Het eind der tijden

Algemeen • Geschreven door Bas (Tha_BlonT) op 03-05-2003 @ 00:27
print 
Het cijfer 666 heeft al eeuwenlang de mensheid in de greep. In de Bijbelse Openbaring is het het getal van het beest, de Anti Christ. Zijn komst tekent het einde der aarde. Vanmiddag kwam ik langs een pagina welke uitlegde in hoeverre 666 visueel in onze samenleving aanwezig was. Ik heb zoveel plaatjes gezien van allerlei bekende bedrijven, telefoonnummers, aardbeienjamdeksels en ijsjes dat ik vanaf nu nooit meer naar iets kan kijken zonder de 6 er in te herkennen. Vodafone met zijn 6 symbool, Volle maan die de O en de AA als draaiende cirkels schrijft, zelfs de nullen in onze maatschappij worden uit een vorm van creatief impressionisme niet meer dichtgemaakt maar zijn van boven iets open gelaten met aan de linkerkant het hogere begin, als ware het een zes.

Wist je dat Bush zijn geboortedag bij elkaar opgeteld 6 vormt? (6 - 7- 1946 = 33 = 3 + 3 = 6), de dag dat hij president werd ook 6 optelt (20 - 1 - 2001 = 6). En wist je dat veel mensen hieruit afleiden dat hij Het Beest is waar de Apocalyps mee begint, zoals voorspelt in de Bijbel? Als tegenhanger zag ik trouwens ook nog ergens Poetin als beest aangeduid zodat de koude oorlog weer opnieuw kan beginnen. Over Vodafone gesproken, leuk om te zien dat het teken van de KKK in het midden van zijn kruis een druppel bloed heeft dat, jawel, hetzelfde vormpje als het Vodafone teken heeft.

Ook het binaire systeem is niet verschoond van het 666 getal. 6 vormt binair 0110 en dit is ondersteboven en rechts naar links altijd hetzelfde geschreven. Een precieze uitleg is moeilijk maar kan voor de geinteresseerden hier gevonden worden. Punt is dat de computer gelijkgesteld wordt aan het Beest. Streepjescodes zijn helemaal uit den boze aangezien de nummers op streepjescodes gescheiden worden door driemaal 2 horizontale balkjes. Twee horizontale balkjes staan voor de 6 en dus maken deze horizontale balken, jawel, het getal 666. Het wereldwijde 'ken de mens' systeem kan met 18 cijfers je land, woonplaats en sofinummer herkennen. De eerste drie cijfers worden gebruikt om je te herkennen in het systeem, 666.

Ik kan voor jullie doorgaan door te zeggen dat een gelijkzijdige driehoek hoeken van 60 graden kent. Een pentagram bestaat uiteraard uit drie V's (ofwel drie gelijkzijdige driehoeken). Daarnaast is de S een oud symbool voor 6, en de S is naast nog veel andere dingen gelijkgesteld aan de aanvallende cobra. (lees het beest) 1889 het is geboortejaar van Hitler, maar ook het einde van de 666ste olympiade(een vier jaar intervaltermijn tussen de olympische spelen). Op een andere manier uitgelegd is het het jaar 621 wat opgevolgd wordt door het jaar 622, het jaar dat Mohammed uit Mekka trok en de Islam stichtte. Ook op andere websites vinden we het jaar 666 gelinkt aan de stichting van de Islam. Deze pagina is helemaal leuk wanneer je via de meest onmogelijke optelsommen het Latijnse, en daarmee het Roomse rijk op 666 ziet uitkomen. Pech voor de Katholieken, zaten ze toch fout. Overigens wordt mij in een audio-presentatie uitgelegd dat de voltallige Oosterse Wijsheid de zonnegod ENLIN aanhangt (uit het oude Babylonië) en in zeer omslachtige bewijsredenen wordt dit gelijkgesteld aan het beest, 666.

Wat moet ik hier nu mee? Eens geschreven voor altijd gebleven. Eén opmerking in het best verkochte boek aller tijden houdt de mensheid al eeuwenlang bezig. Als men lang genoeg zoekt ziet men in alles het symbool van het beest, de komende apocalyps. Op het internet heb ik nu ongeveer alle geloven, alle technologische ontwikkelingen en alle geboortejaren van belangrijke mensen aan het getal 666 verbonden zien worden. Ik kan hier maar twee conclusies uit trekken. Ofwel, sinds het woord 666 is opgeschreven, zijn we al bezig de profetie aan het laten uitkomen en is alles wat door mensenhanden gemaakt wordt, onherroepelijk een uiting van het Beest en daarmee het kwaad. Ofwel, we zijn met zijn allen wat paranoïde aan het worden.

Een veel leukere verklaring is misschien wel dat mensen die het getal 666 wat te serieus nemen of de profetie van God willen berekenen zich bezondigen aan het zelf voor God willen spelen door middel van voorspelling en daardoor eigenlijk al de Anti- Christ belichamen.

Symbolen houden de mensen al eeuwig bezig. Nog niet zo lang geleden werd in een IJsselmuidense kerk de euro verboden. Hier staan namelijk 12 sterren op en deze zijn volgens de predikant een brute schoffering van alweer een Openbaringvers waarin een vrouw met ook twaalf sterren op haar hoofd wordt vermeld. Het dollarbiljet met zijn pyramide en het alziende oog als teken van de Illuminatie is allang een doorn in het oog van vele conspiracy mensen.

Zo kan men elk symbool afbreken in zijn eigen kleine interpretatie van de werkelijkheid. Want dat is een symbool; een object, blootgesteld aan interpretatie. Een Nederlandse vlag roept bij de één chauvinsme op, bij de ander patriotisme en nog weer een ander nazisme. Een ieder heeft zijn eigen gevoel erbij, en zal er daardoor meer of minder belang aan hechten. Uiteindelijk denk ik dat we met zijn allen nog maar eens Plato moeten lezen. Zijn grottheorie komt wel overeen met onze werkelijkheid. Wij zien enkel de schaduwen van de eeuwige tekens en willen wij de werkelijkheid zien, dan zullen we uit onze grot moeten kruipen, en ons niet druk maken om de grillige vormen van de schaduwen welke symbolen maken die in het geheel niet op het object lijken. Het hakenkruis was ooit ook een positief symbool (swastika) van de vier windrichtingen. Het is maar net vanuit welke hoek je het bekijkt, hoeveel massa hysterische mensen het als symbool voor het nazisme zijn gaan zien. Dat geeft namelijk de huidige zwaarte aan.

Maar toch, toch twijfel ik nog of ik nu wel of niet binnen moet blijven op 6-6-6.

Alsof de duivel ermee speelt is er iets onverklaarbaars misgegaan en kunnnen reacties pas worden gelezen op deze pagina.



Lees ook:

» 00:00 Prettige Hemelvaart!1
» 16/05 De kierewietpas4
» 16/05 Wie gaan we vandaag vermoorden?27
» 16/05 Timeline4


delen | eKudos nujij

7082 views / 39 reacties
Reacties op dit bericht
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1
lol dit werkt idd niet echt. de link moet zijn
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=955&page=reacties
Leuk stukje...

Maar van een mug een olifant maken is daad werkelijk een kunst....

Ik denk dat ik opvallend makkelijk een zelfde verhaal kan maken.. met andere symbolen.

Leuk dat je het even deelt met ons.. maar als je dit serieus neemt... neem dan eerst een realitie check of 2...

Thanks voor het informatieve en entertainende verhaal...
userIcon
Maak er meteen even 'het EINDE der tijden' van.
userIcon
Ik denk dat je een redelijk punt hebt door te stellen dat mensen God willen bewijzen door de duivel te bewijzen. Wat weer mooi ondersteund wordt door een quote uit de usual suspects: The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist.

Ze kunnen niet los van elkaar bestaan, als je mensen wil overhalen te geloven in god moet je iets van een dreigement achter de hand hebben voor als ze het niet doen. Zeker kinderen worden snel geintimideerd dat als ze niet braaf zijn dat het vagevuur dan op ze wacht. Tegenwoordig hebben we daar de kerstman en sinterklaas daarvoor om de kinderen redelijk in toom te houden

Maar om terug te komen op de symbolen, symbolen zijn nodig om een eenheid te creeeren waar mensen zich mee kunnen indentificeren (het kruis van christus, de davidster, swatiska, nationale vlaggen). In mindere maten hebben we ook symbolen nodig om ons tegen af te zetten zoals 666, pentagram.

Zo zijn ook merklogo's weer op verschillende manier voor verschillende mensen uit te leggen, de M van mcdonalds bijvoorbeeld, voor de een een vriendelijke plaats (samen met de clown) waar je wel eens een kinderfeestje hebt gehad en waar je 'goedkoop en snel' je honger kan stillen. Voor iemand anders is het het symbool voor de westerse globalisering. Voor de een is een pakje marlboro een stoere rokende cowboy voor de ander een symbool voor stank en kanker.

Uiteindelijk maken de symbolen een belangrijk deel uit van onze culturen en waar we ons mee willen identificeren als groep. Hoe minder je jezelf indentificeert met of juist afzet tegen een bepaald symbool des te minder zal je binnen een groep vallen.
je zond het stuk in op:
zaterdag 3 mei 2003 @ 00:27

3 mei 2 00 3, 3 minuten voor half tien.

2x333=666

TOEVAL???

zo kun je overal wel iets van maken.
userIcon
LOL. Dit is zeker tamelijk Paranoide!
Volgens mij is het nu overduidelijk: de aarde is duivels, de duivel regeert hier en pas na onze dood zal het allemaal goed zijn omdat we dan verlost zijn van Vodafone, Bush, Volle Maan, de Euro, binaire systemen, Mohammed en gelijkzijdige driehoeken

Niks paranoides aan, het klopt gewoon. De aarde zuigt en we maken er een zootje van (door met Vodafone te bellen ) en in de hemel is het goed

Ik vond het een leuk stukje om te lezen
[ Dit bericht is gewijzigd door Preddie ]
Als ik een zoontje krijg op 06-06-2006, noem ik hem Damian! :>

Inderdaad tamelijk paranoide stukje, als iemand ooit de cijfers 111 aan Het Beest verbonden had, in plaats van 666, hadden diezelfde mensen die nu ook in allerlei logo's tekens en teksten "teruggevonden"................
userIcon
Hoezeer ik weet (samen met andere) dat dit allemaal onzin is, is het idd leuk om te lezen, maar helemaal vind ik het leuk om te weten dat er mensen zijn die zoveel tijd in het opzoeken van die belachelijke dingen stoppen.

[sub]wazige zin hierboven [/sub]

maar goed. Er zijn idd wazige dingen gebeurt op in de jaren 666 A.D. en 1666 A.D.
Ik zal daarvan ff een pagina opzoeken, die had ik laatst nog..

[edit]

dit is pas echt een supervette website:
http://www.revelation13.net/int666.html
[ Dit bericht is gewijzigd door Burning_RefleX ]
Ja, mijn geboortejaar min 1321 is ook 666, GOOOHHH!!!! Het kwadraat van mn geboortemaand (augustus) is ook bijna 1/10 van 666!!
Een vriend van me heeft een 667 MHz processor omdat 666 MHz niet verkocht zou worden dachten de fabrikanten ....
Alles is interpretatie, als jij van 932,4 666 wil maken door het door 7 te delen en dan weer x 5, dan heeft het puur met jouw interpretatie te maken.


De bijbel is een boek dat niet letterlijk genomen moet worden, meer in de zin hoe je moet leven en wat goed en fout is. Er bestaat bij de weg niet eens zoiets als slecht of goed. Niemand is puur slecht, niemand is een heilig boontje. Enige wat bestaat is dierlijk instinct, that's all. God bestaat niet, ik kan een heel verhaal ophangen waarom niet, maar dat heb ik al vaak genoeg gedaan en nu een beetje moe van.
Als iemand hierover verder wilt discussieren, best

lol wat een onzin
userIcon
Nou ging ik zo ver met je mee, tot het dierlijk instinct punt... dat vond ik een beetje jammer....

God bestaat niet/ wel... ach ligt eraan hoe je God wilt bestempelen. Als alles ziende en roelerende macht die het eindoordeel binnnen 1 leven velt... hmm nee...

maar misschien wel onder een andere noemer...

Maar goed, God bestaat niet als harde stelling, is niet uitnodigend voor discussie... ik wil wel praten over mogelijke vormen
ONZIN -verhaal.
userIcon
Toen ik de -6- reacties wilde lezen, lukte het niet... 6 ja

Ach, ik werd 13 jaar op vrijdag de 13 om 13.13u
wat ik niet snap he , waarom de 6 dan???! en niet een ander cijfer?
userIcon
Leuk artikel! Maae kijk ook 's op deze link:
http://www.skepsis.nl/s-frames.html

Verklaart een hoop
666
666
666
----- +
1998

De aarde bestaat nog steeds
[ Dit bericht is gewijzigd door ted_bundy ]
wat ik niet snap he , waarom de 6 dan???! en niet een ander cijfer?
in de Bijbel staat dat
[ Dit bericht is gewijzigd door NewZZ01 ]
userIcon
Fok! = wist je dat de F de 6de letter in het alfabet is?
F = 6
FO = 90 (6*15)
FOK = 990 (6*15*11)
doe maar eens wat met de nullen en de negens omdraaien!
userIcon
Mijn mobiele nummer eindigt op 666
En als je alle cijfers van het nummer optelt kom je uit op 36= 6x6 oh oh, tijd voor een ander nummer
[ Dit bericht is gewijzigd door B03S ]
Wat een bullshit...
quote:
1889 het is geboortejaar van Hitler, maar ook het einde van de 666ste olympiade


Echt een duidelijke link.. NOT

Wel erg ver gezocht allemaal
[ Dit bericht is gewijzigd door Schragelreug ]

quote:
Vodafone met zijn 6 symbool, Volle maan die de O en de AA als draaiende cirkels schrijft, zelfs de nullen in onze maatschappij worden uit een vorm van creatief impressionisme niet meer dichtgemaakt maar zijn van boven iets open gelaten met aan de linkerkant het hogere begin, als ware het een zes.

ERG ver gezocht, want in het chinees of arabisch is de vorm van de 6 anders...
quote:
Ofwel, we zijn met zijn allen wat paranoïde aan het worden.

Oftewel, jij wordt/bent een beetje para
Heel leuk om te lezen.
Damn de middelste 3 cijfers in me telefoonnummer zijn 666

(ooowh schrok daar het vrouwtje van de EO jongerendag van hahah)
userIcon
En alsof de duivel er mee speelt ging de X-Files vanavond over demonische nummers
userIcon
Schragelreug, ik zeg ook niet dat het mijn observatie was
Ikzelf geloof wel in de voorspellende kracht van de Bijbel, maar zoals in elk geloof of zijtak daarvan, je hebt extremisten. Deze sites waren vermakelijk om te lezen. Helemaal die eerste waarbij van elk spiraaltje (weer een link naar de duivelse werking van anticonceptie!) een 6 wordt gemaakt.

Ik vraag me af wat die mensen doen met het feit dat de letters "paulus" (zonder hoofdletters, zonder quotes) in ASCII bij elkaar opgeteld uitkomt op 666 ? (is echt zo, heb eens in een ver verleden een programmatje hiervoor geschreven).
tis geen 666 't is 999

hebben jullie de filmthe 9th gate niet gezien?
userIcon
Jawel, maar dat is me een beetje onschoten?
Wat een onzin!
666 slaat (mijns inziens) op het getal van fibonacci oftewel de gulden snede verhouding waar alle natuurlijk zaken op aarde naar zijn gecreeerd. De omgekeerde sinus van 666 is precies de helft van dat getal. De kans op toeval hierin is megaklein (doch aanwezig)
In die context beweert de bijbel dus dat de aarde de hel is... Lekker BBQ-en op het vagevuur samen?
viel me nu pas op maar toen ik vanmiddag naar de coca cola fles keek herkende ik daar ook een duidelijke 666 in het logo. kijk maar eens goed naar de C van Cola, daarin zitten 2 zessen, waarvan het uiteinde van de de bovenste 6 door de L heengaat, wat de 3de vormt als je hem omdraait.
natuurlijk kun je overal wat achter zoeken...

trouwens je kunt op 06-06-2006 gewoon naar buiten gaan want het is 6+6+2+6= 20
op 06-06-2004 zou ik pas oppassen !
tis me wat. alles is duivels.
ik lekker niet. heb net ff mijn geboortedatum berekent en kom op 32 dus 5 uit.
Ik zou maar een dag later geboren zijn.
een duivel zou ik zijn
userIcon
zo kan je ook achterhalen dat pim de duivel was...

Hij was op 6 mei om 6 over 6 werd neergeschoten

gewoon bullshit dus
userIcon
Of de duivel schoot hem neer?
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 00:00 Prettige Hemelvaart!1
» 16/05 De kierewietpas4
» 16/05 Wie gaan we vandaag vermoorden?27
» 16/05 Timeline4


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden