokanen, en andere landen waar oorlog en / of armoede heerst.

Veel van deze mensen proberen zich goed aan te passen aan onze cultuur, daarbij zullen zij hun eigen cultuur een beetje moeten laten varen. Want 2 culturen mixen, 2 totaal verschillende culturen, dat gaat niet 100% samen

Dat deze mensen niet gelijk 100% hun cultuur laten vallen kan bijna iedereen begrijpen. Dat gebeurt na 2 a 3 nieuwe generaties ongeveer.

Maar dat er nu mensen zijn in nederland die wel zeggen zich aan onze cultuur te willen aanpassen, maar daarbij totaal niets van hun oude cultuur te willen laten vallen. Dat vindt ik onbegrijpelijk en absoluut niet kunnen.

Dat deze mensen ook bijval krijgen van notabenen een gedeelte van de autochtone bevolking is toch te gek voor woorden.

Is Nederland nou zo ver doorgeslagen dat deze groep autochtone mensen niet kunnen inzien dat je 2 totaal verschillende culturen niet 100% kunt mixen?? . En zelfs soms vinden dat de Nederlandse cultuur daar dan maar bij in moet schieten?

Veel Nederlanders zijn het hierin met mij eens.
Dat er nou weer een groep autochtone bevoking is die weer verder doorslaat ala. Dat maakt Nederlandse cultuur in mijn ogen nou zo mooi. Zo veel verschillende denkbeelden dat ZONDER moorden ***, criminele circuits niet meegerekend, bij elkaar kan leven.

Dat deze mensen elkaar niet kunnen luchten op fora's en andere grote ontmoetingsplaatsen maakt daarbij niet veel uit.
Als deze mensen naast elkaar wonen gaat het bijna altijd goed. Men respecteerd elkaar en zichzelf genoeg om niet elke avond ruzie te willen.

*** De moord op Pim Fortuin had daarom zo veel indruk. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat deze man geen levenslang heeft gekregen. Maarjah we moeten ons er maar bij neerleggen.

Dat wij eens naar onszelf moeten gaan voordat we tot kritiek op andere kunnen komen ben ik totaal met je eens.

- De politiek steld een open imigratie beleid op. Veel mensen mee eens.
- De mensen heten de imigranten welkom.
- De politiek en andere instanties laten toe dat er een achterstand opgebouwd wordt.
- Er worden niet genoeg banen gecreeerd voor de vele immigranten
- Er vervallen veel immigranten tot het criminele circuit
- Tegelijkertijd onstaat er ongenoegen bij de autochtone bevolking.
- Mensen roepen om een strakker imigratie beleid.
- Er worden nog steeds niet genoeg banen gecreeerd voor de vele immigranten
- De politiek heeft veel te lang problemen omtrent imigratiebeleid ontkent.
- De mensen gaan harder schreeuwen
- Pim slaat de politiek wakker en wordt vermoord.
- immigranten klagen over het immigratiebeleid.
- het immigratiebeleid wordt eindelijk aangepakt.

Ik zie hier eigenlijk alleen een politiek falen in, ontkenning, onderschatting en laksheid. Niet zozeer de burger zelf.

Nou vind ik ook niet dat als wij vroeger dingen fout hebben gedaan, dat wij daar een lange nasleep voor moeten dragen.

Wij wonen hier. Wij willen hier wonen. Laat dan de nieuwekomers zich aan onze cultuur aanpassen!
Goede dingen uit een andere cultuur worden vanzelf overgenomen.
quote:
Nou vind ik ook niet dat als wij vroeger dingen fout hebben gedaan, dat wij daar een lange nasleep voor moeten dragen.
Uhm hier moet natuurlijk "geen" staan in plaats van "een".
26  van 26 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:00 Mohammed & De Moskee0
» 20/05 hellehond3
» 20/05 Jurysport is geen sport5
» 20/05 De grote twijfel column7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden